Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


reimps

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas reimps »

Sten kirjutas:

Mismoodi nimetatakse maast välja tõsuvaid läbisõitu tõkestavaid "sambaid" , need , mis vajuvad maha signaali peale , samuti nagu tõuseb üles tõkkepuu ?
Samalaadsed asjad on olemas vist Estonia teatri juures , kui ma ei eksi ...

"Pillar" on selle asja nimi. Road blocker pillar või vehicle blocker pillar näiteks.
Link

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

StreetMoto kirjutas:
Maaks kirjutas:

Tegelikult on kaitsme takistus ikkagi suurusjärk suurem kui juhtmel, sest muidu põleks läbi juhe suvalisest kohast, aga mitte kaitse. Lihtsalt kaitsmel on kalibreeritud ristlõige, mis vastab nominaalsele voolule, juhtmed on aga tavaliselt üledimensioneeritud.

Ei saa kuidagi vaiki olla selle väite lugemisel. Selle selgituse põhjal peaks olema kaitsme takistus 1 oom kui juhtme takistus koos vahepistikutega on näiteks 0,1 oomi (tegelikkuses on isegi rohkem). 1 oom on muide juba umbkaudu 25% tavalise 55W esitule pirni takistusest, mis tähendaks sinu väite kohaselt, et kui sinna esitulele kaitse ette panna (nagu 99% süsteemidel reaalselt ongi), siis tekib klassikaline pingejagur, kus esitule pirnini jõuab 75% pingest (u 9V) ja kaitsmele langeb 25% (u 3V) pingest. Kui on ikka lõplikult peetis elektrisüsteem tsikli peal, siis võib-olla juhtubki sedapsi ja seepeale põleb lihtsalt kaitsmepesa ka maha aga päriselus ja korras süsteemis ikka nii asjad ei ole.

Miks 1 oom ja mitte 0,001? Sa räägid süsteemi kogutakistusest, teine räägib kaitsme suhtelisest takistusest pikkusühiku kohta võrreldes juhtmega. Ideaalse kaitsme takistus on tõesti null oomi, sulavkaitsme tööpõhimõttest tulenevalt on aga kaitsmel alati natuke suurem takistus pikkusühiku kohta kui süsteemi muudel osadel.


entropiK
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2012, 08:27
Tsikkel: Bandit 1200

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas entropiK »

Kas kellelgi on lenksuotsa punnid niisama sõites ära kadnunud?
Nimelt mul on nad läinud aga ei suuda väljamõelda, kas "varastatud" või on nad tõesti võimelised ära kaduma.

Martti_V kirjutas:
Endal oleks päris asjalik 316 pealt m3 peale üle minna. See nagu tõukerattalt mingi yamaha ninja peale minek:D
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

Sten kirjutas:

Mismoodi nimetatakse maast välja tõsuvaid läbisõitu tõkestavaid "sambaid" , need , mis vajuvad maha signaali peale , samuti nagu tõuseb üles tõkkepuu ?
Samalaadsed asjad on olemas vist Estonia teatri juures , kui ma ei eksi ...

Inglismannide juures populaarsed need ühissõidukirajal.... Ühissõidukites aktivaatorid, mis need alla viivad ja peale sõiduki lõppemist tõusevad ülikiirelt need üles.

[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

No ei ole nii!

Kui kaitsme läbi löömine põhineks selle takistusel, peaks kaitsme takistus hoopis väiksem olema juhtme omast.
Jälle näide takistitega.
Võtame 1/4W 1 Ohm takisti ja 1/4W 1kOhm takisti.
Kumb lendab pilbasteks, kui see otse 12V peale panna? (loomulikult 1 Ohm)
Ja sinu teooria kohaselt kärssaksid enne juhtmed kui kaitse. Võimsusega sa ju ei arvesta ;)

Ok, tahad Ohmi seadust, saad Ohmi seaduse. I=U/R ja P=U*I
1/4W 1 Ohm takisti versus 150W 1 Ohm takisti. 12V pinge otstele. Mõlemad on sama takistusega, läbi lendab aga ainult 1. Teise peal võib grillida.
Sama on juhi ja kaitsme suhe, lihtsalt takistus on märksa väiksem mõlemal. Juhe kannatab rohkem võimsust kui kaitse.
(ok, tegelikult on kaitsme ja juhi takistused erinevad, aga sellel pole antud kontekstis mitte mingisugust tähtsust)

Sulavkaitsme puhul mängib hoopis rolli kaitsmetraadi läbimõõt ning sulamistemperatuur.

Maaks kirjutas:

Tegelikult on kaitsme takistus ikkagi suurusjärk suurem kui juhtmel, sest muidu põleks läbi juhe suvalisest kohast, aga mitte kaitse. Lihtsalt kaitsmel on kalibreeritud ristlõige, mis vastab nominaalsele voolule, juhtmed on aga tavaliselt üledimensioneeritud.
Siinjuures oleks kohane oomi seduste meeldetuletamine.
Pilt

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Jah, see takistus võib kaitsmel mõneti suurem olla, kuid see erineb juhtme takistusest väga vähe ning ei avalda kaitsme tööpõhimõttele olulist mõju.
Kui asi käiks ainult takistuse pealt, peaks ju maha põlema hoopis juhe, kuna sel on VÄIKSEM takistus, seega oleks vool juhtmes suurem kui kaitsmel.

Sulavkaitse tööpõhimõte on kaitsme ristlõikes ning kasutatava materjali madalamas sulamistemperatuuris võrrelduna juhtmega.


VahurLE kirjutas:

sulavkaitsme tööpõhimõttest tulenevalt on aga kaitsmel alati natuke suurem takistus pikkusühiku kohta kui süsteemi muudel osadel.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Väike täpsustus, mitte umbes 25% vaid oluliselt rohkem, peaaegu 40%. Lähtuvalt Ohmi seadusest peaks 12V juures 55W andma 2,62 Ohm. Pingestamata pirnil võib see mingi muu number olla.

StreetMoto kirjutas:

1 oom on muide juba umbkaudu 25% tavalise 55W esitule pirni takistusest

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

Mella, sa tunned põhikooli tasemel elektrit üsna hästi, aga kaitsmete arvutus, rakendusajad, eri sulamid ja muu selline on natuke keerukam :D su esimeses näites - kui sama VOOL läheb läbi mõne kiloomise takist või mõne oomise takisti, siis eraldub kiloomisest rohkem soojust. Kaitsme takistus peab olema oluliselt väiksem tarbijate takistusest, lausa suurusjärgu võrra, aga kui kaitse oleks sama hea juht, kui juhe, mille vahel ta on, siis põleks süsteem mõnest klemmi üleminekust, mitte kaitsmest maha. Usu, ma tean sellest teemast rohkem, kui ma siin seletanud olen :) 12V nominaali ja 15A sulavkaitsme takistus on mälu järgi pisut alla 0,1 oomi. Kui sul on näiteks suurema helisüsteemiga ja lisavõimendi ning vastavalt ka kaitsmega auto, siis proovi, pane pill mõneks ajaks üürgama ja siis peale seda katsu seda 80-150 (300) A (oleneb helisüsteemist) kaitset - ta on üsna soe... :) Miks? Miks kuumeneb takistustraat elektriradikas või triikrauas kuigi toitejuhe mitte eriti, isegi kui nad on ühe jämedusega? j.n.e. Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht. P=I(ruut)*R Auto peakaitsmelt eraldub töötavate süsteemide korral paari vati ulatuses soojust, seda pidevalt. Kui peakaitsmel takistus puuduks, siis soojeneks kogu elektrisüsteem ühtlaselt.

Viimati muutis VahurLE, 16 Mai 2013, 11:44, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Tahad öelda, et kui sama klemmliite piires on 1 koht kõrgema takistusega, siis vool hakkab seda kohta kuumutama?
Ega ikka ei ole küll.
Vool otsib kergema vastupanu teed ja liigub sealt, kust lihtsam. Kui klemmliide hakkab oksüdeeruma vm viisil ühendus halveneb, liigub vool nende punktide kaudu, mis vähem takistavad. Ja kui neid punkte piisavalt väheks jääb, muutub juhtiv ristlõige nii väikeseks, et klemm kuumeneb. Seega kuumeneb kõige madalama takistusega koht.
Vastasel juhul kuumeneks õhk klemmliite ümbruses, kuna õhul on märksa suurem takistus kui klemmil ;)

VahurLE kirjutas:

Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Selleks et takistust, pinget ja voolu õieti mõista tuleb atu saada, et klassikalises suletud skeemis eksisteerivad alati I, U, R. Kui ühte neist pole ei ole ka teisi. Tegelikult ei õpetata elektikke ilmaasjata koolides ja ülikoolides, sest "tavalistel handymannidel" jookseb juhe kokku :lol:
Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.
Kaitset ja juhet läbib suletud ringi korral täpselt samasuur vool ja kaitse saabki ainult sellepärast varem ära sulada et tänu suuremale takistuse on temas eralduv võimsus suurem.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

mella kirjutas:

Tahad öelda, et kui sama klemmliite piires on 1 koht kõrgema takistusega, siis vool hakkab seda kohta kuumutama?
Ega ikka ei ole küll.
Vool otsib kergema vastupanu teed ja liigub sealt, kust lihtsam. Kui klemmliide hakkab oksüdeeruma vm viisil ühendus halveneb, liigub vool nende punktide kaudu, mis vähem takistavad. Ja kui neid punkte piisavalt väheks jääb, muutub juhtiv ristlõige nii väikeseks, et klemm kuumeneb. Seega kuumeneb kõige madalama takistusega koht.
Vastasel juhul kuumeneks õhk klemmliite ümbruses, kuna õhul on märksa suurem takistus kui klemmil ;)

VahurLE kirjutas:

Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht.

Minu tahtest sõltub siin üsna vähe, elektrotehnika seadused on kehtivad minu tahtest sõltumata. Kinnises vooluringis eraldub soojus võrdeliselt lõigu takistusega ja sinna ei saa me midagi partata. Peenem juhe kombineerituna jämedamaga soojeneb rohkem just takistuse tõttu j.n.e. Sellel põhimõttel töötab ka tavaline hõõglamp. Hõõglambi niit ei oma muud maagilist omadust kui a) suurt sulamistemperatuuri B) õige nominaaliga takistust.

Oksüdeerunud klemmid soojenevad selle tõttu, et oksiid on hakvem soojusjuht ja seetõttu on tal suurem takistus. Mingit muud mumbatsambat seal ei olegi. Kuumeneb ka lihtsalt halvasti kinni keeratud kontakt - väiksema kontaktpinna tõttu on liite takistus suurem ja ta kuumeneb. Õhk ei ole elektrijuht ja pinge rakendamisel ei teki läbi õhu lineaarset elektrivoolu. Oomi seaduses on üks oluline sõna - JUHI tekkiv vool on võrdeline JUHI otstele rakendatava pingega ja pöördvõrdeline JUHI takistusega.

Ülelöök on elektrivoolu eriliik, seda antud juhul ei käsitleks.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Ja paljudel on käepärast tester, mis 0.01 Ohmi erinevust suudab mõõta?
Tavaline odav tester näitab sulle nii juhtmele kui kaitsmele sama takistust. Mis on sama, kui testri otsad kokku panna.

Maaks kirjutas:

Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

mella kirjutas:

Ja paljudel on käepärast tester, mis 0.01 Ohmi erinevust suudab mõõta?
Tavaline odav tester näitab sulle nii juhtmele kui kaitsmele sama takistust. Mis on sama, kui testri otsad kokku panna.

Maaks kirjutas:

Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.

Vot siin see vahe ongi, minul on, ja ka ka kasutan seda. Mitte küll kaitsme takistuse mõõtmiseks vaid üsna jagu keerukamate asjade tegemiseks. Seetõttu ma siin vaidlengi, kui suht lollust kirjutatakse :)

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Rääkisin ühe elektrotehnika lõpetanud tegelasega ja vastus oli ühene.
Sulavkaitse sulab, sest kitsama ristlõike tõttu on voolu tihedus selle koha peal suurem kui muul vooluringil ning juhi materjal kergsulav. suurem voolu tihedus kuumutab ja seeläbi sulatab materjali.
Kaitse sulamises pole otseselt seost tema elektrilise takistusega (kaudselt on, kuna kaitsme täpseks arvutamiseks on sel väike osa kaasa rääkida).

Ehk siis - on küll takistus, kuid see väljendub läbi voolu tiheduse, mitte oomi seaduse järgi.
Voolu tihedus on voolutugevuse ja juhi ristlõike pindala suhe.
Ehk siis kaitse võib olla samasugusest materjalist kui juhe, kuid kaitsmeks teeb selle väiksem ristlõige. Vask võib olla ka kaitsmetraadi materjal, kuid see on liiga kõrge sulamistemperatuuriga ja seetõttu kasutatakse muid sulameid kui on vaja kiiremat reaktsiooni.

Oomi seaduse mõistes takistusega pole siin otsest pistmist.

Maaks kirjutas:

Kaitset ja juhet läbib suletud ringi korral täpselt samasuur vool ja kaitse saabki ainult sellepärast varem ära sulada et tänu suuremale takistuse on temas eralduv võimsus suurem.

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

Voolutiheduse, eritakistuse ja muu keerukama sissetoomisest ma targu hoidusin, aga I=U/R on Ohmi seaduse lihtsustatud kuju ja kehtib tegelikult ideaalse, takisti ja ideaaalse juhi kohta ning vooluringi osa kohta. Kaitse ei pea üldse ilmtingimata olema vooluringi kõige peenem koht, ei olegi alati. Voolutihegus juhis on Ohmi seaduse takistusega vägagi seotud, Ohmi seaduse üldkuju ei räägigi voolust vaid voolutihedusest. Elektrotehnika on keeruline inseneeria, kui sügavuti minna :)


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

mella vastus jõudis tõeni päris lähedale. Kui muidu ei oska ette kujutada, siis mõelge seostele veesüsteemis.

Kui meil on pump, mis pumpab 10 atmosfäri suurust rõhku torusse, mis suundub läbi generaatori uuesti paaki, kus seest vesi võetakse. On kasutusel suletud süsteem. Just analoogne suletud ahelaga. Kui toru seinad on rauast (voolujuht vasest) ja paigaldame enne generaatorit (elektri puhul generaator oleks tarbija) õhukese klaasseintega toru (sulavkaitse), mis on sama jäme, kui raudtorud, siis niikaua ei juhtu midagi, kuni generaator peaks kokku jooksma ja rõhk torudes tõuseb oluliselt. Mis hävineb kõige kiiremini? just see õhukese seinaga klaastoru, aga kuna ta on sama jäme, ehk temast voolab läbi just selline veehulk, mis ka raudtorust, omades sama suurt takistust veele kui see raudtoru. Lihtsalt kui rõhk (vool) tõuseb, hävineb klaasseintega toru, kuna materjal on selline, mis suurt rõhku(voolu) ei kannata. Kritseldasin ka väikse pildikese, ärge päris näkku lööge 1kl joonistustaseme pärast :wack:

Pilt

Kasutaja avatar

in4r3k
Postitusi: 172
Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
Tsikkel: Honda Hornet
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas in4r3k »

Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

las hangib raha bigpangast, või võtab oma pangast väikelaenu või sõlmite notariaalse kokkuleppe. Igal juhul on kõik variandid ostjale ebasoodsamad, tema tahaks soodsamalt. Kui närvikõdi ei taha, siis ära näe vaeva sellise kundega.

Mul vennal oli umbes analoogne juhus, kus ratas 1200 ja 4 kuu peale ja viimast osamakset ei tulnudki, kuna tüüp kukkus end haiglasse :D Õnneks oli aumees ja paar kuud hiljem maksis siiski ära.

Viimati muutis tazavi, 16 Mai 2013, 14:51, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui ikka isiklikult inimest ei tunne, siis järelmaksu ei annaks.
Kandku iga kuu 300€ ja 2 kuu pärast saab ratta omanikuks ning enda kätte.

in4r3k kirjutas:

Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas villy »

in4r3k kirjutas:

Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.

Kui sul juba endal sellised kahtlused on tüübi suhtes, siis kindlasti ära mine asjaga kaasa. =)

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

mella kirjutas:

Rääkisin ühe elektrotehnika lõpetanud tegelasega ja vastus oli ühene.
Sulavkaitse sulab, sest kitsama ristlõike tõttu on voolu tihedus selle koha peal suurem ...
...
Ehk siis kaitse võib olla samasugusest materjalist kui juhe, kuid kaitsmeks teeb selle väiksem ristlõige. Vask võib olla ka kaitsmetraadi materjal, kuid see on liiga kõrge sulamistemperatuuriga ja seetõttu kasutatakse muid sulameid kui on vaja kiiremat reaktsiooni.

Selles osas olen su tegelasega 100% nõus. See "voolu tihedus selle kohal on suurem" tähendabki,et sellel elemendil on suurem takistus kui, et mingil teisel elemendil millel on "hõredam voolu tihedus" :D Ja see on 110% oomi sedusest kinni.
Elektriga on see lugu, et seal on peale Oomi seaduste veel ainult parema ja vasaku käe reegel :mrgreen:
Edasijõudnutele kodune ülesanne:
Kummal elemendil on suurem takistus, kas 10m x 2,5mm2 ristlõikega vask kaablil või 100m x 25mm2 ritlõikega vask "vardal"?
EDIT: vooluringi kasutatakse suht edukalt keeruliste hüdrauliliste ülesannete lahendamiseks ja selles mõttes on tazavi analoog hästi valitud, kahjuks see analoogia seal ka lõpeb :lol:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

zx12r

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas zx12r »

in4r3k kirjutas:

Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.

Selle teemal saad nii m6elda, et ka sa ise annaksid suvalisele inimesele tänavalt 900 eur laenuks, nii et ta iga kuu sulle 300 hakkab tagasi andma?


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

Maaks kirjutas:

EDIT: vooluringi kasutatakse suht edukalt keeruliste hüdrauliliste ülesannete lahendamiseks ja selles mõttes on tazavi analoog hästi valitud, kahjuks see analoogia seal ka lõpeb :lol:

Mul on olemas 300 leheküljeline elektrotehnika õpik, kus on umbes iga 10 lehekülje tagant pumba, toru ja turbiiniga näitlikustatud "elektrivedeliku" voolamist :D Et analoogiaid on veidike veel :P Muidugi kaitsme asja pole seal kirjeldatud, see pole eriti advanced stuff, see rohkem keskkooli basic stuff :D


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas madjs »

Pilt

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas makuke »

Küsimus auto klaasipesuvedeliku kohta. Kas oskate soovitada mõne firma vedelikku, mis putukad ka klaasilt minema uhub, mitte ei ole ainult lõhna efekti tekitava toimega ollus akna peal?

Kasutaja avatar

kassikas
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2011, 14:51
Tsikkel: on

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kassikas »

http://www.wuerth.ee/public/files/Keemia2013.pdf
Lehekülg 48,teine toode,porgandivärvi vedelik,imeb,puhub,ja teeb köik vajaliku ära.Oma söidukil kolmas aasta kasutusel-ei kurda.

Pretty cool cat - what you think about that!
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas stev666 »

otsisin eile, kuid ei leidnud. tahtsin sama asja kiita. selveris müüakse sarnast toodet, sama pudeliga, kuid mitte nii tõhus.

dr800 2x
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Suvel valan pesupaaki kõige odavamat pesuvett ja lisan sortsu fairyt. Teglikult siis niipidi, et fayri alla ja siis vedelik peale. Kõige hullem ei ole, samas ei ole paremat kah saanud proovida.
Niipalju on elu õpetanud, et "värske laip" tuleb suht kergelt ära, kui et nädal kuivanud :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Haridustase, õigemini selle puudumine ei lase "my laps" lehelt tulemusi kätte leida, kuigi sisse logitud ja puha.
Kas keegi on paremini valgustatud?

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas 426f »

miks pannakse suunatuledele valged klaasid ja sisse oranzid pirnid mida kusagilt eraldi tagavaraks osta ei saa

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”