HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Tegelt ma tahaks panna autole, Opeli tuled pole suuremad asjad . Aga pesureid pole küljes Sai proovitud ( Osram või Philips oli ) näitasid küll paremini , aga kestavad max 6-8 kuud , siis põlevad läbi .
TDM-il , seal pool tuli ühes pesas ja kaugtuli teises, üks luup ja teine tavaline.
Piipz kirjutas:miks sa ei viitsi jamada, kui küsida tohib
![]()
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Tahaks siia oma kurja kommentaari lisada. Ratastele ksenoonid - OK, neid on vähe liikvel, pimedas sõidab vähe ja ka sõiduhooaeg on lühike. Aga lõpetage see autodele illegaalsete ksenoonide toppimine. Ei ole ma näinud hullemaid pimesatajaid kui need retrofit ksenoonid. OK, kui vennad panevad tõesti täiskomplekti koos automaatse nivooregulaatoriga, siis pole mul selle vastu midagi aga enamus ajab siin ju iga krooni taga. Igatahes kui võrrelda tehaseinstalliga ksenoonidega siis need aftermarketi omad on ühed hullemad pimestajad.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
mx77 kirjutas:Tahaks siia oma kurja kommentaari lisada. Aga lõpetage see autodele illegaalsete ksenoonide toppimine.
No ma vaidleks vastu.
Esiteks ei ole alati ksenooni retrofittimine illegaalne ja mitte pesuri-luuata-kõrgusregulaatorita masinale.
Näite - 1995 aasta luuptuledega masinale võib täiesti legaalselt HID-i peale panna. Pole mingeid pesureid-automaatregulaatoreid vaja. Seadus lubab.
Teiseks, kui klaasid on puhtad, klaarid ja tuled õigesti reguleeritud, ei pimesta ka muud variandid. Kui tuli on porine, pimestab see samamoodi nagu reguleerimata retro. JA reguleerimine tähendab siiski, et reguleeritakse vastavalt seadusele mitte "reguleerisin silma järgi".
kolmandaks - mida sa vahid nendest vastutulija tuledest? Kui sa otse sisse ei vaata, ei pimesta ka kaugtuli. kui vaatad, saad laksu kätte ka tavalisest lähitulest. Jah, ma tean, et ksenoon lausa kutsub vaatama
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
VWman kirjutas:Ma ksenooniga ma ei viitsi jamada.
Ega keegi ei tea, kust saaks mingeid tavalisi no name " super wihte " H1 pirne odavalt ?
http://ladu24.ee/et/tarvikud/7031,23312,0,1,H1/38340 nagu need , aga hind võiks olla max 50.- tk
Sa tõesti loodad, et need odavad superwhaidid peavad sul üle 6-8 kuu? PAkun, et peavad vähem ja valgustavad ka vähem.
Mul on olnud tavalised Philipsi H1 kõige odavamad ees 3 aastat. Tegelikult kauem, aga ma ei tea, kuna need sinna tegelikult enne paigaldati.
1 pirn läks läbi, asendasin täpselt samasuguse pirniga - kõige odavama (60kr) Philipsiga. Kui enne olid mõlemad tuled ühe heledusega, siis nüüd on uus märksa heledam.
Järelikult kas on tehnoloogia vahepeal lubanud odavaid pirne viljakamana toota või kaob vananedes pirnil valgusjõud.
Neid superblue/white jne pirne ma ei hakka kunagi kasutama juba hinna/vastupidavuse viletsa suhte tõttu. H1 paar +30/+50 Philipseid maksab letis pea 500kr.
Valgust saad juurde suht vähe, maksad kordi rohkem ja kasutad jällegi vähem.
HID korralikku laternasse ja reguleerituna on märksa mõistlikum valik. VALGEM valik. Eriti, kui tegu on mõne sünnilt suhteliselt "pimeda" autoga, nagu enamus möödunud sajandi lõpu luupe. Kui muidugi on mõni mitteselge klaasiga tuli, siis HID ei aita.
Proovida võid ka jämedamate toitejuhtmete vedamist otse akult (läbi kaitsme ja relee). Originaalidega on pingekadu liiga suur. Võimalik, et saad täiesti tavalistest odavama otsa kvaliteetpirnidest piisava valguse.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
noh, üldiselt piisab paks ämm tagaistmele ja kaks kotti kartuleid pagassi ja tuled näitavad juba puudelatvu, isegi kui nad algselt on õieti reguleeritud. Palju neid vendi on kes viitsivad käsikorrektorit õieti kasutada.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
mx77 kirjutas:noh, üldiselt piisab paks ämm tagaistmele ja kaks kotti kartuleid pagassi ja tuled näitavad juba puudelatvu, isegi kui nad algselt on õieti reguleeritud. Palju neid vendi on kes viitsivad käsikorrektorit õieti kasutada.
Mis seal vahet, kas jätab käsitsi korrigeerimata või klaasid puhastamata? Pealegi - automaatne nivooregulaator ei reguleeri ka mitte valgusvihu vaid mingi algselt paika pandud näitaja järgi. Kui auto mingid parameetrid muutuvad, siis regulaator ei tea seda.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
NO ma ei tea - mul viimased kolm autot on tehase ksenoonidega olnud ja kui viskad ikka raske asja pagassi, siis tuled näitavd ikka samasse kohta, ei ole küll süvenenud kuidas see lahendatud on.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Retrofit kui väljend pärineb usast. Seal on isegi nende tavaliste komplektide (pirnid+ballastid) maaletoomine keelatud, müügist ja kasutamisest rääkimata. Ja väljend retrofit tähendab, et romulast/ebayst ostetakse süsteem (alati koos luupidega) ja paigaldatakse see siis oma autole. Kas see on seal legaalne, ei oska öelda.
Pimestamisega on jah see lugu, et mõne reflektortule puhul ei saagi normaalselt seda tuld näitama - reguleeri palju tahad. Samas paljudel juhtudel pole mingit pimestamist ja kõik toimib suurepäraselt. Samas ise paigaldatud ja hästi regullitud xenon on parem lahendus kui näiteks 5 avariid teinud 20a vana auto, mille kõik tuled vaatavad eri suunda. Samas ei maksa unustada ka helgemat poolt - see aftermarket xenon üldjuhul valgustab paremini ja võib päästa mõne helkurita joodiku elu. Anyway, aftermarket süsteem on illegaalne seni kuni pole neid pesureid, regulaatorit, vastavat tähist tulel ja tihtilugu ka luupe. Iga inimese oma vastutus. Müüa neid võib, paigaldada võib ka, kuid liikluses kasutada ei tohi. Seega kui võtate riski, siis veenduge, et tuli oleks rehuleeritud ja soovitavalt kasutage 4300K pirne.
http://www.harteron.ee
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
mx77 kirjutas:NO ma ei tea - mul viimased kolm autot on tehase ksenoonidega olnud ja kui viskad ikka raske asja pagassi, siis tuled näitavd ikka samasse kohta, ei ole küll süvenenud kuidas see lahendatud on.
Üldjuhul on esimese ja tagumise õõtsa õküljes andurid, mis hindavad auto koormust. Mõnel juhul ka andur mis mõõdab auto kõrgust vs. teepind. Neil on ka viide, et igast august läbisõit või teelainetus tulesid ei liigutaks. Kuid jah, kui see tehase xenon on valesti reguleeritud, siis andur ka seda ei paranda vaid hoiab just seal vales punktis tuld edasi. Mõnel originaal xenoniga autol on reguleerimine võimalik vaid arvutiga. Mõnel aga saab käsitsi ja arvutiga...
http://www.harteron.ee
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Lihtsalt eestikeelne kokkuvõte HID-dest ühe tehnoülevaataja poolt
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
mella kirjutas:mx77 kirjutas:Tahaks siia oma kurja kommentaari lisada. Aga lõpetage see autodele illegaalsete ksenoonide toppimine.
No ma vaidleks vastu.
Esiteks ei ole alati ksenooni retrofittimine illegaalne ja mitte pesuri-luuata-kõrgusregulaatorita masinale.
Näite - 1995 aasta luuptuledega masinale võib täiesti legaalselt HID-i peale panna. Pole mingeid pesureid-automaatregulaatoreid vaja. Seadus lubab.Teiseks, kui klaasid on puhtad, klaarid ja tuled õigesti reguleeritud, ei pimesta ka muud variandid. Kui tuli on porine, pimestab see samamoodi nagu reguleerimata retro. JA reguleerimine tähendab siiski, et reguleeritakse vastavalt seadusele mitte "reguleerisin silma järgi".
kolmandaks - mida sa vahid nendest vastutulija tuledest? Kui sa otse sisse ei vaata, ei pimesta ka kaugtuli. kui vaatad, saad laksu kätte ka tavalisest lähitulest. Jah, ma tean, et ksenoon lausa kutsub vaatama
Ei saa ikkagi aru, miks on vaja toppida ksenooni sinna, kuhu see ei käi. Kui lamp ei ole ksenooni jaoks toodetud, siis ei tohi seda ka sinna panna. Sama jutt ka tsikli kohta . Aga eks igaüks te ise mis teeb ja igalühel ka oma arvamus, kuid eks valesti komplekteeritud masinad kutsu ka rohkem kurja ligi
. See, kui sinul nendega parem sõita, siis mis teevad teised, aga mis ikka,
eestlaslik suhtumine-- mina ja minu ego.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
L katekooriale see seaduselaiendus ei kehti seega pange nii kuis jaksate oma ratastele HID e keegi ei köhi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6772
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 694 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Ercki kirjutas:L katekooriale see seaduselaiendus ei kehti seega pange nii kuis jaksate oma ratastele HID e keegi ei köhi.
Liiklusseadusega pole siin miskit pistmist!
Loe "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja saad teada, et kui vastavat tähistust laterna klaasil pole( DC-lähitulel ja DR- kaugtulel), siis gaaslahendusega pirne kasutada ei või!
Esimesel lehel suisa määrusest kopitud!
edu
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Kes tahab oma autole lisada legaalsed xenonid, siis otsige ebays ringi ning valige nt OEM Audi või veel parem Infinity Xenon luubid.
Natuke mässamist, saab need ka autole külge, kuid kuna tegemist on ümberehitusega, siis tuleb see ka ARK-is vormistada.
Eestis on osadel autodel see tehtud, nii et on ka vanade autode omanikel oma kehvad tuled OEM Xenoniga legaalseks saada.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Tsiklitele on paigutatud ühed pariamteks tunnistatud Honda S2000 luubid + xenoonid. Tulemus on sirgelt lõigatud valgusvihk, mis ei pimesta vastutulijat.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Äratan veidi vana teema ülesse.
Vaatasin Yamaha esilaterna pealt sellised tähised: 50R-00 E13 WC/R- DS-PL-00 1900.
Eeldan et see boldis olev osa on tähtis. Kuid nende ees olev W tähte pole seaduses märgitud, kas see üldse tähendab midagi või on tegu tavalise R ja C esilaternaga?
Tänud!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 370 korda
- Kontakt:
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
mina käisin oma xenon tulega rahulikult ülevaatusel, vaadati, kuid ei öeldud midagi.
kusjuures siiamaani ma ei tea seda päris õiget seadusandlust aga heast valgusest on ikkagi hea meel
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Sugulasratast MT-03 igastahes ülevaatuselt läbi ei lastud.Öeldi jäigalt, et xenon esituld ei tohi olla.
Tahaks siiski kinnitust.
Leidsin ühest EL-i dokumendist :
4.2.2.4. esilaternatel, mis vastavad käesoleva direktiivi lähi- ja kaugtulega seotud nõuetele, tähed "CR-BS" B-klassi esilaternate puhul, "WCR-CS" C-klassi esilaterna puhul või "WCR-DS" D-klassi esilaterna puhul;
4.2.2.5. plastist laternaklaasiga varustatud esilaternate puhul kinnitatakse lõigetega 4.2.1. ja 4.2.2. ettenähtud tähiste lähedale tähed "PL";
Minu esitulel : WC/R- DS-PL . Ehk siis on tegu D-klassi esilaternaga( kas see sama DR, DC tähis?).
Allpool seaduses on ka juttu, et D klassi esilaterna puhul on lubatud suurim valgusvoog.
Kas on mingi koht, kus saaks ülevaatuse tegijatelt seda küsida?
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Ainult "D" täht ei tähenda midagi. Peab olema kas DC mis täehndab lähituld või DR mis on väärne kaugtulele.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
a) R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DR – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Kirjutasin kõik tähised esilaterna pealt : 50R-00 E13 WC/R- DS-PL-00 1900.
Kas mul jäi midagi kahe silma vahele? Või ongi lihtsalt C ja R, kuna DR ja DC-d eraldi märgitud ei ole?
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Mis te siin nüüd paanitsete selle üle
ostke selline xenoni komplekt mis võimaldab 10 minutiga originaal pirni tagasi panna, oleneb siis juba kui kiiresti esiotsa lahti suudad võtta või kui kergesti ligi pääseb.
Nendel komplektidel kaks pesa.
Ülevaatusele lähete mägraku***e pirniga ja pärast panete normaalse inimese pirni ette tagasi
üleüldse ma ei saa sellest xenon vs. tavaline pirn pornograafiast aru meie liiklusseaduses... kui tavaline tuli on valesti regullitud siis pimestab täpselt samamoodi - mingit vahet ei ole.
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Ma ei paanitse.
Ma ajan pigem õiglust taga, kuna ülevaatusel ei põhjendatud esitule mittesobivust.
Kui keegi nüüd ütleb mulle 100% kindlusega, et tõesti esilaterna tähiste järgi ei või ksenooni olla, siis ma võtan rahulikult komplekti maha.
Edit:
Sain teada, et tegu on tavalise C/R laternaga. Kurb.
Teistele teadmiseks veel tähiste tähendused:
WC/R- DS-PL
W- World
C/R- Driving and Low beam
DS- Class D headlamp
PL- Plastic lens
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Kahtlane markeering sellel tulel: 50R-00 E13 WC/R- DS-PL-00 1900
50R - tegemist siis E-reegel nr 50 "Mopeedi, mootorratta ning nendega võrdsustatud sõiduki esimesed ja tagumised ääre-, piduri- ja suunatuled ning numbrituli" järgi tehtud tüübikinnitusega. Nagu ka E-reegli nimi ütleb, siis lähi- ja kaugtuledest seal juttu tegelikult ei ole
WC/R- DS-PL - selline tähistus tuleneb E-reeglist nr 113 "Sümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja kaugtulelaternad"
Lisaks tehnomäärus koodis 224 ütleb, et gaaslahenduslampe võib kasutada ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates.
eelmisele postitusele täienduseks, et sümbol / näitab, et lähitule lamp ei põle samaaegselt kaugtule lambiga
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Loen ja mõtlen, et lisatulena vist ei tohi hid panna kuigi osadel on nagu pandud ?
Kas mootorattale ntx töötule võiks paigaldada, ei viitsi hetkel seadust lapata .
Ohverdan bensiini !
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
Kui autol on udutuled millel on sees pandud xenon pirnid kas ei läbi üv kui märgatakse?
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 29 Nov 2010, 14:46
- Tsikkel: Aprillia RSV1000R
- Asukoht: Saaremaa-Tallinn
Re: HID (ksenoon) H1 komplekt tsiklile
ratas kirjutas:Kui autol on udutuled millel on sees pandud xenon pirnid kas ei läbi üv kui märgatakse?
Kindlasti mitte,kui ülevaataja oma tööd korrektselt teeb
Kui tehases pole ette näinud sinna sisse xenoni,siis ise valgusallikat ja ka selle optilisi elemente muuta ei tohi-sama asi nagu näiteks tulede tumedaks lakkimine. Kusjuures Xenonil on minu praktikas mingi mõte vaid luuptules,tavalisel hajutiklaasi ja reflektoriga tules on ta lihtsalt teisi pimestav element.Vaadake seinapeale langeva valgusvihu järgi ja saate isegi aru.Halogeeniga tekib ilus konkreetne joon-xenoniga samas tules vaid üks suur hele laik.See valgus lihtsalt hajub laili ja pimestab vastusõitjaid.
Samas pole vahet,igaüks sõidab sellise tulega nagu heaks arvab,vähemalt seni,kuni mundrikandja kirjutab passi märke- erakorraline ülevaatus ning heal juhul selle märkega asi piirdub.Halvemal juhul annab ta ka paberi koos kontonumbriga,kuhu saab rahuliku südamega annetuse teha Eesti riigi heaks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.