Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Pan »

raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Pan kirjutas:
raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.

Nii hull see asi ka nüüd ei ole. Krossirataste kiirused on seal kuni 100 kmh ja siiani on hambad veel suus.

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Pan »

mx77 kirjutas:
Pan kirjutas:
raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.

Nii hull see asi ka nüüd ei ole. Krossirataste kiirused on seal kuni 100 kmh ja siiani on hambad veel suus.

Krossirattad on selles suhtes jah erand. Seal ei ole olulist vahet ka kas kaotad oma hambad tasakaalustamata ratta põhjustatud vibratsiooni või ebaõnnestunud maandumiskatse tõttu (crash)
Tänavarattaga on tasakaalustamata rattaga ikka üsna kehv mööda siledat asfalti kulgeda. Olen proovinud.

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas grahv »

Mis vahet seal on, kodar või valuvelg - mõlemad võivad tasakaalust väljas olla... Tinaraskused pannakse ümber kodara.
Siledal teel tunned kas on vaja, kruusal ei saa enam aru midagi.


krõps
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2013, 21:54
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas krõps »

Pan sa räägid krossiratta maandumiskatsest nagu lennukist või kosmosesüstikust, pole veel üksi krossikas üles jäänud ja ei jää ka edasipidi, kuigi jah, hambaid kukutakse välja igapäev, isegi krossikad puki pealt maha võttes või vana vibreeriva Transitiga krossiraja äärde sõites, motosport pole nõrkadele.


raunts
Postitusi: 141
Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas raunts »

Igatahes sain omad vastused ja mina tänan..

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas MarekM »

kas ja kuidas eraldada lenksu sees olevat nn puksi, mille sisse keeratakse lenksuraskust hoidev polt?

フーリガン
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kes sul seda teab, on see sisse pressitud, külge keevitatud või kuidagi muud moodi pandud, kui sa täpsemalt ei kirjelda. Kui omal lenksu vahetasin, avastasin raskuste tagant hollandlase viletsavõitu kvaliteediga treitöö, mis oli servapidi lenksust väljas ja nelja punktiga kinni. Kuna puks ise välja ei paista, leppisin juba valmis asjadega, milled rällakaga lahti lõikasin ja uue lenksu otsa samamoodi nelja punktiga keevitasin.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas MarekM »

rattal ei ole peal originaallenks, seega kellegi aretustöö tulem see ilmselt on...

Edit:

Pilt

Mobiilikaamera tabas sellise aretise.

Põhjus, miks ma selle küsimuse siia püstitasin on see, et ehk on kellegil kogemusi analoogsete aretistega. Kuna minu kindel soov on äsjaostetud fäänsid lenksuotsapeeglid ikka külge keerata, siis ilmselt tuleb lõpuks ikka puur mängu võtta...

フーリガン
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Ilmselt kõige keskmine osa surub asja laiaks.
Kõigepealt löö see sisemine asi (puks) sisse siis saad ehk selle teise välja tõmmata

Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas stev666 »

lõpus paistab ju kuuskant
või siiski ei

dr800 2x
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Tundub, et 2 puksi jooksevad koonusena kokku ja surub laiaks.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Kas olen õigel teel kui ütlen, väljast sissepoole, pildil olevate asjad - rutska kumm, lenks ja siis alles see junn, mis lenksutoru sees?
Oli sellest raskusest polt läbi ka? Kui jah siis keera see polt raskuseta sinna sisse tagasi natuke ja siis löö poldile peale. see peaks koonuse lahti lööma. Siis peaks selle "tüübli" kätte saama.

AGA seda kõike ainult siis kui see on nii ehitatud nagu ma arvan. Kui eksin siis ...

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Ja seal kõige sees ilmselt see koonus veel mida mina arvan.

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas MarekM »

Loffi pakutud järjekord on õige. see sisemine ava on tõesti keermestatud ja sinna kinnitub lenksuraskuse polt. Katsetan nv, et keeran poldi sisse ka koputan otsast. Tänud.

フーリガン

Kennu
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Dets 2008, 09:00
Tsikkel: BUCCIMOTO BR1 F6
Asukoht: võru
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kennu »

Ehk on kellelgi kogemusi.Hammasrihm purunes autol Renault kangoo 1.4 bensiin
et kas nüüd on klapid ka kõverad või piisab uuest hammasrihmast.
Tean,et mõnedel isenditel ei saa klapp koviga kokku,aga sellest masinast ei tea tuhkagi.
Teema selles,et pakutakse tasuta seda masinat mulle.Kui piisab rihmavahetusest siis võtaks ära,
aga kui peab mootori remonti tegema siis vist ei viitsi sellega möllata.

Motokross on elu mõte.

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Melx »

Enamustel ei tohiks juhtuda suurt midagi kui just peenestamise ajal ei lagune rihm. On maanteekiirusel läinud ja jäi masin täitsa terveks. Muud ei saa siis lükad kuusakoskisse :).

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Oleneb mis aastakäigu Kangooga tegu on. 16 klapilistel käivad klapid kindlasti pähe, uuematel 8. klapilistel samuti käivad klapid vastu kolbe. Võibolla mingitel vanematel ei käi klapid pähe, kuid hetkel netist loetu põhjal, siis lihtsa rihmavahetusega suure tõenäosusega renaulti puhul ei pääse.


mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

tasuta tulen ise järgi :D


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas piloot »

Melx kirjutas:

Enamustel ei tohiks juhtuda suurt midagi kui just peenestamise ajal ei lagune rihm. On maanteekiirusel läinud ja jäi masin täitsa terveks. Muud ei saa siis lükad kuusakoskisse :).

Sellel ei ole tegelt suurt vahet, kas lööb klapid pähe kõrgetel pööretel või või käivitamise ajal, kahjud on ühesugused ja enamusel käivad klapid peas ära, kui rihma-ketiga miskit juhtub, kahjud jällegi olenevalt autost erinevad. Mõnel on kohe tehtud nookur kõige nõrgemaks lüliks ja piisab ainult selle vahetusest, mõnel tuleb tõukur lisaks. S*temal juhul on nukkvõllid ja kõik jutud - ühesõnaga "klaver põõsas" :D

Viimati muutis piloot, 10 Jaan 2014, 20:12, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas 426f »

97 diisel primeral ei juhtunud midagi mootoris kui hammasrihm katkes

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Vana hea Volvo 8 klapiline rödblok on selles suhtes pommikindel välja arvatud juhul kui nuka tõus ületab julgelt 12mm.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Võid arvestada, et käisid peas ära lahti tuleb nagunii teha ja kui ei käinud see on sinu lotovõit seekord.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Sama mootoriga 1,4 16v Meganel käisid klapid ilusti mööda kolbe. Pääsed paari klapi, hammasrihma ja kaane tihendi vahetusega. Aga mis juhtus, et nii läks? Meile väideti, et see pidi juhtuma, sest me hommikul tõmbasime auto käima ennem remonti sõitmist. Seda ma aga ei usu ja ei hakka never-ever uskuma. Aku oli tühi muidu.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas madjs »

Loff kirjutas:

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.

Eriti rõõmsalt lähevad tõmmates klapid pähe nendel konedel millel on automaatne rimapinguti vedruga ja se juhtub just siis kui lonkat lonkat tõmmata, lööb vahepeal rihma lõdvaks. Diisel mootorite puhul on puhas ime kui klapid pähe ei käi peale rima katkemist, 16 v motodega sama lugu. Pääseda võivad 8v motod, mitte kõik. Endal lendas kunagi vanal audi coupel käbi otsast minema, piisas uue käbi paigaldamisest. Motoks oli 1,8 82kw 8 klapiline. Asi juhtus käiguvahetuse ajal, st. kui olin 4 käigu lõppu piinanud ja viiendat sisse raiusin. Tegelt kaks hüdrotõukurit jäid peale seda tiksuma ju ta selle paaru pealt seal midagi katsus ikka aga surved jäid alles.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas koi »

Rover, miinus 20 külma, aku kõhna, tõmmates rihmal hambad maha ja 14 klappi kõverad.
Ma suht kindel, et klapid kolvid kätlesid ka sellel renul. Ega muud, kui kaan maha ja siis asi selge, mis juhtus.
Ainult plokikaane veaga autot vanarauda vedada pole küll mõtet.
Kui muidu masin enamvähem konditsioonis, tasub ikkagi see mootor elustada.
Kui on mõistlik hind, kaaluks ise selle piruka ostmist, kuigi see kanguu miskit normaalne sõiduriist pole. No kola vedamiseks kõlbaks tegelt küll.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Loff kirjutas:

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.

Jah aga kas see auto pärast käima tõmbamist ka siis sõidaks omal jalal 10+km ennem teenindusse jõudmist?


Kennu
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Dets 2008, 09:00
Tsikkel: BUCCIMOTO BR1 F6
Asukoht: võru
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kennu »

davidsoniharald kirjutas:

Sama mootoriga 1,4 16v Meganel käisid klapid ilusti mööda kolbe. Pääsed paari klapi, hammasrihma ja kaane tihendi vahetusega. Aga mis juhtus, et nii läks? Meile väideti, et see pidi juhtuma, sest me hommikul tõmbasime auto käima ennem remonti sõitmist. Seda ma aga ei usu ja ei hakka never-ever uskuma. Aku oli tühi muidu.

Sõitmise ajal lihtsalt suri välja.Masin ise aastast 2000.

Motokross on elu mõte.

Kennu
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Dets 2008, 09:00
Tsikkel: BUCCIMOTO BR1 F6
Asukoht: võru
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kennu »

koi kirjutas:

Rover, miinus 20 külma, aku kõhna, tõmmates rihmal hambad maha ja 14 klappi kõverad.
Ma suht kindel, et klapid kolvid kätlesid ka sellel renul. Ega muud, kui kaan maha ja siis asi selge, mis juhtus.
Ainult plokikaane veaga autot vanarauda vedada pole küll mõtet.
Kui muidu masin enamvähem konditsioonis, tasub ikkagi see mootor elustada.
Kui on mõistlik hind, kaaluks ise selle piruka ostmist, kuigi see kanguu miskit normaalne sõiduriist pole. No kola vedamiseks kõlbaks tegelt küll.

Masin iseenesest sõitis,oli igapäevases kasutuses,ülevaatusjne kõik tehtud.
Tuled viled, kõik toimib.

Motokross on elu mõte.
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”