Re: Reisikirjad
Veel mõned lõigud Venemaa põhjatutest metsadest.
[youtube][/youtube]
Veel mõned lõigud Venemaa põhjatutest metsadest.
[youtube][/youtube]
Väike ülevaade Murmanski (ainsast) vaatamisväärsusest Ei olnud eriti inspireeriv linn, et sinna väga pikalt jääda, kihutasime juba samal õhtul edasi.
Ühtlasi ka õpetus, kuidas sobitada 1150GSi piduriklotsid 650GSile.
[youtube][/youtube]
randel kirjutas:Väike ülevaade Murmanski (ainsast) vaatamisväärsusest
Tänud!Lõpuks siis selgus majas, et kuhu Jänks kadunud on.
randel kirjutas:Ideaalis sobiks miski 150-170kg kaaluga ja 70-80hj, aga sellist ratast pole veel tehtud .
Kuidas nii, et pole veel tehtud sellist ratast, täitsa olemas ju http://www.ktm.ee/?page_id=3830&g2_itemId=1453
Kisub nagu teema(reisikirjad)väliseks jutuks aga kindlasti võiks ka sellist ratast arvesse võtta - http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2010.htm
Ma arvan, et vaevat keegi KTM 690 Rally-versiooniga matkale minna otsustab, selle kasutusvaldkond on ikka hoopis mujal, hinnast rääkimata.
Teises äärmuses on need igasugu 650KLR, GS jne rattaid, soodsa hinnaga küll, aga nende kuivkaal on seal 170-180kg vahel ehk tühimass siiski pigem 200kg kanti ja mootorivõimsuseks ka napilt 50hj, mitte 70-80hj nagu ma soovisin Vedrustus on kah selline odava otsa värk, mis maastikul vähegi kiiremal liikumisel juba hätta jääb.
Lõpuks siis selgus majas, et kuhu Jänks kadunud on
Ei närinud läbi praegast. Et kas meie jänksist tehtigi see suur kivikuju vää?
Me tõime Jänxi ikka kodumaale tagasi, veits katki oli teine aga muidu ok.
Nüüd viimane osa reisist ka vaatamiseks väljas.
[youtube][/youtube]
Nuuh, see töll Kalev Rattus juba jõudnud Su vidot rottima??? (Sony Entertainment bla-bla...)
TYRAMAIVÕI faking värdjad on seal kuradi autorikaitses.
Hr.Nõel kirjutas:Lõpuks siis selgus majas, et kuhu Jänks kadunud on
Ei närinud läbi praegast. Et kas meie jänksist tehtigi see suur kivikuju vää?
Noh, ta läks ju täitsa katki eelmise video lõpus.
Rattus ladinakeeli vist tähendabki rott!
....Rattus ladinakeeli vist tähendabki rott!...
Seda minagi.
Aga pilti tahaks ikkagi näha, poisid ausa asja ikka ära teinud.
Uus katse pildiga
Lahkume Venemaalt, rahvusvaheline õhtu kämpas ja euroopa mandri põhjapunkt.
[youtube][/youtube]
Jube vahva.
Krt sellised kolamised mulle meeldivad kus pole teid ja rasked olud. Gamvik yks mu ammune koht kuhu tahan minna, mitte et see mandri euroopa pohja poolsem punkt on (mitte Nordkapp, see on saar ), okey seda kah,
kuna laanepoolseimas oldud kahel rattal, lihtsalt tundub huvitav.
Hetkel aga katsetan haaletamis, alustasin 29 nov. ja olen nyydseks valja joudnud Sloveeniasse ning homme alustan haaletamist Portugali poole, jube vahva oleks vana aasta ohtul ookeani aares olla.
Joule ja muud toredust koigile matkasellidele
Gamvik ei ole just eriti raske koht matka sihtpunktiks, asfalttee läheb praktiliselt lõpuni välja. Aga kui mandri põhjapoolseimasse punkti tahad, siis pead hoopis Nordkinni matkama, see aga on juba tükk tõsisemat matka, edasi-tagasi kokku pea 50 versta graniidilasu otsas turnimist. Nordkinn jääb Gamvikist pisut läände. Gamvikis, mis on üks pisike unine norra kaluriküla, on muideks, mandri põhjapoolseim majakas ja tee sinna on ilus.
Nii on jah, õige põhjapunkt on Nordkinn ehk Kinnarodden http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Nordkinn, mis on Gamvikist paar km põhja pool, 23km pikkune matkarada sinna algab Mehamnist ja Gamvikist on Nordkinn ka üle mere näha. Ehk et tegemist on sama poolsaare kahe neemega. Nordkinni ja tagasi (ca 50km) on kahepäevane korralik jalgsimatk üle suurte kivide, korralikud matkasaapad on suht hädatarvilikud. Ehk et keskmisele mootorratturile kärab Gamvik kah põhjapunktina
Kui see viimane paar km majakani välja arvata, siis lähebki sinna vaid üks ja ainus asfalttee, mis on küll kena, aga ka ei midagi erilist, kui arvestada, et sinna sõiduks tuleb sõita 300km edasi-tagasi mööda sama teed. Rohkem sellisele põhimõttelisele matkajale, kes peab mingis punktis "X" ära käima (nagu meie ). Ei ütleks, et ülejäänud Põhja-Norra rannik sellele lõigule kuidagi alla oleks jäänud.
Ee... kui jutt juba Nordkinni jalutamise peale läks, siis ma ei võtaks sinna minekut liiga kergelt. Esiteks, sinna mingit tähistatud ega isegi mitte vähimalgi määral märgatavat matkarada ei lähe, vähemalt oli see nii 2006.
Mehamni lennuvälja taga on küll uhke värav ja 50 meetrit rada, aga edasi võid mingeid jälgi leida vaid esimese 2 - 3 kilomeetri jooksul esimese jõekeseni, millest läbisumpamise järel tuleb usaldada vaid kaarti ja GPS-i. Seal on tehtud kivipüramiide, aga neid on kohalikud pannud püsti ka teistel eesmärkidel ning neid järgides kõnnid raudselt sohu.
Ka ei ole mõtet trügida sinna 2 päevaga. Sul on varustus, mis kaalub ja maastik pole mitte kivine vaid TÕESTI kivirusu, mida pidi tuleb TURNIDA. Künkaharjad on mingist pruunist vulkaanilisest kivimist, mis on nii abrasiivne, et lõhub käsi isegi toetumisel ja suudab ka Vibramtallad kulutada tundmatuseni. See matk lõhkus saapaid kaugelt rohkem, kui kõik hilisemad ja hoopis pikemad kokku.
Otstarbekas on esimesel päeval kõndida üle selle tekonna kõrgema tipu ja panna laager üles jõekese äärde, mis otse Nordkinni platoo suunas Sandfjordi voolab. Teisel päeval teha Nordkinni päev KERGE varustusega (st laager liigse kraamiga jääb maha!). NB! Platoo alguses on mingi järv, kust võtta vesi kaasa, sest hiljem te seda enam ei leia, kui vähegi kuiv aasta on. Neem ise on platoost eraldi, st tuleb ronida platoolt alla mööda üsna vastikut rusukallet pea merepinnani ja siis uuesti neeme platoole. Kena üksildane kohake põhjapõtradega.
Õhtuks jõuad kenasti laagrisse tagasi, saate sellise 25 km päeva.
No ja kolmandal päeval padajanniga Mehamni tagasi, pärastlõunaks olete kohal.
Arvestage ilmaga! Me startisime lõppevas vihmasajus, Nordkinnipäev oli kaunis, tagasiteel aga jäime jämeda horisontaalse vihmaga tormi kätte, mis algab, nagu oleks keegi ventilaatori nupust käivitanud. Lihtsalt tuleb üle mäe ja seda nii kiiresti, et me ei suutnud kokkugi koguneda. Jätkub...
Viimasena lihtsalt fikseerisin, kus keegi ära kadus, samas esimesed polnud veel märganudki, mis toimub. Õnneks oli tuul valdavalt tagant ja tormi ajamisel ning surmahirmu tiivul vudisime 2,5 tunniga maha maa, millele tulles kulus 8 tundi. Arvestage ka, et sellise ilmaga on seal 7 - 8 kraadi sooja, mitte rohkem. St mitte küll midagi ekstreemset, aga arvestage üllatustega ja ärge mütsiga lööma ka minge. Vaadake ikka ilmateadet ka.
Me olime toona vähemalt autoga, Mehamni hotellis soojendasime end duši all üles, aga Isakest &Co-d ootasid peale retke lõppu tsiklid. Minu arvates võis neil veel vastikum olla, aga eks ta ise räägib, kui tahab. Aga: ka tsiklimatk ei välista seega mõnusat jalgsiturnimist! Uskuge, nii näeb märgatavalt rohkem.
St, kui kellelgi peaks plaan olema Nordkinni osas, võin olla tõhusalt infoga abiks, nagu kõiges, mis puudutab P-Norrat (v.a. Vardo poolsaar, kus ma pole käinud).
Mis puudutab Gamviki, siis siiski - see on mandri põhjapoolseim koht, kuhu pääseb AUTOGA. Nordkapp aga, nagu öeldud, on saar. Ja see pole isegi mitte selle saare põhjapoolseim punkt, kuhu tuleks ka 7 kilomeetrit jalgsi matkata.
[quote="Tsikkelröövel"]
Mis puudutab Gamviki, siis siiski - see on mandri põhjapoolseim koht, kuhu pääseb AUTOGA. Nordkapp aga, nagu öeldud, on saar. Ja see pole isegi mitte selle saare põhjapoolseim punkt, kuhu tuleks ka 7 kilomeetrit jalgsi matkata.[/quote]
Gamviki all pidasingi silmas tsikliga sinna ja edasi jalgsimatk Nordkinni.
Aga pean mainima, et haaletamisreis on ka paris huvitav ja seiklusterohke, eile saabusin Madriidi Rumeenia rekkaga kus istusime kabiinis pea 600 km neljakesi.
Head vana loppu
nordkinnis jalutamise kohta ütleks omalt poolt, et pigem soovitan teha asi kiiresti.
käisime kolmekesi (sh naisterahvas) kogu teekonna 23 tunniga, millesse kuulus ka pikem 3 tunnine paus-uinak + muud pausid ja nautlemised.
igati ok ettevõtmine ja ka takkajärgi mõeldes õige otsus.
seal ei taha kuidagi jääda ei vihma kätte ega pikalt paksus udus olla - mõlemad aga sagedased kaaslased sealkandis.
telklaagrit on hea üles panna üsna lennujaama lähedale, jõe kaldale.
Tervitus,
Kaukaasia reisist väike pildivalik. Kalmõkia, Dagestan, Tshetshenia, Ingushetia, Kabardino-Balgaria, Põhja Osseetia ja Gruusia. Kokku 8500 km
http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... _2011/1866
Eks talve poole kirjutab ka mingi reisikirja.
Kuidas sujus Venemaa-Gruusia piiriületus?
Venemaa-Gruusia piir toimib aga väikest naginat siiski oli ja üllatavalt just Gruusia poolel. Aga kannatlikus ja väike vastastikune sõimlemine aitas.
veits of topic aga: neljapäeval tuli rekka haagisega. pidime kontrollima haagise tulesid aj piduriklotse. mingi aeg tegi ülemus haagise uksed lahti ja sealt paistis mingi ehitis kuhu oli paigutatud 4 harrikat. kaks all ja kaks peal. jutt oli et tüübid tahtsid hispaanias veidi ringi paugutada aga ise ei tahtnud kohle sõita ja rattad saadeti rekkaga teele. jutu järgi läks maksma kiloeur. aga riia kandis juht vaatas, et tent on kuidagi kummis. tegi tagant uksed lahti ja mis sealt paistis. kõik 4 harrikat olid raamide vahel kummuli kukkund ja kurat seda teab kui kaua aega tagasi. juhi õnneks oli see, et tema neid rattaid ei kinnitanud raamidesse aga no ikkagi rattad kummuli ja kõigil ratastel oli kiivrid kaitsmed ja kogu ülejäänd varustus selga seotud. et siis looo moraal on see, odavam oleks olnud ise kohale sõita. aga noh eks igaüks teab ise.
husu kirjutas:et siis looo moraal on see, odavam oleks olnud ise kohale sõita. aga noh eks igaüks teab ise.
loo moraal on see, et transpordifirma saab selle kõik kinni maksta...
ja veel, ise kohalesõitmine pole sugugi odavam, pigem kallim ja väsitavam
aga miks transpordifirma. need raamid mille sisse rattad oli pandud ei olnud transpordifirma omad. transpordifirma ei kinnitanud ka rattaid raamide sisse. rattad olid raamide sees ja tõstukiga tõsteti peale. see oleks umbes nii, et pakid mingi asja karbi sisse (näiteks klaasi ilma mullikileta) ja pärast virised, et terve karbi sees on asjad katki läinud. aga kui ma tüüpi näen uurin asja, et kes süüdi jäi ja mis edasi sai.
ma arvan, et ise sõites see väsitavam tasub ennast rohkem ära kui vaade lennukilt. ja kui vaadata nii, 250 transa plus lennukipilet ega väga odavam poleks tulnud kui ise sõita. kui just iga õhtu hotellis pehmes voodis ei taha magada
Reeglina siiski on kogu kaup kindlustatud mida rekka veab. Loomulikult juhul kui on korralik firma.
Aga mis puudutab rekkaga tsiklireisi, siis olen ka sama meelt, et rattamatk hakkab ratta seljas kodust ja lõppeb kodus
Alati on olemas ka ajafaktor, Hispaaniasse mööda maad on päris piisavalt palju maad ja kulub päris piisavalt päevi enne kui kohale jõuda, sama lugu tagasi tulekuga, jätad sügise peale, siis oht sattuda keset lumetormi, kui sul puhkust on ca 2 nädalat, mida sooviks veeta palmi all cruisides, siis on oluliselt mõistlikum saata rattad rekkaga ja ise lennata.
Raiki kirjutas:Reeglina siiski on kogu kaup kindlustatud mida rekka veab.
Kindlustus on piiratud autovedudel 8,33SDR-ga bruto kg kohta, see on umbes täpselt 10€ kanti ehk kui su ratas maksab 20000€ ja kaalub 300kg, ja hävib täies mahus, siis maksimaalne hüvitis on 300kg*10€=3000€. Kui tahad täiskindlustust, siis tuleb see lisaks osta.