Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Moderaator: Moded
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Praegu saavad kõik motomehed, kes Ülemiste Citys kõnniteel pargivad, kollase lipiku otse tsikli külge. (70€ per tsikkel, ehk siis 10 meetri peale 700 euri trahvi
)
Siin maja ees, kus mina töötan, on neid kollaste lipsudega rattaid kümmekond. Nii et kui pargid praegu seal kandis, siis palju õnne vist. (P.S. 10a jooksul pole siiani sellega probleemi olnud)(P.S.2 vedas, et ise tulin täna auotgA).

Siin maja ees, kus mina töötan, on neid kollaste lipsudega rattaid kümmekond. Nii et kui pargid praegu seal kandis, siis palju õnne vist. (P.S. 10a jooksul pole siiani sellega probleemi olnud)(P.S.2 vedas, et ise tulin täna auotgA).
-
- Postitusi: 8446
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Seal on tänavad ja ümbritsevad kõnniteed transpordimaa, aga kas nad kuuluvad linnale?Piipz kirjutas: ↑04 Juun 2025, 12:54Praegu saavad kõik motomehed, kes Ülemiste Citys kõnniteel pargivad, kollase lipiku otse tsikli külge. (70€ per tsikkel, ehk siis 10 meetri peale 700 euri trahvi)
Siin maja ees, kus mina töötan, on neid kollaste lipsudega rattaid kümmekond. Nii et kui pargid praegu seal kandis, siis palju õnne vist. (P.S. 10a jooksul pole siiani sellega probleemi olnud)(P.S.2 vedas, et ise tulin täna auotgA).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Ettevõtted,kes seal rendivad, saavad ju ka oma meelsust näidata. A´la millal saab iga maja juurde kaherattaliste parkla ja kui ei saa siis lepingut ei pikenda. See,et kaherattalised peavad kuskil parklas kvartal eemal seisma, nagu autod, on suht totakas teema. Mujal arenenud maades (me vist liigitame end ka sinna) on kaherattaliste parkimine ikka suht hoone ukse kõrval,mitte kuskil kaugel. Ma olin mitte ammu (välismaal) hotellis, kus puudusid auto parkimise kohad täiesti (oli 3kohta peatumiseks ukse ees), aga tsiklite ja rollude parkimised olid ümber maja olemas ning neid oli palju.Piipz kirjutas: ↑04 Juun 2025, 12:54Praegu saavad kõik motomehed, kes Ülemiste Citys kõnniteel pargivad, kollase lipiku otse tsikli külge. (70€ per tsikkel, ehk siis 10 meetri peale 700 euri trahvi)
Siin maja ees, kus mina töötan, on neid kollaste lipsudega rattaid kümmekond. Nii et kui pargid praegu seal kandis, siis palju õnne vist. (P.S. 10a jooksul pole siiani sellega probleemi olnud)(P.S.2 vedas, et ise tulin täna auotgA).
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Urmas66 kommentaari lugedes ja veidi mõtiskledes saatsin eile Mainorisse kirja. Ma ei tea, kas nemad on Europarki aktsiooniga seotud, kuid ma sügavalt kahtlen, et ei ole, seega mootoratturi ja rentnikuna leian, et ma pidin just Mainorile kirjutama. Olgugi, et ma ise trahvi ei saanud. Seda ainult juhuse tõttu:
Lugupeetud Mainor AS,
Pöördun Teie poole seoses eilse, 4. juuni 2025, ootamatu ja äärmiselt küsitava parkimiskorraldusega Ülemiste Citys, mille tagajärjel said paljud mootorratturid oma lenksu külge 70-eurose trahvilipiku. Esindan selle pöördumisega lisaks iseendale ka Eesti suurimat motokogukonda biker.ee kaasomanikuna ning Ülemiste Citys ruume rentiva ettevõtte töötajana.
Olen viimased kümme aastat Ülemiste City piirkonnas töötanud ja selle aja jooksul olen suviti pidevalt mootorrattaga tööle tulles parkinud sealsetel kõnniteedel ja muudes mitte-otse parkimiseks ettenähtud, kuid liikumist mittetakistavates kohtades. Kogu selle aja jooksul ei ole ma kordagi saanud ei hoiatust ega trahvi. Seetõttu on 4. juunil toimunud massiline 70-euroste trahvide määramine täiesti ootamatu ja näitab minu hinnangul ebaproportsionaalset ja üleolevat suhtumist Ülemiste City külastajatesse ja töötajatesse.
Kuigi mõistan, et kõnniteel parkimine ei pruugi alati olla rangelt lubatud, on mootorrataste parkimisel teatud spetsiifilised vajadused, mida Ülemiste City praegune infrastruktuur ei arvesta. Mootorratas võtab tavalisel autoparkimiskohal liiga palju ruumi, mis on ebapraktiline ja ebaefektiivne. Lisaks on olemasolevad paar mootorrataste parkimiskohta (näiteks Maksuameti ees) ebamugavad ja liiga kitsad. Mootorratas pargitakse reeglina viltu ja enne sõidu alustamist tuleb see püstiasendisse tõsta. Kui teine sõiduk pargib liiga lähedale, muutub see manööver raskeks või isegi võimatuks.
Eeltoodust lähtuvalt palun:
Tühistada kõik 4. juunil 2025 Ülemiste Citys mootorratastele väljastatud 70-eurosed trahvid. Leiame, et selline ootamatu ja varasema praktikaga vastuolus olev karistamine ilma igasuguse eelneva teavituse või lahenduste pakkumiseta on ebaõiglane.
Algatada arutelu ja leida koostöös mootorratturite kogukonnaga lahendus Ülemiste City mootorrataste parkimiskorralduse parandamiseks. Vajalik on luua piisavalt ja sobivalt paigutatud parkimiskohti, mis arvestavad mootorrataste eripära ja vajadusi.
Tagada edaspidi proaktiivne ja selge teavitamine kõigist parkimisreeglite muudatustest või uutest regulatsioonidest enne nende jõustumist.
Loodan sügavalt, et Mainor AS suhtub sellesse pöördumisse tõsiselt ja oleme valmis panustama lahenduste leidmisse, et Ülemiste City oleks kõigile kasutajatele, sealhulgas mootorratturitele, parem ja mõistvam keskkond.
Lugupidamisega,
Heiti "Piipz" Piip
Lugupeetud Mainor AS,
Pöördun Teie poole seoses eilse, 4. juuni 2025, ootamatu ja äärmiselt küsitava parkimiskorraldusega Ülemiste Citys, mille tagajärjel said paljud mootorratturid oma lenksu külge 70-eurose trahvilipiku. Esindan selle pöördumisega lisaks iseendale ka Eesti suurimat motokogukonda biker.ee kaasomanikuna ning Ülemiste Citys ruume rentiva ettevõtte töötajana.
Olen viimased kümme aastat Ülemiste City piirkonnas töötanud ja selle aja jooksul olen suviti pidevalt mootorrattaga tööle tulles parkinud sealsetel kõnniteedel ja muudes mitte-otse parkimiseks ettenähtud, kuid liikumist mittetakistavates kohtades. Kogu selle aja jooksul ei ole ma kordagi saanud ei hoiatust ega trahvi. Seetõttu on 4. juunil toimunud massiline 70-euroste trahvide määramine täiesti ootamatu ja näitab minu hinnangul ebaproportsionaalset ja üleolevat suhtumist Ülemiste City külastajatesse ja töötajatesse.
Kuigi mõistan, et kõnniteel parkimine ei pruugi alati olla rangelt lubatud, on mootorrataste parkimisel teatud spetsiifilised vajadused, mida Ülemiste City praegune infrastruktuur ei arvesta. Mootorratas võtab tavalisel autoparkimiskohal liiga palju ruumi, mis on ebapraktiline ja ebaefektiivne. Lisaks on olemasolevad paar mootorrataste parkimiskohta (näiteks Maksuameti ees) ebamugavad ja liiga kitsad. Mootorratas pargitakse reeglina viltu ja enne sõidu alustamist tuleb see püstiasendisse tõsta. Kui teine sõiduk pargib liiga lähedale, muutub see manööver raskeks või isegi võimatuks.
Eeltoodust lähtuvalt palun:
Tühistada kõik 4. juunil 2025 Ülemiste Citys mootorratastele väljastatud 70-eurosed trahvid. Leiame, et selline ootamatu ja varasema praktikaga vastuolus olev karistamine ilma igasuguse eelneva teavituse või lahenduste pakkumiseta on ebaõiglane.
Algatada arutelu ja leida koostöös mootorratturite kogukonnaga lahendus Ülemiste City mootorrataste parkimiskorralduse parandamiseks. Vajalik on luua piisavalt ja sobivalt paigutatud parkimiskohti, mis arvestavad mootorrataste eripära ja vajadusi.
Tagada edaspidi proaktiivne ja selge teavitamine kõigist parkimisreeglite muudatustest või uutest regulatsioonidest enne nende jõustumist.
Loodan sügavalt, et Mainor AS suhtub sellesse pöördumisse tõsiselt ja oleme valmis panustama lahenduste leidmisse, et Ülemiste City oleks kõigile kasutajatele, sealhulgas mootorratturitele, parem ja mõistvam keskkond.
Lugupidamisega,
Heiti "Piipz" Piip
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Ahjaa, vaadake ise seda ka - suht peenikesed tsiklid peavad siia keskhargil parkima, rääkimata äärekivist (ja ühest postist):
-
- Postitusi: 1548
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 92 korda
- Tänatud: 243 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Ma saan väga hästi kõigest ja kõigist aru. Aga üks mis on ju selge, et kui meil kehtib liiklusseadus siis ei saa nn. vaikiva kokkuleppena teha erisusi.. Kui on kõigile teada, et kõnniteele ei tohi parkida siis ei tohi. Aru ei saa ma ainult nendest kes valutavad südant parkides parklas, et nüüd ei saa üks auto sinna parkida...
Ainus mida saaks paluda sellistel juhtudel on see, et tekitataks asjakohaste märkidega parkimiskohad siis on selge kus, kuidas ja kui palju tsikleid võib parkida.
Ainus mida saaks paluda sellistel juhtudel on see, et tekitataks asjakohaste märkidega parkimiskohad siis on selge kus, kuidas ja kui palju tsikleid võib parkida.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Loomulikult, Ain.
Trahv oli põhimõtteliselt isegi legit - kõnniteel parkimine ei ole ju tegelikult kunagi lubatud olnud.
Ja see autkoha teema ei ole ka otseselt nii suur häda, sest mootorrattur sel päeval, vähemalt Eestis, kui ta motikaga ei sõida, sõidab autoga. Igal juhul on üks koht talle "määratud".
Mina saatsin päringu pigem selle pärast, et miks nüüd, miks nii ja mis imelikud lätakad need nüüd motikate parkimist tähistavad. Kõike oleks saanud paremini teha.
Trahv oli põhimõtteliselt isegi legit - kõnniteel parkimine ei ole ju tegelikult kunagi lubatud olnud.
Ja see autkoha teema ei ole ka otseselt nii suur häda, sest mootorrattur sel päeval, vähemalt Eestis, kui ta motikaga ei sõida, sõidab autoga. Igal juhul on üks koht talle "määratud".
Mina saatsin päringu pigem selle pärast, et miks nüüd, miks nii ja mis imelikud lätakad need nüüd motikate parkimist tähistavad. Kõike oleks saanud paremini teha.
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Mulle tundub kogu selle probleemi tuum laiemalt rohkem selles, et rahvusvahelise instituudi poolt kinnitatud kontoriinimeste nokkimisjärjekorras on teatavasti kõige kõvem boss see, kes uksele kõige lähemale pargib. Kahtlustan, et sügav ja siiras mure autokoha hõivamise pärast kaoks kohe snäpp, kui need need spetsiaalsed tsiklikohad oleks näiteks parkla kõige tagumisse nurka joonitud 

Viimati muutis Jesper, 05 Juun 2025, 12:55, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 49
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kui kunagi arutasin, et rattale parkimiskella vaja, mis on veekindel, automaatne ning klaasi taga peidus, siis õeldi mulle, et pole vaja ju.
Paistab et on kui oled kaubanduskeskuse parklas (näiteks Sikupilli), kus nõutakse parkimiskella. Nüüd ei tohi enam jalgrataste kõrvale kõnnitee äärele panna. Autode vahele võid panna, aga kell ikka puudu.
Nüüd võiks selge sõnaga nõuda, et tehku kas ratastele erand või mõelgu midagi head välja. Seda enam, et parkimine ratastele tasuta on linnamaal, kuid paljud avalikud parklad on läinud erakätesse.
Paistab et on kui oled kaubanduskeskuse parklas (näiteks Sikupilli), kus nõutakse parkimiskella. Nüüd ei tohi enam jalgrataste kõrvale kõnnitee äärele panna. Autode vahele võid panna, aga kell ikka puudu.
Nüüd võiks selge sõnaga nõuda, et tehku kas ratastele erand või mõelgu midagi head välja. Seda enam, et parkimine ratastele tasuta on linnamaal, kuid paljud avalikud parklad on läinud erakätesse.
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kõige paremini töötab mitte millegi nõudmine, vaid jalgadega hääletamine - näiteks Sikupillist on üle tee T1, milles on vist kõige parem parkimissüsteem üldse. Lisaks sellele, et saad sõita endale sobivale korrusele pmst vajaliku asutuse treppi ja vältida ajusurnud masside vahel trügimist, on ka süsteem, mille abil pärast pikale veninud shoppamisorgiat meelde tuletada, kuhu sa oma raketi täpselt panid
Ja ei mingeid kellasid, kõik on automaatne.
Tõsi, ma pole testinud, kas see leidmisautomaatika tsikliga töötab, kuna endal pole mälu veel nii halb.

Tõsi, ma pole testinud, kas see leidmisautomaatika tsikliga töötab, kuna endal pole mälu veel nii halb.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Jällegi ei vaidle ma vastu. Aga harjumuse jõud on suur. Kui sa teed midagi 10 aastat ja siis ühtäkki enam ei saa, siis teeb ju kurvaks. Loomulikult ei ole motomees mingi üliinimene kellel peaks mingid ägedad eelised olema.Jesper kirjutas: ↑05 Juun 2025, 12:51Mulle tundub kogu selle probleemi tuum laiemalt rohkem selles, et rahvusvahelise instituudi poolt kinnitatud kontoriinimeste nokkimisjärjekorras on teatavasti kõige kõvem boss see, kes uksele kõige lähemale pargib. Kahtlustan, et sügav ja siiras mure autokoha hõivamise pärast kaoks kohe snäpp, kui need need spetsiaalsed tsiklikohad oleks näiteks parkla kõige tagumisse nurka joonitud![]()
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Jah, nagu kirjutasin, ma mõtlesingi laiemat diskussiooni selle ukse ees parkimise ja parkimiskohtade "raiskamise" teemal, mitte niivõrd konkreetset jenkat.
-
- Postitusi: 49
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
No väiksed hüved oleks õiglane. Esiteks ei raiska nii palju ruumi liikluses ja parklas, väiksem keskkonna jälg masina tootmisel.Piipz kirjutas: ↑05 Juun 2025, 13:29Jällegi ei vaidle ma vastu. Aga harjumuse jõud on suur. Kui sa teed midagi 10 aastat ja siis ühtäkki enam ei saa, siis teeb ju kurvaks. Loomulikult ei ole motomees mingi üliinimene kellel peaks mingid ägedad eelised olema.Jesper kirjutas: ↑05 Juun 2025, 12:51Mulle tundub kogu selle probleemi tuum laiemalt rohkem selles, et rahvusvahelise instituudi poolt kinnitatud kontoriinimeste nokkimisjärjekorras on teatavasti kõige kõvem boss see, kes uksele kõige lähemale pargib. Kahtlustan, et sügav ja siiras mure autokoha hõivamise pärast kaoks kohe snäpp, kui need need spetsiaalsed tsiklikohad oleks näiteks parkla kõige tagumisse nurka joonitud![]()
Tegelikult see paar sammu autojuhil kõndida võtab oluliselt vähem aega kui kiivri peast võtmine ja ratta külge kinnitamine ning ratta turvalisuse seisukohast ei ole kõige parem autode vahele seda parkida.
Aga rääkides Sikupillist, siis paraku on see 1 väheseid 24/7 poode. Seepärast see näide ka tuli.
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Mootorrattavastased paneks siia vastuargumendina aga suurema mürareostuse (loomulikult on ka erandeid) ja see, et kiivri peastvõtt või sinna panek võtab rohkem aega jne. on nüüd vastukaaluks sellele, et sa liiklusest kiiremini läbi nõelusid nii lubatult, kui tihti ka mittelubatult. Ehk siis vahest võidad, vahest kaotad ja lootus, et mootorrattaga ainult win-win on, pole 100% garanteeritud või kogu ühiskonna arvates n.ö. õiglane.ap_yesjah kirjutas: ↑05 Juun 2025, 13:39No väiksed hüved oleks õiglane. Esiteks ei raiska nii palju ruumi liikluses ja parklas, väiksem keskkonna jälg masina tootmisel.
Tegelikult see paar sammu autojuhil kõndida võtab oluliselt vähem aega kui kiivri peast võtmine ja ratta külge kinnitamine ning ratta turvalisuse seisukohast ei ole kõige parem autode vahele seda parkida.
Aga rääkides Sikupillist, siis paraku on see 1 väheseid 24/7 poode. Seepärast see näide ka tuli.
Ise ei arva, sõltumata sellest millega parasjagu liigun, et mul nüüd mingeid eelisõigusi peaks teistega võrreldes olema. Kui on või pakutakse, siis tore ja võtan vastu, aga samas ma ei eelda seda.
-
- Postitusi: 234
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 175 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Sikupilli sikupilliks, kirjutad pestava markeriga esiklaasi alla :
Aga Järve keskus, Kristiine keskus ja ilmselt veel mitmed, kus AI numbrituvastuskaameraga esimest numbrimärki loeb ja tasuta parkimisaja käima paneb. Mis seal mootorratta staatus on? Pakuks, et sama, mis Sikupillis. Ja juriidiliselt parkimiskell ei aita...

Aga Järve keskus, Kristiine keskus ja ilmselt veel mitmed, kus AI numbrituvastuskaameraga esimest numbrimärki loeb ja tasuta parkimisaja käima paneb. Mis seal mootorratta staatus on? Pakuks, et sama, mis Sikupillis. Ja juriidiliselt parkimiskell ei aita...
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
100% nõus, motomees pole mingi erand, kellele kehtivad teised reeglid või VIP staatus. Kui ernadid on loodud, kas siis riigi või maaomaniku või kelle iganes poolt, siis tore. Või kui kaasliiklejad pakuvad sulle seda võimalust näiteks ummikust läbitrügimise või maanteel möödasõidu näol, siis võta vastu ja täna. Aga kui erandeid pole või ei pakuta, siis nii on.Piipz kirjutas: ↑05 Juun 2025, 13:29Jällegi ei vaidle ma vastu. Aga harjumuse jõud on suur. Kui sa teed midagi 10 aastat ja siis ühtäkki enam ei saa, siis teeb ju kurvaks. Loomulikult ei ole motomees mingi üliinimene kellel peaks mingid ägedad eelised olema.Jesper kirjutas: ↑05 Juun 2025, 12:51Mulle tundub kogu selle probleemi tuum laiemalt rohkem selles, et rahvusvahelise instituudi poolt kinnitatud kontoriinimeste nokkimisjärjekorras on teatavasti kõige kõvem boss see, kes uksele kõige lähemale pargib. Kahtlustan, et sügav ja siiras mure autokoha hõivamise pärast kaoks kohe snäpp, kui need need spetsiaalsed tsiklikohad oleks näiteks parkla kõige tagumisse nurka joonitud![]()
Loomulikult see 100% täislaksuga trahvimise alustamine on rohkem kui kurvaks tegev. Üheltpoolt on selleks nagu õigus, aga teisalt võiks tõesti alustada hoiatustrahviga ning anda märku, et see mida aastaid on tolereeritud, on nüüd muutumas ja ole kena mootorrattur ning muuda oma harjumusi ning pargi edaspidi selleks ettenähtud kohtades. Reg.nr saab ju süsteemi salvestada ning teistkordsel vales kohas parkimisel saab ka trahvi ära vormistada ning siis ei tohiks enam keegi kurb, solvunud või ka vihane olla.
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Sinul parkijana pole vaja muretseda, mis kaameraga mis nurga alt mis pildi abil miski käima pandi või ei pandud. Parkimistingimused ütlevad, et 2h või 3h on tasuta ja pole kriipsugi selle kohta, et mootorratas midagi rohkem või vähem peaks tegema: https://www.kristiinekeskus.ee/parkimine , https://jarvekeskus.ee/alates-01-veebru ... korraldus/ .
Kes tahab hirmsasti muretseda, selle jaoks on Tartu Prisma palju parema sildi välja mõelnud


-
- Postitusi: 338
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Tõenäoliselt mõeldi Prismas talvel sellele, et vaid autod, kaubikud, bussid ja rekkad.
Mootorrattaid siis ei olnud. 
Käisin alles Kristiines mootorrattaga. Kaamera ratast ei tuvastanud, aga parkimis kella panin. Registreerimis automaati kus registreerida ma unustasin otsida, sest olin poes mingi 15 minutit.


Käisin alles Kristiines mootorrattaga. Kaamera ratast ei tuvastanud, aga parkimis kella panin. Registreerimis automaati kus registreerida ma unustasin otsida, sest olin poes mingi 15 minutit.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 166
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Jesper - 5+!
Päris hea tabamus
Päris hea tabamus

-
- Postitusi: 464
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kristiines mootorratast ei loeta selle automaatse tuvastuse ajal ära (ei viska isegi kirja - tere tulemast parkalasse, märgi parkimine siin või seal... vms), ka välja liikudes sama.
Seega võrdse kohtlemise reeglid, nõue on, et parkimiskella pole vaja ja kui ei suudeta tuvastada automaatselt, siis pole vaja ka trahvi küsida.
Aga peab üle kontrollima, et mis sõidukiliikidele see kehtib.
Nüüd motoneti parkla ka (nähes aktiivset parkimise kontrolöri sõidukeid pildistamas ja autode klaasi vahele teateid panemas)... mmm tekkis tunne, et kuidas siis ratta parkimisega jääb, hetkel olen küll kasutanud n.ö. hooldusala seal ukse juures.
Seega võrdse kohtlemise reeglid, nõue on, et parkimiskella pole vaja ja kui ei suudeta tuvastada automaatselt, siis pole vaja ka trahvi küsida.
Aga peab üle kontrollima, et mis sõidukiliikidele see kehtib.
Nüüd motoneti parkla ka (nähes aktiivset parkimise kontrolöri sõidukeid pildistamas ja autode klaasi vahele teateid panemas)... mmm tekkis tunne, et kuidas siis ratta parkimisega jääb, hetkel olen küll kasutanud n.ö. hooldusala seal ukse juures.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 42
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kas Mainor AS-ist keegi ka vastas midagi Sulle?Piipz kirjutas: ↑05 Juun 2025, 07:46Lugupeetud Mainor AS,
Pöördun Teie poole seoses eilse, 4. juuni 2025, ootamatu ja äärmiselt küsitava parkimiskorraldusega Ülemiste Citys, mille tagajärjel said paljud mootorratturid oma lenksu külge 70-eurose trahvilipiku. Esindan selle pöördumisega lisaks iseendale ka Eesti suurimat motokogukonda biker.ee kaasomanikuna ning Ülemiste Citys ruume rentiva ettevõtte töötajana.
Olen viimased kümme aastat Ülemiste City piirkonnas töötanud ja selle aja jooksul olen suviti pidevalt mootorrattaga tööle tulles parkinud sealsetel kõnniteedel ja muudes mitte-otse parkimiseks ettenähtud, kuid liikumist mittetakistavates kohtades. Kogu selle aja jooksul ei ole ma kordagi saanud ei hoiatust ega trahvi. Seetõttu on 4. juunil toimunud massiline 70-euroste trahvide määramine täiesti ootamatu ja näitab minu hinnangul ebaproportsionaalset ja üleolevat suhtumist Ülemiste City külastajatesse ja töötajatesse.
Kuigi mõistan, et kõnniteel parkimine ei pruugi alati olla rangelt lubatud, on mootorrataste parkimisel teatud spetsiifilised vajadused, mida Ülemiste City praegune infrastruktuur ei arvesta. Mootorratas võtab tavalisel autoparkimiskohal liiga palju ruumi, mis on ebapraktiline ja ebaefektiivne. Lisaks on olemasolevad paar mootorrataste parkimiskohta (näiteks Maksuameti ees) ebamugavad ja liiga kitsad. Mootorratas pargitakse reeglina viltu ja enne sõidu alustamist tuleb see püstiasendisse tõsta. Kui teine sõiduk pargib liiga lähedale, muutub see manööver raskeks või isegi võimatuks.
Eeltoodust lähtuvalt palun:
Tühistada kõik 4. juunil 2025 Ülemiste Citys mootorratastele väljastatud 70-eurosed trahvid. Leiame, et selline ootamatu ja varasema praktikaga vastuolus olev karistamine ilma igasuguse eelneva teavituse või lahenduste pakkumiseta on ebaõiglane.
Algatada arutelu ja leida koostöös mootorratturite kogukonnaga lahendus Ülemiste City mootorrataste parkimiskorralduse parandamiseks. Vajalik on luua piisavalt ja sobivalt paigutatud parkimiskohti, mis arvestavad mootorrataste eripära ja vajadusi.
Tagada edaspidi proaktiivne ja selge teavitamine kõigist parkimisreeglite muudatustest või uutest regulatsioonidest enne nende jõustumist.
Loodan sügavalt, et Mainor AS suhtub sellesse pöördumisse tõsiselt ja oleme valmis panustama lahenduste leidmisse, et Ülemiste City oleks kõigile kasutajatele, sealhulgas mootorratturitele, parem ja mõistvam keskkond.
Lugupidamisega,
Heiti "Piipz" Piip
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Nope. Akadeemilised paar päeva on vist ok. Ju siis mõned firmad veel kasutavad veel tuviposti, kannatame ära.
-
- Postitusi: 338
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kas mitte alles ei jõustunud see, et kõnniteel ei tohi parkida? Ma võibolla eksin.
Muidugi ma ei näe selles kriminaalset midagi kui pargitakse mootorrattaga niimoodi.
Muidugi ma ei näe selles kriminaalset midagi kui pargitakse mootorrattaga niimoodi.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 1548
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 92 korda
- Tänatud: 243 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Minuteada pole kunagi tohtinud kõnniteel parkida. Segadusse võib ajada see, et kõnniteel tohib parkida ainult siis kui seda lubab liikluskorraldusvahend. Ja siis on ka selleks omad nõuded.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 338
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Jah. Vist ajasin segamini peatumise mis nüüd ära keelati.

https://www.err.ee/1609368097/suvalises ... keelatakse
Aga see ongi minu jaoks ka liigne reguleerimine ja bürokraatia mis normaalseid juhte tegelikult ei puuduta üldse.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 42
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Kui mina sain juhiload, see juhtus 20. sajandil, oli lubatud kõnniteel parkida jättes jalakäijatele vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse kõnnitee osa. See keelati järsku aastal 2001? Riigiteatajas näen hetkel kõige vanemat liikuseeskirja versiooni aastast 2003, kus see on juba keelatud. 1. juulist kehtima hakkav liiklusseaduse redaktsioon keelab nüüd siis ka peatamise kõnniteel, kui seda ei luba liikuskorraldusvahend.
MustVälk, täiesti nõus sinuga. Mu meelest ka on see muudatus järjekordne näide ülereageerimisest/-reguleerimisest. Juhtus tõesti üks õnnetu õnnetus, kus vanaproua hukkus kõnniteel kaubiku rataste all (Postimehe artikkel sellest), aga üksikute juhtumite põhjal on rumal nii kardinaalseid muudatusi reeglitesse teha.
Näituseks Tallinnas Narva maanteel Viru ringist kuni Metodisti kirikuni (ca 1,3 km lõik, mis on peatumis- ja parkimiskeelu märkidega palistatud) ei saa peale 1. juulit kullerid pakki inimestele toimetada, kolida ei saa, niiet kolimisauto on trepikoja ukse kõrval, takso ei saa oodata reisijat tänava ääres jne. Ei taha kullerite või taksojuhtide nahas olla. Milleks nii räigelt endale jalga tulistada?!?
MustVälk, täiesti nõus sinuga. Mu meelest ka on see muudatus järjekordne näide ülereageerimisest/-reguleerimisest. Juhtus tõesti üks õnnetu õnnetus, kus vanaproua hukkus kõnniteel kaubiku rataste all (Postimehe artikkel sellest), aga üksikute juhtumite põhjal on rumal nii kardinaalseid muudatusi reeglitesse teha.
Näituseks Tallinnas Narva maanteel Viru ringist kuni Metodisti kirikuni (ca 1,3 km lõik, mis on peatumis- ja parkimiskeelu märkidega palistatud) ei saa peale 1. juulit kullerid pakki inimestele toimetada, kolida ei saa, niiet kolimisauto on trepikoja ukse kõrval, takso ei saa oodata reisijat tänava ääres jne. Ei taha kullerite või taksojuhtide nahas olla. Milleks nii räigelt endale jalga tulistada?!?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Sellel lõigul on 99,99% majadest tagaküljes oleva sissepääsuga ehk läbi hoovi saab kõike teha. See, et hoov on võõrastele kinni pandud, et a´la kuller sinna ei pääse on siiski majahaldaja-elaniku-omaniku probleem. Seal on tänaval peatumise keeld sügavast nõukajast saadik, kui see tänav selliseks enne olümpia regatti ehitati. Tundub,et kõik on sinna kolida saanud, majad ju hõivatudjyrx kirjutas: ↑09 Juun 2025, 23:31Näituseks Tallinnas Narva maanteel Viru ringist kuni Metodisti kirikuni (ca 1,3 km lõik, mis on peatumis- ja parkimiskeelu märkidega palistatud) ei saa peale 1. juulit kullerid pakki inimestele toimetada, kolida ei saa, niiet kolimisauto on trepikoja ukse kõrval, takso ei saa oodata reisijat tänava ääres jne. Ei taha kullerite või taksojuhtide nahas olla. Milleks nii räigelt endale jalga tulistada?!?

Kindlasti on ülereguleerimine halb,kuid kes keelab linnal seda reguleerida luues legaalsed reguleeritud võimalused kaubalaadimiseks jne.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1548
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 92 korda
- Tänatud: 243 korda
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Ma arvan, et suurem osa ülereguleerimistest tehakse tänu neile kes arvavad et kõik on lubatud. Nii ka see kõnniteele parkimine.. Kui midagi lubada siis laiendatakse ja käänatakse seda oma kasuks veel juurde..
Sisuliselt on see nii, et tuleb keegi Sinujuurde , et kas juua saaks? Ja palun! Siis vaatab et oo sul siin võileib ka.. võtaks siis juba seda ka! Aa tort ka .. mulle magus meeldib! jne.
See kunagine parkimistrahvide ignomine kui seadus ei lubanud sõiduki andmeid registrist saada eraparkla omanikel oli ju puhas see teema.. Mingi seltskond arvaski et kui nad minu andmeid ei saa siis ma põhimõtteliselt ei maksa.. Mis sest et tegu oli eraomandiga.. Aga ei! Ma ei pea maksma! Kuna olen anonüümne!
Sisuliselt on see nii, et tuleb keegi Sinujuurde , et kas juua saaks? Ja palun! Siis vaatab et oo sul siin võileib ka.. võtaks siis juba seda ka! Aa tort ka .. mulle magus meeldib! jne.
See kunagine parkimistrahvide ignomine kui seadus ei lubanud sõiduki andmeid registrist saada eraparkla omanikel oli ju puhas see teema.. Mingi seltskond arvaski et kui nad minu andmeid ei saa siis ma põhimõtteliselt ei maksa.. Mis sest et tegu oli eraomandiga.. Aga ei! Ma ei pea maksma! Kuna olen anonüümne!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1089
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 45 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
70€ juba
?
Jääme siis huviga ootama kus järgmisena rattad ette jäävad, olles ise Telliskivis töö ajal siis siin on küll iga koht kulla hinnaga, autode mõistes siis, päris rumal oleks kõigile väänama kukkuda, kui tegelikult probleemi pole, ainult ahnuse alla kirjutaks selle tegevuse küll.


Jääme siis huviga ootama kus järgmisena rattad ette jäävad, olles ise Telliskivis töö ajal siis siin on küll iga koht kulla hinnaga, autode mõistes siis, päris rumal oleks kõigile väänama kukkuda, kui tegelikult probleemi pole, ainult ahnuse alla kirjutaks selle tegevuse küll.

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature
kontakt nr. +372 52 58 244
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Järjekordne teema parkimistrahvide kohta (aga mis siis, tore on ikka)
Nüüdseks võib vist öelda, et Mainoril on pohhui, nii kaua ei saa aega võtta ühelegi kirjale vastamine. Seega järgmine kord, kui me üürilepingut pikendame, soovitan oma ülemustele kuhugile mujale kolida, just nii nagu Urmas ütles. Asi ei ole rahas, vaid suhtumises.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.