Re: Trans Euro Trail - TET
natuke lõuna eesti tet i kevade puhul, see nv ajab kolvi tulele Vastseliinast valgani, kellel igav võib kampa hüpata 2+2m
natuke lõuna eesti tet i kevade puhul, see nv ajab kolvi tulele Vastseliinast valgani, kellel igav võib kampa hüpata 2+2m
Homme hommikul keegi tln-st stardib? Saatke palun es.
Käisin siis Ida suunal kuni Araveteni välja. Väga lahe, super tänud rajameistrile ja Karule grill/chill eest! Pole kunagi neid teid sõitnud ja väga hea kogemuse sain.
Soodla kandis oli nv palju rahvast seal kiirelt ei saanud kurvides lennata. Igas lõkkekohas oli auto või 2 ja teised otsisid kohta-edasi tagasi tiirutades. Aga muidu oli tee peal palju ilusaid ja kiireid lõike
Peale Soodlat läks Kõrvemaa LKA-le ja seal oli 1 järsem tõus ka, huvita, kas suured gessud jt maanterehvidega sealt üles saavad panen Pildi, Oranz täht seal
Muidu Soodla lõik oli ka päris lahe, ühtegi tsiklijälge alates jõelähtmest muidu näha ei olnud aga Soodla veehodla kandis oli ja nägin seal kahte 2t päris enduurot ringi tiirutamas
Kõikidest lompidest oleks saanud ringi sõita ja kui mõnes kohas vesi üle saapa ääre juba oli siis oleks pidanud nii tegema ka
Tiirutasime nv mööda trasse ja liine ning põikasime mõneks ajaks ka TET-ile.
Paldiski kandis on mere ääres keegi hea inimene teinud avalikuks kasutamiseks 5+ kohakese. Istu pehmel toolil, naudi teisel korrusel pleksiklaasi taga merevaadet lõikava tuuleta, õgarda kaasa võetud toit ära ning energia sees edasi lendamiseks!
Teine pilt pole muidugi TETi trassil, aga ei jää ka eriti kaugele. Just seal Kersalu kandis, Kloogarannast kiviga visata (mitte ühe viskega). Sõber võttis aega pildistamiseks, naermiseks ja parastamiseks, ma ootasin ja kogusin viha.
See maja on Laoküla merelaagri kompleksis, isiklikult ei julgeks õelda, et see avalikuks kasutuseks. Juhul kui seal mingi vastav silt siis muidugi, samas tean, et juuni, juuli ja august on see neil kindlasti kasutuses.
Peale Soodlat läks Kõrvemaa LKA-le ja seal oli 1 järsem tõus ka, huvita, kas suured gessud jt maanterehvidega sealt üles saavad panen Pildi, Oranz täht seal
Sealt sõidavad tüdrukud ka maanterehvidega gessuga üles.
Seal polnud üleüldse ühtegi silti peale "Palun ära lagasta!" mis andis vihje, nagu oleks kõigile kasutada, kes oskavad.
Raja mahamärkimisse arutelu sai kaasfoorumlaste ettepanekul omaette lõimeks.
loe siit: viewtopic.php?f=38&t=108696&p=846606
Kuiva ilmaga vist läheb sealt kõigega üles, kui hoog sees. Kui vihma sajab ja mõni tüdruk sinna maanteerehviga gessuga läheb, oleks nõus selle vaba aja tekitama ning kohale sõitma imeasja jälgima.
Häh, kesse vihmaga ikka tsikliga sõitma läheb...
Been there, done that. Märja ilmaga pole seal hoovõtu ruumi ollagi, kuna lomp ja mingi mahakukkunud puu segasid seal korralikult. Ca kolmveerand mäe peale jõudis kenasti ja siis istusid seal mudas kinni. Kuiva ilmaga sai väga väikse hooga sealt üles.
Ronk kirjutas: ↑21 Apr 2020, 20:42Been there, done that. Märja ilmaga pole seal hoovõtu ruumi ollagi, kuna lomp ja mingi mahakukkunud puu segasid seal korralikult. Ca kolmveerand mäe peale jõudis kenasti ja siis istusid seal mudas kinni. Kuiva ilmaga sai väga väikse hooga sealt üles.
Just mõtlesingi, et sealt ei saa ju otse peale sõita, sest seal otse ees oli mahakukkunud puu ja ilge mudamülgas, tuleb piki serva tulla ja siis jalamil 90 kraadi paremale pöörata ja üles.
villy kirjutas: ↑21 Apr 2020, 20:45Spoiler
Ronk kirjutas: ↑21 Apr 2020, 20:42Just mõtlesingi, et sealt ei saa ju otse peale sõita, sest seal otse ees oli mahakukkunud puu ja ilge mudamülgas, tuleb piki serva tulla ja siis jalamil 90 kraadi paremale pöörata ja üles.
Lisaks oleneb kummalt poolt tulla. Põhjast lõunasse sõites ei ole hoovõtu ruumi märjaga ja lõunast põhja tulles on laugem tõus ja ruumi ka hoogu võtta
See küngas seal on hea õppimiseks põhja poolt tulles, lõunast tulles te varsti ei pane seda tähelegi. Paneme lähiajal sinna ligidale ühe toreda lõksu veel juurde, ümbert saab ka loomulikult minna
Tervitus!
Plaan minna nädalavahetusel kusagile metsavahele tiirutama kerge enduroga, võtaks hea meelega oma poisi ka väikse 110-sega ilma lubadeta kaasa (loodan, et siin poliise pole - kas keegi oskab soovitada - kas TET-l ka mõni lõik on, kus saaks selliselt läbi sõita, et poleks suurt teed vaja pikalt uhada lapsega? Päris mülkasse ei tahaks sest ilmselt tuleb üks suur GS ka kaasa... Äkki teadjamad oskavad soovitada kus startida ja kus lõpetada, mul pole väga vahetki, kus see asub, nagunii läheks käruga kohale.
Tänud ette ja sooja ilma kõigile!
sst kirjutas: ↑23 Apr 2020, 10:44Tervitus!
Plaan minna nädalavahetusel kusagile metsavahele tiirutama kerge enduroga, võtaks hea meelega oma poisi ka väikse 110-sega ilma lubadeta kaasa (loodan, et siin poliise pole- kas keegi oskab soovitada - kas TET-l ka mõni lõik on, kus saaks selliselt läbi sõita, et poleks suurt teed vaja pikalt uhada lapsega? Päris mülkasse ei tahaks sest ilmselt tuleb üks suur GS ka kaasa... Äkki teadjamad oskavad soovitada kus startida ja kus lõpetada, mul pole väga vahetki, kus see asub, nagunii läheks käruga kohale.
Tänud ette ja sooja ilma kõigile!
TET on ikka teede peal ja seal ma ilma lubadeta lapsega ei sõidaks.
Samas Kohe TET raja ligidal on Männiku karjäär, seal on palju radu kus sõita, igale maitsele, käin oma poisiga seal vahest sõitmas.
Sõida lasketiiru vastast üle raudtee, sealt kohe paremale ja natukese aja pärast vasakule, telliskivimaja juures saad kenasti asjad kärust maha laadida ja ringi uudistada kaardil märgitud kohas
Männiku (ja muude KV harjutusväljade) osas tasub tähele panna, kus ja mis harjutused seal parajasti toimuvad.
Männiku kohta leiab üldise info https://mil.ee/kaitsevagi/harjutusvaljad/#t-manniku
Sealt viide kaardile koos harjutusvälja sektoritega https://mil.ee/wp-content/uploads/2020/ ... laan-1.jpg
Ning viide ka aprilli õppuste kavale https://mil.ee/wp-content/uploads/2020/ ... l_2020.pdf
Tänud info eest! Männiku on tegelikult risti - põiki läbi sõidetud. Tahtsingi uurida, et kas selle nö TET trassil oleks mõni selline lõik, mis ainult metsavahel hästi kõrvalistes kohtades kulgeks, oleks miskit uut ja huvitavat.
Kui tõmmata mõtteline joon Pärnu ja Tartu vahele, siis sellest allpool on suht rahulik... Harjumaal leiab vast max 5km lõike, koguaeg tuleb järjekordne suurem tee vastu. Samas ei pea ju hambad ristis TET-ist kinni hoidma, võib ju näiteks gaasitrassi forsseerida ja sealt ümbert metsateid avastada. Samuti on Aegviidu ümbruses lõpmatuseni traageldamist. Noh ja kui see GS valemist välja jätta, siis Võerdla on puhta käe-jala juures ja seal ei pea ka politseid, sõjaväelasi, vihaseid päevitajaid ja Jeesus Kristust kartma.
sst kirjutas: ↑23 Apr 2020, 10:44Tervitus!
Plaan minna nädalavahetusel kusagile metsavahele tiirutama kerge enduroga, võtaks hea meelega oma poisi ka väikse 110-sega ilma lubadeta kaasa (loodan, et siin poliise pole- kas keegi oskab soovitada - kas TET-l ka mõni lõik on, kus saaks selliselt läbi sõita, et poleks suurt teed vaja pikalt uhada lapsega? Päris mülkasse ei tahaks sest ilmselt tuleb üks suur GS ka kaasa... Äkki teadjamad oskavad soovitada kus startida ja kus lõpetada, mul pole väga vahetki, kus see asub, nagunii läheks käruga kohale.
Tänud ette ja sooja ilma kõigile!
Aegviidus saate küll nii sõita! Minge ja nautige!
Edu selles toredas ettevõtmises!
sepp kirjutas: ↑24 Apr 2020, 08:08sst kirjutas: ↑23 Apr 2020, 10:44Tervitus!
Plaan minna nädalavahetusel kusagile metsavahele tiirutama kerge enduroga, võtaks hea meelega oma poisi ka väikse 110-sega ilma lubadeta kaasa (loodan, et siin poliise pole- kas keegi oskab soovitada - kas TET-l ka mõni lõik on, kus saaks selliselt läbi sõita, et poleks suurt teed vaja pikalt uhada lapsega? Päris mülkasse ei tahaks sest ilmselt tuleb üks suur GS ka kaasa... Äkki teadjamad oskavad soovitada kus startida ja kus lõpetada, mul pole väga vahetki, kus see asub, nagunii läheks käruga kohale.
Tänud ette ja sooja ilma kõigile!Aegviidus saate küll nii sõita! Minge ja nautige!
Edu selles toredas ettevõtmises!
Kui Aegviitu minna ja soovid sellised, siis ma viiks rattad käruga polügoni algusesse. Mööda Piibet minnes, peale Soodla veehoidlat vasakule. Seal on lõbus mõlema rattaga. Saad mööda kõva teed kulgeda, saad vanadel atv radadel tehilist poolt, kui ka lõpuks rattad ära uputada. TET on ka kohe ligidal. Rahvast ei liigu eriti, ruumi kõigile. Ainult eeltööd kaitseväe tegevusest tuleb kasuks. Nad vahel mängivad seal sõda
kurisookaru kirjutas: ↑22 Apr 2020, 23:25See küngas seal on hea õppimiseks põhja poolt tulles, lõunast tulles te varsti ei pane seda tähelegi. Paneme lähiajal sinna ligidale ühe toreda lõksu veel juurde, ümbert saab ka loomulikult minna
Ok, tellisin põhja/lingikaitsme ära, kui kohale jõuab, siis tulen ja sõidan spetsiaalselt su maja juurde viival TETi teel nendest mahalangend puudest/palkidest ka üle
See nädal sai teoks unistus ja sõitsin kuue päevaga (E-L) kogu TETi päripäeva läbi. Rada igati hea ja täpne, mahakukkunud puudest sai ilusti yle või kohe kõrvalt mööda põigatud. Mõned sügavamad porised lõigud olid, üksi sõites ei võtnud alati riske ja sõitsin mööda, kaks korda jäin ka kinni ja sai natuke trenni tehtud. Rada sõitjatest tühi, eri lõikudes nägin küll värskeid jälgi, kuid teisi tetlasi ja muidu jalgsi matkajaid nägin alles eile Paldiski kandis vastu tulemas, ühte jalgrattaga matkajat nägin ka Peipsi kandis. Praegusel aastaajal on veel mõned head küljed, et kuna lehed veel avanemas, siis nähtavus väga hea ja laagriplatsil pole veel ka sääski kohal.
Lemmik lõigud: Tartu - Valga, Narva mnt - Lohusuu, Kuusalu - Aegviidu
Mõned tähelepanekud veel:
Tõeline nauding ja puhkus oli see trip, eriline väärtus oli kogu rada korraga läbi sõita.
Tänud tagasiside eest!
See Abja kandis olev lõik on juba kirjas ja läheb peatselt muutmisele. Seniks olge mõistlikud ja arvestage ka põllumeestega.
Koidula vana raudteelõik on teadlikult sees, et oleks ka väljakutseid. Paldiski tõus jõuab välja üsna vähese liiklusega teele, pealegi peaks igaüks arvestama piiratud nähtavusega ja valima sobiva sõidukiiruse igal pool
Mulle see koroonatime meeldib
Muidu poleks leidnud kuidagi aega sõita TET järjest läbi.
Alustasin reedel kell 15 seal täpselt kus rada algab.
Ja lõpetasin siis eile täpselt samas kohas umbes kell 19. 5,5päeva. Kokku tuli 1808km Kuna üle piiri ei saanud mõisakylas,siis sõitsin piirini ja sealt läksin edasi järgmisesse punkti kust tet tuleb eestisse tagasi ehk siis Jäärjasse. Ilmataat tegi muidugi kõike selleks,et oleks eriti põnev. Temp oli -3 kuni +12 kraadi. Üleeilne ilm võttis hoo maha kui sadas terve päev ja armatuuris vilkus koguaeg temp +2 ja +2.5 kraadi. Läbimärja ja külmunud päeva läbisõiduks jäi 100+ km See raudteetamm lõunas on kõige haigem osa, kui puhkus tuleb,siis lähen ja loobin selle sita ükshaaval kividest tühjaks
Ainuke pluss sellel tammil on see,et pohhui kui külm väljas on,sooja saab ikka korralikult
Pikema videolaadse asja proovin panna hiljem kokku. (nii palju kui võimalik, poolel tetil sai kaamera kivi ja kaks pragu jooksis yle klaasi mis hakkas valgust murdma ja tekitas edasisele materialile väikse peegelduse klaasi murdejoonest) Õnneks oli goprol mul kaitseklaas peal ja kaamera oma klaas jäi terveks. Seega infoks teistele,et kaitseklaasid kaameratel õigustavad ennast küll. Jama selles,et need praod avastasin alles viimasel päeval,muidu oleks proovinud kohe katkist kaitseklaasi eemaldada ning poleks edasine material saanud kannatada.
Algus
Lõpp
Suured tänud rajameistritele
See raudteetamm on väga hea - kui üldiselt on nii ühelt kui teiselt poolt lähenedes selleks ajaks juba suled puhevil ja osutid kikkis, et oh kui tubli ja ilus ja osav ma olen jne, siis kivirägastikus vingerdades tuleb reaalsus ilusti kodusele aadressile tagasi, et arenguruumi on