Õnnetused mootorratastega [2014]

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

Maaks kirjutas:

Sellega võib mitte nõus olla või nõus olla - see ei muuda midagi. See on nagu päikese tõus hommikuti - tõuseb ja kõik :-)

Täna hommikul päike ei tõusnud. Hoopis maa pöörles ümber oma telje ja keeras minu kanni päikese poole.

Edit: Moded võiks siit teemast selle otsasõidu jutu kuhugi omaette teemaks eraldada. Ja käesoleva + muu BS üldse minema visata.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

pühak kirjutas:

Minu kooliaegses õppematerjalis, liiklusõnnetuste näidete hulgas, oli kirjeldatud alljärgnevat situatsiooni: Mitme samasuunalise sõidureaga tee vabas reas sõitev auto lõikab mingil põhjusel kõrvalrea liiklusvoolu sisse, samal ajal oma hoogu maha pidurdades, et ise eessõitjale mitte tagant sisse põrutada. Võtab sellega taganttulijalt ära tema turvalise distantsi ning kuna pingutab pidurdamisega ka üle, sajab teine talle tagant sisse. Seal nimetati sellise liiklusõnnetuse süüdlaseks see, kellele tagant sisse sõideti.

Kahtlemata on Sul õigus :) Aga vahepeal on õiguskord muutunud. Eeldan, et Sinu kirjeldatu oli ajal, mil LE nägi ette kohustust lasta ümberreastuja segamatult sõidurada vahetada. Selle kohustusega kaasnes ka vahelelaskja kohustus hoida ohutut pikivahet. Täna aga ütleb LS, et oma sõidurajas sõites ei ole kohustust lasta reavahetaja vahele. Seega kui ta vahele pressib ja samal ajal liiklusolukord sedavõrd muutub, et sõidad pressijale tagant selga, siis tõendamise poleemikat kõrvale jättes ja puhtalt õigusteoreetikast lähtudes väidan, et liiklusõnnetuse ja manöövri vahel on põhjuslik seos ja seetõttu süü küsimuses vaidlust ei ole. Olgu öeldud, et aktsent on siin sõnadel samal ajal. Kui manööver on lõpetatud ja tagasõitjal on olnud piisavalt aega ohutu distantsi tekitamiseks, on põhjuslik seos läbi vahetu sündmuste ahela katkemise kadunud ning pilt juba hoopis teine.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2006 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kui nüüd minna selle tsikli ja traktori kokkupõrke juurde tagasi(millest siin ka see arutelu tekkis),siis nagu ma aru olen saanud(uudistes räägiti midagi selle laadset) vahetas ratas rida,sest tema ees toimus midagi ja vältimaks otsasõitu nendele autodele, reastus ümber, ning põrkas kokku traktoriga.Inimlikust seisukohast on mul ratturist kahju ja ei soovi talle mingit süüd,aga seaduse silmis ilmselt pole seal sel juhul teisi süüdlasi.Jääb ainult võimalus,et ratas suruti oma reast välja ja siis toimus kokkupõrge traktoriga.See vajab,aga tunnistajate ütlusi,et kedgi sellisel juhul süüdi mõista.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

Tarts kirjutas:

Kahtlemata on Sul õigus :) Aga vahepeal on õiguskord muutunud. Eeldan, et Sinu kirjeldatu oli ajal, mil LE nägi ette kohustust lasta ümberreastuja segamatult sõidurada vahetada. Selle kohustusega kaasnes ka vahelelaskja kohustus hoida ohutut pikivahet. Täna aga ütleb LS, et oma sõidurajas sõites ei ole kohustust lasta reavahetaja vahele. Seega kui ta vahele pressib ja samal ajal liiklusolukord sedavõrd muutub, et sõidad pressijale tagant selga, siis tõendamise poleemikat kõrvale jättes ja puhtalt õigusteoreetikast lähtudes väidan, et liiklusõnnetuse ja manöövri vahel on põhjuslik seos ja seetõttu süü küsimuses vaidlust ei ole. Olgu öeldud, et aktsent on siin sõnadel samal ajal. Kui manööver on lõpetatud ja tagasõitjal on olnud piisavalt aega ohutu distantsi tekitamiseks, on põhjuslik seos läbi vahetu sündmuste ahela katkemise kadunud ning pilt juba hoopis teine.
/.../

Ei olnud siis mingit vahelelaskmise kohustust. Liiklusviisakuse võtmes räägiti sellest küll, aga keegi ei saanud sind selleks sundida. Küsimus ongi selles, millal põhjuslik seos lõppeb. Kui näiteks kuskil eespool mingil põhjusel liiklus seisab, tagapool on aga kõigil olemas minimaalne turvaline pidurdusteekond, siis üks vahelepressija päästab valla doominoefekti, põhjustades oma tegevusega ahelkokkupõrke, mis võib toimuda alles päris mitu sekundit pärast vahele pressimist.

See on oleks. Teooria. Praktika on see, et esmalt öeldakse selgasõitjale, et miks sa turvalist distantsi ei hoidnud.

Kunagi mingis liiklusalases följetonis kurtis peategelane, et hakkas Tallinnast Tartu sõitma, kuid vaheletrügijaid oli nii palju, et ei jõudnudki Tartu, sest turvalise distantsi hoidmiseks tuli lõpuks tagurdama hakata.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7419
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1096 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Tarts kirjutas:

Aga vahepeal on õiguskord muutunud. Eeldan, et Sinu kirjeldatu oli ajal, mil LE nägi ette kohustust lasta ümberreastuja segamatult sõidurada vahetada. Selle kohustusega kaasnes ka vahelelaskja kohustus hoida ohutut pikivahet. Täna aga ütleb LS, et oma sõidurajas sõites ei ole kohustust lasta reavahetaja vahele.

Mina lon seadusest välja, et paremal olevale sõidukile peab siiski ümberreastumisel teed andma. Saan ma sellest valesti aru?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

MonsterE
Postitusi: 6
Liitunud: 27 Aug 2009, 20:23
Tsikkel: Kawasaki kx 250f
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas MonsterE »

Ka minull oli mõni päev tagasi õnnetus selle "doominoefekti" pärast. Eesliikujatel oli vaja järsult pidurdada, et kiirendusrajalt tulev auto vahele lasta (ei tea kas trügiti vahele või pidurdati ns järsult). Kusjuures hoidsin ka päris mõistliku vahet, aga otsasõit oli siiski vältimatu. Õnneks sain mõlemad pidurid blokki ja kukkusin enne autot külili ning libisesin tsikliga auto stange alla. Auto sai stangele paar kriimu, aga minu tsikkel on päris katki ( ise pääsesin mõne sinika ja ehmatusega). Muidugi jäin süüdi mina, sest teised autod olid selleks ajaks juba ära jõudnud sõita.

Ohutut liiklemist!

Better to be a racer for a moment, than a spectator for a lifetime
Kasutaja avatar

chadmuska
Postitusi: 628
Liitunud: 29 Mär 2010, 08:32
Tsikkel: z1000
Asukoht: Võsu-Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 13 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas chadmuska »

MonsterE. Mul oli hooaja algul täpselt sama lugu. Kaevuluuk aitas ka kõvasti kaasa. Rattale polnud jõudnud veel kukkumispunne panna :wack:


oil
Postitusi: 822
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 91 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas oil »

Tundub, et sinu puhul on tegemist värske liiklejaga, kes iga hinna eest proovib oma 6igust maksma panna liikluses.

Liiklen Tallinnas.

KuldarA kirjutas:
oil kirjutas:
tfr kirjutas:

Ei, minu point oli see, et teoorias on küll hea mõte hoida omal sellist pikivahet, et jõuad ka juhul, kui eessõitev auto vastu seina sõidab, pidama saada, praktikas sõidetakse see auk lihtsalt kohe täis.

Huvitav mis praktikas sina elad? Sõidan igapäevaselt liikluses ning hoian ohutut pikivahet nii linnas kui maanteel, "vahet täis sõitmist" kohtab küll väga harva.

Selline "ma ei saa pikivahet hoida, sest siis kõik tulevad mu ette" on mingi ennast õigustavate hälvik-liiklejate lemmik lause.

Sõidad vist kuskil mujal, kui Tallinnas... Ise püüan ka hoida, aga hoian, tuleb vahele, hoian temast, tuleb järgmine jne jne...


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas will111 »

MonsterE, autost mööda pidurdada ei olnud ruumi?


Zombiputukas
Postitusi: 12
Liitunud: 31 Aug 2012, 09:06
Tsikkel: oli Hornet, nüüd on köök
Asukoht: Jüri

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Zombiputukas »

Macintosh kirjutas:
Tarts kirjutas:

Aga vahepeal on õiguskord muutunud. Eeldan, et Sinu kirjeldatu oli ajal, mil LE nägi ette kohustust lasta ümberreastuja segamatult sõidurada vahetada. Selle kohustusega kaasnes ka vahelelaskja kohustus hoida ohutut pikivahet. Täna aga ütleb LS, et oma sõidurajas sõites ei ole kohustust lasta reavahetaja vahele.

Mina lon seadusest välja, et paremal olevale sõidukile peab siiski ümberreastumisel teed andma. Saan ma sellest valesti aru?

Mina loen seadusest välja: § 47 lg 1 Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel peab juht andma teed temast paremal oleva sõiduki juhile.
See tähendab, et kui mõlemad vahetavad rada/rida, siis peab parempoolsele teed andma. Kui said samamoodi aru, siis said õigesti aru ;)


SiimM
Postitusi: 45
Liitunud: 16 Nov 2013, 14:37
Tsikkel: GS500e
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas SiimM »

Ise olen paar korda külje maha pannud, mõlemal korral oleks saanud õnnetuse ära hoida. Õnneks kahjud on olnud väga väikesed.
Põhiprobleem on ohu instinktide valitsemisega. Kui auto tuleb nurgapealt ette, siis silmad kohe fokuseerivad autole ja käsi tõmbab automaatselt pidurit. Suht võimatu on neid reflekse kontrollida.

Tuleb rahulikmalt võtta, nii tekib neid olukordi vähem.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2685
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 196 korda
Tänatud: 418 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Maaks »

pühak kirjutas:

Minu kooliaegses õppematerjalis, liiklusõnnetuste näidete hulgas, oli kirjeldatud alljärgnevat situatsiooni: Mitme samasuunalise sõidureaga tee vabas reas sõitev auto lõikab mingil põhjusel kõrvalrea liiklusvoolu sisse, samal ajal oma hoogu maha pidurdades, et ise eessõitjale mitte tagant sisse põrutada. Võtab sellega taganttulijalt ära tema turvalise distantsi ning kuna pingutab pidurdamisega ka üle, sajab teine talle tagant sisse. Seal nimetati sellise liiklusõnnetuse süüdlaseks see, kellele tagant sisse sõideti.

Sa vist käisid suht ammu koolis :-)
Tegelikult on analoogsete juhtumite kohta eestis mitu kohtulahendit, videotega ja ilma. Kuulsam neis vist mingi linnaliini bussi ja kia kaubiku juhus, internetist otsida ei viitsinud.
Tuleb meeles pidada, et väga vähesed autod on suutelised puhtalt külgsuunaliseks liikumiseks, enamasti sõidetakse "edasi" ja kallutatakse rooliga autot vasakule või paremale, ehk siis alati jääb otseliikumise vektor. Nüüd kui kiirem auto nõelub vahele legaalset pikivahet oma auto ette ja saab pidama, siis on tagaliikuja kes ei saa pidama üks paras pudruvarvastega päntajalg :wack:
Aga te sõitke nagu oskate, küll politseiametnikud pärast selgeks teevad, kes süüdi on :lol:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Macintosh kirjutas:

Mina lon seadusest välja, et paremal olevale sõidukile peab siiski ümberreastumisel teed andma. Saan ma sellest valesti aru?

Zombiputukas juba vastas su küsimusele. Jah, selline reegel kehtib kui toimub samaaegne vastastikku rajavahetus. Kui aga juht otsustab lihtsalt sõidurada vahetada, siis peab ta juhinduma eelkõige LS § 33 lg 2 p 8; § 39 lg 1 nõuetest. Teisel rajal või reas sõitval sõidukijuhil puudub kohustus manöövri sooritajale teed anda.

Väike remark. Sinu lingitud seadus on kehtetu. Vahepeal on seda muudetud 13 korda. Mitte et sinu viidatud säte muutunud oleks, aga alati kannatab hetkes toimunut mõõta selles hetkes kehtiva seadusega. Kehtiva seaduse leiad siit.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

pühak kirjutas:

Ei olnud siis mingit vahelelaskmise kohustust.

Lihtsalt täpsustamiseks. Millal Sa koolis käisid?


KuldarA
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Mär 2014, 12:20
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas KuldarA »

oil kirjutas:

Tundub, et sinu puhul on tegemist värske liiklejaga, kes iga hinna eest proovib oma 6igust maksma panna liikluses.

Liiklen Tallinnas.

Kui 8a liikluses on värske liikleja, siis olen tõesti. Ja püüd normaalset pikivahet hoida viitab tõesti sellele, et ma panen igahinna eest end maksma :bsmile:

Soovin edu illusioonides elamisega, et Tallinnas on võimalik sõita normaalse pikivahega ilma, et keegi vahele ei roniks(va öösel, kui kedagi ei liigu)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6795
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas yeekim »

SiimM kirjutas:

----- siis silmad kohe fokuseerivad autole ja käsi tõmbab automaatselt pidurit. Suht võimatu on neid reflekse kontrollida.

------

Suht vale puha (togi)

Saadetud kettaga lauatelefonist!

SiimM
Postitusi: 45
Liitunud: 16 Nov 2013, 14:37
Tsikkel: GS500e
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas SiimM »

yeekim selgita lähemalt?


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Arvan yeekim pidas silmas seda, et kontrollida on võimalik mujale vaatamisega, teisisõnu, vaatad sinna kus kaudu põiget teha tahad ja kõik õnnestub, ehk ennetad refleksi tekkimist. Sina ise ilmselt kiilusid kinni vahetu refleksi kontrollimise peale. Jah, kui ikka refleks on juba rakendunud, siis selle kontrollimine on tõesti (suht) võimatu.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2006 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tarts kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Mina lon seadusest välja, et paremal olevale sõidukile peab siiski ümberreastumisel teed andma. Saan ma sellest valesti aru?

Zombiputukas juba vastas su küsimusele. Jah, selline reegel kehtib kui toimub samaaegne vastastikku rajavahetus. Kui aga juht otsustab lihtsalt sõidurada vahetada, siis peab ta juhinduma eelkõige LS § 33 lg 2 p 8; § 39 lg 1 nõuetest. Teisel rajal või reas sõitval sõidukijuhil puudub kohustus manöövri sooritajale teed anda.

Väike remark. Sinu lingitud seadus on kehtetu. Vahepeal on seda muudetud 13 korda. Mitte et sinu viidatud säte muutunud oleks, aga alati kannatab hetkes toimunut mõõta selles hetkes kehtiva seadusega. Kehtiva seaduse leiad siit.

Mina tegin A kati 83a suvel ja C sain kätte 85a mais.Teooriat õppisin keskkoolis 3 aastat. Mina küll ei mäleta,et see reastumise teema oleks olnud sel ajal ja ka nüüd kuidagi teisiti.Sõnastus on ilmselt muutunud natuke,aga mõte on ikka sama.Sellist sõnastust nagu rajavahetus ei ole, vaid on nii:
§ 17. Tee andmise üldised kohustused
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
5) juhi suhtes paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile, kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas seaduses teisiti määratud;
7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;(seda punkti meil kiirendus rajalt tulijad kipuvad võtma oma õigusena,aga siin saab loota ainult viisakusele ja kui viisakaid pole tuleb võtta oma koht jõuga või oodata)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas tfr »

See §17 lg 5 punkt 5 on siiski tavaline klassikaline parema käe reegel, mitte punkt, mis ütleb, et esimesest rajast teise võib vahetada ilma peeglisse vaatamata ja seal olija asi peaks olema leida koht, kuhu ta ennast kortsu tõmbab.

TransAlp '02
Kasutaja avatar

MonsterE
Postitusi: 6
Liitunud: 27 Aug 2009, 20:23
Tsikkel: Kawasaki kx 250f
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas MonsterE »

will111 kirjutas:

MonsterE, autost mööda pidurdada ei olnud ruumi?

Ei olnud kahjuks. Mõlemal pool olid autod ees. Ratas sai mõlemalt küljelt viga. Üks külg käis vastu maad ja teine vastu auto sumpsi. Katki on esituli, suunakad, mõlema külje plastikud ees, radikas ning käiguvahetaja. Hooaeg on mõneks ajaks läbi :( (rattaks aprilia shiver gt)

Better to be a racer for a moment, than a spectator for a lifetime
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2006 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

tfr kirjutas:

See §17 lg 5 punkt 5 on siiski tavaline klassikaline parema käe reegel, mitte punkt, mis ütleb, et esimesest rajast teise võib vahetada ilma peeglisse vaatamata ja seal olija asi peaks olema leida koht, kuhu ta ennast kortsu tõmbab.

Seal ju kirjas,et juhul kui "kui liikumis teed lõikuvad" ehk siis üks trahab paremale ja teine vasakule reastuda ning autod on kõrvuti,mitte et tuli tahtmine reastuda ja panen kohe vasemale.
Nii saan mina sellest aru,aga kui keegi targem seda lahti seletaks ja midagi teisiti on, oleks kõigile abiks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

SiimM
Postitusi: 45
Liitunud: 16 Nov 2013, 14:37
Tsikkel: GS500e
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega [2014]

Lugemata postitus Postitas SiimM »

Tarts teoorias on küll kõik hea lihtne.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6795
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2014]

Lugemata postitus Postitas yeekim »

SiimM kirjutas:

Tarts teoorias on küll kõik hea lihtne.

Aga praktikas tehakse/pakutakse igatsugu koolitusi, kuidas selliseid "reflekse" alla suruda- edasine on juba iseseisva harjutamise küsimus.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

pühak kirjutas:

Ei olnud siis mingit vahelelaskmise kohustust.

XL1000 kirjutas:

Mina küll ei mäleta,et see reastumise teema oleks olnud sel ajal ja ka nüüd kuidagi teisiti.

See, millele mina vihjasin, on näiteks 01.06.2002 kuni 31.07.2010 kehtinud LE § 93 sõnastus: Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile. Ehk siis oli kohustus anda võimalus ümberreastumiseks. Täna kehtivas LS-s seda kohustust enam ei ole (mis on ka õige). Kuna mul vanemaid norme käepärast ei ole, siis jätan mälu järgi ütlemata selle kohta, mis ja kuidas oli enne 01.06.2002.

Tänaseni on liikluses piisavalt juhte, kes mäletavad liikluskorda just vana LE järgi ja leiavad, et suuna sisse lülitamisel on neil õigus rada vahetada ning tagapool oleval juhil kohustus ta vahele lasta. See on see probleem, millest ma üritasin rääkida.


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2014]

Lugemata postitus Postitas v301060 »

http://www.sakala.ajaleht.ee/2874501/ke ... ootorratas
Kesklinnas põrkasid kokku auto ja mootorratas
Täna hommikul kella 10.30 paiku juhtus Viljandis Tallinna tänaval Centrumi kaubanduskeskuse lähedal avarii, kus kokku põrkasid moottorratas BMW ja sõiduauto Lada.
Viljandimaa politseijuht Alvar Pähkel selgitas, et esialgsetel andmetel ei lasknud sõiduauto juht vasakpööret sooritades läbi otse liikuvat mootorratturit. Mootorrattur viidi esmaabi andmiseks ja võimalike vigastuste selgitamiseks haiglasse.
Õnnetuspaiga lähistel oli liiklus umbes pool tundi häiritud, politseinikud suunasid liikluse ühele sõidureale.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

Tarts kirjutas:
pühak kirjutas:

Ei olnud siis mingit vahelelaskmise kohustust.

Lihtsalt täpsustamiseks. Millal Sa koolis käisid?

Maaks kirjutas:
pühak kirjutas:

/.../

Sa vist käisid suht ammu koolis :-)
Tegelikult on analoogsete juhtumite kohta eestis mitu kohtulahendit, videotega ja ilma. Kuulsam neis vist mingi linnaliini bussi ja kia kaubiku juhus, internetist otsida ei viitsinud.
Tuleb meeles pidada, et väga vähesed autod on suutelised puhtalt külgsuunaliseks liikumiseks, enamasti sõidetakse "edasi" ja kallutatakse rooliga autot vasakule või paremale, ehk siis alati jääb otseliikumise vektor. Nüüd kui kiirem auto nõelub vahele legaalset pikivahet oma auto ette ja saab pidama, siis on tagaliikuja kes ei saa pidama üks paras pudruvarvastega päntajalg :wack:
Aga te sõitke nagu oskate, küll politseiametnikud pärast selgeks teevad, kes süüdi on :lol:

Ei olnd ammu, millalgi 80-date keskel. Mul 50-st veel palju aastaid puudu. :ner:

Maaksile: Kui mul järgmine kord autoga Tallinna asja on, annan teada, teeme testi, kas sõidad mulle tagant sisse või ei. Kui sõidad, jääd oma teooria järgi loomulikult süüdi ja oled üks ... (lol)

PS: Kas Sa "vihmaussiefektist" liikluses oled midagi kuulnud?

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas joel »

Maaks kirjutas:

Tuleb meeles pidada, et väga vähesed autod on suutelised puhtalt külgsuunaliseks liikumiseks, enamasti sõidetakse "edasi" ja kallutatakse rooliga autot vasakule või paremale, ehk siis alati jääb otseliikumise vektor. Nüüd kui kiirem auto nõelub vahele legaalset pikivahet oma auto ette ja saab pidama, siis on tagaliikuja kes ei saa pidama üks paras pudruvarvastega päntajalg :wack:

Sa vaatled asju vales taustsüsteemis. Selga sõitmise ja ette keeramise seisukohalt on oluline selle autoga seotud taustsüsteem, kelle ette reastutakse. Kui mõlemad sõidavad sama kiirusega, siis ette reastuv auto liigub selles taustsüsteemis justnimelt külgsuunas. Ilmselt saad isegi aru, et kui ohutu pikivahe on näiteks 20 m ja selle aja jooksul jõuad ees sõitva auto pidurdamisele reageerida ning oma auto enne selga sõitmist peatada, siis kui keegi reastub su ette ja muudab sellega 20 m vahe 5 m pikkuseks ning samas ka kohe järsku pidurdab, siis vaevalt sa oled talle selga lennates nõus ennast vabatahtlikult pudruvarvastega päntajalaks nimetama seetõttu, et sa 5 m pikivahe korral ei suutnud äkkpidurdusele reageerida piisavalt kiiresti. Ja siinjuures on arvestatud ainult reaktsiooniaega ja mitte pidurdusteekonda, mis võib vabalt eessõitjal veel sinu omast paar m lühem olla, seega reageerimiseks jääbki sul ainult paari meetri läbimiseks kuluv aeg.

Joel
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Õnnetused mootorratastega [2014]

Lugemata postitus Postitas 426f »

ma tahaks,et keegi juba tsikliga risu paneks.jama on lugeda siin teemas juttu kuidas keegi sõidab ja millal load tegi

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2014]

Lugemata postitus Postitas koi »

Lugedes kogu seda OT tulva, ei imesta liikluses toimuvat anarhiat enam! Iga mees tõlgendab eeskirju omale käepäraseks ja teab vaid oma "õigusi"! Vahet pole, kas see "õigus" on praegu kehtivate eeskirjade, kunagi kehtinud eeskirjade või siis hetkel vajalikuks kujuneva paragrahvide segu. Hämmastav! Isegi ristmikul kehtiv paremalt läheneja eesõigus osatakse mugandada ridade vahetamiseks, sest hetkel see just sobiks hästi!
Mingi kohustus, või hoidku jumal, inimlikkus, ei tule kellelegi meelde. Ainult "MINA"!
Aga no eks ma sätin siis ka rohkem liiklust omale sobivamaks! Mul auto ka suht vana ja odav, võib juba mõlke korjata!
Tsikliga sõites ikka lähtun rohkem võimalusest ellu ja terveks jäämise reeglitest. Ka neid hakkan rohkem omale sobivamaks sättima.
Aga eks proovige ikka ühes tükis kohale jõuda! :bsmile:

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Suletud

Mine “Vaba teema”