Tagarattal sõit,
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 30 korda
To: Regula.
Õpi kõigepealt jalgrattaga tagarattal sõitmine ära, siis saad õige tunnetuse kätte. Ja õpi korralikult piduriga sõitama, st: kui üle hakkab minema, siis vajuta õrnalt pidurit.
Ise sõitsin varem koguaeg jalgrattaga tagarattal ja nüüd tsikliga. Tsikliga pole üle tõmmanud (ptui ptui ptui üle vasaku õla, kiiver peas) aga veloga on seda ikka korduvalt ette tulnud.
Samas ei nimetaks ma ennast perfektseks tagarattal sõitjaks, aga käiguvahetus tagarattal on selge ja punkti hoidmine ka enamvähem. Vahemaad jäävad kuskile saja - paarisaja meetri juurde.
Jõudu
Holger.
Kõik sõltub sinust enesest. Netis on videosid kuidas samm-sammult wheelie ära õppida. Üldiselt soovitatakse alustada lihtsalt esimese käiguga punni põhja vajutamisega niikaua kuni ratas üles kerkib. Seda juhul kui ratas selleks muidugi võimeline on. 100% ei saa kindel küll kuidaigi olla. Asja peab võtma kaine mõistusega ja rahulikult ning harjutamiseks tuleb leida piisavalt turvaline koht, kus ei ole palju liiklust ja ei ole millegile pihta sõita. Siis kui juba asi natukene käppas on ei tohi minna huljaks iga nurgal tagarattal sõitmisega (õppisin läbi enda lolluse). Tüüpiline viga on wheelitada kõht vastu paaki ja käed koos. Kui nii wheelietada peab ratta väga kõrgele tõstma, et tasakaalupunkti leida ja ülekäimine on palju lihtsam. Lisaks pole kõverdatud kätega võimalik keha raskusega raskuskeset muuta. Alusta siis lihtsalt rutska põhja keeramisega. Alguses ehmud ja lased rutska lahti ning esiratas kukub maha. Hiljem harjud sellega ja lased igal korral natukene kõrgemale/pikemalt. Eesmärk on saada gaasitunnetus nii selgeks, et suudad enamvähem konstantse kiiruse juures esiratast maast lahti hoida.
Tips kirjutas:Üldiselt soovitatakse alustada lihtsalt esimese käiguga punni põhja vajutamisega niikaua kuni ratas üles kerkib. Alusta siis lihtsalt rutska põhja keeramisega.
No päris nii see asi ka ikka ei käi ju, et kohe gaas põhja
Muidugi oleneb ka rattast.

Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
-PitBull- kirjutas:
No päris nii see asi ka ikka ei käi ju, et kohe gaas põhja
Muidugi oleneb ka rattast.
Selle all pidasin silmas kiirendamist. Kiirendades tuleb kõige sujuvamalt ratas üles. Muidugi ei tohi magama jääda aga harjutamiseks sobib see kindalt paremini kui igasugune gaasiga põhja/maha/põhja või siduri libistamine.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Power wheeliet peetakse siiski kõige riskantsemaks viisiks õppida.Kui ratas on piisavalt suutlik, siis vaikselt nina kergitada gaasi ja esivedrustuse koosmänguga on mõistlik, aga seda selleks, et saada kätte gaasitunnetuse.Niisama rull põhja keerata ja oodata, mis juhtub, ei tasu.Kibedamadki sõitjad on nii oma rattad banaaniks sõitnud
EDIT: Kuid siiski tasuks ka vahet teha, mis rattaga wheeliet plaanitakse teha - sportbike või enduro/SM.Ka suutlikel sportbaikidel on erinevad mootori karakteristikad - mõni suudab madalalt ja üllatustevabalt end üles vinnata, mõnel aga toimub alguses emotsioonitult ja siis tuleb litter, mis lennutab su üles nii, et sa ei jõua märgata isegi tagapidurit vajutada.Endurod ja SM'id veavad juba madalalt ning minu vaatlustel on nende ülesminek etteaimatavam
Tips kirjutas:Siin siis üks õpetus sportbikede kohta, mis võib aidata.
http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk
bash kirjutas:Habanero kirjutas:Väga asjalik video. Head harjutamist:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466150 miljonit korda läbi käinud siit
kustutada see post
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: 09 Dets 2007, 18:12
- Tsikkel: Suzuky GSX600F
Mina olen kuu aea õppinud, alguses ma harjutasin koha pealt jalad maas siduriga.(mul on 125cc hiina dirtbike) Ei kukkunud kordagi.
Siis tõstsin karbussi nõela ja hakkasin ilma sidurita tõmbama-nii peaks vist hakkama kohe tegema, see lihtsam viis. -tõmbasin paar korda yle, midagi ei juhtunud tsiklil, siis tuli loll mõte proovida siduriga uuesti ja põmm yle kaela tagaporigas küljest:D. Õnneks tegin seda põllul ja murdus aind porikas, asfaldil oleks ka sumpa kadunud arvatavasti.
ei tohi kohe alguses liiga juleks minna !
-
Teema algataja
(Lisan siia oma kunagise postituse samal teemal teisest kohast.) Algajana tagarattal sõitmist olen nüüd 1 hooaja vaikselt proovinud ja kuna tegemist Bandit 600 millel 57 kw siis ainult gaas põhja keerates see ratas esiotsa ei kergita, vaid vajab natuke rohkem mängimist. Alustasin ma siduriga, kus vaiksel veeremisel tõmbasin siduri u. veerandi peale, lisasin gaasi ja lasin seejärel siduri jälle sujuvalt lahti. Selle meetodiga saab ka esiratta üles, aga minu jaoks ei ole see nii kindel. Kindlam oli ikkagi ainult gaasiga mängides, ehk umbes 6-7 tuhande pealt (vääne kõige tugevam) keerad gaasi maha ja siis jälle põhja, sealjuures ei tasu oodata liiga kaua gaas maas, sest vastasel korral esiots ei tõuse eriti. Kiirelt maha ja kiirelt peale. Esimest korda ainult gaasiga mängides korralikult esiratta üles saades oli selge miks kogu aeg räägitakse õppevideodes, et kõigepealt õppida selgeks gaasiga esiratta tõstmise ja seejärel siduriga esiratta tõstmine. Ainult gaasiga esiratta tõstmine oli minu jaoks palju kindlam, lihtsam ja turvalisem.
See siin oli minu arvamus minu kogemuste põhjal, kui rattas ei ole nii võimas, et ainult gaasi keerates esiots tõuseb nagu tonnised sportbiked.
NB! Ei soovi tagasisidena mittesobivaid kommentaare.
Lauri23 kirjutas:No puhta gaasiga su rs vaevalt tagarattale läheb. Ise olen siduriga proovinud mitu korda väikse hoo pealt aga jääb jõudu vist liiga väheks. Kuskil 30cm olen üles saanud ainult.
Esimesed 30cm ongi just kõige raskemad. Kui saad nii palju, on võimalik ka täiesti üles tõsta.
Väga palju lihtsustab tagarattale tõstmist ka korralikult õlitatud kett, äsja vahetatud mootoriõli, timmitud karpad, tühjem kütusepaak .. - loetelu jätkub lõputult kõikvõimalike tõmmet parendavate toimingutega, kuid mainitud asjad võiks esmakorras üle vaadata.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.