Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
Ultima lisand
Autobensiin 95 Ultima ja autobensiin 98 Ultima sisaldavad kütuse lisandit Ultima.
Lisaaine Ultima toime:
Väldib sadestise teket sisselaskeklappidele ja aitab neilt olemasoleva sadestise eemaldada.
Hoiab puhtana pihustid ja/või karburaatori.
Hoiab puhtana ning kaitseb kütusepaaki ja toitesüsteemi korrosiooni ning jäätumise eest.
Ultima lisandi tulemiks:
Paraneb mootori töö.
Pikeneb mootori tööiga.
Väheneb mootorikütuse kulu.
Väheneb heitgaaside hulk.
Re: Rumalad küsimused
aga miks müüakse siis tavalist bensiini kui too teine nii nii palju parem on ning miks mootoritootjad ei nöua übersuperbensiini kasutamist?
Re: Rumalad küsimused
mrc kirjutas:Ultima lisand
Autobensiin 95 Ultima ja autobensiin 98 Ultima sisaldavad kütuse lisandit Ultima.Lisaaine Ultima toime:
Väldib sadestise teket sisselaskeklappidele ja aitab neilt olemasoleva sadestise eemaldada.
Hoiab puhtana pihustid ja/või karburaatori.
Hoiab puhtana ning kaitseb kütusepaaki ja toitesüsteemi korrosiooni ning jäätumise eest.Ultima lisandi tulemiks:
Paraneb mootori töö.
Pikeneb mootori tööiga.
Väheneb mootorikütuse kulu.
Väheneb heitgaaside hulk.
asjal vist töepöhi all.
kunagi nägin hirmsat vaeva autoga.
ei töötand öieti, turtsus ja paukus ja pihustid jätkuvalt umbes.
siis valasin paaki miskit statoili"K" pudelikese ja tankisin ainult ultimat.
anomaaliad kadusid
Re: Rumalad küsimused
RE: aga miks müüakse siis tavalist bensiini kui too teine nii nii palju parem on ning miks mootoritootjad ei nöua übersuperbensiini kasutamist?
Ikka sellepärast et see ei ole ainuke asi mis säästab sinu mootorit,igasugu asju on ju leiutatud mingid bensulisandid ja asjad,see übersuperbensiin ongi selle ultima lisandiga et nag ei pea midagi sisse toppima paaki vaid see on seal bensus juba sees.KUI ma õigesti aru sain asjast.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
sepp kirjutas:kõrtsmikumolu kirjutas:Mis pliit, pann ja tainas. Õigete pannkookide jaoks on vaja VANAEMA.
pane siia siis vanaema aadress ka
Aga palun, Sa pisike pervo
http://www.kodukorts.ee/menyy.html
Re: Rumalad küsimused
Uus rumal küsimus: Kas mõne tsikli tehasemanuaalis on öeldud, kui sügavast veest sellega läbi tohib sõita?
Re: Rumalad küsimused
kraut kirjutas:Uus rumal küsimus: Kas mõne tsikli tehasemanuaalis on öeldud, kui sügavast veest sellega läbi tohib sõita?
Ei ole mina täheldanud, kuid kuna tegelen sõidukite, peamiselt maasturite ning veoautode koolitusega siis kõige esimene vähem tõsiseltvõetavam piir on kiilrihmad ning ventilaatorid. Järgmine tõsiselt võetavam on sildade/telgede ja jõuülekannete tuulutused. Määravaks saab õhuvõtu kõrgus, sest "lämbumine" ei ole ka mootorile meeldiv tegevus.
Seega ma soovitan isiklikult tsiklig, sõltub muidugi rattast, mitte üle jahutusventilaatori labade serva üritama hakata. Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi, eks ikka kõik sõltub tempost, ratta korrasolekust ja tihendist, eriti sellest mis istme ja lenksu vahel.
Re: Rumalad küsimused
hotsepp kirjutas:Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi
Aga mind hetkel just garantii huvitabki Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Rumalad küsimused
Ma ei leia teist praegu üles, kuid mäletan, et kunagi oli kas siin või siis "Automoto" foorumis filmiklipp, kus tsikkel oli nagu amfiib ja "ujus" vees, arvan, et see võis olla 50-60-ndate masin. Minu mõistus pole seda siiani hästi jaganud.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
- Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Rumalad küsimused
kraut kirjutas:hotsepp kirjutas:Loomulikult ei anna ma garantiid kellelegi
Aga mind hetkel just garantii huvitabki
Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii
Mind hakkas huvitama, et mis auto see selline on?
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
kraut kirjutas:Aga mind hetkel just garantii huvitabki
Küsin täpsemalt - kas mõni tootja on defineerinud selle piiri, millest sügavamast veest läbisõit garantii katkestab? Või ei ole tsiklid üleüldse vees sõitmiseks ette nähtud? Väidetavalt on (vähemalt) ühel Eestis müüdaval autol juhendis kirjas, et kruusateedel sõit katkestab kere roostegarantii
Kui sa osta uue ratta või auto, siis peab sulle andma kaasa kasutusjuhendi EESTI keeles. Seal peab olema kõik vajalik kirjas ja kui seda ei ole, siis võid vabalt kohtusse pöörduda oma probleemide tekkimisel.
Let the good times roll.
Re: Rumalad küsimused
Kunagi kui Niva (VAZ) välja tuli siis kirjutas "Tehnika ja tootmine",et sellega on lubatud kuni 90cm veetakistuse läbimine.
Meerika masinatel on kasutusjuhendis kirjutatud, et keelatud on alkoholi/rohtude joobes juhtimine.
Re: Rumalad küsimused
Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?
Re: Rumalad küsimused
Raiki kirjutas:jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?
![]()
![]()
Eiei, et nagu tuledel. Vajutad lülitit ja tuled lähevad põlema ja ei ole mingit releed. Aga miks starteril peab relee vahel olema?
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Sellepärast, et ilmselt see nupp ei peaks kogu seda pauku vastu....selleks ongi see relee, mis on starteri ja aku vahel... ja relee klemme juhid kokku lahti sellest nupust.
Btw.. tavaliselt peaks ka tuledel relee vahel olema ....
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused
jegesmesh kirjutas:Raiki kirjutas:jegesmesh kirjutas:Milleks on ratastel starterirelee? Miks ei võiks see vool kohe otse starterisse minna?
Et siis starteril oleks 24/7 vool peal?
![]()
![]()
Eiei, et nagu tuledel. Vajutad lülitit ja tuled lähevad põlema ja ei ole mingit releed. Aga miks starteril peab relee vahel olema?
Starteril on tegelikult 24/7 vool taga. Selleks et starter rakenduks, kasutatakse releed. Üldjuhul nõuab starter nii suurt voolutugevust et jämeda juhtme vedamine akult lülitisse ning sealt edasi starterisse pole otstarbekas. Ning starteri voolutugevuse tõttu põleks väiksemat sorti lüliti ruttu läbi. Sa ju ei tahaks oma juhtrauale mingisugust suurt kobakat starteri lülitiks? Selle vältimiseks kasutataksegi releed.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
bigdog kirjutas:Starteril on tegelikult 24/7 vool taga...
Oled ikka päris kindel?
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused
Raiki kirjutas:bigdog kirjutas:Starteril on tegelikult 24/7 vool taga...
Oled ikka päris kindel?
Eks vaata kuskohast kuhu aku jäme punane juhe läheb... Olen 99% (sest on ka anomaaliaid) veendunud et starteri külge.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused
bigdog kirjutas:Starteril on tegelikult 24/7 vool taga. Selleks et starter rakenduks, kasutatakse releed. Üldjuhul nõuab starter nii suurt voolutugevust et jämeda juhtme vedamine akult lülitisse ning sealt edasi starterisse pole otstarbekas. Ning starteri voolutugevuse tõttu põleks väiksemat sorti lüliti ruttu läbi. Sa ju ei tahaks oma juhtrauale mingisugust suurt kobakat starteri lülitiks? Selle vältimiseks kasutataksegi releed.
Tee proovi- võta kontroll-lamp ning ühenda üks ots starteri sellele klemmile mille küljes juhe mis akust tuleb ning teine massi.
Relee on starteri käitamiseks ning üldjuhul on see lüliti säästmiseks või selle suuruse vähendamiseks.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused
Raiki kirjutas:Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
![]()
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.
Too palun kohe kaks (et vältida anomaalseid näiteid) näidet kus katkestus plussil mis akult starterisse läheb sees on. Üldjuhul on aku küljest katkematu juhe starteri klemmi külge. Sealt edasi hargnevad muud voolud. Katkesti on masslüliti näol seatud miinusklemmi ja massi vahele.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
Tead, praegu nii raudse vastu vaidlemisega, hakkasin ka ise korraks kahtlema ja küsisin Olavi (kasutaja Ping) käest üle.
Tundub, et siiski minul on ikka õigus
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
bigdog kirjutas:Raiki kirjutas:Sa siiski võiks oma andmeid kontrollida
![]()
Kindlasti on ka erandeid, aga reeglina ikkagi on katkestus sees plussil, mis läheb akult starterisse ja seda katkestust juhitaksegi läbi relee käivitusnupuga.Too palun kohe kaks (et vältida anomaalseid näiteid) näidet kus katkestus plussil mis akult starterisse läheb sees on. Üldjuhul on aku küljest katkematu juhe starteri klemmi külge. Sealt edasi hargnevad muud voolud. Katkesti on masslüliti näol seatud miinusklemmi ja massi vahele.
Nii ja naa.
Siiski, absoluutsel enamusel alla liitriste mootoritega masinatel on lülitus akujuhtme vahel. Katkematu pluss läheb nendesse starteritesse, millel on lisa(tõmbe)relee starteri küljes, enamasti on sellised autodel ja suurematel tsiklitel. Vaadates seda apastraati, mis on bigdogi avataril ja eeldades, et kodanik ainult XL(+++) suurusega masinatega tegelebki, võib täiesti aru saada, millest selline arvamus...

-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused
Mul on juba ammu tunne et ma räägin aiaaugust. Väidan endiselt et starteri klemmil on pidev vool taga. Selleks et ta omale seatud ülesannet täidaks, selleks on tal läbi relee lülitui küljes.
Võtsin esimese ettejuhtuva el. skeemi mis netist leidsin. Aku (nr 25) küljest tuleb starteri (nr27) külge plussklemm. Mitte mingit katkestust vahel ei ole. Aga vaat´starteri küljest läheb juba juhe edasi relee külge (nr29).
Või HD skeem:
P.S. Pärast isakese repliiki pean tunnistama et alla XL suuruste asjadega pole eriti tegemist olnud (ma ise XXXL mõõdus).
Nii et meil mõlemil on õigus.
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Rumalad küsimused
bigdog kirjutas:Mul on juba ammu tunne et ma räägin aiaaugust. Väidan endiselt et starteri klemmil on pidev vool taga. Selleks et ta omale seatud ülesannet täidaks, selleks on tal läbi relee lülitui küljes.
Võtsin esimese ettejuhtuva el. skeemi mis netist leidsin. Aku (nr 25) küljest tuleb starteri (nr27) külge plussklemm. Mitte mingit katkestust vahel ei ole. Aga vaat´starteri küljest läheb juba juhe edasi relee külge (nr29).
Eksid. Kui nüüd automootorite starteritest rääkida, siis nr 27 on starter+tõmberelee ühes tükis. Akust tulev juhe läheb tõmberelee külge, millest edasi läheb juhe starteri mähistele. Massi saab starter läbi korpuse. Nr 29 on väike relee, millest ei käi läbi mitte starteri vool, vaid tõmberelee vool ja seegi ei lülita mitte massi, vaid ikkagi plussi. Lühidalt - kui tõmberelee peal musta ja oranži vahele kruvikeeraja või muu metallist ese panna, siis tõmberelee rakendub, tõmbab starteri hooratta hammasvööga hambumusse ja starter hakkab mootorit vedama. Kui kruvikas ühendada musta ja starterisse sisse mineva juhtme vahele (st. kaks jämedat klemmi tõmberelee peal omavahel), siis sellega sillatakse tõmberelee kontaktid ilma releed rakendamata, st. starter hakkab pöörlema, aga ilma mootorit kaasa vedamata, sest teda ei tõmmata mootori hammasvööga hambumusse.
Re: Rumalad küsimused
Mille üle te siin üleüldse vaidlete? Starteri küljes olev klemm kipub jah üldjuhul 24/7 aku plussiga ühenduses olema, aga mähised lülitatakse vooluringi siis kui vaja Seega saab öelda, et satreteril on 24/7 vool taga ja saab ka öelda et ta seda kohe mitte ei ole
Tõlgendamise küsimus ju. Lihtsalt jaotusklemm on starteri korpuse küljes kuna niikuinii läheb kõige jämedam juhe just sinna. Aga on ka teistsuguseid lahendusi kus relee või lülitusautomaatika pesitseb mingis muus kohas mootori küljes või läheduses. Nende lahenduste korral ei saa jah starteri klemmilt mitte mingit voolu kätte kui teda tööle ei lase.