Talvine linnasoit
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
Nuja, kui keegi väidab talvel mõnda kaherattalist olevat hea juhitavusega turvalise sõidukina siis tõesti on asi suure küsimärgiga. Aga, et roller on talvel väga kehv on samuti vähesest kogemusest või oskusest tulenev väide, ideaalne ta pole, kuid algaja jaoks julgeks öelda, et võib kohati mugavam olla kui tsikliraamiga masin. Samas peale juhitavuse on seal ka muud teemad mis talvisel sõidul peaks omale selgeks tegema, sest kui ikka väga ei ole kogenud võib üllatuseks olla kui kulukas see masinale on. Mina isiklikult olen õnneks ainult amordi torudest lahti saanud, muu osa roostetab tavalises tempos, edaspidi ka kallimaid ratsusid talvel välja ei plaani viia.
Ohverdan bensiini !
Re: Talvine linnasoit
Melx, siin on jällegi väga põhimõtteline küsimus - ja arusaamise koht. Kui üks sõiduk on hea juhitavusega siis tõenäoliselt on ta seda olenemata aastaajast. Kui üks tsikkel on hea juhitavusega suvel siis ei ole vaja muud kui tagada enamvähem sarnane pidamine talvel ja seesama masin on endiselt hea juhitavusega. Mille poolest näiteks lumine tee nii hirmsasti erineb hästi pudedast lahtisest kruusast või liivast kuskil metsa all, või ka tavalisest okastest ja muust lahtisest plämast koosnevast kuskil metsa all? Mõtle nüüd natuke selle peale, millist tüüpi rattad on sellistel pinnastel sõitmiseks mõeldud ja miks nad just seal sõitmiseks mõeldud on.
Rolleri juhitavus on kehv nii suvel kui talvel, mina pole kuskil midagi muud väitnud. Roller on üldiselt sõiduk, mis on loodud transpordivahendiks väiksel kiirusel punkti a ja b vahel, siledal asfaldil. See on fakt, ma loodan, et nüüd ei tule kuskilt keegi tark, kes hakkab vastupidist väitma.
Kellegi kogemuste üle siin arutama hakata pole kokkuvõttes mõtet, aga niipalju võiks iga asjaosaline osata oma peaga mõelda küll, et näiteks bike tüüpi ratas on just selline nagu ta on mingi põhjusega, krossikas näeb välja krossikas mingi põhjusega. nii nagu ringraja auto on üsnagi erinev näiteks maasturist jne ja kõik see ei ole üldse mitte juhuslik. juhuslikult ei sõideta ega võideta ka motorolleriga ühtegi krossi, endurovõistlust, rinka üritust...ja juhuslikult ei tooda mitte keegi rollereid metsas kärutamiseks, talvel ja muudes ekstreemtingimustes sõitmiseks jne. Inimene kas oskab sellest omad järeldused teha või ei oska.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
Hmm, rollereid on mopeedi kui ka mootorratta klassis seega milline fakt see ütleb, et rolleri raamiga sõiduk peab väiksel kiirusel sileda asfaldi peal punktist a punkti b transportima sõitja ?
Ma tean, et see teema on ennast ammendanud kuid lihtsalt, et mitte mööda üksteisest rääkida mis on mis.
Ohverdan bensiini !
Re: Talvine linnasoit
mina rääkisin sellisest asjast: http://en.wikipedia.org/wiki/Scooter_(motorcycle)
eks sa vaata ise sealt artikli alt neid sadu erinevaid pilte, et mis ja milline ja missugune see raam on. ma usun, et leiad mõned key elemendid küll pole mõtet siin rolleri definitsiooni üle arutama hakata, me kõik teame vägagi hästi, mida igaüks meist selle nimetuse all esimese asjana mõtleb.
mitte ükski fakt ei ütle seda, võib ka transportimata jätta. võib ka läbi ürgmetsa suruda, võib talvel ja võib suurtes lumehangedes sumada ja lõbusõitu teha. aga kui see roller oma raamiga tõesti nii super masin on kõikjal ning kõige jaoks (siin teemas väidetakse järjekindlalt, et tegu on ikkagi sisuliselt parima valikuga kaherattaliste hulgast talvel sõitmiseks) siis äkki oskad mulle öelda, miks neid kõikvõimalikke teistsuguste raamidega ja hoopis teist tüüpi kaherattalisi üldse toodetakse ja miks neid niipalju ostetakse? veel enam, miks soovib SUUREM OSA kasutajaid esimesel võimalusel oma armsa rolleri hoopis teistsuguse kaherattalise vastu vahetada? ometi on see nii hea aparaat. ka suvisel ajal on ju ometi jube hea jalgadega mööda maad lohistada, tasakaalu hoida, käega pidurit vajutada ja üleüldse võimalikult kerge ja väikeste ratastega aparaadiga ringi kimada.
oskad ka seda seletada, miks ei turustata rollereid eriti hea sõiduvahendina just talvisel ajal? miks ei ole eriti kasutusel vastavaid tabavaid tootenimetusi a'la winterstorm, icemachine jne?
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
Roludega sõidetakse talvel päris suures mahus, seega midagi ilmvõimatut pole kui isegi tundub sedasi.
Ülejäänu kohta ma ei oska midagi öelda, ilmselt on püüd asja panna valgusesse kuhu keegi seda pole tahtnud panna, kui üks sobib kõigeks ei sobi ta millekski oleks ehk hea vastus(miks, miks, miks - või siis mine magama nagu lastele öeldakse). See, et mõni asi on universaalsem kui mõni teine on jällegi täitsa tõsi, sedasi mõeldes võib öelda, et keskmine roller suudab harju keskmisest mudamülkast läbi minna aga korraliku baigiga võib see nõutuks teha, maanteel paugutades on jälle teema teine jne(ei ole antud teema jaoks päedev väide ega näide nagu roller ei ole ka parim ratas mis iial leiutatud)... nagu öeldud, teema on ennast ammendanud küsija seisukohast kõigi eelduste kohaselt.
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Kurat, õpi kirjavahemärke ja suuri algustähti kasutama! - will111
Igatahes, võin omast kogemusest väita seda, et kui vähegi mõistust on, siis rolleriga kannatab väga hästi talvel sõita.
Re: Talvine linnasoit
Will111 sa väidad surm kindlalt, et roller on igalpool täis pask kuigi ise sa pole sellega kunagi sõitnud?
-
Teema algataja
Re: Talvine linnasoit
See will on senaatori noorem poeg ja niisama lolli juttu teile, nende scooteritega sõidetakse isegi ringrada, kui will seda ei tea siis ei tähenda, et seda ei tehta/ei saa teha, küsigu oma targa isa (senaatori) käest
Põltsamaa küljealt külast üks naine sõitis talvläbi oma scooteriga kuhugile teiselepoole Põltsut tööle, üle 10km. oli kindlalt üks suund.
Re: Talvine linnasoit
kuidas on võimalik ühe inimese sõnu nii uljalt üldse täielikult pahupidi pöörata??? mina väidan, et roller on IGALPOOL täispask? kas on võimalik ka osutada, kus ma seda väidan? ja kas selle koha peale saab ka viidata palun, kus ma väitsin, et mul endal EI OLE kunagi rollerit olnud?
sõidetakse (mahu kohta ei oska öelda, kui aus olla siis ise olen linnaliikluses päris konkreetselt talvisel ajal näinud ikka väga väga vähe kaherattalisi) kindlasti igasuguste asjadega kõikvõimalikes kohtades ja rolludega ilmselt sellevõrra enam, et vastavate aparaatide omanikud on ilmselt >80% noored poisikesed, kes sõidavad ajaviiteks, lõbu pärast jne. seda kui turvaline see on, või kui kindel on sellise asjaga talvel sõita, seda ei saa kahjuks sõitjate koguse järgi kuidagi ennustada. ning jällegi, ilmvõimatust pole sõnagi juttu olnud. ainuke suhteliselt ilmvõimatu variant oleks talvel sõita rinkaslickiga, ükskõik millise kaherattalisega.
diskussioon käis siin aga selle üle, millist tüüpi kaherattalise mootorsõiduki peaks omale ostma, et talvel võimalikult hea ja turvaline suhteliselt tihedas autoliikluses sõita oleks. MITTE aga selle üle, mis on kõik võimalikud variandid üldse talvisel ajal kuidagi moodi sõita.
kui keegi, kes iganes kõike seda arutamist siin siis loeb, tahab natuke ise mõelda ja järeldada teemal - miks ei ole roller kuigi hea lumesõidu vahend siis siin on paar märksõna. väike ratta läbimõõt (nii esimene kui tagumine), võrdlemisi lai rehv ratta suuruse kohta, raamigeomeetria, äärmiselt anti-ideaalne massijaotus telgedel, masina kere kõrgus maa/teepinnast, vedrustus ja selle käik ning suunitlus, vedrustuse üleüldine performance (eriti ilmselt odavatel hiinakatel), masina kontrollitavus juba peale igasuguste pidamise piiride ületamist.
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Teemast jällegi mööda, aga mis kuradi pärast sa koguaeg oma hiinakaid ette laod ? - Mis ajast on Yamaha ja Piaggio hiinakad ?
Ja, kui väiksed need rattad ikkagi sinu jutu järgi on, ehk mõned mõõdud ?
Re: Talvine linnasoit
sest keskmine hiinakas on kindlasti kõige enamlevinud roller meie maal. samas kui tsiklite jaotust vaadates ei ole seal ilmselt mitte just palju hui-tonge ja ping-ponge.
pakuks, et kõige levinum rolleri rehvi mõõt on 10"...kas pean selle sulle sentimeetriteks ja ligikaudseks ratta läbimõõduks ka arvutama või saad sellega ise hakkama? kas vajad võrdluseks ka keskmise enduroka ratta mõõte või oled äkki ise ka kursis?
Piaggiot tehakse hiinas!
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Talvine linnasoit
Ma Nüüd kõiki neid vahepealseid pikki arutelusid läbi ei lugenud aga ma sellegipoolest postitan enda kogemustest. Kogemustest talvel sõidust krossinaelaga 21" esi ja 18" taguratta mõõtudega mammutiga (150 kg enduurokas) ja kuival ajal 12" esi- ja tagaratta mõõtudega 100kg mopeediga (kere poolest tuntud ka kui "rolleriga").
*Asfaldil krossinael on ikka jube asi - ujub ja ebastabiilne. Seevastu seal, kuhu ta mõeldud on, on pidamine super!
*12" mõõduga ratas on ise juba nii pisike, et sellisel aparaadil ei saa olla mingit ulme juhitavust. Normaalsel asfaldil sõitmine, võrreldes suure rattaga on nagu öö ja päev.
Kui millegiga talvel tahta sõita siis tõesti suure mõõduga ratas+punnkumm+nael. Naela kohapealt ilmselt on midagi sinna pakiauto ja krossinaela vahele ka pakkuda meite kaubanduses.
Samas krossinael ei ole minuteada legaalne ka liikluses, oma pikkuse ja erisurve/pindalaühikule poolest. See oli isegi mingite tingimustega seatud kuskil õigusaktis.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Talvine linnasoit
selles osas on sul ilmselt õigus tõesti, et põhimõtteliselt legaalne ta ei ole. teisest küljest, kahtlen, et keegi kontrollima ja mõõtma tuleb ning samuti kahtlen, et kui asi mõistlikult ära seletada siis väänama hakatakse. kuigi jah, never know ja oleneb, kelle otsa parasjagu satud.
kui rääkida ideaalselt või selle lähedasest rehvist, millega talvel liikluses osaleda siis enda valik oleks ilmselt selline, millel külgedel on kenasti suured ja teravad krossinaelad, keskel aga kas siis see niinimet pakiauto nael või mingi muu tagasihoidlikum asi. aga no selline rehv tuleks ise ehitada
muidugi kui tõesti on midagi tavalise autonaela ja krossinaela vahepealset poes müügil siis see võib vabalt olla optimaalseim lahendus. isiklikult ei ole lihtsalt kunagi peale sattunud sellisele hüdriidile.
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Ok, sellest vaidlusest midagi välja niikuinii ei tule. Antud kontekstis mõeldud Yamahal ja Piaggiol on 13'' rattad all ning kohe kindlasti ei valmistata neid hiinas!
http://www.piaggio.com/piaggio/INT/en.h ... 01-public2
Re: Talvine linnasoit
väga tore tagantjärgi teada saada, mis imeaparaati sina oma kontekstis silmas pidasid aga luba ma loen sinu eest selle masina rattad kokku - neid on 1, 2, KOLM tükki.
ja muiduks, mina pidasin tsikli all kogu see aeg silmas sellist pilli: https://bmwmcmag.com/2010/07/gg-taurus/ seems legit, eksole?!
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Talvine linnasoit
Keeratavaid naelu peaks olema igasugust mõõtu, ole mees ja vali sobiv välja ja keera sisse.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Talvine linnasoit
Misasi on hüdriidrehv või hüdriidnaelaga rehv?
will111 kirjutas:muidugi kui tõesti on midagi tavalise autonaela ja krossinaela vahepealset poes müügil siis see võib vabalt olla optimaalseim lahendus. isiklikult ei ole lihtsalt kunagi peale sattunud sellisele hüdriidile.
Re: Talvine linnasoit
Mees, sa lihtsalt ei ole tõsiseltvõetav.
Lisaks sellele, et täiesti haigeid soovitusi tänaval naelaga sõitmiseks annad, ei tee sa ka vahet sõnadel hüdriid ja hübriid.
will111 kirjutas:vaata palun eelnevat lauset...
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Talvine linnasoit
Mulle, kui mugavale inimesele jääb segaseks ,milleks talvel vaja linnaliiklusesse rattaga ukerdama ronida ?? tõestada tahad midagi we?
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Talvine linnasoit
Hr. Kaaru kirjutas:Mulle, kui mugavale inimesele jääb segaseks ,milleks talvel vaja linnaliiklusesse rattaga ukerdama ronida ?? tõestada tahad midagi we?
+1. Saan täitsa aru, et krossirajal või lumisel põllul on äge sõita, aga mitte linnas, kus uisutava rolleri nägemine pooltel autojuhtidel pulsi lakke lööb.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Vaadake teema autori profiili. Noor poiss, kel tõenäoliselt puuduvad ressursid "mugavalt" liikumiseks. Isiklik transport aitab aga märgatavalt aega säästa.
Sõitsin ise ka UKs elades oktoober kuni mai tsikliga igapäevaselt tööle-tagasi. Kliima soosis, lund sain ainult mõned korrad. 5cm värskelt maha sadanud lund ei takistanud mind ega viit-kuut püsisõitjat sel hommikul tööle tulemast. Tavarehviga.
Kalle on siin üldiselt kõik targa kirja pannud, kuid rõhutaks veelkord üle fakti, et absoluutselt kõik asjad hakkavad tsikli küljes roostetama mõnuga. Seega tõmmake mingi autodele mõeldud korrosiooni kaitsega tsikkel altpoolt üle ennem soolastele teedele minemist.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Talvine linnasoit
No auto saab tänapäeval odavamalt kätte kui KTM tsikli. Mõlemad nõuavad juhilube. Kui juhilube ei ole siis jääbki üle vaid ühistransport ja/või mopeed (välimuselt roller).
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Talvine linnasoit
Bastard kirjutas:Hr. Kaaru kirjutas:Mulle, kui mugavale inimesele jääb segaseks ,milleks talvel vaja linnaliiklusesse rattaga ukerdama ronida ?? tõestada tahad midagi we?
+1. Saan täitsa aru, et krossirajal või lumisel põllul on äge sõita, aga mitte linnas, kus uisutava rolleri nägemine pooltel autojuhtidel pulsi lakke lööb.
üks räägib rattast ja teine rollerist
-1
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Talvine linnasoit
Eks igaühele oma
Mina olen endiselt arvamusel, et varustuselt( käekaitsmed, tuuleklaas, "seelik", naastrehvid, panipaigad) ja juhitavuselt on roller kõige optimaalsem ja mugavam meie talviseks linnasõiduks.
edu
-
Teema algataja
Re: Talvine linnasoit
rasmus2 kirjutas:Will111 sa väidad surm kindlalt, et roller on igalpool täis pask kuigi ise sa pole sellega kunagi sõitnud?
Mina ise soidan hetkel rolleriga(automaat) ja minu jaoks on ta ikka vaga pask.Vedrustus olematu.Ainuke kus soita kolbab on ideaalselt sile asfalt.
-
Teema algataja
Re: Talvine linnasoit
Hr. Kaaru kirjutas:Mulle, kui mugavale inimesele jääb segaseks ,milleks talvel vaja linnaliiklusesse rattaga ukerdama ronida ?? tõestada tahad midagi we?
Mitte et nuud paris linnas koguaeg aga asfalti ja liiklust on.Miks ma sinna ukerdama lahen?Selleparast,et mul on vaja. Tõestamine jäägu prokurörile,mina söidan ainult.
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Jalgrattur500 kirjutas:rasmus2 kirjutas:Will111 sa väidad surm kindlalt, et roller on igalpool täis pask kuigi ise sa pole sellega kunagi sõitnud?
Mina ise soidan hetkel rolleriga(automaat) ja minu jaoks on ta ikka vaga pask.Vedrustus olematu.Ainuke kus soita kolbab on ideaalselt sile asfalt.
Kutt, sul on rolleriks ka Keeway, hiinlase käest ei olegi oodata mingit vedrustust
Igatahes, minuarust talvel parimaks kaherattaliseks mõni Pitbike / Dirtbike, aga nendega legaalselt tänavale just ei roni...
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Talvine linnasoit
osad kes siin kiidavad rollerit ja dirtbike parimaks pole ise kindlasti muude ratastega sõitnudki. Natu silmakirjalik on siin teemas midagi parimaks lugeda, kui sõidukogemus piirdub 2-3 rattaga- PS ise ei ole talvel LIIKLUSES osalenud ...ja kaasa ei räägi
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.