Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8433
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

spike kirjutas:

kas see tssst tssst annab minekule midagi juurde ka või võin ma rahus edasi magada?

Noh, kuna igasugune EGR on roheliste rõõm ja sõidurõõmu surm siis peaks ikka tsst-tsst kindlasti juures olema. Ja kui veel pidurid teevad psst-psst, siis on kõik viimase peal :).

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Cado »

Turbo on põhimõtteliselt kompressor mis pumpab lisa õhku silindrisse .
Käigu vahetades vähenevad pöörded korraks kiiresti aga turbo lööb rõhku edasi mingi hetke enne kui hoo maha võtab ja see liigne rõhk lastakse klapiga välja.
Umbes nii peaks see kõlama väga lihtsalt seletatuna

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

spike kirjutas:

kas see tssst tssst annab minekule midagi juurde ka

Nujah... selle tsssahh-ga, kui gaas maha võetakse, lastakse rõhk e takistus kompressorile meelega ennetavalt kiiresti maha, et säilitada maksimaalselt turbo pöördeid. Et uuesti gaasi andes vältida turbo lagi. Gaasi andes klapp sulgub ja tänu säilinud pööretele on uus boost kiirem tulema. See on siis kompressori poole peal.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas spinna »

mx77 kirjutas:

.... tsst-tsst kindlasti juures olema. Ja kui veel pidurid teevad psst-psst, siis on kõik viimase peal :).

Mitte viimase peal, vaid ZIL ! Ja tssspssst-uuooooiihhhhhhhssspch on tema käsipidur.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

EnErGi
Postitusi: 19
Liitunud: 13 Nov 2009, 09:03
Tsikkel: KTM 640 & K-750m
Asukoht: Setomaa-Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas EnErGi »

Miks on auto varuosad odavamad kui mootorratta omad :?:

Egas krossisõitmine pole viinavõtmine mida saab päeva pealt maha jätta!
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas cool200 »

äkki sellepärast et autod on rohkem levinud--mida friigimaks ka tsikkel, seda kallimad ka jupid--ehk sedasi :D

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas bitter »

Auto on praegusel ajal selline "igapäevane" asi, peaaegu et esmatarbekaup. Mootorratas seevastu on valdavalt hobi, elustiil, emotsionaalne teema. Tootjad-müüjad on aru saanud, et emotsiooniostude eest on võimalik rohkem küsida kui massikaupade eest. Esmatarbekaupadel on juurdehindlus väiksem aga selle kompenseerivad suuremad käibed, tootmismahud.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8433
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks ikka tootmismahud määravad hinna.
Väikeseeriates toodetavate igasuguste M ja S ja RS mudelitähistega autode juppide hinnad on ka ikka suht ulmelised.

Kasutaja avatar

spike
Postitusi: 120
Liitunud: 26 Veebr 2009, 14:51
Tsikkel: GSX 750F

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas spike »

Cado kirjutas:

Turbo on põhimõtteliselt kompressor mis pumpab lisa õhku silindrisse .
Käigu vahetades vähenevad pöörded korraks kiiresti aga turbo lööb rõhku edasi mingi hetke enne kui hoo maha võtab ja see liigne rõhk lastakse klapiga välja.
Umbes nii peaks see kõlama väga lihtsalt seletatuna

mul saabil see 4-käiguline automaat õõtsutab pöördeid nii sujuvalt gaasi andes, et suht keeruline on aru saada, mis käik sees on, ja kas üldse mingit käiku on :)
samas olukord muidugi muutub, kui kangil seda sujuva sõidu nuppu S muljuda...

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Cado »

Hmm sa küll ei maininud ,et mis aasta masin .
Kuid nii või naa kasutatakse tavalistel (on ka ernadeid Impreza jne.) hoopis teistsuguseid lahendusi.
Näiteks pööratavate laba nurkadega turbot.
Mida rohkem õhku vaja pumbata seda järsemaks keeratakse laba nurk . Pöörlemis kiirus võib samaks jääda.
Vanematel autodel väikestel pööretel üldse turbiin ei töödanud (on ka erandeid ja kahe turboga masinaid väike turbo siis madalate pöörete jaoks) ja siis neil on tunda kui näiteks paari tuhande pöörde juures turbo "taha tuleb"
Ühesõnaga tänava sõidu autod on natuke teise põhimõttega ja pole nii viimase vindi peale keeratud.

Ja pole mingi eriline spetsalist lihtsalt mingeid põhi loogikaid tean nii et kes tavab parandagi või seletagu paremini. :)

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Cado »

Üldiselt võib.

Nakkub värviga väga hasti ning vähendab oluliselt esimese värvi kihi kulu ning kui sein on näiteks osaliselt pahteldatud kips sein siis ühtlustab värvi imbumist.
Ehk siis muidu pahteltatud kohad imavad oluliselt kiiremini ja rohkem värvi kui kipsplaat ise.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

irw ma jõudsin oma küsimuse, et kas pahteldatud pindasid võib aquastopiga üle käia enne ära kustutada, kui sa vastuse panid.
sellesmõttes et uurisin ise veitsa ja asi on jah lausa poolkohustuslik, eriti niisketes ruumides. ning värv peaks ka ühtlasem jääma kuna pind pole siis enam nii poorne.

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Cado »

Nojahh kas just kohustuslik kasutatakse enamasti krunt värve selle asemel.
Mis esimesel kihil tehakse suht vedelaks.
Eelis et toob välja hästi viimistlus vead mille saab parandada enne põhi värvi ning samas kaotab jube eelnevalt tooni erinevusi kui neid üldse on ning sammuti ühtlustab põhi värvi kihi ühtlast kuivamist. Juhul kui üldse värvitakse pind.

Aga nagu ikka olenevad asjad väga paljudest asjaoludest ja faktoritst.

Hetkel räägime mee nii "üldiselt" :D

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

decade

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas decade »

kuidas kawa zx6r käima joosta? kohapeal saab ainult 1. käigu sisse, et kas siis sellega või liikuma hakates saab juba 2. sisse panna?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kõige tähtsam erinevus on see,et ta peab mahutama 5l vedelikku ehk siis alumine pool on anumaks.

justcraizy kirjutas:

Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Cado »

justcraizy kirjutas:

Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?

Tulede kohti pole.
On valmistatud odavamad (muidugi on olemas ka sünikust jmv) vaigust ja riidest.
Tavalised gondlid ikka plastikust.

hetkel rohkem nagu ei meenugi.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Rinka ja kiirendusküsimuste piibel http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=27400

- voolundid e. gondlid – spetsiaalselt ringrajale valmistatud gondlijooks on oma komplekteerituselt lihtsamad (vähem detaile) ja seega ka reeglina odavam. Lisaks on klaasplast lihtsamalt ja korduvalt lapitav. Enamuses võistlusklassides on alt suletud gondel nõutav. Soovitan kasutada jätkuvalt seeriatootmises olevaid gondleid sest nende üksikuid osi saab samast allikast hangituga asendada (nurgataguste tegijate juppe nii lihtsalt omavahel ei komplekteeri).
Kui ratast kasutatakse nii ringrajal kui ka tänaval siis võib ringrajagondlitesse näiteks mingid odavamad aftermarket tuled sisse ehitada http://beta.album.ee/album/30006344/50021801
Enne ringrajale toodetud gondlite kasutuselevõttu tuleks seal siiski mõningaid parendusi teha – kinnituskohti peaks täiendavalt tugevdama klaas-, süsinik-, kevlarkanga või mõne muu armeeriva materjaliga http://beta.album.ee/node/9194736/50021681 (näiteks väga hea ka sõelades kasutatav metallvõrk), esiratta taha jäävad avaused tuleks katta võrega (sarnaselt radiaatorile kuid kinnitamiseks on parem kasutada autoklaaside kinnitamiseks mõeldud liimi) vältimaks prahi sattumist gondliruumi sisemusse. Väljalaskesüsteemi vahetusse lähedusse jäävad pinnad tuleb katta termoisoleeriva materjaliga (näit. kõrge temperatuuritaluvusega tihendimaterjal, soojapeegel autoromulast või saunaseinast, jne...). Enamusel aftermarket gondlitel puuduvad kinnitamiseks vajalikud augud ja need tuleb ise teha, nagu ka eemaldatavate korkidega vee äravooluavad (näit. hästi sobivad autode kummist põhjapunnid). Gondlite liitmiseks ja kinitamiseks soovitan kasutada kindlasti vaid kvaliteetseid kiirlukusteid kuna neil mitmeid olulisi rolle täita – alustuseks näiteks teie aega ja närve kokku hoida. http://beta.album.ee/node/9157952/0 ; http://beta.album.ee/node/9157955/0 Servade ja kinnituskohtade lisaarmeerimise ning korralike kiirlukustite tähtsaimaks rolliks on vastupidavus õhutakistusest tulenevatele jõududele, mis suurtel kiirustel on rohkem kui arvestatavad. Gondlid täidavad aerodünaamilist ülesannet mis suuresti seondub juhitavusega mille puudumist ükski „kiirestisõitja“ küll kogeda ei tahaks. Et äralendavad gondlid või mingid lehvivad „kapsad“, rahvale raja ääres nalja ei teeks, tuleb eelmainitud tööd ikka enne korrektselt ära teha.

PiltPilt
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

Kas 1990a. Transalpile on võimalik saada geel akut? Parameetrid on 13682162 12Ah, 120A, + -. Praeguse Varta happeaku andmed on YB12A-B, 512 015 012.
Kui on müügil, siis kus, kui kallis ja kas on üldse mõtet osta?
Otsisin netist erinevatest poodidest aga ei sattunud vist sobivate otsa.

Honda Transalp

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas madjs »

Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Kui ma panen minskile bike veljed, pidurid ja amordid, käikudega atv mootori, cruiseri paagi, sadula ja porikad, enduro peeglid ja jalarauad, siis mis tsikkel see on?


HAA
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 53 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas HAA »

Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.

We are motorcyclist, masters of measured risk.

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reinz »

custom

Pilt
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 180
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 9 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Hiid »

madjs kirjutas:

Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?

On. Kui on vägi taga, läheb kana ka mesipuusse.

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.

kana

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kana »

Hiid kirjutas:
madjs kirjutas:

Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?

On. Kui on vägi taga, läheb kana ka mesipuusse.

Täitsa õigus - ma alles üleeile käisin mesipuudes :D (puhastamise eesmärgil!)
Kanal on palju kasutamata pauerit tekkinud külma talvega!
EDIT: Kõrtsmikumolu, pakuks, et 0,05 kuuraJ= 1 HJ, sobib?

Viimati muutis kana, 01 Veebr 2010, 00:32, muudetud 1 kord kokku.

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

kana kirjutas:

Kanal on palju kasutamata pauerit tekkinud külma talvega!

Ehk siis, kui minna veelgi rahvusvahelisemaks, "kuurapauerit". Mitu kuurapauerit annab kokku ühe hobujõu?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kunagi mingi vene tsaar või muu tähtis vene tegelane, lasi mingi istungi ajal peeru ja siis kommenteeris seda umbes, et "kõik teevad nii ju".

Aga kes see oli täpselt ja millal see juhtus, seda ei mäleta :(


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

HAA kirjutas:

Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.

lubad seda nime mul edaspidi kasutada? :mrgreen:

Kasutaja avatar

saintgeorge
Postitusi: 120
Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas saintgeorge »

Küsimus selline kas mootorratastel on erineva temp. termostaate??? :oops: Kahtlustan et on,siis kohe uus rumal küsimus. Mille järgi seda valida/osta?? Enda rattal temp. kole kõrgele ja kiiresti tõusis.Rattaks R1 2003 mudel. (crash)


HAA
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 53 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas HAA »

HAA kirjutas:Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.

lubad seda nime mul edaspidi kasutada? :mrgreen:

MInugi poolest. :D

We are motorcyclist, masters of measured risk.

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”