Sidurita käikude vahetamine
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
-
Teema algataja
Siinkohal ka ühel Õllemoto stardis ajas mu isa mingi planneri vennaga juttu, kui kõrvalt 1 jawa startis....Planneri vend vaatas ja ütles et tal küll see automaatsiduriga startimine välja ei tule nii hästi, aga sõidu ajal sidurit ta ei kasuta, sest automaat on efektiivsem....Isa küsis mult mitu korda üle ega ma sellelt onult midagi ei õppinud....
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Igal juhul on mõistlik käiguvahetuse ajal sidurit kasutada, kui pole automaatsidurit. Ja isegi automaatsiduri korral käega siduri lahutamine ei tule mingil juhul kahjuks. Vähemalt mitte liikluses.
Ise olen proovinud lihtsalt kogemuse mõttes mõned korrad nii üles kui alla vahetada ilma sidurita. Võrreldes autoga on see ikka väga lihtne tsikliga ilma väga rämedalt kasti lõhkumata. Sellegipoolest harjumuseks ei peaks see siiski kujunema.
siiski on väike vahe sees Jawal ja Yamul. Viimasel ei ole sidurilinki üldse olemas. Käigu vahetamiseks vajutad ainult +/- nuppu või liigutad käigukangi varbaga. Elektrooniline/elektriline pole mitte ainult sidur vaid kogu käiguvahetussüsteem. See on oluline sisuline erinevus siiski.2006a Yamaha FJR1300 reklaami lehes on kirjutatud "esimene mootorratas maailmas elektroonse automaatse siduriga". Minul tekkib küll küsimus, et milleks leiutada ratast kui see juba 30 aastat tagasi leiutatud on?
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
Freaksmart kirjutas:Kuid Yamaha isad mõtlesid, et peaks midagi uut leiutama ning 2006a Yamaha FJR1300 reklaami lehes on kirjutatud "esimene mootorratas maailmas elektroonse automaatse siduriga". Minul tekkib küll küsimus, et milleks leiutada ratast kui see juba 30 aastat tagasi leiutatud on? Tõsi küll, et see polnud elektrooniline aga seda enamgi - mehaaniline ikka töökindlam ja odavam.
VAhe on selles, et sa pead Yamahaga esindusse minema seda elektroonikat iga vend välja ei jaga. Mehaaniline oli hea ja töökindel sellest sai igaüks pea jagu. Soov on teha masinat nii keeruliseks, et omanik peaks vaid teenendusi pidi jooksma. See minu arvamus. Teiseks kas Yamahal ei pea ta olema töökindlam. St siduri vajutamise asenduseks lausa. Samas mehaaniline ei pea kaua vastu kui sõita vaid sellega. Yamaha mootori jõud on palju suurem kui ühegi 2T 350ccm oma. Uue ajastu bike hakkab hingama kõrgemal ja sealt suuremad jõud mängus.
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Teine asi on krossiratas. Minu cr-ga võib vabalt isegi kaasi maha lastmata käiku vahetada ja käigukast ei tee teist nägugi. Iseaasi muidugi see, et kas see ka pikemas perspektiivis kasulik on. Niisiis vajutan ma sellega ka nõks sidurit, ega ta kahjuks tehnilise poole pealt ei tule.
-
Teema algataja
Krossikatel on käigukast juba oma loomuselt sellise ehitusega, et sidurit pole vaja kui pöörded oskad käiguvahetuse hetkel "vastavad" hoida.
Alla vahetades on muidugi vahest sidur kasulik sest näiteks kuuendalt käigult teisele saab siduriga tunduvalt kiiremini ning osadel aparaatidel on ka selline funktsioon, et kuuendalt alla vahetades siduriga saad ühe hoobiga kohe kahe käigu võrra madalamaks.
Sidur on krossikatel kasulik kohtalvõtul või kurvides kui on vaja suurema käiguga sisse minna ning tead, et selle käiguga eriti aparaat vedada ei jõua siis hellitad sidruniga ning kokkuvõttes võidad ajas ja kiiruses.
-
Teema algataja
Sport sidur vast selles mõttes, et peab oluliselt kauem vastu... ma millegipärast arvan, et see on tehtud mõeldes siduri pidevale kasutamisele (libistamisele) mitte, et oleks parem käike vahetada.tsarr kirjutas:Jah Madone seda kõike ma tean aga millegipärast ikka on sellised teistmoodi sidurid kah väljamõeldud krossiratastele,nagu sportsidur mis maksab mingi 10 kilo!? Küsimus oligi sääne,et kas keegi on äkki vahetand tehase oma sellise vastu ja kuidas,ning kaua see siis toimib?
Näiteks bikedel on quickshifteri komplekte olemas mis tõesti aitavad käiguvahetusel kiiremini edasi-tagasi lapata. Ega ega sellelgi komplektil pole siduriga mingit seost. On aga niisma sport sidureid kah bikedele, mis kannatavad räiged libistamist ja ei tee teist nägugi.. mõni tehase sidur annab kohe otsad ja lõpetad sellega, et lihvid liivapaberiga ketastelt tahma maha.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Jawaga pole aga ka paigaltvõtt mingi probleem pelgalt automaatsiduri abil. Ikka vahel tross läks katki ja polnud probleem. Aga kiidan seda mehhanismi minagi - kiire, lihtne ja töökindel. Mul 1966. aasta masin ja vähemalt oma aja kohta oli ta vägagi priima masin.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Ära vii inimesi eksitusse kui täpselt ei tea. Mul on 1974 aasta 634 mis oli isa poolt uuena ostetud ning pole seal kunagi poolautomaati olnud.timoriik kirjutas:jupiter 3,4,5 . jawa 360, 634, 638. need kõik poolautomaadid.
eeldades, et seal eespool käis jutt enamjaolt vene masinatest siis neil oli ikkagi ette nähtud siduriga vahetamine ja kui masinal on juba sidur küljes siis miks ta muidu sinna pandud on kui ikka kasutamisekstramm66 kirjutas:enamusel kaasaegsetel ratastel pole ette nähtud siduriga vahetamine

-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
maha võib rahulikult 6-5-4 lasta, gaasi tuleb õrnalt peal hoida
üles vahetamine gaas korraks maha ja kui käppa saad siis gaasi maha piirini kus vedu ei katke... ja kuidas aru saada, et õieti siis näiteks teiselt kolmandale võtab kuuesajase ilusasti tagarattale
sidurit vaja mahapidurdamisel aeglasemasse kurvi eh siis variantides 4-3-2-1
-
Teema algataja
http://www.touratech.de/new/frameset.php?sprache=2
Süteem töötab tsentrifugaali põhimõttel.
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Ma ei tea kus Trammi kaasaeg hakkab või lõpeb, aga...tramm66 kirjutas:enamusel kaasaegsetel ratastel pole ette nähtud siduriga vahetamine
Ma vahetan kord nii kord naa, aga 99a Suzuki owners manual kirjeldab ainult ja ainult siduriga vahetamist. Samas on sealsamas manualis ka kentsakas kirjeldus alla vahetamisest, kus soovitatakse enne siduri päästmist hoogu pidurdada kuna muidu pidavat tagarehv kuluma ja jõuülekanne koormusi saama..


Kas nüüdseks on praktikas sidurita vahetajatel ka kinnitust, et kastiga ei ole mite midagi juhtunud või vastupidi, et on tulnud kirurgiliselt sekkuda? Sportlastelt vist seda kogemust ei saa, kuna läbisõidud ei ole teab mis suured ja samas on näiteks kiirendajatel ka mootori võimsusi tõstetud suuremaks kui valmistaja seda ratast tänavale lastes on plaaninud. Tänaval ja ringrajal sõitjad ehk? Sellised, kes igal aastal uut masinat ei soeta ja oma aparaadiga ka suuremat läbisõitu teevad. Mingi infi võiks anda, kas kastist on leidunud osi mille rikketunnused võiksid viidata sellele, et powershifting on haiget teinud või pole vajadust olnud kasti seestpoolt uuridagi.
Saame kõik targemaks.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda

Peamine on, et sidurita vahetuse juures ei tohi olla ei vedu ega mootoripidurdust, st hammasrattad ei tohi olla pinge all. Ning mootori ja käigukastihammasrataste pöörded peavad olema lähedased. St vahetusel ei tohi molutada. Kiirendades korraks gaas maha ja kohe lülitus kerge survega (käik läheb ise sisse, kui tal on õige hetk). Alla vahetades (autoga on lihtne, käik välja, vahegaas ja madalam sisse) tsikliga ei ole väga kõrgetel pööretel proovinud, madalamatel aga ühe astme võrra allavahetades lasen hetkeks gaasi maha, kohe lülitus ja kohe gaasi peale. Bike käikude vahe on nii väike, et mingit lööki ei teki. Pikemate käikudega ratastel ilmselt see asi nii sujuv ei ole. Muidugi, kui vaja rohkem alla lapata, teen ka siduriga. Customiga vmt ei ole ma sidurita vahetust proovinud ja seal sõna ei võta.
Harjutamiseks sobib "hooletu" sidurdamisega (st vajutad, aga vähem) käiguvahetus + kõrvad, kõrvad, kõrvad. Harjumus tekib sellisel tasemel, et sa lihtsalt tead, millal on vaja sidurit ja millal saab niisama. Vigu ei tekigi. (siit ka vihje - iga hinna eest EI PEA sidurita vahetama. Seda VÕIB teha, kui saab ja kui see elu lihtsamaks teeb)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.