Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kahjuks käima panna siiski ei veel õnnestunud. Reedel tuli sõber külla ja kiskus napsu võtmiseks, mis lõppes kell 05:30 hommikul. Karistuseks kuulasin kerve laupäeva naise moraali ja pühapäeval suurt midagi teha ei õnnestunud. Siiski õnnestus mootor kokku laduda ja lõpetada elektritööd. Käivitamisest pidin suu puhtaks pühkima.
Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
- Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
riksx kirjutas:Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.
ja võibki rahulikult diisli sisse valada... ongi parem - kaob igasugune süüte sättimise jama ära.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Nojaa... Käivitamise ja tühikäigu pööretega tuleb tõenäoliselt probleeme...
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
riksx kirjutas:Kahjuks käima panna siiski ei veel õnnestunud. Reedel tuli sõber külla ja kiskus napsu võtmiseks, mis lõppes kell 05:30 hommikul. Karistuseks kuulasin kerve laupäeva naise moraali ja pühapäeval suurt midagi teha ei õnnestunud. Siiski õnnestus mootor kokku laduda ja lõpetada elektritööd. Käivitamisest pidin suu puhtaks pühkima.
Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.
IRW, kui krossiratastel on miskisugust 12 bar max, siis ma ei kujuta ette mis bena peab sul sees olema
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Tihenditega(kaane ja silindri ka) mängides saad natuke rõhku maha.Või pead uued kaaned tegema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
- Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Nali naljaks, aga 3 mm maha võtta on ikka ulme isegi vene mootorite koostekvaliteedi juures.
Kui maha treitakse, siis squish clearance optimeerimiseks, mitte kompressiooni tõstmiseks, ja kummast midagi maha võtta, kas peast või silku ülaservast, oleneb silku ülaserva ja pea omavahelise istumise profiilist.
Kui põlemiskamber on nüüd madalaks nuditud ja squish praegu okei, siis silkude alla näiteks 2 mm tihendite ladumine alandab küll kompressiooni, kuid tõstab squishi tolerantsi sellesama 2 mm võrra, mis pole lahendus... ma panustaks uutele peadele.
Teemapostitustes eespool on squishist niigi pikalt-laialt pajatatud. Isiklikult ma seda 0,5 mm peale ei punnitaks vaid piirduks ohutuma väärtusega, nii 1 mm kanti.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ega siis rinkarattaid vändast käima tambitud, ikka joosti käima...
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Seda on jahh veits palju, hea et 4mm maha ei lasknud
Mis seal ikka metanool sisse ja tuld
mx77 kirjutas:IRW, kui krossiratastel on miskisugust 12 bar max, siis ma ei kujuta ette mis bena peab sul sees olema
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
No mis sa siis oma kogemust vaka all hoidsid. Tegelt ennem üritasin uurida palju keegi on maha kärpind ja need olidki 2 või 3mm. Samas keegi ei osanud öelda, et mis see rõhk lõpuks jäi.
Ma lootsin rõhku saada sinna 11,5 Bar juurde. 12,5 Bar oleks max mida võiks kasutada. Pea 14 on ikka ulme.
Ma neid päid kapi peale seisma ei jäta ja paksemad tihend pole lahendus. Tipa tapa tagasi treijali juurde ja lasen 0,5mm maha seda nii öelda vertikaalset põlemiskambri seina. Sellega suurendan kambrit ja vähendan rõhku.
Maccaroni kirjutas:Nali naljaks, aga 3 mm maha võtta on ikka ulme isegi vene mootorite koostekvaliteedi juures.
Kui maha treitakse, siis squish clearance optimeerimiseks, mitte kompressiooni tõstmiseks, ja kummast midagi maha võtta, kas peast või silku ülaservast, oleneb silku ülaserva ja pea omavahelise istumise profiilist.
Kui põlemiskamber on nüüd madalaks nuditud ja squish praegu okei, siis silkude alla näiteks 2 mm tihendite ladumine alandab küll kompressiooni, kuid tõstab squishi tolerantsi sellesama 2 mm võrra, mis pole lahendus... ma panustaks uutele peadele.Teemapostitustes eespool on squishist niigi pikalt-laialt pajatatud. Isiklikult ma seda 0,5 mm peale ei punnitaks vaid piirduks ohutuma väärtusega, nii 1 mm kanti.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 229
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Tere! Kui palju arvutuslik surveaste nende peadega tuleks? Võib-olla ei olegi nii väga ulme?
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
stretch kirjutas:Tere! Kui palju arvutuslik surveaste nende peadega tuleks? Võib-olla ei olegi nii väga ulme?
ega see arvutuslik erilist rolli ei mängi, racing kahetaktilistel võib see olla isegi kuni 14-15, aga kompressioon on ikka väiksem kui neljataktilisel.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Mida sellise rõhu-surve juures IZ-i väntvõll kostab ja kui kauaks?
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
mis sel võntvõllil ikka öelda, ohkab ja pöörleb edasi
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Arvatavasti käima läheks, kuid tühikäik oleks suht lombakas ja kepsu laagrid annaksid kindlasti kiiremini saba kui muidu. See on selge, et tuleb vertikaalset serva maha lasta. Nüüd on taas loterii allegrii, et kui palju. Arvan,et võtan alguses max 1,0mm Nii tundub horisontaalse osaga propotsioonis olevat. Kui mõelda, siis kaasaegsete masinate kambrid on ka pigem madalad ja laiad, mitte kitsad ja kõrged.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
- Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Päris mahukas teema, olen pikalt jälginud.
Tuuning on alati kompromiss suurema võimsuse ning väiksema vastupidavuse vahel, ei saa unustada.
Ehk oleksin ise portimisse ja materjali mahafreesimisse ning -treimisse konservatiivsemalt lähenenud. Samas see üüratupikk sisselaske kolle vääriks kindlasti lühemat, kahe karpa peale, võimalusel reedvalve peale ehitamist. Resokatest rääkimata...
Ootan põnevusega mis juhtuma hakkab, kui eluka üles äratad
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ahhoi rahvas. Nii mõõtsin ära uue põlemiskambri mahu ja sain selleks 15..16ml
Kui arvutada surveastet, sealt kus väljalase aken sulgub, siis saan
CR=(V1+V2)/V2
V1-silindri maht kui väljalase sulgub
V2- põlemiskambri maht
CR=(114+16)/16=8,1 kui võtta 15ml, siis 8,6
Kui arvutada täistöötakt siis
CR=(175+16)/16= 11,9 ja kui võtta 15ml, siis 12,6
Need arvutused, mida rihtisin peaksid nagu paika, kuid rõhk on ikka pea 14Bar. Milles kala siis?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Mõõtsin ära ka squishi ja see on täitsa hea. Stabiilne 0,65mm ja nii mõlemal silindril
Ajasin rullis 2mm tina küünlaaugust sisse ja tegin jälje.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Võrdlus märki surveastme ja kompresiooni vahele ei tõmba. Ja pagan su jutus on iva sees.Tõesti see silinder ja kolb on hetkel tõsise õlikihi sees ja on seetõttu märksa "tihedam" kui muidu. Suure tõenäosusega see rõhk langeb peale esimest paari kilomeetrit. Õnneks jõudsin sinu posti ennem lugeda ja rabasin pead treijali käest ära. Teen proovi alguses nii nagu on, siis mõõdan uuesti ja kui vaja lasen tsipa põlemiskambrit laiemaks.
Kauri kirjutas:Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
riksx kirjutas:Võrdlus märki surveastme ja kompresiooni vahele ei tõmba. Ja pagan su jutus on iva sees.Tõesti see silinder ja kolb on hetkel tõsise õlikihi sees ja on seetõttu märksa "tihedam" kui muidu. Suure tõenäosusega see rõhk langeb peale esimest paari kilomeetrit. Õnneks jõudsin sinu posti ennem lugeda ja rabasin pead treijali käest ära. Teen proovi alguses nii nagu on, siis mõõdan uuesti ja kui vaja lasen tsipa põlemiskambrit laiemaks.
Kauri kirjutas:Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...
See Igati kiiduväärt mõte
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
riksx kirjutas:Ahhoi rahvas. Nii mõõtsin ära uue põlemiskambri mahu ja sain selleks 15..16ml
Kui arvutada surveastet, sealt kus väljalase aken sulgub, siis saanCR=(V1+V2)/V2
V1-silindri maht kui väljalase sulgub
V2- põlemiskambri mahtCR=(114+16)/16=8,1 kui võtta 15ml, siis 8,6
Kui arvutada täistöötakt siis
CR=(175+16)/16= 11,9 ja kui võtta 15ml, siis 12,6Need arvutused, mida rihtisin peaksid nagu paika, kuid rõhk on ikka pea 14Bar. Milles kala siis?
Nende numbrite pärast ei pea muretsema. Toon näiteks, et 4T mootoritel ei ole kasulik ületada surveastet 12,5:1, kuna siis tekib juba väga suur oht detonatisoonile. Sõbral on vw golf võidusõiduauto, millel surveastet ma ei tea (ilmselt 12-13:1 vahel), kuid mõõdetud silindrite surved olid 18-20bar. Sõidab 25% lennukikütuse ja 75% meie tanklate 98E seguga.
Hoia näpp piibus
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Mul oli siin mõned aastat tagasi Raptor 700 baasil ehitatud mägikas, millel on originaalis surveaste 9,4 kui mälu ei peta. Sinna panin sisse 12,5 surveastmega kolvi. Kütuseks kasutasin ka lennuki oma ja lisaks sellele lasin 30hp nitrot peale. Poovisin ka 40hp nitro süstiga, kuid see tähendas pea 90% jõu lisa võrreldes originaali 45hp. Käis edasi päris hästi, kuid see 40hp laks oli liiast ja ratas muutus juhitamatuks.
Oii jahh kui mõelda, siis mul on see nitro süsteem veel alles ja ootab uut lolli mõtet =)
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
margus014 kirjutas:Nende numbrite pärast ei pea muretsema. Toon näiteks, et 4T mootoritel ei ole kasulik ületada surveastet 12,5:1, kuna siis tekib juba väga suur oht detonatisoonile. Sõbral on vw golf võidusõiduauto, millel surveastet ma ei tea (ilmselt 12-13:1 vahel), kuid mõõdetud silindrite surved olid 18-20bar. Sõidab 25% lennukikütuse ja 75% meie tanklate 98E seguga.
Hoia näpp piibus
Moodsatel krossikatel on surveaste 12,5-13,5 ja sõidavad ka 95-ga ilma detonatsioonita.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Nii asi valmis, õli sees ja isegi käib. Proovin siin väikse video põksumisest ka kokku saada
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ja ka väike klipp. Sõita ei õnnestunud, tähendab natukene õnnestus, kuid ülekanne on meeeega suur ehk esimene käik on nii kiire, et oiii oiii oiii.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Nüüd jääb ainult sõit ära näha!
Au ja kiitus!
426f kirjutas:squish on väntvõlli laagri lõtk
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Käib pöördesse nagu paik
Väga viis!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ilus asi ja käib nagu siidi
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ssa raisk! Hääl hea ja hästi käratab pöördesse jah! Tühikäik veidi kõrgete pööretega, aga siiski üllatavalt hea.
Mitmene hammikas ees on, et ülekanne hirm kiireks osutus? Taga kopsikus eriti hammika suurust ei muuda. Või sättisid sinna miski hoopis väiksema ratta?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.