25kw piiraja ja ARK
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 15 Juul 2003, 22:28
- Tsikkel: Triumph Sprint ST 1050 (2008)
- Asukoht: Tallinn (QTH:KO29HJ)
See "või" teises kohas tekitab veel suurema segaduse:
Teine punkt lubab sõita 30 kW, 0,15 kW/kg tsikliga 18aastaselt, kolmas 21aastaselt.Juhi vanuse alammäär
Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas (kuni 125cc või 11kw)
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg
3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg
ATGATT, but not invincible
Kuidas nii? ...Teine punkt ütleb, et erivõimsus EI ületa, kolmas ületab.Telempe kirjutas:See "või" teises kohas tekitab veel suurema segaduse:
Teine punkt lubab sõita 30 kW, 0,15 kW/kg tsikliga 18aastaselt, kolmas 21aastaselt.Juhi vanuse alammäär
Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas (kuni 125cc või 11kw)
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg
3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg
Kawasaki Z-fighter
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Õnnekas kaitseb oma seisukohta:Erci kirjutas:Õnnekas paned siiski puuse
1) suhtlesin Tartu ARK-ga, nende seisuoht oli , et kunagi ei tohi olla A2 tsikkel võimsam kui 25 kw. Enamgi veel, eksamineerimise juhendis ei nähagi ette mingit erivõimsuse juttu, 25 kw ja kõik.
2)Tartu liikluspolitsei seisukoht samuti näeb ette, et A2 ei tohi mingil juhul olla üle 25 kw, erivõimsus ikka piiramaks väikseid ja võimsaid tsikkleid.
3) ülevaatuspunktil jumala poogen, nemad lähtuvad ARK andmetest.
Mulle õpetati kunagi autokoolis, et LE täitmist Eesti teedel kontrollib ainult EV politsei. Seega, mis ARK-il üldse asjaga pistmist?
Loogikat (näiteks Boole'i oma) kasutades peab VÕI-lause tõesuse jaoks olema üks kahest tingimusest tõene. Ja kohtu-keissi puhul ma ennatlikku seisukohta ei võtaks.
Muideks, Telempe pani hästi tähele, et teine ja kolmas punkt osaliselt kattuvad. Sama nali tekiks näiteks 20KW ja 0,17KW/Kg ratta puhul.
Kui nüüd vaadata erivõimsust 0,16 KW/kg kohta, siis on tänapäeva mõistes tegemist ikka suhteliselt lahjade tsiklitega. Mul 70 aastate masinad on täpselt selle piiri peal (nt. 187 Kg ja 31 KW). Selle rattaga jõuan linna vahel enam-vähem autodega sammu pidada ...
Kergetest-ülivõimsatest tsiklitest on ikka jutt väga kaugel.
P.S. Kusjuures, ma ei ole siiamaani aru saanud, kuidas ARK sai 44 (DIN) hobujõust arvutada 31 KW. Tagurpidi arvutades saan ainult 42 HJ ...
Loogikat (näiteks Boole'i oma) kasutades peab VÕI-lause tõesuse jaoks olema üks kahest tingimusest tõene. Ja kohtu-keissi puhul ma ennatlikku seisukohta ei võtaks.
Muideks, Telempe pani hästi tähele, et teine ja kolmas punkt osaliselt kattuvad. Sama nali tekiks näiteks 20KW ja 0,17KW/Kg ratta puhul.
Kui nüüd vaadata erivõimsust 0,16 KW/kg kohta, siis on tänapäeva mõistes tegemist ikka suhteliselt lahjade tsiklitega. Mul 70 aastate masinad on täpselt selle piiri peal (nt. 187 Kg ja 31 KW). Selle rattaga jõuan linna vahel enam-vähem autodega sammu pidada ...
Kergetest-ülivõimsatest tsiklitest on ikka jutt väga kaugel.
P.S. Kusjuures, ma ei ole siiamaani aru saanud, kuidas ARK sai 44 (DIN) hobujõust arvutada 31 KW. Tagurpidi arvutades saan ainult 42 HJ ...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
faithinchaos, olen jah käinud autokoolis tsikli lube tegemas, aastal 1982
Siis oli lihtsalt A ja 16-aastaselt kõlbas Jawaga sõita küll. Aga tänapäeval ei pea ometi autokooli pöörduma, et teada saada, kuidas on. Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.

Siis oli lihtsalt A ja 16-aastaselt kõlbas Jawaga sõita küll. Aga tänapäeval ei pea ometi autokooli pöörduma, et teada saada, kuidas on. Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Olukord on selline, et meil on lihtsalt üks persses seadus, mille sõnastusest hoolimata tõlgendatakse teda just nii, nagu ametnikule meeldib. Kui ma ütlen et mulle meeldib blond või punapea, ei tähenda see, et naine peab olema korraga blond ja punapea.Tsikkelröövel kirjutas:Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Tahab keegi väita, et minu loogika on vale? Õnnekas?
Edit: see "seaduse mõte" oleks täiesti adekvaatselt kirja pandud, kui lauses "18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg" asendada sõna "või" sõnaga "ja".
Siis võiks selle kolmanda punkti lihtsalt sõnastada nii, et sel juhul piiranguid võimsusele ei ole.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Sinu loogika meeldib mulle väga!scryth kirjutas:Olukord on selline, et meil on lihtsalt üks persses seadus, mille sõnastusest hoolimata tõlgendatakse teda just nii, nagu ametnikule meeldib. Kui ma ütlen et mulle meeldib blond või punapea, ei tähenda see, et naine peab olema korraga blond ja punapea.Tsikkelröövel kirjutas:Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Tahab keegi väita, et minu loogika on vale? Õnnekas?


Vot Õnnekas kohtusse ei lähe sest mul on endal jumala ükskõik millega sõita sest lubadesse on kirjutatud täisrida erinevaid kategooriaid tähistavaid tähekesi.

Vot mina kah kohtusse ei läheks, sest võita pole sealt nagu midagi. Tegemist on taas ühe emotsionaalse teemaga. Olgem ausad, need mõni kW siia-sinna ei ole eriti määravad.
Mis mind selle teema puhul häirib, on see, et mitmed instantsid:
a) ei oska lugeda lihtsalt eestikeelset lauset
b) ei saa aru, mis on seal kirjutatud
või
c) neil on lihtsalt suva, mis seaduses kirjas.
Halvimal juhul kehtivad need kõik kolm. Tõenäoline on, et esimesed kaks + keskmisele ametnikule tüüpiline enesekindlus ja jäärapäisus.
Mis mind selle teema puhul häirib, on see, et mitmed instantsid:
a) ei oska lugeda lihtsalt eestikeelset lauset
b) ei saa aru, mis on seal kirjutatud
või
c) neil on lihtsalt suva, mis seaduses kirjas.
Halvimal juhul kehtivad need kõik kolm. Tõenäoline on, et esimesed kaks + keskmisele ametnikule tüüpiline enesekindlus ja jäärapäisus.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Mina läheks kindlasti kohtusse ja suure tõenäosusega võidaks ka. Vot see on asja juures kõige imelikum et seaduses on kirjas nii ja ARK ja liikluspolitesi otsustab et nemad loevad seadust nii angu tahavad.
Ka liiklusjuristude seisukoht on seadusest tulenev ja usun, et nemad teavad mida räägivad.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=85536#680728
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=61833#494682
Ka liiklusjuristude seisukoht on seadusest tulenev ja usun, et nemad teavad mida räägivad.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=85536#680728
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=61833#494682
___________________________
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.