Laurence kirjutas:Honda Transalp XL600V 1988 -Laurence
Kõik juhtus ühel toredal neljapäeval juuni keskpaigas. Nagu Kuressaares kombeks, siis iga neljapäev toimub siin väikene
tsiklimeeste kokkusaamine, koos räägitakse juttu, sõidetakse ringi, uuritakse teiste meeste masinaid jne. Sai siis lõpuks sõitma mindud
ning linnapeal väiksed kiiremad tehtud avastasin järsku, et õlituluke on järsku põlema hakkanud, st vilgub vaikselt kurvis kallutades. Ullike nagu ma
olin ei lasknud ma ennast sellest tulest häirida kuna õlitase oli ligi 2000 kilomeetrit tagasi vardast mõõdetuna maksimumi peal, palju siis see enduro ikka õli võtta võib.Lootes, et kurvis õlitule õrn vilkumine midagi hullu ei tähenda sai siis edasi sõidetud ja mitte just kõige aeglasemalt. Kuna enamus kaassõitjad olid paigivennad siis andis ikka järgi jõuda, igatahes mingist mõttetust tulukesest ennast heidutada laskmata SEE juhtuski. Nimelt jooksis mootor kuskil 5 tuhande pöörde peal 5 käiguga kokku. Esialgu ei saanud ma suurt midagi aru nagu oleks tagu pidurit keegi tugevalt muljunud. Pärast oli muidugi ehmatus suur, pigem imestus, kuidas selline pommikindel mootor nagu Transalpil on võimeline kokku jooksma.
Sai siis naabritelt ja kohalikelt remondimeestelt nõu küsitud, et milles viga võib olla, mis oleks esimesed asjad, mis kokku võiksid jooksta: kolvid, klapid, laagrid, vända-, kepsusaaled. Kindlat vastust ei osanud keegi anda. Esialgne plaan laideti ka maha, nimelt tahtsin masinat jõuga liikuma tõmmata, mis hiljem vb poleksi kõige hullem mõte olnud. Igatahes ei jäänud mul muud üle kui mootor maha kiskuda, mis iseenesest oli paras pornograafia.
Kõigepealt ei teadnud kummalt poolt see mootor maha tuleb, pärast tuli välja, et ikkagi vasakult, peale paremalt proovimist, selleks tuli taga hark lahti võtta ja igast muud tsirkust teha. Seejärel sai mootor töökotta viidud, kus õppinud meestel on korralikud tööriistad ning oskused:P. Lõpuks tuli välja, et väntvõlli saaled on omadega suht metsas, nukkvõll ja ülemine osa oli isegi õline, juu siis õlipump midagi karteripõhjast kätte sai.
Esialgsed hirmud, et nüüd peab masina maha müüma kuna suurem remont oleks kordades ratta hinnast kallimaks läinud olid asjatud(üks silinder maksab nt 6k, väntvõll 13k jne.)
Hetkel on remonditööd poolepeal, nimelt ootame uusi juppe milleks on: väntvõlli saaled, kokku 6 plokkide tihendid, kolvirõngad- eeldavasti hakkab masin nüüd natuke vähem kütet võtma, mitte ca. 1 liiter õli 1000 km kohta nagu praegu võis oletada.
Kui on kellelgi mingit nõu anda, tahab niisama kommenteerida või mula ajada siis laske käia. Luban enda tegemistest antud rattaga siin foorumis ka edaspidi teada anda.
ei mingit kriitikat, lihtsalt........................valus