2. leht 2-st

Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 12:49
Postitas StreetMoto
spike kirjutas:

On küll jah. Ja aitähh.

Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F

Õlikorgi seibi ei ole kunagi filtriga kaasas. Põhjus lihtne - õlikorgi mõõte on väga mitmeid ja ei saa panna portsu erinevaid seibe filtriga kaasa. Üksiku seibi soovi osas ei teagi väga head vastust - poldipoest või põllumajandustehnika poest ehk? Ise kasutame suurt seibivalikukarpi kus kõik mõõdud olemas. Seega kui kuskilt ei saa, siis Skymotost võid küsida - võib neid ju ühekaupa müüa ka... Kuigi, siis on äkki hea mõte lasta juba õlivahetus teeninduses teha - paljudel kasvõi selle argumendiga, et kui õlikogus on 3,2L, siis ise pead ostma 4L kanku, kust päris palju üle jääb. Teeninduses pannakse aga vaadist täpselt 3,2L, tehakse pisika alegi ja kallima õli puhul kompenseerib see juba poole õlivahetuse töö maksumusest.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 12:52
Postitas userman

Ise küsin ise vatan, pasitab, et keegi on juba isegi sellise toote välja arendanud, neodüüm magnetid mida annab kinnitada ülifiltrile, noh, testis paistab ikka midagi mõjuvat

http://www.expeditionexchange.com/filtermag/

Pilt


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 16:03
Postitas Derbirider

Aga mida teha siis kui pill on talve algusest siiamaani seisnud ja koguaeg õli ikka kõvasti välja jooksnud just seal üli mutri vahelt?
kuna masin seisab majast eemal siis ei viitsi pidevalt vaatamas käia ja nüüd kui läksin siis sealt vahelt oli juba ma võinöelda et liitrikese välja jooksnud :wack: .
Kui õli peaks nüüd vahetama hakkama siis mootorit soojaks küll vähese õliga ei oleks mõtet vist lasta võimis? ja samas külmamootoriga ei pidanud kõik õli välja tulema (crash) ?


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 16:09
Postitas StreetMoto
Derbirider kirjutas:

Kui õli peaks nüüd vahetama hakkama siis mootorit soojaks küll vähese õliga ei oleks mõtet vist lasta võimis?

Huvitav olukord iseenesest :-) Aga mina kallaksin miinimumtasemeni värsket õli peale, laseks soojaks ja siis tavapärane protsess. Oma laiskusel (õlileket mitte korda teha) peab ju mingi hind ka olema... Ja seekord on see väljavoolamise jagu raiskuläinud uut õli.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 17:24
Postitas margus014
userman kirjutas:

Ise küsin ise vatan, pasitab, et keegi on juba isegi sellise toote välja arendanud, neodüüm magnetid mida annab kinnitada ülifiltrile, noh, testis paistab ikka midagi mõjuvat

http://www.expeditionexchange.com/filtermag/

Pilt

ma olen kõigile oma valduses olevatele 4T mootoritele paigaldanud õlifiltri külge magnetid (neid saab näiteks vanade arvuti kövaketaste seest)
Töepoolest nad korjavad väga palju terastolmu oma külge mis muidu toimiks abrasiivainena. (selle pildi peal on isegi vähe )


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 19:33
Postitas p-4
StreetMoto kirjutas:
spike kirjutas:

On küll jah. Ja aitähh.

Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F

StreetMoto kirjutas:

Õlikorgi seibi ei ole kunagi filtriga kaasas.

Kas tõesti? Tellides bmw orginaal õlifiltri,tihend täitsa kaasas.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-02.jpg
:bsmile:


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 21:14
Postitas Ivar99

Nagu väike ärapanemine :ner: käib teemast teemasse. Jätke meelde, seib on poldi poeg :mrgreen: . Kellele vasest, kellele alumiiniumist. Tegelikult, saladuskatte all võin öelda, et kasutatakse ka sellist seibi õli korkidel nagu mõni on märganud uut süüteküünalt karbist välja võttes.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 01 Mär 2010, 21:39
Postitas spinna

Hmmm... :)
Mul polnud küll mingeid ärapanemise plaane, eriti veel Neemele ära panemise kohta.
Aga probleem alumiiniumi ja vase vahel on täiesti olemas ja nad kipuvad tõepoolest omavahel üliagressiivselt käituma kui vähegi mingi suvalise elektrolüüdi näol neile selleks võimalust anda. Alumiinium jääb kannatajaks pooleks ja vask ruulib.
Eks seesama bemmi originaalseibki sellepärast alumiiniumist ole.
Terase ja alumiiniumi koostöö on palju-palju sõbralikum, aga märkate selliselgi puhul purunevaid alumiiniumkeermeid ja kinnipahkunud osi. Kui sellise liite lahti teed, näed valget/valkjat pulbrilist sodi, see on põhimõtteliselt "roostetanud alumiinium".
Ma ei julge puusalt tulistada ja Kalle tähelepanekut pidurite osas kinnitada ega kõigutada, aga oletan, et originaalis ei peaks sealgi nende kahe värvilise metalli kooslust leidma. Alumiiniumseib on lihtsalt 100% ühekordse kasutuse teema, vaskseibi saab mööndusega paar-kolm korda uuesti paika panna, kuigi ta on samuti üheks pingutuseks mõeldud ja kaubanduses leidub kohe saadaval olevana pigem vaskseibe kui alumiiniumseibe, tellida saab laias mõõduskaalas mõlemaid. Tihendina ja oma kohal on samuti mõlemad väga head.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 02 Mär 2010, 09:31
Postitas Tsikkelröövel

No seal, kus õli mängus, saab see elektrolüüsi värk siiski mõnevõrra rikutud, ilmselt pole seal see asi nii akuutne. Kõige hullem on ikka elektriseadmetes.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 14 Mär 2010, 09:12
Postitas makuke

Ma lähen oma teemasuunitlusega õlivahetuse temast veid välja, aga mind on tõsiselt hakanud huvitama need neodüüm magnetid. ise mõtlen paigaldada sellised: http://www.maagnet.eu/et/epood.html aga seal on see jama, et kui magnet on 10X10X2 mm siis ainult see 2mm on see, mis tõmbab:S


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 14 Mär 2010, 09:46
Postitas Carl

Ei tasu nüüd selle magnetiteemaga lolliks minna.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 15 Mär 2010, 19:22
Postitas groundzero

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 15 Mär 2010, 19:28
Postitas Loff
groundzero kirjutas:

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?

Filmis "Siin me oleme" ütles see taluperemees ühe hea tarkusetera: "Ära oma elu ise keeruliseks ela!"


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 15 Mär 2010, 19:40
Postitas uljasvaluvelg
groundzero kirjutas:

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?

Mootorit ei pea soojaks ajama aga õli küll! :lol:


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 13 Jaan 2012, 13:03
Postitas Tuono
spike kirjutas:
madone kirjutas:

Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.

Kui õli on suht lihtne minimaalsete vahenditega vahetada (vann, paar mutrivõtit ja närts pühkimiseks) siis kas see sisepesu eeldab mootori molekulideks lahutamist või on mingi vedelik, mida näiteks vanale õlile näiteks juurde valada, et siis koos vana õliga rohkem sodi kätte saada?

Ma olen näiteks saabifoorumist lugenud, et mingitel puhkudel ei soovitata mingit hirmsat pesu ette võtta, sest lahti tulnud sodi ummistab kiirelt peenikesed kanalid ja kahju on kordades suurem, kui kasu... Või ajan ma praegu täielikku udu?

Kuidas siis selle mootori sisepesuga nüüd lood on?


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 13 Jaan 2012, 14:45
Postitas margus014

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 13 Jaan 2012, 14:47
Postitas Tuono
margus014 kirjutas:

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.

Ka mitte siis, kui minna poolsündilt sündi peale üle? Tänud!


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 13 Jaan 2012, 15:10
Postitas margus014
Tuono kirjutas:
margus014 kirjutas:

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.

Ka mitte siis, kui minna poolsündilt sündi peale üle? Tänud!

Lase kuum mootor ölist rahulikult tühjaks nõrguda (võid ka tsiklit küljelt-küljele kallutada, et rohkem öli kätte saada) mingi 0,5-1h ja võid rahuliku südamega sünt õli sisse valada. Filtrivahetus kah siis juba.


Re: Saade: Õlivahetus

Postitatud: 13 Jaan 2012, 22:53
Postitas Loff

Üldiselt tänapäevased õlid, kui vahetusvälpa ei ole mitmekordselt lõhki sõidetud, ei tekita seda nö tagi. Tagi on rohkem selline Žiguli ja Kamaz õlide kasutamise tagajärg.