Rumalad küsimused 2
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused 2
Sten kirjutas:Mismoodi nimetatakse maast välja tõsuvaid läbisõitu tõkestavaid "sambaid" , need , mis vajuvad maha signaali peale , samuti nagu tõuseb üles tõkkepuu ?
Samalaadsed asjad on olemas vist Estonia teatri juures , kui ma ei eksi ...
"Pillar" on selle asja nimi. Road blocker pillar või vehicle blocker pillar näiteks.
Link
Re: Rumalad küsimused 2
StreetMoto kirjutas:Maaks kirjutas:Tegelikult on kaitsme takistus ikkagi suurusjärk suurem kui juhtmel, sest muidu põleks läbi juhe suvalisest kohast, aga mitte kaitse. Lihtsalt kaitsmel on kalibreeritud ristlõige, mis vastab nominaalsele voolule, juhtmed on aga tavaliselt üledimensioneeritud.
Ei saa kuidagi vaiki olla selle väite lugemisel. Selle selgituse põhjal peaks olema kaitsme takistus 1 oom kui juhtme takistus koos vahepistikutega on näiteks 0,1 oomi (tegelikkuses on isegi rohkem). 1 oom on muide juba umbkaudu 25% tavalise 55W esitule pirni takistusest, mis tähendaks sinu väite kohaselt, et kui sinna esitulele kaitse ette panna (nagu 99% süsteemidel reaalselt ongi), siis tekib klassikaline pingejagur, kus esitule pirnini jõuab 75% pingest (u 9V) ja kaitsmele langeb 25% (u 3V) pingest. Kui on ikka lõplikult peetis elektrisüsteem tsikli peal, siis võib-olla juhtubki sedapsi ja seepeale põleb lihtsalt kaitsmepesa ka maha aga päriselus ja korras süsteemis ikka nii asjad ei ole.
Miks 1 oom ja mitte 0,001? Sa räägid süsteemi kogutakistusest, teine räägib kaitsme suhtelisest takistusest pikkusühiku kohta võrreldes juhtmega. Ideaalse kaitsme takistus on tõesti null oomi, sulavkaitsme tööpõhimõttest tulenevalt on aga kaitsmel alati natuke suurem takistus pikkusühiku kohta kui süsteemi muudel osadel.
Re: Rumalad küsimused 2
Kas kellelgi on lenksuotsa punnid niisama sõites ära kadnunud?
Nimelt mul on nad läinud aga ei suuda väljamõelda, kas "varastatud" või on nad tõesti võimelised ära kaduma.
Martti_V kirjutas:Endal oleks päris asjalik 316 pealt m3 peale üle minna. See nagu tõukerattalt mingi yamaha ninja peale minek:D
Re: Rumalad küsimused 2
Sten kirjutas:Mismoodi nimetatakse maast välja tõsuvaid läbisõitu tõkestavaid "sambaid" , need , mis vajuvad maha signaali peale , samuti nagu tõuseb üles tõkkepuu ?
Samalaadsed asjad on olemas vist Estonia teatri juures , kui ma ei eksi ...
Inglismannide juures populaarsed need ühissõidukirajal.... Ühissõidukites aktivaatorid, mis need alla viivad ja peale sõiduki lõppemist tõusevad ülikiirelt need üles.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Re: Rumalad küsimused 2
No ei ole nii!
Kui kaitsme läbi löömine põhineks selle takistusel, peaks kaitsme takistus hoopis väiksem olema juhtme omast.
Jälle näide takistitega.
Võtame 1/4W 1 Ohm takisti ja 1/4W 1kOhm takisti.
Kumb lendab pilbasteks, kui see otse 12V peale panna? (loomulikult 1 Ohm)
Ja sinu teooria kohaselt kärssaksid enne juhtmed kui kaitse. Võimsusega sa ju ei arvesta
Ok, tahad Ohmi seadust, saad Ohmi seaduse. I=U/R ja P=U*I
1/4W 1 Ohm takisti versus 150W 1 Ohm takisti. 12V pinge otstele. Mõlemad on sama takistusega, läbi lendab aga ainult 1. Teise peal võib grillida.
Sama on juhi ja kaitsme suhe, lihtsalt takistus on märksa väiksem mõlemal. Juhe kannatab rohkem võimsust kui kaitse.
(ok, tegelikult on kaitsme ja juhi takistused erinevad, aga sellel pole antud kontekstis mitte mingisugust tähtsust)
Sulavkaitsme puhul mängib hoopis rolli kaitsmetraadi läbimõõt ning sulamistemperatuur.
Maaks kirjutas:Tegelikult on kaitsme takistus ikkagi suurusjärk suurem kui juhtmel, sest muidu põleks läbi juhe suvalisest kohast, aga mitte kaitse. Lihtsalt kaitsmel on kalibreeritud ristlõige, mis vastab nominaalsele voolule, juhtmed on aga tavaliselt üledimensioneeritud.
Siinjuures oleks kohane oomi seduste meeldetuletamine.
Re: Rumalad küsimused 2
Jah, see takistus võib kaitsmel mõneti suurem olla, kuid see erineb juhtme takistusest väga vähe ning ei avalda kaitsme tööpõhimõttele olulist mõju.
Kui asi käiks ainult takistuse pealt, peaks ju maha põlema hoopis juhe, kuna sel on VÄIKSEM takistus, seega oleks vool juhtmes suurem kui kaitsmel.
Sulavkaitse tööpõhimõte on kaitsme ristlõikes ning kasutatava materjali madalamas sulamistemperatuuris võrrelduna juhtmega.
VahurLE kirjutas:sulavkaitsme tööpõhimõttest tulenevalt on aga kaitsmel alati natuke suurem takistus pikkusühiku kohta kui süsteemi muudel osadel.
Re: Rumalad küsimused 2
Väike täpsustus, mitte umbes 25% vaid oluliselt rohkem, peaaegu 40%. Lähtuvalt Ohmi seadusest peaks 12V juures 55W andma 2,62 Ohm. Pingestamata pirnil võib see mingi muu number olla.
StreetMoto kirjutas:1 oom on muide juba umbkaudu 25% tavalise 55W esitule pirni takistusest
Re: Rumalad küsimused 2
Mella, sa tunned põhikooli tasemel elektrit üsna hästi, aga kaitsmete arvutus, rakendusajad, eri sulamid ja muu selline on natuke keerukam su esimeses näites - kui sama VOOL läheb läbi mõne kiloomise takist või mõne oomise takisti, siis eraldub kiloomisest rohkem soojust. Kaitsme takistus peab olema oluliselt väiksem tarbijate takistusest, lausa suurusjärgu võrra, aga kui kaitse oleks sama hea juht, kui juhe, mille vahel ta on, siis põleks süsteem mõnest klemmi üleminekust, mitte kaitsmest maha. Usu, ma tean sellest teemast rohkem, kui ma siin seletanud olen
12V nominaali ja 15A sulavkaitsme takistus on mälu järgi pisut alla 0,1 oomi. Kui sul on näiteks suurema helisüsteemiga ja lisavõimendi ning vastavalt ka kaitsmega auto, siis proovi, pane pill mõneks ajaks üürgama ja siis peale seda katsu seda 80-150 (300) A (oleneb helisüsteemist) kaitset - ta on üsna soe...
Miks? Miks kuumeneb takistustraat elektriradikas või triikrauas kuigi toitejuhe mitte eriti, isegi kui nad on ühe jämedusega? j.n.e. Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht. P=I(ruut)*R Auto peakaitsmelt eraldub töötavate süsteemide korral paari vati ulatuses soojust, seda pidevalt. Kui peakaitsmel takistus puuduks, siis soojeneks kogu elektrisüsteem ühtlaselt.
Re: Rumalad küsimused 2
Tahad öelda, et kui sama klemmliite piires on 1 koht kõrgema takistusega, siis vool hakkab seda kohta kuumutama?
Ega ikka ei ole küll.
Vool otsib kergema vastupanu teed ja liigub sealt, kust lihtsam. Kui klemmliide hakkab oksüdeeruma vm viisil ühendus halveneb, liigub vool nende punktide kaudu, mis vähem takistavad. Ja kui neid punkte piisavalt väheks jääb, muutub juhtiv ristlõige nii väikeseks, et klemm kuumeneb. Seega kuumeneb kõige madalama takistusega koht.
Vastasel juhul kuumeneks õhk klemmliite ümbruses, kuna õhul on märksa suurem takistus kui klemmil
VahurLE kirjutas:Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Selleks et takistust, pinget ja voolu õieti mõista tuleb atu saada, et klassikalises suletud skeemis eksisteerivad alati I, U, R. Kui ühte neist pole ei ole ka teisi. Tegelikult ei õpetata elektikke ilmaasjata koolides ja ülikoolides, sest "tavalistel handymannidel" jookseb juhe kokku
Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.
Kaitset ja juhet läbib suletud ringi korral täpselt samasuur vool ja kaitse saabki ainult sellepärast varem ära sulada et tänu suuremale takistuse on temas eralduv võimsus suurem.
Re: Rumalad küsimused 2
mella kirjutas:Tahad öelda, et kui sama klemmliite piires on 1 koht kõrgema takistusega, siis vool hakkab seda kohta kuumutama?
Ega ikka ei ole küll.
Vool otsib kergema vastupanu teed ja liigub sealt, kust lihtsam. Kui klemmliide hakkab oksüdeeruma vm viisil ühendus halveneb, liigub vool nende punktide kaudu, mis vähem takistavad. Ja kui neid punkte piisavalt väheks jääb, muutub juhtiv ristlõige nii väikeseks, et klemm kuumeneb. Seega kuumeneb kõige madalama takistusega koht.
Vastasel juhul kuumeneks õhk klemmliite ümbruses, kuna õhul on märksa suurem takistus kui klemmilVahurLE kirjutas:Miks kuumeneb kehv klemmühendus? Põhjus on lihtne - sama VOOLU korral kuumeneb kõige rohkem kõrgeima takistusega koht.
Minu tahtest sõltub siin üsna vähe, elektrotehnika seadused on kehtivad minu tahtest sõltumata. Kinnises vooluringis eraldub soojus võrdeliselt lõigu takistusega ja sinna ei saa me midagi partata. Peenem juhe kombineerituna jämedamaga soojeneb rohkem just takistuse tõttu j.n.e. Sellel põhimõttel töötab ka tavaline hõõglamp. Hõõglambi niit ei oma muud maagilist omadust kui a) suurt sulamistemperatuuri B) õige nominaaliga takistust.
Oksüdeerunud klemmid soojenevad selle tõttu, et oksiid on hakvem soojusjuht ja seetõttu on tal suurem takistus. Mingit muud mumbatsambat seal ei olegi. Kuumeneb ka lihtsalt halvasti kinni keeratud kontakt - väiksema kontaktpinna tõttu on liite takistus suurem ja ta kuumeneb. Õhk ei ole elektrijuht ja pinge rakendamisel ei teki läbi õhu lineaarset elektrivoolu. Oomi seaduses on üks oluline sõna - JUHI tekkiv vool on võrdeline JUHI otstele rakendatava pingega ja pöördvõrdeline JUHI takistusega.
Ülelöök on elektrivoolu eriliik, seda antud juhul ei käsitleks.
Re: Rumalad küsimused 2
Ja paljudel on käepärast tester, mis 0.01 Ohmi erinevust suudab mõõta?
Tavaline odav tester näitab sulle nii juhtmele kui kaitsmele sama takistust. Mis on sama, kui testri otsad kokku panna.
Maaks kirjutas:Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.
Re: Rumalad küsimused 2
mella kirjutas:Ja paljudel on käepärast tester, mis 0.01 Ohmi erinevust suudab mõõta?
Tavaline odav tester näitab sulle nii juhtmele kui kaitsmele sama takistust. Mis on sama, kui testri otsad kokku panna.Maaks kirjutas:Ja sulavkaitsme takitus on päris kindlasti kordads suurem kui samapikal juhtmetükil. Kui on tester käepärast saab igaüks ise üle mõõta.
Vot siin see vahe ongi, minul on, ja ka ka kasutan seda. Mitte küll kaitsme takistuse mõõtmiseks vaid üsna jagu keerukamate asjade tegemiseks. Seetõttu ma siin vaidlengi, kui suht lollust kirjutatakse
Re: Rumalad küsimused 2
Rääkisin ühe elektrotehnika lõpetanud tegelasega ja vastus oli ühene.
Sulavkaitse sulab, sest kitsama ristlõike tõttu on voolu tihedus selle koha peal suurem kui muul vooluringil ning juhi materjal kergsulav. suurem voolu tihedus kuumutab ja seeläbi sulatab materjali.
Kaitse sulamises pole otseselt seost tema elektrilise takistusega (kaudselt on, kuna kaitsme täpseks arvutamiseks on sel väike osa kaasa rääkida).
Ehk siis - on küll takistus, kuid see väljendub läbi voolu tiheduse, mitte oomi seaduse järgi.
Voolu tihedus on voolutugevuse ja juhi ristlõike pindala suhe.
Ehk siis kaitse võib olla samasugusest materjalist kui juhe, kuid kaitsmeks teeb selle väiksem ristlõige. Vask võib olla ka kaitsmetraadi materjal, kuid see on liiga kõrge sulamistemperatuuriga ja seetõttu kasutatakse muid sulameid kui on vaja kiiremat reaktsiooni.
Oomi seaduse mõistes takistusega pole siin otsest pistmist.
Maaks kirjutas:Kaitset ja juhet läbib suletud ringi korral täpselt samasuur vool ja kaitse saabki ainult sellepärast varem ära sulada et tänu suuremale takistuse on temas eralduv võimsus suurem.
Re: Rumalad küsimused 2
Voolutiheduse, eritakistuse ja muu keerukama sissetoomisest ma targu hoidusin, aga I=U/R on Ohmi seaduse lihtsustatud kuju ja kehtib tegelikult ideaalse, takisti ja ideaaalse juhi kohta ning vooluringi osa kohta. Kaitse ei pea üldse ilmtingimata olema vooluringi kõige peenem koht, ei olegi alati. Voolutihegus juhis on Ohmi seaduse takistusega vägagi seotud, Ohmi seaduse üldkuju ei räägigi voolust vaid voolutihedusest. Elektrotehnika on keeruline inseneeria, kui sügavuti minna
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
mella vastus jõudis tõeni päris lähedale. Kui muidu ei oska ette kujutada, siis mõelge seostele veesüsteemis.
Kui meil on pump, mis pumpab 10 atmosfäri suurust rõhku torusse, mis suundub läbi generaatori uuesti paaki, kus seest vesi võetakse. On kasutusel suletud süsteem. Just analoogne suletud ahelaga. Kui toru seinad on rauast (voolujuht vasest) ja paigaldame enne generaatorit (elektri puhul generaator oleks tarbija) õhukese klaasseintega toru (sulavkaitse), mis on sama jäme, kui raudtorud, siis niikaua ei juhtu midagi, kuni generaator peaks kokku jooksma ja rõhk torudes tõuseb oluliselt. Mis hävineb kõige kiiremini? just see õhukese seinaga klaastoru, aga kuna ta on sama jäme, ehk temast voolab läbi just selline veehulk, mis ka raudtorust, omades sama suurt takistust veele kui see raudtoru. Lihtsalt kui rõhk (vool) tõuseb, hävineb klaasseintega toru, kuna materjal on selline, mis suurt rõhku(voolu) ei kannata. Kritseldasin ka väikse pildikese, ärge päris näkku lööge 1kl joonistustaseme pärast
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
- Tsikkel: Honda Hornet
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
las hangib raha bigpangast, või võtab oma pangast väikelaenu või sõlmite notariaalse kokkuleppe. Igal juhul on kõik variandid ostjale ebasoodsamad, tema tahaks soodsamalt. Kui närvikõdi ei taha, siis ära näe vaeva sellise kundega.
Mul vennal oli umbes analoogne juhus, kus ratas 1200 ja 4 kuu peale ja viimast osamakset ei tulnudki, kuna tüüp kukkus end haiglasse Õnneks oli aumees ja paar kuud hiljem maksis siiski ära.
Re: Rumalad küsimused 2
Kui ikka isiklikult inimest ei tunne, siis järelmaksu ei annaks.
Kandku iga kuu 300€ ja 2 kuu pärast saab ratta omanikuks ning enda kätte.
in4r3k kirjutas:Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Rumalad küsimused 2
in4r3k kirjutas:Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.
Kui sul juba endal sellised kahtlused on tüübi suhtes, siis kindlasti ära mine asjaga kaasa. =)
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
mella kirjutas:Rääkisin ühe elektrotehnika lõpetanud tegelasega ja vastus oli ühene.
Sulavkaitse sulab, sest kitsama ristlõike tõttu on voolu tihedus selle koha peal suurem ...
...
Ehk siis kaitse võib olla samasugusest materjalist kui juhe, kuid kaitsmeks teeb selle väiksem ristlõige. Vask võib olla ka kaitsmetraadi materjal, kuid see on liiga kõrge sulamistemperatuuriga ja seetõttu kasutatakse muid sulameid kui on vaja kiiremat reaktsiooni.
Selles osas olen su tegelasega 100% nõus. See "voolu tihedus selle kohal on suurem" tähendabki,et sellel elemendil on suurem takistus kui, et mingil teisel elemendil millel on "hõredam voolu tihedus" Ja see on 110% oomi sedusest kinni.
Elektriga on see lugu, et seal on peale Oomi seaduste veel ainult parema ja vasaku käe reegel
Edasijõudnutele kodune ülesanne:
Kummal elemendil on suurem takistus, kas 10m x 2,5mm2 ristlõikega vask kaablil või 100m x 25mm2 ritlõikega vask "vardal"?
EDIT: vooluringi kasutatakse suht edukalt keeruliste hüdrauliliste ülesannete lahendamiseks ja selles mõttes on tazavi analoog hästi valitud, kahjuks see analoogia seal ka lõpeb
Re: Rumalad küsimused 2
in4r3k kirjutas:Tere, üks tüüp tahab ratast mu käest osta aga soovid 3 kuulise järelmaksuga osta. Saab pangakaudu ka seda ajada või mis soovitusi oleks? Päris nii ikka ei soovi, et ostab masina ära, lõhub ise midagi ära ja siis ütleb, et masin oli juba enne katki ja ülejäänut summat ei maksa. Summa ise 900 euri.
Selle teemal saad nii m6elda, et ka sa ise annaksid suvalisele inimesele tänavalt 900 eur laenuks, nii et ta iga kuu sulle 300 hakkab tagasi andma?
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Maaks kirjutas:EDIT: vooluringi kasutatakse suht edukalt keeruliste hüdrauliliste ülesannete lahendamiseks ja selles mõttes on tazavi analoog hästi valitud, kahjuks see analoogia seal ka lõpeb
Mul on olemas 300 leheküljeline elektrotehnika õpik, kus on umbes iga 10 lehekülje tagant pumba, toru ja turbiiniga näitlikustatud "elektrivedeliku" voolamist Et analoogiaid on veidike veel
Muidugi kaitsme asja pole seal kirjeldatud, see pole eriti advanced stuff, see rohkem keskkooli basic stuff
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Küsimus auto klaasipesuvedeliku kohta. Kas oskate soovitada mõne firma vedelikku, mis putukad ka klaasilt minema uhub, mitte ei ole ainult lõhna efekti tekitava toimega ollus akna peal?
Re: Rumalad küsimused 2
http://www.wuerth.ee/public/files/Keemia2013.pdf
Lehekülg 48,teine toode,porgandivärvi vedelik,imeb,puhub,ja teeb köik vajaliku ära.Oma söidukil kolmas aasta kasutusel-ei kurda.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Rumalad küsimused 2
otsisin eile, kuid ei leidnud. tahtsin sama asja kiita. selveris müüakse sarnast toodet, sama pudeliga, kuid mitte nii tõhus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Suvel valan pesupaaki kõige odavamat pesuvett ja lisan sortsu fairyt. Teglikult siis niipidi, et fayri alla ja siis vedelik peale. Kõige hullem ei ole, samas ei ole paremat kah saanud proovida.
Niipalju on elu õpetanud, et "värske laip" tuleb suht kergelt ära, kui et nädal kuivanud
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Haridustase, õigemini selle puudumine ei lase "my laps" lehelt tulemusi kätte leida, kuigi sisse logitud ja puha.
Kas keegi on paremini valgustatud?
Re: Rumalad küsimused 2
miks pannakse suunatuledele valged klaasid ja sisse oranzid pirnid mida kusagilt eraldi tagavaraks osta ei saa
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r