2. leht 2-st
Postitatud: 12 Jaan 2006, 09:03
Postitas Freaksmart
Kõige naljakam on minu jaoks siin see, et nii IZ`il kui ka Jawal oli juba 30 aastat (või isegi enam) tagasi olemas automaatne sidur (st kui vahetad käiku, siis üheagselt töötab ka sidur) ning süsteem oli väga odav, lihtne ja VÄGA töökindel. Kuid Yamaha isad mõtlesid, et peaks midagi uut leiutama ning 2006a Yamaha FJR1300 reklaami lehes on kirjutatud "esimene mootorratas maailmas elektroonse automaatse siduriga". Minul tekkib küll küsimus, et milleks leiutada ratast kui see juba 30 aastat tagasi leiutatud on? Tõsi küll, et see polnud elektrooniline aga seda enamgi - mehaaniline ikka töökindlam ja odavam.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 15:22
Postitas rix125
vahegaasiga on vist nii, et sellest on kasu ainult siis kui on sees tühikäik mitte ei lahuta siduriga ja kuidas saab anda vahegaasi kui sa näiteks vahetad 4-lt 3-dale käigule.

Postitatud: 12 Jaan 2006, 15:30
Postitas max666
Kas on siis nii raske seda linki siis tõmmata???, Jawal on tõestis see automaatsiduri- värk samas ei ole ta sama, mis käsisidur ikkagi, mis hoopis paremine ära lahutab, ja ratta ja siduri eluea tõttu ka kasulikum on, minul näiteks oli sidurilink veel üles väänatud, et see veel paremini lahutaks...Ei ole kunagi siduriprobleeme olnud
Siinkohal ka ühel Õllemoto stardis ajas mu isa mingi planneri vennaga juttu, kui kõrvalt 1 jawa startis....Planneri vend vaatas ja ütles et tal küll see automaatsiduriga startimine välja ei tule nii hästi, aga sõidu ajal sidurit ta ei kasuta, sest automaat on efektiivsem....Isa küsis mult mitu korda üle ega ma sellelt onult midagi ei õppinud....
Postitatud: 12 Jaan 2006, 15:47
Postitas joel
Vahegaasi teoreetiliselt saab alati anda, sest iga kahe käigu vahel on teatud mõttes vabakäik - see hetk, kui pole kummagi käigu hammasrattad hambumises. Praktikas võib asi olla väheke teine, sest see hetk ei ole reeglina tasakaaluasend ja läheb nii kähku mööda, et ei jõua gaasi anda.
Igal juhul on mõistlik käiguvahetuse ajal sidurit kasutada, kui pole automaatsidurit. Ja isegi automaatsiduri korral käega siduri lahutamine ei tule mingil juhul kahjuks. Vähemalt mitte liikluses.
Ise olen proovinud lihtsalt kogemuse mõttes mõned korrad nii üles kui alla vahetada ilma sidurita. Võrreldes autoga on see ikka väga lihtne tsikliga ilma väga rämedalt kasti lõhkumata. Sellegipoolest harjumuseks ei peaks see siiski kujunema.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 15:58
Postitas sang
2006a Yamaha FJR1300 reklaami lehes on kirjutatud "esimene mootorratas maailmas elektroonse automaatse siduriga". Minul tekkib küll küsimus, et milleks leiutada ratast kui see juba 30 aastat tagasi leiutatud on?
siiski on väike vahe sees Jawal ja Yamul. Viimasel ei ole sidurilinki üldse olemas. Käigu vahetamiseks vajutad ainult +/- nuppu või liigutad käigukangi varbaga. Elektrooniline/elektriline pole mitte ainult sidur vaid kogu käiguvahetussüsteem. See on oluline sisuline erinevus siiski.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 16:17
Postitas unimüts
Freaksmart kirjutas:Kuid Yamaha isad mõtlesid, et peaks midagi uut leiutama ning 2006a Yamaha FJR1300 reklaami lehes on kirjutatud "esimene mootorratas maailmas elektroonse automaatse siduriga". Minul tekkib küll küsimus, et milleks leiutada ratast kui see juba 30 aastat tagasi leiutatud on? Tõsi küll, et see polnud elektrooniline aga seda enamgi - mehaaniline ikka töökindlam ja odavam.
VAhe on selles, et sa pead Yamahaga esindusse minema seda elektroonikat iga vend välja ei jaga. Mehaaniline oli hea ja töökindel sellest sai igaüks pea jagu. Soov on teha masinat nii keeruliseks, et omanik peaks vaid teenendusi pidi jooksma. See minu arvamus. Teiseks kas Yamahal ei pea ta olema töökindlam. St siduri vajutamise asenduseks lausa. Samas mehaaniline ei pea kaua vastu kui sõita vaid sellega. Yamaha mootori jõud on palju suurem kui ühegi 2T 350ccm oma. Uue ajastu bike hakkab hingama kõrgemal ja sealt suuremad jõud mängus.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 20:27
Postitas xander
Ma ei tea, kas see on õige, aga mina vajutan iga käigu vahetamisel(nii üless kui alla) nõks sidurit. Polegi vaja põhja vajutada,väljaarvatud kohalt võttes, lihtsalt natuke ja minu meelest sellega küll nüüd kiirendamisel ei hävi. Jawa on hoopis teine teema, temal nagu juba mainitud mehaaniline automaat sidur ja teda ei saa võrrelda mõne lääne bikega, millel taoline funktsioon puudub. Muidugi annab vahetada ilma siduritta, aga see pole lihtsalt õige talitamine.
Teine asi on krossiratas. Minu cr-ga võib vabalt isegi kaasi maha lastmata käiku vahetada ja käigukast ei tee teist nägugi. Iseaasi muidugi see, et kas see ka pikemas perspektiivis kasulik on. Niisiis vajutan ma sellega ka nõks sidurit, ega ta kahjuks tehnilise poole pealt ei tule.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 09:12
Postitas tsarr
Kas selle ülal viidatud automaatsiduri kohta kah keegi midagi öelda oskab,mõtlen siis krossirattale!
Postitatud: 13 Jaan 2006, 10:40
Postitas madone
Mis asja sa nüüd küsisid?
Krossikatel on käigukast juba oma loomuselt sellise ehitusega, et sidurit pole vaja kui pöörded oskad käiguvahetuse hetkel "vastavad" hoida.
Alla vahetades on muidugi vahest sidur kasulik sest näiteks kuuendalt käigult teisele saab siduriga tunduvalt kiiremini ning osadel aparaatidel on ka selline funktsioon, et kuuendalt alla vahetades siduriga saad ühe hoobiga kohe kahe käigu võrra madalamaks.
Sidur on krossikatel kasulik kohtalvõtul või kurvides kui on vaja suurema käiguga sisse minna ning tead, et selle käiguga eriti aparaat vedada ei jõua siis hellitad sidruniga ning kokkuvõttes võidad ajas ja kiiruses.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 13:48
Postitas tsarr
Jah Madone seda kõike ma tean aga millegipärast ikka on sellised teistmoodi sidurid kah väljamõeldud krossiratastele,nagu sportsidur mis maksab mingi 10 kilo!? Küsimus oligi sääne,et kas keegi on äkki vahetand tehase oma sellise vastu ja kuidas,ning kaua see siis toimib?
Postitatud: 14 Jaan 2006, 20:41
Postitas timoriik
jupiter 3,4,5 . jawa 360, 634, 638. need kõik poolautomaadid.
Postitatud: 15 Jaan 2006, 12:01
Postitas madone
tsarr kirjutas:Jah Madone seda kõike ma tean aga millegipärast ikka on sellised teistmoodi sidurid kah väljamõeldud krossiratastele,nagu sportsidur mis maksab mingi 10 kilo!? Küsimus oligi sääne,et kas keegi on äkki vahetand tehase oma sellise vastu ja kuidas,ning kaua see siis toimib?
Sport sidur vast selles mõttes, et peab oluliselt kauem vastu... ma millegipärast arvan, et see on tehtud mõeldes siduri pidevale kasutamisele (libistamisele) mitte, et oleks parem käike vahetada.
Näiteks bikedel on quickshifteri komplekte olemas mis tõesti aitavad käiguvahetusel kiiremini edasi-tagasi lapata. Ega ega sellelgi komplektil pole siduriga mingit seost. On aga niisma sport sidureid kah bikedele, mis kannatavad räiged libistamist ja ei tee teist nägugi.. mõni tehase sidur annab kohe otsad ja lõpetad sellega, et lihvid liivapaberiga ketastelt tahma maha.
Postitatud: 19 Jaan 2006, 16:10
Postitas Tsikkelröövel
Kõva arytelu teemal lahti läinud. Täpsustan siis enda juttu nii palju, et kui ma ütlesin, et käiku saab vahetada ilma sidurita, ei mõelnud ma kindlasti, et see masinale ka kasuks tuleb. Tsikliga on see asi siiski oluliselt sandim, neil on vahe kahe käigu vahel (no vanadel pannidel oli), aga selle äratundmiseks pead olema ikka palju sõitnud siduri abil, nagu kord ette näeb. Kui seda vabakäiku pole, on muidugi igal juhul käigukasti lõhkumine. Autoga sõites aga vahetan pidevalt ja kõhklematult ilma sidurita. Pole veel ühtki kasti peeti keeranud.
Jawaga pole aga ka paigaltvõtt mingi probleem pelgalt automaatsiduri abil. Ikka vahel tross läks katki ja polnud probleem. Aga kiidan seda mehhanismi minagi - kiire, lihtne ja töökindel. Mul 1966. aasta masin ja vähemalt oma aja kohta oli ta vägagi priima masin.
Postitatud: 19 Jaan 2006, 19:35
Postitas korke
lugesin teema läbi ja silma jäi see ,et pidev mainitakse ,et sidurita käikude vahetamine lõhub käigukasti.....võibolla tõesti aga ma olen terve suvi käike vahetanud alla ilma sidurita .....ja pole sittagi selle käigukastiga juhutunud.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 09:38
Postitas Freaksmart
timoriik kirjutas:jupiter 3,4,5 . jawa 360, 634, 638. need kõik poolautomaadid.
Ära vii inimesi eksitusse kui täpselt ei tea. Mul on 1974 aasta 634 mis oli isa poolt uuena ostetud ning pole seal kunagi poolautomaati olnud.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 10:22
Postitas 3m
Ja minu isal oli kunagi tutikana ostetud jupiter 2, mis oli ka poolautomaat.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 15:36
Postitas C4
mina aga samas arvan, et kasutage neid käike nii nagu see on ette nähtud SIDURIGA milleks oma masina kallal laamendada kui seda kõike saab teha ka lihtsalt kiiremini

kui tavaliselt

Postitatud: 20 Jaan 2006, 15:46
Postitas tramm66
enamusel kaasaegsetel ratastel pole ette nähtud siduriga vahetamine
Postitatud: 20 Jaan 2006, 17:24
Postitas C4
tramm66 kirjutas:enamusel kaasaegsetel ratastel pole ette nähtud siduriga vahetamine
eeldades, et seal eespool käis jutt enamjaolt vene masinatest siis neil oli ikkagi ette nähtud siduriga vahetamine ja kui masinal on juba sidur küljes siis miks ta muidu sinna pandud on kui ikka kasutamiseks

Postitatud: 20 Jaan 2006, 17:52
Postitas tramm66
tglt oli küsimus nii: kuidas sidurita käike vahetada
maha võib rahulikult 6-5-4 lasta, gaasi tuleb õrnalt peal hoida
üles vahetamine gaas korraks maha ja kui käppa saad siis gaasi maha piirini kus vedu ei katke... ja kuidas aru saada, et õieti siis näiteks teiselt kolmandale võtab kuuesajase ilusasti tagarattale
sidurit vaja mahapidurdamisel aeglasemasse kurvi eh siis variantides 4-3-2-1
Postitatud: 29 Jaan 2006, 11:16
Postitas prrrrr
tervist
a kas oskab keegi oskab öelda, et kui palju see powershifter maxab ja kust kohast on seda võimalik osta:?: hea meelega proovix.

Postitatud: 29 Jaan 2006, 19:27
Postitas tmggi
mina vahetan täie pasaga nii ülesse kui alla,õige pöörde peal.Kui on rasked olud või kulgemine siis näpin sidurit,tegemist ktm iga
Postitatud: 31 Jaan 2006, 14:58
Postitas sang
touratech'il on pakkuda automaatsiduri komplekti, istub tavalise siduri asemele:
http://www.touratech.de/new/frameset.php?sprache=2
Süteem töötab tsentrifugaali põhimõttel.
Postitatud: 03 Veebr 2006, 10:40
Postitas tmggi
Ajaaa ärge vahetage vanatehnikaga ilma sidurita,iz jawa ural m jne
Postitatud: 03 Veebr 2006, 11:12
Postitas piiks
Lahendage oma isiklikke asju ES-ga või majanurga taga pesapallikurikatega, aga ärge siin läbustage. Jätsin alles ainult kommentaarid, mis käivad teema, aga mitte isikute ja nende rataste pihta.
Postitatud: 26 Juun 2007, 09:29
Postitas spinna
Siin teeklaasis ei ole ammu laineid loksutatud ja ehk on aja kulgedes ka praktikute poolset tagasisidet tekkinud.
tramm66 kirjutas:enamusel kaasaegsetel ratastel pole ette nähtud siduriga vahetamine
Ma ei tea kus Trammi kaasaeg hakkab või lõpeb, aga...
Ma vahetan kord nii kord naa, aga 99a Suzuki owners manual kirjeldab ainult ja ainult siduriga vahetamist. Samas on sealsamas manualis ka kentsakas kirjeldus alla vahetamisest, kus soovitatakse enne siduri päästmist hoogu pidurdada kuna muidu pidavat tagarehv kuluma ja jõuülekanne koormusi saama..
Kas nüüdseks on praktikas sidurita vahetajatel ka kinnitust, et kastiga ei ole mite midagi juhtunud või vastupidi, et on tulnud kirurgiliselt sekkuda? Sportlastelt vist seda kogemust ei saa, kuna läbisõidud ei ole teab mis suured ja samas on näiteks kiirendajatel ka mootori võimsusi tõstetud suuremaks kui valmistaja seda ratast tänavale lastes on plaaninud. Tänaval ja ringrajal sõitjad ehk? Sellised, kes igal aastal uut masinat ei soeta ja oma aparaadiga ka suuremat läbisõitu teevad. Mingi infi võiks anda, kas kastist on leidunud osi mille rikketunnused võiksid viidata sellele, et powershifting on haiget teinud või pole vajadust olnud kasti seestpoolt uuridagi.
Saame kõik targemaks.
Postitatud: 26 Juun 2007, 10:10
Postitas Tsikkelröövel
Vahetan võimalusel ilma sidurita nii tsikliga kui autoga. Nii üles kui alla. Ja ka autodega juba lugematu arv aastaid.
Ja kinnitan, et kui kastist protestihääli ei kosta, ei ole see kastile ka mitte mingil kujul kahjulik. Naine alati sõimab, kui märkab. Aga väga harva märkab.

Üldiselt on nii, et kui käik sidurita sisse minna ei taha, siis ta ka ei lähe. Jõuga vajutada siis ei tohi, sest siis on ilmselt ka puru taga. Aga see jõud on siis ka juba arvestatav, seda ei saa segamini ajada kerge käiguvahetusega, nagu see normaalselt on. Lülituse kergus siduriga või sidurita on õige lülituse juures sama.
Peamine on, et sidurita vahetuse juures ei tohi olla ei vedu ega mootoripidurdust, st hammasrattad ei tohi olla pinge all. Ning mootori ja käigukastihammasrataste pöörded peavad olema lähedased. St vahetusel ei tohi molutada. Kiirendades korraks gaas maha ja kohe lülitus kerge survega (käik läheb ise sisse, kui tal on õige hetk). Alla vahetades (autoga on lihtne, käik välja, vahegaas ja madalam sisse) tsikliga ei ole väga kõrgetel pööretel proovinud, madalamatel aga ühe astme võrra allavahetades lasen hetkeks gaasi maha, kohe lülitus ja kohe gaasi peale. Bike käikude vahe on nii väike, et mingit lööki ei teki. Pikemate käikudega ratastel ilmselt see asi nii sujuv ei ole. Muidugi, kui vaja rohkem alla lapata, teen ka siduriga. Customiga vmt ei ole ma sidurita vahetust proovinud ja seal sõna ei võta.
Harjutamiseks sobib "hooletu" sidurdamisega (st vajutad, aga vähem) käiguvahetus + kõrvad, kõrvad, kõrvad. Harjumus tekib sellisel tasemel, et sa lihtsalt tead, millal on vaja sidurit ja millal saab niisama. Vigu ei tekigi. (siit ka vihje - iga hinna eest EI PEA sidurita vahetama. Seda VÕIB teha, kui saab ja kui see elu lihtsamaks teeb)