2. leht 2-st

Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 08 Juul 2015, 20:22
Postitas Black

Ega sa sealt ilma numbrita ikka sõites ei tule küll. Ja siin järelturul müüdavatest on poolest UK päritoluga, tsikli puhul pole mingit probleemi. Paljud on isegi vale tulega regatud saanud.

Aga turvalisem on kindlasti mandri-Euroopast võtta. Eriti turvaline Eestist.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 08 Juul 2015, 22:15
Postitas mega1
icon kirjutas:

Üldiselt inglismaal on vasakpoolne liiklus, seega pead vähemalt tuled välja vahetama. Lisaks võib sellegipoolest olla keeruline sellisele "ümberehitatud" riistale eestis tüübikinnitust saada. Kui Triumphi, siis kas Bikepoint (müüvad vist itaalia esindust siin edasi) või Loodusinvest (viimane on rootslaste käepikendus eestis ja seega ka tuntavalt kirves). Päris Triumphi esindust eestis ega baltikumis üldisena ei ole. Lähimad on Venemaal(Peterburis), Soomes, Rootsis ja Poolas. Kui ise järgi minna, siis lähim odav koht on Poola esindus ja selle erinevad allüksused, lisaks liiklevad nad "õigel pool teed". Ise olen niimoodi 2 Triumphi soetanud (Tiger 1050 ABS aastal 2009 - hind 60% Eesti letihinnast ja Daytona 675R ABS 2014 - hind 85% Eesti letihinnast). Kogemuse järgi võin öelda, et kolmanda võtaks ilmselt Bikepoint-i kaudu, hind oleks ilmselt 500€ võrra kallim kui pakkumist küsida - vähemalt eelmine aasta 675R-ga oli nii. Kahjuks jõudis see informatsioon minuni alles siis, kui tsikkel Poolast juba toodud oli. Loodan, et oli abiks otsuse tegemisel.

läksid tigeri pealt bike peale? mis mõttes 60%?


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 08 Juul 2015, 23:14
Postitas ElectroMoto

..ja lisaks see, et UKs on mph.. mis tähendab, et kui on analoog-spido, siis on suuremalt mph, mitte km/h... maitse asi muidugi, kas on suur prolbeem või ei


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 08 Juul 2015, 23:44
Postitas korrektse

Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?

Peab siis Bikepointi kaudu seda asja ajama. Eks näis, mis ja kuidas see edeneb. See saage ja kirveid müüv svensonite looduspood ei viitsinud isegi e-mailile vastata. Ju neil on siis midagi paremat teha :)
Ma pean ju kiivri ja tagi ka kusagilt leidma. Vihmaks mingi riiete peale tõmmatav kombekas ja kindad külmema ilma jaoks.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 08 Juul 2015, 23:47
Postitas Macintosh
Spoiler
icon kirjutas:
Black kirjutas:

Kui on ümmarguse kopsikuga tuli või paar neid, siis tuleb vahetada vaid elemendid. Need on võrdlemisi odavad ja universaalsed. Ja muu on kõik sama. Lenksu ei pea rohkem vasakule poole vägistama hakkama. :)

Küsimus ei ole mitte ümberehitamises vaid pärastises paberimajanduses. Nimelt väljastab mootorsõiduki valmistaja iga uue sõidukiga paberi, mida nimetatkase CoC-ks (Certificate of Conformity), kus on kenasti kirjas, mis poolse liiklusega teede jaoks nimetatud sõiduk loodud on. Lisaks muud tehnilised andmed. See paber on aluseks mootorsõduki esmaregistreerimisel ja tüübikinnituse saamisel. Tüübikinnituse saamine, eeldusel, et CoC on olemas ja nimetatud liikur on mujal EL-is juba heaks kiidetud võtab Eestis aega 2-3 nädalat. Kui nüüd on tegemist registreerimata mootorsõidukiga (pole kunagi üheski riigis arvel olnud), lisaks on CoC-s kirjas, et nimetatud sõiduk on mõeldud vasakpoolse liikluse jaoks, võib olukord paberimajanduse poolepealt ootamatult ajamahukaks ja kalliks osutuda.

Mul paart tsiklit (täpsemalt 3) saareriigist tulnud.
Maanteeameti seisukohast näeb tsikli arvelevõtmine välja nii, et kui esitulel on märgend, mis lubab ratta parempoolse liiklusega teedele, siis polegi midagi teha vaja. Kõikides muudes küsimustes on need tsiklit 100% samasugused ja vastavad samadele nõuetele kui ülejäänud EU omad. Tüübikinnitusega mingit täiendavat kammi pole, sest kui sõidukil on EU liikmesriigi tüübikinnitus olemas, siis edasine läheb mängeldes (mul ühel masinal see eestis puudus - võttis 3 minutit rohkem aega).

Mis esitulesse puutub, siis juhul, kui tuled asetsevad sõiduki keskteljel on paljud tootjad pannud tuled sobima nii vasak, kui ka parempoolse liiklusega teedele. Piisab vaid valgusvihu reguleerimisest.

Sinu tõsiseim probleem kerkib üles, kui lähed tuli-uut ratast soetama ja tahad sellega koju sõita - registreerimisnumber - Briti oma ei väljasta sulle keegi ning Eestist ei saa sa seda ilma sõidukit ette näitamata.

PS. Mis sõitmisesse puutub, siis tasub täitsa teha.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 09 Juul 2015, 00:03
Postitas icon
mega1 kirjutas:

läksid tigeri pealt bike peale? mis mõttes 60%?

Ei läinud, mõlemad on kasutuses. Tiiger on praegu ümberehitamisel, seega praegu sõidan peamiselt Daytonaga.
60% Eesti letikast tähendab, et kui Eestis maksis "mingi asi" ütleme 185000EEK, siis Poolas sai sama asja peale hinnaläbirääkimisi kätte 111000EEK-uga (34400PLN).


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 09 Juul 2015, 00:14
Postitas icon
Macintosh kirjutas:

Mul paart tsiklit (täpsemalt 3) saareriigist tulnud.
Maanteeameti seisukohast näeb tsikli arvelevõtmine välja nii, et kui esitulel on märgend, mis lubab ratta parempoolse liiklusega teedele, siis polegi midagi teha vaja. Kõikides muudes küsimustes on need tsiklit 100% samasugused ja vastavad samadele nõuetele kui ülejäänud EU omad. Tüübikinnitusega mingit täiendavat kammi pole, sest kui sõidukil on EU liikmesriigi tüübikinnitus olemas, siis edasine läheb mängeldes (mul ühel masinal see eestis puudus - võttis 3 minutit rohkem aega).

Kas tegu oli varem juba kuskil arvel olnud pillidega, mitte esmase registreerimisega? Minul on 2 uuega küll jooksmist päris tuntavalt olnud. Esimesel korral unustasin CoC-d diileri käest küsida, selle järgisaatmine läks juba nädal, lisaks 2 nädalat komisjon "kogunes ja otsustas", kas tüübikinnitus ikkagi väljastada. Daytonaga läks kiiremini (2 nädalat), kuna siis juba oskasin kõik õiged paberid kohe esitada.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 09 Juul 2015, 01:06
Postitas bigdog
korrektse kirjutas:

Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?

Tulede poolt teele langev valgusvihk on valele poole.
Vasakpoolne liiklus:
Pilt
Parempoolne liiklus:
Pilt
Universaaltulede valgusvihk on keskel.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 09 Juul 2015, 01:20
Postitas icon
korrektse kirjutas:

Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?

Euroopas on asümmeetriline lähituli, mis on mõeldud sõidusuunapoolseid teeäärseid liiklusmärke valgustama, Inglise versioon meie teedel valgustaks selle asemel vastusõitja silmamunasid.: http://forums.pelicanparts.com/uploads1 ... 676567.jpg

korrektse kirjutas:

See saage ja kirveid müüv svensonite looduspood ei viitsinud isegi e-mailile vastata. Ju neil on siis midagi paremat teha :)

Ma ütleks enda arvamuse ka nendest, aga see ei kanna kahjuks trükimusta.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 10 Juul 2015, 11:30
Postitas VahurLE
426f kirjutas:

Norton Commando 961 oleks päris äge,tagavara juppide pärast pole vaja muretseda.Eestis kohapeal pole kunagi ühtegi osa ja kõik vaja väljamaalt tellida.

Mis pagana juppidest sa kogu aeg jahud? Mu Tiger on praeguseks 40000 sõitnud, peale kuluosade ei ole mingeid juppe vaja olnud. Rehvid ja õlid nüüd ülemäära margispetsiifilised olnud ei ole. Keti ja ketiratta saab ka kodumaalt, kui ei taha mujalt tellida. Miskit lisa soovides (Kohvrid, tuulesuunajad j.n.e.) on kõikvõimalikud netipoed Ingleste originaalkraami või väga korralikku või soovi korral ka odavamat sodi paksult täis. Ainsad mittepäriskuluosad, mida vaja on olnud on piduriheebel ja esimene suunatuli, panin korra ratta kohapeal külili, ja sain neist lahti. Aega läks terve 4 päeva enne kui uued külge said...


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 14 Juul 2015, 12:40
Postitas korrektse

Lükkasin ostu edasi sest selleks ajaks, kui ratas kohale jõuab on sügis käes.
Järgmine aasta proovib uuesti.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 15 Juul 2015, 17:15
Postitas ivov

Ostsin eelmisel aastal Speed Triple Jack Lilley(Triumph-I margiesindus Londonis) esindusest. Kaasa sain CoC kus seisab, et sõiduk sobib mõlemapoolsesse liiklusesse. Kontrollisin tulesid ja selgis, et tulede vihk on, lihtsalt lame(flat) ja kummalegi poole ei kaldu. Lisaks saab pardaarvutist parameetrid meetermõõdustikku seada. Eeldan, et sellisel juhul registreerimisega probleeme ei teki.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 15 Juul 2015, 19:18
Postitas Macintosh
icon kirjutas:

Kas tegu oli varem juba kuskil arvel olnud pillidega, mitte esmase registreerimisega?

Sõidukid olid varem UK regsitris arvel seega tõesti mitte esmane registreerimine vaid tegu kasutatud sõidukiga.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 10:39
Postitas KuldarA

Endalegi on Eesti järelturul sattunud mitu ratast, mis UK-st tulnud ja vale tulega arvele võetud. Skeem on ilmselt selline, et registreerimiseelse kontrolli ajaks laenatakse sõbralt tuli ja tehakse see ära.

Osadel ratastel, mida ise olen toonud, on olnud selline universaalne tuli, millel on lame valguvihk ehk otsest tõusunurka kummagile poole pole. ARK-is öeldi selle kohta, et saab arvele, aga ÜV võib nuriseda. Ei nurisenud ka nemad.

Ma uue ratta puhul uuriks transiitnumbrite kohta. Pole küll UK-st kunagi mööda maad sellistega toonud, aga mujal EU riikidest saab ka uutele autodele transiite. Võimalik on ka Saksa transiite tellida endale kulleriga, kui sõiduki dokumentide koopia jms olemas. Samas seal läheb paar päeva raisku ja kehtivusaeg on selle võrra lühem. Pigem on kõige mõistlikum lasta tuua treilaga, tuleb ilmselt soodsam ja oluliselt riskivabam.

elektromargu kirjutas:

..ja lisaks see, et UKs on mph.. mis tähendab, et kui on analoog-spido, siis on suuremalt mph, mitte km/h... maitse asi muidugi, kas on suur prolbeem või ei

Analoogide spido põhjad annab uued tellida ja ära vahetada, kui häirima jääb.

Digispidodel enamikel võimalik valida milliseid ühikuid kuvab.

Küsimus ei ole mitte ümberehitamises vaid pärastises paberimajanduses. Nimelt väljastab mootorsõiduki valmistaja iga uue sõidukiga paberi, mida nimetatkase CoC-ks (Certificate of Conformity), kus on kenasti kirjas, mis poolse liiklusega teede jaoks nimetatud sõiduk loodud on. Lisaks muud tehnilised andmed. See paber on aluseks mootorsõduki esmaregistreerimisel ja tüübikinnituse saamisel. Tüübikinnituse saamine, eeldusel, et CoC on olemas ja nimetatud liikur on mujal EL-is juba heaks kiidetud võtab Eestis aega 2-3 nädalat. Kui nüüd on tegemist registreerimata mootorsõidukiga (pole kunagi üheski riigis arvel olnud), lisaks on CoC-s kirjas, et nimetatud sõiduk on mõeldud vasakpoolse liikluse jaoks, võib olukord paberimajanduse poolepealt ootamatult ajamahukaks ja kalliks osutuda.

UK on EU ehk isegi kui läheb üksiktüübikinnituse peale, siis see ei maksa juurde midagi. Enamasti on selleks neil läinud ca nädal aega. Pikem aeg ja kulukam on see USA ratastega.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 11:17
Postitas korrektse

Ma arvasin, et UK on ammu mph lahti saanud ja kmh peale kolinud.
Vaadist õlu oli vist ainus, mida veel pint kaupa mõõdetakse aga ülejäänud kraam on küll grammide ja liitrite peale kolinud. Vähemalt paar kuud tagasi oli.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 15:44
Postitas tfr
korrektse kirjutas:

Lugesin siin veidi siit ja sealt ning Bikepoint suunas lendab ikka korralikult kive. Kas see käib ainult kasutatud rataste kohta või ongi nendega mingi kamm? Asi selles, et mul on pakkumine postkastis ja öeldi, et kanna papp üle siis tellime ratta ära.

Mina ostsin oma Transalpi sealt. Ostuprotsess oli igati positiivne, rohkem pole põhjust olnud nendega suhelda, kuna ratas oli ilusti korras, nagu lubatud.

Töökaaslane ostis Ducati Monsteri ja on seda seal paar korda hooldamas/lappimas käinud ja on ka igapidi rahul olnud.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 15:58
Postitas pacaan

vaatan, et eelpool aetakse pidevalt sassi mõisted tüübikood ja tüübikinnitus... a ei viitsi ka seletama hakata sel teemal.

tüübikinnitus (EU) on kõikidel UK ratastel (mis seal registris) olemas ja seda EI OLE vaja teha Eestis, tüübikoodi kinnitus on see mida vahel peab ARK inimeste taga ootama ca nädal vms juhul kui sellist versiooni (UK versioonidel tihti tüübikood teine kui nt Saksa versioonidel sama mudeli lõikes) / tüübikoodiga ratast Eestis varem arvelevõetud pole. Võib täitsa reaalne olla Eestis haruldasemate ratastega nt nagu Triumphid aga kindlasti Norton-i jms vähe eksklusiivsema maitsega inimeste rataste puhul :)


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 16:40
Postitas tali
korrektse kirjutas:

Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?

Britist toodud tsiklil on lenks paremal pool :ner:


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 17:08
Postitas mega1
tfr kirjutas:
korrektse kirjutas:

Lugesin siin veidi siit ja sealt ning Bikepoint suunas lendab ikka korralikult kive. Kas see käib ainult kasutatud rataste kohta või ongi nendega mingi kamm? Asi selles, et mul on pakkumine postkastis ja öeldi, et kanna papp üle siis tellime ratta ära.

Mina ostsin oma Transalpi sealt. Ostuprotsess oli igati positiivne, rohkem pole põhjust olnud nendega suhelda, kuna ratas oli ilusti korras, nagu lubatud.

Töökaaslane ostis Ducati Monsteri ja on seda seal paar korda hooldamas/lappimas käinud ja on ka igapidi rahul olnud.

Keeravad, sul oli ju ratas juba arvel kui ostsid ilmselt kellegi endise omaniku müüki toodud


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 19:04
Postitas Üllar

Vötan mütsi maha inglise rattaga söitja ees.Pöhjus-esimesed söidud said tehtud Velocette 350 cm3 -ga,muidugi esisadula ja paagi vahel,söitjaks minu onu.Aastaarv vöis olla 1957 kanti.Velocette tehas suleti 1970 a. paiku.Neid on küll Inglismaal saada ,aga 1936...38 mudelite hinnad on ikka kallid.
1971 a. paiku sai ka onu Velocette-ga söidetud,aga ise olin Jawa mees ja andis ikka möelda kui käigud parema jala all ja pidur vasakul.
Vahetaks isegi oma Varadero uuema Triumph Exploreri vastu,aga hinnavahe on liig suur.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 16 Juul 2015, 22:40
Postitas korrektse

mmm... Velocette :)
Muide, 1970 ja uuematel UK ratastel tõsteti käiguvahetaja vasakaule sest sellest oli saanud rahvusvaheline "standard" ning see muutis ka rataste ülelombi müümise kergemaks. Muutus ka 1 üles, 3 alla.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 31 Juul 2015, 23:07
Postitas w5l1k9
korrektse kirjutas:

Lükkasin ostu edasi sest selleks ajaks, kui ratas kohale jõuab on sügis käes.
Järgmine aasta proovib uuesti.

???
Bikepoint poisid olid väg abivalmis ja asjalikud, ajasid paberid paari tunniga korda, kruttisid tellitud lisavidinad rattale külge ning nii ma sealt sellisega välja veeresin.
Täiesti uskumatu ratas. (w) Triumph (w)
Kui sellega saaks kodu uskest sisse sõita, pargiks keset elutuba :)


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 01 Aug 2015, 00:50
Postitas Kirs

Jajaa, kisub sajaga teemast välja...aga miks "pannoonial" käigud tagurpidi käivad?


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 01 Aug 2015, 16:54
Postitas tali

Vanal Jawa'l ka ju.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 01 Aug 2015, 23:27
Postitas v301060
tali kirjutas:

Vanal Jawa'l ka ju.

Ise vastasid ju oma küsimusele.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 02 Aug 2015, 14:17
Postitas icon
holma kirjutas:

Jajaa, kisub sajaga teemast välja...aga miks "pannoonial" käigud tagurpidi käivad?

Pannonial ei käi käigud "tagurpidi" vaid käivad hoopis 0-1-2-3-4, mitte nagu "tavaliselt" so. 1-0-2-3-4(keerata siis mõttes 90°vastupäeva)...


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 03 Aug 2015, 12:15
Postitas Romka

http://www.auto24.ee/used/2055180

900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 03 Aug 2015, 12:58
Postitas Martinez
Romka: kirjutas:

http://www.auto24.ee/used/2055180

900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.

Nelikvedu pealekauba.


Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 03 Aug 2015, 18:06
Postitas w5l1k9
Martinez kirjutas:
Romka: kirjutas:

http://www.auto24.ee/used/2055180

900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.

Nelikvedu pealekauba.

Kütus: U235

Thruxton 900:

Kood: Vali kõik

Performance
    max power ec69BHP @ 7400
    max torque ec69NM @ 5800

Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?

Postitatud: 03 Aug 2015, 20:17
Postitas v301060
Martinez kirjutas:
Romka: kirjutas:

http://www.auto24.ee/used/2055180

900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.

Nelikvedu pealekauba.

Automüüja kohta isegi tagasihoidlik kuulutus - kliima ja nahksisu olid täitsa mainimata!