Hälvik- Mootorratturid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
Freaksmart kirjutas:Kas tahad öelda, et mootorratta kõrval tõukamiseks peab olema vastava sõiduki kategooria juhiluba?
jah, peab küll olema, kuigi see politseinik, kes seda nõudma tuleb, on ilmselt kurjast vaimust vaevatud...
uues liiklusseaduse eelnõus on asi sõnastatud järgmiselt:
40) mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas vms) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Freaksmart kirjutas:sepp kirjutas:oleks see nii,siis ma polex siiani omale lubasid teinud.. siis olex hea ja ei saax keegi võtta ära ka midagi
Kas tahad öelda, et mootorratta kõrval tõukamiseks peab olema vastava sõiduki kategooria juhiluba?
Kui Sa oled ratast lykates ratta juht,siis loomulikult peab olema sul ratta juhtimiseks vastav luba ju.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Aquilaman kirjutas:Ma ei nimetaks seda isegi rikkumiseks, kui eiramine ei ohusta teisi. Näiteks minu puhul kasutan paarkümmend meetrit kõnniteed, mis on selles kohas suhteliselt lai ja pole jalakäijaid.
See polegi rikkumine, vaid terve mõistuse järgi optimaalse tegutsemise valimine.
Tõesti, selle kallal virisejad võiks minna hoopis peegli ette.
Eino ikka erilisi munkasid ja nunnasid kohtab viimasel ajal bikeris.
Aga:
"mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas vms) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust"
Et ma olen ennemgi mõelnud, kuidas tõlgendatakse olukorda, kui autoga sõites kõrvalistuja krabab ka roolist ja pöörab kuskile suunas. Kas sellisel juhul on 2 juhti roolis või ?
Selline küsimus tingitud sellest, et endal reaalselt juhtunud ühe väga purjus inimesega 2x järjest ja liiklusõnnetusest jäi puudu kümmekond sentimeetrit. Mina oleks vist süüdi jäänd, kui ma ei eksi ?
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Shallow Throttle kirjutas:Kui rattal mootor ei tööta ja ma lükkan seda käekõrval, siis olen ma, krt võtaks, jalakäia. Päris huvitavate teooriatega tullakse lagedale.
kuidas Sa oled jalakäija kui Sa lykkad ja juhid enda kõrval mootorsõidukit?
Sa oled ikkagi juht ju... Sina ju juhid kuhu ratas läheb.
Kui Sa tuled autoga ilma et mootor töötaks st vabaga alla nõmmemäest siis Sa oled ka ikkagi autojuht.
Ma ei saa aru, mis siin keerulist on. Kui näiteks autot vaja lükata (auto mootor ei tööta, akut pole peal ja mis iganes veel) punktist A punkti B (ütleme, et 20 m) ja autos roolitaga istub promillidega kodanik, siis saab ta samamoodi oma trahvipoisi kätte. Mootorsõiduk on mootorsõiduk ning selle mingit pidi liigutamisel võetakse sind kui juhti.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
sepp kirjutas:Shallow Throttle kirjutas:Kui rattal mootor ei tööta ja ma lükkan seda käekõrval, siis olen ma, krt võtaks, jalakäia. Päris huvitavate teooriatega tullakse lagedale.
kuidas Sa oled jalakäija kui Sa lykkad ja juhid enda kõrval mootorsõidukit?
Sa oled ikkagi juht ju... Sina ju juhid kuhu ratas läheb.
Kui Sa tuled autoga ilma et mootor töötaks st vabaga alla nõmmemäest siis Sa oled ka ikkagi autojuht.
Aga öeldakse et jalgrattur on jalakäia kui ta sadulast maha tuleb, sest sebra võib ületada ainult jalakäia, kui pole märgitud teisiti. Ma ei taha vaielda, lihtsalt toon näiteks olukorra kus ma saaksin palju kiiremini ja lühema maaga punktist A punkti B kui ma ületaksin raudtee jalakäiate kohapealt, ma olen seda teinud ja selleks puhuks tsiklilt maha tulnud ja lükanud käekõrval üle raudtee. Samas on politsei küsinud miks ma lükkan ratast kõnniteel, seletasin et bensiin sai otsa ja leian et nii on ohutum tanklasse lükata. Siis küll mingit probleemi ei tekkinud.
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
janis kirjutas:sepp kirjutas:Shallow Throttle kirjutas:Kui rattal mootor ei tööta ja ma lükkan seda käekõrval, siis olen ma, krt võtaks, jalakäia. Päris huvitavate teooriatega tullakse lagedale.
kuidas Sa oled jalakäija kui Sa lykkad ja juhid enda kõrval mootorsõidukit?
Sa oled ikkagi juht ju... Sina ju juhid kuhu ratas läheb.
Kui Sa tuled autoga ilma et mootor töötaks st vabaga alla nõmmemäest siis Sa oled ka ikkagi autojuht.Aga öeldakse et jalgrattur on jalakäia kui ta sadulast maha tuleb, sest sebra võib ületada ainult jalakäia, kui pole märgitud teisiti. Ma ei taha vaielda, lihtsalt toon näiteks olukorra kus ma saaksin palju kiiremini ja lühema maaga punktist A punkti B kui ma ületaksin raudtee jalakäiate kohapealt, ma olen seda teinud ja selleks puhuks tsiklilt maha tulnud ja lükanud käekõrval üle raudtee. Samas on politsei küsinud miks ma lükkan ratast kõnniteel, seletasin et bensiin sai otsa
ja leian et nii on ohutum tanklasse lükata. Siis küll mingit probleemi ei tekkinud.
ükski normaalne politseinik ei tekitagi sellest mingit probleemi, lükake vajaduse korral rahulikult kõige lühemat ja ohutumat teed tsikkel kohale!
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Asi läheks väga koomiliseks, sest mootorrattaga sõitmisel on kohustus kanda kiivrit, seega kui väidame et käekõrval lükkamine on sõitmine siis järelikult peame kandma ka lükates kiivrit. Suvel kiiver peas, varustus seljas on ikka siga palav tsiklit lükata-nüüd te nagunii ütlete et tsikkel on sõitmiseks mitte lükkamiseks, aga kõike võib juhtuda =)
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Erko kirjutas:Ma ei saa aru, mis siin keerulist on. Kui näiteks autot vaja lükata (auto mootor ei tööta, akut pole peal ja mis iganes veel) punktist A punkti B (ütleme, et 20 m) ja autos roolitaga istub promillidega kodanik, siis saab ta samamoodi oma trahvipoisi kätte. Mootorsõiduk on mootorsõiduk ning selle mingit pidi liigutamisel võetakse sind kui juhti.
Mõistmise (vähemalt minul) teeb raskeks see, et tsikli lükkamine on sama ohtlik tegevus kui ämma kasutamine mururullina, ja seda tegevust ei takista/ ei muuda ohtlikuks ka pits viina lipsuvahel või juhiloa puudumine. Arvatavasti muudeti seadust, mis käsitles lükkajat jalakäijana just Sepa poolt toodud näitele sarnastel põhjustel. Aga hunt sellega, seadus on selline nagu ta on, räägime parem hälvikutest edasi
Sry boys (and girls). Viimane sõnavõtt, vähemalt täna.
Asjalood nii: mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk. Käekõrval lükatav mootorratas ei ole mootorijõul liikuv mootorsõiduk. punkt.
Selline ajuvabadus ,et käekõrval lükates peab olemas vastava kategooria juhtimisõigus...no ma ei tea. Ei imestaks aga julgen siiski väita, et nii kaugele me veel jõudnud pole.
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Maano Saareväli seletas ju ilusti lahti:
"Samas juhin tähelepanu sellele, et tegemist ei ole mootorsõiduki juhiga. Oluline erinevus on terminitel sõiduk ja mootorsõiduk. Mootorsõiduk vastavalt LS §le 13 on mootori jõul liikuv sõiduk. Seega saab mootorsõidukina käsitleda sõidukit, kes oma liikumisimpulsi on saanud mootori tööst. (selle mõiste alla aga ei kuulu näiteks mopeed ja abimootoriga jalgratas). Seega ei vastuta mootorratast lükkav juht, kui mootorsõiduki juht, sest mootorratas ei liigu antud juhul mootori jõul."
On olemas 1) mootorsõiduki (töötava mootoriga tsikkel) juht ja 2) lihtsalt juht (jalgratta juht, kariloomade ajaja). Esimese jaoks on vaja vastava kategooria juhiluba, teise jaoks ei ole. Karistusmäärad on samuti erinevad neil. Lükkad tsiklit käekõrval oled lihtsalt juht ja lube pole vaja, istud peal ja kasutad mootori jõudu edasiliikumiseks peavad load olema.
Lööge kõhtu, mitte näkku kui valesti aru saan, õhtul pidu
No nüüd leiti uudisteema jälle üles Uudishimulik, nagu ma olen, küsisin seda käekõrval lükkamise teemat kunagi sealsamas eelpoolviidatud liiklusfoorumis. Kahel erineval korral küsisin, üsna lühikese aja ja kaks erinevat, täiesti 100% vastandlikku vastust sain ka. Koos seletusega.
Ikka ja jälle võib selle kohta öelda, et normaalne, selgelt ja üheselt mõistetav olnud vana LE on kodumaiste sosseppade käe läbi "kõik nõukast üle tulnud asjad on saatanast" ajastul lihtsalt ära vusserdatud ja sellest ka need segadused käekõrval lükkamisest, soolomootorrataste paiknemisest teel jne. Ühesõnaga tehti LE-st "LE taoline ese"
Võite vaidlema jäädagi ja kõigil on õigus ning mitte kellelgi ei ole õigus.
Shallow Throttle, just nimelt nii kaugele me jõudnud olemegi
Mingi lõigu oleme juba kaugelt uuesti tagasi lähemale kah jõudnud tulla, aga finishini ikka veel teekonda siiski on.
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 18 Sept 2006, 23:35
- Tsikkel: V-MAX
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Liikleja ei tohi:1) saastata looduskeskkonda kütte- või määrdeainetega ega vahetada mootorsõidukil õlisid kohas, mis ei ole selleks ette nähtud;2) kahjustada, risustada või muul viisil saastata teed ega teega külgnevat ala;3) liigelda sõidukiga, millel on keskkonda saastav leke
NU See on väjavõte LE-st , kas on keegi siin "liiklejatest" proovinud õli vahetada selleks mitte ette nähtud kohas?
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
eriti naljakas ei olnud jah.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.