Re: Hälvik- Mootorratturid
Eksta ole. Ise olen asulates alati võimalusel lõõrid kinni lasknud lapsevankritega jalutajatega kohakuti sattudes. See aasta Saaremaal, X külas viskas vankrit lükkav, vist emme, ka põidla mõõdasõites püsti.
Eksta ole. Ise olen asulates alati võimalusel lõõrid kinni lasknud lapsevankritega jalutajatega kohakuti sattudes. See aasta Saaremaal, X külas viskas vankrit lükkav, vist emme, ka põidla mõõdasõites püsti.
Ega erinevate "alade" inimesed ei saagi, ega hakkagi üksteisest aru saama.
Huvipärast võiks ju teha statistikat, et kumb on keskmise inimese kõrvale valusam kuulata? Kas tühja toruga V2, või karjuv titt?
Häirivad on eeskätt tuunitud summutiga tsiklid. Samas juhti ennast kaitseb selle müra eest kiiver - see on natuke ajuvaba...
Karjuv titt on eksistentsiaalne paratamatus ja ühtlasi ka elu loomulik osa, tühjad torud aga mitte.
Mind häirivad viimasel ajal aga igasugused elektrimootoriga jalgrattad/tõuksid. Kui tavalise jalgratturi kiirus on veel reageeritav, siis need panevad sebradest/teedest üle 25km/h juriidiliselt süüdi ei jää, aga no kedagi alla ajada ka ei taha. Hommikul juba nägin, kuidas üks autojuht oli ühele pihta saanud ja siis asjatasid seal tee ääres.
Nood vist lähevad muidugi hälvik-jalgratturite alla.
Üldistatult võiks need kuuluda kategooriasse “hälvik teeületajad”. Lisaks neile jalgratta või tõuksiga täishooga ülekäigurajale lendajatele on ka teisi kamikaze tüüpi tegelasi, kes ennast säästmata ette viskuvad. Olgu nad siis rulluisutajad, jooksjad või lihtsalt jalakäiad. Eriti idioodid on lapsekärudega. Saan aru, et endast ei hooli, aga krt ära lükka teist inimest hoolimatult sõiduteele.
Sebra justkui annaks mõnele õiguse teha mida iganes. Lisaks vist tasuta kaitseingli kah.
Sõltub kellelt küsida.
Eks teoreetilisel võiks ju originaalpütiga ka sõita, aga samahästi võiks siis juba ka mehega abielluda.
MÖHH
ranel kirjutas: ↑28 Mai 2020, 09:39Mind häirivad viimasel ajal aga igasugused elektrimootoriga jalgrattad/tõuksid. Kui tavalise jalgratturi kiirus on veel reageeritav, siis need panevad sebradest/teedest üle 25km/h
juriidiliselt süüdi ei jää, aga no kedagi alla ajada ka ei taha. Hommikul juba nägin, kuidas üks autojuht oli ühele pihta saanud ja siis asjatasid seal tee ääres.
Kindel, et ei jää?
Sest esiteks pole jalgrattal ülekäigurajal enamjaolt eesõigust ja kas ka tõuks tasakaaluliikuri alla ei võiks minna?
Kui mitte mõistliku politseinikuga, siis mõistliku juristiga peaks küll jääma...
Isegi jalakäiatele on ettekirjutus olemas:
§ 25. Sõidutee ületamise nõuded
(7) Reguleerimata ülekäigurajal peab jalakäija enne sõidutee ületamist hindama läheneva sõiduki kaugust ja kiirust, andma juhile võimaluse kiirust sujuvalt vähendada või seisma jääda ja veenduma, et juht on teda märganud ning sõidutee ületamine on ohutu.
Jannes kirjutas: ↑28 Mai 2020, 12:29ranel kirjutas: ↑28 Mai 2020, 09:39Mind häirivad viimasel ajal aga igasugused elektrimootoriga jalgrattad/tõuksid. Kui tavalise jalgratturi kiirus on veel reageeritav, siis need panevad sebradest/teedest üle 25km/h
juriidiliselt süüdi ei jää, aga no kedagi alla ajada ka ei taha. Hommikul juba nägin, kuidas üks autojuht oli ühele pihta saanud ja siis asjatasid seal tee ääres.
Kindel, et ei jää?
Sest esiteks pole jalgrattal ülekäigurajal enamjaolt eesõigust ja kas ka tõuks tasakaaluliikuri alla ei võiks minna?
Kui mitte mõistliku politseinikuga, siis mõistliku juristiga peaks küll jääma...
Isegi jalakäiatele on ettekirjutus olemas:§ 25. Sõidutee ületamise nõuded
(7) Reguleerimata ülekäigurajal peab jalakäija enne sõidutee ületamist hindama läheneva sõiduki kaugust ja kiirust, andma juhile võimaluse kiirust sujuvalt vähendada või seisma jääda ja veenduma, et juht on teda märganud ning sõidutee ületamine on ohutu.
Aga seda ma ju kirjutasin, et süüdi ei jää, aga alla ei tahaks neid sellegipoolest ajada.
Krl kirjutas: ↑28 Mai 2020, 11:44Sõltub kellelt küsida.
Eks teoreetilisel võiks ju originaalpütiga ka sõita, aga samahästi võiks siis juba ka mehega abielluda.
Mis originaalpütis halba on? Üks keskmine tsikkel teeb ka originaalväljalasekega oluliselt isasemat häält kui üks keskmine pereauto, seega tähelepanu on nagunii garanteeritud. Ja mis veel, kui lihtsalt pütt välja vahetada või üldse torud tühjaks teha, siis võib võimsuses hoopis kaotada (või pöördemomendi kõvera halvemaks muuta), kui mootori juhtimist ei muuda.
Need tõuksid ja tasakaaluliikurid said just äsja oma definitsiooni ja reguleeringud LS-i. Ehk nüüd on nad kerliikurid ja sõidukid, mitte jalakäijad. Aga üldiselt on sellistel juhtudel abiks ainult korralik pardakaamera. Muidu võib vaidlema jäädagi. Seadusemuudatus vist jõustub 01.07.2020
E: Uus sõiduliik muudab elektritõukerattaga liikleja seaduse silmis jalakäijast sõidukijuhiks. See tähendab, et elektritõukerattaga sõitjale laienevad ka kõik muud üldised sõidukijuhile kehtestatud nõuded, näiteks joobes juhtimise keeld.
Sõidukiliik "kergliikur" hõlmab endas ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuvat, istekohata sõidukit, mille mootori suurim võimsus ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 km/h
Tõsi ta on, et kaamera võiks olla, sest ükski allaaetud inimene ei hakka ütlema, et ta sõitis ise liiga suure hooga teele ning sellel otsasõitjal mingit süüd ei näe. Pigem valetab, et lükkas tõuksi käekõrval vms. Kuigi vähemalt Bolti jms renditõukside puhul võiks mingisugune logi olemas olla, kus ka hetke kiirus näha. Iseasi kas andmekaitse seadused lubavad sellist logi kasutada. Politsei vast ikka saab kätte...
motikamees kirjutas: ↑28 Mai 2020, 09:14Häirivad on eeskätt tuunitud summutiga tsiklid. Samas juhti ennast kaitseb selle müra eest kiiver - see on natuke ajuvaba...
Võiks kuidagi seda mõista,kui see lärmav sumpa annaks midagi juurde(kiirus jõud vms),aga kahjuks kõik mis juurde tuleb on ainult lärm. Ja siis arutame siin teemat,et millised kõrvatropid on parimad
Meil oli tatikana Riga punnvõrridel sumpa ots maha lõigatud ja minihokilitter sisse löödud. sellest läbi sai suusakepi torudega erinevat häält tekitatud,et oleks lahe. Aga me olime siis ju 12-13a vanad, kuid kui 35+ aastane inimene oma tänavasõidu rattale lärmava sumpa paneb,siis seda ma ei suuda mõista.
Et kui lärmav sumpa annab kiirust juurde, siis paneks või?
Aga muidu on mõtetu ja jube..
A nahh sa selle kiirusega teed, kui lubatud on 90? 25 kw maa ja ilm... sama loogika..
Mutikesed peavad ikka püksi si**uma, kui turuvärava juures peale keerad.
25kW loogika ei päde siin üldse mitte, sest sellest võimsamad rattad on mugavamad ja pigem ka ohutumad sõita. Võimalik on leida ka mitmeid muid objektiivseid põhjendusi 25kW'st võimsama ratta omamiseks. Kui aga stock rattal sumpa ära võtta, siis on tulemuseks lihtsalt lõputu müra. Mõned küll arvavad, et "loud pipes save lives", kuid praktika pigem näitab, et see väide enamasti ei kehti.
Kui anna teed märgi all autoga seisad ja muusika ka mängib (pluss muu liikluse müra), siis tühjade torudega tsiklit kuuled alles vahetult sel hetkel, kui ta sinust peateel mööda sõidab, selleks hetkeks jõuab hooletu juht talle juba mitu korda ette sõita. Sama lugu ka siis, kui vasakpööret ootav auto tsiklile ette pöörab. Tsikli müra on suunatud tahapoole. Pigem aitab see kui oled suur, lisatuledega, heleda kiivriga ja ka muus mõttes eredavärviline ning paikned teel sedasi, et oled hästi nähtav.
Seega loud pipes tuleb ette poole suunata.
Kõige paremini aitab ikka piirkiirusest kinni pidamine. Kui ikka nagu püssikuul lendad, siis ei osata arvestada sellega.
Kõik muu nähtav jne on lihtsalt boonuseks.
kristjankk kirjutas: ↑28 Mai 2020, 14:27Kui anna teed märgi all autoga seisad ja muusika ka mängib (pluss muu liikluse müra), siis tühjade torudega tsiklit kuuled alles vahetult sel hetkel, kui ta sinust peateel mööda sõidab,
Vähemalt ei rammita titekärudga teelt välja, sest nende oreraatorid kuulevad kaugemalt juba.
"Häirivad on eeskätt tuunitud summutiga tsiklid. Samas juhti ennast kaitseb selle müra eest kiiver"
ei tea mina kust selline loogika või arvamus pärineb - huijatki ta kaitseb! ma olen kord vahetanud tsiklil sumpsi originaali vastu puhtalt sellel põhjusel, et müra kokkuvõttes häiris natuke liiga palju. ja teisel tsiklil olen samal põhjusel ise valmistanud tavapärasest db killerist efektiivsema device'i sumpsi sisse. sellel oli lärm ikka sõna otseses mõttes täiesti absurdne...minu enda jaoks! aga eks ilmselgelt ka teiste.
tõsi ma pean tunnistama, et selle esimese ratta puhul lõpuks ma ikkagi loobusin uuesti tollest orig sumpsist taas vähe lärmakama kasuks 2 põhjusel 1) see oli teatud olukordades liiga vaikne (minu enda jaoks, ei kuulnud korralikult pöördeid) 2) jõudu oli tõepoolest tuntavalt vähem sest eelnev "tuuningsumps" oli ikkagi mitte lihtsalt külge pandud vaid koos uue mapiga.
kiiver ei kaitse müra eest, kiivril on mingi teatud fixed amount summutustegur, see on tõesti isegi pisut efektiivne teatud sagedusvahemiku suhtes. sellesse langeb üldiselt tuulemüra ja loomulikult kõrgemasageduslikud helid. see summutustegur üsna madalasagedusliku sumpsi müra suhtes on aga sisuliselt olematu. sama efekti umbes annab see kui nö. "kõrvalseisja" tänaval on lihtsalt sumpsist piisavalt suurel distantsil ja mingi nurga all
Mind häirivad mitte niivõrd valjemaks tehtud sumpsid (teatud piirini) kui just selle tagajärjel paigast ära läinud mootori töö. Lihtsalt valus on kuulata seda plärtsumist ja potsumist . Lootusetu oleks vist eeldada, et puuriga sumpside tuunijatel niipalju oidu oleks, et peale heli tuunimist ka küttesegu õigeks reguleerida. Paraku on selleks juba rohkemat kui drelli ja jämedat puuri vaja ...
Kasutan ka slip-on summutit ktm690-l
Hääles on pöörded selgelt eristatavad(tahhokat ja vibra pol sel rattal) ja kasutan tootja poolt antud kõige vaiksemat dB killerit, suht viisakas on heli kui lahti ei keera.
kaaluvõit (kerge ratta puhul on see oluline ja tuntav)
orignaalväljalase läheb väga kuumaks, endal ebamugav, lisaks põletab pagasikotte ja pükse(Mosko Moto ametlikul lehel kirjas nt, et originaalsumpsiga selle konkreetse ratta puhul nad oma pagasit ei soovita kasutada)
nii summutitegija(Wings) kui ka ktm sõnul peaks rattal veidi rohkem minekut olema
lastevankrite, inimeste, loomade jms kõrval hoian pöörded ja gaasi madalal
Mul pole midagi selle vastu kui ta veel vaiksem oleks ja saan täiesti aru, miks sõidetakse originaalsumpaga.
Kogu see "loud pipes save vs autod" lives jutt on suht debiilne ikkagi. Autodel tänapäeval korralik helisummutus, aknad kinni, muusika mängib ja motikale ohtlik auto on pea alati teisel pool sumpse, st heli ei jõuagi temani.
Kui päriselt oleks nii vali heli, et autojuhid tegelikult ka LÄHENEVAT ratast märkaksid heli pärast, peaks see olema see nii vali, et kõigile, kes teisel pool sumpsi jäävad, TÄIESTI talumatu.
Ainukesed juhud, kus mul valjust helist kasu on olnud.
metsateel sõites olid 3 täiskasvanud põtra ees kes ei liikunud enne grammigi kui nende ees panin 1 jala maha, tegin 180 kraadi pöörde kohapeal, et summutiotsad nende poole ja lasin ratta piirajasse, mispeale nad minekut tegid metsasihilt.
Kuskil metsavahel võttis väga kiire keskmine koer sappa, kiirelt ei saanud sõita ja enne maha ei jäänud kui sidur alla ja ratas piirajasse
Loud pipes make you audible, healthy practices keep you alive!
Sobib kohe mitmesse teemasse:
Tallinnas baarist välja visatud purupurjus mees üritas motikaga minema sõita! Hiljem naasis ta valge mikrobussiga
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=90048163
Õige lähenemine asjale, autoga on joobes peaga ohutum, tsikliga võib kukkuda
Muidu ikka tüüp.
Õige lähenemine oleks tallatakso vms nii baari kui koju minemine olnud. Ajukoore paksus on personaalne
Mida pole, sellel ei saa ka koorikut olla
https://tartu.postimees.ee/6999916/nark ... eed-lohkus
Vist on sobilik tiitli kandidaat.
Madlobster kirjutas: ↑18 Juun 2020, 15:30https://tartu.postimees.ee/6999916/nark ... eed-lohkus
Vist on sobilik tiitli kandidaat.