2. leht 7-st

Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 04 Juul 2016, 23:04
Postitas sst

Millegipärast kisub hing legendaarse GS poole. Eks esimene oinas läheb ikka aiataha, aga ära tahaks proovida. Ja kui ei õnnestu, siis kaalun tõsiselt ka soodsat v-Stromi. Äkki saab augustiks sadulasse :)

Omaette teema on muidugi veel ka varustus, mis maksab kahele ratta hinna lisaks :(


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 00:11
Postitas KIBU
sst kirjutas:

Millegipärast kisub hing legendaarse GS poole. Eks esimene oinas läheb ikka aiataha, aga ära tahaks proovida. Ja kui ei õnnestu, siis kaalun tõsiselt ka soodsat v-Stromi. Äkki saab augustiks sadulasse :)

Omaette teema on muidugi veel ka varustus, mis maksab kahele ratta hinna lisaks :(

terv
mina jõutsin samuti gs- ini oma otsingutega. ainuke häda on et iga mudeli uuendusega gs on eelmisest parem ja ka maksab rohkem. kõige optimaalsem tundub viimane ühenukaline tootmisaasta siis 2008-2010. minuarvates parim gessu on viimane õhk/õli jahutusega topeltnukaga 2010-2012 a. vesijahutusega ratastel (alates 2013) on ka omajagu erinevusi ja nüansse. kui valik sinna suunda kipub siis võin lähemalt rääkida. soovitaks kindlalt adventuret kuna tavalise gs-ile ostad hiljem väga suure summa eest ADV juppe juurde et mõnus oleks. näiteks kodarveljed, jalarauad, tagapiduri hoob, tuuleklaas ja suunajad, pakiraam, kukkumisrauad jne. lisaks tundub mulle praegu enda oma seljas, et kahekesti sõiduks on adventure aeglasem ülekanne parem. lisaks on matkal tava gs i penapaak krdi piiripeal oma 20L mahuga. ADV 30l on ideaalne. ainuke miinus lühemal sõitjal paar senti kõrgem istumiskoht, kuid selle ravimine madalamate vedrudega ei maksa eriti palju. kui ratast valid siis pööra tähelepanu olemasolevale lisavarustusele (juurde ostma hakates sõiduvarustuse hind enam nii suur ei tundugi :D ) ja tehaselisadele. pardaarvuti, veojõukontroll, ESA kõik on väga väga head ja abiks asjad. peaksin neid ratast valides väga palju olulisemaks kui näiteks väikest läbisõitu.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 00:35
Postitas Bastard

Tendentsi vaadates tundub, et kui inimesed evolutsioneeruvad üldiselt küüru ja arvuti taha, siis tsiklistid BMW GS-i selga :D Lõpuks on vist enamus matkaenduurotajaid selle seljas maandunud :D


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 08:37
Postitas Tort


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 08:47
Postitas sarikas
sst kirjutas:

Millegipärast kisub hing legendaarse GS poole. Eks esimene oinas läheb ikka aiataha, aga ära tahaks proovida. Ja kui ei õnnestu, siis kaalun tõsiselt ka soodsat v-Stromi. Äkki saab augustiks sadulasse :)

Omaette teema on muidugi veel ka varustus, mis maksab kahele ratta hinna lisaks :(

Ma ei tahtnud ennem tuututama hakata, sest sa ütlesid, et soovid jaapanlast aga no.. matkaendurodest on parim ikka GS. :D Suurepärane support üle maailma. Varuosad - olgu see uus mootor või väike tüübel hõlpsasti saadaval mõne tööpäevaga Eestis või mujal maailmas. Hooldustarvikud ei pea OEM olema, autopoest saab mõne euroga sobivad filtrid, rihmad, tihendid, nimekirjad sobivatest pulkadest netis olemas. Hooldus on lihtne ka inimesele nagu mina, kellel on 10 pöialt ja kaks vasakut kätt. Suurepärane garantii - minu ratas on 11 aastat vana, olen 3 omanik, see kevad tehti viimane garantii aktsioon esinduses. Kerekoodi järgi on leitav, mis tehas on ette näinud ja kas need asjad on tehtud või tuleb veel teha. Garantii kehtimiseks ei pea tegema hooldusi esinduses, võib teha ise aga peab pidama hooldusraamatut.

Ma ei hakka vaidlema rataste sõiduomaduste poolepealt (BMW on nagunii parim :mrgreen: ), sest kellele ema, kellele tütar aga sellist tehnilist tuge nagu on võimalik BMW´le saada, ei ole mitte ühelegi jaapanlasele/itaallasele/inglasele võimalik saada maailmas (va. nende enda kodumaal). Ja kui sul on matkaratas ja sa oled matkal siis on see oluline. Rahvas hääletab kõige paremini rahakottidega ning on olemas kahte sorti matkaenduuro omanike: need, kes on ostnud endale GS´i ja need, kes pole veel GS´i proovinud.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 09:20
Postitas Piipz

Peale seda, kui ma Multistrada Enduro seljast tulin, siis hing enam niiväga ainult GS-i ei ihkagi. Aga ei jaksa seda GS-igi osta, rääkimata Ducatist, vähemalt esialgu mitte. Aga nüüd on unistusi mitu. Muidu oli ka ikka GS Adventure seal tipus mul.

Kui aga reaalsesse maailma tagasi tulla, siis ma ei näe ka enda DL1000'l eriti mingeid vigu. Ning isegi mu eelmine ratas, XT660R, oli superluks ja matkasin sellega nii, et tolmas, suurte koormatega (ise ma ka väga väike mees ei ole, tugevalt üle tsentneri)


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 11:04
Postitas M.T.
Piipz kirjutas:

Peale seda, kui ma Multistrada Enduro seljast tulin, siis ...

Ma seepärast ei julge sinna poodi minnagi, pärast ei saa rahus magada enam äkki :D


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 12:31
Postitas sarikas
Piipz kirjutas:

Kui aga reaalsesse maailma tagasi tulla, siis ma ei näe ka enda DL1000'l eriti mingeid vigu. Ning isegi mu eelmine ratas, XT660R, oli superluks ja matkasin sellega nii, et tolmas, suurte koormatega (ise ma ka väga väike mees ei ole, tugevalt üle tsentneri)

Absoluutselt. Kõige õigem ratas on see, mis sulle meeldib. Minu esimene ratas oli vähe ümber ehitatud VN800 (110cm lai lenks, jalad ees, ees sama lai rehv nagu taga.. ) Minu 191cm ja ca 120kg ei jõudnud ta ei edasi liigutada ega pidama saada. Lisaks nägin ma selle VN´i otsas välja nagu ahv käia seljas aga armastus tema vastu oli suur ja sai igal-pool temaga ära käidud. Hiljem sai erinevaid ratta tüüpe proovitud kuniks matkaenduuroni jõudsin ja selles just selle kõige õigema leidsin.

Aga miks ma BMW´d julgen soovitada: Mulle meeldib tema ehituse lihtsus (mul on olnud mitu 1150GS´i ja nüüd esimese otsa 1200GS). Asjadele ligipääs on lihtne, lähenemine on loogiline või siis on piisavalt materjali võimalik kergesti leida. Muidugi on mingeid teatud mudeli aastatele omaseid apsakaid juhtunud (näiteks 2004-2006 otsustasid insenerid, et tagadiffrisse sai valitud super "eluaegne" õli ning kaotati ära õli väljalaskmise ja lisamise punn. Noh, täna me teame, et "eluaeg" sai pisut lühike ning laagri eluiga muutub oluliselt pikemaks kui seal õli vahetada. Seda saab aga teha ABSi anduri avast püüdlikult tilk-tilga haaval õli lisades või siis 1150 GS´i 2002-2004 intergraal ABSi süsteem, mis lihtsalt ei tööta). Noh, juhtub ikka. Võeti õppust, alates 2007 teisest poolest on õli punnid jälle olemas nagu alguseski ning ABS enne ja pärast aastaid 2002-2004 on väga töökindlaks osutunud.

Pärast pere loomist ma teadsin, et sõitmiseks mul lähitulevikus ei saa aega olema ja selle pärast ma ka ühe XTZ750 soodsalt ostsin, sest majanduslikult ei tundunud mõistlik panna mitu tuhat eurot garaazi seisma, et seda paar korda kuus maksimaalselt jalutama viia. Paraku ei tekkinud meie vahel sidet, sest ratas tahtis remonti, mida mina polnud võimeline talle oma teadmistega pakkuma ning ka juppide saamine osutus ootamatult suureks peavaluks võrreldes BMW´ga (ma ei mõtle siinkohal ainult uute pulkade ostmist esindusest). Oma erinevatele BMW´dele olen ma töödest sisse ostnud ainult tagareduktori laagri vahetuse, sest see on kallis laager, suhteliselt keeruline töö ja esinduses paigaldatuna saab sellele 2 aastase garantii, mis.. on seda väärt. Ülejäänuga olen ma ise või kellegi abiga alati hakkama saanud ilma suurema peavaluta.

Ma pole sõitnud Multistradaga ega ka paljude teiste kindlasti heade ratastega, selle pärast ei hakka ma ka sõiduomadusi võrdlema. Esiteks sellepärast, et ma ei ole nii hea sõitja, et nendel väikestel nüanssidel vahet teha. Ja teiseks ma ei tahagi. Sest ma ei viitsi kusagi teel olles mõelda, et "mis saab siis kui.." BMW´ga ma tean, et kui mul ka peaks midagi juhtuma siis ka kõige pisemast BMW auto teenindusest saan ma endale sobivad pulgad kätte ning mõistliku ajaga.

Hea näide on siin mõnest aastast tagasi, kui Ungaris lagunes ära sõbra Aprilia. Meil olid kaasas tööriistad, viga sai diagnoositud ning oli kõrvaldatav aga kohalik esindus ütles varuosa tarneajaks 6 nädalat ning mujalt seda saada ei õnnestunud. No.. see ei ole lahendus!


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 13:14
Postitas sst

Kuna Eestis valik suhteliselt olematu kasutatud GS osas ning esimese ratta ostmisega tegu, siis pigem ei hakkaks kohe 20000 garaazi seisma panema ning prooviks kasutatud ära. Kas 2002 aasta 1150 GS, mis sõitnud 114000 (usun et see on vast reaalne, mitte 25000 nagu enamusel müüdavatest:) on mõeldav pill, et sellega algatuseks sõitmisega harjuda ja Eestis tiirud teha?

Ma saan aru, et küsin palju ja lolle küsimusi aga kui mu senine tsiklikogemus pärineb ainult 250-se krossika otsast, siis pigem küsin rohkem kui üldse mitte :)

Njah, krdi GS on juba öösel unes ka segamas :D:D:D

Lisan veel seda ka, et tänud kõigile, kes mind selles asjas siin valgustanud on, äkki siis augustis kusagil saan juba ka käppa visata :d


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 13:53
Postitas urmas66

Kui sul krossika kogemus olemas,siis peaksid ju ise ka teadma,mis ja kuidas rattal olema peab.Läbisõit ei ole üldse oluline, vaid seisukord ja see kuidas seda ratast hoitud on.See on tavaliselt ka esmapilgul kohe näha,et mis ja kuidas.114tkm pole selle ratta jaoks küll mingi ülemäära suur läbisõit.Mine ja proovi kuidas sõidab.
Seda BMW supporti juttu,mis eespool , ma nüüd väga tõsiselt ei võtaks.Nendega on samuti nii ja naa,ka meil eestis võid mõnda juppi oodata teatud aja.Toimib asi ilmselt EU-s ja toimib see ka japsidel EU-s sama hästi.Itaallastega on probleeme varuosa saadavusega igalpool.
Kui,aga Kükametsas miskit peetis,siis sinna ei too sulle keegi midagi,nagu ka ühelegi teisele rattale.Nagu GS-le, on ka enamusele Hondadele ja Yamudele kuluosad kohapealt saadavad.Teiste kohapealt ei oska sõna võtta,pole omanud.
Samas väljaspool EU-d ja suuri linnu,ei pruugi see asi enam nii ilus olla ei bemmil ega ka japsidel.
Aga kuna sa ostad ratast eelkõige siin sõitmiseks ,siis vaata see,mis omale meeldib ja millega ka meeldiv sõita oleks.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 14:25
Postitas KIBU
sst kirjutas:

Kuna Eestis valik suhteliselt olematu kasutatud GS osas ning esimese ratta ostmisega tegu, siis pigem ei hakkaks kohe 20000 garaazi seisma panema ning prooviks kasutatud ära. Kas 2002 aasta 1150 GS, mis sõitnud 114000 (usun et see on vast reaalne, mitte 25000 nagu enamusel müüdavatest:) on mõeldav pill, et sellega algatuseks sõitmisega harjuda ja Eestis tiirud teha?

Ma saan aru, et küsin palju ja lolle küsimusi aga kui mu senine tsiklikogemus pärineb ainult 250-se krossika otsast, siis pigem küsin rohkem kui üldse mitte :)

Njah, krdi GS on juba öösel unes ka segamas :D:D:D

Lisan veel seda ka, et tänud kõigile, kes mind selles asjas siin valgustanud on, äkki siis augustis kusagil saan juba ka käppa visata :d

tere. ära selle küsimise pärast põe. arvesta, et mida rohkem juttu seda suurem on tõenäosus, et tulevikus ka keegi teine seda lugedes abi saab ja ruumis see ju ei võta.

minu arvamus... kuigi 1150 on gs ja olnud vaieldamatult hea matkaratas aastaid, soovitaks mina nö välimusest/üld pildist mööda vaadata. nimelt on siiski tegu väga vana mudeliga mis tänaseks päevaks on 3 põlvkonda tagasi. sa peaks vaatama tsikli plaani sellise pilguga, et kas sa oled kindlalt nõus omama ka vana mootorratast või vaimusilmas näed värsket, head, töökindlat, ägedat, nimega tsiklit. need on erinevad asjad. tuleb tunnistada et välimuselt meeldib 1150 mullegi kuid tänapäevast on see ratas väga kaugel. ma ei ütle et seda osta ei kannata aga kuna sa eespool mainisid, et kindlat hinnapiiri ei ole siis ei saa ütlemata jätta, et kui hobiasjadega tegemist siis osta alati kõige parem mis rahakott vähegi kannab ja gs-i puhul on nii, et iga uuendusega mudel on parem.
kui sul tegelikult rahakott kannab siis vaata 1200 rattaid ja mida uuem seda parem (va vesijahutus :) ). loomulikult kui tuhin on peal siis on kohe vaja. tean seda tunnet väga hästi. see tunne on põjuseks miks viletsad pakkumised ültse tehinguni jõuavad. ära kiirusta. vali hoolega. parem mõni nädal tsiklita olla kui pärast kuid või aastaid mõelda, et krt kui ikka oleksin tookord ...! kui raha taskus siis Saksamaa on tegelt ainult 4 päeva hirmu ja oledki tagasi.
aga kui 1150 on see õige ehk lagi siis arvesta, et 1150 omab mitmeid nö tüüpvigu või õigemini hoolt vajavaid sõlmi. nt tagatifri laager, siduripump, vända simmer. nendest on siin foorumis ka juttu tehtud. eelistama peaks samuti viimaseid, topelt küünlaga. mina ostaks 1150 gs 114K läbisõiduga ainult tuttavalt ja hea ajalooga. arvestada tuleks nii, et kui saad kogemata remonti vajava ratta siis kas sa remondiraha ja ostuhinna liitmisel sama raha eest juba uuemat ei saaks. vana ratas on nagu vana naine, tal on küll märkimisväärseid eeliseid noore ees ja kui hoolt ja vaeva näha on ta ilus ka noorte seas aga noor tõuseb hommikul üles, tõmbab sõrmedega läbi juuste ja ongi kõik. korralikud heas seisus 1150 on reeglina üpris kallid. suht samas hinnaklassis odavama otsa 1200 ga millesse remondiraha investeerida ajapikku tundub mõistlikum. seega minule tundub sinu see 1150 plaan rohkem segastest tunnetest kui mõistlikusest kantud ja seega tagant ei kiidaks. :D


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 15:22
Postitas sst

[/quote] tere. ära selle küsimise pärast põe. arvesta, et mida rohkem juttu seda suurem on tõenäosus, et tulevikus ka keegi teine seda lugedes abi saab ja ruumis see ju ei võta.

minu arvamus... kuigi 1150 on gs ja olnud vaieldamatult hea matkaratas aastaid, soovitaks mina nö välimusest/üld pildist mööda vaadata. nimelt on siiski tegu väga vana mudeliga mis tänaseks päevaks on 3 põlvkonda tagasi. sa peaks vaatama tsikli plaani sellise pilguga, et kas sa oled kindlalt nõus omama ka vana mootorratast või vaimusilmas näed värsket, head, töökindlat, ägedat, nimega tsiklit. need on erinevad asjad. tuleb tunnistada et välimuselt meeldib 1150 mullegi kuid tänapäevast on see ratas väga kaugel. ma ei ütle et seda osta ei kannata aga kuna sa eespool mainisid, et kindlat hinnapiiri ei ole siis ei saa ütlemata jätta, et kui hobiasjadega tegemist siis osta alati kõige parem mis rahakott vähegi kannab ja gs-i puhul on nii, et iga uuendusega mudel on parem.
kui sul tegelikult rahakott kannab siis vaata 1200 rattaid ja mida uuem seda parem (va vesijahutus :) ). loomulikult kui tuhin on peal siis on kohe vaja. tean seda tunnet väga hästi. see tunne on põjuseks miks viletsad pakkumised ültse tehinguni jõuavad. ära kiirusta. vali hoolega. parem mõni nädal tsiklita olla kui pärast kuid või aastaid mõelda, et krt kui ikka oleksin tookord ...! kui raha taskus siis Saksamaa on tegelt ainult 4 päeva hirmu ja oledki tagasi.
aga kui 1150 on see õige ehk lagi siis arvesta, et 1150 omab mitmeid nö tüüpvigu või õigemini hoolt vajavaid sõlmi. nt tagatifri laager, siduripump, vända simmer. nendest on siin foorumis ka juttu tehtud. eelistama peaks samuti viimaseid, topelt küünlaga. mina ostaks 1150 gs 114K läbisõiduga ainult tuttavalt ja hea ajalooga. arvestada tuleks nii, et kui saad kogemata remonti vajava ratta siis kas sa remondiraha ja ostuhinna liitmisel sama raha eest juba uuemat ei saaks. vana ratas on nagu vana naine, tal on küll märkimisväärseid eeliseid noore ees ja kui hoolt ja vaeva näha on ta ilus ka noorte seas aga noor tõuseb hommikul üles, tõmbab sõrmedega läbi juuste ja ongi kõik. korralikud heas seisus 1150 on reeglina üpris kallid. suht samas hinnaklassis odavama otsa 1200 ga millesse remondiraha investeerida ajapikku tundub mõistlikum. seega minule tundub sinu see 1150 plaan rohkem segastest tunnetest kui mõistlikusest kantud ja seega tagant ei kiidaks. :D[/quote]

Olen absoluutselt nõus. Lihtsalt nagu ütlesin - pärin liiga palju :) Käisin ka ühte Tallinnas müüdavat 96 aasta GS vaatamas, kuid tuleb tunnistada, et see on tõesti täna vana tsikkel. Mitte et mul vanade asjade vastu midagi oleks, aga ....

Saksa ei ole probleem. Eks pööran pilgu sinna ja proovin ka sealseid rattaid uurida, vähemalt on valikut. Ja üritan leida 1200 alates 200...?

Midagi sellist siis oleks juba ok?: http://www.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=2274475


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 15:34
Postitas retro
KIBU kirjutas:

aga kui 1150 on see õige ehk lagi siis arvesta, et 1150 omab mitmeid nö tüüpvigu või õigemini hoolt vajavaid sõlmi. nt tagatifri laager, siduripump, vända simmer. nendest on siin foorumis ka juttu tehtud. eelistama peaks samuti viimaseid, topelt küünlaga.

Pigem soovitaks vanemat, s.t. ilma selle haige servo-ABSi ja ühe küünlaga (twin spark'i kohta pane google'sse "stick coil"), aga noh, see on maitse asi :)
Enda gessu-kogemus ütles seda, et bemmi puhul tasub tüüpvead (ja nende hind) endale selgeks teha, kuna suure tõenäosusega tuleb ka nendega sul tegemist teha. Mul tuli.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 15:34
Postitas sarikas
sst kirjutas:

Saksa ei ole probleem. Eks pööran pilgu sinna ja proovin ka sealseid rattaid uurida, vähemalt on valikut. Ja üritan leida 1200 alates 200...?

Nagu KIBU ütles, iga aastaga on midagi paremaks läinud. Aga 2004 on ka täiesti OK. Kerekoodi järgi saad kohalikus esinduses pärast kontrollida, kas aktsioonid on tehtud (immo rõngas, tagadiffri flants..) ja kui pole siis ära teha.

Siin on kirjas suuremad erinevused aastate lõikes:
http://www.r1200gs.info/misc/ModelChanges.html


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 15:42
Postitas urmas66

Ära nüüd selle vanuse pärast küll põe,aga kui ajalugu kontrollimatu,siis lihtsalt kontrolli ratas põhjalikult üle.Kui ise ei ole väga pädev,lase kuskil sda teha.Klotse kettaid suudab igaüks kontrollida,aga Kibu mainitud tüüpvigu oleks parem,kui kontrollib see,kes neid rattaid ka hästi tunneb.See ei pea olema esindus eks neid oskajaid ole teisi ka.Kuluta näiteks mingi 100 kontrolliks ja loe koolirahaks,selle asemel et kohe peale ostu juhtuvate asjadega tegelema hakata.

Edit;lisaks vee,et minu TDM 97a vl on tehniliselt nagu uus, läbisõit mingi 43-45tkm.Välimuselt ka absoluutselt sile,tehase värviga igalt poolt.Samas Varadero on 99avl ja on ikka suht romu selle kõrval.
Ma olen seda nüüd 8a omanud ja ega ma ka sellega igapäev sõida,reisimiseks pigem ja nädalavahetuseti niisama tiirutan,kui ilma on.On üle 10000km aastaid ja on ka alla 2500km aastaid ja eelmisel omanikul oli ka 350km aasta.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 17:44
Postitas KIBU

2004 pigem ei ole nii ok. näiteks selline loll asi nagu küljejalg :) halva kujuga ja liig kiire esimese käigu ülekanne tänu millele saavad neil sidurid suuremat vatti. 2005 on juba teised jalad ja spidoblokk. soovitaks siiski tungivalt Adventuret ja seda 1200 esimesel mudeliaastal ei toodetud.
2007 lõpp 2008 kaob ära see lollakas servopumbaga pidurisüsteem ja pannakse peale tänapäevane abs süsteem. vana süsteemiga harjub kah ära ja nad ei ole ebatöökindlad nagu 1150 oma aga esipiduri tunnetus on minuarvates vilets. seega väga heaks läheb gessu alates 2008.
2004 oli proovikas. 2005 ja edasi on pm sama ja 2008 on raamilt, veermikult pm sama nagu 2010-2012 mil pandi peale kägistatud HP2 mootor mis minuarvates on üks ägedamaid tsiklimootoreid ültse. käigukast on kah sellel eriti pehme lülitusega.
seega hinna järgi vaadates 2005 aasta mudel ja kui kannatab siis 2008+.
läbisõidu juures peaks arvestama et kuskil 100k kanti vajab siduriketas vahetamist ja 150K paiku osad hakkavad ka rõngavahetust tahtma. ei tohi uskuda jutte, et kerge loks tagarattal või õõtsaliigendil on normaalne jne. saksast vaata hooldusraamatuga rattaid ja isegi pigem mitte bmw esinduse ajalooga. tuleks leida ratas mille omanik oli rikas nagu troll, peamiselt sõitis siiski RT- ga, armastas oma rattaid rohkem kui oma naist ja oli kuldsete kätega mehhaaniku hea sõber ja müüb kuna emotsiooni ajel ostis just ühe ratta lisaks ja garaasis tundub nüüd kuidagi kitsavõitu. :mrgreen:


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 18:09
Postitas Jaffimees

Multistradast unistades tõi see video mind jälle maapeale tagasi.
https://www.youtube.com/watch?v=VvHg63wGQfc


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 18:53
Postitas Erci

Olin ka BMW GS1200R ja KTM 1190 Adventure R vahel. Valisin viimase, ilmselt emotsioonide põhjal. Siiani oskan vaid soovitada. Saksas valikut on.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 19:35
Postitas KIBU
Erci kirjutas:

Olin ka BMW GS1200R ja KTM 1190 Adventure R vahel. Valisin viimase, ilmselt emotsioonide põhjal. Siiani oskan vaid soovitada. Saksas valikut on.

kui kahekesti sõit plaanis siis pigem mitte ikkagi ju?! ktm on maastikul sportlikult sõita parem aga kruisimiseks... ma saan aru et sina ostsid selle ja oled rahul aga kui nüüd siiski teemaalgataja eelistusi arvestada (kahekesti sõit, pigem kruis ja äärmisel juhul kruusateed jne) siis mis sinuarvates päriselt ktm i eelised oleks miks pigem seda valida?


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 21:41
Postitas M.T.
Jaffimees kirjutas:

Multistradast unistades tõi see video mind jälle maapeale tagasi.
https://www.youtube.com/watch?v=VvHg63wGQfc

Et siis mis seal? Raske?


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 21:51
Postitas urmas66

No ei aja ühtki matkaratast lõdva randmega üksi püsti,kui 3 kohvrit+paagikott nodi täis ja pinnas pehme.Ilmselt ühtegi suuremat ratast ei ole kerge püsti ajada.Aga kohvrid käivad ära ja külge üsna kergelt,nii et kõik on tehtav.
On üks võte ,mida on ka kuskil youtubes näidatud,et oled seljaga tsikli poole ja nii tõstad.Olen huvi pärast proovinud Varaderoga ja on küll palju kergem,kui muidu sikutada.
Minu jaoks kõige raskem on olnud pigem liiva sisse kinni jäämine.Varaderoga oli see ükskord Nõva kandis ikka väga raske.Ma ei jaksa selle esiratast üksi maast lahti tõsta.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 22:25
Postitas Erci
KIBU kirjutas:
Erci kirjutas:

Olin ka BMW GS1200R ja KTM 1190 Adventure R vahel. Valisin viimase, ilmselt emotsioonide põhjal. Siiani oskan vaid soovitada. Saksas valikut on.

kui kahekesti sõit plaanis siis pigem mitte ikkagi ju?! ktm on maastikul sportlikult sõita parem aga kruisimiseks... ma saan aru et sina ostsid selle ja oled rahul aga kui nüüd siiski teemaalgataja eelistusi arvestada (kahekesti sõit, pigem kruis ja äärmisel juhul kruusateed jne) siis mis sinuarvates päriselt ktm i eelised oleks miks pigem seda valida?

Just esmajärjekorras kahekesi matkamiseks ma selle välja vahetasingi, kuna vana ratas oli selleks väike, lahja mootoriga ja kehva vedrustusega (Yamaha XT660Z). Ja matkale minek on kuu aja pärast. Eestis olen naisega koos nüüd 400 km-seid päevi sõitnud ja motoorienteerumisel nii kruusa- kui asfaltteid. Naise sõnul on iste päris hea, parem kui vanal rattal. Ise oskan öelda, et istme pikkus on piisav (ruumi jagub tagaistujale ka siis kui torukott taga on). Istme laius on mu meelest keskmine sportliku touringu ratta kohta (kitsam kui Varaderol, mugavam kui XT660Z - l).
Minu jaoks plussid on: väga hea vedrustus ja pidurid, hästi töötav sõidu elektroonika ning jõuline mootor.
Ning samas igapäevaseid tööle jms väikseid sõite ma enamasti koos naisega ei sõida, ning sel juhul mulle meeldib vahest üksi ka kruusateid neelama minna.
Samuti oli ostmisel üks eeliseks, et sama raha eest saab jupp maad uuema ja väiksema ls-ga KTM kui GS1200R.
Mulle meeldib, et rattal ja eriti mootoril on iseloomu:) Mitte et teistel ratastel ei oleks - aga eks igaüks kiidab oma.

Lihtsalt mõteainet teema algatajale, ja kui teema algatajal peaks midagi kahtlaseks jääma, siis asi lihtne: naine kaasa, Jälgimäele KTM esindusse ja proovisõidule - midagi kaotada ei ole.

Edu valikul.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 23:02
Postitas KIBU

ok. hind on muidugi kõva argument. arvasin et sul võrdlus 1200gs iga omast kogemusest olemas. mind huvitas see võrdlus seepärast et mul on põgus võrdlus kogemus 990ktm adventurega ja see tundub gessu kõrval pigem suur enduurokas kui matkaratas.
loeksin hea meelega gs-i ja 1190ktm-i võrdlust kui keegi on mõlemat pikemal kruisil proovinud.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 23:13
Postitas KIBU

[quote="urmas66"
Minu jaoks kõige raskem on olnud pigem liiva sisse kinni jäämine.Varaderoga oli see ükskord Nõva kandis ikka väga raske.Ma ei jaksa selle esiratast üksi maast lahti tõsta.[/quote]

mul ei ole kinnijäämisega palju kogemusi olnud kuid enda rattaga liivasel metsaalusel hiljuti puujuurte ja rööbaste vahele sisse kaevates avastasin et kui küljejalg alla panna ja siis tsikkel enamvähem küllili kaaluma tõmmata ja siis jalapeal keerata, saab rattad august välja. jalal peab suur plaat olema muidugi. loogiliselt võttes peaks enamus ratastega samamoodi saama.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 05 Juul 2016, 23:53
Postitas Lepa

Olin ise ka alles hiljuti sama dilemma ees, otsisin võrdlemisi pikalt, nii meilt kui lähiriikidest - valik läheb laiaks alles Saksas, kuigi eks midagi liigub ka Lätis ja Rootsis. Leedu pigem välistaks, kuigi eks liigub korralikke ka seal. Ennekõike vaatasin eelmise generatsiooni GS'e, aga proovitud sai näiteks ka KTM 1290 Super Adventure, mis meeldis väga ja pakkus oluliselt rohkem emotsiooni, kui GS, aga läks hinnalt kõrgemale, kui mänguasjade eelarve hetkel lubab. Ja noh, ketiga, eksole.

Üsna kiirelt sain selgeks, et tavaline GS pole ikka päris "see" minu silmis, hakkasin Adventure versioone otsima ja Saksast ühe hellalt hoitud 2006 isendi ka ise ära tõin. Ratas nagu uus, seni ainult kiidusõnad ja puhas sõidumõnu :)

Muide Riias on üks päris okei veel alles, mis minu algsest eelarvest välja jäi:
https://www.ss.lv/msg/ru/transport/moto ... gicin.html

Kui rahakott lubab, tasub ehk lähemalt piiluda - 30 Years Anniversary versioon. Tundub viisakas ning hea lähedal ka.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 06 Juul 2016, 01:20
Postitas Jesper
KIBU kirjutas:

mul ei ole kinnijäämisega palju kogemusi olnud kuid enda rattaga liivasel metsaalusel hiljuti puujuurte ja rööbaste vahele sisse kaevates avastasin et kui küljejalg alla panna ja siis tsikkel enamvähem küllili kaaluma tõmmata ja siis jalapeal keerata, saab rattad august välja. jalal peab suur plaat olema muidugi. loogiliselt võttes peaks enamus ratastega samamoodi saama.

Kui sõidusuunda muuta pole tarvis või jala alla pole midagi panna, siis võib ka külili lükata, rataste augud täis ajada ja siis jälle püsti upitada (ja siis 10m pärast jälle külili jne :)). Samamoodi sohu kinni jäädes, ainult siis tasub otsida mingeid oksi vms tahkemat kola augutäiteks.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 06 Juul 2016, 07:59
Postitas sst

KTM on kindlasti hea aga kahjuks mitte minu maitse. Igaks juhuks ei hakka proovima ka :)

Kas GS-e vanemaid on ka Adventure versioone? Ma ikkagi otsustasin, et prooviks alguses ühe odavama pilli ära ja kui hullusti meeldib, siis võtaks aasta - paari pärast uuema. Seega vast otsiks ikkagi max sinna 5 kilo kanti maksvaid rattaid.

Midagi sellist kannataks osta?: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 06 Juul 2016, 11:32
Postitas Henn

Terv.
Matk ja enduuro on nii erinevad, et neid ühte panna on suht keeruline. Seni on seda tehtud kõige edukamalt nii, et 2-3 enduurokat treila peale või kasti ja siis automatk sobivasse enduurotamise piirkonda.
Euroopas on kruusateid suhteliselt vähe alles jäänud, enamus osa matkast kulgeb ikkagi mööda asfalti. Ma sõitsin 2013 Rumeenias-Ukrainas Honda PanEuropaga ja nüüd 2016 Rumeenias Honda Crosstoureriga. Pool sealsetest teedest on hea lasta ühe ja teine pool teise rattaga. Mida rohkem Rumeeniast lääne poole, seda vähem on vaja Crosstourerit (või Gessut jne), mugavaim oleks Paneuropa või BMW LT seeria. Üks oluline pluss Gessude ning teiste selliste matkarataste puhul on see, et kui külili viskad, siis pühid kohvri tolmust puhtaks ja kõik. PanEuropa puhul on tõenäoliselt koledad kriimud kohe mis silma häirivad.
Viimase reisi vaatlus-statistika: kõige rohkem hakkas ida-Euroopas silma Varaderosid, teisel kohal oli Gessu ja siis ülejäänud. Ida-Euroopa inimese jaoks on Varadero ilmselt hea odav alternatiiv. Täpsustuseks, et sakslastel pole veel puhkuseperiood alanud, varsti on Gessud ülekaalus.

Selle pika loba kokkuvõtteks: minu kaasa ei ole väga rahul, et PanEuropa Crosstoureri vastu vahetasime - parim lahendus oleks 2 ratast, üks Euroopa jaoks ja teine Euroopast väljapoole matkamiseks.

Teemaalgataja pakkus, et võtab prooviks odavama Gessu ja siis vaatab mis ja kus. Võibolla täitsa õige käik, võtab hiljem hoopis LT teiseks rattaks kõrvale :)


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 06 Juul 2016, 13:29
Postitas urmas66
KIBU kirjutas:

[quote="urmas66"
Minu jaoks kõige raskem on olnud pigem liiva sisse kinni jäämine.Varaderoga oli see ükskord Nõva kandis ikka väga raske.Ma ei jaksa selle esiratast üksi maast lahti tõsta.

mul ei ole kinnijäämisega palju kogemusi olnud kuid enda rattaga liivasel metsaalusel hiljuti puujuurte ja rööbaste vahele sisse kaevates avastasin et kui küljejalg alla panna ja siis tsikkel enamvähem küllili kaaluma tõmmata ja siis jalapeal keerata, saab rattad august välja. jalal peab suur plaat olema muidugi. loogiliselt võttes peaks enamus ratastega samamoodi saama.

[/quote]

Ma läksin mööda mere äärt,kus ma olin aasta enne seda Mitsu Outlanderiga lõdvalt läbi saanud.Aga poolel teel olin äkki kuses,sest keegi haige oli mingi 4x4 monstumiga lihtsalt kogu murukamara tee keskelt üles kaevanud ja ilged rööpad liiva tekitanud.Kohvris oli ainult fotokas,ujukad ja kaks saunalina.Jala alla panekuks polnud mitte midagi.Õnneks olime naisega kahekesi ja umbes 40min-ga sain ratta ringi keeratud.Sooja oli ka mingi 30 kraadi.Üksi olles,oleks ilmselt abi vaja olnud kutsuda.


Re: Parim matkaenduuro?

Postitatud: 06 Juul 2016, 14:17
Postitas KIBU
Henn kirjutas:

Teemaalgataja pakkus, et võtab prooviks odavama Gessu ja siis vaatab mis ja kus. Võibolla täitsa õige käik, võtab hiljem hoopis LT teiseks rattaks kõrvale :)

mina ütleks et LT on kõige parem ratas kahekesti sõitmiseks. olen ka tagapingil sõitnud ja saan aru miks seljakotid selle järele õhkama jäävad kui korra proovivad. teisalt on LT liiga mugav. maanteesõit muutub väga kiiresti tüütult igavaks, "midagi oleks nagu puudu" tunne tekib. nagu istuks tugitoolis ja vaataks telekast youtube sõiduvideoid :)
seepärast tuleks kindlalt enne GS ära osta kui naisega koos LT-d proovima lähed :mrgreen: