1982 Jupiter 4 taastamine
Moderaator: Moded
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Hei,
Saime sõbraga täna mootori kallale ka lõpuks, seis järgmine: esmapilgul väga head emotsioonid, sidurikettad nagu uued, st kulmisjäljed puuduvad ja ei pea uusi kettad muretsema mootorikett ka täitsa heas konditsioonis, vähemalt need videod, kus vajutatakse sõrmedega enam vähem kokku, siis täna kokku surudes cm liikus mõlemalt poolelt..pingutada seda vist kuidagi ei saa, va kui võtta lüli vahel ja kui pingul ta seal peal üldse olema peakski.
loginad ja nõtkud laagrite vahel puuduvad, kas võin siis eeldada, et ei pea laagreid uusi panema või peaks ikkagi vahetama kui mootor juba lahti, ise mõtlen, et tõenäoliselt on paartuhat km tagasi vahetus tehtud ja seismisega neil midagi ei juhtu? . Kolvidel peal nr 1, st siis, et remont 1 kolvid masinal ma eeldan. Kolvid ja rõngad naguinii vahetusse kogu täiega, sest need ei kõlba enam kuhugi.
Kepsudel oli jällegi külgloks sees üsna korralik....nendega peaks vast midagi ette võtma, uued või kuidagi taastada...? Muidu oli sisemus puhas, metallipuru ei leidnud ka.
Ise tahaks loota, et läheb nii: Uued kolvid remont 1 siis, uued rõngad, silindripea ja mootori vooluavasid natuke klapitada, kollektori ja silindri sisselaske avasid klapitada, karpa ja kollektori avasid klapitada, kõik mis kummist vahetusse, laagrid samaks kui on võimalus, süütepool täiesti uus ( vbla pääseks harjaste vahetusega, aga kardan, et need juhtmed seal on nii rabedad sellest seimisest ja mingi hetk tuleb nii või naa välja vahetada...uus maksab päris arvestatavalt vene masina kohta, aga eks te tea isegi) väljast klaaskuulpritsi et anda soliidsem välimus. Kindlasti tuleb 10 uut takistust, mis plaanid sassi löövad, aga nendega tegelme siis kui aeg käes
Vara ehk veel küsida, aga kas keegi oskab alternatiivi taskukohast karpat soovitada, mille saaks mõnusalt peale sobitada ja oleks natuke erksam kui originaal?
Kui on täpunäiteid, millele tähelepanu pöörata, kui mootor juba lahti siis olge lahked jagama, kokku laduma nii pea veel ei hakka
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Ma seda vaatasin ka jah, aga nendel OKO karpadel pidi olema miski probleem, et gaas jääb peale jne või see pseudoprobleem ja hooldamata karpa?
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
- Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Oko karpadel on probleem, et igal pool pakutakse hiina koopiat. Teises teemas sellest jutt oligi.
Dellorto 32 või 34 89eur + transa. http://www.hahne-power.de/english/engl.Vergaser.htm
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Käib originaalkarpa küll, mingit suvalist teist sobivaks häälestada tülikas. Peab arvestama ka seda, et tegemist 2 takti masinaga, enamus saada olevatest arvestatud aga 4 takti mootorile. Vb-olla sobib mõni 2 tkt krossika oma. Kui võimsust/kiirust loodad juurde saada, siis väga palju loota ei maksa- Jupiterist Yamahat ei saa.
Edu!
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
eelkirjutajale vaidleks vastu ja kasutaksin Jawa 638 Ikov karburaatorit.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Nii plaju nendest OKO karpadest, et siiani mõlemad rattad sõidavad hästi ja küünlad on ilusad. See gaasi peale jäämise probleem tuleb sellest, et originaalis on nõrk vedru, mis ei lükka siibrit kinni. Vahetasin vedru ära ja siiani pole karpaga muret olnud.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kaheksakümnendatel Tšehhis müüdud Jupiter 4-del oli täpselt sama Jikov, mis Jawa 638-l.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Vitold kirjutas:Oko karpadel on probleem, et igal pool pakutakse hiina koopiat. Teises teemas sellest jutt oligi.
Dellorto 32 või 34 89eur + transa. http://www.hahne-power.de/english/engl.Vergaser.htm
Gottfried Hahne on juba üle aasta surnud, seega on küsitav, kas sellelt saidilt midagi veel tellida saab.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Hei,
Kuna pusin nüüd mootir kallal siis sooviks küsida mootoris olevate laagrite kohta. Tunduvad suht okei, paaril on väga kerge loks sees, kas need tuleks ära vahetada või mingi loks on ka normaalne nähtus? Kepsu laagrid kindlasti vahetusse, kuna need saanud kindlasti kõvasti koormust. Hoorattast vaadates on näha, et seda on tasakaalu aetud mingil ajahetkel, sõber mõtles, et võiks natukene tõmmata selle kaalu vähemaks ja lihvida selle kolnukrse ääreosa ära. Hiljem, siis tuleks uuesti tasakaalu ajada. Läbi erinevate teemade siin olen lugenud, et see võib olla paras pain in the äss, aga teostatav.
Nii, et kellel oleks laagrite kohta midagi infoks öelda siis kuulan hea meelega. Samuti oleks abiks, kui kolbide kohta teaks keegi rääkida, kas ilmtingimata vajaks vahetust või piisab uutest rõngastest, silindri sees mingeid jälgi ei olnud ja ise ei oska seda kolbe hinnata, mustad on ja määrdunud, aga see ka kõik...muidu korralikud.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kahetaktilise vänt ja karter toimivad läbipuhepumbana, seega ole nende muutmisel ettevaatlik.
Kui tahad näitusekorda taastada, vaheta kõik välja, muidu aga on üks vana hea ütlus: ära torgi toimivat asja. Eriti kui asi paistab justkui uus olevat. Orig jupid on tihti kvaliteetsemad kui hilisemad varuosad. Pese, puhasta, vaheta kummijubinad ja tihendid ja lao kokku tagasi. Mis ta läbisõit kellal on? Võimalik ju, et polegi palju sõitnud.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Läbisõidunäidik on 16k ja see tundub olevat ka suht reaalne ( selles olen tegelikult päris kindel), ei oska öelda, kas see on vene rattale palju või tätsa okei. Korra on kindlasti mootor lahti käinud, kuna vaevalt vist nõuka ajal neid värviga kokku pandi tihendi asemel?
R.
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 11 Aug 2014, 21:40
- Tsikkel: Moto Guzzi Griso, IZ350, MT10
- Asukoht: Tartu, Tallinn
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
rasidpu kirjutas:Läbisõidunäidik on 16k ja see tundub olevat ka suht reaalne ( selles olen tegelikult päris kindel), ei oska öelda, kas see on vene rattale palju või tätsa okei. Korra on kindlasti mootor lahti käinud, kuna vaevalt vist nõuka ajal neid värviga kokku pandi tihendi asemel?
R.
Mul on aja jooksul neid vene kahetaktiliste mootoreid kogunenud üsna palju ning ca. pooled, mis on kunagi lahti võetud, on kokku pandes tihendatud värvi või mingi epoksü-plögaga. Seda tehti, kusjuures isegi tehnikakirjandus soovitas seda tihendi puudumisel. Iseenesest lahendus ju toimib, kuid asjal on vägagi "nõukogude" maik küljes. Tihti pole kokkupanemisel tekkinud ülevoolamisi ära puhastatud ning mootor näeb välja nagu oleks tsikliga värvipurgist üle sõidetud. Ju siis ei häirinud.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
rasidpu kirjutas:Korra on kindlasti mootor lahti käinud, kuna vaevalt vist nõuka ajal neid värviga kokku pandi tihendi asemel?
R.
IZ-i mootoritel ei käi karteripoolte vahel tihendit. Tehases kasutati vist bakeliitlakki(selline punakas või pruun löga) tihendamisel.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tegelen ise samasuguse projektiga aga rattaks on 85a Planeta 4.
Pole siia teemat teinud ja ei plaani ka.
Aga seda teemat ka siin hea lugeda ja kindlasti vähe abiks!
Igaljuhul palju jõudu ja jaksu!
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 11 Aug 2014, 21:40
- Tsikkel: Moto Guzzi Griso, IZ350, MT10
- Asukoht: Tartu, Tallinn
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Sääse racing kirjutas:rasidpu kirjutas:Korra on kindlasti mootor lahti käinud, kuna vaevalt vist nõuka ajal neid värviga kokku pandi tihendi asemel?
R.IZ-i mootoritel ei käi karteripoolte vahel tihendit. Tehases kasutati vist bakeliitlakki(selline punakas või pruun löga) tihendamisel.
Korra jäin mõtlema, aga kõikidel minu valduses olevatel IZ'i mootoritel on tihend ikka karterite vahel (IZ-350, IZ-49, IZ 56, Planeta 2). Ennast huvitab eelkõige 350 mudel, sest see on tuleva talve projekt. Varuosakataloog ei näita, kuid igal mootoril näikse olemas olevat. Ei osanud varem nagu arvatagi, et ei peaks olema.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tänapäeval on nii palju tihendusmastikseid-silikoone, et raske õiget leida.
http://www.loctite.ee/aeaerikute-tihendamine-1059.htm
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 11 Aug 2014, 21:40
- Tsikkel: Moto Guzzi Griso, IZ350, MT10
- Asukoht: Tartu, Tallinn
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tõsi, millegi taastamise ja igasugused silikoonimöksid hoiab tõsiseltvõetav restaureerija lahus.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Jään eriarvamusele tihendi suhtes karteri vahel.
Tehasest teda seal polnud. Oman vähemalt tosinat vanemat IZ-i(IZ-350, IZ-49, IZ-49K, IZ-57K, IZ-64M, IZ M-11, IZ Sh-11 ja IZ Sh-12 mudeleid) ja minul pole ühelgi tihendit olnud.
Tõsised taastajad(ka "musta numbri" mehed) kasutavad spetsiaalseid silikoone, hermeetikuid ja muud moodsat keemiat meelsasti.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Varasemast on meelde jäänud, et ühesilindrilistel motikatel ei saa karteripoolte vahelise tihendi paigaldamise või ärajätmisega eksperimenteerida. Karteripoolte moodustatud ava, kuhu käib silindri hülsi alumine ots on täpselt mõõtu töödeldud ja kui seal on arvestatud tihendi paksusega (0,2-0,5 mm), siis jääb ava tihendi ärajätmisel ovaalseks. Mastiksi või värvi kiht surutakse palju õhemaks. Samamoodi oleks siis vastupidisel juhul- kui tihendit pole ette nähtud, siis ei maksa seda sinna toppida. Sellest on kusagil kirjutatud, vb-olla mõnes A. Palu raamatus. Kuidas asi reaalsuses toimib ei tea. Siit tuleb välja ka selline asi, et kui tihendit ei ole ette nähtud, siis neid ei valmistataks ja neid ei oleks kaubandusest saada. Iz-ide kohta ei tea, kas Planetadele on karteri tihendeid saada/olemas.
Päikest!
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
tarmoel kirjutas:Siit tuleb välja ka selline asi, et kui tihendit ei ole ette nähtud, siis neid ei valmistataks ja neid ei oleks kaubandusest saada. Iz-ide kohta ei tea, kas Planetadele on karteri tihendeid saada/olemas.
Päikest!
Kaubandusvõrgus hetkel saadaolevates Venes tehtud(osade tootjate komplektid on hirmsa kvaliteediga ja ei istu üldse)tihendikomplektides karteripoolte vahelist tihendit pole. Polnud ka vanades nõukaaja omades(pole isegi varuosakataloogides).
Tänapäeval Poolas tehtavates vanemate IZ-ide(IZ-49 ja 56) uustoodangu komplektides on karteripoolte vaheline tihend olemas(plus paar tihendit veel, mida tehasest omal ajal kunagi polnud). Poola komplektidel on veel see häda, et näiteks osad tihendid(käigukasti kaas ja silindripeatihend) on kas liiga õhukesesed või paksud. Tänu sellele võib hakata käigukast raskelt käima ja langeb veelgi niigi madal surveaste.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Mootori kohapealt update-i ei ole, hetkel on lahti võetud ja enamvähem teada, mis vahestust vajab. Kõik hammakad olid päris heas konditsioonis, kepsu laagrid vajavad vahetust, uued rõngad ja ehk isegi ka kolvid, aga muu paistab vinks vonks. Mootor plaanis ka tühjalt kokku panna ja pritsi viia.
Küll aga sain täna kätte velje trumlid, ketikaitsme ja esimese velje trumli osa kuhu kinnituvad pidurid, ei teagi selle õiget nimetust. Igaljuhul olen tulemusega ise rahul. Lasin teha Phoenix Motorcycles. Kodarate poole pealt olen neid liivakaga ise puhastanud ja 2/3 on tehtud. Samas olen kerge dilemma ees, et kas värviks üle (hõbe või must) või siis hoopis laseks üle tsinkida.... Igaljuhul järgmine nädal tahaks hakata neid kokku laduma ja siis viiks juba sirgestamisesse.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Ilusad näevad välja. Asi, kuhu piduriklotsid kinnituvad on pidurikilp.
Edu!
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Proovi kepsule kummist haamriga peale koputada ning sama asja teha kepsu näpuga ülespoole tõmmates.
Kui üles poole tõmmates on kolks oluliselt teise häälega, siis vajab remonti.
Külgloks pole midagi hullu.
Kui väntvõlli maha võtad, vaata ka väntvõlli otsatappe, need kohad, kus laagrid käivad, ei tohi olla oluliselt läikivad ja kulunud, sissekulunud astmega tapid on kindlasti vaja vahetada.
Ma ei tea, kuidas IZ mootorit lahti võetakse ja milline ehitus neil on, kuid Jawa mootor tuleb lahti võtmiseks 100 kraadi juurde kuumaks ajada.
Tihendiga või ilma?
Eks seda peaks hindama karteri järgi, kui eelmine omanik on lahti võtmiseks kirvest kasutanud ja kartereid omavahel kokkupannes vahed sisse jäävad, siis peaks ikka tihendi koos hermeetikuga vahele panema.
Ise olen veidi viilinud ja kokku pannud musta värvi hermeetikuga, paar aastat on ilma probleemideta töötanud.
Käigukastis tuleks esmalt kulunud detailid välja vahetada, tavaliselt on need käigukahvlid, kuid tähelepanu peaks ka võllidele ja hammasratastele pöörama.
Kui käigukasti (tihendiga või ilma) kokku laod, siis proovi siduri poolt loksutada võlle, edasi-tagasi loks võiks olla vahemikus 0,2-0,4mm, parem oleks kui leiaksid mõne täpsema õpetuse, kuna tähtis on ka see, kuhu maani jookseb hammasratas võlli peal.
Kui ei leia õpetust, siis katseta.
Seibe leiad Baltic Boltist.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Mulle jäi küll arusaamatuks, mis tuleb jawal kuumaks ajada lahti võtmiseks...
Sada kraadi? Mida selline temperatuur peaks aitama? Kuidas veendud, et just sada on?
Potis keeta mootorit mingi aeg eelnevalt?
Põhjendustega selgitus oleks vajalik! Vastasel juhul see selline "teadjamehe" tark näpunäide!
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
kas värvitud kodara niplil värv maha ei tule pingutamise käigus
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
koi kirjutas:Mulle jäi küll arusaamatuks, mis tuleb jawal kuumaks ajada lahti võtmiseks...
Sada kraadi? Mida selline temperatuur peaks aitama? Kuidas veendud, et just sada on?
Potis keeta mootorit mingi aeg eelnevalt?![]()
Põhjendustega selgitus oleks vajalik! Vastasel juhul see selline "teadjamehe" tark näpunäide!
Mudelismiga tegeledes ja nitro mootori häälestamisel, üks lihtne nipp kui pole infrapuna termomeetrit käepärast, sülitada peale või tilgutada vett. Vesi hakkab susisema ca 130-140 kraadi juures... enne seda vesi aurustub aeglasemalt ilma susinata. Pealegi pole see infrapuna kontaktivaba termomeeter mingi imejubin. Ja miks just potis? Piisab paari propaan/butaan gaasi põletist....
Keegi ju ei väitnud et just täpselt 100 kraadi kuumaks tuleb lasta...
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Külmalt on see paras vägistamine.
Kuuma karterisse läheb laager kergelt sisse, külma karterisse pead selle sisse peksma või pressima.
Jawa 350 väntvõllil on keskvahesein, mis istub üpriski kõvasti karterites kinni, kuumalt liigub kergemini.
Minul on praeahi garaasis, ajan ahju 150 juurde kuumaks, panen mootori sisse ja keeran tempi 100-120 juurde, umbes 10 minutiga on mootor soe.
Saab ka gaasipõletiga, kuid see rikub tihendid ära.
Kolbidest tulevad sõrmed ka kergemini välja, kui kolb kuum on, vahel kasutan ka külmaspreid, selle odavam variant on "nätsukummi eemaldaja".
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tänud fomocole hea info eest. Mingeid kulumisi kepsu otsatappide juures ei täheldanud. Lahtivõtmise kohapealt jah peab kuumutama, veebis olen miskit vene videot näinud millele kasutaja riksx ka viitas oma teema all, kui oma teise iZ projektiga tegeles, huvitav kas siinkohal piisaks ka kuumapuhurist, igaljuhul katsetan seda, tundub keskmisest korralikum seade olevat, et äkki võimsust isegi jagub.
Kasutajale 426f: jah, kui kokku panna, siis tõenäoliselt pingutamise käigus võib saada see värv kahjustada, samas kui tsinkida lasta, siis see tsingi pind saab ka kriibitud? Üks võimalus on ka alguses üle värvida need ja hiljem kui veljed sirgestatud ja pinges, siis need kohad, mis saanud kriibitud värviga üle käia ja tulemus võiks isegi hea jääda...
R.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.