Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Ega sa sealt ilma numbrita ikka sõites ei tule küll. Ja siin järelturul müüdavatest on poolest UK päritoluga, tsikli puhul pole mingit probleemi. Paljud on isegi vale tulega regatud saanud.
Aga turvalisem on kindlasti mandri-Euroopast võtta. Eriti turvaline Eestist.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
icon kirjutas:Üldiselt inglismaal on vasakpoolne liiklus, seega pead vähemalt tuled välja vahetama. Lisaks võib sellegipoolest olla keeruline sellisele "ümberehitatud" riistale eestis tüübikinnitust saada. Kui Triumphi, siis kas Bikepoint (müüvad vist itaalia esindust siin edasi) või Loodusinvest (viimane on rootslaste käepikendus eestis ja seega ka tuntavalt kirves). Päris Triumphi esindust eestis ega baltikumis üldisena ei ole. Lähimad on Venemaal(Peterburis), Soomes, Rootsis ja Poolas. Kui ise järgi minna, siis lähim odav koht on Poola esindus ja selle erinevad allüksused, lisaks liiklevad nad "õigel pool teed". Ise olen niimoodi 2 Triumphi soetanud (Tiger 1050 ABS aastal 2009 - hind 60% Eesti letihinnast ja Daytona 675R ABS 2014 - hind 85% Eesti letihinnast). Kogemuse järgi võin öelda, et kolmanda võtaks ilmselt Bikepoint-i kaudu, hind oleks ilmselt 500€ võrra kallim kui pakkumist küsida - vähemalt eelmine aasta 675R-ga oli nii. Kahjuks jõudis see informatsioon minuni alles siis, kui tsikkel Poolast juba toodud oli. Loodan, et oli abiks otsuse tegemisel.
läksid tigeri pealt bike peale? mis mõttes 60%?
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
..ja lisaks see, et UKs on mph.. mis tähendab, et kui on analoog-spido, siis on suuremalt mph, mitte km/h... maitse asi muidugi, kas on suur prolbeem või ei
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
Teema algataja
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?
Peab siis Bikepointi kaudu seda asja ajama. Eks näis, mis ja kuidas see edeneb. See saage ja kirveid müüv svensonite looduspood ei viitsinud isegi e-mailile vastata. Ju neil on siis midagi paremat teha
Ma pean ju kiivri ja tagi ka kusagilt leidma. Vihmaks mingi riiete peale tõmmatav kombekas ja kindad külmema ilma jaoks.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Spoiler
icon kirjutas:Black kirjutas:Kui on ümmarguse kopsikuga tuli või paar neid, siis tuleb vahetada vaid elemendid. Need on võrdlemisi odavad ja universaalsed. Ja muu on kõik sama. Lenksu ei pea rohkem vasakule poole vägistama hakkama.
Küsimus ei ole mitte ümberehitamises vaid pärastises paberimajanduses. Nimelt väljastab mootorsõiduki valmistaja iga uue sõidukiga paberi, mida nimetatkase CoC-ks (Certificate of Conformity), kus on kenasti kirjas, mis poolse liiklusega teede jaoks nimetatud sõiduk loodud on. Lisaks muud tehnilised andmed. See paber on aluseks mootorsõduki esmaregistreerimisel ja tüübikinnituse saamisel. Tüübikinnituse saamine, eeldusel, et CoC on olemas ja nimetatud liikur on mujal EL-is juba heaks kiidetud võtab Eestis aega 2-3 nädalat. Kui nüüd on tegemist registreerimata mootorsõidukiga (pole kunagi üheski riigis arvel olnud), lisaks on CoC-s kirjas, et nimetatud sõiduk on mõeldud vasakpoolse liikluse jaoks, võib olukord paberimajanduse poolepealt ootamatult ajamahukaks ja kalliks osutuda.
Mul paart tsiklit (täpsemalt 3) saareriigist tulnud.
Maanteeameti seisukohast näeb tsikli arvelevõtmine välja nii, et kui esitulel on märgend, mis lubab ratta parempoolse liiklusega teedele, siis polegi midagi teha vaja. Kõikides muudes küsimustes on need tsiklit 100% samasugused ja vastavad samadele nõuetele kui ülejäänud EU omad. Tüübikinnitusega mingit täiendavat kammi pole, sest kui sõidukil on EU liikmesriigi tüübikinnitus olemas, siis edasine läheb mängeldes (mul ühel masinal see eestis puudus - võttis 3 minutit rohkem aega).
Mis esitulesse puutub, siis juhul, kui tuled asetsevad sõiduki keskteljel on paljud tootjad pannud tuled sobima nii vasak, kui ka parempoolse liiklusega teedele. Piisab vaid valgusvihu reguleerimisest.
Sinu tõsiseim probleem kerkib üles, kui lähed tuli-uut ratast soetama ja tahad sellega koju sõita - registreerimisnumber - Briti oma ei väljasta sulle keegi ning Eestist ei saa sa seda ilma sõidukit ette näitamata.
PS. Mis sõitmisesse puutub, siis tasub täitsa teha.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
mega1 kirjutas:läksid tigeri pealt bike peale? mis mõttes 60%?
Ei läinud, mõlemad on kasutuses. Tiiger on praegu ümberehitamisel, seega praegu sõidan peamiselt Daytonaga.
60% Eesti letikast tähendab, et kui Eestis maksis "mingi asi" ütleme 185000EEK, siis Poolas sai sama asja peale hinnaläbirääkimisi kätte 111000EEK-uga (34400PLN).
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Macintosh kirjutas:Mul paart tsiklit (täpsemalt 3) saareriigist tulnud.
Maanteeameti seisukohast näeb tsikli arvelevõtmine välja nii, et kui esitulel on märgend, mis lubab ratta parempoolse liiklusega teedele, siis polegi midagi teha vaja. Kõikides muudes küsimustes on need tsiklit 100% samasugused ja vastavad samadele nõuetele kui ülejäänud EU omad. Tüübikinnitusega mingit täiendavat kammi pole, sest kui sõidukil on EU liikmesriigi tüübikinnitus olemas, siis edasine läheb mängeldes (mul ühel masinal see eestis puudus - võttis 3 minutit rohkem aega).
Kas tegu oli varem juba kuskil arvel olnud pillidega, mitte esmase registreerimisega? Minul on 2 uuega küll jooksmist päris tuntavalt olnud. Esimesel korral unustasin CoC-d diileri käest küsida, selle järgisaatmine läks juba nädal, lisaks 2 nädalat komisjon "kogunes ja otsustas", kas tüübikinnitus ikkagi väljastada. Daytonaga läks kiiremini (2 nädalat), kuna siis juba oskasin kõik õiged paberid kohe esitada.
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
korrektse kirjutas:Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?
Tulede poolt teele langev valgusvihk on valele poole.
Vasakpoolne liiklus:
Parempoolne liiklus:
Universaaltulede valgusvihk on keskel.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
korrektse kirjutas:Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?
Euroopas on asümmeetriline lähituli, mis on mõeldud sõidusuunapoolseid teeäärseid liiklusmärke valgustama, Inglise versioon meie teedel valgustaks selle asemel vastusõitja silmamunasid.: http://forums.pelicanparts.com/uploads1 ... 676567.jpg
korrektse kirjutas:See saage ja kirveid müüv svensonite looduspood ei viitsinud isegi e-mailile vastata. Ju neil on siis midagi paremat teha
Ma ütleks enda arvamuse ka nendest, aga see ei kanna kahjuks trükimusta.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
426f kirjutas:Norton Commando 961 oleks päris äge,tagavara juppide pärast pole vaja muretseda.Eestis kohapeal pole kunagi ühtegi osa ja kõik vaja väljamaalt tellida.
Mis pagana juppidest sa kogu aeg jahud? Mu Tiger on praeguseks 40000 sõitnud, peale kuluosade ei ole mingeid juppe vaja olnud. Rehvid ja õlid nüüd ülemäära margispetsiifilised olnud ei ole. Keti ja ketiratta saab ka kodumaalt, kui ei taha mujalt tellida. Miskit lisa soovides (Kohvrid, tuulesuunajad j.n.e.) on kõikvõimalikud netipoed Ingleste originaalkraami või väga korralikku või soovi korral ka odavamat sodi paksult täis. Ainsad mittepäriskuluosad, mida vaja on olnud on piduriheebel ja esimene suunatuli, panin korra ratta kohapeal külili, ja sain neist lahti. Aega läks terve 4 päeva enne kui uued külge said...
-
Teema algataja
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Lükkasin ostu edasi sest selleks ajaks, kui ratas kohale jõuab on sügis käes.
Järgmine aasta proovib uuesti.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Ostsin eelmisel aastal Speed Triple Jack Lilley(Triumph-I margiesindus Londonis) esindusest. Kaasa sain CoC kus seisab, et sõiduk sobib mõlemapoolsesse liiklusesse. Kontrollisin tulesid ja selgis, et tulede vihk on, lihtsalt lame(flat) ja kummalegi poole ei kaldu. Lisaks saab pardaarvutist parameetrid meetermõõdustikku seada. Eeldan, et sellisel juhul registreerimisega probleeme ei teki.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
icon kirjutas:Kas tegu oli varem juba kuskil arvel olnud pillidega, mitte esmase registreerimisega?
Sõidukid olid varem UK regsitris arvel seega tõesti mitte esmane registreerimine vaid tegu kasutatud sõidukiga.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Endalegi on Eesti järelturul sattunud mitu ratast, mis UK-st tulnud ja vale tulega arvele võetud. Skeem on ilmselt selline, et registreerimiseelse kontrolli ajaks laenatakse sõbralt tuli ja tehakse see ära.
Osadel ratastel, mida ise olen toonud, on olnud selline universaalne tuli, millel on lame valguvihk ehk otsest tõusunurka kummagile poole pole. ARK-is öeldi selle kohta, et saab arvele, aga ÜV võib nuriseda. Ei nurisenud ka nemad.
Ma uue ratta puhul uuriks transiitnumbrite kohta. Pole küll UK-st kunagi mööda maad sellistega toonud, aga mujal EU riikidest saab ka uutele autodele transiite. Võimalik on ka Saksa transiite tellida endale kulleriga, kui sõiduki dokumentide koopia jms olemas. Samas seal läheb paar päeva raisku ja kehtivusaeg on selle võrra lühem. Pigem on kõige mõistlikum lasta tuua treilaga, tuleb ilmselt soodsam ja oluliselt riskivabam.
elektromargu kirjutas:..ja lisaks see, et UKs on mph.. mis tähendab, et kui on analoog-spido, siis on suuremalt mph, mitte km/h... maitse asi muidugi, kas on suur prolbeem või ei
Analoogide spido põhjad annab uued tellida ja ära vahetada, kui häirima jääb.
Digispidodel enamikel võimalik valida milliseid ühikuid kuvab.
Küsimus ei ole mitte ümberehitamises vaid pärastises paberimajanduses. Nimelt väljastab mootorsõiduki valmistaja iga uue sõidukiga paberi, mida nimetatkase CoC-ks (Certificate of Conformity), kus on kenasti kirjas, mis poolse liiklusega teede jaoks nimetatud sõiduk loodud on. Lisaks muud tehnilised andmed. See paber on aluseks mootorsõduki esmaregistreerimisel ja tüübikinnituse saamisel. Tüübikinnituse saamine, eeldusel, et CoC on olemas ja nimetatud liikur on mujal EL-is juba heaks kiidetud võtab Eestis aega 2-3 nädalat. Kui nüüd on tegemist registreerimata mootorsõidukiga (pole kunagi üheski riigis arvel olnud), lisaks on CoC-s kirjas, et nimetatud sõiduk on mõeldud vasakpoolse liikluse jaoks, võib olukord paberimajanduse poolepealt ootamatult ajamahukaks ja kalliks osutuda.
UK on EU ehk isegi kui läheb üksiktüübikinnituse peale, siis see ei maksa juurde midagi. Enamasti on selleks neil läinud ca nädal aega. Pikem aeg ja kulukam on see USA ratastega.
-
Teema algataja
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Ma arvasin, et UK on ammu mph lahti saanud ja kmh peale kolinud.
Vaadist õlu oli vist ainus, mida veel pint kaupa mõõdetakse aga ülejäänud kraam on küll grammide ja liitrite peale kolinud. Vähemalt paar kuud tagasi oli.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
korrektse kirjutas:Lugesin siin veidi siit ja sealt ning Bikepoint suunas lendab ikka korralikult kive. Kas see käib ainult kasutatud rataste kohta või ongi nendega mingi kamm? Asi selles, et mul on pakkumine postkastis ja öeldi, et kanna papp üle siis tellime ratta ära.
Mina ostsin oma Transalpi sealt. Ostuprotsess oli igati positiivne, rohkem pole põhjust olnud nendega suhelda, kuna ratas oli ilusti korras, nagu lubatud.
Töökaaslane ostis Ducati Monsteri ja on seda seal paar korda hooldamas/lappimas käinud ja on ka igapidi rahul olnud.
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
vaatan, et eelpool aetakse pidevalt sassi mõisted tüübikood ja tüübikinnitus... a ei viitsi ka seletama hakata sel teemal.
tüübikinnitus (EU) on kõikidel UK ratastel (mis seal registris) olemas ja seda EI OLE vaja teha Eestis, tüübikoodi kinnitus on see mida vahel peab ARK inimeste taga ootama ca nädal vms juhul kui sellist versiooni (UK versioonidel tihti tüübikood teine kui nt Saksa versioonidel sama mudeli lõikes) / tüübikoodiga ratast Eestis varem arvelevõetud pole. Võib täitsa reaalne olla Eestis haruldasemate ratastega nt nagu Triumphid aga kindlasti Norton-i jms vähe eksklusiivsema maitsega inimeste rataste puhul
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
korrektse kirjutas:Oot, mis seal tuledega teisiti on? Autode puhul on arusaadav, et istud teisel pool jne aga motikal, mis saab seal teisiti olla? Suunaka lüliti valel pool?
Britist toodud tsiklil on lenks paremal pool

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
tfr kirjutas:korrektse kirjutas:Lugesin siin veidi siit ja sealt ning Bikepoint suunas lendab ikka korralikult kive. Kas see käib ainult kasutatud rataste kohta või ongi nendega mingi kamm? Asi selles, et mul on pakkumine postkastis ja öeldi, et kanna papp üle siis tellime ratta ära.
Mina ostsin oma Transalpi sealt. Ostuprotsess oli igati positiivne, rohkem pole põhjust olnud nendega suhelda, kuna ratas oli ilusti korras, nagu lubatud.
Töökaaslane ostis Ducati Monsteri ja on seda seal paar korda hooldamas/lappimas käinud ja on ka igapidi rahul olnud.
Keeravad, sul oli ju ratas juba arvel kui ostsid ilmselt kellegi endise omaniku müüki toodud
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Vötan mütsi maha inglise rattaga söitja ees.Pöhjus-esimesed söidud said tehtud Velocette 350 cm3 -ga,muidugi esisadula ja paagi vahel,söitjaks minu onu.Aastaarv vöis olla 1957 kanti.Velocette tehas suleti 1970 a. paiku.Neid on küll Inglismaal saada ,aga 1936...38 mudelite hinnad on ikka kallid.
1971 a. paiku sai ka onu Velocette-ga söidetud,aga ise olin Jawa mees ja andis ikka möelda kui käigud parema jala all ja pidur vasakul.
Vahetaks isegi oma Varadero uuema Triumph Exploreri vastu,aga hinnavahe on liig suur.
-
Teema algataja
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
mmm... Velocette
Muide, 1970 ja uuematel UK ratastel tõsteti käiguvahetaja vasakaule sest sellest oli saanud rahvusvaheline "standard" ning see muutis ka rataste ülelombi müümise kergemaks. Muutus ka 1 üles, 3 alla.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
korrektse kirjutas:Lükkasin ostu edasi sest selleks ajaks, kui ratas kohale jõuab on sügis käes.
Järgmine aasta proovib uuesti.
???
Bikepoint poisid olid väg abivalmis ja asjalikud, ajasid paberid paari tunniga korda, kruttisid tellitud lisavidinad rattale külge ning nii ma sealt sellisega välja veeresin.
Täiesti uskumatu ratas. Triumph
Kui sellega saaks kodu uskest sisse sõita, pargiks keset elutuba
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Jajaa, kisub sajaga teemast välja...aga miks "pannoonial" käigud tagurpidi käivad?
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Vanal Jawa'l ka ju.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
tali kirjutas:Vanal Jawa'l ka ju.
Ise vastasid ju oma küsimusele.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
holma kirjutas:Jajaa, kisub sajaga teemast välja...aga miks "pannoonial" käigud tagurpidi käivad?
Pannonial ei käi käigud "tagurpidi" vaid käivad hoopis 0-1-2-3-4, mitte nagu "tavaliselt" so. 1-0-2-3-4(keerata siis mõttes 90°vastupäeva)...
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
http://www.auto24.ee/used/2055180
900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.
-
- Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Romka: kirjutas:http://www.auto24.ee/used/2055180
900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.
Nelikvedu pealekauba.
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Martinez kirjutas:Romka: kirjutas:http://www.auto24.ee/used/2055180
900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.
Nelikvedu pealekauba.
Kütus: U235
Thruxton 900:
Kood: Vali kõik
Performance
max power ec69BHP @ 7400
max torque ec69NM @ 5800
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Inglise rattad Eestis? Kas on mõtet?
Martinez kirjutas:Romka: kirjutas:http://www.auto24.ee/used/2055180
900-ne ja vaid 33kw... Kummaline! R3 ka veel lisaks.
Nelikvedu pealekauba.
Automüüja kohta isegi tagasihoidlik kuulutus - kliima ja nahksisu olid täitsa mainimata!
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.