Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Ma enda omast mäletan, et tagasi sain küll kuid mitte nii hästi kui oleks tahtnud, peale mõningast proovimist avastasin tõsiasja, et hakkasin tagasi liiga hilja pöörama. Tõenäoliselt ei pruugi asi ka nii tehnikas kui lihtsalt ajastuses olla, teise põike alustamise ajaks jääd hiljaks ja kui ratas reageerima hakkab on vajalik nurk liiga järsk juba.
Lihtsalt mõte .
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa8.pdf
Õppekavas on märgitud, et peab õpetama ka "kiire slaalomi" ehk slaalom pikemate vahedega ja kiirusel 30kmh. Ehk, kui see on esmalt selgeks saadud siis põige on ju ainult üks post Kiiret slaalomit ei ole võimalik ilma vastupööramise omandamiseta sooritada ning seetõttu ongi see põikeharjutuse sooritamiseks niivõrd oluline.
Ning teine ääremärkus: kas on õpetatud äkk- ehk ekstreempidurdamist sooritama või ainult etteantud kohas seisma jääma, mis on eksamil nõutud Mis arvad, kumb on linnaliikluses olulisem.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Mina üritasin ka kunagi õpetada seda kuidas vastu pööramisega sõita.Vend sõitis 15km nagu ta harjunud oli ja rohkem sõita ei jõudnud käed läksid paiste ja mida kõike veel.Seletasin mis ma üritasin ,aru ei saanud.Lõpuks võtsin kiivri istusin selja taga ja viisin lennuvälja peale.Surusin sellise 90kg tüübi vasta paaki ja võtsin ise lenksast kinni . ja näitasin ette ,et asi toimib.lükkad paremat lenksa ja rattas ise pöörab.Läks 10 mintsa edasi ja hea et ma ise veel kerepeale ei saanud selle eest et ta ise selle peale ei tulnud kui lihtne tegelt on rattaga sõita.Teine kord on lihtsalt vaha väikest ette näitamist.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Lugedes kõike eelpool kirjutatud, siis on lausa rõõm. Lisada nagu ei olegi midagi. Kõik on kirjas, et kui palju, millal ja kuidas.
Õppetundides kui tuleb juba inimene kes on mootorrattaga sõitnud, siis saab vastupööramistunde kiiresti kätte. Algaja aga peab kõigepealt kohaltvõtu, peatamise(et ikka jalad ka tuleb maha panna ja käigu väljavõtmist ei jäeta ripakile ), juhtimisasendi ja vaate paika saama. Seejärel tasakaal paika(sammkiirus)jne. Käiguvahetuse õppimine, mis ei suju alguses kuidagi. Seda kõike on algaja jaoks nii palju, et miinimumtundidega ei tule vastupööramise õppimisest midagi välja. Ja kui külili ka veel vajub, siis on hirm naha vahel ja venib asi veel edasi. Igaljuhul on arusaajaid, kes mõistavad, et tuleb õppida ning A-kat. tegemine on kulukam, kui esmalt näis aga enamus on ikka seda meelt, et summa on eraldatud ja tunnistus olgu olla. Ja õpetaja proovigu siis selgeks teha, et ta ei ole mingi raha väljapressija, eesmärk ei peaks olema ainult tunnistus, vaid õiged sõiduvõtted ja tulevikus terved kondid. Tunnistus kaasneb koos õigete sõiduvõtetega.
Lugedes seda foorumit, siis on kindlalt tunne, et asjad liiguvad paremuse poole.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
unusta ära väljend "keerama".
Sa ei keera, sa põikad.
Pmst, jah, paremalt põigates tõukad paremat lenksuotsa ettepoole. Ehk siis lenks käib vastupidi põike suunale.
yamaha r6 kirjutas:vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele
Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Kokkuvõtvalt seda lenksu lükkad endast eemale kuhu minna tahad.
Vaata seda.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Eesti keeles on see väga hea lugemine ja ka sellest on seal juttu,
http://www.apollo.ee/mootorrattasoidu-a ... useni.html
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
yamaha r6 kirjutas:vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele
Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
Eemale lükata.
Idee selles, et ratas liigub selles suunas, kuhu poole ta kaldu on. Kui sa keerad lenksu paremale, siis ratas vajub vasakule - hoo pealt seda tehes on tulemuseks minek vasakule.
Katseta koha peal järgi, garant, et ratas vajub lenksu keeramisele vastas suunas. Nüüd fantaseeri end liikuma.
Edasi mine lihtsalt platsile ja katseta või siis järgmine kord kui kurvi võtad rahulikult, tee teadlikult counter steering.
Ratas keerab kallutades, küsimus on kuidas ta kaldu saada. Sa võid ju maha ka suruda toore jõuga, aga see võtab asjatult vast energiat.
Kergem on lihtlabaselt vastu keerata lenksu ja masin läheb mühinal sinu soovitud suunas
Mine istu kasvõi jalgratta peale ja katseta, kas saad ta kaldu sellele poole kuhu lenksu keerad Muidugi nii, et ratas vabalt, ära peal istu, ta on liiga kerge.
PS: vastu keeramine on selleks, et ratas kaldu saada enne kurvi läbimist, kurvis juba olles ikka lenks sirgeks tagasi, või täpsemini korrigeerima.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Sa muide keerad alati pisut vastu kurvis,
See väide ei pea paika,kurvis olles keerad juba sisse.Vastu keerad ainult ratta massi tsentrist välja viimiseks milletulemusena ratas läheb kaldesse,uuesti ratta tasakaalu saamiseks keerd sisse ja edasine on juba tsentrifugaaljõu, hõõrde jõu ja igasuguste muude jõudude resultant mis sind seal kaldes aga ikkagi rattad maas hoiab.
EDIT jõudsid ennast JUBA NATUKE PARANDADA
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
yamaha r6 kirjutas:vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele
Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
Nagu Mella ütles, unusta ära sõna PÖÖRAMINE. On 2 erinevat asja:
Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö. Teatud piirini muidugi... Aga nt. enduroratad on teistsuguse eesmärgiga ja raamigeomeetriaga ning need niimoodi kurvi ei kuku.
Takistusest möödapõige vastupööramisega: Lihtne tasakaalu säilitamise küsimus... Kui lüüa sul jalad alt paremale, siis püstiseismise tasakaalu säilitamiseks pöörad sa vägagi kiiresti vasakule. Sama tsikliga... järsk nõks rooliga paremale kallutab sind tegelikult koos tsikliga vasakule (ümber takistuse). Tavalise (tigu)põikega võrreldes on vahe see, et ratas põikab juba enne seda, kui sina oma keha kallutamisega jõuaks üldse ratta suunda mõjutama hakata.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
franz125 kirjutas:Sa muide keerad alati pisut vastu kurvis,
See väide ei pea paika,kurvis olles keerad juba sisse.Vastu keerad ainult ratta massi tsentrist välja viimiseks milletulemusena ratas läheb kaldesse,uuesti ratta tasakaalu saamiseks keerd sisse ja edasine on juba tsentrifugaaljõu, hõõrde jõu ja igasuguste muude jõudude resultant mis sind seal kaldes aga ikkagi rattad maas hoiab.
EDIT jõudsid ennast JUBA NATUKE PARANDADA
Jep, enne kurvi. Üle lugedes taolised sõna puudu olemised hakkavad silma. Sellegipoolest iga kaherattalisega sõitnu puusalt kasutab vastukeeramist. Mitte teadlikult, isegi lapsed
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
grahv kirjutas:yamaha r6 kirjutas:vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele
Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
- Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö.
Tegelt ?
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: 05 Nov 2014, 15:22
- Tsikkel: zx6r
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
See vastupööramise asi tehti "selge" autokoolis väga lihtsalt selgeks. Jalgratta esiratas pika teljega oli seal... hoidsid sellest teljest kinni - ratas löödi käima ja siis pidid telje ühte otsa liigutama ettepoole suht järsult ja nägid kuidas ratas ise keeras viltu sul käes. Platsil oli see juba mõistetav ja toimis kah
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Nii nummi ja julgustav on näha, et ratas on, R6 lausa. Eeldatavasti juhiluba ka, seega autokoolis on käidud. Vastupööramisest seevastu pole aimugi..
Mine nõua oma autokooliraha tagasi, kui sellest seal ei räägitud.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
1988a. ei räägitud küll meile sellest midagi, sõitsime ainult kaheksat siis ca 50m. otse ja tagasipööre (pidi kindlalt enne pööramist taha vaatama) ning oligi kõik, ei mingit linnasõitu ega midagi.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Tuono jutt jumala õige......nii ta oli veel isegi 97 aastal!!! Aga Reimps olen sõitnud jah juba oma r6 pool suve ja olen veel täiesti terve ja ratas ka terve! Vastupööramisest on küll aimu ja ega ma seda kasutan kurvis isegi!!! Aga ma tahaks teiste nõuandeid kuulda ja ennast veel harida.
-
- Postitusi: 574
- Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
- Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 34 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Aastal 2006 polnud Selge autokoolis teemast absoluutselt juttu.
Tuli hiljem juurde õppida ja reaalselt annab sõidule ikka väga palju juurde.
-
- Postitusi: 856
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
yamaha r6 kirjutas:Tuono jutt jumala õige......nii ta oli veel isegi 97 aastal!!! Aga Reimps olen sõitnud jah juba oma r6 pool suve ja olen veel täiesti terve ja ratas ka terve! Vastupööramisest on küll aimu ja ega ma seda kasutan kurvis isegi!!! Aga ma tahaks teiste nõuandeid kuulda ja ennast veel harida.
Pane ennast kevadel Moto-survivalile kirja, seal õpetatakse sulle, mis autokoolis puudu jäi
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Ennem võid huvipärast selle läbi lugeda: http://www.apollo.ee/randmevaane-ii.html
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Tsill, ma lihtsalt vaatasin valitud tsikli, postituste arvu ja liitumiskuupäeva järgi. Reeglina tähendab see mõnd noort uljaspead. Tore, kui ma mõnikord ka eksin
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Siin on puust ja punaseks: kuidas see täpselt käib.
[youtube][/youtube]
Siin puust ja punaseks: neile, kes ikka veel ei usu.
[youtube][/youtube]
Ja siin uurimist-kuulamist kogu pärastlõunaks:
http://goo.gl/SnWLo7
"Piibel"
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Mulle ei räägitud koolis vastupööramisest 1996 kui oma A1 tegin. 2006 kui uuesti läksin, siis juba mainiti.
2014 kevad seletati trail breakingut.
Koolid arenevad
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Kusjuures mul töötas päris alguses hoopis lenksu enda poole tõmbamine. Seda lenksupoolt, mille ette jäi takistus, tõmbasin enda poole, siis kaldus ratas takistusest eemale, tuli teiselt poolt teine takistus (vastu tulev auto) tuli sealtpoolt lenks ära tõmmata. Nagu aeglastest inimestest mööda kiirustades tõmbad seda õlga pisut tagasi, kus inimene ees on ja kallutad ennast pisut eemale.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
grahv kirjutas:yamaha r6 kirjutas:vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele
Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda
Nagu Mella ütles, unusta ära sõna PÖÖRAMINE. On 2 erinevat asja:
- Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö.
Päris nii see ikka ei ole.Kui kurvis tahad nö järsemini keerata(olles kaldes)siis vastukeeramine ikka viib ratta rohkem kaldesse ja keerad järsemini,mitte vastupidi.Eriti läheb seda vaja kui läbid pimedat kurvi(näiteks mägedes kui kurvi geomeetria muutub,nii et sa seda ette ei tea ega näe ja sa juba hakkad välja kalduma),siis saad vastu keerates ratast maha kallutada ja kurvi nö järsemini läbida.Kui ratas vajub nö ise küljeli,siis on kiirus lihtsalt liiga väike või midagi muud valesti.Ükski ratas pole ehitatud ise kurvi läbima vaid ikka otse sõitma.Sina viid ratta sellisesse asendisse,et saaks kurvi läbida.Vastupööramine ei ole vist tegelikult kõige pädevam eestikeelne sõna selle tegevuse kirjeldamiseks,mis selle tagajärjel toimub.See on ratta kaldesse viimine lenksu keerates ja kumba poolt nö ette lükkad siis sinna poole kalle tekib.Selle tegevusega peab ennast harjutama,sest liigselt seda tehas ning seejärel kohe sõidusuunas lenksu järsult keerates võid ka üle ratta nö kurvist välja lennata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Ja nüüdseks on küsimuse esitanud algajal kõik segi nagu Kört-Pärtli särk. Hea töö
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
reimps kirjutas:Ja nüüdseks on küsimuse esitanud algajal kõik segi nagu Kört-Pärtli särk. Hea töö
Aga vist mitte ainult temal,siin tundub et segane see asi mõnelgi veel
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Ega ole mõtet asju keeruliseks ajada jah, tahad paremale pöörata, lükka parema käega ja vastupidi vasakule pööramisega, liigu/kalluta kehaga ka ikka pööramise suunas,,,ma ei kujutagi ette, kas on üldse vastukeeramiseta võimalik sõita,,,välja arvatud väga väikesetel kiirusel muidugi.
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?
Ilma pole ju mingi väega võimalik vähegi suurema kiirusega üldse kuhugi poole pöörata ega keerata. Minul toimib tõmbamine paremini kui lükkamine ja üldiselt keeran lenksu kahe käega (ühega tõmban, teisega lükkan). Sama suure pingutusega läheb ratas tõmmates kiiremini kaldesse kui lükates, vb minu ratta või käelihaste eripära.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.