Honda Transalp
Moderaator: Moded
Re: Honda Transalp
Lülituse all mõtlesin tegelikult seda et soojenduse lülitile antakse pinge alles süüte sisselülitamisel.Tsikli enda juhtmestikku ei tahaks lisakoormusega proovile panna, ikkagi suht vana teine juba.Sellepärast ka relee mõte.Sorri kui natuke segaselt väljendusin
Re: Honda Transalp
soolo kirjutas:Lülituse all mõtlesin tegelikult seda et soojenduse lülitile antakse pinge alles süüte sisselülitamisel.Tsikli enda juhtmestikku ei tahaks lisakoormusega proovile panna, ikkagi suht vana teine juba.Sellepärast ka relee mõte.Sorri kui natuke segaselt väljendusin
Pigem peaks see siiski välja nägema üldises plaanis selliselt, et sul rakendub soojenduse lüliti süüte sisse lülitamisel, st ilma süüteta on ka see lüliti tumm. Relee sa paned aku ja rutska soojenduse vahele ja soojenduse lüliti lülitab releed. Põhimõtteliselt peaks olema süüde see, mis toimib soojenduse lülituse a'la massilülitina, süüde sees rakendad sa läbi lüliti relee, mis annab soojendusele toitepinge, muul juhul töötab sul toide läbi süüte ja lüliti.
LC4 640
Re: Honda Transalp
QRX kirjutas:soolo kirjutas:Lülituse all mõtlesin tegelikult seda et soojenduse lülitile antakse pinge alles süüte sisselülitamisel.Tsikli enda juhtmestikku ei tahaks lisakoormusega proovile panna, ikkagi suht vana teine juba.Sellepärast ka relee mõte.Sorri kui natuke segaselt väljendusin
Pigem peaks see siiski välja nägema üldises plaanis selliselt, et sul rakendub soojenduse lüliti süüte sisse lülitamisel, st ilma süüteta on ka see lüliti tumm. Relee sa paned aku ja rutska soojenduse vahele ja soojenduse lüliti lülitab releed. Põhimõtteliselt peaks olema süüde see, mis toimib soojenduse lülituse a'la massilülitina, süüde sees rakendad sa läbi lüliti relee, mis annab soojendusele toitepinge, muul juhul töötab sul toide läbi süüte ja lüliti.
Sõnastus on nii selgem jah. Aitäh.
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 21 Sept 2008, 19:38
- Tsikkel: SPEED TRIPLE 955; XR600R
- Asukoht: Jüri
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Honda Transalp
Nii ... väga hea ... aga kuidas see nüüd detailis välja näeb? Et kust ma, mis asjad lahti keeran ja kuhu mille vahele ühendan ?
Re: Honda Transalp
Välismaises Transalpi foorumis paljud on võtnud käepideme soenduste jaoks toite jahutusventika küljest.(jahutusventika juurest hea lihtne juhe vahele ka torgata....ja mis tõenäosus on,et ventikas ja rutska soojendus ühel ajal sees on nii, et pole vaja ka ülekoormuse pärast muretseda)
Aga vot nüüd hetkel enam ei mäleta kas ventikale tuli pidevalt vool peale või tuleb pluss peale süüte lülitamist...ei viitsi vaatama ka minna hetkel. Aga minuteada oli ta ikka läbi süüte.
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 21 Sept 2008, 19:38
- Tsikkel: SPEED TRIPLE 955; XR600R
- Asukoht: Jüri
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Honda Transalp
Ma selle kohta lugesin ka, aga too on sellevõrra segasem skeem, et kasutusse astub olemasolev juhtmestik ja tõenäosus, et soojendused ning ventikas ei tohiks korraga töötada (ilmselt ventika kaitse ei pea mõlemat korraga üleval) . Minu hinnangul on lollikindlam versioon tuua toide ikkagi otse akult, aga lisa lülitus läbi süüte (ja jääb küsimus kust kohast läbi süüte )
Re: Honda Transalp
Selles mõttes, see jahutusventika alt võta toide on üks lihtsamid. Aga muidugi otse akust ja läbi relee on selline kindlam viis.
Kui Tallinna kandi mees oled siis võin tulla aidata paigaldada....mul peaks mõni relee ja juhtmeotsikud olemas olema
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 21 Sept 2008, 19:38
- Tsikkel: SPEED TRIPLE 955; XR600R
- Asukoht: Jüri
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Honda Transalp
Ma ootaks esmalt Soolo tulemuse ära, siis vaataks edasi. Must töö juba tehtud (Toide toodud otse akult ja lülitus ka paikas, kuid ilma süüte pealse lisalülituseta ehk häda pärast juba toimiv asi olemas) aga hakkas piinama, et mõni napsine naljamees või kesiganes võib head soovides seisval tsiklil rutskad küttesse panna ja mulle jätta tühja aku. Muidu jah pm Tallinna kandist ja kui muidu ei saa siis ühise nõuga vast lõpuks ikka
Re: Honda Transalp
See küll pole mingi raketiteadus.Ühe soojaga võiks ka vooluvõtmiseks mingi võimaluse tekitada-navi laadimiseks jne.
Re: Honda Transalp
Lülitus läbi süüte.
Ei viitsi pilti joonistada aga äkki saad aru.
Releesse tood akust + juhtme mis juba veetud ja nüüd releest edasi rutskade plussi.
Relee mähise ühe otsa paned miinusesse...lähimasse kohta raami külge massi näiteks. Ja relee mähise juhtsignaaliks võiks kasvõi parktule juhtmest võtta. Relee mähise toitevool on piisavalt väike, et ei tee sellele parktulele miskit.
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
Re: Honda Transalp
Tafka kirjutas:Lülitus läbi süüte.
Ei viitsi pilti joonistada aga äkki saad aru.
Releesse tood akust + juhtme mis juba veetud ja nüüd releest edasi rutskade plussi.
Relee mähise ühe otsa paned miinusesse...lähimasse kohta raami külge massi näiteks. Ja relee mähise juhtsignaaliks võiks kasvõi parktule juhtmest võtta. Relee mähise toitevool on piisavalt väike, et ei tee sellele parktulele miskit.
Hm.. Pigem vast nii: Algus õige. Releesse tood akust rutska soojenduse pinge ja releest edasi rutskasse. Relee lülituse (mitte rutska toite) tagasiring läheb miinusesse, sest toite miinus peaks idee poolest tulema rutskast. Ja relee mähise juhtsignaaliks, ehk relee rakendus rutska toite lülituseks tulebki sellest lisalülitist, mille sa rutska jaoks rattale paigutad. Kui sa tahad, et rutska lüliti toimiks vaid siis, kui ratas töötab, siis sa katkestadki lüliti süütelukuga. Muul juhul tekitad ringi pluss, lüliti, relee rakendusahel, raam. Vendi pealt pole mõtet lisa võtta, ka vent on suht viisakas koormus ja tehase kaabel pole väga suure varuga, meeter korralikku silikoonkattega kaablit maksab kopikaid
P.S. Suure teaduse asemel kannatab väga edukalt kasutada lenksu kotte käe kaitseks, st nad on lihtsalt paigaldatavad ja eemaldatavad ning teevad väga edukalt ära oma töö, ehk ei lase su kinnastel saada otsest kontakti välisõhuga rattaga liikumisel.
LC4 640
Re: Honda Transalp
QRX kirjutas:Hm.. Pigem vast nii: Algus õige. Releesse tood akust rutska soojenduse pinge ja releest edasi rutskasse. Relee lülituse (mitte rutska toite) tagasiring läheb miinusesse, sest toite miinus peaks idee poolest tulema rutskast. Ja relee mähise juhtsignaaliks, ehk relee rakendus rutska toite lülituseks tulebki sellest lisalülitist, mille sa rutska jaoks rattale paigutad. Kui sa tahad, et rutska lüliti toimiks vaid siis, kui ratas töötab, siis sa katkestadki lüliti süütelukuga. Muul juhul tekitad ringi pluss, lüliti, relee rakendusahel, raam. Vendi pealt pole mõtet lisa võtta, ka vent on suht viisakas koormus ja tehase kaabel pole väga suure varuga, meeter korralikku silikoonkattega kaablit maksab kopikaid
Mmmm ma hetkel päris kõigest ei saanudki nüüd aru. Mina enamasti olen harjunud ikkagi plussi läbi relee laskma nagu enamus asju tehtud.
Ma ei saa aru miks seda mingit lisa lülitit sinna vaja oleks panna? Minuarust piisaks täiesti kui releed juhid lihtsalt selle suvalise signaaliga(antud juhul parktuli). Relee lülitab siis rutska soojenduse lülitile plussi taha. Ja rutska soojenduse lülitil tõenäoliselt on niikuinii ka endal 2-3 asendit....Off-Hi-Low-Start.
Antud hetkel kui parktulega lülitad releed ja sellega siis toite rutska lülitile toimib ainult siis kui rattal süüde sees. Kui süüde väljas siis pargid ei põle ja ka relee ei rakendu.
Edit: Äkki sa mõtled siin hetkel seda, et rutskad ise lähevad massi? Rutskad on isoleeritud ikka nii, et rutskadest tuleb välja kaks soont..... Võibolla nendel atv rutska soojendus plaatidel läheb üks osa massi kohe?
Ja käekottidest alati maanteel sõites ei aita...LC4-ga mürades kindlasti piisab
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
Re: Honda Transalp
Tafka kirjutas:QRX kirjutas:Hm.. Pigem vast nii: Algus õige. Releesse tood akust rutska soojenduse pinge ja releest edasi rutskasse. Relee lülituse (mitte rutska toite) tagasiring läheb miinusesse, sest toite miinus peaks idee poolest tulema rutskast. Ja relee mähise juhtsignaaliks, ehk relee rakendus rutska toite lülituseks tulebki sellest lisalülitist, mille sa rutska jaoks rattale paigutad. Kui sa tahad, et rutska lüliti toimiks vaid siis, kui ratas töötab, siis sa katkestadki lüliti süütelukuga. Muul juhul tekitad ringi pluss, lüliti, relee rakendusahel, raam. Vendi pealt pole mõtet lisa võtta, ka vent on suht viisakas koormus ja tehase kaabel pole väga suure varuga, meeter korralikku silikoonkattega kaablit maksab kopikaid
Mmmm ma hetkel päris kõigest ei saanudki nüüd aru. Mina enamasti olen harjunud ikkagi plussi läbi relee laskma nagu enamus asju tehtud.
Ma ei saa aru miks seda mingit lisa lülitit sinna vaja oleks panna? Minuarust piisaks täiesti kui releed juhid lihtsalt selle suvalise signaaliga(antud juhul parktuli). Relee lülitab siis rutska soojenduse lülitile plussi taha. Ja rutska soojenduse lülitil tõenäoliselt on niikuinii ka endal 2-3 asendit....Off-Hi-Low-Start.
Antud hetkel kui parktulega lülitad releed ja sellega siis toite rutska lülitile toimib ainult siis kui rattal süüde sees. Kui süüde väljas siis pargid ei põle ja ka relee ei rakendu.
Ok, kõik õige, esmastes postides polnud mainitud rutskaga soojendusega kaasa tulevast 2-3 asendiga lülitist, pigem läks arutelu lahti "tahaks rakendada soojendust ja paneks relee läbi süüte" mille peale ma küsisingi, et kas plaanid sõita ka suvel (kus sellise lahenduse puhul oleks rutska soojendus olnud sisse lülitatud alati, kui ratta süüde rakendatud). Lüliti olemasolu puhul on viisid teda ühendada mitmeid, näiteks rakendada läbi parktule. Mina mõtlen natuke teisiti, kuna minu rattal töötav mootor ei tähenda automaatselt põlevaid tulesid, kaasa arvatud parktulesid. Pigem soovitan lenksukotte, täidavad rohkem oma eesmärki, hoides eemal välisõhku. Rutskasoojendi siiski üritab su peopesa põlema panna.
LC4 640
Re: Honda Transalp
Edit: Äkki sa mõtled siin hetkel seda, et rutskad ise lähevad massi? Rutskad on isoleeritud ikka nii, et rutskadest tuleb välja kaks soont..... Võibolla nendel atv rutska soojendus plaatidel läheb üks osa massi kohe?
Ja käekottidest alati maanteel sõites ei aita...LC4-ga mürades kindlasti piisab
Minu kogemus kopteriga oli see, et rutskasoojenduse massi ots meenutas vaskset keelt, mis paigaldati rutska kinnituse ja lenksu vahele. Ja kopteriga maanteel lennates ma pigem tundsin puudust kotilaadsest kattest, mis oleks hoidnud eemal välisõhku, st minul rutska soojendus ei täitnud oma eesmärki, ikkagi oleks pidanud olema mingit sorti tuule takistaja käte(kinnaste) jahtumise vältimiseks
LC4 640
Re: Honda Transalp
Ok läheb juba väga off topicuks aga jah lenksu kotid on tõesti head asjad...on endalgi olemas....aga kui seal sees on ka rutska soojendus...see on veel parem
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
Re: Honda Transalp
Tafka kirjutas:Ok läheb juba väga off topicuks aga jah lenksu kotid on tõesti head asjad...on endalgi olemas....aga kui seal sees on ka rutska soojendus...see on veel parem
Läheb jah pigem "kellele ema, kellele tütar" teemaks.
LC4 640
Re: Honda Transalp
Tere.Tegin täna asja valmis. Aku pluss kaitsmesse ,edasi releesse,juhtimine oligi kõige mugavam võtta parktule alt ja tunni ajaga kõik töötas.Tänud Tafkale hea mõtte eest.
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 21 Sept 2008, 19:38
- Tsikkel: SPEED TRIPLE 955; XR600R
- Asukoht: Jüri
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Honda Transalp
Ma ei ole veel torkima jõudnud, aga elav diskussioon andis mullegi asjast selge pildi. tnx
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda Transalp
Äkki keegi oskab öelda, palju võiks maksma minna 89 a. Transalpi mootori kap.remont. Jupid + töö.
Re: Honda Transalp
Kõik sõltub kulumisastmest. Mõned hinnad möödunud suvest: raamsaale 350 tk.,kepsusaale panin Civicu omad 240 kr. kmpl.(2 ringi on mul veel riiulis kui vaja) ,kolb 2200 kr tk.(esimesest ettejuhtuvast poest sain hinna aga tõsisemalt ei tegelenud) ,käigukasti veetav võll 2200 kr.,tihendikomplekt 1500 kr.Käsitöö sai kõik ise ja sõprade abiga tehtud ja mingeid väiksemaid kulusid (voolikud ,filtrid jne.)ei viitsinud arvestada.Joone alla sai lõpuks üle 7K ,kolvid jäidki ostmata.Kliendile teenusena tehes oleks numbrid ilmselt oluliselt teised. Aega kulus möödunud SUVEL poolteist kuud erinevate tellimuste ootamise tõttu.Väga polnud aega tegeleda ka.
Re: Honda Transalp
89a aasta mootori hinnad mõnede juppide kohapealt isegi odavam kui alates 90a. Alates 90 tuli tsipa "uuendatud" mootor.
kuni 89a mootorile näiteks oli B-varuosa kolvirõngaid saada vabalt aga alates 90a näiteks b-varuosana mina ei leidnud.
Hetkel sellepärast polegi rõngaid vahetanud, et natukene soolased hinnad minu jaoks.
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 226 korda
Re: Honda Transalp
Palju need kolvirõngad maksavad,et kalliks pead?VTR-ile maksavad umbes 600 per kolb.Norm hind mu meelest.Klappe ei viitsi hästi osta nood maksavad mega.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda Transalp
Rõngad maksavad 21000.-, klapisääred 6125.-, plokikaane tihendid 2430.-, klapikambrikaane tihendid 2250.-, kolb maksab 1150tk. Endal praegu jupid tellimisel ja mootor lahti. Kui saan osad kätte, oskan täpsemalt öelda, kui palju maksis. Tööraha on u. 1500.-, kuna võtsin mootori ise maha. Saaled jms. on OK. Ratas on 1990 a.
Re: Honda Transalp
Tihendikomplekt on alati selliste tööde puhul kavalam võtta kuna sisaldab peale suurte tihendite ka hulga O-ringe ja vaskasid mille ükshaaval hankimiseks läheb päris palju pappi.Ära unusta ka väljalaske tihendeid tellida,vanad on tavaliselt omadega otsas.kui sul on uuema variandi mootor millel õlikanal silindris sees(päris vanal jookseb õlitoru eraldi silindripeasse) siis vaheta kindlasti ka silindrialune tihend,seal peaks olema õhuke plekk vist.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda Transalp
tuleb ka mootor käsile võtta,suvel plaan kaugele sõita ,ei viitsi bena ja õli vaheldumisi tankida
Re: Honda Transalp
Kolvirõngad siis kui mina uurisin oli 720-750 per kolv vist...see oli bikeworldi ajal.
Ise lükkan nüüd teist aastat rõngaste vahetust edasi....aga noh 5000km suvel reisil pidas vastu samuti ka ironbutti kevadel....kuigi nende reiside ajal oli juba surve silindris lubatust tsipa madalam....õli võtab mul natukene rohkem kui vaja aga seda kiirustel üle 100km.
Bensiini kulu suurenemist veel pole täheldanud.....küll aga alates Poolast vähenes(keskmine kulu u1L vähem sajale kui eestis)...rääkige veel, et baltikumis pole kehv bensiin
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Honda Transalp
Kas keegi on Transalpil termostaati vahetanud? Minu tsikkel jahedama ilmaga soojaks ei läinud. Juppe soovitaks nüüd osta Catweesist, seal on vist ikkagi natuke odavam, kui mujal.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.