Honda cbr1000f käivitusprobleem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 201
- Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
- Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Tere!
Annan vahepeal infot, mis on vahepeal toimunud.
Pärast viimast postitust hr. Ping poolt, helistasin talle ja palusin tema abi. Suurimad tänud temale ohverdatud aja eest. Sai kaks päeva mütatud, st üle mõõdetud juhtmed, tehtud neile koormustestid ning molekulideks võetud ja üle kontrollitud ka starter. Mida ei saanud mõõta on muidugi starteri magnetid.
Käisin üle ka klapivahed, sellega peaks nüüd ka need korras olema. Mõned klapivahed oli olid tõepoolest pea olematud, kuid ei midagi traagilist.
Kokkuvõtteks saan öelda, et probleem on kahjuks endine. Käima läheb ainult külmalt ja Neeme meetodil, st puhudes karpade ülevoolu torust sisse, mistõttu saavad kolvid libedamalt liikuda ning selle tulemusena mootor käivitub, kuid ka siis mitte esimesest pöördest.
Selline tunne on nagu mootor käiks tõepoolest raskelt ringi, samas kui tööle saad siis töötab nagu Antsu viiul, ei mingit probleemi.
Ka elektrilised mõõtmistulemused näitasid starteri käivituskoormuseks 120 ühikut ja siis kui juba ringi käis siis 80, täpsemalt võib hr. Ping ise kirjutada, mina ei jaga sellest elektripullist ei ööd ega mütsi.... hea, et pistikut oskan seina panna
Ehk siis, praegusel hetkel saame ringi veidi koomale tõmmata ning välistada (väikeste mööndustega) järgmised tegurid:
1) starter (va. selle magnet)
2) karpa (risti-põiki ära puhastatud, pole veel küll sünkroniseerinud, kuid kui kellad saan siis teen selle kohe ära)
3) Juhtmete anomaalia (üle mõõdetud, tehtud koormustest)
4) klapivahed (regullitud)
5) Pendiks alias starteri sidur vahetatud (vähemalt omaniku poolt leitud remondimehe väitel)
6) Küll ei puuduta asja, kuid ka küünlad on uued
Mille tulemusena võiks mootor raskelt käia? Esimene mõte on saaled, kuid selle aja peale oleks mootor juba ammu kokku jooksnud. Nukasaaled ei saa ka sellist koormust tekitada...
Kui klappe regullisin siis vaatasin ka keti üle, ka sellel polnud liigset pinget.
Ehk siis kuskil äkki ikkagi mingi laager, mis veab käivitades alt?
Mida võiks proovida:
Mõõta ära samasuguse masina starteri koormused, siis saab teada, kas seal on erinevused.
Proovida igaks petteks samasuguse masina peale minu starterit, kui teise ratta peal töötab siis saab selle 100% välistada.
Tegelikult see pendiksipull kriibib ka natuke hinge kuna pole seda vahetust oma silmaga näinud. Kas seda on võimalik kuidagi kontrollida?
Ehk tekkis asjatundjatel mingeid mõtteid?
Ette tänades,
Ain
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Mootorile läheneks mina niimoodi:
Nukkvõllidelt ketid maha, klapid kinnisesse asendisse. Küünlad maha.
Prooviks pöörata väntvõlli, peaks kergelt pöörlema. Siis laseks nt WD40-nt küünla august sisse ja vaataks, palju pöörlemine kergemaks muutub. Teeks järeldused.
Siis prooviks nukkvõlle pöörata (kolvid peavad olema alumise ja ülemise "surnud" seisu vahel). Kuni nukid klappidest eemal, siis peaks pöörduma vabalt näpuga. Sellega välistaks kõveraks lihvitud pokikaane.
Edu lammutamisel
-
Teema algataja - Postitusi: 201
- Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
- Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Tänud Andrez viite eest. Tundub, et olen ikka ise loll kuna olen arvanud pendiksi ja starteri siduri olevat üheks ja samaks viguriks. Ja kui nüüd mõelda veel selle peale, et ilma küünaldeta vedas starter mootorit veatult ringi siis peaks kotermann leitud olema.
-
- Postitusi: 297
- Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
- Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
- Asukoht: Bern / Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Tahtsingi Sulle just veelkord üle öelda et pendiks ja starteri sidur on kaks eri asja sellel mootoril. Ehk siis sel võllil ( geneka võll) on kaks sidurit - üks neist starteri vabajooksusidur ja teine siis nn damper sidur väntvõllist tuleva veoketi jaoks.
Kuldne DIY on nagu esimesel lehel ka viidatud http://www.stu.co.nz/cbr1000fix/
Kui huvi on Siis mul peaks neid vanu "poolikuid" sidureid vedelema kuskil - saad proovida ja võid paksemaid kettaid valida, kui kohe uut damperit ostma ei taha joosta.
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Korras?
-
Teema algataja - Postitusi: 201
- Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
- Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
CB500 kirjutas:Korras?
Ei ole veel korras, ootan ikka starteri sidurit, mille Steetmotost tellisin. Loodetavasti saan selle lähipäevadel kätte.
PS! Kookisin muidu selle viguri mootori küljest maha ja minu hinnangul see probleemne küll ei tundunud, kuid eks peagi ole näha kui uue külge saab.
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Küll vana teema, aga huvitaks, kas saite käivituse korda ja mida tegite lõpuks? Endal hakkas eelmine aasta sama jama..
-
Teema algataja - Postitusi: 201
- Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
- Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
Ja oligi ikkagi nii, et probleemi põhjustas starteri sidur. Sai see uue vastu vahetatud ja käivitamisprobleem kadus.
Suurmiad tänud kõigile, kes nõu ja jõuga aitasid. Pean tunnistama, et olen ikka ise loll, oleks pidanud kohe kuulama inimesi kellel sama mure olnud. Samas tänu oma lollusele on nüüdseks rattal klapid regullitud, karpad puhastatud, juhtmestik ja starter üle kontrollitud ning küünad vahetatud.
Kogu töö tegin selle õpetuse järgi: http://www.stu.co.nz/cbr1000fix/
Ainuke tõrge tekkis geneka tagasipanekul, enne paika ei saanudki kui tegin puksi võlli otsa, mis suunas võlli otsa laagri sisse.
Tänud veelkord ja soovin teile muretuid kilomeetreid!
Ain
-
- Postitusi: 297
- Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
- Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
- Asukoht: Bern / Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem
heh peasi et korras,
Selleks ju foorum ongi, et ei peaks iga kord ise jalgratast leiutama vaid saaks teiste vigadest õppida
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.