2. leht 7-st
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 10:30
Postitas pühak
Kui Sa tahad odavalt mingit suvalist tsiklit saada, siis võta oma mootorita Minsk Tagadile kaasa ja müü ta seal maha. Saadud raha eest ostadki suvalise tsikli. Sest selline mootorita Minsk, nagu Sul on, on autentsena igal juhul rohkem väärt, kui lihtsalt liikumisvahend.
Kui on huvi nimelt konkreetse Minski vastu, siis otsi sinna võimalikult uus ja originaalkorras mootor peale ja Sul on sisuliselt uus Minsk, millel on museaalne väärtus. Mis puudutab arvelevõtmist, siis minu teada saab arvele ka täiesti ilma dokumentideta tsiklit. On vaja ainult kõigi asjaosaliste seletuskirju tsikli päritolu kohta. Mul sugulane võttis niimoodi vana Iž-i arvele. Loomulikult läheb selline arvelevõtmine läbi vaid tõesti vana sõidukiga, mille puhul on eelduspärane, et dokumendid võivadki kadunud olla. Antud juhul võib isegi arvata, et Sinu Minsk polegi kunagi arvel olnud, sest läbisõit puudub.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 11:24
Postitas jaanus33
Maha ma teda ei müü, sest endalgi mõtteid olnud, et paneks peale uue mootori peale ja võtaks arvele, aga enne tuleb veel värvida, suunad leida, kõik tuled ja viled tööle saada ning mootor leida, selle kõigega on veel aega, sest sõitma ei saaks nii pea veel hakata, lube pole, aga järgmine suvi saaksin minna a1 kat. tegema ning arvatavasti lähengi. Minsk oleks esimeseks pilliks päris hea ma arvan, sest ega need vene masinad suuri kiirusi ei arenda, ehk ei sõida ennast, siis kohe sodiks
.
Äkki keegi oskab soovitada või öelda, kus kohas Lääne-Virumaal saaks teha a1 lube, ise pole ühegi kooli saidilt seda välja lugenud, et saaks teha kuskil
.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 11:54
Postitas grahv
Mida seal värvida vaja? See masin on väärtuslikum AUTENTSENA. Kui nt paagi ja küljekarbi kirju 100% ei taasta, siis on see selle ratta rikkumine. Iseasi kui raam ja muud pisiasjad üle/korda teha. Loe veelkord mõttega, mida Pühak kirjutas.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 12:47
Postitas pühak
Pole ise küll piisavalt tõsine vanatehnikahuviline, aga minu arusaamise kohaselt on taastamata heas korras olev vanasõiduk kõige väärtuslikum. Sest isegi kui teed ta täpselt originaalile vastavaks, pole see enam see.
Olen 80-datel aastatel sellist Minski poes uudistanud. Nii, nagu enamus Vene tehnikat, tarniti seegi vist juba tehasest koos kriimustuste ja roostega. Vähemalt poes olid need olemas. Jawadel ei olnud, mis muudab väheusutavaks võimaluse, et kriimud ja rooste on kaupluses paigaldatud lisavarustus.
Alloleval pildil taustal olev Jawa on minu andmetel sisuliselt ilma läbisõiduta ja tehasekonditsioonis. Pildil poseeriv härra on Unic-Moto klubi liige Virumaalt. Kui tahad asjatundlikku nõu oma Minski kohta, võin proovida aidata Sul temaga kontakti saada. Ei saa küll midagi garanteerida, sest pole ise mitu aastat teda nägema sattunud. Käesolev pilt on tehtud 2002 aastal Motorexil, kus ise pildil oleva härraga selle Jawa teemal juttu rääkisin.

Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 14:31
Postitas jaanus33
Paaki ja küljekarpide kaase ega raami ei tahagi värvida, küljekarbid seest ja väljast, sest üks on seest roostet täis ja teisel ka mõned täpid siin seal.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 16:17
Postitas Hr. Kaaru
Seda projekti võta kui pensionifondi,(tänapäeval se vene raud nüüd konkurentsivõimeline masin pole) väärtushinnangud muutuvad ajajooksul ! Kahetsen elulõpuni,et 20 a. tagasi romutasin samaväärse iz 56 lihtsalt lolli järjekindlusega vanarauaks 
Aga eks sa ise tead ju paremini
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 16:25
Postitas MarekM
Kutt tahab endale pilli millega sõita saaks... Tehke siis poisile mingi hea pakkumine, millega ta selle raami oleks nõus teile, vanavaraaustajaile, maha müüma. Saate teie omale selle nn samba ja kutt lubada endale pilli millega mööda põlde käristada. Simple as that.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 16:38
Postitas libek
Hr. Kaaru kirjutas:Tagadil tuleb nüüd sügisel romulaat, sealt võib leida igasugu paska

Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 26 Aug 2014, 16:48
Postitas libek
Sellise projekti puhul on vaja enne töö tegemist mõelda kuidas läheneda...
Sai hiljuti värskendatud originaal värvis ja konditsioonis Pannonia T5-t.
Airbrushiga värviparandused, matistamine ühtlaseks vana värviga+poleerimine erinevate pastadega....tulemus jäi väga hea ning pole parandusi nähagi..
Mootorratas oli ise 8800km sõitnud....
Kroom pinnad olid tuhmid, sumpsid süsimustad....nendega oli samuti ainult poleerimis võimalus.
Kokkuvõte: hoia seda ratast, selliseid eksemplare pole palju...
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 08:28
Postitas jaanus33
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 13:26
Postitas jaanus33
Ma pole veel ühtegi minski mootorit omanud ning ei tea kuigi palju neist, aga tundub, et...
Roheline ring: Poldi pea on väljas ning see ei mahugi sinna sisse
on õige asi?
Punane ring: Kui ma ei eksi siis seal peaks mingi kaas või midagi sellist olema?
Muidu paistab korralik mootor olevat aga need kaks asja häirivad natuke, andke nõu.

Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 13:56
Postitas grahv
Roheline polt on ilmselt lihtsalt natuke liiga pikk ja mutter alla pandud.
Punase ringi kohal käib jah üks plekist kate. Sealt reguleeritakse mootori sees oleva siduri varda lõtku.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 19:34
Postitas jaanus33
Aga kust ma saaksin selle plekist katte?
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 20:12
Postitas 426f
vaata su märgitud kaanel on ees pool pleki tükk millega auk ära peidetud.seda peab ka jälgima et käiguvahetaja võllil nuudid alles oleks
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 27 Aug 2014, 23:30
Postitas jaanus33
OK siis, kui keegi tahab seda kaupa endale, siis tehke pakkumine. Ise olen veel natuke liiga "pätakas" et sellest korralikku asja saaks
Ärge arvake, et ma ta nüüd sama hinnaga, millega ostsin ära ka annan, tahaks ikka piisavalt raha saada, et osta mingi töötav masin põlluralliks, võib ka vahetust pakkuda.
Ehk kellegi kogenuma kätes saab asja ka.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 28 Aug 2014, 11:04
Postitas jaanus33
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 19 Sept 2014, 15:04
Postitas jaanus33
ikka päris hea, muidu on kõik tegijad, aga kui pakud, et tee ise, siis pole enam kedagi, kes oskaks 
See selleks, teen ta ise valmis ja eks siis näis kus sõitma hakkan, arvatavasti jääb ta seenelkäiguks ja lõbusõitudeks, aga kui hästi läheb, siis tuleb pühapäevasõidu ja eputamise masin 
Mootori saan ka varsti, loodan tagadilt saada suunatuled ja gaasirutska ja kui on midagi huvitavat/vajalikku, siis selle ka.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 19 Sept 2014, 15:52
Postitas grahv
Vaata... vanakesed kes on tahtnud omale nostalgia vms pärast retroratast, on selle omale enamasti juba soetanud. Sulle taheti lihtsalt soovitada, et ära riku sellises harvanähtavas korras originaali a.la mingi tavalise "fighteriks" saagimise teel... Praegu tundub, et oled õiget teed minemas. Edu 
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 10:05
Postitas jaanus33
Sain mootori ja veel ühe mootori, millel puudub silinder, ja hunniku varuosi 30€ eest. Sellel mootoril, mis sõitma hakkab on kolb väheke kriimuline ja üks kolvirõnga lukk on puudu, sai siis osta uus kolb 28€ eest, aga selle kolvi peal on nr. 1, aga see mis kriimuline on, selle peal on nr. 0, tekkis probleem
uus kolb ei mahu sisse, ise arvan, et silindrit võik seest natuke lihvida, aga pole vastavat varustust (selle võib alati osta), oskab keegi öelda, kus kohast ma saaksin vajalikud tarvikud või on kedagi kes teeks ise selle töö ära. 
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 11:15
Postitas Romka
Tartus Astromotos puuritakse.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 11:34
Postitas timoriik
Silindreid tavaliselt puuritakse/hoonitakse.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 16:13
Postitas pühak
Ma pole küll oma väites veendunud, aga arvan, et 0-ga kolb on standardmõõdus ja 1-ga 1. remontmõõt. Kui see nüüd tõesti nii on, oled Sa ju "või sees". Lased silindri 1. remontmõõtu puurida ja vähemalt ülemise korruse osas on Sul uueväärne mootor. Aga seda, kes ja kus silindri remontmõõtu puurida (või treida?) võiks, ei oska ma oma diivaninurgalt öelda. Kardan, et kui hoonida üritada, ei saa tulemus sama ühtlases mõõdus, kui puurides. Proovi kolbe nihikuga (supleriga) mõõta ja võrdle tulemusi. Silindrit puurimisele viies, kui juhtud tegija leidma, võta igal juhul remontmõõdu kolb kaasa.
Vaatan Sinu asjade arengut ja minu arust oled Sa perspektiivitunde koha pealt õige tee valinud. Toetan moraalselt
ja jälgin nüüd juba huviga Su tegemiste kajastust. 
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 19:45
Postitas jaanus33
1mm vahe on kolbidel, tegija on pm leitud, nüüd tuleb leida aega, et silinder kohale ka viia 
Prgu panin vana kolvi sisse ja mootori raamile, aga süütel on kala sees, oma arust panin kõik juhtmed õieti, aga sädet ikka pole, ehk on kellegil mingeid skeeme või midagi selle lähedast, mootor on aastast 1986.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 21 Sept 2014, 22:45
Postitas grahv
Natuke sõltub, mis süütemäng sul on, aga vaata nt siia: http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=20055
ja kui googeldad "minski elektriskeem" saad ka vastuseid piisavalt.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 15:25
Postitas jaanus33
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 16:52
Postitas will111
loodetavasti süüdet näppides siiski käed väga õliseks ei saa 
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 19:37
Postitas jaanus33
Kunagi ei tea mis saab...
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 20:20
Postitas 426f
sul ikka jube hästi veab selle minskiga,väga odavalt said hinnalise masin veereva osa ja veel odavamalt mitu mootorit
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 20:48
Postitas jaanus33
Mootorid sain tuttava käest
üks oli veel delta raami peal, raamist küll asja ei saa, aga paak ja lenksu toru ja kahvel on veel kasutatavad/müüdavad, nalja pakkus see, et taga oli iž-i amort, teine oli küll kadunud, aga üks oli alles 
Sellel mootoril mis kasutusse läheb, oli küljes Jawa karbuss, mis praegu ka külge jääb ehk on parem
õhupuhasti oli raami küljes olemas, aga mul vaja mingit kummivoolikut vmidagi, mis õhupuhasti otsa ja karbussi vahele läheks, korralikku gaasitrossi ja käiguvahetus hooba on ka vaja.
Re: Minsk 125 1985 jaanus33
Postitatud: 22 Sept 2014, 21:29
Postitas pühak
Trosse mine vaata Rakverest Anomest. Kui tsikli/autopoolelt sobivaid ei saa, võta spordipoe poolelt jalgrattatrossid-kõrid ja lõika mõõtu. Mu aiamaa hirm, MTZ 05, on juba aasta otsa nendega töötanud. Jalgratta omad vähe peenemad on ja seetõttu lähevad tõenäoliselt rutem puruks, aga mõnd aega ikka kestavad.