samas kasutaksin juhust ja küsiksin: millistes oludes sellise kaaluga rattaid kasutate? või õigemini kas asfaltilt maha keeramine telkimispaiga otsimiseks on mõistlik või on need siiski pigem nö hotellist hotelli rattad? ei pea siinkohal silmas pikalt mööda kruusa või pinnasteid sõitmist, pigem kas metsateel üksi ringi keerab ilma et peaks riideid vähemaks hakkama võtma. enda kogemus ütleb et rattaga harjudes muutub ta nö kergemaks kuid kuskil tuleb ilmselt piir ette.
Selle sõiduga peaks juba telkimispaika jõudma küll (üks "telliskivi" GT):
Samas - kruusateed kus kannab (kõva põhi on) ei näe küll mingeid takistusi peale kliirensi. (abiks selliste oludega leppimisel/sõbrunemisel olid nii Motosurvivali kui muud sõidukoolitused)
youtubes leidub ka videoid kus goldwingiga tagarattal sõidetakse ja suurte gessudega hüpatakse. kui oskad ja julged siis muidugi saab.
pidasin silmas pigem just käekõrval manööverdamist ja (libeda) pinnase peal sõitmist mis suuresti sõltub ratta raskuskeskmest ja kaalujaotusest. kui maanteel on niiöelda kõik head siis võrdleks neid teise nurga alt. näiteks koormus esiotsal- tagumine ots tahab esimesest mööda sõita ja tulemus tagaotsa vänderdamine halva pidamisega teel. või raskuskese kõrgemal kui mõnel teisel ja kalde puhul tasakaaluasendisse ehk püsti ratast viia raskem kui mõnda teist.
mind huvitaks just võrdlevad tähelepanekud sellest aspektist lähtudes.
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 19 Mai 2015, 14:56
Postitas Priit_IZ
Päris omapärane kogemus/elamus võib olla 1200st jalaga käivitada...
Sinine Mootorratas, 1200cc vesijahutusega mootor võimsusega 96kW (131hp), jalaga käivitus, 6-käiguline, kardaaniga ülekanne.
samas kasutaksin juhust ja küsiksin: millistes oludes sellise kaaluga rattaid kasutate? või õigemini kas asfaltilt maha keeramine telkimispaiga otsimiseks on mõistlik või on need siiski pigem nö hotellist hotelli rattad? ei pea siinkohal silmas pikalt mööda kruusa või pinnasteid sõitmist, pigem kas metsateel üksi ringi keerab ilma et peaks riideid vähemaks hakkama võtma. enda kogemus ütleb et rattaga harjudes muutub ta nö kergemaks kuid kuskil tuleb ilmselt piir ette.
Ega sellised rattad mujal maailmas naljalt kuhugi maha ei keera. Isegi suur osa bemmi GS tüüpi tsikleidki pole nt Saksmaal kunagi muud pinnast peale asfaldi näinud. Meie tüüpi maades, kus loodust rohkem, hakkavad asjad muutuma. See Vadi GT video on üsna hea näide.. kuigi ma ei saa aru miks see just tubis pean rippuma, ilmselt mujal maailmas eksots sellise ratta jaoks, aga just selliseid teid olen ikka väga palju samamoodi telgiplatisle kulgenud ja tihti otsides tühja kulgenud.
Küsid, kas metsateel üksi ringi saab.. saab küll, aga mõnigi kord olen roninud sinna, kust peale välja saamist on tõesti tahtmine riided maha visata:) Esiots on ikka väga raske ja vajub vahvasti sisse ja kui siis tagant ka natuke sisse kaevab, siis ei saa enam küljejalga ka alla ja ongi lõbus. Metsa pole veel jäänud ja abi pole ka vaja olnud, aga mõned korrad olen ikka maha ka pillanud ja siis röömu veel rohkem:) Kuna olen väga telgiharrastaja ja just metsikult, siis on ikka seda tulnud STga teha väga palju kordi. Ja meist kaugemal tuleb ikka vahest väga kaua otsida ja sonkida, enne kui leiad. Mulle see tegevus meeldib. Piirid tulevad aga ette mõnikord üllatavalt. Kord tahtsin STga rannale lähemale sõita. Viga. Olin üksi, veel suurem viga. Äkki olin madalas liivas nii raskelt kinni, et sikutasin ja mässasin üle poole tunni, enne kui kätte ja otsad ringi sain ja liiv polonud sugugi sügav.
Kruusateede kohta vaid selline lause, et neid on nt STga väga mõnus lasta ja seda olen teinud päris usinalt kohati. Aga oh seda rõõmu, kui hiljem hoolduste käigus taas selgub, et gondlite alused ja muud kohad kuhu väljast pesuga ligi ei saa on nagu jaukott seestpoolt. Niiet igasugu asju tuleb ette, kui kasuatada veidi teistmoodi.
Väike illustreeriv näide ka:
Kk
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 19 Mai 2015, 23:00
Postitas kalle
Priit_IZ kirjutas:
Päris omapärane kogemus/elamus võib olla 1200st jalaga käivitada...
Niisama jutujätkuks... R4 vändast käivitamine ei paku tegelt mingit omapärast elamust. Neljale silindrile jaotuv käik teeb vändast käivitamise väga kergeks. Mu Kawa on 1015cc ja sellel on vänt. Surusid selle viimase veerandi peale, süüde sisse, väike järsem nõks ja prõnn käis. Lausa lust. Sama CCga nt kahe pütine võib aga olla hoopis teine teema:)
Kk
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 20 Mai 2015, 11:40
Postitas Piipz
BMW R1200 GS-i peetakse "ultimate" matkaenduroks, et sõida või ümber maakera. Sõidetaksegi. Ja kiidetakse.
Aga üks naljakas juhus ühest Long Way Round osast oli see, kuidas kaameramees oma 1200-se gessu katki sõitis ja ajutiselt vene tehnika asemele sai, ning kuidas ta offroadil teistelt lihtsalt pidevalt eest ära sõitis.
Mis aga teelt maha keeramisse puutub, siis enda kogemus ütleb, et kruusatee, kui on korralik on ikkagi tavaline tee ja pole suurt vahet, mis rattaga seal sõita, mina pean teelt maha keeramiseks ikka juba muda ja mulda / muru ning väga kehva kruusateed. Seega kui kellegi jaoks tavaline kruus kvalifitseerub juba offroadiks, siis vähemalt minu arust on iga ratas offroad ratas.
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 25 Mai 2015, 11:23
Postitas Priit_IZ
Kas keegi teab kommenteerida bemmi varuosade hinnaklassi võrreldes Paniga?
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 25 Mai 2015, 12:56
Postitas kalle
Sind huvitavad pigem kuluosad ilmselt. Nende osas vahet pole. Isegi OEM osadena võttes. Nö spetsiifilisemad varuosad teema võib olla veidi pikem jutt. Üldjoontes ka siin suurt vahet pole. Aga vahe võib sisse tulla mõne harva mineva ja suurema jupi puhul, mis siis võib olla kas üllatavalt kallis, või odav ja seda mõlemat pidi. Plastik nt võib sigakallis olla mõlemal.
Toetudes omadele kogemustele ja13 hooajale Honda STga.. sul ei lähe peale kuluosade suurt midagi vaja. Bemmiga ei taha väga lõpuni väita, aga olles jälginud paljude teiste kogemusi erinevate BMW ratastega ja lisades oma 8 hooaja kogemuse BMW GS1100ga, siis võin küll väita, et Hondaga on sul vähem probleeme. STga mul igal juhul selgelt vähem.. ehk tegelikult pea olematult juba mainitud minu käes olnud 160000+km jooksul.
Kk
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 25 Mai 2015, 13:16
Postitas mella
Kui on kepiveoga bemm, siis difrilaager (või oli see rattalaager) on nõrk koht. Ehk siis pikkadel matkadel vajalik kaasa võtta.
Ka on probleeme ABS ja elektrisüsteemiga.
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 25 Mai 2015, 20:32
Postitas KIBU
K bemmidel see rattalaager niiii nõrk ikka ei ole et reisule kaasa peaks võtma:) hind oli vist 76 euri kui mälu ei peta. laagri vastupidavus sõltuvat suuresti liigendi nõellaagrite seisukorrast, simmeri veepidavusest ja peamiselt pagasi kaalust.mina olen niimoodi aru saanud et ülekoormus on see mis rattalaagri reisimeestel tuksi keerab.
Re: Honda Pan Europan vs. BMW K1200RS
Postitatud: 26 Mai 2015, 14:50
Postitas Vadi
KIBU kirjutas:
K bemmidel see rattalaager niiii nõrk ikka ei ole et reisule kaasa peaks võtma:) hind oli vist 76 euri kui mälu ei peta. laagri vastupidavus sõltuvat suuresti liigendi nõellaagrite seisukorrast, simmeri veepidavusest ja peamiselt pagasi kaalust.mina olen niimoodi aru saanud et ülekoormus on see mis rattalaagri reisimeestel tuksi keerab.
On tõesti nimet tootja insenerid nii usinad et erinevaid kasutavad ? (Aastast 2004 tõesti)