2. leht 4-st

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Mär 2015, 16:21
Postitas Jalamees
Spoiler
mosfet kirjutas:

Eh kiire meelemuutus siis ka vahepeal, otsustasin, et lükkan selle probleemi tulevikku, ning kevadel sõidan originaal jalaraudadega. Tsikkli valmis saamiseks on veel nii palju töid teha ennem hooaja alustamist, et ma lihtsalt ei viitsi/pole aega selle kickstarteri vändaga jamada praegu.

Pilt

Just mõni aeg tagasi sattusin lugema kas siis caferacer.net või dotheton ist (täpselt ei mäletagi) sama probleemi kohta. Seal oli jalatugi tehtud üles kokku klapitav ja samamoodi oli ka piduriheebel tagurpidi käimapandud nii, et sai käivituse ajal ees ära lükata need suht lihtsalt...


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 04 Apr 2015, 18:10
Postitas mosfet

Mõned pildid vahepeal istme valmimisest. Originaalsuurusega pildi vaatamiseks vajuta pildil.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Valmistoode
Pilt

Kus saaks Tallinnas istme nahaga lasta katta? Kes teab soovitada mõnda kogenud inimest selles vallas?

Viimasel pildil on näha ka Põhja-Carolina rauda - Hugh's HandBuilt esiamortide eee... brace.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 04 Apr 2015, 22:09
Postitas mrt36

Saan soovitada seda kohta http://nahksadul.com/


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 04 Apr 2015, 22:16
Postitas Deiv

Sadulsepp.ee !!!!! Hind on olemas aga ei midagi üle mõistuse ja töö on väga korralik . Mulle tegid originaalsadulast sellise . Kahes variandis kattematerial,oranz niit istumiskoht madalamaks ja tagumiku taha tugi,kuna ma olen paar korda reisijaks jäänd kui pill pidamise leiab musta juti tegemise ajal : )
Pilt
Deiv


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 04 Apr 2015, 23:07
Postitas mosfet

Tänud, ma saadan hinnapärimise mõlemasse firmasse.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 05 Apr 2015, 09:15
Postitas urmas66
Deiv kirjutas:

Sadulsepp.ee !!!!! Hind on olemas aga ei midagi üle mõistuse ja töö on väga korralik . Mulle tegid originaalsadulast sellise . Kahes variandis kattematerial,oranz niit istumiskoht madalamaks ja tagumiku taha tugi,kuna ma olen paar korda reisijaks jäänd kui pill pidamise leiab musta juti tegemise ajal : )
Pilt
Deiv

Julgen ka seda soovitada.Lasin küll auto istmeid kohendaadda,aga vahet pole,töö oli väga korralik.Hinda oleks mõne kohapealt ka odavamat saanud,aga need tegijad ei äratanud juba pakkumist võttes erilist usaldust.Tsikli sadul ilmselt ka lihtsam töö,aga sadulsepas oli tõeliselt proff lähenemine.Leppisime aja kokku,viisin hommikul auto sinna ja õhtul sain kätte.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 05 Apr 2015, 18:49
Postitas mosfet

Kuna ma täna alustasin juhtmete väga üldise paika vedamise ja sobitamisega, mõtlesin, et teen siia väikese kokkuvõtte enda tsikkli elektripoolest, võib-olla ka et enda jaoks. Elektrisüsteemis jääb originaaliks generaator, starter koos releega, ning ka mootoritööks vajalikud komponendid, milleks on süütepoolid, kondensaatorid, ning süütekatkestid. Mootorielekter jääb vana 'points' süsteem nii kaua, kuniks ta toimib, ning uurimise/puurimise ja mõõdistamise järel võib arvata, et see töölepingut nii pea veel lõpetama ei hakka. Kui aga juhtub, et midagi läheb peeti või katkesti osa liiga palju armastust ja tähelepanu nõuab, siis kindlasti kaalun elektroonilise süütesüsteemi paigaldamist.

Peategelaseks elektrisüsteemis on kohe kindlasti Motogadget M-Unit V.2. Mul pole aimugi, kui paljud siin foorumis selle nimega kursis on, kuid ma tean, et Eesti tsikliehitajad on seda varem kasutanud oma projektides, üks nendest on kohe kindlasti Renard Speedshop. Motogadget-i M-Unit on elektrooniline (solid state) juhtplokk, mis opereerib enamust elektriseadmeid, ning asendab ka kõik mehhaanilised releed, kui ka nö tradistsioonilise kaitsmeteploki. Ja seda kõike suitsupaki suuruses korpuses. Lisaks sellele on M-Unit veel kaldeanduriga alarm. Kui M-Unit-it annab juhtida ka originaal nuppudega lenksudelt, iga signaal mööda oma juhet, siis minu puhul jäi see variant esimese asjana ära, ning ma soetasin endale juurde Motogadget-i nupud, ning sellise vidina nagu M-Button. M-Button on selline väike silinder, mis paigaldatakse lenksuraua sisse, ning kui temaga on ühendatud lenksu sees kõik nupud eraldi juhtmetega, olgu selleks siis parem suund, või esituli, siis M-Buttonist edasi - lenksust M-Unit-ini - läheb ainult üks juhe, mida mööda liigub juba digitaalne signaal, vastavalt siis millist nuppu vajutati lenksul. Jäävad need rõvedad juhtmekimbud ära. Sarnane stoori on ka tagatulega. Tagumise tule gabariidi ja stopp tule funktsiooni jaoks on vaja ainult ühte juhet. Kui stopp tuli rakendub täis toitel, siis gabariidi jaoks saadetakse mööda juhet pulseeriv toide. Sarnane effekt on ilmselt paljudele tuttav, kes on sõitnud mõne uuema LED tagatuledega auto taga, ning on märganud neid värelevaid tagatulesid.

Laadimissüsteemis vahetan välja vanad eraldiseisvad komponendid, alaldi ja mehaanilise pingeregulaatori. Asendama hakkab neid kahte ühte korpusesse pandud solid state ekvivalent.

Juhtmestiku valmimisest ma teen kindlasti pilte tulevikus, ehk on kellelegi abi neist.

Minu enda koostatud elektriskeem. Puudu on süüteluku osa, tagatuled, käepidemete soojendused, ning komponentide viited. Ei viitsinud lõpuni teha :D. Layout peaks olema kui vaadata tsikklit ülevalt või küljelt, kui esiosa on paremal. Suurendamiseks vajutada pildil.

Pilt

Pilt

Spidomeetriks valisin välja sakslaste 48 mm läbimõõduga digitaalse MMB Target-i, millele hakkab kiirust ette söötma sama firma hall sensor.

Pilt

Nupud

Pilt

M-Button

Pilt

M-Unit-i uus pesa, vana tööriistakomplekti laegas

Pilt

Pilt

Alaldi ja pingeregulaator

Pilt

Lucas style Battery isolator

Pilt

Juhtmetel kasutan põimitud juhtmerüüd

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 06 Apr 2015, 00:06
Postitas Black
mosfet kirjutas:

M-Button on selline väike silinder, mis paigaldatakse lenksuraua sisse, ning kui temaga on ühendatud lenksu sees kõik nupud eraldi juhtmetega, olgu selleks siis parem suund, või esituli, siis M-Buttonist edasi - lenksust M-Unit-ini - läheb ainult üks juhe, mida mööda liigub juba digitaalne signaal, vastavalt siis millist nuppu vajutati lenksul. Jäävad need rõvedad juhtmekimbud ära. Sarnane stoori on ka tagatulega. Tagumise tule gabariidi ja stopp tule funktsiooni jaoks on vaja ainult ühte juhet. Kui stopp tuli rakendub täis toitel, siis gabariidi jaoks saadetakse mööda juhet pulseeriv toide.

Ära häbene öelda, et oli lihtsalt soov eksperimenteerida. Voolukablad pead ju ikka vedama - ega ühed ja nullid tulesid (kaug/lähi/suunakad/spido valgustus) hõõguma ei pane.

mosfet kirjutas:

Sarnane effekt on ilmselt paljudele tuttav, kes on sõitnud mõne uuema LED tagatuledega auto taga, ning on märganud neid värelevaid tagatulesid.

Pole ausalt öelda täheldanud, kuigi ei pea end väreluse tabamise osas keskmisest tuimemaks. Stopptule jaoks on autodel tihti eraldi sektsioon. Sul on plaan sama valgusallikat nii gabariit- kui stopptuleks kasutada? LED või hõõglamp?

mosfet kirjutas:

Nupud

Spoiler

Pilt

Mis need täpsemalt on? Suunakate nupud? Ei näe konventsionaalsed välja.

mosfet kirjutas:

M-Unit-i uus pesa, vana tööriistakomplekti laegas

Spoiler

Pilt

Ma ei pagendaks sellise retrofit CAN-i korral veel rattalt tööriistakomplekti. 8) Pigem lisaks sinna veel testri ja mingi netbooki. :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 06 Apr 2015, 05:43
Postitas mosfet
Black kirjutas:

Ära häbene öelda, et oli lihtsalt soov eksperimenteerida. Voolukablad pead ju ikka vedama - ega ühed ja nullid tulesid (kaug/lähi/suunakad/spido valgustus) hõõguma ei pane.

Vabandust, ma ei saa päris täpselt aru, mis sa silmas pead. Tulede toite juhtmed on ikka eraldi jah, seda saab näha juba skeemilt. Ühed ja nullid liiguvad mööda ühte juhet lenksunuppude ja M-Unit vahel. Viimane siis lükkab toite järgi vastavalt sellele tarbijale, mida nõuab kommunikatsiooni juhet pidi sisse tulnud digitaalne signaal. Idee on juhtmete kogust vähendada, et ei peaks jooksma lenksunuppudesse sisse ja sealt välja mingid jurakad kaablid, mis peavad ka lülitatava tarbija enda voolu kandma.

Black kirjutas:

Pole ausalt öelda täheldanud, kuigi ei pea end väreluse tabamise osas keskmisest tuimemaks. Stopptule jaoks on autodel tihti eraldi sektsioon. Sul on plaan sama valgusallikat nii gabariit- kui stopptuleks kasutada? LED või hõõglamp?

Minul on LED tagatuli.

Black kirjutas:

Mis need täpsemalt on? Suunakate nupud? Ei näe konventsionaalsed välja.

Need on Motogadgeti lenksunupud. Paremale lenksule tuleb samasugune. Kokku 4 nuppu. Nelja nupu kombo käivitab mootori, on kill-switchi eest, paneb tööle esitule, süütab kaugtule, süütab nii parema, või vasaku, või mõlemapoole suunatuled, ning lülitab helisignaali.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Apr 2015, 12:46
Postitas mosfet

Postitan mõned pildid juhtmestiku koostamisest. Esiteks valik connector-eid mida kasutan. Bullet connector-id on Jaapani mõõtu 3,9 mm.

Pilt

Aku otsikute jaoks on mul selline tööriist - haamriga pähe ja valmis :D

Pilt

Näide, kuidas connector juhtme külge saab - double bullet socket connector

Pilt

Heat shrink ja silikooni lutt

Pilt

Pilt

See valge nöör on lacing tape - vahatatud tugev lapik nöör, mida kasutatakse lennumasinates juhtmete sidumisel. Põhimõtteliselt sama asi, mis plastik silmusside(zip tie, tie-wrap, whatever heal lapsel mitu nime), aga pisut vanakoolim. Kuna ma tööjuures lennukite juhtmete paigaldamisel kasutan üljuhul lacing tape-i, siis minujaoks on üsna loogiline seda kasutada ka oma mootorratta juhtmestiku ehitamisel.

Pooleli

Pilt

Viimasel pildil on näha, et ma jätan igasse rüüsse ka lacing tape-i sama pikalt koos juhtmetega, et ei peaks tulevikus modifikatsioonide tegemisel juhtmete läbi rüü ajamisega liiga palju vaeva nägema.

Parim tööriist põimitud juhtmerüü poolitamisel, välitmaks hargnemist

Pilt

to be continued...


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Apr 2015, 13:50
Postitas Erik

Võrratu erootika (w)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Apr 2015, 15:17
Postitas Macintosh

Väga seks postitus . 5+. oleks meil selliseid ainult rohkem.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Apr 2015, 15:25
Postitas Andrea

Tõepoolest. Väga eeskujulik juhtmeporr. 8) Vaata et parem kui tehasest tulnud aparaadil. :bsmile:


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 16 Apr 2015, 15:37
Postitas Piipz

Monk minus lubab (tegelikult küll käsib) asju niimoodi ritta panna Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Apr 2015, 05:39
Postitas mosfet

Mitte, et mulle ei meeldiks sõnumitele vastata, aga kuna küsimus kipub korduma, siis mul on lihtsam see info siia välja kirjutada. Kõik elektriga seotud vidinad olen oma mootorratta tarbeks kogunud järgnevatest kohtadest:

erinevad Ebay-d
www.autoelectricsupplies.co.uk/
www.thebikerstore.eu
www.stein-dinse.biz/
www.caferacerwebshop.com/
www.kickstartershop.de/
www.louis.de/

Knock yourself out ;)

EDIT: pilti ka, spidokas paigas

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Apr 2015, 10:14
Postitas romulus

Kuna paistab, et sa tegeled leiva teenimiseks ka liikuva tehnika elektroonikaga, oled kindlasti heade riistadega ka kursis. Millist crimp tooli (ei teagi eestikeelset nimetust, juhtmetangid?) sa ise kasutad või soovitaksid? Just selliste blade/bullet tüüpi ühenduste jaoks.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Apr 2015, 13:29
Postitas argo_1974

Pole küll teema algataja, aga topin siiski siia oma nina. Otsisin ise millalgi sobivaid tange: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32130
Soetasin http://www.vintageconnections.com/ siniste käepidemega lukustuvad tangid ja olen nendega mõned 1960-70a japsi tsiklite juhtmekimbud ära restaureerinud. Tulemus nagu tehases.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Apr 2015, 15:04
Postitas mosfet

Mhmh, ma ostsin koju omale samasugused ratchet tüüpi crimping tangid, millistele Argo osutas. Pisut kallivõitu on, aga tulemus on seda väärt. Non-insulated (sellised mida mina siin teemas kasutan) otsikute jaoks peaks olema saadaval ka näpitsate sarnane nn economy tool, aga need pole nii mugavad kasutada.

Sama teema on kaablipuhastus tangidega (cable stripper), ostsin kallid ja olen rahul, odavate tangidega kõlbab ainult kajakaid loopida.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 26 Apr 2015, 21:53
Postitas mosfet

Lisan mõned pildid kahest bracketist, spido ja kiiruse sensori omad, milled lõikasin välja I-profiiliga alumiinium talast. Esimesel pildil on spido bracket veel viimistlemata. Samasugused on veel vaja valmistada tagumistele suunatuledele ning reg. numbrile. Ma arvan, et esimese korra kohta ei kukkunud just kõige hullem välja :P

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 26 Apr 2015, 21:56
Postitas yeekim

Ülemistesse prilli aukudesse võiks miskid tuled/näidikud paigutada :roll:

edu


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 26 Apr 2015, 22:28
Postitas mosfet

Sinna lähevad süütelukk ning telefoni laadimiseks 5V USB pesa.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 27 Apr 2015, 21:58
Postitas mosfet

No kurja, mina ei oska enda garaazis head asja pildile saada, seal on liiga palju valgust. Aimu saab. Sadulsepp.ee

Suurem pilt avaneb peale vajutades
Pilt

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 28 Apr 2015, 16:12
Postitas argo_1974

Lihtsalt infoks, et esirummule saab panna pidurikettast tühjaks jäänud kohale katte #341-25847-01. Kate on alumiiniumist, kinnitub kolme poldiga, seega spido signaali saaks samamoodi võtta. Vahest neid leidub USA ebays kommiraha eest.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 10 Mai 2015, 22:56
Postitas mosfet

Nonii, ratas on nüüd peaaegu valmis, vaja veel esimesed suunad külge kruvida ja üks osa mustaks võõbata. Käisin täna sõitsin esimesed meetrid ka. Esiteks, krdi hullult ikka vibreerib see parallel twin, nii mõnigi mutter tuli lahti mille olin ilmselgelt selle mootorratta standardite järgi liiga nõrgalt kinni keeranud. Aga mis ma oskan öelda, iseloomu sellel pillil on. Sõiduasend on mõnus, hääl on mõnus, haiseb nagu traktor, ei mina olen või sees :mrgreen:

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 11 Mai 2015, 11:26
Postitas tormavtellis

väga lahe pill tuleb :bsmile: loodaks kunagi lives ka seda näha.
aga umbes sellise ilmaga, nagu pildil ja pane juurde lahtine kiiver ja veidi sodine või liivane tee... eks pärast räägi muljetest.
kogu s**t esirattast hakkab kauni S kujulise trajektooriga näkku tulema :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 11 Mai 2015, 12:42
Postitas argo_1974
mosfet kirjutas:

Esiteks, krdi hullult ikka vibreerib see parallel twin, nii mõnigi mutter tuli lahti mille olin ilmselgelt selle mootorratta standardite järgi liiga nõrgalt kinni keeranud.

Eks mingi osa suurenenud vibratsioonitunnetusest tuleb ka õhema sadula ja madalast lenksust tingitud ettepoole isteasendi arvele panna. Mõnede klassikaliste tsiklite puhul, mida müüdi USA ja Euroopa turul erinevate lenksudega, on madala Euro-lenksuga kätes ja jalgades tunduvalt rohkem vibratsiooni tunda. Muideks, kas oled XS650 põhitriki juba ära proovinud? Et tõmbad tsikli keskhargile ja annad vabakäigul korralikult gaasi ...


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 11 Mai 2015, 18:10
Postitas mosfet
argo_1974 kirjutas:

Muideks, kas oled XS650 põhitriki juba ära proovinud? Et tõmbad tsikli keskhargile ja annad vabakäigul korralikult gaasi ...

Et sõidab mööda tuba ringi? :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 11 Mai 2015, 21:41
Postitas Bad Boy

Kena ratas :P

Teed õhufiltritega kah midagi?
Või jatad filtri kasti alles?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mai 2015, 00:30
Postitas mosfet

Mhmh, hetkel jääb originaal summuti ja õhupuhasti. Tulevikus tahaks ühe mootori juurde osta ja ning sellel lasta väntvõlli ning nukkvõlli keskelt pooleks võtta, ning nihkes kokku tagasi panna, ehk teha 277° rephase mootori. Siis vahetaks juba summuti ja õhupuhasti ka välja. Midagi sellist:

https://www.youtube.com/watch?v=6XpkoxDBLPM


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mai 2015, 10:58
Postitas argo_1974
mosfet kirjutas:

Et sõidab mööda tuba ringi? :)

Tuttav soomlane kasutas seda nippi, et garaažis XS650 tagurpidi teiste tsiklite vahele parkida. Sellega oli ka mu valik tehtud, XS650 kahjuks ja mootori poole pealt probleemsema, kuid peaaegu vibravaba TX750 kasuks. Aasta oli siis 2006. Mõlgutasin ka XS rephase'i mõtteid - kunagine Vincenti insener Phil Irving on seda teemat teoreeriliselt lahanud, artikkel peaks olema ka netist PDFi kujul leitav. Irvingi teooria järgi peaks olema optimaalne 270-kraadine rephase, millest XS650 puhul 277 kraadi valik? Tehniliselt lihtsam? Ainuke loogiline põhjus, mis mulle pähe tuli, et keskmise väntvõllitapi nuutide arv peab olema paaritu arv.