Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas extremist »

Äää, klaas on valesti karastatud ja 10a pärast lendab õhku :mrgreen:
päris fked up!

Kasutaja avatar

ets0
Postitusi: 128
Liitunud: 17 Mai 2006, 19:34
Tsikkel: Suzuki Intruder 1500/2007
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ets0 »

extremist kirjutas:

Äää, klaas on valesti karastatud ja 10a pärast lendab õhku :mrgreen:
päris fked up!

Jah, paraku mõnikokord niimoodi juhtub ja süüdistada pole kedagi ega midagi. MOTT:

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ranel »

ets0 kirjutas:
zx12r kirjutas:

Lähen mina vannituppa - duššinurga üks klaasustest on puru. Kogu põrand klaasikilde täis ning ukseraamil kah üks nurk puru. Hommikul oli terve ja kedagi vahepeal kodus olnud pole. Uks oli kinni, nii et kassi ei saa ka süüdistada.

Mis kotermann see selline on?

Väga harva juhtub sellist asja, klaas on vale temperatuuriga karastatud.
Ja siis võib iseenest nn. plahvatada.
Olen sellist asja ka oma silmaga paar korda näinud.

Viimati, kui ma materjaliõpetust õppisin, siis pinged tekkisid hoopis ühest faasist teise kiiresti mahajahutamisel ehk karastamisel. Samas see käis metallide kohta, aga ilmselt klaasidega peaks suht sama teema olema.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

kazz
Postitusi: 13
Liitunud: 05 Aug 2010, 19:36
Tänatud: 3 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kazz »

Küsimus on piisavalt rumal:) Mina, kui noor 26 aastane inimene peakisn olema igatpidi tuttav erinevate tehnikavidinatega, aga vat mp3 mängija on selline asi, mis on minust millegi pärast mööda läinud. Kas ja mis asja keegi keegi sõidu ajal üldse kasutab? Või muudab hea muusika kuulamine sõidu liiga hulluks:D Olen aga hakanud nüüd mõtlema, et mõne pikema ja sirgema otsa peal oleks aga minu arust väga mõnus midagi kuulata. Ehk, et mis oleks hea? Ei ole vaja midagi keerulist ja multifunktsionaalset, vaid midagi, mis mängiks muusikat.
Kui kellegil on näiteks mõni täiesti tavaline töökorras mängija üle ning ei kasuta, siis võib seda ka pakkuda.
Võib vastata PS.

Päikest:)


ruubiq
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Nov 2010, 21:07

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ruubiq »

kazz kirjutas:

Küsimus on piisavalt rumal:) Mina, kui noor 26 aastane inimene peakisn olema igatpidi tuttav erinevate tehnikavidinatega, aga vat mp3 mängija on selline asi, mis on minust millegi pärast mööda läinud. Kas ja mis asja keegi keegi sõidu ajal üldse kasutab? Või muudab hea muusika kuulamine sõidu liiga hulluks:D Olen aga hakanud nüüd mõtlema, et mõne pikema ja sirgema otsa peal oleks aga minu arust väga mõnus midagi kuulata. Ehk, et mis oleks hea? Ei ole vaja midagi keerulist ja multifunktsionaalset, vaid midagi, mis mängiks muusikat.
Kui kellegil on näiteks mõni täiesti tavaline töökorras mängija üle ning ei kasuta, siis võib seda ka pakkuda.
Võib vastata PS.

Päikest:)

Kas keegi oskab soovitada ka mingeid häid väikeseid kõrvaklappe, mis heli teevad ja kiivri sees kõrvu vigaseks ei pigistaks.


Magician
Postitusi: 198
Liitunud: 20 Aug 2008, 11:21
Tsikkel: Triumph Speed Triple 955i

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Magician »

extremist kirjutas:

Kust saab parima hinnaga kvaliteetse keti?

Mina julgeks Motodepood soovitada, neil D.I.D ketid kõige odavama hinnaga mis ma olen näinud.

Delta-Kavrovets 175-Yamaha FZS600-Suzuki SV1000S-CBR1100XX-Triumph Speed Triple 955i
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Kas keegi on uurinud, mis valemitega on numbrimärgid? :mrgreen:

Olen täheldanud näiteks, et enamus numbrimärkide tähekombinatsioonid algavad A,B,M või T tähega, olen näinud ka E, I, K ning mõne tähega veel algavat (väikeste numbrimärkide puhul on Z alguses). Ning on tähti, mida peaaegu kunagi ei esine. Kia'de puhul on näiteks tihti numbrimärgis tähed "KIA". Palju esineb T, H, G, M, A, O, B, L, J, N, U tähti (mõned veel) + võõrtähed. Paljudel masinatel on näiteks TJB, kuid kunagi ei ole TBJ.

Olen kuulnud, et viimase numbri puhul pidavat olema midagi kindlustusekuuga seotud (tuli vist number 2 liita või kuidagi nii oli).

Mopeedide puhul pole näiteks olemas xxxA kombinatsiooni (x'd esindavad numbreid).

// Wikipedias näiteks oli Brittide numbrimärk ära seletatud; http://en.wikipedia.org/wiki/File:Front ... led%29.JPG

Aa..Eesti kohta on ka toodud natuke ikka: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_re ... of_Estonia
Aga kas see siis tähendab, et enamus KIA'sid (kui mitte kõik) on registeeritud Saaremaal? (K tähega algab) Natuke veider.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mx77 »

A ja B andis välja ARK Tallinna Büroo, M Saue (ja Maardu?) oma, T oli vist Tartu.
Mis tähti muud Bürood andsid ei tea.

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1277
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas isakene »

Wiki jutt ei ole päris reeglipärane. O-tähe olen saanud Tartumaalt, N oli palju Võru-või Põlvamaal ja M olen saanud Rakverest. Kuigi jah, Rakveres oli enamik R.

Ülevaatuse kuupäevade kohalt oled õigel teel, aga tsiklitele see ordnung ei kehti.

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bigdog »

Mhhh kirjutas:

Kas keegi on uurinud, mis valemitega on numbrimärgid?
Paljudel masinatel on näiteks TJB, kuid kunagi ei ole TBJ.

Olen kuulnud, et viimase numbri puhul pidavat olema midagi kindlustusekuuga seotud (tuli vist number 2 liita või kuidagi nii oli).

Aa..Eesti kohta on ka toodud natuke ikka: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_re ... of_Estonia

Mingist aastast alates ei määra esitäht enam auto asukohta. Näiteks NAH seeriat anti välja Põlvas (vist aastal 1995?). BBG oli neli aastat tagasi Viljandis. Tundub, et praegu jagatakse osad numbriseeriad erinevate büroode vahel laiali.
TBJ seeria oli Tartumaal kindlasti kunagi olemas, pigem oletan, et nii vanu autosid on vähe säilinud.

Alati on võimalus tellida terve seeria numbreid. Näiteks Coca-Cola autod kandsid CCC numbrimärke.
Ilmselt tellis KIA esindus omale KIA numbrid.
Kel raha rohkem, võib tellida eriseeria - näiteks Arco autodel oli ARCO 1, ARCO 2, jne.

Ei usu, et viimane number kindlustusega seotud on, pigem ülevaatusega. :wink:

Your choice is Your half chance.
Kasutaja avatar

laan
Postitusi: 28
Liitunud: 11 Nov 2010, 09:47
Tsikkel: ZX6R 97'
Asukoht: Tln/Vilj

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas laan »

tekkis 2 küsimust

  1. kas keti vahetusel peaks kollaka konservandi olluse maha võtma ja selle asendama keti määrdega?

  2. talveks tsiklit seisma jättes, kas on parem kraan kinni või lahti?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bitter »

Miks heeliumi sissehinganud inimese hääl nii totakalt kõlab? Midagi sinna kanti et He väiksem tihedus mõjutab gaasi voolukiirust häälepaeltes?


kevin1995
Postitusi: 169
Liitunud: 29 Mär 2010, 21:52
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kevin1995 »

bitter kirjutas:

Miks heeliumi sissehinganud inimese hääl nii totakalt kõlab? Midagi sinna kanti et He väiksem tihedus mõjutab gaasi voolukiirust häälepaeltes?

Põhjus on selles, et heelium on kuus korda kergem kui õhk. Kui tavalises õhus on heli levimise kiirus umbes 340 m/s, siis heeliumis on see kõigest 900 m/s.

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Aga teised numbrid&tähed on siis teoreetiliselt täiesti suvalised? Minuarust on ikkagi mingid kindlad kombinatsioonid. Peaks võib-olla kellegi spetsialisti käest uurima? :wack:

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas franz125 »

kevin1995 kirjutas:
bitter kirjutas:

Miks heeliumi sissehinganud inimese hääl nii totakalt kõlab? Midagi sinna kanti et He väiksem tihedus mõjutab gaasi voolukiirust häälepaeltes?

Põhjus on selles, et heelium on kuus korda kergem kui õhk. Kui tavalises õhus on heli levimise kiirus umbes 340 m/s, siis heeliumis on see kõigest 900 m/s.

Kiirusega pole siin midagi pistmist,heeliumm pingutab häälepaelu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bigdog »

Mhhh kirjutas:

Aga teised numbrid&tähed on siis teoreetiliselt täiesti suvalised? Minuarust on ikkagi mingid kindlad kombinatsioonid. Peaks võib-olla kellegi spetsialisti käest uurima? :wack:

Mida sa silmas pead?
Kasutusse antakse tähestiku järjekorras. Näiteks algas Tartus numbrite väljaandmine TAA seeriast. Kui see otsa sai, anti välja TAB --> TAC ---> TAD, jne. Kui TA* otsa sai, läks edasi TBA -> TBB, jne.
Erandina kuulub Tallinna Autobussikoondisele TAK seeria.
Kunagi oli moes oma numbri säilitamine, s.t. kui auto maha müüsid, jätsid numbri "oma arvele hoiule", uus omanik pidi uue numbrimärgi soetama. Riigilõivude kallinedes kadus see komme unustusehõlma, hea tahtmise korral on see aga siiani võimalik.
Mõned firmad ostsid ära kogu numbriseeria, kasutusse aga kõiki võtta ei jõudnud (nagu näiteks UBB seeria omanik Balti Ühispank läks pankrotti).

Your choice is Your half chance.

pokerhentz
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Dets 2008, 18:57
Tsikkel: SV650N
Asukoht: Harjumaa ;Läänemaa
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pokerhentz »

Küsiksin ka siis ühe küsimuse: Kas H4 pirn istub HS1 pesasse? Teoreetiliselt võiks ju istuda, aga kui keegi oskaks kindlalt öelda, oleksin tänulik :bsmile:

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

bigdog kirjutas:
Mhhh kirjutas:

Aga teised numbrid&tähed on siis teoreetiliselt täiesti suvalised? Minuarust on ikkagi mingid kindlad kombinatsioonid. Peaks võib-olla kellegi spetsialisti käest uurima? :wack:

Mida sa silmas pead?
Kasutusse antakse tähestiku järjekorras. Näiteks algas Tartus numbrite väljaandmine TAA seeriast. Kui see otsa sai, anti välja TAB --> TAC ---> TAD, jne. Kui TA* otsa sai, läks edasi TBA -> TBB, jne.
Erandina kuulub Tallinna Autobussikoondisele TAK seeria.
Kunagi oli moes oma numbri säilitamine, s.t. kui auto maha müüsid, jätsid numbri "oma arvele hoiule", uus omanik pidi uue numbrimärgi soetama. Riigilõivude kallinedes kadus see komme unustusehõlma, hea tahtmise korral on see aga siiani võimalik.
Mõned firmad ostsid ära kogu numbriseeria, kasutusse aga kõiki võtta ei jõudnud (nagu näiteks UBB seeria omanik Balti Ühispank läks pankrotti).

Nojah. TAA'sid, TAB'sid jms on üsna vähe leida. Ilmselt ongi seetõttu, et uusi numbrimärke on soetatud.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

zx12r

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas zx12r »

ruubiq kirjutas:
kazz kirjutas:

Küsimus on piisavalt rumal:) Mina, kui noor 26 aastane inimene peakisn olema igatpidi tuttav erinevate tehnikavidinatega, aga vat mp3 mängija on selline asi, mis on minust millegi pärast mööda läinud. Kas ja mis asja keegi keegi sõidu ajal üldse kasutab? Või muudab hea muusika kuulamine sõidu liiga hulluks:D Olen aga hakanud nüüd mõtlema, et mõne pikema ja sirgema otsa peal oleks aga minu arust väga mõnus midagi kuulata. Ehk, et mis oleks hea? Ei ole vaja midagi keerulist ja multifunktsionaalset, vaid midagi, mis mängiks muusikat.
Kui kellegil on näiteks mõni täiesti tavaline töökorras mängija üle ning ei kasuta, siis võib seda ka pakkuda.
Võib vastata PS.

Päikest:)

Kas keegi oskab soovitada ka mingeid häid väikeseid kõrvaklappe, mis heli teevad ja kiivri sees kõrvu vigaseks ei pigistaks.

Väga mõnus on sõidu ajal musa kuulata. Muidugist iseäranis mõnus pikemate otste puhul. MP3 mängijaks sobib milline iganes, saab kätte alates 15 eurist ma arvan. Kõrvatropid tuleb poest valida võimalikult vähe kõrvadest eemale hoidvad, ja väiksemat tüüpi ilmselgelt. Soovitada ei oska, aga mingi 7-8 euriga saab normaalsed.

Kolm asja, mis võiks osutuda oluliseks: 1) MP3-mängijal võiks olal HOLD nupp - et taskus ei hakkaks ise vahetama. 2) Kõrvaklappide juhe võiks olla piisvalt pikk, et ulataks kenasti taskuni. 3) Võiks olla patareitoide. Jõle niru on, kui aku saab tühjaks ning ainsana saab laadida vooluvõrgust või arvutist.

Edu!

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

pokerhentz kirjutas:

Küsiksin ka siis ühe küsimuse: Kas H4 pirn istub HS1 pesasse? Teoreetiliselt võiks ju istuda, aga kui keegi oskaks kindlalt öelda, oleksin tänulik :bsmile:

Jah, H4 peaks HS1 pesasse sobima. Vastpidi ei ole võimalik.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

kevin1995
Postitusi: 169
Liitunud: 29 Mär 2010, 21:52
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kevin1995 »

franz125 kirjutas:
kevin1995 kirjutas:
bitter kirjutas:

Miks heeliumi sissehinganud inimese hääl nii totakalt kõlab? Midagi sinna kanti et He väiksem tihedus mõjutab gaasi voolukiirust häälepaeltes?

Põhjus on selles, et heelium on kuus korda kergem kui õhk. Kui tavalises õhus on heli levimise kiirus umbes 340 m/s, siis heeliumis on see kõigest 900 m/s.

Kiirusega pole siin midagi pistmist,heeliumm pingutab häälepaelu.

Googeldasin seda, ei oska öelda, et kas info õige või vale :)

Kasutaja avatar

vartveikko
Postitusi: 50
Liitunud: 17 Mär 2012, 02:18
Tsikkel: Vt

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas vartveikko »

pokerhentz kirjutas:

Küsiksin ka siis ühe küsimuse: Kas H4 pirn istub HS1 pesasse? Teoreetiliselt võiks ju istuda, aga kui keegi oskaks kindlalt öelda, oleksin tänulik :bsmile:

http://en.wikipedia.org/wiki/User:KDS4444/HS1_bulb


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Melx »

natuke viilida ja istub kenast, oleneb muidugi pesast, pirni tootjast jne.

Ziccel

Ohverdan bensiini !

xtimmu

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas xtimmu »

laan kirjutas:

tekkis 2 küsimust

  1. kas keti vahetusel peaks kollaka konservandi olluse maha võtma ja selle asendama keti määrdega?

Naised saunas on rääkinud, et see vabrikumääre, millega ketid tulevad pidi olema kõige parem asi üldse, mida kett oma elu jooksul näeb määrdeainetest.. Isiklikult ei näeks nagu ketipesuga vaeva selles olukorras. Liigse möga pühiks maha ainult.

laan kirjutas:
  1. talveks tsiklit seisma jättes, kas on parem kraan kinni või lahti?

Kütusekraan kinni oli vanade rataste puhul juba lihtsalt seisma jättes reegel. Muidu võis kütus vaikselt silindrisse niriseda vms.
Miks sa talveks kraani lahti jätaks?

Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 724
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas daub »

märk 331 „Sissesõidu keeld” keelab kõigi sõidukite edasisõidu;
Aga kui jalastuda ja sõiduk käe kõrval märgi alt läbi lükata? :lol:

Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1277
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas isakene »

daub kirjutas:

märk 331 „Sissesõidu keeld” keelab kõigi sõidukite edasisõidu;
Aga kui jalastuda ja sõiduk käe kõrval märgi alt läbi lükata? :lol:

Varasematel aegadel oli lubatud. Võisid tsikli seljast maha tulla ja punasega üle raudtee lükata, võisid olla lakku täis kui meremiin ja ratast koju veeretada ning kõik oli jokk. Sõiduki juhtimiseks loeti mootori jõul liikuva sõiduki juhtimist.
Praegu on ükskõik, millisel jõul liikuvat sõidukit juhid, ikka oled liiklusseaduse ohver.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Tarts »

isakene kirjutas:
daub kirjutas:

märk 331 „Sissesõidu keeld” keelab kõigi sõidukite edasisõidu;
Aga kui jalastuda ja sõiduk käe kõrval märgi alt läbi lükata? :lol:

Varasematel aegadel oli lubatud. Võisid tsikli seljast maha tulla ja punasega üle raudtee lükata, võisid olla lakku täis kui meremiin ja ratast koju veeretada ning kõik oli jokk. Sõiduki juhtimiseks loeti mootori jõul liikuva sõiduki juhtimist.
Praegu on ükskõik, millisel jõul liikuvat sõidukit juhid, ikka oled liiklusseaduse ohver.

Mulle tundub, et on suur vahe juhtimisel ja sõidul. Jah, ratast käekõrval lükates oled juht ja sulle laienevad kõik juhi kohustused ja vastutus. Juhtimine ja sõit on erinevad õigusmõisted. Mulle teada olevalt ei ole sel teemal olemas kohtupraktikat, seega on märgi alt ratta sisse lükkamine ja kõigi sõidukite edasi sõidu märgi nõuete rikkumine vaidlustatav.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Tarts kirjutas:
isakene kirjutas:
daub kirjutas:

märk 331 „Sissesõidu keeld” keelab kõigi sõidukite edasisõidu;
Aga kui jalastuda ja sõiduk käe kõrval märgi alt läbi lükata? :lol:

Varasematel aegadel oli lubatud. Võisid tsikli seljast maha tulla ja punasega üle raudtee lükata, võisid olla lakku täis kui meremiin ja ratast koju veeretada ning kõik oli jokk. Sõiduki juhtimiseks loeti mootori jõul liikuva sõiduki juhtimist.
Praegu on ükskõik, millisel jõul liikuvat sõidukit juhid, ikka oled liiklusseaduse ohver.

Mulle tundub, et on suur vahe juhtimisel ja sõidul. Jah, ratast käekõrval lükates oled juht ja sulle laienevad kõik juhi kohustused ja vastutus. Juhtimine ja sõit on erinevad õigusmõisted. Mulle teada olevalt ei ole sel teemal olemas kohtupraktikat, seega on märgi alt ratta sisse lükkamine ja kõigi sõidukite edasi sõidu märgi nõuete rikkumine vaidlustatav.

Eks ta natuke vastuoluline ole, ühest küljest liigitaatakse mootorrattur jalakäikas (§ 22) teiselt oled juht igal juhul (§ 2)
§ 22. Jalakäija asukoht teel. (5) Jalgratast, tasakaaluliikurit, pisimopeedi, mopeedi või mootorratast käekõrval lükkav jalakäija peab liikuma sõidutee pärisuunalise ääre lähedal, võimaluse korral väljaspool sõiduteed.

§ 2. 41) mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust;

Seega, Daub, lükka aga julgelt märgi alt läbi ja küll siis kohus juba otsustab, kas olid jalakäija või juht. Kaldun siiski arvama, et kui lükkad ratast käekõrval, siis oled jalakäija.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Aga kui ma mootorratast seljas kannan, mõjutan ju ka tema suunda või kiirust :mrgreen:

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1277
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas isakene »

macintosh kirjutas:
Tarts kirjutas:
daub kirjutas:

märk 331 „Sissesõidu keeld” keelab kõigi sõidukite edasisõidu;
Aga kui jalastuda ja sõiduk käe kõrval märgi alt läbi lükata? :lol:

Mulle tundub, et on suur vahe juhtimisel ja sõidul. Jah, ratast käekõrval lükates oled juht ja sulle laienevad kõik juhi kohustused ja vastutus. Juhtimine ja sõit on erinevad õigusmõisted. Mulle teada olevalt ei ole sel teemal olemas kohtupraktikat, seega on märgi alt ratta sisse lükkamine ja kõigi sõidukite edasi sõidu märgi nõuete rikkumine vaidlustatav.

Eks ta natuke vastuoluline ole, ühest küljest liigitaatakse mootorrattur jalakäikas (§ 22) teiselt oled juht igal juhul (§ 2)
§ 22. Jalakäija asukoht teel. (5) Jalgratast, tasakaaluliikurit, pisimopeedi, mopeedi või mootorratast käekõrval lükkav jalakäija peab liikuma sõidutee pärisuunalise ääre lähedal, võimaluse korral väljaspool sõiduteed.

§ 2. 41) mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust;

Seega, Daub, lükka aga julgelt märgi alt läbi ja küll siis kohus juba otsustab, kas olid jalakäija või juht. Kaldun siiski arvama, et kui lükkad ratast käekõrval, siis oled jalakäija.

Ma siin vahepeal hakkasin juba teadmistega vehkima, kuna väga sarnase numbriga märk keelas igasuguse liikluse. Aga märk 331 keelab tõesti edasisõidu, ilmselt jäänuk vanast liiklusseadusest. Sõit kui juriidiline termin aga LS-s kajastamist ei leia, vähemalt ei suutnud ma sellist mõistet tuvastada. Nii et - kes selgitab, kas inimjõul liigutatav mootorsõiduk sõidab või mitte? :twisted:

EDIT: Pirita liikluskool selgitab alljärgnevalt:
Keelumärgid "Sõidu keeld" ja "Sissesõidu keeld" on erinevad

Eelmises liikluseeskirjas tähendas 311 märk"Sõidu keeld" (nn. keeluratas) , et läbisõit on keelatud kuid see ei keelanud sissesõitu. 331märk "Sissesõidu keeld" ("telliskivi") aga oli siis kõige kangem märk, mis keelas igasuguse sissesõidu.

Kuid nüüd on teisiti. Nüüd on kõige kangem liiklusmärk 311,"Sõidu keeld" see keeluratas. Kui teel on 311 märk, tähendab see, et sõita ei tohi ühegi sõidukiga. Endine kangeim märk 331 ("telliskivi") tähendab nüüd sissesõidu keeldu, s.t. edasi ei tohi sõita ühegi sõidukiga.

Võib tekkida küsimus, et mis vahe neil märkidel siiski on, sest mõlemad ju keelavad edasisõitmise? Seda "telliskivi" märki kasutatakse tavaliselt neil juhtudel kui on tegemist ühesuunalise tee või tänavaga, s.t. teisest otsast

tohib sõita. Samuti võidaks seda märki kasutada liikluse korraldamiseks näiteks parklas, puhkeplatsil, tanklas jm.

Keelurattal "Sõidu keeld" on vaid üks erand - liikumispuuetega juht tohib seda eirata.

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”