Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 57
- Liitunud: 07 Mai 2008, 13:17
- Tsikkel: Suzuki BK1300
- Asukoht: Tallinn
Re: Õnnetused mootorratastega
mx77 kirjutas:seal on vist ametlik kiirusepiirang 50?
Sellel lõigul kiirus siiski 70km/h, ekslikke oletusi pole mõtet teha. Olen minagi oma sõiduauto sellele ristmikule jätnud ja samuti rekka alla. Veoki juhi põhjendus oli, et mul raske koorem peal ei hakanud pidurdama mõtlesin, et lipsan läbi " 5km/h" . Tundus väga sarnane õnnetus olema. Tundus, et ratas oli laekunud veokile täpselt ette otsa nagu veok oleks rattale küljelt sisse sõitnud.
Re: Õnnetused mootorratastega
Kusjuures eile ehmatasin ise autoga pimedas möödasõitu tehes, kui "järsku ei kusagilt" ilmus vastassuunda üks üksik tuli. Ma küll ei seganud teda, kuna aega vastastikku jõudmiseni veel oli, kuid saan aru nüüd, et tõesti pole me alati märgatavad.
Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Re: Õnnetused mootorratastega
marxius kirjutas:Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Teen seda praktiliset 24/7. Mõned üksikud küll vilgutavad ja mõni tuttav on ka maininud, et pimestavad.
Minu vastuväide on see, et kogenud juhti ei pimesta mitte ükski legaalne ja isegi halogeen pirnide jaoks mõeldud kuplisse kruvitud ksenoon pirn!!!!! Sest kogenud juht ei vaata kunagi otse valgusallikasse vaid sellest mööda . Ja need kes tsiklistile vilgutavad ongi tavaliselt amatöörid ja muidu juhmardid aga plussiks selliste vilgutajate puhul on see, et siis vähemalt tean, et see amatöör on mind näinud.
Mitte midagi ei ole teha, peab ennast nähtavaks tegema aga oleme ausad, eks me ju kõik näeme kuidas suur osa juhte ei märka isegi siireenide ja vilkuritega alarmsõidukeid
No ei kujuta ette mismoodi siin riigis sellistele lube jaotatakse.
Kas keegi on kuulnud, et Politsei oleks täistulega sõitvat tsiklisti noominud?
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
Kaastunne!
Oi kurja, nii me välja suremegi...
Aga marxius, ma väga ei taha sinuga nõus olla! Kaugtule kasutamine on ikkagi reguleeritud seadusega. Ei saa nõuda, et riku julmalt seadust ja nii on parem (loe: jääd elama). See, et sa ei ole roolis piisavalt tähelepanelik (tegeled millegi muuga, näiteks räägid telefoniga) ei saa olla sunniks teistele seaduserikkumiseks. Kui sa ei suuda märgata teel toimuvat, lase ennast arsti juures üle vaadata...
Meie tänavatel sõidab omajagu selliste tuledega kaherattalisi, mille kaugtuli valel ajal tekitab uuesti õnnetuse tõenäosuse. Kuidas küll siis saadi sõidetud, kui tulede kasutamine päevasel ajal ei olnud kohustuslik? Midagi on vaja muuta, kas siis seaduses või ...
Ega mina ka ei tea, mis on õige lahendus, aga kindlasti ei ole see seaduserikkumisele õhutamine!
marxius kirjutas:Kusjuures eile ehmatasin ise autoga pimedas möödasõitu tehes, kui "järsku ei kusagilt" ilmus vastassuunda üks üksik tuli. Ma küll ei seganud teda, kuna aega vastastikku jõudmiseni veel oli, kuid saan aru nüüd, et tõesti pole me alati märgatavad.
Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Re: Õnnetused mootorratastega
Ei ole ka kunagi aru saanud sellest kaugtuledega sõitmisest ega pole täistuledes sõitnud. Maailmas on küllalt riike kus päevasel ajal ei pea üldse tulesid kasutama. Ei ole nendes riikides tsikli õnnetuste % suurem seepärast.
Autoga liikudes mind küll härivad täistuledega sõitjad. Liikluses on üldjuhul reeglid dubleeritud. Selleks, et õnnetus juhtub peab tihtipeale ka teine pool samuti pisut eksima.
Juhtunu aga loomulikult kahetsusväärne.
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
T.T. kirjutas:marxius kirjutas:Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Teen seda praktiliset 24/7. Mõned üksikud küll vilgutavad ja mõni tuttav on ka maininud, et pimestavad.
Minu vastuväide on see, et kogenud juhti ei pimesta mitte ükski legaalne ja isegi halogeen pirnide jaoks mõeldud kuplisse kruvitud ksenoon pirn!!!!! Sest kogenud juht ei vaata kunagi otse valgusallikasse vaid sellest mööda. Ja need kes tsiklistile vilgutavad ongi tavaliselt amatöörid ja muidu juhmardid aga plussiks selliste vilgutajate puhul on see, et siis vähemalt tean, et see amatöör on mind näinud.
Mitte midagi ei ole teha, peab ennast nähtavaks tegema aga oleme ausad, eks me ju kõik näeme kuidas suur osa juhte ei märka isegi siireenide ja vilkuritega alarmsõidukeid![]()
No ei kujuta ette mismoodi siin riigis sellistele lube jaotatakse.
Kas keegi on kuulnud, et Politsei oleks täistulega sõitvat tsiklisti noominud?
Väga vastutustundetu jutt! Kas see on taotluslik, et alates tänasest peaks politseinikud hakkama kõigile täistuledega sõitjaile trahvikviitungeid jagama? Mis kostad, kui sulle vastutuleval sõidukil on autokatusel mõned lisakaugtuled ning (kasutades su enda poolt toodud loogikat) ta ei lülitagi neid välja? Tulede kasutamine on Liiklusseaduses reguleeritud selleks, et vastusõitvaid juhte mitte pimestada. Tunnistad isegi, et su sõbrad on maininud pimestamisfakti. Miks sa siis neid piinad? Kui kardad, et jääd märkamatuks-kanna neoonvesti, kleebi tsikkel (või auto) helkureid täis! Või meeldiks hoopis egiptlaste moodi sõita- ka öösiti parktuledega (või hoopis ilma) ning vilgutaks tulesid vaid siis kui keegi vastu tuleb (et ikka kindel olla, et too pole magama jäänud)? Ning enne möödasõitu vilgutaks ja annaks helisignaali?
See, et ei märgata isegi alarmsõidukeid, on hoopis omaette teema. Sageli on põhjuseks roolis juhtimist segavate asjadega tegelemine (telefon, kõrvaklappidest kostuv vali muusika, meikimine, tagaismel kisavad lapsed, jne.).
Ja veel. Oled sa sellele mõelnud, mitu sekundit on kogenud juht pilgu su esituledest eemale suunanud (tavaliselt pööratakse pilk kõrvale) ning kui pika vahemaa ta selle aja jooksu läbib? Aga samal ajal muutub järsult liiklusolukord (näiteks jookseb keegi ootamatult teele)...
Räige OT, aga mitte ei saanud vaiki olla...
Re: Õnnetused mootorratastega
Selle tulede kasutamisega päevasel/hämaral ajal kaasneb kaasliiklejate poolt efekt, et nähaksegi ainult tulesid. Ilma tuledeta sõitvad autod ja 1 tulega/kehvema tulega jäävad nägemata valikulise nägemise poolt. Aju eeldab, et kõigil liiklejatel on 2 säravat silma ja kel neid ei ole ei ole ohtlikud.
Kui kunagi tulede kasutamise kohustust ei olnud oldi harjutud rohkem vaatama objekte.
Re: Õnnetused mootorratastega
Ennast liiklejatele kõige paremini nähtavaks tegemine omab järgmisi komponente:
- heledat värvi mootorratas (eelistatavalt valge)
- sinine sõidujope + püksid ( või lausa sinist värvi kombe )
- valge kiiver
- kollane helkurpael üle õla ja kere
Üle-eelmise rattaga niimoodi sõites võin julgelt väita, et eemalt oli mootorrattapolitseiga sarnasus täiesti olemas ja see ei jäänud ka autojuhtidel märkamata ühestki asendist või nurgast. Tihti võeti ka maanteel kiirus piinlikult 90 peale või isegi alla selle, kui sellise värvikomboga sattusin mõne auto taha sõitma. Endal oli kohati natukene häbigi selle pärast - aga - ohutus ja märkamine ennekõike.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Autojuhina liikluses sõites olen tähele pannud, et valgel ajal torkab kõige rohkem silma kiiver, eriti hästi torkab silma kui on kasutatud nn. neoonvärve. Tsikkel, nii naljakas see ei ole ei ole eriti silma torkav, sõltmata värvist, ja seda vist seepärast, et on madalamal ja kipub taustaga kokku sulama, eriti kui ratast vaatad eest või tagant. Tagi ei oma ka eriti silmatorkamise osas tähtsust, eriti kui on tegemist bikega ja sõiduasend ettepoole kaldu.
Re: Õnnetused mootorratastega
marxius kirjutas:Kusjuures eile ehmatasin ise autoga pimedas möödasõitu tehes, kui "järsku ei kusagilt" ilmus vastassuunda üks üksik tuli. Ma küll ei seganud teda, kuna aega vastastikku jõudmiseni veel oli, kuid saan aru nüüd, et tõesti pole me alati märgatavad.
Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Pimedas tundub üks probleeme olevat see, et paljude loogika järgi üksik täpp = kaugel olev auto, mitte lähedal olev tsikkel. Kaugtule kasutamine justkui võimendaks seda probleemi veelgi, sest mida heledam on see üksik täpp, seda lihtsam on teha järeldust, et tegu on kauguses oleva ja täistulesid kasutava autoga.
Ja paraku, kui juht ei oska näha, siis ei päästa ka enda üleni neoonkollaseks värvimine. Mõni suudab isegi rekkat mitte märgata (siin paar päeva tagasi alles oli üks selline uudis), mis siis veel pisikesest mootorrattast rääkida.
Jube kahju, et hooaja lõpus veel selline uudis... kaastunne hukkunu lähedastele.
Re: Õnnetused mootorratastega
scally kirjutas:Pimedas tundub üks probleeme olevat see, et paljude loogika järgi üksik täpp = kaugel olev auto, mitte lähedal olev tsikkel. Kaugtule kasutamine justkui võimendaks seda probleemi veelgi, sest mida heledam on see üksik täpp, seda lihtsam on teha järeldust, et tegu on kauguses oleva ja täistulesid kasutava autoga.
Ja paraku, kui juht ei oska näha, siis ei päästa ka enda üleni neoonkollaseks värvimine. Mõni suudab isegi rekkat mitte märgata (siin paar päeva tagasi alles oli üks selline uudis), mis siis veel pisikesest mootorrattast rääkida.Jube kahju, et hooaja lõpus veel selline uudis... kaastunne hukkunu lähedastele.
mis loogika see on ? valgusallikas on samamoodi sõiduki ees osas mõlemal
Re: Õnnetused mootorratastega
bigdog kirjutas:Väga vastutustundetu jutt! Kas see on taotluslik, et alates tänasest peaks politseinikud hakkama kõigile täistuledega sõitjaile trahvikviitungeid jagama? Mis kostad, kui sulle vastutuleval sõidukil on autokatusel mõned lisakaugtuled ning (kasutades su enda poolt toodud loogikat) ta ei lülitagi neid välja? Tulede kasutamine on Liiklusseaduses reguleeritud selleks, et vastusõitvaid juhte mitte pimestada. Tunnistad isegi, et su sõbrad on maininud pimestamisfakti. Miks sa siis neid piinad? Kui kardad, et jääd märkamatuks-kanna neoonvesti, kleebi tsikkel (või auto) helkureid täis! Või meeldiks hoopis egiptlaste moodi sõita- ka öösiti parktuledega (või hoopis ilma) ning vilgutaks tulesid vaid siis kui keegi vastu tuleb (et ikka kindel olla, et too pole magama jäänud)? Ning enne möödasõitu vilgutaks ja annaks helisignaali?
See, et ei märgata isegi alarmsõidukeid, on hoopis omaette teema. Sageli on põhjuseks roolis juhtimist segavate asjadega tegelemine (telefon, kõrvaklappidest kostuv vali muusika, meikimine, tagaismel kisavad lapsed, jne.).
Ja veel. Oled sa sellele mõelnud, mitu sekundit on kogenud juht pilgu su esituledest eemale suunanud (tavaliselt pööratakse pilk kõrvale) ning kui pika vahemaa ta selle aja jooksu läbib? Aga samal ajal muutub järsult liiklusolukord (näiteks jookseb keegi ootamatult teele)...
Räige OT, aga mitte ei saanud vaiki olla...
Kusjuures hea mõte, kui kiivrile üks korralik prose paigutada peaks märkamatuks jäämise % oluliselt vähenema . Lisaks on see ülimugav suundvalgusti mille saad siis vajalikus suunas pöörata ilma sõidusuunda muutmata
! Ka paistaks see enamus sõiduautodest üle, et mine tea, vb on saaks sellest varsti isegi kohustuslik lisavarustus nagu autodes helkurvest.
Sa oled ikka paras demagoog küll - mina räägin tsiklist ning sellel kaugtule kasutamisest ja sina viid teema autokatustel olevatele lisatuledele
Autodega sõites vahetan kaugtuled vastavalt seadusele ehk siis ca 300-400m varem - ja asualt öeldes ka siin ei koti need vilgutajad kes tahavad lähituledeks vahetada juba 2km varem.
Midagi ei ole teha, meie liikluses pannakse tähele suurust, ehk enda sõiduvahendist suurem jääb oluliselt harvem kahesilma vahele kui väiksemad.
Ei propageeri kaugtulede kasutamist kaherattalistel vaid tunnistasin fakti, et ise tsikliga sõites kasutan. Ja ALATI kui olen proovinud sõita mõne aja lähitulega olen seda eranditult kahetsenud. Just siis on tekkinud väga ohtlike situatsioone. Midagi ei ole teha, see on minu isiklik kogemus ca aastast 2006 või 2007 kus midagi meie liikluses muutus, sinnamaani ehk siis ca 20 aastat olin sõitnud tsiklitega juba ENSV ajast alates vast isegi mingil perioodil üldse ilma tuleta ja kui tuli nõue lähitulede kasutuseks siis ka lähitulega.
Sorry, kuna see teisipäevane laks puudutas mind isiklikult siis keesin ka vb nati üle ehk jah päris 24/7 ma ka täit ei kasuta. Kui on tegu kaherealise maanatee ja pimeda ajaga siis ikka võtan ka poolepeale aga linnad nii päeval kui hämaras ja päevane aeg maanteel on täied rahulikult peal. Siiani ei ole mitte ükski Miilits ega Politsei kurjustanud ning isegi kui hakkaks kurjustama ja trahvima siis maksimaalne mis muutusk olek see, et sellel hetkel kui neid näen võtan poole peale. Olen ca 30 aastat lenksus olnud ja niikaua kui sellest kinni veel hoida suudan tahan seda ka edaspidi teha aga samas tahan siiski koju jõuda ning kuna hetkel on kaugtuli osutunud kõige tõhusamaks siis enne tõhusama või võrdväärse alternatiiv olemasoluta see ka niikauaks minu tsiklitel peale jääb. Ei soovi niimoodi lõpetada nagu teisipäeval Viljanid mnt ja Kangru tee ristis juhtus, pole vaja ühte lisa kohta juurde kus küünlaid põlemas näeb.
Mind on kiiruste pärast maha võetud (ja need radarisse püütud kiirused ei olnud suured, et oleks võinud vabalt ka muudele asjadele tähelepanu pöörata) ja kunagi ei ole tsikli puhul kaugtuli isegi jutuks tulnud. Et kindlasti on Politse ametlik seisukoht seaduse jälgimine aga kelle jaoks sa seda varsti niimoodi jälgid, nende lähituledega sõitvad leivaisad sõidetakse ju ükshaaval sodiks.
Need üksikud sõbrad kes on maininud pimestamist on tõesti üksikud ja mitte just kõige kindlamad liiklejad ja ka vilgutajaid on olnud vast 1-2% vastutulijatest või veelgi vähem. Ja neist ka enamus tahavad vast märku anda, et äkki olen ma midagi peale unustanud, mitte, et see neid otseselt pimestaks. Ehk pigem on OLULISELT suurem hulk alati tsiklisti täistuld pooldanud ja ka oluliselt rohkem mainitud, et väga mõistlik valik – sest ükski normaalne juht ei taha kedagi vigaseks ega surnuks sõita isegi kui tal seaduse järgi õigus jääb.
Ja ausalt öelda ei ole mind isiklikult mitte ükski täistulede ning isegi korralike lisatuledega rekka või Jeep suutnud pimestada, sest kogenud juht lihtsalt ei vaata KA ILMA PILKU pööramata tuledesse. Sellest lähtuvalt ei saa ka üksik tsikli latern mingit räiget ohtu tekitada. Minu isiklik arvamus on, et kui jääd ainiti kasvõi peeru valgust vahtima võid sellest samamoodi pimestatud saada.
Kõik see on aga isiklik kogemus ja mingit teadustööd ning suuremat uurimustööd siin taga ei ole ja mingitele faktidele ei tugine ja kui midagi siin soovitan siis ennekõike tasub igaühel hinnata omi võimeid väga kainelt ning arvestada, et kõik teised on liikluses täielikud tropid ja amatöörid.
Ja seda sinu poolt tõstatud alarmsõidukite teemat – kas sellest loetelust on mingi asi vabandav või? Harva olen näinud neid alarmsõidukeid mitte märkavaid millegi muuga tegelemas, pigem ongi liiklusesse lastud selline kaader kes peegleid ei kasutata või ei oska kasutada ja maksimaalne kuhu vaadatakse on parimal juhul otse ette ning seda ka loetud meetrid.
Ja siis kui lõpuks aru saadakse, et nemad on alarmsõidukil jalus satutakse üldse paanikasse ning tee vabastamise asemel takistatakse veelgi rohkem.
Sorry, ei saanud vait olla, see hädiste, hoolimatute ning troppide kamp meie liikluses on masendavalt suur. Mujal maailmas kohtab seda kuidagi oluliselt vähem – inimesed hoolivad, on viisakad ja suudavad ka liiklusvahendeid hallata ning nendega liigelda.
Parimat
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.
Re: Õnnetused mootorratastega
Kui juba kaugtulede peale jutt läks...
vb vanemate rataste konnasilmad pole hullu, aga uuemate rataste täistuled on nagu prožektorid. autojuhina oli mitu juhust sel aastal, sõida või kraavi... nagu prožektoriga näitab silma ja mitte muffigi ei näe... ja seda päise päeva ajal!
Mis puutub "olukordade tekkimisse" täis- või ilma täistuleta, siis ütleks niipalju, et sõitke normaalselt ja enamus olukordi jääb tekkimata. Vähemalt minul oma 10 000 km läbisõiduga aastas mingeid näiteid "olukordadest" tuua ei ole.
Ohutut liiklemist!
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
T.T. kirjutas:Ja ausalt öelda ei ole mind isiklikult mitte ükski täistulede ning isegi korralike lisatuledega rekka või Jeep suutnud pimestada, sest kogenud juht lihtsalt ei vaata KA ILMA PILKU pööramata tuledesse. Sellest lähtuvalt ei saa ka üksik tsikli latern mingit räiget ohtu tekitada. Minu isiklik arvamus on, et kui jääd ainiti kasvõi peeru valgust vahtima võid sellest samamoodi pimestatud saada.
Tuledesse vahtimine ning pimestamine on ainult üks asja pool. Pärast seda ei näe kõrvale vaadates ka mitte midagi. Asja teine pool on see, et silm kui adaptiivne sensor reguleerib oma tundlikkust vastavalt üldisele nivoole ja kui vaatevälja ühes servas on hele valgusallikas, siis sellest tulenevalt ei näe vaatevälja ülejäänud osas enam suurt midagi. Päeval on täistulega vastutulija lihtsalt häiriv, öösel aga ei näe sellise kõrvalt suurt midagi.
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
T.T. kirjutas:marxius kirjutas:Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Teen seda praktiliset 24/7. Mõned üksikud küll vilgutavad ja mõni tuttav on ka maininud, et pimestavad.
...
Paraku võis su eelmisest postist välja lugeda, et sõidad igal ajal kõikide sõidukitega täistuledega. Oleks pidanud vist üle küsima.
Ühegi sõnaga ma pole õigustanud liikluses ümbritseva mittemärkamist, need (hoolimatu juhi) kõrvaltegevused olid toodud vaid näiteks.
Kui me kõik suudaksime alati ja pidevalt sõita alalhoidlikult, siis ei juhtuks ka õnnetusi. Ei ole mõistlik oma õigust alati taga ajada, pigem peaks suhtuma kaasliiklejatesse kerge kahtlusega ning olema valmis nende poolt tehtud vigade paranduseks. Mis kasu on mul teadmisest, et liiklusõnnetuse süüdlane oli teine osapool, kui minu kahjud on suuremad? Lihtsam on vältida kui kahetseda.
Peace.
Re: Õnnetused mootorratastega
joel kirjutas:T.T. kirjutas:Ja ausalt öelda ei ole mind isiklikult mitte ükski täistulede ning isegi korralike lisatuledega rekka või Jeep suutnud pimestada, sest kogenud juht lihtsalt ei vaata KA ILMA PILKU pööramata tuledesse. Sellest lähtuvalt ei saa ka üksik tsikli latern mingit räiget ohtu tekitada. Minu isiklik arvamus on, et kui jääd ainiti kasvõi peeru valgust vahtima võid sellest samamoodi pimestatud saada.
Tuledesse vahtimine ning pimestamine on ainult üks asja pool. Pärast seda ei näe kõrvale vaadates ka mitte midagi. Asja teine pool on see, et silm kui adaptiivne sensor reguleerib oma tundlikkust vastavalt üldisele nivoole ja kui vaatevälja ühes servas on hele valgusallikas, siis sellest tulenevalt ei näe vaatevälja ülejäänud osas enam suurt midagi. Päeval on täistulega vastutulija lihtsalt häiriv, öösel aga ei näe sellise kõrvalt suurt midagi.
kisub täielikuks ot-ks aga vaidlen vastu
olen selle 5% liiklejate hulgas, kes iialgi esimesena lähide peale ei vaheta.
kui mõni omasarnane vastu juhtub tulema, jäävadki kaugtuled vahetamata ja nähtavus vastutulevast autost mõõda ehk edasi on kordades parem.
muidugi asjal on selline halb külg, et kui vastutulija lihtsalt kõvatab ja ei ole kogenud juht ja mulle sisse põrutab viimasel hetkel.........
ennast loen kogenud juhiks, 10 aastat a ja b kat load olnud, sõitnud üle 15 aasta, kilomeetreid varsti poole miljoni jagu, üks pauk selle aja jooksul kuna sierra pidurid ei vastanud ootustele ja tekkis kokkupuude puukännuga.
Re: Õnnetused mootorratastega
joel kirjutas:T.T. kirjutas:Ja ausalt öelda ei ole mind isiklikult mitte ükski täistulede ning isegi korralike lisatuledega rekka või Jeep suutnud pimestada, sest kogenud juht lihtsalt ei vaata KA ILMA PILKU pööramata tuledesse. Sellest lähtuvalt ei saa ka üksik tsikli latern mingit räiget ohtu tekitada. Minu isiklik arvamus on, et kui jääd ainiti kasvõi peeru valgust vahtima võid sellest samamoodi pimestatud saada.
Tuledesse vahtimine ning pimestamine on ainult üks asja pool. Pärast seda ei näe kõrvale vaadates ka mitte midagi. Asja teine pool on see, et silm kui adaptiivne sensor reguleerib oma tundlikkust vastavalt üldisele nivoole ja kui vaatevälja ühes servas on hele valgusallikas, siis sellest tulenevalt ei näe vaatevälja ülejäänud osas enam suurt midagi. Päeval on täistulega vastutulija lihtsalt häiriv, öösel aga ei näe sellise kõrvalt suurt midagi.
Eks inimesed on erinevad või kogemus ja km maht nii erinev, et mind isiklikult ei häiri ja ka ei suuda enam meenutada juhust kus oleks keegi oma täistulede isegi mingiks hetkeks minu vaatevälja mõjutada . Ma lihtsalt jälgin oma teelõiku, ei pööra pilku kuhugi eemale ja selle osa heleda valgusallikaga nö. lülitan välja. See on kuskil silmanurgas olemas aga ei vaata seda ja ei lase ennast sellest häirida. Nii kui teed korra vea ja mingil põhjusel viid pilgu tuledele on muidugi korras, siis tõesti oled mingid hetked kanapimeduses aga milline juht seda teeb? Need kes seda teevad (vahivad vastutuleva sõiduki lampidesse
)- palun ärge pimedas rohkem sõitke või veel parem minge ja loovutage oma load ning sõitke bussiga.
Tänagi arutasin ca 9 mehelise pundiga kes kõik aastaid roolis olnud ning ise lenksus olnud väga ei ole ja mitte keegi ei kurtnud isegi tsikli originaal halogen pessa istutatud xenon täistule üle. Aga endiselt olen nõus, et öisel pimedal maanteedel vahetan siiski ca 300-400m enne poole peale. Ja kui kellegile sappa jõuan siis loomulikult ka.
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.
Re: Õnnetused mootorratastega
Yerba kirjutas:Ennast liiklejatele kõige paremini nähtavaks tegemine omab järgmisi komponente:
- heledat värvi mootorratas (eelistatavalt valge)
- sinine sõidujope + püksid ( või lausa sinist värvi kombe )
- valge kiiver
- kollane helkurpael üle õla ja kere
Üle-eelmise rattaga niimoodi sõites võin julgelt väita, et eemalt oli mootorrattapolitseiga sarnasus täiesti olemas ja see ei jäänud ka autojuhtidel märkamata ühestki asendist või nurgast. Tihti võeti ka maanteel kiirus piinlikult 90 peale või isegi alla selle, kui sellise värvikomboga sattusin mõne auto taha sõitma. Endal oli kohati natukene häbigi selle pärast - aga - ohutus ja märkamine ennekõike.
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.
Re: Õnnetused mootorratastega
bigdog kirjutas:T.T. kirjutas:marxius kirjutas:Mehed kasutage julmalt kaugtulesid, olete vähemalt märgatavad!
Teen seda praktiliset 24/7. Mõned üksikud küll vilgutavad ja mõni tuttav on ka maininud, et pimestavad.
...Paraku võis su eelmisest postist välja lugeda, et sõidad igal ajal kõikide sõidukitega täistuledega. Oleks pidanud vist üle küsima.
Ühegi sõnaga ma pole õigustanud liikluses ümbritseva mittemärkamist, need (hoolimatu juhi) kõrvaltegevused olid toodud vaid näiteks.
Kui me kõik suudaksime alati ja pidevalt sõita alalhoidlikult, siis ei juhtuks ka õnnetusi. Ei ole mõistlik oma õigust alati taga ajada, pigem peaks suhtuma kaasliiklejatesse kerge kahtlusega ning olema valmis nende poolt tehtud vigade paranduseks. Mis kasu on mul teadmisest, et liiklusõnnetuse süüdlane oli teine osapool, kui minu kahjud on suuremad? Lihtsam on vältida kui kahetseda.
Peace.
No just, kuna tsiklist soovitas selle üli nõmeda õnnetuse tõttu julmalt kaugtulesi kasutada siis sellega isiklikult ka kokku puutudes mainisin, et mina tsikliga sõites seda juba aastaid teen - aga las jääb - sellega nüüd ok
Eks see meie kerge kahtlusega suhtumine kaasliiklejatesse on meid tänaseni elus ja tervena hoidnud - loodame siis, et valvsus meid niipea ei jäta.
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.
Re: Õnnetused mootorratastega
T.T. kirjutas:bigdog kirjutas:Väga vastutustundetu jutt! ...........
Kusjuures hea mõte, kui kiivrile üks korralik prose paigutada ............
Parimat
Üldiselt väga rumal jutt. Füüsikal on omad reeglid ja neid ei saa muuta inimesi ebakindlaks ja kogenematuks tembeldades.
Loomulikult pimestab ka otse tule sisse vahtimine, aga tegelikult siiski valgus ja selle tugevus iseenesest ehk siis see kui tugev on vastusõitva tule valgusvihk ja kuhu see hetkel suunatud on. Lisaks muud tegurid. Märg/määrdunud tuleklaas ja oma sõiduki esiklaas, kurvid, tõusud/langused, auklik tee. Kui sind näiteks sõidu aeg päike pimestab siis tegelikult sa ju ei vahi otse päikesesse, aga ikkagi pimestab. Sama teema ka siseruumides päevavagusesse tulles. Silmad ei harju valgustugevuse muutumisega ja tekibki pimestumise efekt.
Lisaks ei ole laibal vahet ka, kas jäi kogenud või kogenumatu pimestatud autojuhi rataste alla.
Ärge sõitke pidevalt kaugtuledega. Ümberlülitus aitab ka kaugust hinnata.
Re: Õnnetused mootorratastega
http://www.postimees.ee/630216/kihnus-p ... torratast/
Kiiret paranemist kõigile osapooltele.
Re: Õnnetused mootorratastega
pets&kats kirjutas:http://www.postimees.ee/630216/kihnus-p ... torratast/
Kiiret paranemist kõigile osapooltele.
Alaealine ilma lubadeta kutt keeras pimedas ilma tuledeta krossikaga kõrvalteelt ette peateel liikunud purjus ilma tuledeta külamehe tsiklile. "Ainult Kihnus", sobib vist selle kohta öelda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
- märtsil kella 19.34 ajal toimus liiklusõnnetus Pärnus Pikk ja Pühavaimu tänavate ristmikul, kus põrkasid kokku sõiduauto Citroen C1, mida juhtis 57-aastane Erika, ja mootorratas Yamaha, mida juhtis 33-aastane Jaanus. Mootorrattur toimetati Pärnu haiglasse.
Re: Õnnetused mootorratastega
mehed, vara veel! Pigem natuke kannatada, kui et pärast haiglas vedeleda ja üldse mitte sõita ei saa
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 10 Apr 2011, 15:37
- Tsikkel: Ninja ZX 9B
Re: Õnnetused mootorratastega
Aknast välja vaadates avanes järgnev vaatepilt- Sharan lihtsalt tagurdas tee ääres parkinud hornetile tagant sisse ja lükkas selle külili ning autojuht üritas külili käinud tsiklist ka üle sõitma hakata(kuna ta ise polnd arugi saand et tsikli külili ajas..) mis aga tal ei õnnestunud kuna jooksin suu ja silmad hirmu täis ja kätega vehkides majast välja...ning palju puudu ei jäänd et hornet oleks ka minu ninja külili tömband
Vot selline tore seik..
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt: