Hälvik-autojuhid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
vilkur kirjutas:Siin on arvamusi seinast seina, mina igaljuhul kavatsen ühe neist variantidest oma autole kleepida. Esiteks, tsikliga sõites sellist kleepsu auto küljes nähes teaksin, et võin julgelt autost vajadusel mööduda, ilma, et peaksin ootama mingit ettearvamatut manöövrit või pe..tsemist.
Vot just sellepärast mina näiteks põhimõtteliselt ei kleebiks oma auto aknale kleepsu, mis väidab, et märkan mootorratast. Eelpool juba keegi küsis, et mis siis, kui ei märka? Samal ajal tsiklimees vaatab, et ohh, kleeps autol peal, nüüd võin igast asendist ohutult mööda kütta. Mis saab siis, kui ma laenan autot sõbrale, kes ei märka vahest veokaidki? Kisun kleepsu maha?
Mis asja üldisesse mõjusse puutub, siis minu arvamuse kohaselt sõltub tulemus ikkagi sellest, palju inimesi neid oma autole kleebib. Kui neid massiliselt sigineb, siis polegi tähtis, et see kiri jube suur ja kaugelt loetav oleks. Neid iga nurga peal nähes tekib lihtsalt inimlik uudishimu, et mis värk on ja minnakse kasvõi lähemalt lugema.
Re
Me saame täna hollyka juures patrikus poole kuue paiku korra kokku ja arutame seda teemat. Loodetavasti on järgmine nädal on ühtteist soovijatele valmis.
Point on selles, et kõigile meeldida ei saa. Selline silt auto küljes väljendab auto roolis oleva inimese hoiakut. Mina ütlen, et tsiklimeeste argikäitumisest mööda vaadata ja kõik mis vähegi võimalik rikkumiseks tembeldada on lollus. Arvamus "mina autojuhina seda kleepekat ei paneks oma auto külge" on juba kõlanud. Üks võimalik sõnaühend, mis saab minu autol figureerima on - "Märkan ja mõistan", sest mootorratturina mõistan ma kaherattalistel liiklejad kordades paremini kui suvaline bürokraat. Paneme erinevaid sõnumeid, mida lete siin pakkunud.
Teema on põhjustanud palju positiivset ja negatiivset vastukaja - minu arust ei ole mõtet lasta ideed lõpmatuseni kohitseda, et kõik oleks igast kandist korrektne. Inimesed peavad rääkima ja vaidlema ja kasvõi üksteist sõimama kui tarvis - selle käigus tegeletakse teemaga. Igaühe enda otsustada on see, et kas ta tahab selle konkreetse teemaarendusega kuidagi liituda või ei - vaba riik ja vaba valik.
-
- Postitusi: 168
- Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
- Asukoht: Tallinn
Shallow Throttle kirjutas:Muide, kas me adume, et sellist kleepsu tehes/kasutades on käsil pretsedendi laadne juhtum - taotleme lausa tiigrihüpet euroopa liikluse poole kus motikad on igapäevased liiklejad, autode vahel. Pakun, et selline propaganda ei pruugi kõgile eestimaalastele meeldida
aga see on rohkem nende probleem.
Taotleme tiigrihüpet tõesti, aga minuarust see olekski õige, saaks ilmselt läbi ajakirjanduse veel tasuta reklaami ja kindlasti ka antireklaami. Mina isiklikult kiidan sellise šokiteraapia heaks. Kuna võib juhtuda, et sellest ka suht suur kära võib tulla, siis sõnum peaks olema läbimõeldud, ei tohiks olla ülbe, -kindlasti mitte mingeid tagarattal kujutisi, mulle meeldib "tsikkel rea vahel=üks auto ummikus vähem" idee.
Ütlen ette ära, et mootorrattaga (veel) ei sõida, olen lihtsalt huviline, kuid võib-olla sellest tulenevalt näen asja veidi teise külje alt ja mõtlesin oma mõtted siiski kirja panna.
Minu arvates ei ole ükski seni väljapakutud märkidest piisavalt selgelt siinset ideed peegeldav. Kujunduselt on nad muidugi väga toredad (kollase, mitte punase värvi kasutamine on väga hea), ent mõtte edasi andmine jääb veidi nõrgaks. Seisavad tsikkel ja auto kõrvuti - tore on, ent mida see keskmisele autojuhile ütlema peaks? Isegi minule, kes ma terve teema läbi olen lugenud, ei ütle ainult märk mitte midagi, kui teemat lugenud poleks, ei saaks üldse aru mida propageerida tahetakse. Kui mootorratas juba kõrval seisab, märkad sa seda niikuinii, probleem pole ju selles?
Kellegi välja pakutud idee peegli kujulisest kleepsust, mille 'peegelduses' mootorratta pilt ja lisaks ka mingi tekst, oleks ilmselt kõige paremini mõistetav, kui eesmärgiks on inimesi mootorrataste suhtes tähelepanelikumaks muuta. Peegel ise peaks viitama tähelepanelikkusele ja kui seal pildil veel ka mootorratas, peaksid inimesed taipama, et mõistlik oleks aeg-ajalt enda ümber vaadata, sest kõik liikurid ei ole neljal rattal plekk-karbid.
Ka tekst võiks olla äkki veidi neutraalsem? Tore oleks ju, kui inimesed lisaks mootorratturitele ka rolleritel sõitjaid ja jalgrattureid veidi suurema tähelepanuga jälgiksid. Õige on muidugi kellegi väide (sry, mul kasutajanimede meelde jätmisega probleeme), et selleks, et kampaania toimiks, peab ta olema väga selgepiiriline ja ühele probleemile keskenduv. Eks sellest, mida tegelikult propageerida soovite (kas seda, et autojuhid kõrvale tõmbaksid, kui foori ees esimeseks sõita tahate, või seda, et teid üleüldises liikluspildis rohkem tähele pandaks) sõltu ka see, milline peaks olema märk ja milline kiri seal juures. Kindlasti ei tohiks olla märk ja kiri erinevat käitumist propageerivad (näiteks "märka mootorratturit" ja seal juures pilt ridade vahel ettepoole sõitvast ratturist propageerib minu arvates kahte erinevat asja, mis aga tekitab segadust).
Ning arvan, et ei ole mõistlik seda läbi viia põhimõttel "teeme midagi kiiresti valmis". Valesti mõistetav kampaania võib hoopis negatiivselt mõjuda. Mõelge asi korralikult läbi, tehke kavanditega katseid nagu keegi juba soovitas, siis on ka lootust, et asjal tulemust on.
Tere bikerlased.
Meil on hea meel teada anda, et esimesed proovieksemplarid on trükist saabunud. mmz ja Bladyhell otsustasid teie kommentaare arvestades kujundada kolm kleebist. Kleebiseid saab tellida mõlemalt poolt kleebitavatena seega on kokku 6 erinevat varianti. Neid on võimalik liimida näiteks nii auto tagaakna sise- kui ka välisküljele.
Täpsem informatsioon ja teema kleebiste tellimise kohta asub siin - http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=39200
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
scally kirjutas:Ning arvan, et ei ole mõistlik seda läbi viia põhimõttel "teeme midagi kiiresti valmis". Valesti mõistetav kampaania võib hoopis negatiivselt mõjuda. Mõelge asi korralikult läbi, tehke kavanditega katseid, nagu keegi juba soovitas, siis on ka lootust, et asjal tulemust on.
Jutt on mõistlik ja annabki hinnangu kõrvalvaataja seisukohast. Enamus meist siin mõtleb tsiklikeskselt. Kuigi ise olen autoroolis kordades rohkem olnud ja oskan autojuhi seisukohast hinnata teemat.
Seega tuleb konkretiseerida kellele see idee on täpselt suunatud, mida tahetakse öelda ja mis peaks olema selle sõnumi eesmärk ja kuidas antud kujundus neid eesmärke täidab.
Ei saa olla et see sõnum on kõikidele liiklejatele suunatud. Et ikka siis autojuhtidele, et meie (tsiklistide) liikumine selles keerulises ja arnenemisjärgus olevas liiklussituatsioonis oleks järjest lihtsam, turvalisem ja sujuvam?
Siin on olnud algseks ideeks et kleebised on autodel mille juht teadlikustab mootorrattaid ja arvestab nendega. Paraku on see tõsiselt väike ja piiratud seltskond kellele see idee üldse arusaadav on. Ülejäänud autod ja nende juhid ei võtaks seda ideed omaks või ei saaks mitte midagi sellest aru ja eesmärk jääks täitmata.
Ehk peaks eesmärgiks võtma, et motikaid arvestavaid autojuhte tekiks rohkem ja kujundus peaks selle ideega ka seostuma?
Kui meil endil on idee selge milleks teha ja mida teha siis hakkame alles kujundusest rääkima. Hetkel tundub et me ei saa kõik päris täpselt ja ühtemoodi aru mida taotleme. Muidugi oleks meie jaoks lahe kui autojuhid meid tahavaatepeeglist märganuna tõmbaksid kahte lehte laiali ja siis mõni meist saaks tagarattal sealt täiega läbi tõmmata, aga see oleks täielik utoopia ja kuuluks erootiliste unenägude valdkonda.
Ehk siis alustame sellest mida tahame ja kellelt.
Minu idee oleks sõnum mis tulevikus paneks autojuhid tsiklimehi rohkem märkama ja arvestama. Ennekõike märkama....alles siis saab loogiliselt järgneda arvestamine.
et siis "märka mootoratast!" kleeps oleks mõeldud selle idee kohaselt teistele autojuhtidele mitte tagasõitvale mootoratturile kes siis saab teada et eesolev autojuht arvestab mootorrattaga.
esmase versiooni "märkan mootoratast" oleks liiga meiekeskne aga "märka mootorratast" autojuhtide keskne
mida üldsus arvab?
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
ja veel!
parem tehtud asi kui vinge idee mis teostuseni ei jõua! hetkel on midagi juba olemas ja pika jutu eesmärk ei ole tehtud asja nullida.
muidugi minu meelest ei ole täna nii kiire et kahe päevaga peaks kleepsud valmis olema.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Olen creativ'i ja scallyga suuresti nõus. Ometigi kommenteeriksin veel kord omalt poolt.
creativ kirjutas:Seega tuleb konkretiseerida kellele see idee on täpselt suunatud...
...Ei saa olla et see sõnum on kõikidele liiklejatele suunatud.
Nii se käib. Alustuseks tuleb valida eesmärk (täidetav), otsida sellest lähtuvalt sihtrühm, selle baasil sõnum ja lõpuks luua kommunikatsioon.
creativ kirjutas:Siin on olnud algseks ideeks et kleebised on autodel mille juht teadlikustab mootorrattaid ja arvestab nendega. Paraku on see tõsiselt väike ja piiratud seltskond kellele see idee üldse arusaadav on.
See on veenmistöö koht. Tegelikult ei ole oluline, et kleepsu paigaldaja peab olema mingi fänn. Isegi kui su sõber aru ei saa, miks ta peaks oma autole sellise kleepsu panema, räägi talle, et see võib mingil hetkel sinu elu päästa.
creativ kirjutas:Ülejäänud autod ja nende juhid ei võtaks seda ideed omaks või ei saaks mitte midagi sellest aru ja eesmärk jääks täitmata.
Meil on lootust need kleepsud saada autodele, mille juhid hoolivad või on koostööaltid. OK, neid on vähe, aga parem, kui mitte kedagi.
Mina keskenduksin üldse teemale, kellele me loodame seda sõnumit kommunikeerida.
creativ kirjutas:Ehk peaks eesmärgiks võtma, et motikaid arvestavaid autojuhte tekiks rohkem ja kujundus peaks selle ideega ka seostuma?
Kui meil endil on idee selge milleks teha ja mida teha siis hakkame alles kujundusest rääkima. Hetkel tundub et me ei saa kõik päris täpselt ja ühtemoodi aru mida taotleme. Muidugi oleks meie jaoks lahe kui autojuhid meid tahavaatepeeglist märganuna tõmbaksid kahte lehte laiali ja siis mõni meist saaks tagarattal sealt täiega läbi tõmmata, aga see oleks täielik utoopia ja kuuluks erootiliste unenägude valdkonda.
Palju häid mõtteid. Kujundus peaks alati ideega seostuma ja tulema alles pärast idee formuleerimist, See, et siin on tekkinud ettepanekute kaos, on paraku paratamatu.
Sama paratamatu on ka fakt, et meie sõnum peaks esimeses plaanis olema suunatud autojuhile, kes mingil põhjusel ei salli, kui rattur ummikus ridade vahelt läbi sõidab.
Miks?
Kuna see on kõige süütum eeskirja rikkumine mida soovime aktsepteeritavat! Parim koht kust alustada nn "lääne" kultuuri sissetoomist.
creativ kirjutas:Ennekõike märkama....alles siis saab loogiliselt järgneda arvestamine.
Märkamine ot absoluutselt teine teema. On kahte sorti üleskutseid. Ühed eeldavad konkreetset tegevust, teised räägivad üldiselt. Kampaania "traksid peale" kutsub üles konkreetsele tegevusele. Kampaania "Märka last" ei oma paraku konkreetset üleskutset, seega ei oma ka nii selget efekti. Ja siis ei kergitagi keegi kulmu kui mingi till teatab, et "näe, karistasime küll, aga ikka, raip, kukkus aknast alla!"
Las maanteeamet tegeleb selle "märkamise" kampaaniaga. Kui ma ei eksi, siis mingid peeglitekleepsud on neile ka idee tasandil välja pakutud...
creativ kirjutas:esmase versiooni "märkan mootoratast" oleks liiga meiekeskne aga "märka mootorratast" autojuhtide keskne
mida üldsus arvab?
Sa unustad ära, et kleebis on auto peal. Kuidas saab auto tagaaknal olev kleeps "märkan mootorraturit" olla "meiekeskne"??? Kes see "meie" oleks? Antud juhul on see ikkagi autojuhi statement.
Lähtuvalt oma veendumusest, et alustama peab kõige lihtsamatest asjadest pooldan ma, et jutt oleks ummikutes ratturile vaba tee jätmisest. Seega pooldan ka ummikumärgi motiivi koos vastavasisulise lausega mis räägib autojuhi vaatepunktist. Näiteks:"Lasen väiksema läbi!"
Re
scryth kirjutas:Lähtuvalt oma veendumusest, et alustama peab kõige lihtsamatest asjadest pooldan ma, et jutt oleks ummikutes ratturile vaba tee jätmisest. Seega pooldan ka ummikumärgi motiivi koos vastavasisulise lausega mis räägib autojuhi vaatepunktist. Näiteks:"Lasen väiksema läbi!"
Kleeps number B peaks seda mõtet väljendama. Ma ühe kommentaari siia projektide-kampaaniate kavandamise ja juhtimise alustõdede juurde lisan. Teinekord annab hea tulemuse see kui mõte lihtsalt kiiresti ellu viia. Isiklikult mulle on tohutult mõnus teha midagi hästi lihtsalt ilma liigse paberimäärimiseta. Kuigi möönan, et mu kogemus erinevate projektide vallas on keskmisest vahest pisut kõrgem ja see aitab asja lihtsana hoida.
-
- Postitusi: 1022
- Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
- Tsikkel: old oilboiler
- Asukoht: Järvamaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
tsiteerin: "Sa unustad ära, et kleebis on auto peal. Kuidas saab auto tagaaknal olev kleeps "märkan mootorraturit" olla "meiekeskne"??? Kes see "meie" oleks? Antud juhul on see ikkagi autojuhi statement."
veidi fantaseerin psühholoogiavallas. usun, et ka enamik autoroolis olevaid mehi ja ka naisi unistavad meelsasti siklist või tahaks korragi elus sellega sõita. ehk siis antud kleebise (kleebiste) nägemine tuletab need mõtted meelde ja ta ei pea esmatähtsaks just enda egonatukese tõstmist autoroolis.
ja see oleks juba üsna suur samm.
Omalgi päris mitmeid ohtlikke juhtumeid seoses autojuhtidega, eriti rekkajuhid. Kõige hullem on see, et kui nemad sinust mööda sõidavad pole külgvahest ollagi, sõida nii teepeenra ääres kui tahad ikka, praktiliselt peegel peeglisse. Tee keskel sõites, teisi mööda mitte lastes on asi enam vähem korras, nii kui viisakas oled, situtakse tasku.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Hendri kirjutas:Omalgi päris mitmeid ohtlikke juhtumeid seoses autojuhtidega, eriti rekkajuhid. Kõige hullem on see, et kui nemad sinust mööda sõidavad pole külgvahest ollagi, sõida nii teepeenra ääres kui tahad ikka, praktiliselt peegel peeglisse. Tee keskel sõites, teisi mööda mitte lastes on asi enam vähem korras, nii kui viisakas oled, situtakse tasku.
Eeskirjade järgi on õigus hõivata terve sõidurida ja seda tulebki teha, et keegi sinust üle ei sõidaks nii möödaminnes. Ja aru ma ei saa miks peaks sõitma nii aeglaselt, et see juba ohtlik on!? No ma mõtlen et kuidas on võimalik tsikliga sõita nii aeglaselt, et isegi rekkad mööduma hakkavad...
Õige on see, et igaüks peab ikka enda eest seisma. Eriti veel liikluses kui tahad ellu jääda.
Sellele ei saa mitte kunagi lootma jääda, et sinuga arvestatakse!!! On hästi kui arvestatakse aga alati tuleb endale taganemistee jätta ehk siis arvestada et just see olukord võib äärmuslikuks minna.
Kunagi on keegi vanadest liikluskaladest avalikkuses öelnud, et liikluses mõtle alati nii et kõik kes su ümber liiklevad on padu lollid ja oskamatud ja võivad iga kell megahullusega hakkama saada.
Seda on juhtumas iga päev järjest rohkem et muutume sõltuvateks tehnikast, seadustest, reeglitest jne. ehk siis oma peaga inimene ei kipu üldse enam mõtlema ja muutub nöörist tõmmatavaks nukuks.
Soe soovitus liikluses oma ajud tööle rakendada ja need pidevalt kasutuses hoida. On endale ja kõrvalliiklejatele elutervem.
Jõudu!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 297
- Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
- Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
- Asukoht: Bern / Tallinn
- Tänatud: 1 kord
kevad on vahva aeg iga meeter on adrenaliin laes.
Täna siis keeras mulle üks must A6 hullari selveri juures rahulikult ette kusjuures juht veel ise vahtis näkku ka ja pool 2 km hiljem mingi valge Cramo kirjadega muffiauto lihtsalt lambist reastus peale, kusjuures ma ei olnud tema nn pimedas nurgas. 20 cm jäi puudu, et oleks hooaja ikka korraliku sinikaga jalal ja katkise rattaga alustanud.
Ühesõnaga olge ettevaatlikud keegi ei ole tsiklistidega veel harjunud ja olgem ausad eks enda ettenägemisvõime on ka talvega kõvasti tuhmunud.
Turvalisi kilomeetreid kõigile
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
creativ kirjutas:Eeskirjade järgi on õigus hõivata terve sõidurida ja seda tulebki teha, et keegi sinust üle ei sõidaks nii möödaminnes.
Terve raja võid "hõivata" vaid asulasisesel teel, asulavälisel teel on kohustus sõita sõidutee parempoolse serva lähedal. vt LE §110!
Muidugi võiks veel arutada teemal sõidurada ja sõidurida, kumba sina silma pidasid? Sõidurada siis tee pikiriba, mis on küllaldane sõitmiseks autoga ehk siis 3 meetrit lai, sõidurida on tee pikiriba, mis on vajalik liiklemiseks sõidukiga. Kahjuks seda viimast pole kaasaegses LE-s täpsustatud aga kindlasti tsikliga sõites sa ei vaja kogu 3. meetrist sõidurada.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Õnnekas kirjutas:creativ kirjutas:Eeskirjade järgi on õigus hõivata terve sõidurida ja seda tulebki teha, et keegi sinust üle ei sõidaks nii möödaminnes.
Terve raja võid "hõivata" vaid asulasisesel teel, asulavälisel teel on kohustus sõita sõidutee parempoolse serva lähedal. vt LE §110!
Muidugi võiks veel arutada teemal sõidurada ja sõidurida, kumba sina silma pidasid? Sõidurada siis tee pikiriba, mis on küllaldane sõitmiseks autoga ehk siis 3 meetrit lai, sõidurida on tee pikiriba, mis on vajalik liiklemiseks sõidukiga. Kahjuks seda viimast pole kaasaegses LE-s täpsustatud aga kindlasti tsikliga sõites sa ei vaja kogu 3. meetrist sõidurada.
õigus!
ei tahtnudki sellel viidata et kus täpselt on juriidiliselt korrektne sõita kus mitte vaid ikka sõnum oli see et oma pea tööle panna ja vältida situatsioone kus autodel jääb võimalus nurkasurumiseks. Tark on ju vältida olukordi kui et sinna sattununa mõelda kuidas sellest välja saada.
Kui on elu ja surma küsimus siis pole enam aega näpuga raamatust rida ajada ja oma õigust nõuda.
ohutut kulgemist!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
Teema algataja
Sai eile ka teistkordselt see aasta ratta selga ronitud. Mõnus ilm sõitmiseks, kuid ega hälvikud saa aru, mis hetkel on aktsepteeritav tõmmelda ja mis hetkel mitte.
Koht: Tallinn
Aeg: 17:30
Niisis. Libisesin foori taga autodest mööda ning keerasin natukene ühele autole ette. Juba enne rohelise süttimist hakkas auto peale vajuma ning minu poole keerama. Rohelise süttides sisuliselt ründas.
ja mis kõige arusaamatuks jäi oli see, et järgmisel ristmikul keeras auto ära....
milleks?!?!?
Aga edu! Tore oli näha sõbralikke tsikliste linnapeal kruiisimas
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Sõitsin täna bussiga kesklinnast Pääskülla ja bussijuhil oli ilmselgelt isiklik kana kitkuda kõigi temega sõiduteed jagavate kaasliiklejatega. Kogu pika teekonna vältel mõtlesin välja teksti, mille edastasin ka Tallinna Autobussikoondisele. Nähtu ja kogetu ajas lihtsalt närvi mustaks. Bussist väljununa, mida mõned reisijad tegid juba enne sihtkohta jõudmist, viskasin pilgu sõiduki numbrile ning pooletunnise sõidu jooksul oli aega selgeks õppida ka juhi kirjeldus. Igatahes järgmisel korral on esimene kõne numbrille 110 (tegelikult oleks seda pidanud juba seekord tegema).
Ühesõnaga, ma siiralt loodan, et te selle mehega kõrvuti (kuigi täna olid enam ohustatud just bussi ette jäänud sõidukid) sõitma ei juhtu. Mõnel autojuhil kadus täna igasugune huvi ühitrantsporti kasutada ja juhtunut arvestades ka õigustatult. Jumala eest..........HOIDKE SILMAD LAHTI !!!! Buss on mootorrattale ikka tiba ülejõu käiv vastane.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Erko kirjutas:Kas oleks võimalik bussisõidust saada lühikirjeldus?
Lühikirjeldus............... istusin täna tuttavaga kohvitassi taga ja "lühikirjeldus" venis pooletunniseks
. Lisan siis TAK-le saadetud kirja, mille eesmärk ei olnud kellegi peale oma pahameel välja valada, kuivõrd just juhtunust teavitamine.
---------------------------------------------------------------------------------
Tere.
Järgnev tekst ei ole küll avalduste või ettepanekute hulka liigitatav, kuid pean oluliseks see kiri teieni siiski edastada.
Täna (03.04.2008) istusin Vabaduse Väljaku peatusest kell 15:23 liinibussile 18 (bussi nr 1061). Sündmused ei lasknud ennast kaua oodata. Ei oska öelda, kas bussijuht (pikemat kasvu, saleda kehaehitusega, venekeelt kõnelev) oli mingil põhjusel reisijate peale pahane, kuid kindlasti pidas ta ilmselget vimma kõigi teiste liiklejate adressaadil ning näitas seda ka selgelt välja. Üliäkilised manöövrid ning mitte just kõige sujuvamad kiirendused-pidurdused viisid mitmel korral kokkupõrkele väga lähedale. Minu ümber olnud kaasreisijad hoidsid hinge kinni iga kord, kui buss järgmise sõidukini jõudis. Keegi polnud kindel, millega bussijuht seekord hakkama saab. Pensionäridel jättis paaril korral süda kindlasti lööke vahele ning mõned väljusid bussist enneaegselt, ilmselt sai julgus otsa või võttis võimust alalhoiuinstinkt. Teekonnal kesklinnas Pääsküll tekkis ärevaid olukord mitmeid, sisaldades põhjendamatuid ülinappe möödasõite ja ülikiireid pidurdusi. Kohati jäi mulje, et juhile on olulisemaks piduriklotside säästmine liigsest kulumisest kui reisijate turvalisus. Ilmselgelt oli bussijuht halvas tujus, mida tõestas tema valjuhäälne ja ebatsensuurne venekeelne kõnepruuk, millest suurem osa bussis viibijaid ka osa said.
Kokkuvõtteks saan öelda, et nii ekstreemset reisi ühistrantspordiga pole mul juba väga pikka aega kogeda tulnud ja kui peaks sarnasesse olukorda uuesti sattuma, siis pikemalt mõtlemata on esimene kõne numbrile 110......ilma naljata.
Loodan, et kogu see jutt jõuab ka õige inimeseni, sest teist korda ma nii enam sõita ei taha. Igatahes piletihindade tõus näib selle valguses veel eriti põhjendamatu - maksan enda elu ohtu seadmise eest.
Täpsustan, et isiklikult Tallinna Autobussikoondise vastu mingit viha ei pea, kuid palun kontrollige on töötajaid, seda eelkõige ühistrantspordi kasutajate ja kaasliiklejate nimel.
Lugupidamisega,
murelik linnakodanik
---------------------------------------------------------------------------------
Üheks näiteks oli peatumine punase fooritule tõttu väikese linnaauto taha, kus bussijuhile piisavalt lähedal seisnuna nägin esiaknast veel vaid auto katust (tagaakent enam näha polnud). Kahe sõiduki vahe võis olla vaid sendimeetrite küsimus.
Teine šokiolukord tekkis vöötraja ees, kus esimeses reas peatunud sõiduk ootas viisakalt teises reas peatunud väikebussi liikumahakkamist, kuna ei saanud olla kindel, et bussi tagant rohkem ülekäijaid tulemas pole. Kannatamatu bussijuht vajus eesseisvale Audile lihtsalt selga, kuni viimaks vihaga ja venekeelse sõnavalanguga jõuliselt signaali valla lasi.
Ja ehk värvikaim näide bussireisist on seotud väga kummaliste möödasõidumanöövritega. Ilmselt bussijuhi jaoks liiga aeglasest eessõitvast sõidukist möödumiseks reastus buss teise ritta, kuid oh õnnetust, sealgi oli üks mats sõiduautoga juba ees. Kahe erineval rajal liikuvate autode vaheline ruum aga ei olnud piisav tagasireastumiseks ning kärsitult sai jõnksutatud paarkümmend meetrit. Esimese "pilu" tekkimisel tegi bussijuhi kohal istuv "härrasmees" järsu roolipöörde paremale ja seejärel täpselt samasuguse vasakule ja oligi õnnelikult omas reas tagasi (ju mõtles, et on ralliauto roolis). Reisijad bussis said tutvust teha mõlemapoolse bussiseinaga (natuke liialdan, aga mitte väga ). Taga sõitva autojuhi asemel ei oleks olla tahtnud.
Vahetult enne Hiiu ja Vabaduse pst reguleeritud ristmikku hakkasime lähenema õppesõiduautole. Vaatasin pingsalt aknast välja ja püüdsin ennustada, et mis juhtub, kui sõiduk aeglustab Hiiu poole pöörde tegemiseks või võtab hoogu maha vilkuva rohelise fooritule tõttu. Sellele olukorrale tuli meeldiv lahendus. Õpilane jõudis kenasti ristmiku ületada, buss mitte. See andis õppurile turvalise edumaa.
Nii see pool tundi siis möödus.
...vot sulle lühikirjeldust.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 557
- Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
- Tsikkel: v2
- Asukoht: westestonia ....finland
- Tänatud: 1 kord
yx tropp bussijuht signaalitas ka kunagi seal lastemaaima juures...ootasin autoga millal tramm uksed sulgeb...kuigi võib sõita kui inimesi pole aga nu nii kiire mul ka polnud...ja siis see ahv hakkas signaalitama...ohutuled käsipidur ja bussijuhi akna juurde....tropp pani oma akna kähku kinni sest ma ei hoidnud ennast tagasi ka...ja eile haapsalus yx liinibuss tahtis mind rammida siis olin tsikliga...ilma suunata lendas sellise hooga sisse et ma poolenisti vastassuunas...(bussijuhte vaevab vist nyri ja yxluine töö)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.