Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8433
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
spike kirjutas:kas see tssst tssst annab minekule midagi juurde ka või võin ma rahus edasi magada?
Noh, kuna igasugune EGR on roheliste rõõm ja sõidurõõmu surm siis peaks ikka tsst-tsst kindlasti juures olema. Ja kui veel pidurid teevad psst-psst, siis on kõik viimase peal .
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Turbo on põhimõtteliselt kompressor mis pumpab lisa õhku silindrisse .
Käigu vahetades vähenevad pöörded korraks kiiresti aga turbo lööb rõhku edasi mingi hetke enne kui hoo maha võtab ja see liigne rõhk lastakse klapiga välja.
Umbes nii peaks see kõlama väga lihtsalt seletatuna
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Rumalad küsimused
spike kirjutas:kas see tssst tssst annab minekule midagi juurde ka
Nujah... selle tsssahh-ga, kui gaas maha võetakse, lastakse rõhk e takistus kompressorile meelega ennetavalt kiiresti maha, et säilitada maksimaalselt turbo pöördeid. Et uuesti gaasi andes vältida turbo lagi. Gaasi andes klapp sulgub ja tänu säilinud pööretele on uus boost kiirem tulema. See on siis kompressori poole peal.
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:.... tsst-tsst kindlasti juures olema. Ja kui veel pidurid teevad psst-psst, siis on kõik viimase peal
.
Mitte viimase peal, vaid ZIL ! Ja tssspssst-uuooooiihhhhhhhssspch on tema käsipidur.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 13 Nov 2009, 09:03
- Tsikkel: KTM 640 & K-750m
- Asukoht: Setomaa-Tartumaa
Re: Rumalad küsimused
Miks on auto varuosad odavamad kui mootorratta omad
Re: Rumalad küsimused
äkki sellepärast et autod on rohkem levinud--mida friigimaks ka tsikkel, seda kallimad ka jupid--ehk sedasi

-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Auto on praegusel ajal selline "igapäevane" asi, peaaegu et esmatarbekaup. Mootorratas seevastu on valdavalt hobi, elustiil, emotsionaalne teema. Tootjad-müüjad on aru saanud, et emotsiooniostude eest on võimalik rohkem küsida kui massikaupade eest. Esmatarbekaupadel on juurdehindlus väiksem aga selle kompenseerivad suuremad käibed, tootmismahud.
-
- Postitusi: 8433
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Eks ikka tootmismahud määravad hinna.
Väikeseeriates toodetavate igasuguste M ja S ja RS mudelitähistega autode juppide hinnad on ka ikka suht ulmelised.
Re: Rumalad küsimused
Cado kirjutas:Turbo on põhimõtteliselt kompressor mis pumpab lisa õhku silindrisse .
Käigu vahetades vähenevad pöörded korraks kiiresti aga turbo lööb rõhku edasi mingi hetke enne kui hoo maha võtab ja see liigne rõhk lastakse klapiga välja.
Umbes nii peaks see kõlama väga lihtsalt seletatuna
mul saabil see 4-käiguline automaat õõtsutab pöördeid nii sujuvalt gaasi andes, et suht keeruline on aru saada, mis käik sees on, ja kas üldse mingit käiku on
samas olukord muidugi muutub, kui kangil seda sujuva sõidu nuppu S muljuda...
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Hmm sa küll ei maininud ,et mis aasta masin .
Kuid nii või naa kasutatakse tavalistel (on ka ernadeid Impreza jne.) hoopis teistsuguseid lahendusi.
Näiteks pööratavate laba nurkadega turbot.
Mida rohkem õhku vaja pumbata seda järsemaks keeratakse laba nurk . Pöörlemis kiirus võib samaks jääda.
Vanematel autodel väikestel pööretel üldse turbiin ei töödanud (on ka erandeid ja kahe turboga masinaid väike turbo siis madalate pöörete jaoks) ja siis neil on tunda kui näiteks paari tuhande pöörde juures turbo "taha tuleb"
Ühesõnaga tänava sõidu autod on natuke teise põhimõttega ja pole nii viimase vindi peale keeratud.
Ja pole mingi eriline spetsalist lihtsalt mingeid põhi loogikaid tean nii et kes tavab parandagi või seletagu paremini.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Üldiselt võib.
Nakkub värviga väga hasti ning vähendab oluliselt esimese värvi kihi kulu ning kui sein on näiteks osaliselt pahteldatud kips sein siis ühtlustab värvi imbumist.
Ehk siis muidu pahteltatud kohad imavad oluliselt kiiremini ja rohkem värvi kui kipsplaat ise.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
irw ma jõudsin oma küsimuse, et kas pahteldatud pindasid võib aquastopiga üle käia enne ära kustutada, kui sa vastuse panid.
sellesmõttes et uurisin ise veitsa ja asi on jah lausa poolkohustuslik, eriti niisketes ruumides. ning värv peaks ka ühtlasem jääma kuna pind pole siis enam nii poorne.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Nojahh kas just kohustuslik kasutatakse enamasti krunt värve selle asemel.
Mis esimesel kihil tehakse suht vedelaks.
Eelis et toob välja hästi viimistlus vead mille saab parandada enne põhi värvi ning samas kaotab jube eelnevalt tooni erinevusi kui neid üldse on ning sammuti ühtlustab põhi värvi kihi ühtlast kuivamist. Juhul kui üldse värvitakse pind.
Aga nagu ikka olenevad asjad väga paljudest asjaoludest ja faktoritst.
Hetkel räägime mee nii "üldiselt"
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Rumalad küsimused
Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?
Re: Rumalad küsimused
kuidas kawa zx6r käima joosta? kohapeal saab ainult 1. käigu sisse, et kas siis sellega või liikuma hakates saab juba 2. sisse panna?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused
Kõige tähtsam erinevus on see,et ta peab mahutama 5l vedelikku ehk siis alumine pool on anumaks.
justcraizy kirjutas:Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
justcraizy kirjutas:Mille poolest erineb rinka gondel tavalisest?
Tulede kohti pole.
On valmistatud odavamad (muidugi on olemas ka sünikust jmv) vaigust ja riidest.
Tavalised gondlid ikka plastikust.
hetkel rohkem nagu ei meenugi.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Rinka ja kiirendusküsimuste piibel http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=27400
- voolundid e. gondlid – spetsiaalselt ringrajale valmistatud gondlijooks on oma komplekteerituselt lihtsamad (vähem detaile) ja seega ka reeglina odavam. Lisaks on klaasplast lihtsamalt ja korduvalt lapitav. Enamuses võistlusklassides on alt suletud gondel nõutav. Soovitan kasutada jätkuvalt seeriatootmises olevaid gondleid sest nende üksikuid osi saab samast allikast hangituga asendada (nurgataguste tegijate juppe nii lihtsalt omavahel ei komplekteeri).
Kui ratast kasutatakse nii ringrajal kui ka tänaval siis võib ringrajagondlitesse näiteks mingid odavamad aftermarket tuled sisse ehitada http://beta.album.ee/album/30006344/50021801
Enne ringrajale toodetud gondlite kasutuselevõttu tuleks seal siiski mõningaid parendusi teha – kinnituskohti peaks täiendavalt tugevdama klaas-, süsinik-, kevlarkanga või mõne muu armeeriva materjaliga http://beta.album.ee/node/9194736/50021681 (näiteks väga hea ka sõelades kasutatav metallvõrk), esiratta taha jäävad avaused tuleks katta võrega (sarnaselt radiaatorile kuid kinnitamiseks on parem kasutada autoklaaside kinnitamiseks mõeldud liimi) vältimaks prahi sattumist gondliruumi sisemusse. Väljalaskesüsteemi vahetusse lähedusse jäävad pinnad tuleb katta termoisoleeriva materjaliga (näit. kõrge temperatuuritaluvusega tihendimaterjal, soojapeegel autoromulast või saunaseinast, jne...). Enamusel aftermarket gondlitel puuduvad kinnitamiseks vajalikud augud ja need tuleb ise teha, nagu ka eemaldatavate korkidega vee äravooluavad (näit. hästi sobivad autode kummist põhjapunnid). Gondlite liitmiseks ja kinitamiseks soovitan kasutada kindlasti vaid kvaliteetseid kiirlukusteid kuna neil mitmeid olulisi rolle täita – alustuseks näiteks teie aega ja närve kokku hoida. http://beta.album.ee/node/9157952/0 ; http://beta.album.ee/node/9157955/0 Servade ja kinnituskohtade lisaarmeerimise ning korralike kiirlukustite tähtsaimaks rolliks on vastupidavus õhutakistusest tulenevatele jõududele, mis suurtel kiirustel on rohkem kui arvestatavad. Gondlid täidavad aerodünaamilist ülesannet mis suuresti seondub juhitavusega mille puudumist ükski „kiirestisõitja“ küll kogeda ei tahaks. Et äralendavad gondlid või mingid lehvivad „kapsad“, rahvale raja ääres nalja ei teeks, tuleb eelmainitud tööd ikka enne korrektselt ära teha.
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Rumalad küsimused
Kas 1990a. Transalpile on võimalik saada geel akut? Parameetrid on 13682162 12Ah, 120A, + -. Praeguse Varta happeaku andmed on YB12A-B, 512 015 012.
Kui on müügil, siis kus, kui kallis ja kas on üldse mõtet osta?
Otsisin netist erinevatest poodidest aga ei sattunud vist sobivate otsa.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
Kui ma panen minskile bike veljed, pidurid ja amordid, käikudega atv mootori, cruiseri paagi, sadula ja porikad, enduro peeglid ja jalarauad, siis mis tsikkel see on?
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
- Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 53 korda
Re: Rumalad küsimused
Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.
We are motorcyclist, masters of measured risk.
Re: Rumalad küsimused
madjs kirjutas:Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?
On. Kui on vägi taga, läheb kana ka mesipuusse.
Re: Rumalad küsimused
Hiid kirjutas:madjs kirjutas:Jõud on taga!! Peab minema, ütles Karu ja pani suvel suusad alla. On see loogiline?
On. Kui on vägi taga, läheb kana ka mesipuusse.
Täitsa õigus - ma alles üleeile käisin mesipuudes (puhastamise eesmärgil!)
Kanal on palju kasutamata pauerit tekkinud külma talvega!
EDIT: Kõrtsmikumolu, pakuks, et 0,05 kuuraJ= 1 HJ, sobib?
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
kana kirjutas:Kanal on palju kasutamata pauerit tekkinud külma talvega!
Ehk siis, kui minna veelgi rahvusvahelisemaks, "kuurapauerit". Mitu kuurapauerit annab kokku ühe hobujõu?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kunagi mingi vene tsaar või muu tähtis vene tegelane, lasi mingi istungi ajal peeru ja siis kommenteeris seda umbes, et "kõik teevad nii ju".
Aga kes see oli täpselt ja millal see juhtus, seda ei mäleta
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
HAA kirjutas:Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.
lubad seda nime mul edaspidi kasutada?
-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
- Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 3 korda
Re: Rumalad küsimused
Küsimus selline kas mootorratastel on erineva temp. termostaate??? Kahtlustan et on,siis kohe uus rumal küsimus. Mille järgi seda valida/osta?? Enda rattal temp. kole kõrgele ja kiiresti tõusis.Rattaks R1 2003 mudel.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
- Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 53 korda
Re: Rumalad küsimused
HAA kirjutas:Powertractor Cruiser päris kindlalt kohe.
lubad seda nime mul edaspidi kasutada?
MInugi poolest.
We are motorcyclist, masters of measured risk.