"The Nürburgring just enacted its biggest regulation change in decades. For the first time, the iconic German race track has banned motorcycles from participating in its public "Touristenfahrten" tourist drive sessions, starting with the 2025 season."
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 16 Juun 2025, 16:53
Postitas yeekim
Selline kurb uudis Dark Side meestele:
"Illinois passed a law that begins in July that car tires are not allowed on motorcycles"
Huvitav, kas tegemist on nakkava eeskujuga?
Karu tappis Transfagarasan Highwayl peatunud mootorratturi
Kui sa lähed karude söötmist keelava märgi läheduses jalutama, siis just kui ise otsid probleeme. Mis täpselt juhtus ei saa me kunagi teada,aga miks peaks üksi olles sellises kohas üldse peatuma.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 07 Juul 2025, 15:02
Postitas hmm
No üleelmine aasta sai seal sõidetud ning minu sõiduvideos on näha neid "tarku" kes peatuvad karudega pildistamiseks. Eriti selle kollases ohutusvestis saksa mootorratturi tegevus tekitab küsitavust hulgim - emakaru koos kolme pojaga olid tast ~15m kaugusel. Me ise kui sellest "seismisest" aru saime võtsime paremale poole ning püüdsime kiiremini sellest olukorrast edasi liikuda võimalikult kaugelt karudest - kasutades ära karude segadust...
Natuke saan aru neist, kes autos istuvad, mootorrattal olijaid ei kaitse miskit.
Aga videos siis see koht (soovitan vaadata max resoga ning suuremalt ekraanilt, siis on karupojad ning karu näha ka):
ka mäetipust alla sõitest põhjapool on videojäädvustus, kus suurem karu lonkis tee ääres (28min ja 50sek). Üldse nägime ülesõidul teeääres 5 karu kogukonda... ja seda kõik sellel samal tripil/päeval/teel.
Karu tappis Transfagarasan Highwayl peatunud mootorratturi
Kui sa lähed karude söötmist keelava märgi läheduses jalutama, siis just kui ise otsid probleeme. Mis täpselt juhtus ei saa me kunagi teada,aga miks peaks üksi olles sellises kohas üldse peatuma.
Karud vast on vähemuses kui mootorratturite arvukusega võrrelda - ma väga ei muretseks mootorratturite pärast. Loodetavasti ei hakka kohalikud võimud nüüd karusid kuidagi selle ratturi pärast represseerima
Selline kurb uudis Dark Side meestele:
"Illinois passed a law that begins in July that car tires are not allowed on motorcycles"
Huvitav, kas tegemist on nakkava eeskujuga?
Nüüd jääb üle veel oodata seadust, et lõpetataks selliste motikate valmistamine/kasutamine, millel saab kasutada autorehve
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 08 Juul 2025, 11:32
Postitas 701
Ega meil palju targem pole. Minu isiklik rekord on 5 karu päevas tsikliga sõites näha. Tõsi selfi jaoks olid nad kas liiga kaugel või liiga kiired. kKus juures ühele otsa sõitmisest lahutas vaid mõni meeter. Aga suund on sama, peagi on meil kah karusid iga prügikasti otsas paar tükki.
Aga suund on sama, peagi on meil kah karusid iga prügikasti otsas paar tükki.
oot, mille tulemusena? Kliimasoojenemise või millegi muu?
Väga soe on küll tegelikult.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 08 Juul 2025, 20:49
Postitas Ikka mina
Ikka kliimasoojenemise tõttu muidugi.
Kui nii edasi soojeneb siis unustage pruukarud - tüübid tõmbavad omale valged vammused selga.
Kohe ilmub siia keegi kes hakkab pajatama Lõuna Euroopast )))))
Siestat kõigile
Selline kurb uudis Dark Side meestele:
"Illinois passed a law that begins in July that car tires are not allowed on motorcycles"
Huvitav, kas tegemist on nakkava eeskujuga?
Nüüd jääb üle veel oodata seadust, et lõpetataks selliste motikate valmistamine/kasutamine, millel saab kasutada autorehve
Ilmselt tehakse tsiklitele velgi mõõdus X+3/4, et midagi muud ei mahuks...
Njaa. Carolwood on Private Equty insvesteerimisfirma.
Carolwood pole varasemalt omanud midagi isegi ligiähedaselt Indiani mastaabile, veel vähem mototööstusest. Ta pole strateegiline ostja (nagu oleks näiteks Yamaha või Honda või mõni muu mootorattatootja) vaid finantsinvestor. Finatsinvestorit huvitavb ainult raha.
Tüüpiline stsenaarium sellistel puhkudel:
• Algatuseks kärbitakse kulusid ja “optimeeritakse” (loe: koondatakse, lihtsustatakse mudelivalikut, survestatakse edasimüüjaid)
• Turunduses käivitatakse “uus ajastu”, et paberil näeks ilus välja
• Arenduskulud vähenevad, investeeringud lükatakse edasi
• Paari aasta pärast üritatakse bränd kas kallimalt maha müüa või siis börsile viia, viimane tavaliselt ebaõnnestub
Halvemal juhul jääb järele ainult nimi ja mõned vintage-stiilis tooted. Parimal juhul muutub Indian tillukeseks premium-brändiks.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 27 Okt 2025, 12:58
Postitas MannyEric
Ma saan aru, et suurem probleem on selles, et z-põlvkonda absoluutselt ei huvita see "raske ameerika raud" ja "born to be wild", "ride free" jms jutud. Lisaks pole neil pappi kalli ratta ostmiseks.
Vanakooli tsiklimehed surevad eest ära ja uusi kliente peale ei tule.
Foorumites juba ironiseeritakse, et äkki lõpuks mõni India tootja ostab brändi ära ja tuleb kasutusele slogan stiilis "Indian motorcycle by REAL indians"
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 27 Okt 2025, 14:23
Postitas Macintosh
See on laiem küsimus, kui ainult Indiani teema. Uued põlvkonnad ei taha tsiklit, sest see on pea sama kallis kui auto (ok, viimased paar aastat kergitasid autode hinnad natue eest ära aga ikkagi) ja suurusjärgu võrra ebamugavam ning järjest vähemaks jääb neid, kes ei ela korteris. Ja barjäärid on kõrged võrreldes mootorataste kuldajaga - load, varustus, tsikkel, parkimine, omamiskulud. Mulle jäi mingi aeg tagasi silma, et Progressive International Motorcycle Show küsitluses 81% alla 35 aastastest lubadeta vastanutest on huvitatud aga vaid väike osa jõuab selleni, et päriselt load teha ja sõitma hakata. Isegi sellised kaherattaliste "kantsid" nagu Itaalia on alla andnud, sest suvel kuumaga on pigem mõnusam kükitada konditsioneeritud autos, kui higistada tsikli sadulas.
Ma pole z põlvkond ja mind ikkagi ei huvita raske ameerika raud. "Intellektuaalselt" on muidugi põnevad masinad ja tore on paar korda sõita aga see mida ma tsiklilt oota, milleks ja kuidas ma kasutan ei ühti ühegi Indiani kontseptsiooniga. Aga eks enamuse eurooplaste jaoks ole need masinad ilmselt nagu sadul sea selga - põnev vaadata/katsuda aga peale pole suurt midagi hatakata. Suures osas on nad disianitud uue maailma noolsirgetele, horisondi taha ulatuvatele teedele. Meil siin selliseid pole.
Ma pole z põlvkond ja mind ikkagi ei huvita raske ameerika raud. "Intellektuaalselt" on muidugi põnevad masinad ja tore on paar korda sõita aga see mida ma tsiklilt oota, milleks ja kuidas ma kasutan ei ühti ühegi Indiani kontseptsiooniga. Aga eks enamuse eurooplaste jaoks ole need masinad ilmselt nagu sadul sea selga - põnev vaadata/katsuda aga peale pole suurt midagi hatakata. Suures osas on nad disianitud uue maailma noolsirgetele, horisondi taha ulatuvatele teedele. Meil siin selliseid pole.
Sama siin. Käin ja vaata. Ja ilgelt meeldib aga kui jõuab mõttega sinna, et ostaks tõesti midagi, siis pole mida osta.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 27 Okt 2025, 19:41
Postitas yeekim
Ega suurtest kruiseritest peale HD ja Indiani polegi midagi EU turul....
Ega suurtest kruiseritest peale HD ja Indiani polegi midagi EU turul....
BMW R 18 Transcontinental
No uuena meie Inchcape Motros Estonia OÜ valikus nüüd seda transcontinentalit pole on lihtsalt R18 classic ja R18, kuid hea tahtmise juures toovad kohale.
Honda GL1800 GOLD WING
Kindlasti leiab veel mõne tootja popsutaja.
Aga selle uudise kohta, et tänapäeva noored ei soovi mootorratastega tegeleda tundub mulle sama, mis spordiga tegelemine on kallis/ebamugav jne...
Ehk siis regulatsioonid, mida "vanem" põlvkond on seadnud, mis on tuletatud väheste reguleerimise aegadest, kus oli lõpus/fan. Nüüd on noortel palju lõbusam seal digimaailmas olla - seal veel pole selliseid regulatsioone, või kui on, siis talutavad.
Ebastabiilne ja raske aeg loob tugevaid inimesi, tugavad inimesed loovad korras maailma, korras maailm loob mugavaid ja nõrku inimesi, nõrgad inimesed loovad ebastabiilset maailma, ebastabiilne ja raske aeg loob tugevaid inimesi... jne... teisisõnu, see aeg on vaja üleelada, et jälle fun oleks.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 28 Okt 2025, 09:07
Postitas yeekim
Kumbki pole ei potsutaja ega jalad ees asendiga....
"Mujalt" leiab uuena veel nt. Kawa 1700 Vulcani, Honda Fury on ka veel elus...
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 28 Okt 2025, 11:10
Postitas hmm
No kui juba läks suurte masinate peale ning kribasin R18-st siis huvitaval kombel andis google välja selle:
Pope Leo receives a surprise BMW R18 motorcycle - Jesus Bikers Community
juutuubpilt:
Ehk aitab paavst uut põlvkonda suunata jumala abiga kuigi see oli "turundus" ja oksionil saadud tulu läks heategevuseks aga ikkagi
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 28 Okt 2025, 14:44
Postitas Jesper
Ah pole neil noortel häda midagi, ma olen üsna kindel, et enne läheb sõiduauto kui nähtus allavoolu kui mootorratas. See, et eranditult kõigi "klassikaliste" tootjate, nende stammkundede ja muidu vanade paukude jaoks on mootorratta definitsioon mitte "kahe rattaga mootorsõiduk", vaid tuleb koos miljoni lisaklausliga stiilis "peab tegema kõva lärmi", "peab olema töömahuga vähemalt liiter" jne, on suures plaanis väheoluline.
Hetkel lihtsalt on vbl selline väike vaikusehetk enne tormi, et hiinlane pole veel välja mõelnud, kuidas need 100kmh sõitvad, korterisse mahtuvad ja alla keskmise kuupalga maksvad raketid juriidiliselt mingi kategooria alla suruda.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 28 Okt 2025, 15:10
Postitas MustVälk
Hetkel on pigem turg üleküllastnunud.
Ei ole midagi dramaatiliat veel. Kehva ilmaga sõidu aasta ja sanktsioonid annavad ka tunda.
Ah pole neil noortel häda midagi, ma olen üsna kindel, et enne läheb sõiduauto kui nähtus allavoolu kui mootorratas. See, et eranditult kõigi "klassikaliste" tootjate, nende stammkundede ja muidu vanade paukude jaoks on mootorratta definitsioon mitte "kahe rattaga mootorsõiduk", vaid tuleb koos miljoni lisaklausliga stiilis "peab tegema kõva lärmi", "peab olema töömahuga vähemalt liiter" jne, on suures plaanis väheoluline.
Hetkel lihtsalt on vbl selline väike vaikusehetk enne tormi, et hiinlane pole veel välja mõelnud, kuidas need 100kmh sõitvad, korterisse mahtuvad ja alla keskmise kuupalga maksvad raketid juriidiliselt mingi kategooria alla suruda.
Need elektrilised asjad on linnas liikumiseks tegelikult päris mõnusad. Olenemata sellest, et rattaid garaažis jagub, siis ma kasutan elektrilist suht tihti linnas sõiduks. Tartu näitel isegi linnalähedased asulad pole probleemi sõita, sest teede äärde on tehtud korralikud kergliiklusteed.
Omal kahe akuga tehase lahendus, et kui sööma lähed või näiteks ööbid kusagil, siis saad tuppa akud kaasa võtta ja akud täis laadida.
Mingitel mootorratastel on ka juba sellist lahendust. Näiteks Velt müüb ühte sellist.
Enne seda kasutasin suure akuga korralikku elektritõuksi, aga äärekivid/augud teel tekitasid vahel ikka huvitavaid olukordi.
Re: Motouudised ja videod üle kogu maapalli.
Postitatud: 28 Okt 2025, 16:18
Postitas Jesper
Mhmh, ma kergliiklusteede tüüpi distantse sõidan üldse jalgrattaga, muuhulgas kuna tore oleks, kui elu, tervist ja kardiot ikka nii kauaks jätkuks, et see maailma lõpliku hukka minemise hetk ikka oma silmaga ära näha, mille peatset saabumist seeniorid igalpool kuulutavad Aga mammutiga linnas jauramise vaimustus on pehmelt öeldes lahtunud, rääkimata veel mingist kopterist, mis on umbes sama pöörderaadiusega nagu Tallinn-Viljandi rong.
Pmst kui nad kuidagi suudaks selle stereotüüpse tuunitud illegaalse noortetõuksi natuke rohkem harjumuspärasesse formaati mätsida ning saba peale valge numbri riputada, siis võiks tulevik minupoolest vabalt tulla.
Pmst kui nad kuidagi suudaks selle stereotüüpse tuunitud illegaalse noortetõuksi natuke rohkem harjumuspärasesse formaati mätsida ning saba peale valge numbri riputada, siis võiks tulevik minupoolest vabalt tulla.
Muarust teema pealkiri ei ole "Jesper otsib elektrikat", ja isegi siis on see pakkumine väga mööda
Aga minu isik on suures plaanis vähetähtis, laias laastus olen samasugune dinosaurus nagu need kopterdajad kes piisavalt Indiane ei osta. Mu point on selles, et tulevikumootorratas on juba leiutatud, võimsust-kiirust nagu jätkub, noortel rebelitel nagu näha huvi on, nii korravalvurid kui kohus on leidnud, et tegu on mootorrattaga, ainult seadusandja veab jalgu järel. Ilmselt mõned väiksemad veermiku ja vedrustuse detailid vajaks ka veel lihvimist, anoh samas ega mingid stiilis 1935.a. mootorrattad ka teabmis viimistletud sõidukid olnud.
Kui end korra kokku võtta ja astuda välja mullist "tahan et kõik oleks nii nagu mulle meeldib", siis mootorratta kui liiklus- ja vabaajasõiduvahendi tulevik näib mulle üsna turvaline. Samamoodi nagu pükste kui riietuseseme eksistents ei lõppenud sellega, kui pruunide viikarite tootmine kokku kuivas.