Re: ARK teooriaeksam
Mulle räägiti kunagi koolis, et see ARK lehel olev demo on ainult demo, ehk seal on ainult mingi osa ARK eksami küsimustest. Ehk ikkagi vaja muud vihikud lahti lüüa ja testid ära teha.
Mulle räägiti kunagi koolis, et see ARK lehel olev demo on ainult demo, ehk seal on ainult mingi osa ARK eksami küsimustest. Ehk ikkagi vaja muud vihikud lahti lüüa ja testid ära teha.
wtking kirjutas:Mulle räägiti kunagi koolis, et see ARK lehel olev demo on ainult demo, ehk seal on ainult mingi osa ARK eksami küsimustest. Ehk ikkagi vaja muud vihikud lahti lüüa ja testid ära teha.
Kui ma kunagi B-kat'i tegin, siis ma lahendasin kõik testid testiraamatust ära ja tegin neid demoteste ka. Mina küll raamatus ega ARKi enda eksamil kohanud selliseid küsimusi, mida demos ei olnud. A-kati puhul puudvad demost vist ainult need käega suuna näitamise küsimused. Keegi tark võiks öelda, kas need oli juba siis ka, kui ARKis eksamit veel paberkandjal tehti, st äkki uuele süsteemile üle minnes lisati küsimusi ka, mida demos praegu ei ole
wtking kirjutas:Mulle räägiti kunagi koolis, et see ARK lehel olev demo on ainult demo, ehk seal on ainult mingi osa ARK eksami küsimustest. Ehk ikkagi vaja muud vihikud lahti lüüa ja testid ära teha.
täpselt... käisin täna teooriat tegemas ja on jah seal küsimused teiseti. ühesõnaga mängivad tähelepanelikkusele küsimust õieti lahti mõistatada. demos on teistpidi jälle sõnastused...
ühesõnaga, tähelepanuvead ja eksam sooritamata . 400 eeku ja nädala pärast uuesti.
ja see sama vasakule suunanäit oli ka minul küsimuses sees... mis otse metsa läks
XS400 kirjutas:wtking kirjutas:Mulle räägiti kunagi koolis, et see ARK lehel olev demo on ainult demo, ehk seal on ainult mingi osa ARK eksami küsimustest. Ehk ikkagi vaja muud vihikud lahti lüüa ja testid ära teha.
täpselt... käisin täna teooriat tegemas ja on jah seal küsimused teiseti. ühesõnaga mängivad tähelepanelikkusele küsimust õieti lahti mõistatada. demos on teistpidi jälle sõnastused...
ühesõnaga, tähelepanuvead ja eksam sooritamata. 400 eeku ja nädala pärast uuesti.
ja see sama vasakule suunanäit oli ka minul küsimuses sees... mis otse metsa läks
Äkki täpsustate mis küsimus see suunanäiguga oli ? pole ei demos ega raamatus sellised kohanud...ja kohekohe endal ark- minek Õpiks teiste vigades meeleldi..
hmm, ise tegin 19.06 ark teooriaeksamit(100% sooritatud). oli küsimus millisel pildil näitab mootorrattur vasakut suunda ja 3 pilti
Ise käisin selle raja alles läbi. Tegin B ja A2-kat load. Teooria eksamiks õppisin vahtralehe vihikust. Nii auto kui tsikli lubade jaoks. Need testid, mis arki lehel on, neile ei maksaks väga toetud. Ise panin tähele, et see kontroll pole korrektne seal. (päris palju erinevusi tuli sisse, mida ekstra autokoolist järgi küsisin). Arki teooria testis ei leidnud mina just palju sarnaseid küsimusi, mis seal lehe demos oli. Umbes veerand küsimusi olid täiesti uued, kuid ei midagi ületamatut. Loogiline mõtlemine aitab päris palju.
Kaante kätte saamine võttis aega nädala. Enne sõita ei saanud, sest arkis ei vaevutud mul sinna autokooli raamatusse isegi templit lööma ja seda teist poolt ära täitma. Lausuti lihtsalt ,et sõita sa sellega nagunii ei või, sest paberiga võib sõita ainult esmastejuhilubadega. Segane värk on see kõik. Sõitsin selle nädala ilma lubadeta , lootes ,et ehk on politsei arvutist näha ,et mul vastav kat olemas. Õnneks ei kontrollitud kordagi ja nüüd load käes.
Rait
Ei tea, mul oli päris palju sarnaseid küsimusi ka arki demos, kui mitte kõik, lihtsalt natuke erineva sõnastusega, liikluskindlustuse küsimusi polnud üldse mingil põhjusel ja samuti oli olukordi vähe, ainult paar küsimust mida polnud mul raamatus, ega arkis olid, et mis käega näitad pidurdamismärki ja millega pöördeid, need olid lihtsad..
ghost-r kirjutas:Äkki täpsustate mis küsimus see suunanäiguga oli ? pole ei demos ega raamatus sellised kohanud...ja kohekohe endal ark- minek
Õpiks teiste vigades meeleldi..
Mul oli 4-5 küsimust sellist, mida demos ei olnud, ülejäänud olid kõik samad. Käega suuna näitamisest küsiti seda, kuidas nii vasakule kui paremale poole näidata.
Elf kirjutas:hmm, ise tegin 19.06 ark teooriaeksamit(100% sooritatud). oli küsimus millisel pildil näitab mootorrattur vasakut suunda ja 3 pilti
- vasak käsi otse üless
- vasak käsi küünarnukist ülesse nii > L
- parem käsi küünarnukist ülesse (mis oli õige, aga pani natuke mõtlema kuna sellisel juhul sa lased gaasi käe lahti)
mul oli sama et millisel pildil on see vasaksuund...
kuna koolist sain kaasa lehe kus on kolonnisõidul vajalikud käemärgid, siis seal seda viimast varianti polnud ja loll ise ka ,selle peale ei tulnud ning keskendusin ainult nendele piltidele ja arvasin et viimane vale kuna jah.. lased ju gaasipide lahti
Elf kirjutas:kuna koolist sain kaasa lehe kus on kolonnisõidul vajalikud käemärgid, siis seal seda viimast varianti polnud ja loll ise ka ,selle peale ei tulnud ning keskendusin ainult nendele piltidele ja arvasin et viimane vale kuna jah.. lased ju gaasipide lahti
Mida siis teed kui vaja sidurit all hoida ja suunda näidata Hea et tulevased tsiklistid eksamil raudvara selgeks õpivad
Kas siis keegi ei vaevu mõttega lugema LE-d?
§82. Suunamärguanne tuleb vastavalt liiklusolukorrale anda õigel ajal, kuid mitte hiljem kui 3 sekundit enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist. Suunatulemärguanne peab jätkuma manöövri ajal ja tuleb lõpetada kohe pärast manöövrit, käemärguande võib lõpetada vahetult enne sõidu alustamist, manöövrit või peatumist.
§83. Juht, kelle sõiduki ehituses pole suuna- või stopptulesid ette nähtud, peab andma märku käega järgmiselt:
1) paremsuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge parema käe või kõverdama samasse tõstetud vasaku käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;
2) vasaksuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge vasaku käe või kõverdama samasse tõstetud parema käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;
3) pidurdamismärguandeks liigutama kõrvale tõstetud sirget kätt üles-alla.
Lõpetage see lõputu hala, et autokoolis ei õpetata, natuke iseseisvust võiks ka olla selles eas juba.
Õnnekas kirjutas:Kas siis keegi ei vaevu mõttega lugema LE-d?
Lõpetage see lõputu hala, et autokoolis ei õpetata, natuke iseseisvust võiks ka olla selles eas juba.
Nagu ma ka kirjutasin, siis meile räägiti koolis selgelt, et paremat kätt ei lasta kunagi lenksust lahti!
Sina (Teie) näed asja autokooli mätta otsast, mina õpilase omast. Mina maksin raha eelkõige selle eest, et mind õpetatakse, mitte selle eest, et võimalikult palju ise õppida. Vastasel juhul võiks sarnase "n*hui te iseseisvad ei suuda olla" loogika alusel eeldada ka, et koolis tehtav õppesõit on ainult väike osa - enamus tuleb enne eksameid ikka ise tänavatel selgeks õppida!
No hard feelings, aga mõte jääb samaks!
Jaanu5 kirjutas:[Sina (Teie) näed asja autokooli mätta otsast, mina õpilase omast. Mina maksin raha eelkõige selle eest, et mind õpetatakse, mitte selle eest, et võimalikult palju ise õppida. Vastasel juhul võiks sarnase "n*hui te iseseisvad ei suuda olla" loogika alusel eeldada ka, et koolis tehtav õppesõit on ainult väike osa - enamus tuleb enne eksameid ikka ise tänavatel selgeks õppida!
No hard feelings, aga mõte jääb samaks!
Mis on testide lahendamisel ja õppesõidul ühist? Teste lahendad selleks, et tõestada oma teadmisi LE vallas ja see peab sul selge olema enne eksamile minekut, enamgi veel, kui sa tuled täiendõppele, siis minul kui autokooliõpetajal on õigus eeldada, et sa tunned LE-d, sest sul on ju juhtimisõigus olemas.
ise äsja läbinud autokooli võin õelda, et autokoolis mainiti ainult vasaku käega suunamärguande näitamist, kuigi mõlemad käed on siiski õiged.
Väikses liikluseeskirjas pole suunamärguandest juttu a-kat puhul, aga paksemas kõites(maksis 206kr ) on piltidega näidatud mõlemad käed. Kes otsib see leiab
Elf kirjutas:
- parem käsi küünarnukist ülesse (mis oli õige, aga pani natuke mõtlema kuna sellisel juhul sa lased gaasi käe lahti)
selline märguanne on vähemalt 60-70 aastat vana ja vast isegi rohkem. Tol ajal oli liikvel veel palju selliseid mootorrattaid, millel oli gaas kangiga ja tõenäoliselt sealt ka sellised märguanded. Pealegi ärge ära unustage, et on inimesi nii parema-kui ka vasakukäelisi.
Olles ka ise nii teooria - kui ka sõiduõpetaja ligi 20 aastat, siis kõigile lubadetaotlejatele soovitan olla paindliku mõtteviisiga,see kindlustab alati sinu edukuse nii kooli, kui ka riigieksamitel ja igasuguste liiklusalaste probleemide korral rääkige esmalt oma teooriaõpetajaga, või otsige abi siis siitsamast foorumist
mina näiteks ei halagi.. pole midagi halada. olid vead ju oma tähelepandamatusest
B on mul nt. 91a saadik... siis olid ajad teised ja eksamid teised kus ainult kaks vastusevarianti ja 10 küsimust. vahepeal on elu edasi läinud, pole vajadust isegi teste teha olnud ja pole siiamaani ka ühtki pauku teinud... ptüi-ptüi . hakates nüüd vaatama mis tänapäeval testivihikus toimub.. mnjah
ja eks väike närv oli ka sees, see käib asja juurde.. ka ei teadnud ma kui pikk on eksami aeg, seda keegi ei öelnud . arvutil nägin mingit tagurpidi jooksvat kellaaega ja läksin sapsu, et aega vähe ja kiirustasin ...
pole hullu. nädala pärast teen ära ja asi sirge
Jaanu5 kirjutas:Mina maksin raha eelkõige selle eest, et mind õpetatakse, mitte selle eest, et võimalikult palju ise õppida.
Naljakas on see, kuidas inimesed siiani loodavad, et keegi neile tarkust ise jagama tuleb või kulbiga pähe kallab. Saage aru - te olete vahepeal täiskasvanuks saanud. A-kategooria antakse 21-aastasele inimesele, kes kõigi eelduste kohaselt saab aru, miks ta õppima tuli ning teab, et eesmärk on saada juhtimisõigus. Samuti on inimene endale selgeks teinud, mida tähendab eksam (ei ole kiusamiseks - eksam on üldine mõõdupuu, et näha, kas sa oled valmis liikluses osalema ja saad maailmast aru, nagu ülejäänud liiklejad) ning miks see vajalik on.
Õppija oled siiski sina. Autokool on siinkohal konsultatiivses rollis ning juhendab, annab näpunäiteid ja parandab kui sa eksid. Õppetööga tegeled siiski Sina. Sama paralleeli võib tuua keskkooli ja ülikooli juures. Kui keskkoolis käib sul klassijuhataja päevikusse märkuseid kirjutamas kui sa matemaatika tunnis ei käi ning õpetajal on kohustus sulle midagi selgeks teha, siis ülikoolis pead sa ikka ise teadma, mida sa seal koolis tegemas käid. Ka autokoolis käid Sian õppimas mitte ei lase end õpetada. Enda jaoks teed lube või autokooli?
Teooria edukalt tehtud, esimese korraga 100%. Küsimused on valdavalt samad, mis testiraamatus. Kes arvutis teha tahab siis Kaja autokooli programmis on ka kõik need küsimused olemas.
jakim kirjutas:Teooria edukalt tehtud, esimese korraga 100%. Küsimused on valdavalt samad, mis testiraamatus. Kes arvutis teha tahab siis Kaja autokooli programmis on ka kõik need küsimused olemas.
jah, tänu sellele kaja kooli programmile sain täna teooriaeksami nagu niuhti läbi. helistati, et esmaspäeval ei saa ja pandi tänaseks.
ja käemärke oli tänases eksamis kaks korda rohkem ning mitmes erinevas versioonis...
nüüd jääb oodata sõidueksamit, mille sain alles 29 juuliks
Maadlen Selge testiga N4 - küsimus 15- kas on programmis viga või ei saa ma tõesti ise pihta asjale- ehk põhjendaks keegi?
http://www.selge.ee/testid/testid.html
Maxml kirjutas:Maadlen Selge testiga N4 - küsimus 15- kas on programmis viga või ei saa ma tõesti ise pihta asjale- ehk põhjendaks keegi?
http://www.selge.ee/testid/testid.html
Sõidutee parempoolsel teeäärel on ju parkmise keeld.
PS. Eksamiks valmistumiseks soovitan kindlasti peale nende testide lahendamist vaadata ARKi demotesti ja kui hästi läheb, siis saad autokoolist ka Liikluskoolituse eAutokooli kasutaja ja saad seal neid "õiged" küsimusi (800) lahendada, mida eksamil tegelikult küsitakse.
mina jällegi soovitaks neid käemärke kindlasti ka vaadata.. mul oli lausa 2 küsimust nende kohta
riivo kirjutas:mina jällegi soovitaks neid käemärke kindlasti ka vaadata.. mul oli lausa 2 küsimust nende kohta
Mul oli ka, aga need on ju nii elementaarsed, et seal ei olegi midagi õppida ju.
Kuna lubade saamisest ikka omajagu aega möödas siis nende autokooli testide järgi võid ikka valest õppida ka.
N: Selge test 6.1-peab õigeks vastuseks et liikluskahjust peab teatama 2 tööpäeva jooksul- ajasin lausa näpuga järge seaduses aga kuskilt seda välja ei loe(seduses seisab et esimesel võimalusel).
"Kaja" test peksab üldse segast- "Õppimise" kohal näitab õiged vastused ära aga kui samade vastuste järgi vastata siis annab teada et vastus vale- see oli siis mingi lapse turvavarustuse kasutamise kohane küsimus....
Üldiselt kui lahendan neid ARK lehel olevaid teiste siis läbin vigadeta- samas koolitesti tehes juba 2 põrumist
Homme üritan uuesti- no suisa uskumatu lugu.
Ja põrungi nende pagana liikluskindlustuse jms. küsimustega mis ei puuduata liiklemist vaid ongi pigem põrumise jaoks seal sees- kuna neid tõesti täpselt ei tea ja RT järgi sedust lugedes on õppimine ikka jura- viide sinna - viide tänna
seal kaja testides ongi kaks viga mida kool ise ka reaalselt teab. üks on seesama alla 12 a lapse sõidutamise kohta ja teist krt ei mäleta enam, aga sai kontrollida testivihikust sama asja ja vastused olid mööda ja andiski vea...
Loodan siis, et kellegile on abiks, skänn pärineb "Mootorratturi ABC: tee täiusliku sõidukogemuseni" raamatust (koostanud Sverre Lasn).
yes, Sir kirjutas:Loodan siis, et kellegile on abiks, skänn pärineb "Mootorratturi ABC: tee täiusliku sõidukogemuseni" raamatust (koostanud Sverre Lasn).
Ära hakka nüüd segamini ajama LE-st tulenevaid märguandeid grupisõidu märguannetega, NEED ON KAKS ERI ASJA!
Grupp võib iga kell kokku leppida ainult neile teadaolevaid ja sobivaid käemärguandeid, LE-s on aga kindlalt fikseeritud.
Vaata siia
Edit: nüüd siis tegin spetsiaalselt pildid käemärguannetest mootorratturiga, ehk on nüüd abi sellest eksamile minejatel.
Umbes kuu aega lahendasin igal hommikul ARK-i demo teste ning kui eksamile läksin, siis heal juhul paar küsimust oli mida ma demos ei lahendanud. Aga päris pähe ei tasu vastuste variante õppida, kuna järjekord on eksamil teine. Järjepidavusel oli tulemus ka - eksam sai tehtud 4 minuti ja 31 sekundiga
Tere!
Kas keegi oskab öelda, kas A-kategooria teooriaeksamiks piisab, kui lahendad ARKi kodulehel A-kat. teste? Või peaks juurde lahendama ka teste liiklustestide raamatust. Või kas on mingeid erilisi seadusi, märke jms, mida peaks kuskilt eraldi A-kategooria jaoks juurde õppima?
Ning kas selline asi on õige, et kui B-kategooria on olemas, võid A-kat. teooriaeksamil läbi kukkudes ilma jääda B-kat. juhilubadest?
Aitäh! (
Ole liikluseeskirja ja liiklusseadusega kursis. ARK teste tehes jäävad paljud küsimused üldse meelde. Muid allikaid peale kommenteeritud väljaannete ei tohiks olla, enamasti ei ole vajagi.
Isikult ei saa juhtimisõigust ära võtta vaid seetõttu, et tal on halb päev (no B katti tehes olid ju piisaval määral teooria omandanud).