Sooviks tsiklit proovida ...

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 215
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Ühe pütane porgand
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sooviks tsiklit proovida ...

Lugemata postitus Postitas renx »

KIBU kirjutas: 07 Nov 2024, 00:28
Mina arvan, et AJP kasutab seda mootorit kuna see on ainuke tootmises olev euroopa vanakool ja mitte et see jube hea oleks vaid see on eriline ja eksootiline.
DR650 on tänaseni 1996 disainiga. Ometi üks väga populaarne masin ülejäänud maailmas. Lihtne..
XT660R mootor baseerub ka vanade mootorite peal ning toodeti kuni 2015 aastani. Suured vända laagrid, õli kogus 2.9L. Sõidetakse ka 200k ilma lahti võtmata.

Algne plaan oli Yamaha XT660R mis pandi prototüübi peale. Kuid see mootor on lahja ning korralikult raske.
Siis AJP leidis SWM mootori mis arendab palju rohkem korraliku tuuninguga ning on palju kergem. Turul polegi thumperi mootori tegijaid rohkem. Oligi Yamaha XT660. On KTM 690 platvorm ning SWM. Praktiliselt kõik teised on ju twin'id. Ehk siis pole asi selles, et vanakool vaid polegi muud panna. Nemad ei tooda mootoreid, nad toodavad platvormi.

Elektroonikat on minimaalselt ning see mootor pidavat olema väga kergest remonditav. Netis ringi käiv jutt, et nukakette tuleb vahetada iga 20 000 tagant on ka vana 610 probleem. 630 mootoril see mure kadus. Inimesed sõidavad 50-80k ilma lahti võtmata AJP'ga.

See mootor oli oma ajast ees. BMW lisas sinna oma tasakaalustusvõlli sisse ning mootor on pigem vibratsioonivaba.

Mina isiklikult tahaks küll AJP võtta. Olen päris palju uurimustööd teinud juba ning võiks öelda, et olen müüdud. KTM 690 / GG oleks olnud teised variandid aga AJP ergonoomika ning dünaamika on parem, kui KTM'l. Käigukast on SWM ülekandega võrreldes AJP puhul teine ning kuues käik on maanteel väga hea.

Lisaks pole rohkem masinaid millel on enduroka 300mm käiguga 48mm amort all. See ongi selline unicorn nendele kes seda hindavad või paljud pelgavad.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”