148. leht 279-st

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 14 Aug 2020, 00:04
Postitas Mrtn5
Jesper kirjutas: 06 Aug 2020, 09:58
Mrtn5 kirjutas: 06 Aug 2020, 00:22

Arvasin, et throttle accelerator vms

See on "quick throttle mod", lahendusi on erinevaid, nii poest saadavaid kui kaablivits-ümber-rulli tüüpi :)

Tagasisideks: Kawa 300x jaoks 2mm paksusega 40mm kanalitoru "seib" on tiba paks oma 2 mm-ga, nühkisin omajagu maha. Vast 1,5 peale või vähemaks. Algus ja lõpp tasub panna trossi otstest kaugemale ja lihvida madalamaks. Igatahes tulemus väga bro ja saab ilma parema käe liigsete võimlemisharjutusteta nüüd täitsa harju keskmisel tasemel väänet nautida. Originaalis väänad end suht kringliks pööretevahemiku kasutamiseks ja seda on sellise lahja kone puhul vaja teha. Järgmistele sama mõttega kulibinitele, et kuna kanalitoru sisemõõt on täpselt paras, siis liimimisel arvesta et tuleb täpselt õieti peale sättida, liim võtab kohe kinni ja korrigeerida ei saa, läks õnneks.
R1 rutska paistis natuke suur, et ei mahu vist lenksul oleva karbi sisse, mõõte ei uurinud.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 14 Aug 2020, 00:57
Postitas will111

pane pilte ka ikka


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 14 Aug 2020, 08:36
Postitas ranel
villy kirjutas: 13 Aug 2020, 23:33
ranel kirjutas: 13 Aug 2020, 22:50

Lähtudes pealkirjast, kas peaks vahetama või hooaja lõpuni nii vähe aega, et pole pointi enam? :bsmile: IMG_20200813_193039.jpg

See rehv ise nagu pehme ja peab paremini kui mõni"nupuga rehv" talvel ?

Jah. Saab lausa kiilaka peal sõita. Küll aga tuleb füüsikaga arvestada, et üle 50km/h on inerts juba nii suur, et kiiremini ise sõita ei tahaks, kui jäidet on.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 14:16
Postitas tito

Ma siin lugesin mingeid vanu teemasid, kus endudele keerati alla sm velgi. Kas täna kui passis isegi rehvi koormus- ja kiirusindeks enduro rattaga sm velgedest üldse unistada võib või on sel teemal unistamine ka juba kriminaalne?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 14:28
Postitas franz125

Pole enam mingit rehvi nööki.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 14:55
Postitas tito
franz125 kirjutas: 15 Aug 2020, 14:28

Pole enam mingit rehvi nööki.

Kindel? Kas see mingite vanemate pillide privileeg mitte polnud :roll:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 16:01
Postitas franz125
tito kirjutas: 15 Aug 2020, 14:55
franz125 kirjutas: 15 Aug 2020, 14:28

Pole enam mingit rehvi nööki.

Kindel? Kas see mingite vanemate pillide privileeg mitte polnud :roll:

Nõuded sõiduki rehvile ja velgedele ning rehvide kasutamine

Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve, muudetake talverehvide kasutamise tingimusi ja naastrehvide nõudeid.

Rehvi mõõtmed peavad vastama velje mõõtmetele ning ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda.

Üleminek kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete sisalduse mõõtmise NEDEC (inglise keeles New European Driving Cycle) meetodilt WLTP (inglise keeles Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) meetodile määratakse sõidukite kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete väärtused varasemast täpsemalt ning neid näitajaid mõjutavad ka katsetsükli ajal kasutatavad rehvid. Seega märgivad valmistajad tüübivastavuse tunnistusele rehvid, mida kasutati katsetsükli ajal ning, millega kütusekulu ja CO2näitajad saavutati. Seega võivad kahel pealtnäha ühesugusel autol olla tüübivastavuse tunnistusele märgitud erinevad rehvid, kuna ühe tüübi erinevaid versioone võidi katsetada erinevate rehvidega. Näiteks, et kallima varustuspaketiga autol on valmistaja ette näinud suurema läbimõõduga veljed ja laiemad rehvid, kui samasugusel odavamal sõidukil. Samas kasutades neid samu rattaid teisel samasugusel sõidukil ei muutu selle juhitavus kuidagi ohtlikumaks.

Osad valmistajad märgivad tüübivastavuse tunnistusele ka teisi rehvimõõte, mida tehniliselt on lubatud kasutada, kuid millega sõiduki CO2ja kütusekulu näitajad ei ole täpselt samad, mis tüübivastavuse tunnistusele on märgitud. Seda siiski paljud valmistajad ei tee ning selle tõttu ongi sõidukil kasutatavate rehvide ja velgede kombinatsioon piiratud ainult ühe mõõduga, kuigi valmistaja lubaks kasutada ka teisi velgede ja rehvide kombinatsioone.

Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust.

Sarnaselt on see reguleeritud ka näiteks Soomes ja Saksamaal, kus rehvi valimisel ei pea sõiduki omanik lähtuma sõiduki valmistaja soovitusest vaid rehvide, velgede valimisel peab olema tagatud, et need ei käiks kuhugile vastu, porikaitse nõuded oleksid täidetud, kiirusmõõdiku viga ei ületaks lubatut.Seetõttu peab sõiduki omanik edaspidi valmistaja ette nähtust erinevate rehvide ja velgede kasutamisel jälgima, et pärast rehvide paigaldamist oleks sõiduk vastavuses mistahes muude sõidukitele esitatud nõuetega. Näiteks kehtestatakse nõuded kiirusmõõdikule. Kiirusmõõdik ei tohi mingil juhul näidata vähem tegelikust kiirusest. Seega suurema veereümbermõõduga rehvide paigaldamisega võib kaasneda kohustus ümber seadistada kiirusmõõdik.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 17:07
Postitas simp
Spoiler
franz125 kirjutas: 15 Aug 2020, 16:01

Nõuded sõiduki rehvile ja velgedele ning rehvide kasutamine

Loobutakse piirangust, mille kohaselt võis sõidukil kasutada ainult sõiduki valmistaja ette nähtud rehve, muudetake talverehvide kasutamise tingimusi ja naastrehvide nõudeid.

Rehvi mõõtmed peavad vastama velje mõõtmetele ning ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda.

Üleminek kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete sisalduse mõõtmise NEDEC (inglise keeles New European Driving Cycle) meetodilt WLTP (inglise keeles Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) meetodile määratakse sõidukite kütusekulu, CO2 heite ja sõiduki heitgaasides sisalduvate kahjulike saasteainete väärtused varasemast täpsemalt ning neid näitajaid mõjutavad ka katsetsükli ajal kasutatavad rehvid. Seega märgivad valmistajad tüübivastavuse tunnistusele rehvid, mida kasutati katsetsükli ajal ning, millega kütusekulu ja CO2näitajad saavutati. Seega võivad kahel pealtnäha ühesugusel autol olla tüübivastavuse tunnistusele märgitud erinevad rehvid, kuna ühe tüübi erinevaid versioone võidi katsetada erinevate rehvidega. Näiteks, et kallima varustuspaketiga autol on valmistaja ette näinud suurema läbimõõduga veljed ja laiemad rehvid, kui samasugusel odavamal sõidukil. Samas kasutades neid samu rattaid teisel samasugusel sõidukil ei muutu selle juhitavus kuidagi ohtlikumaks.

Osad valmistajad märgivad tüübivastavuse tunnistusele ka teisi rehvimõõte, mida tehniliselt on lubatud kasutada, kuid millega sõiduki CO2ja kütusekulu näitajad ei ole täpselt samad, mis tüübivastavuse tunnistusele on märgitud. Seda siiski paljud valmistajad ei tee ning selle tõttu ongi sõidukil kasutatavate rehvide ja velgede kombinatsioon piiratud ainult ühe mõõduga, kuigi valmistaja lubaks kasutada ka teisi velgede ja rehvide kombinatsioone.

Valmistaja lubatust erinevas mõõdus rehvide ja velgede kasutamine võib küll muuta sõiduki juhitavusomadusi, kuid määruse tasandil on sellist piiri väga raske tõmmata, milline rehvi ja velje kombinatsioon konkreetsele sõidukile ei sobi, mistõttu loobutakse sellisest piirangust.

Sarnaselt on see reguleeritud ka näiteks Soomes ja Saksamaal, kus rehvi valimisel ei pea sõiduki omanik lähtuma sõiduki valmistaja soovitusest vaid rehvide, velgede valimisel peab olema tagatud, et need ei käiks kuhugile vastu, porikaitse nõuded oleksid täidetud, kiirusmõõdiku viga ei ületaks lubatut.Seetõttu peab sõiduki omanik edaspidi valmistaja ette nähtust erinevate rehvide ja velgede kasutamisel jälgima, et pärast rehvide paigaldamist oleks sõiduk vastavuses mistahes muude sõidukitele esitatud nõuetega. Näiteks kehtestatakse nõuded kiirusmõõdikule. Kiirusmõõdik ei tohi mingil juhul näidata vähem tegelikust kiirusest. Seega suurema veereümbermõõduga rehvide paigaldamisega võib kaasneda kohustus ümber seadistada kiirusmõõdik.

allikas?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 21:19
Postitas v00lik

Allikaks on tehnonõuete määruse muudatuse seletuskiri :bsmile:

Ega sellel seletuskirjal mingi juriidilist mõju ei ole, lihtsalt põhjendab muudatuste tagamaid. Kõik kehtivad tehnilised nõuded on kehtestatud ikkagi ministri määrusega.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 15 Aug 2020, 21:22
Postitas franz125

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 17 Aug 2020, 12:15
Postitas EH1
simp kirjutas: 01 Okt 2019, 10:41
Macintosh kirjutas: 30 Sept 2019, 14:35

Kas Lätist on võimalik ilma kiiruskaamera trahvi saamata läbi sõita?

olen korduvalt selle trikiga hakkama saanud. Peab lihtsalt teadma, et seal võtavad kaamerad tagant ka.

Leedust on keerulisem, need keskmise kiiruse kaamerad on nii kuradi väiksed ja näevad välja nagu suvaline ilmajaama punkt vms...

Kaamerad võimaldavad fikseerida liiklusrikkumisi kõigil sõiduradadel nii sõiduki ees kui tagant vaatest,» rääkis Novikov

Russalka ristmiku kiiruskaamerad pandi tööle
Reide teel, Russalka ristmikul kiirus- ja keelava fooritule rikkumisi fikseerivad automaatsed liiklusjärelevalve kaamerad pandi tööle. 
Loe lähemalt: https://www.postimees.ee/7034767/russal ... andi-toole

Meie kaamerad ka selleni jõudnud nüüd? :o


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 17 Aug 2020, 14:10
Postitas Tuuletallaja

Need Russalka-cundi kaamerad on s-tähega kehvema ilma korral minutitega niivõrd äkased, et ei näed need isegi Korsakovi poole meetri kauguselt :ner: (allikas: lähedal seisev isik)


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 17 Aug 2020, 17:39
Postitas simp
EH1 kirjutas: 17 Aug 2020, 12:15

Kaamerad võimaldavad fikseerida liiklusrikkumisi kõigil sõiduradadel nii sõiduki ees kui tagant vaatest,» rääkis Novikov

Russalka ristmiku kiiruskaamerad pandi tööle
Reide teel, Russalka ristmikul kiirus- ja keelava fooritule rikkumisi fikseerivad automaatsed liiklusjärelevalve kaamerad pandi tööle. 
Loe lähemalt: https://www.postimees.ee/7034767/russal ... andi-toole

Meie kaamerad ka selleni jõudnud nüüd? :o

tehniline võimekus on kõigil kaameratel olemas, samamoodi ka nendel russalka omadel. Juriidilist võimu, aga mitte - st, oht on endiselt ainult eest.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 18:29
Postitas Krl

Kas esimesi piduriklotse müüakse ketta kaupa(2tk), või on 4tk komplektis ikka?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 19:16
Postitas M.T.

Aga kui on ainult 1 ketas?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 19:20
Postitas Krl
M.T. kirjutas: 20 Aug 2020, 19:16

Aga kui on ainult 1 ketas?

a kui on trummelpidurid?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 20:24
Postitas M.T.
Krl kirjutas: 20 Aug 2020, 19:20
M.T. kirjutas: 20 Aug 2020, 19:16

Aga kui on ainult 1 ketas?

a kui on trummelpidurid?

Siis pole vahet palju klotse on või pole, nagunii on piz... :mrgreen:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 20:38
Postitas Luxor

Trummlijunne ei tea, kuid usaldusväärsemad kohad on kettaklotse siiani paarikaupa pakkunud. Vb alipaaba ja iipei jms pakuvad ka blisterpakis väikehulgi vajadusel. Nondega on ilmselt teravad elamused ning pidurdusjäljed aluspükstel kohe vägagi kindlad!


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 20:49
Postitas Tuuletallaja

No need viimased jäljed olenevad ikkagi nii põhja kui närvide kõwadusest (can't have one without theother).
Klotse olen seni ikka 2 kaupa pakis näinud aga tänapäeval ei tea enam midagi surmkindlalt öelda, kes ja kuidas müütab ehk mine isahane tea!


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 21:36
Postitas villy

Kas 50/50 tagarehv dualsport rattal kulub kiiremini 1,5Bar või 2,0Bar rõhuga sõites?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 21:40
Postitas Jesper

Ma E09-ga tegin selle katse ja ei suutnud mingit vahet tuvastada.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 22:06
Postitas will111

teoorias on 1.5ga rehv otse sõites suurema pätsiga vastu maad, seega peaks kulumine olema selle suurema pätsi peale natuke aeglasem. kuivõrd see praktikas pädeb, vot ei ole tõesti võrrelnud ega katsetanud :D


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 22:16
Postitas Jesper

Ma isegi üritasin seda "pätsi" mõõta, modelleerida ja arvutada, aga lahknevus reaalse katse tulemustest oli nii ränk, et ainuke võimalik järeldus on puudulik mudel. Kahtlustan, et maanteekiirustel venitab tsentrifugaaljõud rehvi piisavalt ümmarguseks, et see pool atti ei mängi "pätsi" suuruse osas erilist rolli.

Mul tegelikult ei olnud plaanis katsetada, lihtsalt unustasin uuele rehvile pärast orienteerumist madala rõhu sisse, kühveldasin sinna paartuhat versta asfalti otsa ja alles uue etapi eel rõhke kontrollides tekkis huvi, et äkki ei pumpakski enam täis, vaatame, mis saab :) Hiljem muidugi selgus, et 1,5 pole ka mingi teabmis madal rõhk, anoh see selleks... :wack:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 20 Aug 2020, 22:42
Postitas will111

tõsi, tsentjõud mängib seal rolli tõesti. aga kaldun sama arvama, et see pool atti tegelikult ei mängi praktiliselt mitte mingisugust rolli. võibolla "kant" tekib natuke teise koha peale kui hästi palju otse sõita ja millalgi lõpupoole võrrelda


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 21 Aug 2020, 08:29
Postitas villy

Ses suhtes, et see pool atti 690 all, mis suht kerge ratas, mängib olulist rolli offroadis, teeb pehmemaks ja haarduvus ka parem. Aga siis kui vaja teist samapalju TET-lt koju sõita mööda maanteed, tekibki küsimus, et kas mõistlik olla laisk ja sõita koguaeg selle 1,5BAR ga? aga tänud vastuste eest.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 23 Aug 2020, 13:03
Postitas Madlobster

Laste 125cc hiina imele on vaja uut ketti ja esihammakat.
Mille järgi neid ostetakse? Poes kõrvutamine? Kindel pauk kõigil üks ja sama ja iga kaupmees teab riiulist õige asja järgi haarata?

Sest üleliia pole tähistega, varuosa nrtega jms vaeva nähtud.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 23 Aug 2020, 14:51
Postitas urmas66
Madlobster kirjutas: 23 Aug 2020, 13:03

Laste 125cc hiina imele on vaja uut ketti ja esihammakat.
Mille järgi neid ostetakse? Poes kõrvutamine? Kindel pauk kõigil üks ja sama ja iga kaupmees teab riiulist õige asja järgi haarata?

Sest üleliia pole tähistega, varuosa nrtega jms vaeva nähtud.

Starmoto akadeemia teel on neile vist lausa spetsialiseerunud. Äkki sealt saad kohe õige.


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 23 Aug 2020, 22:05
Postitas ruitlane

Kuidas kogenud motomehed pärast kiivri peast ära võtmist kõrvad sirgeks saavad?


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 23 Aug 2020, 23:51
Postitas maamats
ruitlane kirjutas: 23 Aug 2020, 22:05

Kuidas kogenud motomehed pärast kiivri peast ära võtmist kõrvad sirgeks saavad?

Mis ajast jänesed tsikliga sõidavad? :ner:


Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 24 Aug 2020, 00:24
Postitas Madlobster
ruitlane kirjutas: 23 Aug 2020, 22:05

Kuidas kogenud motomehed pärast kiivri peast ära võtmist kõrvad sirgeks saavad?

tõmbavad sibulavõrgu pähe ja lähevad aurusauna
kui aurusauna pole võid vahtida kuda tuhlid keevad