Jawa 350/360 käivitamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Jawa 350/360 käivitamine
hea et mul meelde tuli. lasin tal vist tunnikese puhta bensiiniga käia, hea et kokku ei jooksnud
Re: Jawa 350/360 käivitamine
spunkbass kirjutas:hea et mul meelde tuli. lasin tal vist tunnikese puhta bensiiniga käia, hea et kokku ei jooksnud
Sinusugusele vennale ei tohi sellist riista lõhkuda anda.Katsu ikka mingi vene võrriga algust teha,kui ära lõhud,siis pole tast kellelgi kahju.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Tsikkelröövel kirjutas:Õli: bensiini sisse panen 2-taktilise MOOTORRATTA seguõli. Saeõli ära pane, see ei ole tervislik mootorile. Vahekord... vene ajal tuli panna vahekorras 1:25, sissesõidu ajal 1:20. Praeguste seguõlide peal on kirjas a'la 1:50. Selge, et praegused õlid on paremad, aga kui palju??? Sestap olen püüdnud kiriku keset küla ehitada ja pannud ca 1:35. Aga see on nüüd teema, kus mõni tark võiks ka sõna võtta. Mõtlen, et arvestades, kui õlise seguga on see masin mõeldud sõitma, ei tee õliliig talle eriti liiga. Küll aga vastupidi. Lihtsalt õlise seguga tuleb rohkem summutite eest hoolitseda.
No piduriga on siis korras.
Ma küll arvan, et mitte mootor ei ole mõeldud õlise seguga sõitma, vaid õlide määrdeomadused olid lahjemad ja sellepärast pidi rohkem panema!
Kui õlitootja on selle vahekorra sinna pannud, siis mitte umbes, vaid ikka läbi katsetuste!Iseküsimus kas mineraal või täis sünt!
kui kannatavad krossikad sellise vahekorraga sõita siis miks jawa ei kannata, mõlemad ju 2T ja laagrite peal masinad!
Liigne õli tahmab ka rõngaid ja väljalaske aknaid!
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Nii lihtne see asi pole.
Uutel õlidel on molekul väiksem ja kui vanal mootoril oli arvestatud suure molekuliga, on uue õli kasutamisel kohe probleem.
KUI oli sellega arvestatud.
TDM kirjutas:Ma küll arvan, et mitte mootor ei ole mõeldud õlise seguga sõitma, vaid õlide määrdeomadused olid lahjemad ja sellepärast pidi rohkem panema!
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Jawa 350/360 käivitamine
mella kirjutas:Nii lihtne see asi pole.
Uutel õlidel on molekul väiksem ja kui vanal mootoril oli arvestatud suure molekuliga, on uue õli kasutamisel kohe probleem.
KUI oli sellega arvestatud.TDM kirjutas:Ma küll arvan, et mitte mootor ei ole mõeldud õlise seguga sõitma, vaid õlide määrdeomadused olid lahjemad ja sellepärast pidi rohkem panema!
Ei tea, aga tsetiga korvi sõites sai paremate õlide tekkimisega üle mindud ja ka segu protsenti vastavalt õli tootja poolt antule vähendatud ja ei täheldanud küll suuremaid lagunemisi, või kinni jooksmisi!
Arvan, et laagrite lõtkusid ja kolvi silindri omi nüüd molekulide tasandil küll muutma ei pea!
Pigem on ikka küsimus selles millised on hõõrdumist vähendavad omadused!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jawa 350/360 käivitamine
No ainus, mida suurem õlikogus Jawal (360) tahmab, on summutid. Ja vana Jawa puhul on just arvestatud suurema õlikogusega bensiinis (sõltumata, MIKS see suurem kogus vajalik oli - selge ju, et õlid olid oluliselt sitemad) ning kui ma kasutan 1:25 asemel 1:35, on tahmamine ikkagi väiksem, kui ta oli vanasti selle avtooliga. Ma võiks kasutada ka, nagu õlitootja on kirjutanud, aga ausalt - ma EI JULGE. Sest mootorid, millel neid katsetati on aastat 35 nooremad. Kusjuures, rõngaid ja väljalaskeaknaid ei ole Jawa mootor tahmanud iialgi, ka vanaaegsete suurte õlikogustega. Võid uskuda, olen ise sellega sõitnud üle 50 000 km ja enne mind minu isa teist sama palju. Kusjuures oma 50 000 sõitsin nii, et silindreid ei puurinud. Isa pani oma sõitude lõpus I remondikolvid ja ka ei puurinud, algul veidi liiga tihe küll oli. Seega oma 100 000 km ilma puurimata (!). Korra panin küll uued rõngad. Ja ei vahetanud ma ka sõrmi, ehkki lõpus tegid nii need, kui kepsu alumised laagrid koledat häält. Väntvõlli otsa ja kesklaagri küll korra vahetasin. Käigukasti ainus viga oli 1 kord 3/4 käigu kahvli purunemine. Eelmisel aastal tegin kapitaalremondi, sisu läks lõpuni vahetamisele, aga pooled ja silindrid kõlbasid priimalt kasutada. Ja siis nädal tagasi tuli mingi oinas rääkima, kui s**t ratas oli 360, et tal käigukast jooksis iga 3000 km järel laiali (tolvan, ei ole siis vaja külili käigukangile kukkuda või kui juhtus, mõõda siis ära, mis kastis kõveraks läks!). Ma pole olnud mingi geenius, ma pole kunagi ühtegi oma masinat üle hooldanud (krutsiaalse tähtsusega asjad teen küll alati) ja ei pese neid ka eriti. Ma lihtsalt pole neid ka lõhkunud ja rohkemat polegi ühe masina kestmiseks vaja. Ma loodan, et rahvas ei võta seda kiitlemisena - tahan öelda, et sellega saab hakkama igaüks, kui lihtsalt veidi mõelda ja mitte rumalusest või uljusest masinat lõhkuda. Isegi väga noor inimene suudab mõelda. Ja küsida. Õigeid küsimusi (st ise kaasa mõeldes, mitte õpitud abituse tasandilt!)
Arvan, et selle ilma õlita käitamisega Sa mootorit veel ei tapnud. Aga ressurss, ressurss..... ära nii enam küll tee.
Samas hoiatus saemootori õlide eest on endiselt jõus, kuigi ka need on ju 2-taktilise õlid. Jawa vanaaegne aeglasekäiguline mootor seda kaua üle ei ela. Seda hoiatust olen küll korduvalt kuulnud.
Re: Jawa 350/360 käivitamine
Jajah. algajalik viga. nüüd töötab ilusa häälega ja käima läheb ka hästi.
Tänud Tsikliröövlile!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.