Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Moderaator: Moded
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Ei saa küll aru,et varadero 69 kw ja 996 ccm vähe on.Täismatkavarustuse ja kaassöitjaga ei ole vaja möödasöidul 6-5 peale vahetada.
Sama VTR 1000 mootoriga ringrajal on kw kindlasti teised.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Siin lõigus hea näide, et mingi hetkeni ei ole oma kw-tega mõtet ülbitseda.
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Hr. Kaaru kirjutas:
Siin lõigus hea näide, et mingi hetkeni ei ole oma kw-tega mõtet ülbitseda.
nad oleks võinud kiirendada 200 km/h-ni, 300ni... Paigaltvõtus hüppab ägedam kergenduuro ka korraks kiirel rattal eest ära
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Lihtsustatuna võib ka selle välja tuua, et reg tunnistusele ja kindlustusmakseks läheb kirja max võimsus, mida konkreetsest mootorist on ette nähtud kätte saada, seda konkreetse mootori jaoks ideaalpööretel. Suuremahulistel V2 mootoritel on ideaalilähedaste pöörete vahemik suht laial alal ja madalamatel pööretel, kui rinkapillidel. Viimastel võib max võimsus olla vägagi kõrgetel pööretel vägagi kitsas vahemikus, aga rinkal pole see oluline, sest pöördeid hoitaksegi kogu aeg võimalikult ideaali läheduses.
Leian, et võrdluskõlbulikuma pildi saab mitte reg tunnistust vaadates, vaid kahe mootori võimsuskõverat dünopaberilt vaadates.
_________________________________________________Käigukast on nõrga mootori tunnus. (Ameerika vanasõna)
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
pühak kirjutas:Leian, et võrdluskõlbulikuma pildi saab mitte reg tunnistust vaadates, vaid kahe mootori võimsuskõverat dünopaberilt vaadates.
Milleks, kui on antud persedüno? Mõttetu arutelu mu arust tegelikult. Hinnavaatluse foorumist oleks rohkem oodanud sellist peensusteniminemist
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 23 Juun 2004, 15:24
- Tsikkel: S1000RR
- Asukoht: On the Road
- Tänatud: 3 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Mina oma TLR´i 100kw´e jõudlusega olen küll rahul, okei lõppkiirust ei ole nagu r4 mootoritel(Maarjamaal pole midagi peale hakata sellega)...aga kõik muu performance, mida V2 pakub tõmbab näo naerule pikaks ajaks. V2 vääne ja hääl on see, mis ei pane mind kunagi r4 poole vaatama, pole küll ühtegi omanud aga proovinud küll. Täna käis sõber oma Blackbirdiga külas, sportsumpsid ja värki, piirajasse lastes mu koer, kes on rataste häälte peale väga pädev, ei teinud väljaga, samal ajal kui mu TLR-i müdina peale jookseb tuppa peitu. Endalgi hakkab kõrvadele, kui leek käib pauguga sumpsist välja (Vance & Hines S4 Supersport väljalase).
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Tippkiiruseteema: kui sul ei ole ratast, mis võimaldaks 280ga sõita, siis ei teki ka vajadust 280ga sõita. Vastupidiselt see vajadus tekib koheselt, kui selline ratas olemas on
Been there, done that
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
kuis võtta, mul on ratas millega nö. saab sõita kuskil 210'ga, mis pole ka just teab mis legaalne ega tavamõistes ohutu kiirus, aga ega ma selle kiirusega seepärast just väga tihti ei sõida ka. kuigi tõsi on see, et r4'ga on by default vaja sõita kiirustega 150+, V2'ga pigem kiirusteni kuni 150
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
will111 kirjutas:V2'ga pigem kiirusteni kuni 150
Nooo ma ei tea
-
- Postitusi: 54
- Liitunud: 04 Apr 2009, 17:16
- Tsikkel: KAWASAKI Z900 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Mis siis, et turbokas aga ikkagi http://www.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=1720542
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB W204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
reimps, sul on suurem kui mul...noh näed, see on nüüd avalikult välja öeldud
aga ma pidasin lihtsalt seda silmas, V2'ga on mootor täiesti kasutavas pööretevahemikus ka madalamatel kiirustel ja kuna ka momenti ja minekut on madalamatel kiirustel kõvasti siis sellega ta eristubki r4'st, kus pigem tuleb asi jõhkralt pöördesse ajada ning seda head minekut saab nautida pigem suurematel kiirustel käike laksides.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
reimps kirjutas:will111 kirjutas:V2'ga pigem kiirusteni kuni 150
Nooo ma ei tea
Kuidas kellegile, aga mulle sellest ei piisa.
reimpsile on seda ka ilmselgelt vähe
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Ma just täna mõõtsin gps-ga V2 (tl1000r) lõppkiirust ja sain 276 km/h 1000 gixxer käis 20 km/h kiiremini edasi,,,väga vahet pole,,,
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Jumalhoidkukassaoledhullpeastvä?????????????
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
lihtsalt teemaalgatajale, et, kui vaja, saab ka v2-st võimu välja ajada, oleneb lihtsalt, mis tüüpi rattale see v mootor tehakse,,,
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Kuidas selle 1500-1800 ja ca. 50 kw mootori kütusekulu muidu on ? lihtsalt sportlik huvi
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Keda see kulu ikka huvitab
Eks see väga sõidustiilis kinni palju võtab, aga tulemus on ikka tühi paak
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
No kui ratas edasi ei lähe ja sealjuures võtab s*taks kütust, siis on ikka jama ju
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
will111 kirjutas:kuis võtta, mul on ratas millega nö. saab sõita kuskil 210'ga, mis pole ka just teab mis legaalne ega tavamõistes ohutu kiirus, aga ega ma selle kiirusega seepärast just väga tihti ei sõida ka. kuigi tõsi on see, et r4'ga on by default vaja sõita kiirustega 150+, V2'ga pigem kiirusteni kuni 150
Humorist, mul 2 käik 150 alles.
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Vaidlen vastu
will111 kirjutas:kuis võtta, mul on ratas millega nö. saab sõita kuskil 210'ga, mis pole ka just teab mis legaalne ega tavamõistes ohutu kiirus, aga ega ma selle kiirusega seepärast just väga tihti ei sõida ka. kuigi tõsi on see, et r4'ga on by default vaja sõita kiirustega 150+, V2'ga pigem kiirusteni kuni 150
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
vaidled vastu millele?
ma rääkisin enda rattast, 650'ne V2. ja minu nö. võrdlus oli siis eelkõige 600'se R4'ga millel on ülekanded sellised, et näiteks 90'ga suristades kõrgeima käiguga on pöörded suht lolli koha peal mootori väändegraafiku mõttes. 2 käiguga tõesti jah, on kõik vast tore, kuid maanteel pikalt ja pidevalt ju s'ga ei sõida.
siin on trobikond liitriste V2 omanikke, jah ma saan aru, et teil lendab 250+ välja, jah ma saan ka sellest aru, et teil on ülekanded natuke teistsugused, et see kiirus üldse kätte saada...liitrise gixxeri omanik lendab jälle 300+ jne kuna temal on jällegi mõnikümmend kilowatti rohkem. lõpuks (kiirused 300+) muidugi enam ei määra see 10 või rohkemgi kilowatti siiasinna ka enam midagi sest lihtsalt tuuletakistuse ületamiseks on juba vaja metsikult rohkem powerit. siis loeb see, kes omal peeglid ära murrab ja kitsama rehvi julgeb alla panna igatahes, kui midagi võrrelda siis tuleb ikka võrrelda võrreldavaid asju. kokkuvõttes jääb point samaks ikka, V mootoriga tunnetad rohkem kiirendust nö. algusest peale või igast asendist ja pikemas pööretevahemikus, ridamootoriga sõidad ühe käigu pikalt lõpuni ja siis hakkad neid close-ratio käike laksima, et mootorit kitsas "maguses vahemikus" hoida, kuid lõppkiirus on suurem.
huvitav fakt kõige selle juures on see, et suurem "kiirenduse tunne" on siiski alati selle moto ja masinaga, mis on ehitatud kiirendama väiksema lõppkiiruseni. ja seda mitte ainult ülekannete tõttu, vaid seetõttu et näiteks 0-100 on tuuletakistuse mõju vastu mõjuva jõuna tohutult palju väiksem kui näiteks 200-300. tõsiselt karm pill oleks see, mis suudab kiirendada ühtlase G'ga 0'st 300ni
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Will, rahu
Vähemalt mina, lidrase V-ga sõitja, nokin siin niisama. Ma polegi ausaltöeldes 650-se V-ga sõitnud, ma ei oskagi võrrelda, aga ma kujutan ette, et edasiastumine on su rattal suht sarnane minu omaga, võibolla ainult väriseb vähem jalge vahel ja on tiba vaiksem. Kaaluvahe ei mängi ehk erilist rolli, mul ratas kuskil 200 kg, sul võibolla nõks vähem. Tuuletakistus hakkab gondlite puudumise tõttu mängima Tuonol umbes 170 peal, vähemalt ma pean siis küll paagi külge liibuma hakkama (mitte et ma oleks seda avalikel teedel proovinud, jumal hoidku selle eest ). Mu jutu point on see, et sügavalt savi, millega sa teeel jöristad, äge on ikkagi. Kui kellelgi aga kripeldab, et miks nii palju/vähe kW ja kui palju ma siis teoreetiliselt R4 meestest kehvem olen, siis ma võin lohutada - R-mootor võib väidetavalt kiirem olla, aga V-ga on lõbusam. See tippkiirus on ka suht kaheldav väärtus, gixxerite spidod valetavad mõnuga kiirustel 230+, toetun kahele erinevale episoodile (näiteks mul Mille näitas 240-250, gixxerimehel oli 275..). Mine võta kinni, milles asi, aga maha ta jääma hakkas
Üldiselt selline molekulidks, kilovattideks, njuutonmeetriteks ja hobujõududeks lahkamine rikub kogu lõbu ära. Sõitke parem niisama, ärge põdege, miks kellelgi suurem on.
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Valetas gixxeri spido nii suurelt sellepärast, et olid ettenähtust erineva kõrguseprofiiliga rehvid, või muudetud hammakte ülekande tõttu. Ma olen reeglina kõik oma rattad proovinud tühjaks keerata ja gps üle mõõta ja nii suuri erinevusi pole märganud. Mul on 3 gixxerit olnud.
See jutt läheb juba teemast välja.
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
reimps, igatpidi nõus...ega ise ka eriline võimsuse ega tippkiiruse vaatleja/võrdleja ei ole aga noh vahel võib natuke teooriat ka teha ja paberi peal numbreid ja valemaid võrrelda minu arvamus on ka igal juhul see, et kui üldse võrrelda või valida siis oma tunnetuse järgi sadulus, et mis parem tundub ja rohkme meeldib. mõnikord on summutihääl olulisem "tunde" tekitaja kui kiirendus või kiirus
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Äsja just ronisin 650-se 53kw V2 (Suzuki SV)pealt üle tonnise 102kw-se V2 peale. Eelmine oli tänu aftermarket summutile palju isasema häälega ja värinat persetunde järgi oli ka nagu vist rohkemgi. Ju siis see silindrite nurk kah mõjub. Igatahes töö juurde parklasse sõites olid seal kaks töökaaslast, kes kohe küsisid, et kas läksid lahjema peale üle:-) Kiirenduse osas ei ütleks tõesti, et nüüd SV kohe pikalt maha jääks. Küll on aga Tuono ülekanne hoopis teine tera. Esimese käiguga 100km/h ei aja isegi südant härdaks:-) Jah, rõõmu on rohkem.
Tegelikult on SV super ratas. Kasutaja müristaja vist sama ümberistumise tegi ja ehk oskab paremini jutustada.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Kui rääkida mootori väändemomendist või võimsusest, ei ole mõtet siia juurde tuua käigukasti. See pole mootori osa.
Samas, kui see siiski juba mängu toodi, siis - vaadake, käigukastil on samuti kasutegur. Ja mida suuremad ülekandearvud, seda rohkem võimsust sinna kasti ära kaob. Seega, kui panete vormelimootori veoauto aiste vahele, ei tarvitse seda võimsust, mis lõpuks ratasteni jõuab, sugugi nii palju järele jäädagi.
Lisaks (ja tegelikult peamise asjaoluna), sa ei ühenda sidurit alles siis, kui su vormelimootor juba täispööretel üürgab. Oma vormeliga aga normaalpööretel startides sul veojõudu pole isegi läbi vihase käigukasti, sest sul pole neil pööretel ei momenti ega ka võimsust! Ja sinna sa kärvadki. Ainus variant on lükata gaas põhja ja alles siis sidur vihaselt libistades ühendada. Aga mis sellest sidurist siis järele jääb???
Volvo aga vaid röhatab sisuliselt tühikäigul oma poole väiksema tippvõimsusega ja astub paigast. Sest tühikäigupöörded on kõigil mootoritel samad. Ja kui sul selle juures on suurem moment, on sul just nendel pööretel ka SUUREM VÕIMSUS!!
See on ka see, miks sellel videol see apehangeri vend bikerile ära pani. Bike võimsus ületab suure aeglasepöördelise mootori võimsuse põhimõtteliselt alles seal, kus viimase pööretevahemik lõpeb - bikel on sealt pool alles tulemas.
Ma olen ise istunud 550 cm3 R4 (48 kW) pealt 800 cm3 paralleltwini (35 kW) peale. Ma tunnistan et tunnen veidi puudust sellest nuiahoobist vastu selga, mis saabus, kui pöörded ületasid 7000 (kiirus oli siis igal juhul illegaalne). Samas praegune masin on legaalsetel kiirustel kaugelt mugavam ja kaugelt äkilisema rebimisega. Aga pöörete lõpp on 6400 peal.... Samas mägedes - kahekesi seljas + 40 kg pagasit, ei mingit käikude lappamist. Serpentiinis gaas maha ja siis jälle peale, läheb nagu automaatkastiga. Kiirustel 200+ loeb loomulikult puhas võimsus ja suurem moment aeglastel pööretel ei mängi seal enam mingit rolli. Seal hakkab asi töötama vastupidi, seal vajaks just aeglane mootor kiirendavat ülekannet, mis hakkab siis selle võimsust sööma. Usinasti.
Veel üks näide - on keegi huvi tundnud, miks on muruniiduki mootoril kubatuur, nagu väiksemal mootorrattal, samas võimsust pole ollagi? Mootorsael pole jälle kubatuuri ollagi, võimsust rohkem, kui muruniitjal?
Ehk siis, iga asi on hea vaid siis, kui rakendad seda õiges kohas.
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Ma korrutan nüüd edaspidi endaette, et Aprilia RSV-de peale kolijad on seda tänu minule teinud
Offtopic või mitte, mul suva, teema on juba ära lahatud vist, sest ma ei mäletagi, mis teema oli
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
Üks pull tähelepanek veel "suurte" V2-de kohta. Nimelt võtab Tuono oluliselt vähem bensiini (mõtlen siin muidugi ühtlast maanteesõitu, mitte karmi paugutamist), kui näiteks SV/TL või VTR. Veider, aga nii on (tuginen erinevate selliste rataste omanike juttudele). Veidral moel on minu 650cc V2 suht janune, aga see võib muidugi olla tingitud kardaanülekandest (keti ülekandekaod on oluliselt väiksemad).

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?
SV võttis mul maanteel mingi 4,6l/100km, linnas 6,5l/100km. Tuonoga väga maanteed pole mõõtnud veel aga linnas on hirmuäratavad 8,5l/100km. Keeris paagis 24/7
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.