Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Tere!
Annan vahepeal infot, mis on vahepeal toimunud.
Pärast viimast postitust hr. Ping poolt, helistasin talle ja palusin tema abi. Suurimad tänud temale ohverdatud aja eest. Sai kaks päeva mütatud, st üle mõõdetud juhtmed, tehtud neile koormustestid ning molekulideks võetud ja üle kontrollitud ka starter. Mida ei saanud mõõta on muidugi starteri magnetid.
Käisin üle ka klapivahed, sellega peaks nüüd ka need korras olema. Mõned klapivahed oli olid tõepoolest pea olematud, kuid ei midagi traagilist.
Kokkuvõtteks saan öelda, et probleem on kahjuks endine. Käima läheb ainult külmalt ja Neeme meetodil, st puhudes karpade ülevoolu torust sisse, mistõttu saavad kolvid libedamalt liikuda ning selle tulemusena mootor käivitub, kuid ka siis mitte esimesest pöördest.
Selline tunne on nagu mootor käiks tõepoolest raskelt ringi, samas kui tööle saad siis töötab nagu Antsu viiul, ei mingit probleemi.
Ka elektrilised mõõtmistulemused näitasid starteri käivituskoormuseks 120 ühikut ja siis kui juba ringi käis siis 80, täpsemalt võib hr. Ping ise kirjutada, mina ei jaga sellest elektripullist ei ööd ega mütsi.... hea, et pistikut oskan seina panna
Ehk siis, praegusel hetkel saame ringi veidi koomale tõmmata ning välistada (väikeste mööndustega) järgmised tegurid:
1) starter (va. selle magnet)
2) karpa (risti-põiki ära puhastatud, pole veel küll sünkroniseerinud, kuid kui kellad saan siis teen selle kohe ära)
3) Juhtmete anomaalia (üle mõõdetud, tehtud koormustest)
4) klapivahed (regullitud)
5) Pendiks alias starteri sidur vahetatud (vähemalt omaniku poolt leitud remondimehe väitel)
6) Küll ei puuduta asja, kuid ka küünlad on uued
Mille tulemusena võiks mootor raskelt käia? Esimene mõte on saaled, kuid selle aja peale oleks mootor juba ammu kokku jooksnud. Nukasaaled ei saa ka sellist koormust tekitada...
Kui klappe regullisin siis vaatasin ka keti üle, ka sellel polnud liigset pinget.
Ehk siis kuskil äkki ikkagi mingi laager, mis veab käivitades alt?
Mida võiks proovida:
Mõõta ära samasuguse masina starteri koormused, siis saab teada, kas seal on erinevused.
Proovida igaks petteks samasuguse masina peale minu starterit, kui teise ratta peal töötab siis saab selle 100% välistada.
Tegelikult see pendiksipull kriibib ka natuke hinge kuna pole seda vahetust oma silmaga näinud. Kas seda on võimalik kuidagi kontrollida?
Ehk tekkis asjatundjatel mingeid mõtteid?
Ette tänades,
Ain