25kw piiraja ja ARK

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Telempe
Postitusi: 120
Liitunud: 15 Juul 2003, 22:28
Tsikkel: Triumph Sprint ST 1050 (2008)
Asukoht: Tallinn (QTH:KO29HJ)

Lugemata postitus Postitas Telempe »

See "või" teises kohas tekitab veel suurema segaduse:
Juhi vanuse alammäär
Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:

1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas (kuni 125cc või 11kw)

2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg

3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg
Teine punkt lubab sõita 30 kW, 0,15 kW/kg tsikliga 18aastaselt, kolmas 21aastaselt.
ATGATT, but not invincible

Goldec

Lugemata postitus Postitas Goldec »

Kohtus keerataks see ilmselt ikka sinu vastu.
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

Telempe kirjutas:
See "või" teises kohas tekitab veel suurema segaduse:
Juhi vanuse alammäär
Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:

1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas (kuni 125cc või 11kw)

2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg

3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg
Teine punkt lubab sõita 30 kW, 0,15 kW/kg tsikliga 18aastaselt, kolmas 21aastaselt.
Kuidas nii? ...Teine punkt ütleb, et erivõimsus EI ületa, kolmas ületab.
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!

faithinchaos

Lugemata postitus Postitas faithinchaos »

olete ikka autokoolis käinud, tsikli lube tegemas? seal esimeses teooriatunnis räägitakse see lahti, lihtsalt ja arusaadavalt
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Erci kirjutas:
Õnnekas paned siiski puuse
Õnnekas kaitseb oma seisukohta:

1) suhtlesin Tartu ARK-ga, nende seisuoht oli , et kunagi ei tohi olla A2 tsikkel võimsam kui 25 kw. Enamgi veel, eksamineerimise juhendis ei nähagi ette mingit erivõimsuse juttu, 25 kw ja kõik.
2)Tartu liikluspolitsei seisukoht samuti näeb ette, et A2 ei tohi mingil juhul olla üle 25 kw, erivõimsus ikka piiramaks väikseid ja võimsaid tsikkleid.
3) ülevaatuspunktil jumala poogen, nemad lähtuvad ARK andmetest.

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Mulle õpetati kunagi autokoolis, et LE täitmist Eesti teedel kontrollib ainult EV politsei. Seega, mis ARK-il üldse asjaga pistmist?
Loogikat (näiteks Boole'i oma) kasutades peab VÕI-lause tõesuse jaoks olema üks kahest tingimusest tõene. Ja kohtu-keissi puhul ma ennatlikku seisukohta ei võtaks.

Muideks, Telempe pani hästi tähele, et teine ja kolmas punkt osaliselt kattuvad. Sama nali tekiks näiteks 20KW ja 0,17KW/Kg ratta puhul.

Kui nüüd vaadata erivõimsust 0,16 KW/kg kohta, siis on tänapäeva mõistes tegemist ikka suhteliselt lahjade tsiklitega. Mul 70 aastate masinad on täpselt selle piiri peal (nt. 187 Kg ja 31 KW). Selle rattaga jõuan linna vahel enam-vähem autodega sammu pidada ...
Kergetest-ülivõimsatest tsiklitest on ikka jutt väga kaugel.

P.S. Kusjuures, ma ei ole siiamaani aru saanud, kuidas ARK sai 44 (DIN) hobujõust arvutada 31 KW. Tagurpidi arvutades saan ainult 42 HJ ...
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

argo_1974 kirjutas:
Mulle õpetati kunagi autokoolis, et LE täitmist Eesti teedel kontrollib ainult EV politsei. Seega, mis ARK-il üldse asjaga pistmist?
Need, kellel eksam sooritamata, teavad väga hästi mis ARK-l sellega pistmist on. :D

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

faithinchaos, olen jah käinud autokoolis tsikli lube tegemas, aastal 1982 :twisted:
Siis oli lihtsalt A ja 16-aastaselt kõlbas Jawaga sõita küll. Aga tänapäeval ei pea ometi autokooli pöörduma, et teada saada, kuidas on. Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Tsikkelröövel kirjutas:
Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Olukord on selline, et meil on lihtsalt üks persses seadus, mille sõnastusest hoolimata tõlgendatakse teda just nii, nagu ametnikule meeldib. Kui ma ütlen et mulle meeldib blond või punapea, ei tähenda see, et naine peab olema korraga blond ja punapea.
Tahab keegi väita, et minu loogika on vale? Õnnekas?

Edit: see "seaduse mõte" oleks täiesti adekvaatselt kirja pandud, kui lauses "18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg" asendada sõna "või" sõnaga "ja".

Siis võiks selle kolmanda punkti lihtsalt sõnastada nii, et sel juhul piiranguid võimsusele ei ole.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

scryth kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:
Teadasaamise kohaks peaks olema siiski liiklusseadus.
Olukord on selline, et meil on lihtsalt üks persses seadus, mille sõnastusest hoolimata tõlgendatakse teda just nii, nagu ametnikule meeldib. Kui ma ütlen et mulle meeldib blond või punapea, ei tähenda see, et naine peab olema korraga blond ja punapea.
Tahab keegi väita, et minu loogika on vale? Õnnekas?
Sinu loogika meeldib mulle väga! :lol: Ka sellega olen ma nõus, et seadus on halvasti kirjutatud, kui teda on võimalik mitmeti tõlgendada. :evil: Aga mis selle loogikaga peale hakata, kui ametnikuhärra ei luba sind selle rattaga eksamile mis on üle 25 kw. Või politseihärra võib sind juhtimiselt kõrvaldada, kuna sul on võimsam ratas (nende tõlgenduse järgi). Muidugi saaks lahenduse kohtus aga kes selle asja ära teeb? Kohtu pretsedent oleks hiljem sarnaste otsuste tegemisel aluseks.
Vot Õnnekas kohtusse ei lähe sest mul on endal jumala ükskõik millega sõita sest lubadesse on kirjutatud täisrida erinevaid kategooriaid tähistavaid tähekesi. :D
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Vot mina kah kohtusse ei läheks, sest võita pole sealt nagu midagi. Tegemist on taas ühe emotsionaalse teemaga. Olgem ausad, need mõni kW siia-sinna ei ole eriti määravad.
Mis mind selle teema puhul häirib, on see, et mitmed instantsid:

a) ei oska lugeda lihtsalt eestikeelset lauset
b) ei saa aru, mis on seal kirjutatud
või
c) neil on lihtsalt suva, mis seaduses kirjas.

Halvimal juhul kehtivad need kõik kolm. Tõenäoline on, et esimesed kaks + keskmisele ametnikule tüüpiline enesekindlus ja jäärapäisus.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

Moomo

Lugemata postitus Postitas Moomo »

küsimus siis ka seaduse väliselt... kogemaata :cry:
Milliseid piirajaid paigaldatakse mootorratastele 25 kw nõude täitmiseks...
ning kas arki huvitab vaid ametlik paber piiraja olemasolu kohta või peab näitama ka milline on piiraja jne..?

ROM35

Lugemata postitus Postitas ROM35 »

mis mõttes piirajat näitama :?: paber ju tõendabki, et on piiratud. ega ratast siis arkis düno pinki ei panda. ma arvan, et paberist piisab küll.

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Mina läheks kindlasti kohtusse ja suure tõenäosusega võidaks ka. Vot see on asja juures kõige imelikum et seaduses on kirjas nii ja ARK ja liikluspolitesi otsustab et nemad loevad seadust nii angu tahavad.
Ka liiklusjuristude seisukoht on seadusest tulenev ja usun, et nemad teavad mida räägivad.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=85536#680728
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=61833#494682
___________________________
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”