kui sa ikkagi seal juba asju vahetasid siis lootus ikkagi on, et trossil lihtsalt liiga palju vab akäiku.
aga igasuguseid muid probleeme võib samuti olla. pikemalt seistes näiteks vahel kipuvad sidurikettad kokku kleepuma vaheketastega.
igatahes, soovitaks käima panna ning teha üks lühem, korralik sõit ära. ja siis peale seda uuesti proovida ja vaadata asja. samas olgu öeldud, et ega sidurit sisse tõmmates ei peagi ratas veerema samamoodi vabalt nagu vabakäiguga. sinna jääb ikka alati mingi väike takistus taha.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 11:27
Postitas Nozzu
No ma ei tea....proovisin nüüd töötava mootoriga.
Vabakäigul mootor käima, ratas kuhugi ei vea ja tiksub kenasti. Sidur all, käik sisse. Lülitub kenasti. Kuhugi edasi vedama ei hakka. Lasen õrnalt sidurit järgi, ratas hakkab kergelt tõmbama ning liigub edasi. Tõmban siduri sisse, jääb kohapeal tiksuma. Dragi pole. Vaba käigu peale tagasi läheb probleemideta. Et kõik nagu toimib. (sõita ei saanud kuna keegi kallas just neli ruumi puid garaazhi ukse ette)
Aga mulle ei anna ikka päriselt rahu, miks mul esimese käiguga ratast edasi lükates (õigemini pigem lohistades, sest tagumine ratas blokeerus) kett pingule jäi. Aga noh...ilmselt on asi selles, et ma ei saa aru kuidas ülekanne töötab vms.
Aga mulle ei anna ikka päriselt rahu, miks mul esimese käiguga ratast edasi lükates (õigemini pigem lohistades, sest tagumine ratas blokeerus) kett pingule jäi. Aga noh...ilmselt on asi selles, et ma ei saa aru kuidas ülekanne töötab vms.
Aga mulle ei anna ikka päriselt rahu, miks mul esimese käiguga ratast edasi lükates (õigemini pigem lohistades, sest tagumine ratas blokeerus) kett pingule jäi. Aga noh...ilmselt on asi selles, et ma ei saa aru kuidas ülekanne töötab vms.
Sidurit hoidsid lükates ikka all?
Ikka-ikka
Aga huvitav on jah, et ka praegu, ehkki kõik toimib ja ratast on võimalik käik sees, sidur all edasi lükata, siis kett jääb pärast lükkamist täiesti pingule. Ja alles siis, kui vabakäigu sisse panen, siis kaob ketist pinge ära. On see normaalne?
Varem ei ole ma midagi taolist märganud.
EDIT: Proovisin just, Ducatiga nii ei ole.
Mis värk on?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 13:24
Postitas Ivoonu
Kas pukil käik sees ja sidur all veab tagaratast töötava mootoriga kaasa? Kui veab, siis kui kõvasti? Külma mootoriga on õli paksem ja seismisega kipuvad kettad teinekord kokku jääma.
Kas pukil käik sees ja sidur all veab tagaratast töötava mootoriga kaasa? Kui veab, siis kui kõvasti? Külma mootoriga on õli paksem ja seismisega kipuvad kettad teinekord kokku jääma.
Proovisin pukil nüüd. Kusjuures algul korra vedas jah, päris suure hooga. Aga siis lülitasin vabale tagasi. Ja kui uuesti käigu sisse panin, ja siduri alla tõmbasin, ei vedanud üldse enam ratast ringi. Lasin sidurit natuke järgi, hakaks vaikselt keerutama, tõmbasin siduri sisse tagasi, jäi ratas kah kenasti seisma.
EDIT: Ja nüüd ei jäänud ka enam kett, ratast käik sees, sidur all, edasi lükates pingesse. Proovisin mitu korda. Kõik toimib kenasti. (Katsetuste käigus õnnestus garaazhi põrandale, napilt ühe tsikli kõrvale ning teise alla kukkuda, kuna ei pannud tähele, et ma küljejala oli üles tõstnud - minu elu on ikka seiklus)
Ehk.....siin on mingi seos? Et kui sidur ära ei lahuta, siis veab käik sees, sidur all ikkagi ratast edasi ja kett jääb pinges olekusse ka siis, kui ratas paigal on....ja kui sidur lahutab, siis ei vea ratast edasi käik sees ja sidur all. Ja kett ei jää kah pingesse. Nii jah?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 16:59
Postitas will111
Nozzu, kõik on täpselt nii nagu olema peab, ära üle muretse Kui sul mootor töötab, käik sees ja sidur all ratas kohapeal ise kuskile minna ei taha käe vahelt, siis mingit põhjust muretsemiseks ega edasi leiutamiseks ei ole. tsiklisiduril on alati drag, sellest vabaneda ei ole võimalik. Ja loomulikult see drag on mõlematpidi olemas.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 17:03
Postitas vanalendur
Kui sul puki peal käik sees ja sidur all tagaratast ringi ei vea siis ma küll probleemi ei näe. Keti pingule sikutamiseks pole palju vaja. Ducatil kuiv sidur ja mu kogemus, et see veabki vähem kaasa.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 17:42
Postitas Nozzu
Mhmh, mul on kalduvus rämedalt üle mõelda/muretseda .
Juba nägin vaimusilmas kuidas miski siduri jama pärast liiga pingul kett sõites esmalt robaki tagumise hammaka siledaks tõmbab. Siis veab esimene hammakas keti ilge hooga kiige vahele, misjärel lendab kett raginal pooleks, purustab plastiku, äestab mootori ning raiub mul jala otsast.
Mhmh, mul on kalduvus rämedalt üle mõelda/muretseda .
Juba nägin vaimusilmas kuidas miski siduri jama pärast liiga pingul kett sõites esmalt robaki tagumise hammaka siledaks tõmbab. Siis veab esimene hammakas keti ilge hooga kiige vahele, misjärel lendab kett raginal pooleks, purustab plastiku, äestab mootori ning raiub mul jala otsast.
Mõtle veel kui pingule see kett ülevalt siis läheb kui käigu sisse paned, siduri lahti lased ja kõvasti gaasi keerad
Mhmh, mul on kalduvus rämedalt üle mõelda/muretseda .
Juba nägin vaimusilmas kuidas miski siduri jama pärast liiga pingul kett sõites esmalt robaki tagumise hammaka siledaks tõmbab. Siis veab esimene hammakas keti ilge hooga kiige vahele, misjärel lendab kett raginal pooleks, purustab plastiku, äestab mootori ning raiub mul jala otsast.
Oh püha müristus, on sul ikka mured. Minu soovitus on mootorrattasõit päeva pealt ära lõpetada ja kabele keskenduda (male on liiga ohtlik, oda võib silma minna)
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Mär 2023, 19:21
Postitas Nozzu
Vastupidi. Rohkem on vaja sõita. Ja õnneks mõtlesin ma just välja skeemi kuidas tasuta sõita. Ja kui joppab, siis isegi makstakse natuke peale.
Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999) jätkub allpool tavapäraselt.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 10 Apr 2023, 13:26
Postitas Nozzu
Esimene TETi katsetus sel kevadel.
Pärnu-Lihula vaheline lõik.
Isegi minusguse algaja jaoks pea aegu liiga lihtne. Valdavalt kuivad metsa- või kruusakattega teed. Õrna muda ja natuke lund ja jääd ikka nägin.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 18 Apr 2023, 11:48
Postitas Nozzu
Reigo Klebandi soovitusel tehti TETi SW rada natuke ringi. Ei saa just öelda, et kergemaks oleks tehtud Igavamaks kah kindlasti mitte. Mkmmm....kõik liiga lihtsad kohad on välja lõigatud.
Aga laupäeval võttis rajameister mu sappa ning näitas ette mis tehtud on.
Uue kiivri tõttu jäi kaameranurk muidugi selline, et suur midagi peale maapinna ei näe. Eks järgmine kord paremini.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Apr 2023, 16:17
Postitas Nozzu
Jupike TETi jälle tehtud.
Mõjutasin kiivri kaamerahoidikut väheke sae ning viiliga aga peab ilmselt tsipa veel nüsima. Põsti sõites ei ole kaameranurk kõige parem.
Nimelised tervitused ka Mõisaküla kaupluse ette mootorrattal saabunud Vennole, kes vaatamata sellele, et tal Bikeri foorumis kasutajakontot pole, foorumil ikkagi silma peal hoiab.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 02 Mai 2023, 01:17
Postitas Nozzu
Väike pühapäevane seiklus ja visiit vanasse jaamahoonesse.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 21 Aug 2023, 09:25
Postitas Nozzu
Panin KLRi proovile.
Võtsin ülesandeks läbida seitsme päeva jooksul Eesti TET Vastseliinast Lihulani. Ainsaks kaaslaseks päevi ja teid näinud, legendaarne, 1999 aasta Kawasaki KLR 650.
Miks just Vastseliinast Lihulani? Aga sellepärast, et TETi Lihulast Vastseliinani olin eelnevalt juba jupikaupa läbi sõitnud. Ja nüüd siis oli aeg need kaks TETIl olevat punkti ühendada, et ring saaks täis ja mandri-Eesti TET tehtud.
Nüüd on kogu videopäevik ka Youtubes nähtav:
1. päev
2. päev
3. päev
4. päev
5. päev
6. päev
7. päev
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 09 Jaan 2024, 12:15
Postitas Nozzu
Ahh....nagu mujalt teemadest juba ilmselt välja paistnud on, võtsin nüüd ette Kawa karpa puhastamise.
Enne kui mutrivõtmete, kruvikeerajate ja näpparitega karpale kallale läksin, vaatasin kümneid ja kümneid tunde videosid selle teema kohta. Nii, et usun, et saan hakkama. Olemas on ka karpa ümberehitus(taastamis)komplekt.
AGA
Mitt üheski videos, mida vaatasin, ei olnud aga selle karpa küljes pildil märgitud torustikku. Sealt voolab läbi jahutusvedelik. Kas äkki teist on kokku puutunud seda tüüpi karburaatoriga ning oskab mulle öelda, kas ja kuidas see sealt karpa küljest ära käib? Ei tahaks lihtsalt umbropsu jõuga sikutama hakata. Kindlasti saaks kätte
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 09 Jaan 2024, 12:48
Postitas oil
Hakka jupphaaval lahti võtma karpat lihtsalt. Seda jahutussüsteemi polegi vaja eemaldada karpa hooldamiseks.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 09 Jaan 2024, 16:09
Postitas Maaks
Karburaatorit vast ikka ei jahutata vaid soojendatakse, et ta jaheda ja niiske ilmaga ära ei külmuks. Äkki see osa mingist "põhjamaade" paketist?
Karburaatorit vast ikka ei jahutata vaid soojendatakse, et ta jaheda ja niiske ilmaga ära ei külmuks. Äkki see osa mingist "põhjamaade" paketist?
Mhmh...Euroopa turule mõeldud C mudel jah. Ilmselt sellepärast USAkate videodes ei olegi.
A seda küll, et ise-enesest pole seda torustikku karburaatori puhastamiseks eemaldada vaja.
Lihtsalt, mida vähem plastikjubinaid küljes, seda julgem carb cleaneriga lobistada.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 12 Jaan 2024, 23:00
Postitas Nozzu
Aga seda anomaaliat oskab keegi selgitada:
See kütuse/õhu reguleerimise kruvi, mul ei õnnestu seda lahti keerata. Liigub ainult allapoole kenasti. Aga ülesse miski pool pööret, siis poob kinni. Jõuga ei julgenud väänata kah. Mis teen?
Tõenäoliselt vusserdasin kruvi asukoha kah seal edasi tasi väntsutades ära. A noh, see on väike viga. Kui tühikäik normaalne ei ole, eks tuleb siis jälle karpa maha kiskuda ja timmida. Praegu olen sellegagi rahul, et seda nõela sinna karbussi ära ei murdnud, mis pidi põhiline ohukoht olema.
Aga ikkagi, kas keegi on selle probleemiga kokku puutunud ja oskab öelda, mis teha, et see kruvi sealt kätte saada?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 12 Jaan 2024, 23:33
Postitas Tort
Asukoht on soodne, jäta likku ööseks, lase sinna penetration oil või wd40 sisse kaelani.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 12 Jaan 2024, 23:35
Postitas Nozzu
Väärt mõte. Teen. A WD40 seda kummitihendit mis seal kruvi otsas on, ära ei söö?
Väärt mõte. Teen. A WD40 seda kummitihendit mis seal kruvi otsas on, ära ei söö?
WD40 on kalamaksaõli, mis ei tee mitte millelegi mitte midagi. Mõtle parem sedapidi, et kui tahad teha hea karpahoolduse, helista nt. Streetmotosse ja telli remontkomplekt - seal on kõik tihendid ja nõelad ja pole vaja mõelda, kas 30aastat vana kivikõva lapikuks vajunud rõngas jääb terveks v mitte. Lihtsalt, vahetad uue vastu ja elad/sõidad stressivabalt, mis on ka väärtus. Me ju ei ela enam 90-datel, kui midagi polnud saada ja tuli leiutada. ( ps. kui väga vaja, võib juhtuda, et mu lauasahtlis on ka mõned sellised uued rõngad).
Kui need nõelad ei taha välja keerata, sest keere on stta täis, siis leota suva õliga ja proovi mõistliku jõuga edasitagasi. Kui ikka ei tule, siis proovi keere puhastada nt. sellise orgiga, mida hambaarst kasutab su hammaste vahel urgitsemiseks. Kui sul seda pole, siis aega otsida on kevadeni küll j veel ja see on üks ütlemata vajalik tööriist kruustangide ja kullinokkafe kõrval.
Edu!
G
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 13 Jaan 2024, 03:11
Postitas Nozzu
Aitäh!
Karpa remondikomplekt täitsa olemas. Juba sügisel tellisin ära kuna oli plaanis talvel karpa lahti kiskuda.
See ost on ennast õigustanud kah. Õhu tagasilaske klapi membraanist oli järgi vaid kummipuru ja riie (nüüd siis tean, miks ratas gaasi järgi andes paukus). Komplektist sain uue membraani.
Samas põhimembraan tundub olevat veel igati pädev. Seda ei hakka vahetama.
Sellest nõelast kah, jah mul suht suva. Aga karpa enda keeret ei tahaks jõuga välja keerates vigastada. No vaatan, mis see WD40 öö jooksul teha suudab. Miski naasklite komplekti ostsin kah jah, Ehk kulub marjaks ära keerme puhastamisel.
Ehk siis jah, miskeid ettevalmistusi olen teinud. A kõige peale ei tulnud. Näiteks selgub ka et käia oleks korraks vaja. Kruvikas napilt ei mahu ühte nõela välja keerama. Miski mill oleks vaha õhemaks saada. Kaks viili hõõrusin täna siledaks, proovides kruvikast jagu saada. Vaatab, homme ehk võtan poest miski asisema viili. Ja hõõrun selle kah siledaks
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 13 Jaan 2024, 06:05
Postitas yeekim
Paljudel juhtudel käis sinna sisse isetegevuse vältimiseks üks punnike: tehases seade paika ja "pitseeritud"!
Vo. et selle eemaldamisel rikuti ka segunõela keeret.
Lisaks hambaorgile on ka üks valgustusega luup kasulik asi
(Aa see võib olla ka vanusest tingitult...)
edu
"Kaks viili hõõrusin täna siledaks, proovides kruvikast jagu saada. Vaatab, homme ehk võtan poest miski asisema viili. Ja hõõrun selle kah siledaks "
Võiks hoopis kruvikasse investeerida
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 13 Jaan 2024, 12:42
Postitas Nozzu
Kruvikas on praegu selline, et selle ots istub ilgelt hästi düüsi otsa ja on täpselt selle düüsi otsa laiune. No ideealne. Ja selleks, et ta teise düüsi torusse mahuks, oleks maha vaja viilida vaid küüru osa, noh, kaks milli lai ja üks mill sügav ala.
Sestap mõtlesingi, et teen endale selelst spetsiaalse, düüside keeramise kruvika.