ABS: pro et contra

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


reimps

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas reimps »

A miks te, ABS-i pooldajad, kohe lamenti lööma hakkate? Minul on enesetunde pärast juba non-ABS pidureid vaja, sest no ei usalda seda minu-eest-mõtlemise-tehnikat. Ja ma pigem sõidan ennast kasti nii, et ABS ei ragistaks. Maitse asi, eks ta kunagi kätte maksab :)

EDIT: Kas ABS-iga saab stoppie't ka teha?


Credo

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Credo »

reimps > aga see oligi minu jutu point, et ta on abimees. anna ahvile mootorsaag, ta peksab sellega puu pooleks, mitte ei kasuta sihtotstarbeliselt.
sa pead ikka ise mees puldis olema ja tegelema olukorra likvideerimisega, mitte et keegi ise sinu eest teeb midagi. ja olen nõus ka sinuga selle koha pealt, et täpselt nii nagu on vahe ABSil ja ABSil kahel eri tootjal, on see ka suvalise muu elektroonilise abimehega. how come näiteks GWagenil mul ei teki kunagi tunnet, et tahan selle sitakasti maa sisse taguda, sest ta teeb asju lollilt ja liiga ennetavalt, samas kui näiteks jaapani dziibiga on see tunne koguaeg peal?

ja mõni vandenõuteoreetik, kes siin ütles, et kõik sellised asjad on ainult selleks, et vaestelt rattaostjatelt raha ära võtta, on idioot. 40 aastat tagasi ei teatud midagi ka õhkpatjadest, turvavöödest ja airbagidest. ma leian et autod tänapäeval on ka täpselt sama palju paremad.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Credo kirjutas:

reimps > aga see oligi minu jutu point, et ta on abimees. anna ahvile mootorsaag, ta peksab sellega puu pooleks, mitte ei kasuta sihtotstarbeliselt.
sa pead ikka ise mees puldis olema ja tegelema olukorra likvideerimisega, mitte et keegi ise sinu eest teeb midagi. ja olen nõus ka sinuga selle koha pealt, et täpselt nii nagu on vahe ABSil ja ABSil kahel eri tootjal, on see ka suvalise muu elektroonilise abimehega. how come näiteks GWagenil mul ei teki kunagi tunnet, et tahan selle sitakasti maa sisse taguda, sest ta teeb asju lollilt ja liiga ennetavalt, samas kui näiteks jaapani dziibiga on see tunne koguaeg peal?

ja mõni vandenõuteoreetik, kes siin ütles, et kõik sellised asjad on ainult selleks, et vaestelt rattaostjatelt raha ära võtta, on idioot. 40 aastat tagasi ei teatud midagi ka õhkpatjadest, turvavöödest ja airbagidest. ma leian et autod tänapäeval on ka täpselt sama palju paremad.

Sinu suhtumine on selline, et kõik, kes sama ei kummarda, mida sina on idioodid. 5+ suhtumine, lase samas vaimus edasi (w). Mina pole maininud, et ABS kasutu oleks või mille jaoks see välja mõeldud on, vaid seda, miks see kuradi loll seadus vastu võeti. Kas autot ja tsiklit natuke kohatu võrrelda pole? Neid rattaid ei ole just palju millel turvavöö ja õhkpadi on ning vaevalt, et keegi eriti lugu ka peaks kui ta RR ratas selliste vidinatega varustatud oleks. Ega nüüd ei kipu väljastpoolt EL'i ka nii vabalt ilma ABS'ita ratast ostma. Arvele võtta kindlasti ei saa.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Burn7 kirjutas:
Credo kirjutas:

reimps > aga see oligi minu jutu point, et ta on abimees. anna ahvile mootorsaag, ta peksab sellega puu pooleks, mitte ei kasuta sihtotstarbeliselt.
sa pead ikka ise mees puldis olema ja tegelema olukorra likvideerimisega, mitte et keegi ise sinu eest teeb midagi. ja olen nõus ka sinuga selle koha pealt, et täpselt nii nagu on vahe ABSil ja ABSil kahel eri tootjal, on see ka suvalise muu elektroonilise abimehega. how come näiteks GWagenil mul ei teki kunagi tunnet, et tahan selle sitakasti maa sisse taguda, sest ta teeb asju lollilt ja liiga ennetavalt, samas kui näiteks jaapani dziibiga on see tunne koguaeg peal?

ja mõni vandenõuteoreetik, kes siin ütles, et kõik sellised asjad on ainult selleks, et vaestelt rattaostjatelt raha ära võtta, on idioot. 40 aastat tagasi ei teatud midagi ka õhkpatjadest, turvavöödest ja airbagidest. ma leian et autod tänapäeval on ka täpselt sama palju paremad.

Sinu suhtumine on selline, et kõik, kes sama ei kummarda, mida sina on idioodid. 5+ suhtumine, lase samas vaimus edasi (w). Mina pole maininud, et ABS kasutu oleks või mille jaoks see välja mõeldud on, vaid seda, miks see kuradi loll seadus vastu võeti. Kas autot ja tsiklit natuke kohatu võrrelda pole? Neid rattaid ei ole just palju millel turvavöö ja õhkpadi on ning vaevalt, et keegi eriti lugu ka peaks kui ta RR ratas selliste vidinatega varustatud oleks. Ega nüüd ei kipu väljastpoolt EL'i ka nii vabalt ilma ABS'ita ratast ostma. Arvele võtta kindlasti ei saa.

See hala läheb juba nagu mõttetuks, a'la et lõpetan üldse mootorrattaga sõitmise ära, kui ABS-iga ratta peab ostma.


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Kui muudmoodi ei saa, lõigake anduri juhe läbi ja rahu maa peal :twisted:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mihkel S kirjutas:

Kui muudmoodi ei saa, lõigake anduri juhe läbi ja rahu maa peal :twisted:

No lõpuks kui hirmus isu on siis viskad selle mooduli sealt vahelt välja ja tõmbad otse voolikud supportitele. Kui jõuad uue ratta osta ja kohutav ABS foobia on siis see kulutus on olematu.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas retro »

Burn7 kirjutas:

Eks see seadus rohkem sellepärast vastu võetakse, et need, kes ABS'i tsiklitele toodavad saavad suured rahad sealt. See kajastub ratta hinnas ja kui katki läheb, siis remondikuludes ka. Jälle üks dilulilu juures.

Jajah, mõistlik liikumisvahend on tegelt Kolhv2, millel pole roolivõimu, el.aknaid, konti ega ühtegi muud lisa - nii hea, et ükski asi ei saa katki minna (ausõna, mul 1 selline tuttav on). Kõik lisad autodel ongi üks suur vandenõu nii roolivõimude, kui el.akende jm. mõttetu sodi tootjate poolt.
Ja üldse peaks minema Toompeale protestimarssi korraldama, et uusi autosid ei tohi enam ilma kolmanda pidurituleta müüa - jälle üks naftamüüjate vandenõu ilmselt - pidurdamisel võtab see rohkem voolu ja tõstab küstusekulu.

Ma lähen ise ka õhtul koju ja lõikan enamus juhtmeid bemmil puruks - 1 nendest ikka ABS juhe on.Saab vähemalt rahus magada enne maailmalõppu.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas mx77 »

retro kirjutas:
Burn7 kirjutas:

Eks see seadus rohkem sellepärast vastu võetakse, et need, kes ABS'i tsiklitele toodavad saavad suured rahad sealt. See kajastub ratta hinnas ja kui katki läheb, siis remondikuludes ka. Jälle üks dilulilu juures.

Jajah, mõistlik liikumisvahend on tegelt Kolhv2, millel pole roolivõimu, el.aknaid, konti ega ühtegi muud lisa - nii hea, et ükski asi ei saa katki minna (ausõna, mul 1 selline tuttav on). Kõik lisad autodel ongi üks suur vandenõu nii roolivõimude, kui el.akende jm. mõttetu sodi tootjate poolt.
Ja üldse peaks minema Toompeale protestimarssi korraldama, et uusi autosid ei tohi enam ilma kolmanda pidurituleta müüa - jälle üks naftamüüjate vandenõu ilmselt - pidurdamisel võtab see rohkem voolu ja tõstab küstusekulu.

Ma lähen ise ka õhtul koju ja lõikan enamus juhtmeid bemmil puruks - 1 nendest ikka ABS juhe on.Saab vähemalt rahus magada enne maailmalõppu.

Jeah, anna mulle ka teada, ma tulen ka Toompeale, peaks ikka enne maailmalõppu selle püha ürituse ära tegema!


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Muhhahhaa. Lõpuks minnakse ikka teravaks.
Eriti maru on see, et sama aia puhul räägib üks aiast, teine august, kolmas lippide teritamisest ja neljas hoopis aiavõrgust ning viies ei saa aru, kas jutt käib naabrimehe või hoopis vanaema aiast. Ükski ei kuula, mida teine tegelikult ütleb. Käib meie kõigi kohta ühte moodi, mina kaasa arvatud. :mrgreen:
Iga asi on millekski hea. Ja iga parendus muudab sõidu ju ohutumaks (fun kipubki enamasti ka ohtlikum olema). Arengut ei saa hukka mõista. Samas ei saa ka hukka mõista neid, kes endiselt eelistavad näiteks puid kirvega lõhkuda halumasina asemel - nad seda eluaeg teinud ja jäävadki tegema. Sest ka see on fun, nagu ka sõitmine "primitiivsel" kombel. Ise näiteks lausa naudin sõitu primitiivsetel masinatel. Sõidan palju vana Jawaga, kuigi 2012 aasta ratas majas (see ka lihtne lisadeta retro, W800). Ja sõidan vana vene ziguliga (see pukk ei jää lumme ka kinni), uue autoga sõidab naine. Inimesed on, jumal tänatud, erinevad, seega üksteise pikalt saatmiseks pole pointi.
Et siis kuulutaks siinkohal jõulurahu välja.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

mx77 kirjutas:

See hala läheb juba nagu mõttetuks, a'la et lõpetan üldse mootorrattaga sõitmise ära, kui ABS-iga ratta peab ostma.

Sul on see võimalus olemas. Ma siiani suudan enda eest ise otsustada. Kõik need aspektid mis ma välja tõin on reaalsed. Reaalselt ABS mõjutab ratta hinda rohkem kui see vidin väärt on. Ja kui mul seda vaja pole siis ma ei näe põhjust ka, miks selle ostma peaks. Seega mina olen kahe käega selle seaduse vastu. Sa võid lõputult rääkida kui mõttetu see hala on, aga see ei pane mind tesiti arvama. Seega kui ei meeldi ja midagi sisukat postitada ei oska, siis ole parem vait. See teema sa eelkõige loodud, et arutada sellest seadusest, mitte kellegi maitse üle.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Burn7 kirjutas:
mx77 kirjutas:

See hala läheb juba nagu mõttetuks, a'la et lõpetan üldse mootorrattaga sõitmise ära, kui ABS-iga ratta peab ostma.

Sul on see võimalus olemas. Ma siiani suudan enda eest ise otsustada. Kõik need aspektid mis ma välja tõin on reaalsed. Reaalselt ABS mõjutab ratta hinda rohkem kui see vidin väärt on. Ja kui mul seda vaja pole siis ma ei näe põhjust ka, miks selle ostma peaks. Seega mina olen kahe käega selle seaduse vastu. Sa võid lõputult rääkida kui mõttetu see hala on, aga see ei pane mind tesiti arvama. Seega kui ei meeldi ja midagi sisukat postitada ei oska, siis ole parem vait. See teema sa eelkõige loodud, et arutada sellest seadusest, mitte kellegi maitse üle.

Just-just, see on ikka vandenõu toredate tsiklimeeste vastu, ja raisk - nutitelefoni mõtlesid nad ka selleks välja, et inimestelet raha röövida.
Ja lisaks veel: "See teema sa eelkõige loodud, et arutada sellest seadusest, mitte kellegi maitse üle" - sa ju ei aruta seaduse üle vaid deklareerid oma maitset.

Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 43 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Pilt

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

mx77 kirjutas:
Burn7 kirjutas:
mx77 kirjutas:

See hala läheb juba nagu mõttetuks, a'la et lõpetan üldse mootorrattaga sõitmise ära, kui ABS-iga ratta peab ostma.

Sul on see võimalus olemas. Ma siiani suudan enda eest ise otsustada. Kõik need aspektid mis ma välja tõin on reaalsed. Reaalselt ABS mõjutab ratta hinda rohkem kui see vidin väärt on. Ja kui mul seda vaja pole siis ma ei näe põhjust ka, miks selle ostma peaks. Seega mina olen kahe käega selle seaduse vastu. Sa võid lõputult rääkida kui mõttetu see hala on, aga see ei pane mind tesiti arvama. Seega kui ei meeldi ja midagi sisukat postitada ei oska, siis ole parem vait. See teema sa eelkõige loodud, et arutada sellest seadusest, mitte kellegi maitse üle.

Just-just, see on ikka vandenõu toredate tsiklimeeste vastu, ja raisk - nutitelefoni mõtlesid nad ka selleks välja, et inimestelet raha röövida.
Ja lisaks veel: "See teema sa eelkõige loodud, et arutada sellest seadusest, mitte kellegi maitse üle" - sa ju ei aruta seaduse üle vaid deklareerid oma maitset.

No tõesti. Peaks ma kellegi teise maitsest rääkima nagu sina ve? Ei mõista kuidas puutuvad autod ja nutitelefonid ja muud sellised asjad sellesse teemasse. Ehk põhjendad kuidas on nutitelefonid seotud ABS'i kohustuslikuks muutmisega mootorratastel. Üldiselt mul on sügavalt p*hhui, miks need nutitelefonid sinuarvates välja mõeldi.
Nagu sinu teksti põhjal näha, siis sa ei saa siiani aru, mida ma sulle väita olen üritanud. Oma maitse avaldamine antud teema kohta on väga teemakohane ja kuulub arutelu hulka. Paraku tundub, et sul pole veel nii palju kohale jõudnud, et sellest aru saada. Kui sa tunned, et see seadus on sinujaoks nii oluline, siis on sul võimalust avaldada arvamust selle seaduse poolt. Selleasemel kirjutad sa sisutühju postitusi ja tõmbad sellega ka mind sinu vastu väitlema. Ehk solgid vähem teemat ja kirjutad mulle PS'i edasi kui see sulle nii palju pinget pakub :ner:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sorry, mul isiklikult sellest ABS teemast täiesti pohh, sest krossiratastele neid niikuinii ei panda, aga see on nii naljakas, kui mõni mees teemal, mida ta sisuliselt üksikisikuna üldse muuta ei saa või saaks muuta muud moodi, kui siin foorumis halades (näiteks kirjutades mingi eesti mootorrattureid esindava esindusorganisatsiooni poolt vastava petitsiooni EL transpordikomisjoni), aga jube huvitav on ju seda teemat siin foorumis targa näoga arutada ja halada.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

mx77 kirjutas:

Sorry, mul isiklikult sellest ABS teemast täiesti pohh, sest krossiratastele neid niikuinii ei panda, aga see on nii naljakas, kui mõni mees teemal, mida ta sisuliselt üksikisikuna üldse muuta ei saa või saaks muuta muud moodi, kui siin foorumis halades (näiteks kirjutades mingi eesti mootorrattureid esindava esindusorganisatsiooni poolt vastava petitsiooni EL transpordikomisjoni), aga jube huvitav on ju seda teemat siin foorumis targa näoga arutada ja halada.

Selge. Sulle ei meeldi kui asjade üle arutatakase kuna see on sinu jaoks hala. Keegi ei käskinud sul ju siia teemasse kirjutada. Kui ei meeldi siis ei pea ju selle hala sees olema. Keep up the good work. Kui keegi leiab sellest teemast ajendatult, et tal on tahtmist ja vaba aega petitsiooni kirjutamiseks, siis üks hääl on vähemalt olemas.


reimps

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas reimps »

Tegelikult mõtlesin ma vahepeal välja, miks must aru ei saadud. Nimelt on ABS ju vist ikka selline seade, mis pidurdamisel juhitavust säilitada aitab, kuid seeläbi kipub pidurdusteekond pikenema. Sellepärast ma ei tahagi seda lisa, sest ma pigem pidurdan blokkis ratastega ennast kasvõi külili, selle asemel et juhitavana takistusse (aeglasemalt) sisse sõidan. Ma just mõtlen seda kõike oma bemmihävitamisepisoodis, noh. Pealegi suutsin ma blokkis esirattaga ennast enne matsu ikkagi õigesse suunda keerata ja kraavi lennata, mitte esihammastega autojuht-tiblale kuklasse..

A kui ma valesti mõtlesin, siis võite minu poolest edasi vaielda. Mina sain enda jaoks õige järelduse kätte ja võite oma ABS-id endale sisse istuda :bsmile:

Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 43 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Martinez »

reimps kirjutas:

Nimelt on ABS ju vist ikka selline seade, mis pidurdamisel juhitavust säilitada aitab, kuid seeläbi kipub pidurdusteekond pikenema. Sellepärast ma ei tahagi seda lisa, sest ma pigem pidurdan blokkis ratastega ennast kasvõi külili, selle asemel et juhitavana takistusse (aeglasemalt) sisse sõidan.

Kas see pidurdusmaapikenemise jutt (rattaga) on Sul isiklikust kogemusest?

Kaasfoorumlane ju üleval pool linkis video kus professionaalid tegid läbi erinevaid katsed identsete (va abs&nonabs) ratastega ning kõigil oli pidurdusmaa ABS rattaga lühem.

See ei käi nüüd, reimps, Sinu pihta, aga tundub, et osa rahvast siin ei vaevugi fakte kontrollima ja teiste osapoolte argumente kuulama vaid raiub ikka oma.

EDIT: Pasten siia siis selle eelpool mainitud posti ka:

extremist kirjutas:

No ma ei saa aru, keegi seletage ära :?
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0 nendel vendadel on asi käpas ja testis on ainult fokuseeritud kõik pidurdamisele (erinevalt liiklus-situatsioonist) ja ABSiga said kõik kiiremini pidama


reimps

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas reimps »

Pole ma saanud seda luksust (nagu tsikli-ABS on) rattaga proovida, aga autoga küll. Ma tean, et pole tegelikult võrreldavad. Aga terve mõistus ütleb mulle küll, et kui ABS annab pidurdaes järgi, st rattad veerevad vahetevahel, siis blokkis ratastega peaks kiiremini pidama saama - autoga saab ja seda olen küll testinud nii meelega kui tahtmatult erinevatel pinnastel ja erinevate rehvidega.
Täitsa vabalt ei saa tsikli ja auto vahele võrdusmärki tõmmata, aga ma räägin rohkem enesetundest - ma ei tahaks küll äkkpidurdust teha ABSiga, olgugi, et juhitavalt. Kuidagi sisse on harjunud, et tahan tõmban plokki, tahan teen ise ABS-i moodi tippimist. Mis teha, vanad harjumused.
Aga kui muudetaksegi ABS kahustuslikuks, siis mingi hetk on juba kõik harjunud, kuigi see võtab aega aastaid.

Ega väga värsked autojuhid meil siin ei oskagi enam vanakooliautodega pidurdada - kas kiruvad, et ei pidurda või tõmbavad loha. Samas ABS-iga suudavad eeskujulikult pidurdada. Ma suudan aga harjumusest ABS-ivaba masinaga paremini seisma saada, vähemalt seni on see tendents küll selline olnud..

Kes mäletab, mille üle üldse vaieldakse?

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

pontus kirjutas:
Burn7 kirjutas:

Kui keegi leiab sellest teemast ajendatult, et tal on tahtmist ja vaba aega petitsiooni kirjutamiseks, siis üks hääl on vähemalt olemas.

Tead, te peate siis mõki kah oma punti võtma, kuna ta oskaks kohe sellest kleebise teha ja hiljem saaksite ju need oma ratastele peale kleepida. :idea: Tal on see kleepsu asi käpas.
Pilt

Hahaa :D See lause on hea, aga pilti oleks tal vaja natuke mudida.

Ma ei tea kuidas nende uuemate ABS'idega on aga vanematega stoppie't küll ei tee.


vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Nutitelefoni võrdlus küll siia ei sobi, sest inimesel kes ei taha endale nutofööni on võimalus osta täiesti tavaline telefon. Tavalisi telefone pole seadusega ära keelatud. Puutetundliku ekraani ei ole mingi määrusega kohustuslikuks muudetud. Kui inimene leiab, et ta tahab ABSiga ratast ning on nõus selle nimel rohkem kulutama siis lasku käia, keegi ei keela. Aga miks sundida inimest maksma vidina eest mida ta ei taha ja mida tal võibolla vajagi pole? Sama hästi võiks ju muuta automaatkasti autodel kohustuslikuks. Kütusekulu poolest on moodsa automaadiga auto kohati isegi ökom. Kindlasti keegi tähtis onu leiab, et see on ohutum ka jne. Keelame manuaalid ära ja ongi korras, saab inimeste käest röövida raha asja eest mida nad ei taha. Keegi ei sunni inimest, kes tahab endale ABSiga ratast, ostma ilma ABSita ratast ja samamoodi ei tohiks sundida vastupidi.


Tonis_T
Postitusi: 147
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Tonis_T »

vanalendur kirjutas:

Nutitelefoni võrdlus küll siia ei sobi, sest inimesel kes ei taha endale nutofööni on võimalus osta täiesti tavaline telefon. Sama hästi võiks ju muuta automaatkasti autodel kohustuslikuks. Kütusekulu poolest on moodsa automaadiga auto kohati isegi ökom. Kindlasti keegi tähtis onu leiab, et see on ohutum ka jne.

Käigukasti võrdlus sobib siia täpselt sama vähe. ABS on aktiivne ohutusvarustus, käigukasti tüüp on mugavusvarustus. Erineva suunitlusega asjad.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Variaator oleks ka viimane aeg kohustuslikuks teha. Teinekord ei lähe käik sisse ja sõidad puusse sellepärast kuna vale käiguga on veojõud ka teine kui aju alateadvuses arvab. Need tänapäeva bike ülikonnad pole kah piisavalt turvalised. Topelt üheosaline kombe peaks ka palaval suvepäeval kindlasti kohustuslik olema muidu äkki kukud surnuks kui ABS alt veab. :wack:
Abirattad võiks ka kuhugi eelnõusse lükata.


vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Tonis_T kirjutas:
vanalendur kirjutas:

Nutitelefoni võrdlus küll siia ei sobi, sest inimesel kes ei taha endale nutofööni on võimalus osta täiesti tavaline telefon. Sama hästi võiks ju muuta automaatkasti autodel kohustuslikuks. Kütusekulu poolest on moodsa automaadiga auto kohati isegi ökom. Kindlasti keegi tähtis onu leiab, et see on ohutum ka jne.

Käigukasti võrdlus sobib siia täpselt sama vähe. ABS on aktiivne ohutusvarustus, käigukasti tüüp on mugavusvarustus. Erineva suunitlusega asjad.

Kindlasti on mõni tähtis poliitikaonu, kes leiab, et on väga palju turvalisem, kui sa ei pea käike lappama ning sul on kolmandiku võrra pedaale mille pressimise vahel valida. Äkki ajad veel omavahel sassi. Kirjutatakse sellekohane euronorm ja nii ongi. Teeme veojõukontrolli, stabiilsuskontrolli ja kõik igasugused kontrollid kohustuslikuks.


Tonis_T
Postitusi: 147
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Tonis_T »

vanalendur kirjutas:

Teeme veojõukontrolli, stabiilsuskontrolli ja kõik igasugused kontrollid kohustuslikuks.

Tehaksegi ju. Autodel peaks kohe kohe olema kogu see nimekiri kohustuslik. Miks ei peaks kogu see nimekiri ka mootorratastele laienema? Kindlasti võtab natuke veel aega aga mingil hetkel on kõik need asjad ka motikatel peal.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas Loff »

Kandku jumal selle eest hoolt, et mina seda asja ei näe/tunne/kasutama ei PEA!

Tonis_T kirjutas:
vanalendur kirjutas:

Teeme veojõukontrolli, stabiilsuskontrolli ja kõik igasugused kontrollid kohustuslikuks.

Tehaksegi ju. Autodel peaks kohe kohe olema kogu see nimekiri kohustuslik. Miks ei peaks kogu see nimekiri ka mootorratastele laienema? Kindlasti võtab natuke veel aega aga mingil hetkel on kõik need asjad ka motikatel peal.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas tfr »

Burn7 kirjutas:

Reaalselt ABS mõjutab ratta hinda rohkem kui see vidin väärt on.

See on hetkel nii, kuna tehastel on võimalus seda reklaamida kui täiendavat turvalisusfeatuuri. Kui see kohustuslikuks muutub, siis ma olen üsna kindel, et kõik rataste hinnad ei tõuse hoobilt praeguste mudelite non-ABS ja ABS hinnavahe jagu - esiteks, mida rohkem neid ratastele peale panna, seda odavam tuleb tükihind, lisaks puhas konkurents.

TransAlp '02
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: ABS: pro et contra

Lugemata postitus Postitas tfr »

reimps kirjutas:

Ma suudan aga harjumusest ABS-ivaba masinaga paremini seisma saada, vähemalt seni on see tendents küll selline olnud..

Autode puhul polegi ABS-i peamine idee kunagi toores pidurdusteekonna lühendamine olnud, vaid juhitavuse säilitamine pidurdusteekonna jooksul. Ehk et lööd pidurid läbi põranda ja samal ajal on Sul auto ikkagi takistusest mööda juhitav. Lihtsalt Harju keskmine autojuht lööb koos piduriga ka käed roolil kangeks, lukustab pilgu eesseisvale takistusele ja siis tunneb, kuidas pedaali kõrinal takistuse lähenedes silmad järjest rohkem punni lähevad.

Tsikli puhul on erinevalt autost ABS loodud ikkagi pidurdusteekonna lühendamiseks - kuna ülepidurdamine tähendab igal juhul küliti lõpetamist, siis enamus rattureid alateadlikult pidurdab pigem kõvasti vähem ja ettevaatlikumalt. ABS annab talle võimaluse sellest hirmust lahti saada ja takistust märgates piduriheebli põhja rebida. Külje mahapaneku tõenäosust loomulikult nulli ei saa, aga 100% pealt vähemaks kohe kõvasti.

TransAlp '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”