Mina prooviks veidi süvendada seda klemmi ümbrust ja joodaks juhtme külge.
Tundub mõistlikum jah. Andur ise on ju töökorras. Ja lihtsalt sott visata mingi klemmi eest, mis on nii lollilt paigaldatud et võib järgmise sõiduga taas murdunud olla, tundub overkill.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Apr 2022, 21:00
Postitas Tort
Ma joodaks sinna L kujulise klemmi peale, hoiab paremini.
No a mõtle elu parimale sõidule …
Sama andur paljudel mudelitel, äkki kellegil miskit varuosadeks pakkuda.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Apr 2022, 21:20
Postitas Nozzu
Heh...nojah...see mõte käis endal kah peast läbi, et 120 eurtsi sellise elamuse eest pole palju.
A vaskjunni eest jälle on palju
A no vana on mul diplomeeritud tinutaja. Proovin kõigepealt seda varianti et sinna mingi ühendus tekitada.
Samas jaa...kui kellelgi on pakkuda seda või sellega ühtivat jupstükki, andku märku, võtan ligi.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Apr 2022, 23:07
Postitas will111
Urgitsed natuke seda liimi sealt ära ning tinutad juhtme külge, külgpidiselt nii et see jookseb otse piki radikat ülesse. juhtme omakorda kinnitad kuumliimiga radika külge, mööda külge kuskile ülespoole jooksma ja uue ühenduse originaaljuhtmega teed seal.
ei ole küll 100% lõhkumiskindel lahendus aga ta sellest originaalist oluliselt kehvem ka pole ning vibratsiooni peaks hästi pidama kui õigesti teed. oluline et sa ei lase uuel külge tinutatud juhtmel seal vabalt lapendama ega mootori/rattaga koos vibreerima jääda. kui lased siis on see sealt üsna varsti jälle lahti.
Tundub mõistlikum jah. Andur ise on ju töökorras. Ja lihtsalt sott visata mingi klemmi eest, mis on nii lollilt paigaldatud et võib järgmise sõiduga taas murdunud olla, tundub overkill.
joota 5-10+ cm juhtmed andurist välja ja siis pistik juhtmestikule. Kogu lugu!
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 02:44
Postitas Nozzu
Liikuvat pilti kah esimesest TETi katsetusest.
Järgmine kord eelistaks enam mitte üksi minna.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 03:11
Postitas will111
toho tonti, saag lausa taskus
järgmises videos siis ootaks juba mootorsaagi undamas näha, mahub sinna taga kohvrisse ära küll kui lati lahti võtad
järgmises videos siis ootaks juba mootorsaagi undamas näha, mahub sinna taga kohvrisse ära küll kui lati lahti võtad
Reedel sihilikult käisin K-Rautast läbi ja ostsin TETi silmas pidades väikse kokkulapitava oksasae. Tundus hea mõte. Oligi.
Omajagu looduses ringi käinud, tean, et aeg ajalt ikka on risti üle teede sellist kraami millest on parem läbi saagida, mitte läbi sõita.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 16:33
Postitas ChiefGonzalez
Meid päästis Lätis õhtutundidel Arxmanil kaasas olnud kettsaag. Kotti pakkimkseks hea pisike.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 19:02
Postitas Nozzu
Problem solved
Ma tean, ma tean. "Nagu päkapikk oleks parandanud," ütleks mu naine selle peale.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 19:54
Postitas Ain
kas liimipulka kasutanud? Kui jah siis radikas läheb soojaks ja liim pehmeks.. Endal sama asi läbi elatud ühe anduriga- puhastasin liimist ära ja lasin mingi kahekomponentse liimiga kinni.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 24 Apr 2022, 21:04
Postitas Nozzu
Liimipulk jah. Tänud hoiatamast.
Lootsin, et ehk ei lähe nii soojaks see radikas. Aga selge. Tuleb lahti kiskuda. Noh, see pole suur töö.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 01 Mai 2022, 14:29
Postitas Nozzu
Teine etapp TETi tehtud. Laiksaare metsaonni juurest Mõisakülla
Sada kilomeetrit, põldude, metsade ja kraavide kõrvalt ning vahelt kulgevaid, valdavalt kruusakattega teid, mis ratta istumise all omasoodu tantsima panevad.
Sekka ka raskete metsaveomasinate poolt mudaväljadeks muudetud, pea läbimatuid metsateid Veelikse taga. Risti teele langenuid puid, millest tuleb kas üle sõita, ringiga mööda minna või läbi saagida.
Ehk siis täpselt see, mis TET olema peab : väljakutse ja katsumused, mis premeeritud lummavate loodusvaadetega.
Kuna ma kahtlustasin, et õlikuluga võib probleeme tekkida, oli kaasas ka 100 ml õli. Arvasin, et sellest on enam kui küll.
Tegelikult aga kujunesid asjad nii, et sõitnud ära sada kiltsi, pidin selle pudeli tühjaks valama ja oleks veel mahtunud.
Ehk siis, nagu juba mitu korda kinnitust leidnud on neelab mu masin 100 kiltsa kohta umbes 100 ml õli. Mis teeb siis 1000 km kohta lidro.
See tundub päris jõhker.
See õlileke, millest varasemalt juttu oli, see sai likvideeritud. Selgus, et õli pressis välja selle mootori keti pinguti kruvi kinnituse vahelt. See peaks olema kahe poldiga mootori küljes kinni aga ühel poldil oli vint maas ja ühendus polnud tihe. Nii, et sealt kaudu see õli välja pääses ja mootorit määris. Motardis see leke tuvatati ja polt asendati. Nüüd püsib mootor väljastpoolt puhas.
Aga õlikulu on endiselt.
Mulle tundub, et mototeenindused ei viitsi selle probleemiga tegeleda. Aga kas äkki mõni kuldsete käte või pigem õliste näppduega foorumlane ei raatsik mu ratta mootorit lahti kiskuda ja viga tuvastada? Kui me hinnas kokkuleppele saame. Veel lahedam oleks, kui mul oleks võimalik protsessis osaleda ja näpunäidete järgi ise lammutada mootorit. Või vähemalt pealt vaadata.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 01 Mai 2022, 15:25
Postitas Prets
Vana KLRi puhul liiter 1000 peale ongi nö normaalne kulu. Saabki värsket peale kogu aeg, on vähemalt normaalselt õlitatud
Niipalju kui mina aru saan, siis KLRidel on juba uuena suurusjärgus 500ml/1000km õlikulu.
1L/1000km pole midagi ebatavalist - olen ka ise nii sõitnud. Asjad, mis võiks aidata:
Klapisääre tihendid (siis võiks juba klapid ära sohveldada - see on ise tehtav töö).
Kolb/silinder üle kontrollida - kas on mingeid kokkujooksmise kriime. Võibolla on õlirõngas natu viga saanud. Igaljuhul selle poole remont on sellesmõttes nõme, et see eeldaks ideaalis uut kolbi ja silku puurimist/hoonimist.
Teisisõnu, kui pea käib maha ja kolb on sees korras ja kriime pole, siis ma vist ei hakkaks jebima selle kolvi vahetamisega…
Lase see hooaeg veel õlinõuga ringi, kül' talvel jõuad silindrit puurida ja tihendeid vahetada.
edu
Mõistlik! Nii saab olema.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 02 Mai 2022, 10:18
Postitas morse
Kusjuures ma ei teinud Coca pudeli osas nalja. Neil on omad eelised:
Pooleliitriseid on lihtne igale poole vahele pista (sul on vaja 1-3tk kaasa võtta).
Kork on mega tihe - ei leki üldse nii nagu liitrised õlipudelid mõnikord.
Väga mugav on valada - ei määri.
Samas lidrase õlipudeli puhul jääb ära ümbervalamise vaev.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 02 Mai 2022, 10:57
Postitas Nozzu
Mhmh....ja õnneks on KLR ehitatud arvestusega, et sinna tuleb suva ajal ja suva kohas õli juurde valada. Erinevalt näiteks mu Ducatist kus õli lisamiseks tuleb kasutada kergelt nurga alla kallutatud pisikest lehtrit, on KLRi õli juurde kallamise ava lai nagu liitrisel piimapudelil, ning asub sellise koha peal, et lehtrit pole vaja. Väga mugav joota.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 04 Mai 2022, 17:20
Postitas Nozzu
Vot mis probleemi porine ratas päevavalgele tiris:
Selgub, et kui taguamort piisavalt alla vajub, riivab rehv sumpsi.
Kui murelik ma peaks olema skaalal: 0 - 10
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 04 Mai 2022, 23:39
Postitas Nozzu
Ok, natuke murelik olin. Ütleme 4. Proovisin küll sisendada endale, et kui sõidab, järelikult pole hullu. Aga hakkasin ikkagi googeldama, et äkki kellelegi veel on analoogseid probleeme olnud. Selgus et küll ja küll. Ning lahenduseks sumpsi millimeeter paar välja toomine.
Tegingi nii, lasin sumpsi tagant hoidva klambri lahti (tegelikutl nagu selgus, polnudki see kruvi seal korralikutl kinni vaid näpuga keeratav) ja lisasin raami ja klambri vahele ühe jämedama seibi. Loodetavasti sain nüüd mill-paar eemale sumpsi ja sellest peask piisama. Kui ei, saab veel seibe lisada. Vaatasin, et seda väljalaset annab seal pool senti julgelt liigutada väljapoole. Ülemäära muidugi kangutada ei tasu, tuleb keskelt ühenduskohast lahti.
Ahjaa....see ventika termoregulaatori toitejuhe...nojah, sellega läkski nii, et soojaga sulas see liimipüstoli liim lahti, millega juhtme radika külge kleepisin. A täna siis tõmbasin selle juhtme kahekomponentse liimiga kinni. Nüüd peaks pidama.
Tinutustöö igatahes õnnestus sest nädalavahetusel sain vaatamata jahedale ilmale ventika huugama. Nii, et tibens-tobens praegu.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 29 Mai 2022, 23:08
Postitas Nozzu
TET - 3. etapp: Marsruut: Mõisaküla-Abja-Paluoja -Karksi-Nuia, sealt edasi Kesk-Eesti TETI peale, üles läbi Õisu kuni Kanakülani ja siis mööda kruusa, liiva ja rohukattega teid Pärnusse.
Sai vihma, sai rahet. Päikest ja pilvi. Sai ületatud mitu silda ning ise-ennast. Sai mudas kahlatud ja ratas külili pandud. Sai sõidetud üle väljade ja läbi metsade.
Ühtlasi selgus, et vihnmakombe, mis t-särgi peale proovides oli igati oki-doki ei mahu mingi valemiga tsiklivarustuse peale. Mõnus feil.
Samuti selgus, et sidur e itööta normaalselt. Vähe sellest, et see on jube raske, see ka kuumaks minnes ei libista. Jookseb kokku ja käike vahetada ei saa. Süüde välja, lasen 10 sekundit jahtuda ja õõtsutan ratast edasi tagasi, on kombes jälle.
Probleem tuleb välja just mudastes lõikudes esimese käiguga mässates. Ehk siis just seal, kus seda vaja. Samuti on see lahutamise piir väga väike. Ehk siis jube keeruline on rattaga jalutada muda sees kuna ratas tahab pidevalt vedada. Tuleb kaasa joosta, jõuga tagasi hoida või esipiduriga pidurdada. Väsitav.
Abiks ei ole siinkohal ka kindlasti pooleks murdunud siduriheebel.
Tänud.
See oleks järgmine samm.
Esmalt proovime siduri kaabli veits lühemaks teha. See on liiga pikk ja päris lõpuni välja pingutatud. Mistõttu ei õnnestu sidurit korralikult lahutasa.
Mänguruumi sidur peal/maas on kah seetõttu mingi mill ainult. Jube raske kontrollida.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 13 Juun 2022, 11:11
Postitas Nozzu
Wooot!
Järjekordne jupp TETi tehtud.
Pikad, pinnatud sirged ja järsud kurvid. Metsade vahel ja põldude kõrval. Raudteetammid ja rohtunud rajad. Seda kõike sai näha ja tunda TETi Pärnu - Lihula vahelisel lõigul.
Tagasi Pärnu sai trügitud samuti mööda kõrvalisi teid. Ka selliseid, mis ühelegi tee kriteeriumile ei vasta
Taaskord sai kinnitust, et ma ikka suht sakin sellistes, mitte just kõige parema pidamisega kurvides. Eriti just vasakkurvides, miskipärast. No risu ei pannud aga paar nappi momenti olid.
Kõige napim aga polnud isegi mitte kurvis vaid enne seda, sirgel. Kurv jõudis kuidagi ootamatult kiiresti lähedale, tundus, et seda 90 kraadist ma sellise hooga küll välja ei võta. Ärveuses surusin tagumise piduri plokki. Viskas külje ette, lasin piduri lahti, viskas teisele poole külje, sain hoopealt jala maha ja uuesti külg teisel pool. Veel natuke taolsit vänderdamist ja siis sain ratta seisma. Aga ümber ei käinud. Päästsin ära. Paar vandesõna kiivrisse ja edasi.
Mingil hetkel, kui olime juba kümneid kilomeetreid läbi alternatiivseid võssa ja heina mattunud teid tagasi Pärnu poole ramminud avastas teekaaslane, et mu ratta põhjakatse, seesama, pesumasinatrumlist väänatud kaitse, ripendab.
Õnneks olin hommikul visanud tööriistarulli ka traati. Igaks juhuks. Ja näe. Läkski vaja.
Pidas Pärnuni vastu küll. Aga nüüd tuleks ilmselt sinna mingi normaalsem kinnitus aretada, enne kui jälle rajale lähen. Eelnevalt oli see põhjakas toruklambritega kinni, aga need, nagu selgus, ei pea vibrale vastu.
Aaa...see siduri probleem on lahendatud. Tegime trossi lühemaks. Nüüd suutsin vaid korra välja suretada. Samas jah, ei saa päris kindel olla, et kõik toimub kuna rada oli palju lihtsam ja mudas ukerdamist ei olnud.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 13 Juun 2022, 11:38
Postitas morse
Targutan. Ehk on abi.
Naljakal kombel on tõesti siduri toimimise juures oluline, et tross oleks õige pikkusega. Kui pingutid on täitsa välja keeratud ja liga-loga, siis läheb osa tõmbest kaotsi sinna, et pinguti jookseb viltu. Lisaks on väga oluline, et mootori poolel olev link oleks nuudis selles hambas, kuhu ta tehase poolt määratud on. Vastasel juhul tõmbab tross sidurit kehva nurga all ja taaskord mõjutab see siduri toimimist (lisaks on raske vajutada ja lõpuks ei kesta ka tross korralikult).
Need korrad, kui ma olen originaaltrossi originaal sätungis peale pannud, siis tross ongi õige pikkusega olnud... Imelik, et sa seal mingit pikkust pead seadma... Mingi universaaltross?? Kui sa juba pikkust saad seadistada, siis esimese mõttena tekib tunne, et see on pigem selline ajutine lahendus ja võibolla peaks kaaluma originaalmõõdus trossi paigaldamisele? Universaaltross on tore asi, mida pikale reisile varujupina kaasa võtta...
Kui sidur on väga natunatukene liiga peale pingutatud (tihti just sel põhjusel, et trossipoolel on midagi valesti ja lahjema pingutuse puhul sidur lihtsalt ei lahutaks ära), siis enamasti ei pane probleemi enne tähele, kui keerulisse kohta jõuad. Metsas ja mudas läheb libisev sidur kiirelt kuumaks - siis on kõik halvasti, kuni mootor jälle maha jahtub. Küsi, kuidas ma tean!
Teisisõnu - jälgi, et trossis ikka väike lõtk sees oleks. Alumine link, mis on mootori peal, peaks olema pisikese lõtkuga (ka siis, kui lenks on välja keeratud).
Pesumasinatrumlist tehtud kaitse oli kahjuks selline asi, mis lihtsalt ootas ära kukkumist. Kokkuvõttes peab see värk seal all vastu võtma kogu ratta raskuse koos juhi ja pagasiga. Ei ole ebatavaline, et see raskus tuleb vastu pakku (või mõnel juhul ka kivi/betooni) suht heal kiirusel...
Ma ei taha nüüd öelda, et see kaitse ja kinnitused peaks kuidagi eriti tummised ja rasked olema. Tavaliselt ei ole. Lihtsalt nende disainimisel tehakse korralik inseneritöö.