Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
ants01 kirjutas:Brake cleaner'i põhiline koostisosa on atsetoon!
Ise teate, kas kasutate või mitteEdu
Atsetoon sööb jah need kummitihendid ära. Ise olen siiamaani oma O- ring ketil kasutanud bensiini ja hambaharja .
Varsti läheb scottoiler peale ja siis pole vaja enam ketipuhastusega tegeleda
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
ants01 kirjutas:Brake cleaner'i põhiline koostisosa on atsetoon!
Ise teate, kas kasutate või mitteIse kasutan seda http://motokaup.ee/product_info.php?cPa ... ts_id=1298 ,mis on tõsiselt hea toode.
Edu
Lora WÜRTH-i oma on näiteks mingi eetrisarnase asja põhjal.Võib vabalt puhastada värvitud pindu, ka nitroga värvitud.Ei mingit lahustamist, mida ei saa öelda atsetooni kohta.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
ma vabandan kui eksin aga minuarust ütles Ramos Ülo ykskord, et kõike saab puhastada carb cleaneriga aga seesinane louises müüdav ketipuhastusvedelik on tõesti odav. ma ise kasutan seda koos Kettenmaxi puhastajaga.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
minuarust ütles Ramos Ülo ykskord, et kõike saab puhastada carb cleaneriga
Ju tal oli siis üleolev ja ülevoolav tuju (loodetavasti). Carb Cleaner paraku märgatavalt kangema koostisega kui näit Brake Cleaner. Seega kummirõngastega keti kallale ma küll ei kipuks. See ei ole vahend sinna kanti minekuks. Kui keegi otsib odavat ja ülitõhusat puhastusvahendit, siis võite ju puhast atsetooni osta - toime missugune ja hinda nagu poleksi võrreldes spetsvahenditega. Tagajärgedega on ju aega hiljem tegeleda See siis rohkem tögamiseks - igaks asjaks ikka omad vahendid.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Keti hooldus ja eluiga
mõelge, palju te keti eluea jookul keemiale kulutate ja palju sellest umbes keti eluiga pikeneb.
Mitmed usa harrastajad kasutavad keti pesemiseks ja õlitamiseks wd40. Ilmselt siis vahetavad tihedamini ka.
-
- Postitusi: 65
- Liitunud: 01 Aug 2008, 22:42
- Tsikkel: Zephyr 1100
- Asukoht: Vääna-Jõesuu, Jokela
Re: Keti hooldus ja eluiga
mitte ammu soetasin kapiotsa VALVOLINE HPL PTFE toote
pole veel kasutada jõudnud kuid tootekirjeldus tundub olema ok
http://www.autokeemia.ee/?go=tooted&cat_id=7#p70
Tere
Mina kasutan sedasama keti määrdena. Arutelu käigus ei saagi aru kas see on ketimääre või ketipuhastusvahend. Vähemalt kasutusjuhend ütleb et määre.
Tänud
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Oi sõbrad, carb cleanerit ärge tihenditega keti puhastamisel küll kasutage. See on kummi suhtes jõhker kraam. Kasutasin seda edukalt oma vana tsikliloksu bensukraani kummiosade taastamisel (olid teised jäigaks ja hapraks läinud - seega polnud just palju kaotada). Sain korda, aga AINULT tänu sellele, et oli oidu näpuga pidevalt katsuda, et "kuda on". See kraam lahustab ka bensiinikindlat kummi, st õigeaegne väljavõtmine tegi nad pehmeks, kusjuures viimased 3 aastat korras, minu üllatuseks. Aga jäta see kraam pooleks tunniks ja sul polegi enam midagi välja õngitseda - proovisin mingi vana tihendiga, see oli nagu marmelaad ja jäi näppude külge.
Seega - tungivalt ei soovita ketile.
Ise olen kasutanud ketipuhastus-sprayd ja minu meelest kärab see küll. Ega ma teda tegelikult tihti puhastagi. Ta mul küll vanaaegne bike-taoline, aga kruusa peal ikka käin ka. Seetõttu kasutan off-road õli. Soovitan teistelegi - kui sodi tuleb ketile, see ei nakku vaid lendab üldjuhul koos õlijääkidega minema ja kett on suht puhas. Tuleb lihtsalt silm peal hoida ja ketti õlitada, aga see võtab sel juhul ka vaid 2 minutit.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma tundun vist erand olema, kes spetsiaal ketiõli ei kasuta, valvoline durablend 4T 10w-40, pintsel, ratas puki otsas tööle, käik sisse ja taguratas veerema, ja muudkui lisad õli hammaka juurest ketile seni kuni terve kett sellest nõretab, siis võtad kuiva lapi ja pühid üleliigse maha, et päris tilkuma ei jääks, ja nii peale igat tõsisemat sõidukorda vees/mudas/pori sees ja peale pikemaid asvaldiretki, midagi kinni küll keti külge ei võta ja pidevalt puhas.1L potskuga saab terve hooaeg õlitatud, spets ketiõlid on samas külmaks jätnud.
Antud tihenditeta D.I.D 428 H kett sõitnud 2500 km ja selle jooksul näinud pea kõike, pingutama pidanud kuskil 6 mm kui ketipingutite asukoha järgi hinnata, mis on minu meelest päris hea näitaja.
Ärge nüüd päris näkku lööge sellise arvamuse peale
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei ole sa ainus. Mootorist läbikäinud mootoriõli käib minulgi tihti määrimiseks... aerosool määret on mugavam kaasas lihtsalt vedada. Pesnud ma ketti ei ole ja ega eriti hoolsalt jälginud ole. Mida ketiga teha ei tasu on liiga pingule pingutamine, lasen pigem veidi lõdvema ketiga ja paksult määrdesena. Ketivahetus oli ca 25000 km tagasi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Küsimus (vist rumal)
Toodi saksast RK kett. Kas hea????

Re: Keti hooldus ja eluiga
mõmm kirjutas:Küsimus (vist rumal)
Toodi saksast RK kett. Kas hea????
Sinu küsimusele on võimatu vastata.
RK
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mõlgutan, et millist automaatset ketiõlitussüsteemi valida. Pakutakse igasugust, küll elektroonikaga ja ilma. Oskate midagi soovitada, et mis on lihtne paigaldada ja muretu kasutada? Kellegi vahest on positiivseid kogemusi mingi konkreetse tootega. Või on kellegi suisa pakkuda. (F800GS rattaks)
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Scottoileriga vähemalt ämbrisse ei astu - seda on ennast nii ära tõestanud.
Ise tahaks (vahepeal isegi motodepoos müüdi) aga Pro-Oilerit http://www.pro-oiler.com/
Ei sõltu vaakumist, seega mingeid voolikuid jätkama ei pea, lihtsam regullida.
Eelmine kett kestis, kasutades igasuguseid erinevaid õlisid ja määrdeid - 20 000km. Pesin umbes iga 5000km tagant spets ketipesuvahendiga. Tegemist oli siis esimese ketiga sellel rattal, pull oli veel see, et esimesed 15000km ma ei pidanud kordagi pingutama ja siis viimased 5000 pidi iga natukese aja tagant peale keerama.
Praegu uus kett on paar tuhat ainult sõitnud ja 2 korda olen pidanud juba pingutama. Ei teagi, millest see tingitud on.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei ole kunagi pesnud ketti
määrin würthi H2000 määrdega iga ca 400-600km
kett läbi sõitnud ligi 9000 ja väga heas korras
Pingutanud 1 kord,aga eks kõik kinni ka sõidustiili taga
Eelmise vana ketiga piisas paarist kiirendusest ,et keti üks koht välja veniks
ja hirmsat häält tegema hakkas.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
Re: Keti hooldus ja eluiga
Bladyhell kirjutas:Mõlgutan, et millist automaatset ketiõlitussüsteemi valida. Pakutakse igasugust, küll elektroonikaga ja ilma. Oskate midagi soovitada, et mis on lihtne paigaldada ja muretu kasutada? Kellegi vahest on positiivseid kogemusi mingi konkreetse tootega. Või on kellegi suisa pakkuda. (F800GS rattaks)
MUL HELSINGIST MESSILT OSTETUD,SAKSA TOODE.www.cls200.de
Re: Keti hooldus ja eluiga
Leidsin, et on saadaval Acumen ketiõlitaja, USA eBay hind ca 100eur + transa + km, saksa eBay 175 + transa.
Piipz, oled uurinud, kas see on Pro-Oileriga võrreldav?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Piipz kirjutas:Scottoileriga vähemalt ämbrisse ei astu - seda on ennast nii ära tõestanud.
Ise tahaks (vahepeal isegi motodepoos müüdi) aga Pro-Oilerit http://www.pro-oiler.com/
Ei sõltu vaakumist, seega mingeid voolikuid jätkama ei pea, lihtsam regullida.Eelmine kett kestis, kasutades igasuguseid erinevaid õlisid ja määrdeid - 20 000km. Pesin umbes iga 5000km tagant spets ketipesuvahendiga. Tegemist oli siis esimese ketiga sellel rattal, pull oli veel see, et esimesed 15000km ma ei pidanud kordagi pingutama ja siis viimased 5000 pidi iga natukese aja tagant peale keerama.
Praegu uus kett on paar tuhat ainult sõitnud ja 2 korda olen pidanud juba pingutama. Ei teagi, millest see tingitud on.
Louisis oli ka miskit samalaadset - http://www.louis.de/_30f5d1472c374b233d ... &anzeige=0.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Piipz kirjutas:Scottoileriga vähemalt ämbrisse ei astu - seda on ennast nii ära tõestanud.
Ise tahaks (vahepeal isegi motodepoos müüdi) aga Pro-Oilerit http://www.pro-oiler.com/
Ei sõltu vaakumist, seega mingeid voolikuid jätkama ei pea, lihtsam regullida.Eelmine kett kestis, kasutades igasuguseid erinevaid õlisid ja määrdeid - 20 000km. Pesin umbes iga 5000km tagant spets ketipesuvahendiga. Tegemist oli siis esimese ketiga sellel rattal, pull oli veel see, et esimesed 15000km ma ei pidanud kordagi pingutama ja siis viimased 5000 pidi iga natukese aja tagant peale keerama.
Praegu uus kett on paar tuhat ainult sõitnud ja 2 korda olen pidanud juba pingutama. Ei teagi, millest see tingitud on.
umbes 37000km tagasi sai CBR1000F uue DID keti koos hammasratastega. Selle aja jooksul olen ketti pingutanud vist 3 korda lõtku siis niipalju väiksemaks et ei koliseks. Pesnud ei ole ketti KUNAGI, tsiklitki pesen 2 korda aastas. Määrinud olen seda ketti nii Castroli ketivahaga kui ka päris pika aja jooksul vana mootoriõliga. Ainuke asi mis ma len jälginud on, et kett oleks ikka enamvähem õline pidevalt. Praegu veel see ketikomplekt kiire väsimuse märke ei ilmuta niiet 40t km peaks kindlasti täis saama.. prognoosiks pigem 55t km kanti.
Eelmise ratta keti rikkusin ilmselt ära just liigse pingutamisega. Nüüd sõidan pigem veidi lõdva kui pingul ketiga.
-
- Postitusi: 29
- Liitunud: 28 Veebr 2009, 20:03
- Asukoht: Tallinn
Re: Keti hooldus ja eluiga
Sai omale soetatud uus X-ring kett mlle kõik võimalikud lülid on miskit valge määrdega sissemääritud ja ketirõngad on suht kinni.
Kas ja millega peaks ketti enne ekspluatatsiooni puhastama? Või on tehases määritud kett kohe kasutamisvalmis?
-
- Postitusi: 29
- Liitunud: 28 Veebr 2009, 20:03
- Asukoht: Tallinn
Re: Keti hooldus ja eluiga
overboost kirjutas:Tehasemääret maha ei pea ajama, kett peale ja anna kuuma.
Krt keti rullid on päris kinni, niiet näpuga on neid suht raske ringi ajada ja see mõjutab kindlasti veeretegurit. Ja ega see hammakatele ka vist kõige parem ei ole.
Kas kellelgi on veel sarnaseid kogemusi??
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
No nii... aastad on möödunud ja mind laisaks teinud ning nüüd otsin minagi oma matkarelvale automaatset ketiõlitussüsteemi.
Mujalt foorumist jäi selline silma http://www.tutorochainoiler.com/ hind hea! autonoomne süsteem (ei vaja vaakumit), lihtne(ei vaja kvantfüüsiku aju,et paigaldada).
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1415.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
Miinused..? ehk on mul midagi vähele jätnud?
Ning üks variant veel - kasutada tilgutit - link kah
http://www.xtz750.com/index.php/super-t ... 05c6f8bfd7
Paluks siis mõlema variandi kohta arvamust.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Enne algavat hooaega oleks hea ilmselt räpane kett ära ka puhastada. Kas X-ring ketti võib nii puhastada, et võtan lülist lahti, kerin rulli ja panen kuhugi ämbri põhja ja bensiini peale ja siis solgutan?
Teine küsimus, et tavaline ketiõli kaob häirivalt kähku keti pealt ära, mis püsiks kauem peal, vaha? Tohib panna ainult vaha?
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kuskilt siitsamast foorumist lugesin, et see automaatne ketiõlitaja + kruusateed ei käi kokku, kellelgi oli värske kett selle nahka läinud. Teoorias jääb õlile tolm,liiv ja muud sodi külge ning kulutab seega kiiremini - kommentaare?
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Piipz kirjutas:Praegu uus kett on paar tuhat ainult sõitnud ja 2 korda olen pidanud juba pingutama. Ei teagi, millest see tingitud on.
kiige puksid korras?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kette on kolme erineva tugevusastmega. Oma kogemusest võin öelda, et sitkem kett kestab kauem, vajab ainult piisavat õlitust ja regulli tunduvalt harvem. Jätsin mainimata igasugused O ja X ringid, see on juba keti vaba liikumise teema.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Regula kirjutas:Enne algavat hooaega oleks hea ilmselt räpane kett ära ka puhastada. Kas X-ring ketti võib nii puhastada, et võtan lülist lahti, kerin rulli ja panen kuhugi ämbri põhja ja bensiini peale ja siis solgutan?
Teine küsimus, et tavaline ketiõli kaob häirivalt kähku keti pealt ära, mis püsiks kauem peal, vaha? Tohib panna ainult vaha?
Kui kiire on häirivalt kähku?
Minu kogemus selle vaha/vahuga on küll negatiivne. Võtab igasuguse tolmu ja sita külge, ning pestes maha ei tule.
Kasutan mingi Valvoline ketiõli, selline kollakas, õlitan ketti korralikult peale igat tankimist, ja siiamaani olen uut ketti korra või kaks pingutanud, sõidetud ca 4000km.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
HusabergHooligaN kirjutas:No nii... aastad on möödunud ja mind laisaks teinud ning nüüd otsin minagi oma matkarelvale automaatset ketiõlitussüsteemi.
Mujalt foorumist jäi selline silma http://www.tutorochainoiler.com/ hind hea! autonoomne süsteem (ei vaja vaakumit), lihtne(ei vaja kvantfüüsiku aju,et paigaldada).
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1415.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
Miinused..? ehk on mul midagi vähele jätnud?
Saad täpselt seda, mille eest maksad. Miinus on see, et nagu on automaatõilitaja, aga samas päriselt ikka ei ole ka. Kui tahad head asja, võta scottoiler. Kui tahad tõeliselt head asja, võta pro-oiler. Hinnad on neil muidugi ka vastavad. Tunnistan ausalt, et pro-olierit olen ainult käes keerutanud, scottoilerit pole oma silmaga näinudki. See on lihtsalt minu arvamus tuginedes tootjate kirjeldusele seadme tööpõhimõtte kohta.
Oma rattal on viis hooaega olnud peal isetehtud ketiõlitaja. Esimesel hooajal oli säästuvariant, praegu on sisuliselt pro-oileri analoog. Loeb ratta pöördeid ja vastavalt läbisõidule pumpab õli ketile. Kett on seesama DID, mis oli ostes rattal peal. Praegu veel kestab, palju ta enne mind sõitnud oli, ei tea. Minu käes on sõitnud ca 40 kkm. Keti hooldus minu puhul piirdub iga 3 kkm tagant ketiõli lisamisega ja vajadusel keti pingutamisega. Kõik. Igasugused tankimisel määrimised ja keti pesemised on minu jaoks täiesti võõras teema. Tõsi, mul on sport-touring ratas ja sõidan ilmselt üle 95% asfaldil. Seega kruusateel sõitmise kohta igaks juhuks väga sõna ei võta. Nii palju, kui ma oma rattaga olen kruusale sattunud, pole mingit probleemi olnud. Õlina kasutan tavalist mootoriõli. Kiige, velg, ketikaitse jne on küll pidevalt õlised, aga ma pole pühapäeviti ilusa ilmaga sõitja, seega mind see ei häiri.
Põhilised puudused TUTORO ketiõlitajal on minu silmis sellised:
1) Sa pead iga sõidu alguses kraani avama ja lõpus sulgema. Sellega kaob pool automaatõlitaja võlust.
2) Kogu aeg tilgub ühtviisi - nii maanteel kui ummikus, nii kuiva kui märja ilmaga, nii asfaldil kui kruusal.
3) Tegelikult päris kogu aeg ei tilgu ka ühtviisi - vabavooluga süsteemil sõltub tilkumise kiirus olulisel määral temperatuurist, täpsemini õli viskoossusest.
Samas võrreldes käsitsi õlitamisega on kahtlemata eeliseks see, et kett on pidevalt õlitatud. Seda siis eeldusel, et iga kord sõitma minnes on meeles kraan avada ja et ta on ka sõltuvalt sõiduoludest piisavalt avatud. Parem pigem veidi rohkem õlitada kui vähem, samas kui liialt uputada, siis võib juhtuda, et määrib ka rehvi hästi ära ja see ilmselt ei tule kallutamisel just kasuks.
Väike valik ketiõlitajaid:
http://www.chainoiler.co.uk/
http://www.scottoiler.com/
http://www.hawkeoiler.com/
http://www.alpentourer.com/accessories/ ... oiler.html
http://www.pro-oiler.com/
EDIT: Mu eelnev jutt tugines põhiliselt 5-aasta vanustele teadmistele. Uurisin erinevaid ketiõlitajaid päris põhjalikult, kui enda oma ehitasin. Vahepeal on aeg edasi läinud ja mõningaid uusi tegijaid ilmunud (tõsi küll, hämmastavalt vähe). Sel samal leheküljel mainitutest CLS200 ei tundu väga asjalik. Sama hinna eest pro-oiler on kindlasti parem. Acumen CL10 tundub küll olevat pro-oileriga võrreldav nii funktsionaalsuselt kui hinnalt. Scottoiler eSystem tundub ka päris põnev asi olevat ja kõrvaldab paar vana süsteemi puudust. Kaubandusliku välimuse poolest jätab ta samuti kõige professionaalsema mulje, samas ka hinna poolest on ta kõige kallim.
Regula kirjutas:Enne algavat hooaega oleks hea ilmselt räpane kett ära ka puhastada. Kas X-ring ketti võib nii puhastada, et võtan lülist lahti, kerin rulli ja panen kuhugi ämbri põhja ja bensiini peale ja siis solgutan?
Mina nii ei teeks. Teatavasti kumm ja bensiin ei ole suured sõbrad. Ma ei tea, mis materjalist täpsemalt need X-ring keti tihendid tehtud on, aga mina küll ei julgeks neid bensiini sisse ligunema panna.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Aga millega siis seda solgutada võiks?
Raptile, võib-olla olen mingit saasta õli ka kasutanud, proovin mingit korralikumat siis, sest kui see vaha tõesti seda saasta kogub, siis seda ma küll ei soovi
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.