Hälvik-autojuhid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Hälvik-autojuhid
kaimex kirjutas:claw kirjutas:Mina ei tea, kus sa Eestis 70 alas 74 km/h sõites trahvi saad, aga valdav enamus mu tutvusringkonnast sõidab ca +10 spido järgi, mis peaks siis 70 alas olema ca 75-76 km/h. Ja ei peedistata kedagi sellise asja eest. Mina ei tea, et keegi oleks 5% kiirusekõikumisega trahvi saanud.
Ja 90 alas püsida vahemikus 85-95 ei ole ka just raske, olgem ausad, sama kehtib ka teiste kiirusepiirangute alade kohta.
kaamerad on küll tüütud ja häirivad, tuleb tunnistada. Waze aitab muidugi.Kui palju nüüd on reaalselt neid bikereid, kes sõidavad 90 alas 85-ga?
Mina
Ja koguni 100 alas 85ga, kui mul väiksem hammakas all on, sest pöörded lähevad liiga kõrgeks ja ei jaksa ära kuulata ja vibra taluda.

-
Teema algataja
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Vanadel headel aegadel pidi jõuvankri ees kõndima mees punase lipuga, vahe ei olnud määratletud? Vajadusel ka rakette õhku laskma....hoiatuseks, et jõuvanker tuleb. Rootsis kui kiirus kiirteedel 5km tunnis piirata ikka juhtub õnnetusi: paljud jäävad magama ja sõidavad sillalt alla....norras veelgi ohtlikum, seal fjordid ja peaks üldse liiklemise peatama...vähemalt päevasel ajal. Kui käid raskeveoki tagaratta alt läbi pole suurt vahet kas kiirus oli 3 või 30 või ka 70 tulem on sama.
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Prets kirjutas:Spoiler
kaimex kirjutas:claw kirjutas:Mina ei tea, kus sa Eestis 70 alas 74 km/h sõites trahvi saad, aga valdav enamus mu tutvusringkonnast sõidab ca +10 spido järgi, mis peaks siis 70 alas olema ca 75-76 km/h. Ja ei peedistata kedagi sellise asja eest. Mina ei tea, et keegi oleks 5% kiirusekõikumisega trahvi saanud.
Ja 90 alas püsida vahemikus 85-95 ei ole ka just raske, olgem ausad, sama kehtib ka teiste kiirusepiirangute alade kohta.
kaamerad on küll tüütud ja häirivad, tuleb tunnistada. Waze aitab muidugi.Kui palju nüüd on reaalselt neid bikereid, kes sõidavad 90 alas 85-ga?
Mina
Ja koguni 100 alas 85ga, kui mul väiksem hammakas all on, sest pöörded lähevad liiga kõrgeks ja ei jaksa ära kuulata ja vibra taluda.
minul 105km/h ja pöördeid 2000 Kahjuks 5-ndaga pole siiani piirajat saanud.....tuul on takistuseks
""""
Teetöölisena (liikluskorraldajana) ei salli kiirusületajaid. Kohe absoluutselt mitte. Kiiruspiirangud on sellised põhjusega. Paljud ei saa legaalsetegi kiirustega hakkama.
Kui midagi juhtub, siis suurema kiirusega on tagajärg hullem - fakt. Kas kiirus otseselt põhjustab juhtumisi, on lahtine. Ja isegi kui ei juhtu kunagi sinu endaga, siis võib juhtuda su naise, lapse, vanemate, parima sõbra või kellegagi iganes.
Kui kiiruspiirang on 70, siis peab sel lõigul midagi olema. Kas on liiga palju jalakäijaid, õnnetusohtlik koht või suur ristmik. Niisama heast peast ei alanda keegi kiiruspiiranguid, selleks on kindlad kriteeriumid. Isegi 70 on sellistes kohtades palju, sest juba 60 pealt on jalakäijal löögi saamise puhul ellujäämise võimalus kaduvväike. Mina olen kahe käega poolt, et liikluspiiranguga alas võiks veel karmimalt kiirust mõõta ja trahvida.
Teine asi on 90. Kui tee on hinnatud piisavalt pädevaks, et sel ei pea olema mingit piirangut, siis ma ei näe probleemi, kui ilusa ilmaga, hea nähtavusega ja kaasliiklejatega arvestades isegi kuni +30 pandaks.
Meie 90 on veel jumala hästi. Norras piirkiirus 80, neljarealistel äärmisel juhul 90. Rootsis piirkiirus üldse 70, kui pole just kindlat 90 lubavat märki.
"""""
Kõik sõidukid pole võrdsed. N.n. ohtlik kurv ja 50 või 70märk. Tõesti matkaautoga või palgiveokiga kui seda kiirust jälgid jääd teele.....olgugi, et natuke liiga kiire. Madala sportautoga või rinka baigiga see on naerukoht....ka 120km/h on täiesti ohutu, alles n.n. kiirustel tekib külglibisemine. Teemärgistus ja kiiruse märgid on arvestatud kõige aeglasemate ja kõrgeima raskuspunktiga masinatele näiteks kraanad, matkaautod, palgiveokid ja muud sellised. EU-s peab kõik olema turvaline ja ohutu k.a. suremine, ka see peab vastama teatavatele normidele ja protsetuuridele. Siiani on (õnneks! ) käimlas tegutsemisel antud "vabad käed" ja see ülitähtis tegevus ei ole siiani EU normidega reglementeeritud.
Re: Hälvik-autojuhid
Ega jah, peamiselt põrutavadki meil kõrvalise abita lepikusse matkaautod ja kraanad. Mitte kunagi madalad sportautod ja rinka baigid
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Ma olen ka seda usku,et piirangu alas ma võtan hoo maha vastavalt piirangule. Olen seda juba aastaid teinud ja see ei kuluta minu aega põhimõtteliselt üldse. Pigem säästab kõvasti. Kui ületus ära mõõdetakse läheb ikka paarkümmend minutit kindlasti. Sama meelt TiitX11-ga ,et maanteel ,kus otseseid piiranguid pole on oma võimete piires +10 +20 täiesti ohutu.
Kahjuks on meil väga suur osa juhte ,kes maanteel ei oska-julge sõita,aga linnas kihutada on justkui OK.
Pea igal hommikul ,kui mööda Pärnu mnt-d (või ka muid teid mööda) linna sisened ,sõidan enne linnapiiri paljudest mööda oma +10-ga mööda. Samas linnapiiril piirangu alas võtan hoo maha nii +5+10 vahemikku ja päris paljud just äsja maanteel(tõenäoliselt)alla lubatu sõitnud, panevad nüüd nagu postist mööda.
Tee remondi ja muude kohtade ajutised piirangud,mis kindlasti asjakohased,on enamikule juhtidele nagu hane selga vesi. Selles osas teeme ka lätlastele pika puuga ära, muudest arenenud riikidest rääkimata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 576
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: LadyInRed
- Asukoht: EU
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 140 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik-autojuhid
kirjutaks kah ühest hälvikust
Täna sai käidu rattaid pesemas ja sõber sõitis Haabersti ringi juures olevasse CircleK-sse, ma läksin Paldiski mntl olevasse Nestesse. Sain tangitud ja sõitsin tagasi CircleK poole, Rocca eest läbi. Üks vahtraleht tuli paremalt ja keeras tuimalt ette. Noh juhtub, pidurdasin ja võtsin ta seljataha. Sõitsin püsti, sest sadul oli märg ja teksad jalas. Mõtlesin, et noh, ta sõidab nii aeglaselt, et ma sõidan siis mööda, lükkasin suuna sisse, aga enda üllatuseks kuulsin "beep". Vajutasin hoopis pasunat (Hondade värk, pasun ja suunad ju vahetuses). igatahes lasin tüübist mööda ja unustasin ta juba ära. Sõber sai nüüd kah vahepeal tangitud ja sõitsime tankla tagant läbi Rimi suunas ja keerasime vasakule ja märkasin, et sama vahtraleht tuleb vasakult suure hooga. Läbi intercommi kuulsin "kurat" ja palju pöördeid, küssin kohe, et "sõitis ette?" ja sain vastuseks "jah". Sõps sõitis siis tüübi kõrvale ja küsis, et "mis ta üldse sõita ei oska või?" ja sai vastuseks, et "mul oli peatee, paremakäe reegel". Sõps lõi selle peale käega. Tüübi enda loogika järgi oli tal ikkagi parem käsi kinni, ehk siis ta oleks pidanud teed andma. Hävlikus teebki just see, et ta sõitis meelega ette. Sõber läi käega ja sõitis edasi, ma seisin hälviku ees ja vana hakkas järsku nn rammimisliigutust tegema, millepeale automaatselt tõusis mul keskmine sõrm. Aga ikkagi tervitused vahtralehele, kes meelega ratturile ette sõitis, sest "paremakäe reegel". Aeg vist poisil kooli minna uuesti. A jah, ma salvestasin kogu teema ka kaameraga üles
Ka numbri
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Jesper kirjutas:Ega jah, peamiselt põrutavadki meil kõrvalise abita lepikusse matkaautod ja kraanad. Mitte kunagi madalad sportautod ja rinka baigid
Meie ju "usume märke" või oleme "märgiusku" kui on kurvis 70 siis peab ka 70 sees olema! See, et juhuslikult on kiilasjää ei mängi kraanal mingit rolli (tal ju naaste ei ole ega ka nõuta!) Seda, et nagu vanasti "headel aegadel" iga juht valib oma sõiduki eripära arvestades õige kiiruse.
Siis liikusid teedel veel moskvits 400 ja 401 need olid erakordselt kipakad (kraana on sportauto võrreldes sellega....kõikide omaduste poolest!) Ja tõesti....ise kunagi ammuu omades seda oli kiirus 50max. 60 juba kihutamine ja 70 sulaselge enesetapp. Üle 60-ne ei aitanud sees ka karjumine, müra oli nagu dragsterite võistlustel...just kabiinis, väljas polnud nii hull.
Korra sai antud "piitsa" kiirus oli 60+ ja arvestasin, et juttu pole mõtet ajada, oled pinges nagu praegu 90 alas 240-250-ga sõites. Ja siis hakkas uks kolin üle selle kostma, ka kiirusel 50 ja 40 jäi....tume tümps taga nagu 30" fooferile laksata max. koormus taha. Pean kinni...midagi pole, hakkad sõitma tümps ka tuleb. Lõpuks tuli välja, et velg oli pikiti pooleks ja 4,5 või 5"-16 rehv oli omandanud osaliselt Hiiglaslikud mõõtmed. Selle riistapuuga ka "kiirust jälgides" oled kohe kindlasti manala mees, seal tuleb traktorite kiirustega arvestada ja belorussiga võidu sõita (ka seda on tehtud ja kaotajaks jäädud )
See on extrem näide. Kui ikka masinal pole pidureid (juba tehasest välja tulles) ega elementaarset dünaamikat siis.....see "jälgimine" ja isegi veel aeglasemalt jöristamine ei päästa, matused on kindlad! Kui aga arvestad antud mudeli eripära siis ei juhtu midagi....maateel 45-50, linnas 40 pikivahet no...100m siis on kõik jonksus. Jawa-ga aga sai ka siis 130-140 sõidetud...muidugi avardatud kanalitega ja ka muud nipid ja kiirus mis oli temaga ohutu oli midagi muud, sama ka mosse 412 ja esimesed lada-d.
Ikka juht valib ohutu kiiruse ja arvestab omna liiklusvahendi eripära. Teeremont, 1 rida kinni ja 30-e märk, pühapäev keegi ei tööta, vastutulijaid ka pole, kas õige? Mingi pisiremont ikka 30....aga järsku sõidad seal 20-ga ja paned otse teetöölistesse? Käivad ratta alt läbi ja kõhu alt ka.....kiirus ju tühine pole vajagi vaadata niisama "jälgid" kiirust no?
Trahvid ja kiirusekaamerad on ikka riigi eelarve pärast (rail baltika ja muud "projektid") ohutus ei mängi mingit rolli. Mis küll siis juhtub kui kõik hakkavd kaineteks, aastas 0 purjus juhti ja alati sõidetakse (kõik autod, tsiklid ja hobuveokid) täpselt õige kiirusega, ühtegi eeskirja ei rikutaks ja liiklusõnnetusi oleks 0? Eestis vist "võetakse midagi ette" näiteks joomise stimuleerimiseks, hakatakse autodel pisivigasid otsima ja muidu mindaks lolliks sest NII JU EI SAA RIIK ELADA!
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Hälvik-autojuhid
TiitX11 kirjutas:...
Trahvid ja kiirusekaamerad on ikka riigi eelarve pärast (rail baltika ja muud "projektid") ohutus ei mängi mingit rolli. Mis küll siis juhtub kui kõik hakkavd kaineteks, aastas 0 purjus juhti ja alati sõidetakse (kõik autod, tsiklid ja hobuveokid) täpselt õige kiirusega, ühtegi eeskirja ei rikutaks ja liiklusõnnetusi oleks 0? Eestis vist "võetakse midagi ette" näiteks joomise stimuleerimiseks, hakatakse autodel pisivigasid otsima ja muidu mindaks lolliks sest NII JU EI SAA RIIK ELADA!
Lõppu unustasid lisada, et tegelikult on maa ka ikkagi lame.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Hälvik-autojuhid
TiitX11 kirjutas:Trahvid ja kiirusekaamerad on ikka riigi eelarve pärast (rail baltika ja muud "projektid") ohutus ei mängi mingit rolli. Mis küll siis juhtub kui kõik hakkavd kaineteks, aastas 0 purjus juhti ja alati sõidetakse (kõik autod, tsiklid ja hobuveokid) täpselt õige kiirusega, ühtegi eeskirja ei rikutaks ja liiklusõnnetusi oleks 0? Eestis vist "võetakse midagi ette" näiteks joomise stimuleerimiseks, hakatakse autodel pisivigasid otsima ja muidu mindaks lolliks sest NII JU EI SAA RIIK ELADA!
Eksid.
Vaata kui oleks 0 liiklussurma ja vigastust .... hoiaks riik juba ainuüksi meditsiinisektori kuludelt kokku summad, mille kõrval liiklustrahvid on hetk sooja õhku persest, rääkimata sellest, kui palju maksab ühe pädeva maksumaksja tööikka kasvatamine. Üks 30 aastase laip maksab suurusjärk 2-3 milkut ... edasi arvuta ise.
Nagu Krl tabavalt märkis ... maa on lame unustasid märkimata.
Re: Hälvik-autojuhid
Eiei, lameda maaga pole pistmist, see on umbes sama nagu iga nõukaaegne poeröövel üritas endale 90ndatel vabadusvõitleja medalit kaela riputada, sama loogika järgi tänapäeval on iga kiiruseületamine protest valitsuse poliitika, rail baltica jms vastu Keegi võiks muidugi Jürile ka faksi saata et selline protest käimas on, muidu vaeseke peab käima mööda foorumeid otsimas.
Seda hirmu nagu eriti pole et maailmast lollid otsa saaks - hoolimata sellest et kiiruskaamerate olemasolu ja asukohad on laialt teada, tähistatud, wazes olemas jne, leidub ikka iga aasta umbes 120 tuhat sõiduspetsialisti, kes nende eest täie lauluga läbi põrutavad.
-
- Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik-autojuhid
need tuhanded trahvid on tegelikult mõni km ületamist, isegi saanud paar tükki, kaamerad on mälusse sööbinud aga ikka vahest oled hajevil räägid kaasreisijatega juttu, ebaõnnestunud möödasõidu planeering jne jne. täie lauluga sõidavad sinna ikka väga vähesed , pigem pidurdatakse kaamera ees niiet rehvid suitsevad ja siis kolonni lõpus sõidavad härrad juba 50ga, teadagi mis effekti tulemusena
Ei jõua ära oodata millal see neljarealine Mäoni valmis saab, muidu olen ka kergelt hälvik ja kolonnid jäävad selja taha aga no eilne emadepäev oli ikka vinge mis tallinn tartu maanteel toimus, kusjuures mõlemas suunas.
kontakt nr. +372 52 58 244
Re: Hälvik-autojuhid
No see ongi hea juhi tähelepanuvõime test - kui 120 võimisiganes kiirusega sõites ei saa kaamerat (mis on koguaeg ühe koha peal ja ühesugune) märgates alla 90 peale pidurdatud, siis mis tõenäosus on märgata ja ohutult nulli pidurdada sellisel juhul, kui kuskilt täiesti suvalisest metsast näiteks traktor või vapra vanema generatsiooni esindaja poolt roolitud dacia teele hüppab?
Mul on muidugi laias laastus ükskõik, mis kujul keegi oma naha turule viib, aga üldiselt see kiiruspiirangute asi on maailmas ilmselt üks kõige paremini uuritud ja välja arvutatud teemasid üldse, mitte kellegi kabinetilakke vaatamise tulemusena saadud number. Ja ma tuletaks meelde, et Eesti on Euroopas liiklusohutuselt nr 6 riik, ehk äkki peaks nende ülejäänud paarikümne riigi veltsid hoopis meie juures asja õppimas käima, mitte vastupidi.
-
- Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik-autojuhid
Püsikaga sõites kipubki see tähelepanu hävima, 120 pealt peaks nagunii pidurdama sest trahv on juba suurem aga seal piiri peal "natuke üle" tekib see statistika:
need 9 eurosed trahvid mind kahjuks küll rohkem tähelepanelikumaks ei tee, tähelepanu suureneb või noh vähemalt tunnetuslikult sunnid ennast tähele panema kui kiiremini sõidad või ülldisest massist kuidagi teisiti erinevalt, liiga aeglaselt liikuma sunnituna hoian ka ikka silmad lahti, et eest ära hoida teistel võimalikult palju jne.
statistika on tore number, aga reaalselt siinkohal see kiiruskaamera nüüd kuskil keset põldu midagi paremaks ei muuda ma leian, peale riigikassa täitmise siis
mõnes kohas kaamera juba pikemalt olnud. Siis huvitaks reaalne statistika selle kohta, et kas nüüd on jube turvaline selles kohas, või sellele järgneval lõigul.
Tallinn-Imavere lõigul julgen väita et on Tallinna suunal 1 kaamera ja Tartu suunal samuti 1 kaamera mis on ehk kasulik ja peale pikemat sirget ennem pimedat kurvi paigutatud.
peale kaamerat on jälle pedal to the metal ja lisamöödasõidud kuna nendest 70ni pidurdajatest on vaja ju mööda saada ennem järgmist kaamerat, muidu ehk oleks isegi 90ga edasi tiksunud. mis siis et kaamera teeb pilti alles alates +7km/h
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Oma tähelepanek pigem selline er püsikaga jagub tähelepanu rohkem mujale kuna kiirust pole vaja jälgida.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik-autojuhid
Ei oska öelda, kas on hälviklus, aga ühel oma viimastest sõitudest Rannamõisa teel panin tähele, et autojuhid lasevad jalakäijaid üle kohtades, kus on küll tee ületamiseks ehitatud spets saarekesed, aga ei ole ülekäiguraja märki ega miskit muud, mis kohustaks jalakäijat üle laskma. Pole varem nagu sellist käitumist kohaned aga seekord lausa kaks juhust erinevate autodega. Suht üllatus oli, et su ees auto ennast järku seisma pidudrdab.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Hälvik-autojuhid
See suht ptsis jah. Aga samas eks pikkivahe võiks olla piisav, et see vaid ehmatuseks jääbki.
Hull on asi aga siis, kui on kaks rida ja kõrval reas tulija ei tea midagi su heast soovist vales kohas.
-
Teema algataja
Re: Hälvik-autojuhid
Uue aja autojuhid (viimase 10 aasta jooksul B-kati juhiloa saanud) on sellised, kes tegelikult õigetest reeglitest mitte mun*igi ei tea ja teevad imelisi trikke liikluses: jalakäijale tee andmine siis, kui endal on peatee; esmalt pidur, siis suunatuli; oma suva järgi manöövrid risti vastupidi kohustuslikele sõidusuundale või valge värviga märgitud ohutussaarte peal jms trikid. Ole siis Mang ja mõistata, mis ta nüüd seal eespool ette võtab.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Arvestades, kui väga eksamitel ja autokoolides järgitakse jalakäijale tee andmist, siis väga ei imesta, et noored juhid igal pool teed ka annavad. Kui on uus tee ja näed, et jalakäijale "saareke", siis ähmiga pole aega veel otsida ülekäiguraja märki, kindlam juba automaatselt pidurdada.
(kukkusin A-kati eksami läbi sellega, et ei jäänud seisma ja ei andnud teed tüdrukutirtsule, kes samal ajal telefoniga mängis ja polnud üldse kindel, kas tahab teed ületada või mitte)

-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Sai siis pühapäeval tutvutud lätiga läbisõit tsikliga 650km, läti A2 hea ja laineline (kohati liigagi) tee ja tsikliga kui on kohvrid ja "seljakott" tagaistmel siis kihutada ei saa, küll aga "sõita"....minu mõistes. Tagasi tulles vints tõmbas ratta garaazi ja õhtul Tallinna poole. Haanja - Munamäe tee, hea ja kurviline lubatud 90, vahel aga oli ka 70 liiast....muidugi matkaautoga. Otsustasin prooviks siis kiirust jälgida nagu on nüüd kombeks: maanteel 85km/h, asulates 45km/h ja ka mujal -5km...."nii on ohutu". Sõita TÄPSELT 85km/h ei õnnestunud.....ikka 84-87, vahel ka 80. See toimus Tartu - Tallinna vahel 174km ja väsitas hullemini kui tsikliga 650km. Miks? Oli matkaauto, mugavad kapteniismted, "seljakott" tegi veel automaatmasinas erinevaid kohvisid, muusika mängis, kliima automaat +24C j.n.e. Lihtsalt seetõttu, et tähelepanu oli nii 75% GPS-il, 10% turborõhu näidikul (et ikka teine turbo ei rakenduks ja oleks öko), 10% tähelepanu oli tee äärejoonel ja tagasõitjatel, et neid korralikult suunatulega mööda juhtida....ja ülejäänud tähelepanu oli hajutatud kohvi, musa, ja tee jälgimisele. Hea, et ühte jalgratturit alla ei ajanud......Pimedas aga tekkis ette LADA just suure algustähega....90 aslas sõites 75-80 ja minul "jälgijal" möödasõit võimatu. Võtsin siis sappa. Vaatan, teel mitmeid märke....HOIA PIKIVAHET. Nagu teada on "ohutu" pikivahe 1:10 kiirusest 80km/h siis 8m ja 300km/h 30m j.n.e. Lada muutus närviliseks (ei lülitanud sisse teedeväliseid prozektoreid ega ka kaugtulesid vaid nagu korralikule liiklejale kohane pooltuledega), ja lada hakkas kihutama...juba 85, mina ikka 7-8m pikivahega sabas. Lõpuks läks 86-87km/h tunnis eest ära ja 15-20min kadus kaugustesse. Tallinnasse jõudes olin rampväsinud nagu oleks 174km asemel üle 1000-e sõitnud....ja Tallinnas enam ei julenud kiirusejälgimise hobiga tegeleda.
Kiiruse jälgimist soovitaks alles load saanud autojuhtidele, veokitele millistel on puisteaine koormad, liiv näiteks ja ja soovitavalt 2-e teljelise järelkäruga......muidugi ka kütuse ja piima tsisternidele kui on pool tsisterni täis.....ja halva nähtavuse näiteks udu korral. Siis oleks eesti teedel kohe tuntavalt "ohutum".
Minu isiklik arvamus (puhtalt isiklik
) on kiirusekaamerate ja kiirusejälgijate kohta: see on riigi rahakotile mitte liiklusohutusele. Iga juht peaks valima vastavalt oma sõidukile ohutu kiiruse. Ei saa kohvritega HD või külgkorviga K750 võrrelda R1 või muu baigiga samuti mosset ferrariga. Mis ühele on surm on teisele ebanormaalne sõidumaneer. See aga on unustatud...
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Lihtsalt minupoolne nägemus kõikidele "kampaaniatele". Sõita tuleb nii, et jälgid teed mitte ei tegele kõrvaliste asjadega. Siis pole avariisid ja probleeme. Kui aga oled pinges (alles load saanu) ja siis teda veel peedistada, et eksid, kohe kordusekasam.....ja pead saksa täpsusega jewroopa lollusi järgima siis on jama.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Hälvik-autojuhid
TiitX11 kirjutas:Lihtsalt minupoolne nägemus kõikidele "kampaaniatele". Sõita tuleb nii, et jälgid teed mitte ei tegele kõrvaliste asjadega. Siis pole avariisid ja probleeme. Kui aga oled pinges (alles load saanu) ja siis teda veel peedistada, et eksid, kohe kordusekasam.....ja pead saksa täpsusega jewroopa lollusi järgima siis on jama.
Alles Sa vaatasid DVD'sid, sõid ja jõid ja chattisid roolis
Re: Hälvik-autojuhid
TiitX11 kirjutas:tähelepanu oli nii 75% GPS-il, 10% turborõhu näidikul (et ikka teine turbo ei rakenduks ja oleks öko)
Nii juhtub, kui autot ostes püsika arvelt koonerdada...
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Krl kirjutas:Mis krdi asi see nüüd oli?
Päris äge asi, mida enne sõitu, sõites ja peale sõitu tarbiti...

-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Muuseas oldi kogu aeg 100% kaine. Püsikat raskele matkaautole manuaaliga pole mõtet paigaldada, käike tuleb lappida ja pidureid ka vahel.
Kurjaks ajab just eesti politsei jälle oldi võsas ja kepp väljas, isegi 2-s kohas. Mujal euroopas on kordades rahulikum, politsei tuleb siis kui TEDA ON VAJA! Mitte ei kogu maksuraha. Meil kui teda on vaja siis.....on "hõivatud", vaba ekipaasi pole....sest passitakse võsas. Muu aga nagu jewroopas ikka.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Hälvik-autojuhid
TiitX11 kirjutas:Muuseas oldi kogu aeg 100% kaine. Püsikat raskele matkaautole manuaaliga pole mõtet paigaldada, käike tuleb lappida ja pidureid ka vahel.
Kurjaks ajab just eesti politsei jälle oldi võsas ja kepp väljas, isegi 2-s kohas. Mujal euroopas on kordades rahulikum, politsei tuleb siis kui TEDA ON VAJA! Mitte ei kogu maksuraha. Meil kui teda on vaja siis.....on "hõivatud", vaba ekipaasi pole....sest passitakse võsas. Muu aga nagu jewroopas ikka.
Ei kujuta hästi ette, miks pead pidevalt käike ja pidureid lappama.
Mõni aeg tagasi tulin matkaautoga Trentost Itaalias Oderi äärde Frankfurti terve tee 6. käiguga(ca 950km)
Ainult üks nullipidurdus ja kohaltvõtt oli, Nürnbergi lähedal bensukas.

-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Prets kirjutas:Rootsis piirkiirus üldse 70, kui pole just kindlat 90 lubavat märki.
Jama, käin ikka viimasel ajal tihti Rootsis klientide juures ja maanteed on 90 või 100km/h
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: Hälvik-autojuhid
70 on suht palju väikestel teedel aga rohkem ikka 90 ja kiirteel 120 suht tavaline.
kristjan128 kirjutas:Prets kirjutas:Rootsis piirkiirus üldse 70, kui pole just kindlat 90 lubavat märki.
Jama, käin ikka viimasel ajal tihti Rootsis klientide juures ja maanteed on 90 või 100km/h
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
rannamees kirjutas:TiitX11 kirjutas:Muuseas oldi kogu aeg 100% kaine. Püsikat raskele matkaautole manuaaliga pole mõtet paigaldada, käike tuleb lappida ja pidureid ka vahel.
Kurjaks ajab just eesti politsei jälle oldi võsas ja kepp väljas, isegi 2-s kohas. Mujal euroopas on kordades rahulikum, politsei tuleb siis kui TEDA ON VAJA! Mitte ei kogu maksuraha. Meil kui teda on vaja siis.....on "hõivatud", vaba ekipaasi pole....sest passitakse võsas. Muu aga nagu jewroopas ikka.Ei kujuta hästi ette, miks pead pidevalt käike ja pidureid lappama.
Mõni aeg tagasi tulin matkaautoga Trentost Itaalias Oderi äärde Frankfurti terve tee 6. käiguga(ca 950km)
Ainult üks nullipidurdus ja kohaltvõtt oli, Nürnbergi lähedal bensukas.
Kui kerge masin siis küll. Minu omal on 110KW aga ikka vähe. Tsiklil ka kusagil mootor 110KW aga tema "liigub"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.