13. leht 14-st

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 24 Sept 2017, 18:54
Postitas kalleu

Täna kell pool üks keeras Tartus Ihaste tee ja Ihaste põigi ristis käruga sõiduauto mootorrattale ette. Auto käruga tuli Annelinna poolt, mootorratas ja tema ees sõiduauto tulid Ihaste poolt. Esimene auto sõitis mööda, käruga auto keeras vasakule Ihaste põigi peale otse mootorratta eest läbi. Tütarlaps pidurdas oma Royal Enfield Classic Chrome-i tagaotsa alt ja kukkus. Õnneks oli kiirus väga väike (35-40 km/h) ja auto sai eest ära ehk kokkupõrget ei toimunud.
Kiirabi paikas neiu kriimud ja pani külmakoti käele, politsei tegi pildid ja asjaosalised said kohapeal kokkuleppele. Autojuht tunnistas kohe oma süüd ja oli ka nõus ratta koos neiuga koju viima. Rattal olid mõned kriimud, tagumine suunatuli ja üks peegel katki. Muidu sõidukorras.

Jättes kõrvale autojuhi 100% süülisuse siis näinud olukorda pealt leian, et mootorrattur oleks saanud antud õnnetust natuke ennetada või vältida ja nõnda enda päeva päästnud.
1) arvesta sõites kogu aeg, et autojuhid ei näe sind - selle võrra ole kogu aeg valmis igasugusteks imemanöövriteks
2) ole nähtav - neiul oli ilus must riietus ja must kiiver ning must ratas. Enne ristmikku oli ratta lähenemissuunas keset teed puude vari (u. 30m pikkuselt) nii, et vastu päikest vaadates (autojuhi poolt vaadates siis) kadusid ka tumedamad autod sinna ära. Enne ratast oli teine sõiduauto. Õnnetuse põhjustanud juht tunnistas, et vaatas ja nägi ainult autot.
3) harjuta põiget ja äkkpidurdust - selle situatsiooni oleks saanud lahendada põike või korraliku äkkpidurdusega (põlved kinni, pilk otse jne.). Aga neid on vaja regulaarselt harjutada, et tuleks välja reflektoorselt ilma mõtlemata.

Neiule kiiret paranemist ja loodetavasti jõuab veel sel aastal sõitma :bsmile:
Ühtlasi väga soojalt soovitan järgmisel aastal Moto Survivali koolitusel osaleda.

Edit: unustasin kirjutada, et ma ei näinud autol suunatuld (võib ka minu nägemise viga olla) ja keeras praktiliselt ilma hoogu aeglustamata. Selle võrra oli kogu manööver mootorratturile veel ootamatum.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 10:19
Postitas AzA

Väga keerukas on teadmata täpseid asjaolusid sellist asja hinnata, aga tõsi, antud õnnetuse kirjeldus on õpikunäide.
Mina jälgin peateele keerava auto esiratast ... pidurid sidurid valmis rakenduma.

Pigem on küsimus - mismoodi tagaratta alt pidurdamine käib? Blokeerida tagapidur ja siis kehaga jõnksutada?
Kui nii, siis on ka vist õpikunäide, effektiivsem on otse objekti poole küpsetada esipidurit blokeerimise piiril hoides.
Pole just kerge instinktist üle olla, aga siiski tsikkel pidurdab nii kõige paremini. Tagapidur on pmst kasutu äkkpidurduse korral

PS: miks ei õpetada autokoolides 90kmh - 0kmh äkkpidurdust? Igast vuntse harjutusi on, aga sellise elementaarse oskuse peame kõik tänaval selgeks õppima, sealjuures enamjaolt esmase kogemuse saab ohtlikus olukorras. See peaks minu arvates kohustuslik element olema vähemalt koolis, võimalusel eksamil.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 11:04
Postitas Alterjor
AzA kirjutas:

PS: miks ei õpetada autokoolides 90kmh - 0kmh äkkpidurdust? Igast vuntse harjutusi on, aga sellise elementaarse oskuse peame kõik tänaval selgeks õppima, sealjuures enamjaolt esmase kogemuse saab ohtlikus olukorras. See peaks minu arvates kohustuslik element olema vähemalt koolis, võimalusel eksamil.

Üksi autokool ei taha võtta endale riski kui midagi peaks juhtuma selle 90-0 pidurdamise jooksul. Lisaks inimkahjudele võib hävineda ka autokooli vara. Lisaks sellest õppimisest on autokoolis vähe kasu kui iseseisvalt ei harjuta tulevikus ja tihti ei saa ka õpilane parema tahtmise juures aru mida ta tegelikult seal harjutab.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 11:50
Postitas Krl

Arvestades seda, kui värisevate kätega on enamus koolis õppijaid seal ratta seljas nii kui nii, siis sellised harjutused oleks vist natuke liiast ka esialgu.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 18:08
Postitas Villem
AzA kirjutas:

Pigem on küsimus - mismoodi tagaratta alt pidurdamine käib? Blokeerida tagapidur ja siis kehaga jõnksutada?
Kui nii, siis on ka vist õpikunäide, effektiivsem on otse objekti poole küpsetada esipidurit blokeerimise piiril hoides.
Pole just kerge instinktist üle olla, aga siiski tsikkel pidurdab nii kõige paremini. Tagapidur on pmst kasutu äkkpidurduse korral

Vaidlen vastu, tagapiduril on äkkpidurduses väga suur roll. Kui sa teed äkkpidurdust ilma tagapidurita, siis läheb esiratas tükkmaad kergemalt loha ja kaotad võimalikus rakendatavas pidurdusjõus meeletult. Äkkpidurdamise jaoks pead olema pidevalt valmis ja selleks peab olema sõiduasend õige ning põlved kenasti vastu paaki. Tagapiduri lööd kõigepealt tuimalt blokki ja samal ajal vajutad rahulikult, stabiilselt ja kõvasti esipidurit kuni viimase piirini (no kui aju juba selleks ajaks lukus ei ole). Sedasi kandub kõigepealt raskus esirattale, amort surutakse kokku ning pidurdus on tükkmaad efektiivsem. Eriti suur vahe on kõrgemate rataste, nö matkaenduurode puhul. Kui nüüd juhtub, et tagaots peaks kuidagi viltu kiskuma, siis esiteks aitab korrektne kehahoiak ning kui sellest ei piisa, võib hakata tagumist pidurit järgi andma, sest esimene juba pidurdab max võimsusega (jällegi, kui vaid aju veel lubab).


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 18:32
Postitas Kalapea

Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:


Re: RE: Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 18:40
Postitas Margusxx
Kalapea kirjutas:

Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:

Tuimalt blokki on veidi karm aga effektiivsem on kindlasti kui esimesena alustada tagapiduriga mis surub esiratta korralikult vastu maad ja sellele järgneb esipidur.
Kurvides ei toimi selline asi aga antud olukorras otse sõites täiesti õige teooria.
Kalapea ei tohiks segi ajada tänavat ja ringrada.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 18:57
Postitas Kalapea

Joru jätkates, et kas kõige tavalisemal beigil on üldse võimalik 90km/h tagapidurit blokki saada? Ilmselt kes proovinud saavad aru, et väga vahet ei ole kas vajutad või mitte


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 19:19
Postitas reimps

Lõdvalt. Kui sa pole seni hakkama saanud, siis jääb äkki jõudu väheks.


Re: RE: Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 19:22
Postitas Margusxx
Kalapea kirjutas:

Joru jätkates, et kas kõige tavalisemal beigil on üldse võimalik 90km/h tagapidurit blokki saada? Ilmselt kes proovinud saavad aru, et väga vahet ei ole kas vajutad või mitte

Trikiga küsimus?
Olen proovinud ja väga hästi õnnestub, vähemalt minu ratastega on kõigiga õnnestunud, välja arvatud ural, sellega on liiga keeruline 90kmh jõuda, ja kui sinna jõuad siis ei hakka saavutust mingi nõmeda pidurdamisega rikkuma.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 19:25
Postitas urmas66
Villem kirjutas:

.......(jällegi, kui vaid aju veel lubab).

Kogu eelneva sinu jutuga ka väga nõus,aga aju lubab midagi teha vaid juhul,kui ajju on talletatud kogemused ja praktilised oskused.Arvan,et isegi toereetilistest teadmistest ajus ei piisa,et aju lubaks adekvaatselt midagi ohuolukorras teha.Ohutunne blokib sind ära,kui praktiline "mõistus" otsa saab.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 19:42
Postitas Raits66

Tuimalt blokki kindlasti ei maksaks vajutada.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 21:06
Postitas simp
Kalapea kirjutas:

Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:

Tahad näitan? Läheb teine täitsa kenasti, nii 70'e, 90'e kui 110'e pealt. Ratas jääb ilusti otse liikuma, midagi hullu ei juhtu, ainult et pidama saad meetri-kahe võrra varem.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 21:49
Postitas kalleu

Lõpetamaks spekulatsioonid tagapiduri kasutamise üle liikluses siis selles Hannese poolt loodud videos u. 2:50 alates on ilus demonstratsioon maanteekiirusel (90) pidurdamisest esi+tagapiduri, ainult esipiduri ja ainult tagapiduri kasutamisel. Viimasel juhul on näha blokeerunud ratast ja ei kuku mees ümber kuna asend ja pilk on paigas.

Edit: disclaimer - ei ole EMMK ega Survivali tiimiga kuidagi seotud kui keegi liigseks reklaamiks peab (mitte et neil seda vaja oleks). Lihtsalt oli hea video antud näite ja teema jaoks.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 22:22
Postitas reinuvader

Hei!
Tahaksin ka haakuda teemas ning kirjutada oma loo,mis juhtus minuga juunis mnt ja ma ei teagi,et kas sellest kogemusest miskit õppida või lugeda seda lihtsalt õnnelikuks juhuseks,et veel siin istun ja jätkuvalt tsiklimeeste perre kuulun.
Nimelt ei ole mul pikka tänavaratta kogemust ja eelnev kogemus,enne mootoratast, piirdus jalgrattaga.Load on mul alles 3a ja sõiduvahendiks mnt 600 Yamaha bike.Olin tegemas õhtust sõidutuuri ning jõudsin Kanepi-Otepää lõigul ühele pikale sirgele lõigule ning tekkis "loll" mõte,et keeraks õige tsipa....ja ma üldiselt "hullu" ei pane ning minu max kiirus on üldse olnud u 140km/h rattaga.Ega saanudki palju "keerata",sest just enne "pauku" vaatasin spidot,mis näitas u 120km/h...kui silma nurgast märkasin ainult..."KITS"!!!...minust paremalt ja hetke pärast käis selline "pauk" nagu oleks kiivri sees püssist tulistatud!Silme eest lõi mustaks....ja ma ei tea siiani,kuidas aga säilitasin tasakaalu,sest kits lendas suure kaarega minu ette asfaltile maha!Mina sain pidama mitu meetrit kitse laibast edasi,oma suunavööndis-püsti-ja esimese tunde järgi ka enam-vähem ühes tükis!
Ei teagi,et kaua seal nii lihtsalt seisin,ratta seljas...jalad maas...ja sõna otseses mõttes kogu keha värises ning hakkasin tundma kuidas parem käsi paiste läheb ja valutama hakkab.Siis oli aega ka nats süveneda ,et mis rattast sai...parem,esipiduri link oli gaasi poole kõver ning ratas istumise all tundus üldse kuidagi kiivas e normaalne nagu polnud.Kitsega polnud enam midagi teha.Panin ratta hargile,tõmbasin vaese looma teelt ära ja proovisin oma ratast uuesti käima panna...ning see õnnestus,nagu poleks midagi juhtunud?Istusin selga aga nüüd sain aru,et gaasi keerata väga ei saa,sest käsi on nii paistes,et randmest ei keera.Surusin siis kuidagi küünarnukist kogu käe alla poole ja nii vaikselt kulgesin kodu poole.Ratas väliselt jumala terve!...tuli põles,plastikud terved,esiratas e esirehv terve ja velg sirge...üllatav?Kuigi tundsin,et ratas hoiab üldiselt kuidagi viltu.
Kokkuvõttes,käsi sai põrutada ja luud olid terved...ime!Ratas ise oli siiski tsipa katki,sest hiljem selgus, Velt Motos,et parempoolne lenksi ots oli pea-aegu pooleks ja vaid 2mm metalli äär hoidis lenksi veel koos.Sai andud uus pulk ning asi toimib.
Järeldus:...pimedal ajal või halva nähtavusega sõita rohkem tee keskjoone läheduses,et oleks vb tsipa rohkem aega reageerida ning pimeduses mitte "hullu" panna ja võimalusel üldse vältida pimedaga sõitmist.Teiseks,mulle meenus motokoolitusest,et seal soovitatigi looma teele joostes,mitte hakata põikama vaid sõita otse peale...kui muud võimalust pole.Ma ei tea,kas see on õige või vale...kuid minu puhul vist toimis.
Edu kõigile tsiklimeestele ja jääge terveks!


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 22:39
Postitas urmas66

Ma olen eluaeg tagapidurit kasutanud.Nõukaaegsete ratastega ilmselt sai tagapidurit isegi rohkem kasutatud,kui esipidurit,sest need trumliga esipidurid olid suht rasked vajutada ja ka efektiivsus oli neil kesine.Tänapäeval pigem ma kasutan koguaeg mõlemat pidurit ja seda tihti ka eraldi.Ma ei oska seda isegi seletada,et millal mõlemat ja millal ainult esimest ning millal ainult tagumist,aga kuidagi see nii on.Minu rattal võtab järsemal vajutamisel tagaratta loha 90-ga liikudes väga kergelt,kui oled üksi rattal.Matka varustusega kahekesi ilmselt ei võta,sest olen proovinud päris järsku pidurdamist,aga loha pole võtnud.
Tihti loob tingimused analoogseteks ettekeeramisteks(nagu see eespool mainitud juhtum),kuskil kellegi taga, liiga väikese pikivahega liikumine.Pikivahe oli võibolla piisav,et ise tagant otsasõitu vältida,aga sind ei nähta lihtsalt.Just nagu ei näinud ka see autojuht,kes ette keeras.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 25 Sept 2017, 22:56
Postitas will111

tagumist võib järsult ja tugevalt (ehk instinktipõhiselt) vajutada, sisuliselt mitte midagi ei juhtu ka siis kui seda valesti teed ja kohe loha tõmbab. ratta üle kontrolli kaotavad vähesed. esimest...seda valesti vajutada on väga halb mõte sest siis lihtsalt oled pikali maas ilma, et jõuaksid midagi teha.

aga see kits pidi küll väga täpselt keskele joppama, et nii õnnelikult läks!


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 26 Sept 2017, 09:16
Postitas Ardilla

See on ikka nii ratta spetsiifiline. Ja olukorra spetsiifiline jne.

Kui ikka kiiresti vaja seisma jääda siis abiks esi ja taga pidur ja käigud ka veel. Seda protsessi on vaja endale sisse harjutada. Kindlasti on abiks jätku koolitused ja kogenud koolitajad ning hiljem omapäi järgitreimine. Sellel pidurdamisel on nii palju agasid...

Igaljuhul Aitäh Hanno Velt, et mulle õpetasid koolitusel erinevaid tehnikaid mida ma igapäev kasutan. Lodoan, et on plaanis korraldada ka mõnda jätkukoolitust.

Koolitusele soovitan minna võimalikult toorelt ja kohe. Sest siis ei ole veel valed tehnikad lihasmällu salvestunud ja koolitusest võib rohkem kasu olla :). Enda kogemusest võin mainida, et koolitustele ja abile hakkasin mõtlema alles peale seda kui risu panin aastaid tagasi. Põhjus oli liigne enesekindlust ja agasid lihtsalt ei pannud tol hetkel tähele.

Kui vähegi jõuan tahaks Survivalile järgmine kevad ka jõuda.

Autokoolides paraku 10h üritatakse kerget raha teenida kahjuks ning portsu lisatunde kaasa müüa (kahjuks on tegemist siiski äriga mille eesmärk on teenida raha ja aidata õpilasel lati alt läbi pugeda).

Mootorraturile kellest kogu spekull alguse sai pikki ja turvalisi kilomeetreid!


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 26 Sept 2017, 17:11
Postitas ttt

Võib-olla ma olen valesti aru saanud, aga minu arvates auto/motokoolis õpetataval pole küll äkkpidurdusega midagi pistmist. Seal on pigem vaja vaadata, et õige jooneni ära venid, kui liiga äkki pidurdad... ehk siis harjutuse sisu on õiges kohas seisma jäämine vms.
Kuskil teemas samas käis läbi, et Rootsis või kuskil õpetatakse koolituse käigus reaalset äkkpidurdamist? Aga see vist juba offtopic..


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 26 Sept 2017, 18:01
Postitas Ardilla

Kes tahabad ennast parandada siis Tondiraba parklas täna kell 19.30 Toimub motogymchana kokkutulek. https://www.facebook.com/MGKEstonia/?ref=br_rs

Võimalik, et ka neljapäeval samal ajal. Seal eelmine kord oli üks Eesti poiss ka.


Tondi-Kotka liiklusõnnetuse arutelu 26.09.2017

Postitatud: 26 Sept 2017, 20:30
Postitas Bandit

Tallinnas Kotka ja Tondi ristmikul juhtus täna kella 18.30 paiku liiklusõnnetus, kus põrkasid kokku sõiduauto ja mootorratas.
http://tallinncity.postimees.ee/4256771 ... oiduautoga


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 16:49
Postitas M.T.

No faak siis nädalavahetuse alguseks nii läks:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=79675292


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 17:58
Postitas Bandit

Roller* täpsustan


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 18:29
Postitas M.T.
Bandit kirjutas:

Roller* täpsustan

Roller jah, esialgne info oli et mootorrattur. Aga vahet pole, traagiline ikka ja jälle kõrvalteelt ettesõitev auto põhjuseks :evil:


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 19:27
Postitas Bandit

ei tea kuidas on võimalik 45km/h sõitev riistapuu surnuks sõita


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 19:57
Postitas Macintosh

45 kmh on surmasaamise võimalus ca 30%. Kui vanust 70, siis kasvab see 50%-ni. See on arvestusega, et moodne auto, mis on ehitatud jalakäijale võimalikult vähe viga tegema sõidab sulle tänaval otsa. Roller sõitis vastu auto külge nagu vastu seina. Lisaks, paljud rollerid, millel piiraja maha võetud sõidavd maanteel 70 kmh välja küll.

padtfl7o4vmogaam262v.png

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 21:18
Postitas Piipz

eee.... siiani leidub inimesi, kes usuvad, et rolleriga on vähem valus matsu panna ainult sellepärast, et see on roller?


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 21:23
Postitas Bandit

kiirus=vigastuse suurus.


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 21:25
Postitas Piipz
Bandit kirjutas:

kiirus=vigastuse suurus.

ok aga tee katset ja sõida motikaga vastu seina, aga ära üle 45 lase


Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Postitatud: 29 Sept 2017, 21:36
Postitas Bandit

selle proovimise ma jätan sinu hooleks.