Sidesüsteemid mootorrattal
Moderaator: Moded
Re: Sidesüsteemidest rattal
Need eelnevad targad jutud käivad kesksageduste kohta. No ma tahaks näha kesklainesaatjat tsiklil .
ULL FM levi on siiski sirgjoonelisem: levib seni, kuni levib, läbi füüsiliste takistuste ei taha minna ja siis on kõik, ei mingeid auke ega põrkeid ja kehtib lihtne reegel: mida kõrgemal on antenn, seda kaugemale levib sama võimsuse juures. (Jätaks need tropolevid ja yagiantennid kuhugi mujale, tegemist on tsiklifoorumiga).
Re: Sidesüsteemidest rattal
Yagi tõin näiteks litsalt, et sõltuvalt antennist ei ole 80km otselevis 0,5W ULL-ga võimatu. Samamoodi vastu norides ei oma levi seisukohast tähtsust kas ULL on AM või FM modulatsioonis. Jätkates aga teemat, siis küsimus ei ole ainult antenni asukoha kõrguses, kuigi ka see on määrav, vaid lisaks antennis endas. Suur vahe reaalses levis on antenni pikusel - kas n.ö. cobra 5cm pikkune originaaljupats, 15cm pikkune 1/4 laine antenn, 35cm pikkune 1/2 laine antenn või koguni 70cm pikkune täislaine antenn. Reaalselt on need vardad tänu häälestuspoolidele nõks lühemad tavaliselt. PMR-i puhul sobivad maru hästi vanast NMT ajast pärit antennid (kui kellelgi peaks auto vm antenne vedelema sellest ajast) ehk 446MHz on piisavalt lähedal NMT 450MHz-le. Kokkuvõttes tasub originaaljupiga pisike kabul sadula alt välja võtta ja kascõi krae külge riputada - levi paraneb kindlasti. Teiseks, kui vähegi on võimalik, siis ntx poollaine antenn taha porikale vms (igatahes varjestusest välja). No ja siis see võimsus...
-
Teema algataja
Re: Sidesüsteemidest rattal
Hetkel Tehnoturus tsikli sidevahenditel ja muudel asjadel lausa uskumatud hinnad!!!!
-
Teema algataja
Re: Sidesüsteemidest rattal
No tegu pole enesereklaamiga vaid hea pakkumisega tsikli meestele. Kui korra pilk peale visata siis arvan et hinnad ikka hetkel väga head. Egas nad selliseks ei jää. Kelle huvi rohkema vastu siis vastan meeleldi küsimustele.
Vabandust kui kedagi see postitus nüüd solvas
-
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Sidesüsteemidest rattal
On kellegil kogemust kuidas paaritada Midland BT2 http://www.tehnoturg.ee/EE/3613/A21 ja Cobra MicroTalk MT 975 http://www.tehnoturg.ee/EE/3371/CO3 ning milliseid lisavidinaid on vaja selle komplekti töölesaamiseks? Ja kas sidekvaliteet on üldse vaeva ja kulu väärt.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
http://www.tehnoturg.ee/EE/3613/A213
seesamune jubin peaks sobima. Ning nagu eelkõnelejad siin on juba rääkinud, siis peamiseks miinuseks ehk selle asjanduse aku kestvus, muidu nagu toimib.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Pisut enesereklaami ka minu poolt:
Sain kätte esimesed Cardo G4 näidised ning järgmisel nädalal üritaks organiseerida miskid testimis-katsumisvõimalused. Kellel asja vastu huvi on tulge appi katsetama. Eriti oodatud on tegelased, kel on juba olemas mõni sinihamba toega seade - GPSid, moblad (mp3 mängijaga ja ka ilma), igasugu adapterid, käsiraadiojaamad jms.
Kontrolliks siis üle, kas asjad toimivad nii nagu tootja lubab.
Tootja sõnul on võrreldes viimase Cardo Q2 seadmega lisandunud järgmised omadused:
- A2DP (stereoheli) ja AVRCP (MP3 mängijal lugude vahetus, play/stop otse G4 seadmelt) sinihamba profiilide tugi
- kuni 4 inimese konverentsreziim
- sidekaugus kuni 1600m
- hääljuhised (info konverentsireziimis osalejate jm kohta)
- stereoraadio koos RDS toega (vahetab ise sagedust, kui sama jaama signaal teisel sagedusel parem)
- firmware upgrade võimalus
- laadimine USB pesast
- jne.
Loomulikult on (tagasi)ühilduv ka Q2, FM ja Teamseti juhi mooduliga.
Kel huvi siis PS.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Mis maksab?
Aa ja see ka, et kas juhtmega saab ikka MP3 mängija veel külge lükata?
Testida tahaks küll, eriti seda lubatud 1600 m omavahelise pläkutamise asja. Kui saaks üle 500m kasvõi kätte, oleks päris asjalik juba.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:mul on huvi mitte niivõrd omaduste, kuivõrd hinna järgi praegu
mis see umbes olla võiks?
Aa ja see ka, et kas juhtmega saab ikka MP3 mängija veel külge lükata?
jah. juhtmega saab jätkuvalt MP3 mängija ühendada. Võrreldes Q2 seadmega midagi minuteada kärbitud ei ole. Orienteeruv hind 3700 krooni.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
RDS on see tekst, mida sa raadio ekraanil näed.
See, mida sa silmas pead, on mingi teise nimega tehnoloogia.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:RDS on see tekst, mida sa raadio ekraanil näed.
See, mida sa silmas pead, on mingi teise nimega tehnoloogia.
Tootja info: "RDS functionality (adjusts to best frequencies according to zones)"
Pakun et lisaks tekstile edastatakse ka sagedusi, mida vastuvõtja kontrollib.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Mina lähtusin oma mälust ja sellest jutust:
http://www.rds.org.uk/rds98/whatisrds.htm
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:Mina lähtusin oma mälust ja sellest jutust:
http://www.rds.org.uk/rds98/whatisrds.htm
wikipeedias kirjas, et RDSi infoväljade hulgas on ka AF ehk alternative frequencies väli. ilmselt ikka tehnoloogia nimi RDS, kuigi mind huvitab tehnoloogia nimest rohkem see, kas asi töötab või mitte
http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Data_System
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Ma korraks kujutasin ette lihtsalt, et äkki mingi Text-Reader loeb sulle kõrva seda asja, mida teised ekraanil näevad. Mis oleks üsna gay funktsioon iseeenesest
Aga kuidas sa seda testipäeva kujutasid, et rahvas jookseb lumes ringi, kiivrid peas? Tahaks proovida küll seda uut vidinat, see rahuldaks mu sidevajadused sellisteks trippideks vabalt, nagu siiani teinud olen.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:Ma korraks kujutasin ette lihtsalt, et äkki mingi Text-Reader loeb sulle kõrva seda asja, mida teised ekraanil näevad. Mis oleks üsna gay funktsioon iseeenesest
Aga kuidas sa seda testipäeva kujutasid, et rahvas jookseb lumes ringi, kiivrid peas? Tahaks proovida küll seda uut vidinat, see rahuldaks mu sidevajadused sellisteks trippideks vabalt, nagu siiani teinud olen.
Huviliste arvu pealt vaatame, mis täpselt toimuma hakkab. Kiivrite külge pole eriti vajadust asju monteerida ja lumes joosta ka mitte. Ainuke funktsionaalsus, mida õues testida ongi ainult leviulatus. Selle ma üritaksin võimalusel ise enne ära proovida - võtaks kellegi gps-iga punti ja teeks ühe katse linnas ja lagedal. Kui sul GPS olemas, millega saab miskil moel distantsi määrata, siis aga palun - teeme ära mõni õhtu. Ülejäänud funktsionaalsuse saab ka laua taga õlle kõrval ära proovida (n. nädala lõpupoole).
Re: Sidesüsteemidest rattal
Käisime täna õhtul siis herr Piipz-uga maanteel sidekaugust testimas ning mitte just eriti ideaalsetes oludes saime ühenduse kahe G4 seadme vahel 680m pealt. Kui lumi ära sulab, siis teeb kindlasti veel ühe katse, sest ausaltöeldes ma ise selle tulemusega eriti rahule ei jäänud, lootsin ikka et vähemalt kilomeeter tuleb ära.
Hiljem katsetasin seadmeid tubastes oludes edasi. Üks huvitav asi, mis välja tuli oli see, et kui ühendasin 4 G4 seadet ja ühe Q2 seadme omavahel kokku, siis kõik 5 seadet said samasse kanalisse samaaegselt möliseda ja kõik kuulsid kõiki.
Seetõttu pakun, et ka G4 seadmeid saab omavahel ühendada kokku rohkem kui tootjapoolt lubatud 4 tükki ning jätkuvalt omada full-dupleks sidet kõigi vahel.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Minu jaoks on tegelt juba 700 meetrit piisav.
Usun ka, et paremates tingimustes saab rohkem.
Uus Cardo tänu oma kujule ja suurtele nuppudele on ka oluliselt mugavam vidin, võrreldes eelmistega
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Sain nüüd kätte vidina.
Esmamulje - aparaat on suur. See on negatiivne külg nendele, kellele meeldivad pisikesed asjad, positiivne külg nendele, kellele meeldib funktsionaalsus, ka paksude kinnastega ei ole probleeme nuppe vajutada, nupud on suuremad ja üksteisest rohkem eemal.
Kiirülevaade - kõlarite helikvaliteet on palju parem, võrreldes eelmiste mudelitega, ei ole nii plekine hääl, kannatab täitsa mussi kuulata.
Bluetooth A2DP - avastasin, et mul polegi Ipodi väga tihti enam vaja, tuleb moblasse vist suurem mälukaart osta, mobla striimib mussi stereona üle bluetoothi kõrvaklappidesse ning klappide pealt on võimalik lugusid vahetada
Raadio - töötab samamoodi, nagu kõik eelmised mudelid, rahuldavalt. RDS funtsktsiooni ühe koha peal seistes ei saanud testida, aparaat peaks võtma automaatselt teise sageduse, kui sellel parem levi on.
Meil kõik raadiod vist seda funktsiooni ei omagi.
Vox - sai proovitud telefonile vastamist häälega, päris kõva röögatuse pidin tegema, et see tööle saada.
Samas jäi mulje, et kui mikker on natuke teises asendis, ei pidanud nii kõva röögatust tegema.
Sidekaugust korra juba testisime, kuid nüüd varsti tahaks uuesti testida, kui motikaga sõita saab - siis asun ise maapinnast kõrgemal ka ning ehk on ka ilmastik parem.
Ning siis oskan ka kuuldavust kommenteerida sõidu pealt (eelmine kord olime autos, seal väga tuult ei puhu).
Üks küsimus tegelt teistele Cardo seadmete kasutajatele.
Kuna mul mikrofoni vars on pikk, kuid ei raatsi seda veel lühemaks teha, siis kas keegi on täheldanud helivahet,
et mis pidi see mikker suu ees on, kas vasakul paremale või alt üles?
Ehk siis nagu siin:
Või on varrel jõnks sees ja suu juurde tuleb mikker altpoolt, mitte küljepealt?
-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Sidesüsteemidest rattal
Sory ma ei viitsi spekse otsida - kas seda vidinat laadimise ajal ka kasutada saab?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
kris. kirjutas:Sory ma ei viitsi spekse otsida - kas seda vidinat laadimise ajal ka kasutada saab?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Seda vist polnud kirjas aga saab küll, jah.
Ta küll lülitab ennast välja, kui laadija taha paned, kuid siis uuesti sisselülitades saab seda laadimise ajal ka kasutada.
Ainult seda ei ole soovitatav teha märja ilmaga. Või kui on väga vaja, siis tasub USB juhtme otsa mingi kummitihend panna.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Kas keegi oleks nõus võhikule soovitama seadet või seadmeid, millega oleks võimalik
- moblaga rääkida
- navi korraldusi kuulata
- seljakotiga normaalselt rääkida
- võibolla ka teise rattaga suhelda
Tore kui kiivril juhtmeid taga ei oleks... Või tuleks sellise sooviga lihtsalt mõnda motopoodi minna?
Aitäh!
-
- Postitusi: 2004
- Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
- Tsikkel: Midnight Star 1900A
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Pezzi kirjutas:Kas keegi oleks nõus võhikule soovitama seadet või seadmeid, millega oleks võimalik
- moblaga rääkida
- navi korraldusi kuulata
- seljakotiga normaalselt rääkida
- võibolla ka teise rattaga suhelda
Tore kui kiivril juhtmeid taga ei oleks... Või tuleks sellise sooviga lihtsalt mõnda motopoodi minna?
Aitäh!
täitsa toimib niisugune kooslus:
Link aegunud http://www.garmin.ee/tooted/moto-gps/zumo-660
ja
Link aegunud :-(http://www.garmin.ee/tooted/cardo/hands ... 2-multiset
kuigi tahaks seda proovida
http://www.vajalik.ee/shop.php?more=30
K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Raadio ei paista mul hästi toimivat (G4), kahtlustan, et pean kõrvaklappide juhtmed voodri vahelt välja katkuma ja mööda kiivri äärt jooksma panema, levi on vähemalt nii, et juhe jookseb voodri sees, väga nõrk. Et kas keegi on midagi scala rideriga pidanud kaabeldama, et saaks raadio vastuvõtu paremini toimima?
-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Sidesüsteemidest rattal
Kas vooder sisaldab raadiolainetele raskesti läbiravaid materjale? Kui ei, siis ei tohiks vastuvõtu kohapealt küll vahet olle, kas kaabel jookseb kiirvri sees või väljas. Aga raadiolained käituvad kohati kummaliselt ... katsetada ju võib.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:.....
Kuidas muidu G4-jaga rahul oled?
Või pole veel jõudnud väga kasutada?
-
- Postitusi: 2004
- Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
- Tsikkel: Midnight Star 1900A
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Sidesüsteemidest rattal
Piipz kirjutas:et saaks raadio vastuvõtu paremini toimima?
6 x 100w ja antenn tagakohvri külge... , aga jah, räägi g4-st, kas on raha väärt?
K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.