136. leht 343-st
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 21:09
Postitas mrc
Ultima lisand
Autobensiin 95 Ultima ja autobensiin 98 Ultima sisaldavad kütuse lisandit Ultima.
Lisaaine Ultima toime:
Väldib sadestise teket sisselaskeklappidele ja aitab neilt olemasoleva sadestise eemaldada.
Hoiab puhtana pihustid ja/või karburaatori.
Hoiab puhtana ning kaitseb kütusepaaki ja toitesüsteemi korrosiooni ning jäätumise eest.
Ultima lisandi tulemiks:
Paraneb mootori töö.
Pikeneb mootori tööiga.
Väheneb mootorikütuse kulu.
Väheneb heitgaaside hulk.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 22:03
Postitas andrezoo9
krt peaks ka seda kasutama hakkama vist.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 22:11
Postitas reinz
aga miks müüakse siis tavalist bensiini kui too teine nii nii palju parem on ning miks mootoritootjad ei nöua übersuperbensiini kasutamist?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 22:14
Postitas LM
mrc kirjutas:Ultima lisand
Autobensiin 95 Ultima ja autobensiin 98 Ultima sisaldavad kütuse lisandit Ultima.
Lisaaine Ultima toime:
Väldib sadestise teket sisselaskeklappidele ja aitab neilt olemasoleva sadestise eemaldada.
Hoiab puhtana pihustid ja/või karburaatori.
Hoiab puhtana ning kaitseb kütusepaaki ja toitesüsteemi korrosiooni ning jäätumise eest.
Ultima lisandi tulemiks:
Paraneb mootori töö.
Pikeneb mootori tööiga.
Väheneb mootorikütuse kulu.
Väheneb heitgaaside hulk.
asjal vist töepöhi all.
kunagi nägin hirmsat vaeva autoga.
ei töötand öieti, turtsus ja paukus ja pihustid jätkuvalt umbes.
siis valasin paaki miskit statoili"K" pudelikese ja tankisin ainult ultimat.
anomaaliad kadusid
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 22:18
Postitas andrezoo9
RE: aga miks müüakse siis tavalist bensiini kui too teine nii nii palju parem on ning miks mootoritootjad ei nöua übersuperbensiini kasutamist?
Ikka sellepärast et see ei ole ainuke asi mis säästab sinu mootorit,igasugu asju on ju leiutatud mingid bensulisandid ja asjad,see übersuperbensiin ongi selle ultima lisandiga et nag ei pea midagi sisse toppima paaki vaid see on seal bensus juba sees.KUI ma õigesti aru sain asjast.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Apr 2010, 22:44
Postitas kõrtsmikumolu
sepp kirjutas:kõrtsmikumolu kirjutas:Mis pliit, pann ja tainas. Õigete pannkookide jaoks on vaja VANAEMA.
pane siia siis vanaema aadress ka 
Aga palun, Sa pisike pervo
http://www.kodukorts.ee/menyy.html
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 25 Apr 2010, 23:40
Postitas kraut
Uus rumal küsimus: Kas mõne tsikli tehasemanuaalis on öeldud, kui sügavast veest sellega läbi tohib sõita?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 00:07
Postitas hotsepp
kraut kirjutas:Uus rumal küsimus: Kas mõne tsikli tehasemanuaalis on öeldud, kui sügavast veest sellega läbi tohib sõita?
Ei ole mina täheldanud, kuid kuna tegelen sõidukite, peamiselt maasturite ning veoautode koolitusega siis kõige esimene vähem tõsiseltvõetavam piir on kiilrihmad ning ventilaatorid. Järgmine tõsiselt võetavam on sildade/telgede ja jõuülekannete tuulutused. Määravaks saab õhuvõtu kõrgus, sest "lämbumine" ei ole ka mootorile meeldiv tegevus.
Seega ma soovitan isiklikult tsiklig, sõltub muidugi rattast, mitte üle jahutusventilaatori labade serva üritama hakata. Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi, eks ikka kõik sõltub tempost, ratta korrasolekust ja tihendist, eriti sellest mis istme ja lenksu vahel.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 00:23
Postitas kraut
hotsepp kirjutas: Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi
Aga mind hetkel just garantii huvitabki
Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 05:01
Postitas miilits
Ma ei leia teist praegu üles, kuid mäletan, et kunagi oli kas siin või siis "Automoto" foorumis filmiklipp, kus tsikkel oli nagu amfiib ja "ujus" vees, arvan, et see võis olla 50-60-ndate masin. Minu mõistus pole seda siiani hästi jaganud.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 07:55
Postitas Madris
kraut kirjutas:hotsepp kirjutas: Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi
Aga mind hetkel just garantii huvitabki
Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii 
Mind hakkas huvitama, et mis auto see selline on?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 09:39
Postitas Vidget
kraut kirjutas:Aga mind hetkel just garantii huvitabki
Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii 
Kui sa osta uue ratta või auto, siis peab sulle andma kaasa kasutusjuhendi EESTI keeles. Seal peab olema kõik vajalik kirjas ja kui seda ei ole, siis võid vabalt kohtusse pöörduda oma probleemide tekkimisel.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 10:46
Postitas ping
Kunagi kui Niva (VAZ) välja tuli siis kirjutas "Tehnika ja tootmine",et sellega on lubatud kuni 90cm veetakistuse läbimine.
Meerika masinatel on kasutusjuhendis kirjutatud, et keelatud on alkoholi/rohtude joobes juhtimine. 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 10:53
Postitas jegesmesh
Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 10:59
Postitas Raiki
jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?

Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 11:11
Postitas jegesmesh
Raiki kirjutas:jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?

Eiei, et nagu tuledel. Vajutad lülitit ja tuled lähevad põlema ja ei ole mingit releed. Aga miks starteril peab relee vahel olema?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 11:16
Postitas Säga
Sellepärast, et ilmselt see nupp ei peaks kogu seda pauku vastu....selleks ongi see relee, mis on starteri ja aku vahel... ja relee klemme juhid kokku lahti sellest nupust.
Btw.. tavaliselt peaks ka tuledel relee vahel olema ....
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 11:22
Postitas bigdog
jegesmesh kirjutas:Raiki kirjutas:jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?

Eiei, et nagu tuledel. Vajutad lülitit ja tuled lähevad põlema ja ei ole mingit releed. Aga miks starteril peab relee vahel olema?
Starteril on tegelikult 24/7 vool taga. Selleks et starter rakenduks, kasutatakse releed. Üldjuhul nõuab starter nii suurt voolutugevust et jämeda juhtme vedamine akult lülitisse ning sealt edasi starterisse pole otstarbekas. Ning starteri voolutugevuse tõttu põleks väiksemat sorti lüliti ruttu läbi. Sa ju ei tahaks oma juhtrauale mingisugust suurt kobakat starteri lülitiks? Selle vältimiseks kasutataksegi releed.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 11:38
Postitas jegesmesh
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 13:37
Postitas Raiki
bigdog kirjutas:
Starteril on tegelikult 24/7 vool taga...
Oled ikka päris kindel?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 13:42
Postitas bigdog
Raiki kirjutas:bigdog kirjutas:
Starteril on tegelikult 24/7 vool taga...
Oled ikka päris kindel?
Eks vaata kuskohast kuhu aku jäme punane juhe läheb... Olen 99% (sest on ka anomaaliaid) veendunud et starteri külge.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 13:45
Postitas Raiki
Aga milleks siis see releega lülitus kui vool 24/7 nagunii peale jookseb?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 13:59
Postitas bigdog
bigdog kirjutas:Starteril on tegelikult 24/7 vool taga. Selleks et starter rakenduks, kasutatakse releed. Üldjuhul nõuab starter nii suurt voolutugevust et jämeda juhtme vedamine akult lülitisse ning sealt edasi starterisse pole otstarbekas. Ning starteri voolutugevuse tõttu põleks väiksemat sorti lüliti ruttu läbi. Sa ju ei tahaks oma juhtrauale mingisugust suurt kobakat starteri lülitiks? Selle vältimiseks kasutataksegi releed.
Tee proovi- võta kontroll-lamp ning ühenda üks ots starteri sellele klemmile mille küljes juhe mis akust tuleb ning teine massi.
Relee on starteri käitamiseks ning üldjuhul on see lüliti säästmiseks või selle suuruse vähendamiseks.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 14:09
Postitas Raiki
Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 14:23
Postitas bigdog
Raiki kirjutas:Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.
Too palun kohe kaks (et vältida anomaalseid näiteid) näidet kus katkestus plussil mis akult starterisse läheb sees on. Üldjuhul on aku küljest katkematu juhe starteri klemmi külge. Sealt edasi hargnevad muud voolud. Katkesti on masslüliti näol seatud miinusklemmi ja massi vahele.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 16:45
Postitas Raiki
Tead, praegu nii raudse vastu vaidlemisega, hakkasin ka ise korraks kahtlema ja küsisin Olavi (kasutaja Ping) käest üle.
Tundub, et siiski minul on ikka õigus 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 17:21
Postitas isakene
bigdog kirjutas:Raiki kirjutas:Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.
Too palun kohe kaks (et vältida anomaalseid näiteid) näidet kus katkestus plussil mis akult starterisse läheb sees on. Üldjuhul on aku küljest katkematu juhe starteri klemmi külge. Sealt edasi hargnevad muud voolud. Katkesti on masslüliti näol seatud miinusklemmi ja massi vahele.
Nii ja naa.
Siiski, absoluutsel enamusel alla liitriste mootoritega masinatel on lülitus akujuhtme vahel. Katkematu pluss läheb nendesse starteritesse, millel on lisa(tõmbe)relee starteri küljes, enamasti on sellised autodel ja suurematel tsiklitel. Vaadates seda apastraati, mis on bigdogi avataril ja eeldades, et kodanik ainult XL(+++) suurusega masinatega tegelebki, võib täiesti aru saada, millest selline arvamus... 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 17:45
Postitas bigdog
Mul on juba ammu tunne et ma räägin aiaaugust. Väidan endiselt et starteri klemmil on pidev vool taga. Selleks et ta omale seatud ülesannet täidaks, selleks on tal läbi relee lülitui küljes.
Võtsin esimese ettejuhtuva el. skeemi mis netist leidsin. Aku (nr 25) küljest tuleb starteri (nr27) külge plussklemm. Mitte mingit katkestust vahel ei ole. Aga vaat´starteri küljest läheb juba juhe edasi relee külge (nr29).

Või HD skeem:

P.S. Pärast isakese repliiki pean tunnistama et alla XL suuruste asjadega pole eriti tegemist olnud (ma ise XXXL mõõdus).
Nii et meil mõlemil on õigus.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 18:56
Postitas joel
bigdog kirjutas:Mul on juba ammu tunne et ma räägin aiaaugust. Väidan endiselt et starteri klemmil on pidev vool taga. Selleks et ta omale seatud ülesannet täidaks, selleks on tal läbi relee lülitui küljes.
Võtsin esimese ettejuhtuva el. skeemi mis netist leidsin. Aku (nr 25) küljest tuleb starteri (nr27) külge plussklemm. Mitte mingit katkestust vahel ei ole. Aga vaat´starteri küljest läheb juba juhe edasi relee külge (nr29).
Eksid. Kui nüüd automootorite starteritest rääkida, siis nr 27 on starter+tõmberelee ühes tükis. Akust tulev juhe läheb tõmberelee külge, millest edasi läheb juhe starteri mähistele. Massi saab starter läbi korpuse. Nr 29 on väike relee, millest ei käi läbi mitte starteri vool, vaid tõmberelee vool ja seegi ei lülita mitte massi, vaid ikkagi plussi. Lühidalt - kui tõmberelee peal musta ja oranži vahele kruvikeeraja või muu metallist ese panna, siis tõmberelee rakendub, tõmbab starteri hooratta hammasvööga hambumusse ja starter hakkab mootorit vedama. Kui kruvikas ühendada musta ja starterisse sisse mineva juhtme vahele (st. kaks jämedat klemmi tõmberelee peal omavahel), siis sellega sillatakse tõmberelee kontaktid ilma releed rakendamata, st. starter hakkab pöörlema, aga ilma mootorit kaasa vedamata, sest teda ei tõmmata mootori hammasvööga hambumusse.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Apr 2010, 19:20
Postitas spinna
Mille üle te siin üleüldse vaidlete? Starteri küljes olev klemm kipub jah üldjuhul 24/7 aku plussiga ühenduses olema, aga mähised lülitatakse vooluringi siis kui vaja
Seega saab öelda, et satreteril on 24/7 vool taga ja saab ka öelda et ta seda kohe mitte ei ole
Tõlgendamise küsimus ju. Lihtsalt jaotusklemm on starteri korpuse küljes kuna niikuinii läheb kõige jämedam juhe just sinna. Aga on ka teistsuguseid lahendusi kus relee või lülitusautomaatika pesitseb mingis muus kohas mootori küljes või läheduses. Nende lahenduste korral ei saa jah starteri klemmilt mitte mingit voolu kätte kui teda tööle ei lase.