138. leht 343-st

Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 28 Apr 2010, 18:31
Postitas Boobush

Kas GSX600F (täisgondlis matkaratas) ja GSF600 (ehk Bandit, naked) on samade mootoritega? Ebayst sidurit otsides on vaid üksikud vasted gsxf-le, kuid Banditile on juppe saada juba rohkem. Minu konkreetne ratas on 99a.

PS! välismaalased tunnevad gsx600f-i ka Katana nime all.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 28 Apr 2010, 20:49
Postitas ainarh

Kas sumbutile augu puurimine muudab häält rohkem plärisevaks ?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 28 Apr 2010, 21:05
Postitas Kiks
ainarh kirjutas:

Kas sumbutile augu puurimine muudab häält rohkem plärisevaks ?

Selle küsimuse peal meenub küsimus ja vastus ühest autodega seotud foorumist.
Küsimuseks oli: Kuhu pean summutis augu puurima, et hääl paremaks läheb?
Vastuseks: Puuri see endale pähe.

Palun seda vastust võtta huumorina (lol)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 28 Apr 2010, 23:36
Postitas jegesmesh

Mina jälle oma tulede teemaga. Leidsin koha kust saab plussi oma tuledele, aga kui ma proovilambi järgi panin siis masin suri välja. Akut ma rattale ei pane ja pingeregulaatorit mul ka ei ole. Seega kuidas ma saan oma tuled korralikult tööle, et masin välja ei sureks ja tuled oleks ka normaalsed. Mingisuguse kondeka peaks vahele panema? Või on mingised teised agregaadid selle jaoks? Tahaks nii hirmsasti tulesi. Masina marki ma ei pea vast kirjutama siia, sest see on hiinakas ja ei usu, et kellelgi siin kokkupuuteid eriti on.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 08:28
Postitas kana

Kuskohast saab Eestis osta sportvibu jms varustust?
Kes tahaks üht krossikiivrit üle värvida? ES palun selles asjas!


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 08:29
Postitas Piipz

Esimene koht, mis vibudega seoses silma jäi, on see:
http://jahimees.ee/index.php?cPath=52


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 09:49
Postitas magnus0c
jegesmesh kirjutas:

Mina jälle oma tulede teemaga. Leidsin koha kust saab plussi oma tuledele, aga kui ma proovilambi järgi panin siis masin suri välja. Akut ma rattale ei pane ja pingeregulaatorit mul ka ei ole. Seega kuidas ma saan oma tuled korralikult tööle, et masin välja ei sureks ja tuled oleks ka normaalsed. Mingisuguse kondeka peaks vahele panema? Või on mingised teised agregaadid selle jaoks? Tahaks nii hirmsasti tulesi. Masina marki ma ei pea vast kirjutama siia, sest see on hiinakas ja ei usu, et kellelgi siin kokkupuuteid eriti on.

niimoodi ei saagi.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 10:13
Postitas tazavi
jegesmesh kirjutas:

Mina jälle oma tulede teemaga. Leidsin koha kust saab plussi oma tuledele, aga kui ma proovilambi järgi panin siis masin suri välja. Akut ma rattale ei pane ja pingeregulaatorit mul ka ei ole. Seega kuidas ma saan oma tuled korralikult tööle, et masin välja ei sureks ja tuled oleks ka normaalsed. Mingisuguse kondeka peaks vahele panema? Või on mingised teised agregaadid selle jaoks? Tahaks nii hirmsasti tulesi. Masina marki ma ei pea vast kirjutama siia, sest see on hiinakas ja ei usu, et kellelgi siin kokkupuuteid eriti on.

anana oma tsikli elektriskeem, hiinakatel on need tavaliselt kaasas. Kahtlustan, et sul vaid kõrgepinge ongi, siis pead ühe trafo vahele panema ja saad vahelduvvoolu. Uuri võrride elu, siis saad teada, kuidas asjad käivad.

EDIT: ajan paska :wack: madalpinge on kuni süütepoolini, traditsioonilist + otsa sa ei leia, leiad faasi. Kui ratas välja sureb, jääb generaator lahjkas, ehk ta on ehitatud vaid küünlasädeme tekitamiseks, ei ole lisa tehtud.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 14:25
Postitas intz

Sai miski kasutatud (klapi)seibikomplekt endale soetatud. Otsisin välja kõige kehvemas seisus seibi ja tegin pildi:
http://dl.dropbox.com/u/3357366/IMG_6124.jpg

Kas selline on üldse kasutatav? Või peaks kartma, et rooste levima hakkab vms (kuigi seal nagu korralikult õli ja värki)?

Õnneks mul oma tsiklil vägagi tõenäoliselt seda konkreetset seibi vaja ei lähe. Ülejäänud komplekt on suht tipptopp. Aga niisama huvipärast tahaks teada.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 14:33
Postitas Piipz
intz kirjutas:

Sai miski kasutatud (klapi)seibikomplekt endale soetatud. Otsisin välja kõige kehvemas seisus seibi ja tegin pildi:
http://dl.dropbox.com/u/3357366/IMG_6124.jpg

Kas selline on üldse kasutatav? Või peaks kartma, et rooste levima hakkab vms (kuigi seal nagu korralikult õli ja värki)?

Õnneks mul oma tsiklil vägagi tõenäoliselt seda konkreetset seibi vaja ei lähe. Ülejäänud komplekt on suht tipptopp. Aga niisama huvipärast tahaks teada.

Minuarust näeb üsnagi kasutatav välja :)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 14:47
Postitas EnErGi

Küsimus siis selline et kas on mõtet teha Dirdi hammasrattaste ja keti asemele rihm ülekanne? :mrgreen:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 14:51
Postitas harimal

Sopa sees sõites läheb sul rihm kergemini õhtale.
Samuti kaob sul rihmaga hobujõudusid rohkem kui kettülekandega.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 14:54
Postitas tazavi

keegi siinsetest õlispets ka on? Oleks vaja ketiõli, mis peaks vastu kontstantses kuumuses 300 kraadi juures. Seejuures võiks olla üsna vedel (keti liikumiskiirus on meeter minutis). siiamaani shell tivel S kasutuses olnud, aga see kuidagi liiga paks, äkki keegi oskab alternatiive pakkuda?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 15:06
Postitas Piipz

aga see Tivel S pole ju sellise kuumakindlusega, vähemalt speccide järgi?

Muidu on olemas spets konveierketi õli (ma eeldan et sellega on sul tegu) - http://www.astrec.ee/?go=file&data_fiel ... uct&id=147
Kas see ei sobiks?
Võid eraldi veel astreci spetside käest üle küsida :)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 15:18
Postitas tazavi

ei ole jah, tõsi ta on, aga noh, enne minu aega juba on seda kasutatud, prooviks hakata õigete asjadega edasi toimetama :P

aga astrec on hea viide (kuigi, 190C jääb nats väheseks)! vähemalt on mingi koht edasitoimetamiseks, sest vanad peerud sakivad, kes teevad nii, sest "enne on ju ka nii tehtud"

edit: DECATHLON™ HTC Synthetic High Temperature Oil / Sünteetiline kuumuskindel õli

vot just õige asi :)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 15:40
Postitas Torch
harimal kirjutas:

Samuti kaob sul rihmaga hobujõudusid rohkem kui kettülekandega.

Kui palju see vahe on % näiteks ?
(Allikat ei leia , aga kusagilt usa foorumist lugesin ja keegi oli katsetanud ja vahe oli olnud 0.xyz %)

Wikipedia annab rihmale kasuteguriks 90-98%


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 15:55
Postitas harimal

Hetkel kuskilt usaldusväärsetest allikatest protsente ei leidnud, aga mingi tsitaadi leidsin siit:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... ve-32357-2
"The main con for shaft is the power loss, which is approximately 18%, chains drives have approximately 11% power loss from the crank."

Mäletan, et rihm oli nende kahe vahel kuskil.

Mingi tekst on veel siin:
http://motorcycle-intelligence.com/chain-belt-shaft/64/

Pakun, et Tramm ja Neeme oskavad äkki peast öelda, kuidas rihmaga lood on.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 16:05
Postitas Torch

http://endless-sphere.com/forums/viewto ... =10&t=8023 siin räägitakse veel mingisugusest kuni 99% kasuteguriga ( optimaalsetes tingimustes) rihmast.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 16:14
Postitas harimal

Tohohh, minu ja Piipzu vahepealne tekst kadus kuhugi ära.
Aga iva oli igal juhul selles, et Piipz mainis rihm vs kett puhul seda, et keti ülemuslikkus on pigem linnalegend.
Minu kunagised teadmised piirdusid sellega, et shaft (kardaan) kaotab kõige rohkem jõudu, seejärel belt (rihm) ja seejärel chain (kett). Aga eks materjalid muutuvad aja jooksul 8)

Igal juhul kardaks mina rihma kasutada rattal, mis näeb killustikku, sodist liiva ja muud taolist. Lendab mingi jama kogemata rihma ja hammasratta vahele ning ongi uue 7000 krooni maksva rihma ost jälle päevakorras. Mudas püherdamise ketid on vist alates 600 kroonise hinnaga saadaval.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 16:20
Postitas Piipz

off-roadi suhtes on sul vägagi õigus. ma ei viitsi uuesti eelmist posti kirjutada :D
ma kogemata kustutasin ära meie omad vist.

Tõenäosus, et mingi sodi/kivi/mudru/kana/koer jääb rihma ja puksi vahele on palju suurem, kui keti ja ketiratta vahele. Ja oh seda tsiklitükkide merd siis, eriti kui mingi räme off-road kärnatamine käib.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 29 Apr 2010, 19:54
Postitas reinz

ttü õppematerjalidest vaatasin, et rihmülekande kasutegur 0,93-0,96 ja kettülekandel 0,9


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 30 Apr 2010, 08:16
Postitas konstruktor

Miks palgapäev ei võiks enne 2. maid - Tagadi restauraatorite päeva olla? :nono:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 30 Apr 2010, 09:32
Postitas bitter

Ta võiks ju olla küll, aga alati saad tööandjale ettepaneku teha. Või sms-laenu võtta :twisted:

Aga tänan meenutamast, ma oleks muidu maha maganud selle ürituse :)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 30 Apr 2010, 10:12
Postitas konstruktor
bitter kirjutas:

... Või sms-laenu võtta :twisted

Eks igaüks oma rikutuse astmelt ;) ma ei puutu naljalt oma krediitkaartigi

Aga tänan meenutamast, ma oleks muidu maha maganud selle ürituse :)

Aga palun-palun :bsmile: Niisama vaatama tulen ma ise ka.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 01 Mai 2010, 01:15
Postitas jegesmesh

Miks krossikiivrid peavad sellise kujuga olema? Nt miks peab seal all siuke "kirvelõug" olema?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 01 Mai 2010, 08:20
Postitas Vint

Otsetabamust vaevalt "kirvelõua" peale tuleb, ikka selleks, et kukkumisest tulev löök suunata kiivri küljele, so. siis suuremale pinnale kus se rohkem hajub.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 01 Mai 2010, 08:53
Postitas jegesmesh
vintisvint kirjutas:

Otsetabamust vaevalt "kirvelõua" peale tuleb, ikka selleks, et kukkumisest tulev löök suunata kiivri küljele, so. siis suuremale pinnale kus se rohkem hajub.

Võimalik, seda ma teada tahtsingi.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 01 Mai 2010, 12:48
Postitas mx77
vintisvint kirjutas:

Otsetabamust vaevalt "kirvelõua" peale tuleb, ikka selleks, et kukkumisest tulev löök suunata kiivri küljele, so. siis suuremale pinnale kus se rohkem hajub.

Kui hoolega vaatad siis parematel-kallimatel kiivritel ei ole seda kirvelõuga: Arai, Shoei, Bell. Arai veel kodukal selgitab selle puudumist kukkumise puhul väiksema jõuõla tekkekohaga, mis võiks kaelale mõjuda.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 02 Mai 2010, 19:02
Postitas hannes1337

kui ma politseile seda protokolli halamiskirja saata tahan,mis see adress on kuhu saata tuli
see noh "kahetsus kiri "


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 02 Mai 2010, 19:28
Postitas hotsepp
tazavi kirjutas:

keegi siinsetest õlispets ka on? Oleks vaja ketiõli, mis peaks vastu kontstantses kuumuses 300 kraadi juures. Seejuures võiks olla üsna vedel (keti liikumiskiirus on meeter minutis). siiamaani shell tivel S kasutuses olnud, aga see kuidagi liiga paks, äkki keegi oskab alternatiive pakkuda?

VEIDEC Power Lube -180 kraadi kuni +1200kraadi celsiust, või samade näitajatega NOVATIO Nova Lube
Veidec Eestis vist enam ei tegutse, Novatio mingil määral tegutseb, kuid analoogseid aerosool määrdeid on kindlasti veelgi. Kaustan ise kerise ja pliidi ja kamina hingede peal. Kuivab helehalliks määrdeks ning säilitab pikaldaselt määrdeomadused seal.