2. leht 3-st

Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 14 Jaan 2014, 21:15
Postitas Mandri
AhtoP kirjutas:

Vinge.
Oli ka minul selline kunagi, kui noor poiss olin. Siiani on jube kahju, et maha müüsin. :)
Tegelikult on paar kere ja pleki kosu siiani kuuris olemas. Kui miski tükk puudu, siis võin üle vaadata. Äkki leiab.

Seoses Jawa 350/360-ega meenuab alati, kuidas katsetasin oma forseeritud masina tippkiirust ja ajasin spido kella "osuti" nurga taha...sellel hetkel jooksis paraku aga tagaratta puks laiali ja lõpptulemuseks oli 52m musta jutti, ning kärnas tagumik ja selg. :D
Sellest tulenevalt ongi paar raami ja plekki juppe siiani alles.

Edu!

Äkki leidub üks tulekate, millel servad lõikamata/rikumata (lennuk või kuidas seda kutsuti) :P


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 15 Jaan 2014, 07:02
Postitas AhtoP

Täna või nv. lähen maale ja kui meels vaatan üle. Ühele oli kindelasti tehtud sisselõige suunatule kangi tabeks. Aga mul vist veel 1-2 tükki. Pean uurima.
Annan teada :)


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 18 Jaan 2014, 08:52
Postitas Üllar

Mul on foto1966...67,mis on tehtud Tartus- Velorexiga Jawast350 . Anna e mail,saadan koopia vöi siis aadressile paberkoopia.
Aitaks Sind,sest ise ostsin esimese Jawa 1971 (70 a.mudel)
yllarb@yahoo.com


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 18 Jaan 2014, 11:31
Postitas MarekM

Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 20 Jaan 2014, 14:11
Postitas Mandri

Kuna vahepeal tuli käia uut autot ostmas siis rattaga nagu tegeleda pole jõudnudki. Ainuke asi mis ma eelmine nädal teha jõudsin oli liivapritsikapp.

Üks pilt ka kapist ja pritsist.
Pilt

Täna sain kätte puuritud silindrid ja vahetatud laagriga ning tasakaalustatud väntvõlli. Jama oli kolvidega, kuna kepsule läheb suurus 15 sõrm siis sellele oli saada ainult 3nda remondi kolve mõõduga 58.75. Neid ei saanud Tsehhist tellida vaid võtsin Eestist ja lasin nende järgi puurida.

Puuritud silindrid ning kolvikomplekt

Pilt


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 20 Jaan 2014, 17:29
Postitas argo_1974

Mõistlikum oleks olnud kepsudest pronkspuksid välja pressida, üle treida, sisse pressida ja 16mm peale üle hõõritseda, kui silindritel kaks remontmõõtu raisata.
15mm kolvisõrmega kolvid tulevad Ungari firmalt Berta ja nende kvaliteet pole jämeda töötluse ja vähese ränisisalduse 14% tõttu kiita (suurem paisumine, kiirem kulumine). Korralikud Jawa kolvid (nt Almet) on tänapäeval 20% ränisisaldusega sulamist AlSi20CuNi.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 20 Jaan 2014, 20:06
Postitas Mandri
argo_1974 kirjutas:

Mõistlikum oleks olnud kepsudest pronkspuksid välja pressida, üle treida, sisse pressida ja 16mm peale üle hõõritseda, kui silindritel kaks remontmõõtu raisata.
15mm kolvisõrmega kolvid tulevad Ungari firmalt Berta ja nende kvaliteet pole jämeda töötluse ja vähese ränisisalduse 14% tõttu kiita (suurem paisumine, kiirem kulumine). Korralikud Jawa kolvid (nt Almet) on tänapäeval 20% ränisisaldusega sulamist AlSi20CuNi.

Tunnistan täitsa oma võhiklikust selles osas. 2 remonti kaudma ei läinud kuna silinder oli ise juba nii kulunud et esimene remont poleks kindlasti läinud ja teine oli kahtluse all (võibolla oleks saanud) Aga jah peab selliseid asju järgmine kord rohkem uurima, et mis kolb jne. :(


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 15 Veebr 2014, 18:15
Postitas Mandri

Sai päris pikalt oldud töökojast eemal ning viibitud tööl. Vahepeal sain siis kätte tšehhist tellitud jupid. Nüüd paar päeva tegelesin siis mootori puhastamise, poleerimise ja kokku panekuga.
Enne ehitama minekut mõtlesin, et raudselt hakkab mõni jupp vastu ning ei taha oma kohale ilma vaevata minna. Kuid eksisin kõik sujus ilusti ja nüüdseks on mootor koos ja eemale pandud ootamaks ratta peale minekut aga sinna on veel palju aega.

Tehtud tööd mootoriga.
1)Silindrid üle puuritud, värvitud
2)Uued kolvid, rõngad, sõrmed
3)Uued sidurikettad, vaheplaadid
4)Elektrisüsteem vahetatud
5)Tihendid, simmerlingid, laagrid vahetatud
6)Uued küünlad,piibud
7)Puhastatud, poleeritud

Lisan mõned pildid sellest protsessist.
Pilt

Uus sidur
Pilt
Pilt

Vahepeal sai silindrid ka musta kuumakindlaga üle lastud-
Pilt

Kuna uus süüde sai tellitud siis esialgu see peale läks, kes teab ehk panen kunagi vana kontaktsüüte tagasi.
Pilt
Pilt

Ja lõpuks näeb mootor välja selline
Pilt
Pilt
Pilt

Järgmine nädal lähevad raami detailid ning kõik muud pisividinad puhastusse ja värvimisse.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 15 Veebr 2014, 20:39
Postitas poison

Töö on tubli, aga kas autentsuse mõttes pole mootori kaante poleerimine overkill, originaalsetena ei mäleta et tehasest poleerituna tulid.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 16 Veebr 2014, 09:59
Postitas koik
poison kirjutas:

Töö on tubli, aga kas autentsuse mõttes pole mootori kaante poleerimine overkill, originaalsetena ei mäleta et tehasest poleerituna tulid.

Liiga läikiv :bsmile:


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 16 Veebr 2014, 10:14
Postitas Aspelund

Minu arust just nii oligi. Küljed poleeritud ja keskmine triip matt. Kahjuks on tõestusmaterjal uhiuuest Jawast 60. alguses tehtud fotode näol must veidi eemal.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 17 Veebr 2014, 10:15
Postitas Tsikkelröövel

Nende läikivate kaante osas, muig, küll see autentsus taastub kiiresti, kui see ratas ikka sõitma läheb, mitte muuseumi. See läige ei püsi kaua. Materjal on selline lihtsalt.
Praegu on muidugi nagu pühademuna, pole midagi ütelda.
Tehasest need osad kindlasti poleerituna ei tulnud, piisavast siledusest oli pilt ikka kaugel.

Küsimus, kas vana sidur oli õhtal?
Minu kogemus on vana Jawaga selline, et selle sidur on kõige vastupidavam sõlm selles masinas üldse. Oma masinal vahetasin kunagi vene ajal sidurikorvi, kuna vana lasin puruks sel teel, et unustasin selle kinnitusmutri seibil kõrvad üles keerata ja korv tuli sõidu ajal võlli otsast lahti. Kettad ja vaheplaadid on aga originaalid ja on siiamaani mõõdus - see masin on sõitnud vähemasti 100 000 ja mootori kapitali järel oli sidur ainus asi (ok, genekas kõlbas veel ka), mis tagasi peale läks. Kõik muu (mõtlen mootori sisu) tuli välja vahetada kulumise tõttu. Samas hea mootor, mis suudab ühtlaselt lõpuni kuluda.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 17 Veebr 2014, 12:57
Postitas Mandri

Läiget on võibolla tõesti natuke liiga palju, kuid eks see läheb peale esimesi sõitmisi juba tuhmimaks.
mis puudutab sidurit siis see oli omadega läbi, friktsoonkatted olid küljest ära ning olid metallketaste külge nakkunud. Metallkettad olid oksudeerunud niivõrd, et olid suht auklikud. Korv jäi vana.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 22 Mär 2014, 21:05
Postitas AhtoP

MInu meelest oli ka originaalis need kaaned läikivad. Miskeid vanu pilte näinud.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 23 Mär 2014, 09:09
Postitas Zass

Mina küsiks, et palju eurosid kulus mootorile ?


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 23 Mär 2014, 10:20
Postitas Mandri
Zass kirjutas:

Mina küsiks, et palju eurosid kulus mootorile ?

Huh, ega kohe ei teagi aga eks see summa jäi sinna 400 ja 500 vahele.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 23 Mär 2014, 11:11
Postitas Zass

Päris palju. Kui palju remontmõõtu puurimine maksma läks ja kes kus tegi ?
Endal samuti kaks samasugust vana Jaffi ootavad üheks tegemist...


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 23 Mär 2014, 12:56
Postitas Mandri
Zass kirjutas:

Päris palju. Kui palju remontmõõtu puurimine maksma läks ja kes kus tegi ?
Endal samuti kaks samasugust vana Jaffi ootavad üheks tegemist...

Puurimise lasin teha läbi Kloostrimetsa motopoe, hinda täpselt ei mäleta aga jäi vist umbes 50 kanti. Lasin seal teha puurimise, väntvõlli keskmise laagri vahetuse ning vända rihtimise + ostsin veel uued kolvid, rõngad, sõrmed ja stopperid ning kokku oli see umbes 168. Mootori remont läks seepärast kalliks, et ostsin kontaktivaba süüte mis oli ise juba 166 euri.
Aga edu sulle ehitamisel :P Panen lähiajal veel pilte ja natuke juttu progressist üles. Kogu mant peaks kuu aja pärast valmis olema :D


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 24 Mär 2014, 08:28
Postitas Tsikkelröövel

Ahtop, ei olnud originaalis kaaned läikivad. Pildi jaoks poleerimine pole tehase ratta teema. Olen neid kaasi poleerinud ka omal ajal, aga kui sihipäraselt sõidad ka, ei läigi seal nädala pärast enam midagi. Kui just millegagi neid kaasi ei kata, samas 60-te lõpus polnudki mingeid aineid (vähemalt meil) millega seda silumiini, või mis ta on, oksüdatsiooni eest kaitsta.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 24 Mär 2014, 23:23
Postitas argo_1974

Jawal oli spetsiaalne masin nende kaante poleerimiseks, käis kunagi ajakirjandusest (Motorevüü vms) läbi. Samamoodi poleeriti masinatega galvaanikas, põhimõtteliselt mingi toasuurune rauakolakas poleeris nt velgi enne kroomimist. Samas tuleb arvesse võtta, et tootmisest kuni reaalse müügini kulus u 6 kuud, mil tsiklid kuskil vaheladudes seisid (ja kaaned tuhmuda võisid). Kaante materjal on SIL10, mis tähendab vast 10% ränisisaldust.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 30 Mär 2014, 10:51
Postitas fomoco

Mul on üks üleliigne tule pealmine plekk. kui huvi pakub, siis PS.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 06 Apr 2014, 00:42
Postitas ibra

See küljekaante poleerimine on natuke ülepingutatud, kui originaali silmas pidada. Need kaaned polnud omal ajal sellised peeglid.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 10 Apr 2014, 22:20
Postitas uko

Ei pole häda midagi,nagu mainiti natukese aja pärast ei läigi enam midagi.Aga ,mootori keskmine osa ja silindri pead peaks ka ära värvima.Seal on muidugi selline veider hõbeda värv mis ajaga ära haihtub.Raam ja pudinad värvi tavalise värviga.Kas mootori numbris on 354 või 360?Äge aparaat ,edu !


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 02 Mai 2014, 14:54
Postitas Mandri

Nonii, pole ammu kirjutanud ja mõtlesin, et lisan mõned pildid ja annan kerge ülevaate progressist. Eks kõik spetsialistid saavad siis kiruda, et miks nii ja mitte naa. Annaks natuke lisainfot selle kohta, et ei taasta seda muuseumile vaid siiski iseendale. Niisiis pole vaja nokkida mingite tühiste asjade pärast nt, et läigib liiga palju jne :D Teen selle lihtsalt selliseks et silmal oleks hea :wink: (Ei aja musta numbrit taga)

Kõigi suureks pahameeleks käisid raamid ja pisidetailid siiski pulbervärimises, värvikoodiks sai RAL 3004. Ehitasin siin mingi aeg kõik liivapritsi kapid ja asjad valmis kuid kui tegemiseks läks siis andis kompressor saba :D Aga noh see selleks. Lasin peale ka pulberlaki mis peaks värvi eluiga veelgi tõstma.
Siin nüüd mõned pildid pulbervärvitud detailidest
Pilt
Pilt
Pilt

Võttes lahti korvi istet selgus et seda nahka enam pehmeks ei saa ja tuleb siiski uued katted teha.

Uued istmekatted
Pilt
Pilt

Siis hakkas pihta kokkupanek. Pulbervärvi miinuseks tuli see et värvikiht on paks ning paljud liitekohad olid väga tihked ning tahtsin natuke töötlemist. Siiani kõige suuremaks peavaluks osutus korviamort. Mida sai kokku panna vaid korviküljes (pingestada vedru).

Pilt

Mootor Peale
Pilt
Pilt

Kuna käimalöömis vänt ja jalgpiduriheebel olid omadega otsas siis sa ka need uued ostetud ja peale pandud
Pilt

Kuna asju hakkas värvimisest tagasi tulema aina rohkem siis sai lõpuks tegeleda juhtmestiku/elektriga. Panin kokku esitule korpuse, süüteluku, lenksu, spido jne. Lenksu poleerisin lihtsalt üle ja samamoodi heeblid. Külge läksid uued trossid ja uus juhtmestik.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Täna siis käisin viimastel osadel järgi ja kvaliteet ikka väga hea. Korvi ja plekid värvis OÜ Plekk ja värv, ei saa ühtegi halba sõna öelda.
Pilt
Pilt

Värv on tegelikult tumedam, lihtsalt tolmused on asjad.

Hetkeseisu pildid
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Amordid said kõik lahti võetud, puhastatud ja hooldatud. Eks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna :bsmile:
Asju veel külge panna ei saa sest tuleb veel jooned teha. Esmaspäeval peaks saabuma ka vastav pintsel millega seda teostada. Ja nagu aru saate siis see kuupäev mil see pidi valmis olema on see pühapäev kuid kahjuks see ei õnnestunud, aga mis teha. Unic Motol olen küll kohal kuid ilma Jawata.
Hetke seisuga ei ostnud uusi velgi. Poleerisin lihtsalt olemas olevad üle. Uued tulevad järgmine talv. Raha ei kasva ju puu otsas :bsmile:
Loodan ta enamvähem valmis saada järgmine nv.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 04 Mai 2014, 21:34
Postitas Mandri

Täna jälle natuke tehtud, mõni pilt juurde.

Pilt
Pilt
Pilt


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 04 Mai 2014, 22:49
Postitas Maku

Väga ilus töö! (w) Mis puutub läikimisse, siis see on alati maitseasi ja selle üle pole mõtet vaielda. Mulle just meeldib nii nagu Sa oled teinud.
Mootorratas peabki ilusti läikima.
Su pilte vaadates tuleb meelde mu enda vana IZ jup 3 taastamistööd aastaid 10 tagasi.
Edu! :bsmile:


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 05 Mai 2014, 11:07
Postitas Tsikkelröövel

On Sul ka keegi, kes kuldtriibud joonistab?


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 05 Mai 2014, 11:27
Postitas Mandri

Üks kunstnikust sõber lubas ära teha. Ütles et peab enne ainult käe soojaks millegi peal tegema. :D


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 07 Mai 2014, 21:17
Postitas Mandri

Täna sattusin probleemile ja vajaks spetsialistide nõu. Panin esiratta alla, keerasin kinni ja avastasin, et lamp on ees viltu. Panin esiratta jalgevahele ning keerasin lenksu ning kogu asi tundub kuidagi lödi/pehme. Nagu amordid annaksid painduma. Kuigi kõik poldid mutrid said korralikult kinni keeratud. Siit siis küsimus: kas see on normaalne, et see nii liikuma annab, kui ei siis mis seda põhjustada võib? Ei taha tühja uuesti tuleplekke maha kiskuda

Mõni pilt
Pilt
Pilt

Tänud kõigile kes võtavad vaevaks nõu anda.


Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)

Postitatud: 07 Mai 2014, 21:29
Postitas Kirs

Minuarust on ka lenks ise päris kõver. Anna amorditorukinnitused veits järele ja vääna paika, siis uuesti kinni :roll: