2. leht 3-st

Postitatud: 04 Mär 2007, 14:33
Postitas westel
Oleks vaja hüva nõu summuti tegemisel. Nimelt siis võtsin sportsumpsi lahti ja mõtlesin et vahetan villa ära. (tegi liiga palju mõtetut lörinat)
Aga siis tuli välja, et seal polegi mingit villa sees olnud. Ümber sõela on hoopis umbes 3 milline toru. Ja kui selle toru ümber nyyd vill panna, siis sellest villast vist midagi kasu küll poleks. Või mis?
Lõikan selle toru sealt rellakaga maha- mis ümber sõela on? Ja panen siis villa ümber.
Paar pilti:
http://minupildid.ee/main.php/users/waterman/summuti/

Postitatud: 04 Mär 2007, 15:50
Postitas westel
westel kirjutas:
Oleks vaja hüva nõu summuti tegemisel. Nimelt siis võtsin sportsumpsi lahti ja mõtlesin et vahetan villa ära. (tegi liiga palju mõtetut lörinat)
Aga siis tuli välja, et seal polegi mingit villa sees olnud. Ümber sõela on hoopis umbes 3 milline toru. Ja kui selle toru ümber nyyd vill panna, siis sellest villast vist midagi kasu küll poleks. Või mis?
Lõikan selle toru sealt rellakaga maha- mis ümber sõela on? Ja panen siis villa ümber.
Paar pilti:
http://minupildid.ee/main.php/users/waterman/summuti/
Asi lahendatud :P
Lõikasin toru ümbert ära ja panin villa vahele.

Postitatud: 04 Mär 2007, 21:30
Postitas davidsoniharald
Suzumen kirjutas:
westel kirjutas:
Asi lahendatud :P
Lõikasin toru ümbert ära ja panin villa vahele.
Ära nii nüüd küll päris tee. Asi selles, et selle villa peksab sul esimese 1000km välja sealt toru aukudest. Selle toru ja villa vahele peaks panema sellise tiheda metallsõela. Õhk käib läbi aga villa hoiab paigal.
Ehk oleks kõikse parem kasutada sellises kohas peenet vasktraadist võrku...? Teras teatavasti "põleb" ja oksüdeerub kõrge temperatuuri mõjul ära. Kommetaare teadjamatelt meestelt?

Re: Sportsummuti...

Postitatud: 18 Sept 2010, 19:54
Postitas müristaja

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Tyga-Mot ... ccessories

Kui ma omale eelpool näidatud summuti telliks, kas siis politsei peaks mind 100 meetrit pärast starti kinni? Hea väike on, võrreldes mu originaal boileri suuruse pütiga!


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 18 Sept 2010, 21:45
Postitas harimal
müristaja kirjutas:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Tyga-Mot ... ccessories

Kui ma omale eelpool näidatud summuti telliks, kas siis politsei peaks mind 100 meetrit pärast starti kinni? Hea väike on, võrreldes mu originaal boileri suuruse pütiga!

Ei usu. Pooled sportrataste omanikud lasevad järelturu püttidega ringi.
Samuti pole sportsumpad üldse nii hullud, kui tunduda võivad. Akrapovic piniseb maksimaalselt heal juhul 114 dB välja.
Müra mõõdetakse aga 3/4 maksimaalpöörete juures ning seal peab see piirnema 86 dB.
Kui sa tõesti mõnele ametnikule peaksid ette jääma, siis kommirahaga saad endale mõne metallimehe (nt Tramm või Tsumm) käest db-killeri osta ning sellega ülevaatuses käia.
http://dragbike.ee/pood/?p=1&id=41&item=1235
http://zumm.edicypages.com/tooted/summutid

Täpsem info:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määrus nr 122

§ 19. Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta mürataseme piirväärtused

(1) Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta sõidumüratase ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1984 kuni 31. detsembrini 1996 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 21 esitatud piirväärtusi;
2) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 22 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalisel mootorrattal 82 dB(A).

(2) Alates 1. jaanuarist 1984 esmakasutusele võetud kaherattalise mootorratta ning alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalise mootorratta seisumüratasemed peavad vastama valmistaja juhendis või sertifitseerimise aluseks olevas katseprotokollis näidatud piirväärtustele.

Mootori töömahtMürataseme piirväärtus
[cm3]______[dB(A)]
80_________78
125________80
350________83
500___________85

500_____________86


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 18 Sept 2010, 22:28
Postitas müristaja
harimal kirjutas:
müristaja kirjutas:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Tyga-Mot ... ccessories

Kui ma omale eelpool näidatud summuti telliks, kas siis politsei peaks mind 100 meetrit pärast starti kinni? Hea väike on, võrreldes mu originaal boileri suuruse pütiga!

Ei usu. Pooled sportrataste omanikud lasevad järelturu püttidega ringi.
Samuti pole sportsumpad üldse nii hullud, kui tunduda võivad. Akrapovic piniseb maksimaalselt heal juhul 114 dB välja.
Müra mõõdetakse aga 3/4 maksimaalpöörete juures ning seal peab see piirnema 86 dB.
Kui sa tõesti mõnele ametnikule peaksid ette jääma, siis kommirahaga saad endale mõne metallimehe (nt Tramm või Tsumm) käest db-killeri osta ning sellega ülevaatuses käia.
http://dragbike.ee/pood/?p=1&id=41&item=1235
http://zumm.edicypages.com/tooted/summutid

Täpsem info:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määrus nr 122

§ 19. Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta mürataseme piirväärtused

(1) Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta sõidumüratase ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1984 kuni 31. detsembrini 1996 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 21 esitatud piirväärtusi;
2) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 22 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalisel mootorrattal 82 dB(A).

(2) Alates 1. jaanuarist 1984 esmakasutusele võetud kaherattalise mootorratta ning alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalise mootorratta seisumüratasemed peavad vastama valmistaja juhendis või sertifitseerimise aluseks olevas katseprotokollis näidatud piirväärtustele.

Mootori töömahtMürataseme piirväärtus
[cm3]______[dB(A)]
80_________78
125________80
350________83
500___________85

500_____________86

Enamus jah lasevad sportsumpadega ringi. Selle konkreetse summuti kohta kirjutatakse, et see on eriti valju ja püüab kõikide tähelepanu ükskõik kus sõidad.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 19 Sept 2010, 00:52
Postitas Douchebag

Ma ei põeks selle mendi pärast. 8)


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 19 Sept 2010, 09:19
Postitas puna

Kui menti kardad ära siis pane.
Ma enda oma tegin veel lühemaks ja hääl läks ka mahedamaks.
Mul mõningaid ka müügiks pakkuda.
http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 05 Okt 2010, 21:33
Postitas müristaja

Kas keegi äkki teab kust saaks sellist klambrit http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... x=84&ty=52 Oleks vaja yoshimura slip-on summutitorule läbimõõduga 54mm.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 05 Okt 2010, 22:33
Postitas hugo666

tean küll.
tuleb ise teha rosterist.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 05 Okt 2010, 22:36
Postitas Shrek

Oleks vähe paremini ka saanud lingi panna :D

http://i18.ebayimg.com/08/i/000/cb/39/d ... G?set_id=7


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 05 Okt 2010, 22:40
Postitas Ercki

Sellise plekitüki teed ise roostevabast kui käed küljes on (togi)


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 06 Okt 2010, 02:20
Postitas Burn7

Võibolla ta elab korteris ja tööriistu pole. Ega köögilaual nugade ja kahvlitega seda ikka valmis ei tee. Mõnest noast või kahvlist annab ümber ukselingi väänata ehk :D


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 06 Okt 2010, 03:32
Postitas Kipsi
harimal kirjutas:

Müra mõõdetakse aga 3/4 maksimaalpöörete juures ning seal peab see piirnema 86 dB.

Kas sa midagi sassi ei aja?Kui sa pidasid silmas ülevaatuspunkte, siiis ma pole küll täheldanud, et keegi mõõdaks ca 13k pöörde peal mu ratast.Reeglina pigem 3000-4000 rpm.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 06 Okt 2010, 10:19
Postitas harimal
Kipsi kirjutas:
harimal kirjutas:

Müra mõõdetakse aga 3/4 maksimaalpöörete juures ning seal peab see piirnema 86 dB.

Kas sa midagi sassi ei aja?Kui sa pidasid silmas ülevaatuspunkte, siiis ma pole küll täheldanud, et keegi mõõdaks ca 13k pöörde peal mu ratast.Reeglina pigem 3000-4000 rpm.

See võib tulla harjumusest, sest autode puhul on 3/4 just seal 4000 RPM kandis.
Määrus on määrus, iseasi, kas keegi seda viitsib punkti pealt ka järgida. Mul nt pole kunagi ühelgi tsiklil müra mõõdetud ja "parim" ülevaatus oli aastaid tagasi see, kui tüüp vaatas kontori aknast, et tsikkel olemas, võttis 150 "teenustasu", pani templi alla ning ülevaatus oligi "tehtud".

Muidu väike tsitaadike võrgumaailmast. Küll autode kohta, aga sama idee peaks (ei viitsi konkreetset juhendit Riigiteatajast otsida) kehtima tsiklitele:
"Lihtsam on tulla tehnoülevaatuspunkti ja tutvuda kohapeal müra mõõtmise juhendiga. Norm on 82 db rusikareeglina võetult. Mõõdetakse seisumüra taset nii, et tõstetakse mootori pöörded 3/4 mootori suurimale võimsusele vastavast pöörlemissagedusest. Jällegi rusikareeglina võetult jääb pöörlemissagedus 3000 - 4000 p/min kanti. Sellegipoolest peab igale autole lähenema individuaalselt."

Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus),
Maitene OÜ tegevjuht,
telefon 715 4246

Täpsem inf:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367

Kood 711. Müra

Nõue: sõiduki seisu- ja sõidumüra piirnormid on kehtestatud keskkonnaministri määrusega.

Kontrollimine: 1) TÜ – müramõõturiga mõõtja pädevuskäsiraamatus toodud metoodika kohaselt;

[RTL 2006, 39, 671 – jõust. 12.05.2006]

2) TK ja TJV katsetustel M ja N kategooria sõidukil vastavalt E-reegli nr 51/02 või direktiivi 70/157/EMÜ (paranduste direktiivid 81/334/EMÜ, 84/424/EMÜ, 87/354/EMÜ, 89/491/EMÜ, 92/97/EMÜ, 96/20/EÜ ja 99/101/EÜ) metoodikale ja L kategooria sõidukitel vastavalt E-reeglite nr 9/06 ja nr 41/03 või direktiivi 97/24/EÜ (paranduste direktiiv 2005/30/EÜ ja 2006/120/EÜ) metoodikale.

[RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 19:41
Postitas nark

Võibolla on see küsimus siit läbi käinud aga ikkagi.
Kui ma panen tuhandesele bikele Leo Vince X3 püti kas see poob ta hirmus kinni? Küsimus tekib sellest, et see vist 600'se pütt.
ärge lööge palun lolli küsimuse eest.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 20:10
Postitas Ercki

Ei poo :bsmile:


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 20:47
Postitas oxide

nagu tellimise peale keegi teema üles võtnud.isegi plaan soetada miski parem summ.netis kolades jääb silma ,et osa pakkujaid väidab,et toode sobib 600 ja ka 1000.samas teisel pakkujal jälle kirjas,et ainult 600.kuidas sellesse suhtuda.on see müüja teadmatus.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 21:02
Postitas harimal

Pikk jutt lühidalt - suvaline sportpütt piirab või poob ratast oluliselt vähem kui suvaline originaalpütt.
Seega, kui sa tonnisele rattale paned 600cc rattale mõeldud sportpüti, poob see ikkagi oluliselt vähem, kui originaal, mis seal enne oli.

Kõik "sportsumpad" on "otse läbi" tüüpi, mis tähendab seda, et leegikatest tulevatele gaasidele ei topita mingit otsest takistust ette.
Püti kättevõtmisel näeb selles otse läbi.
Õhuvoolu takistab mingil määral perforeeritud toru, millest sumpa sisesein on tehtud.
Mõni tootja kasutab õgvendatud perfotoru, mis näeb laias laastus välja nagu suvaline koduses köögis kasutatav riiv.
Perfotoru eesmärk on gaase just nii palju piirata, et sumpa vastaks dB piirangutele. Samal ajal, mida kiiremini ja libedamalt gaasid välja pääsevad, seda rohkem saab kombinatsioonis muude muutustega rattast hobuseid välja võluda.

Edit: Nagu Ronny ja muu rahvas siin aastaid on juba rääkinud ning lõpuks sellest väsinud - pannes originaalrattale sportpüti midagi muud muutmata, vähendad vaid ratta hobujõude ja suurendad mootori kulumist. PowerCommander vmt vidinad kombinatsioonis seadistusega annavad aga suksusid juurde.
Kui ei usu, siis Tallinnas võin enda garaazhis paari minutiga näidata, mida kütusesegu gaaside piiramise või vabastamise peale teeb 8)


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 21:28
Postitas oxide

kas see mootori kulumine on arvestatav probleem.ega väga oluline see sportsumm poleks,kui suzuki oleks teinud selle orig.pütti väiksema.ja kas tõesti midagi muutmata väheneb võimsus.ega ma võimsuse kasvu taga ei aja aga langust nüüd ka ei soovi.eesmärk oleks parem välimus ja vähe parem hääl.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 21:32
Postitas Kipsi
oxide kirjutas:

kas see mootori kulumine on arvestatav probleem.ega väga oluline see sportsumm poleks,kui suzuki oleks teinud selle orig.pütti väiksema.ja kas tõesti midagi muutmata väheneb võimsus.ega ma võimsuse kasvu taga ei aja aga langust nüüd ka ei soovi.eesmärk oleks parem välimus ja vähe parem hääl.

Ei usu, et see võimsuse kadu nüüd nii suur on, et tavakasutusel märgatav oleks...Dünos v kiirendusel/rinkal annab kindlasti tunda.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 22:15
Postitas tambet12

No kui sa juba sportsumpsi ostad, siis pigista silm kinni ja kuluta lisa 2000 Power Commanderi peale ka.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 22:30
Postitas yeekim

Ilma PC'ta suht mõttetu investeering :wack:
Lehitsen parasjagu06.07.2007 MOTORRAD ajakirja ja siin test, kui's BMW K1200S'ile igatsugu torusid külge kruviti!
Facit:
originaal: 124,2kW 132Nm
Akrapovic 121,9kW 132Nm
GPR 119,6 kW 128 Nm
Laser 122,2kW 132Nm
LeoVince 120,8kW 130Nm
SR-Racing 120,8kW 130Nm
Arrow 123,9kW 132Nm
MIVV 121,1kW 130Nm

Enamus ersatzidel oli pluss parem sound ja väiksem kaal.

edu


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 22:34
Postitas nark

Õnneks ma pole mingit meeletut summat selle püti alla magama pand. :lol:
Nii nagu aru saan on see Power Commander mõeldud pritsuniga ratastele? Kui ja, siis pole mul sellega midagi teha.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 13 Dets 2010, 22:53
Postitas Old-Thompson

Karpa puhul Dynojet Kit.


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 14 Dets 2010, 04:42
Postitas MaxofSix
nark kirjutas:

Õnneks ma pole mingit meeletut summat selle püti alla magama pand. :lol:
Nii nagu aru saan on see Power Commander mõeldud pritsuniga ratastele? Kui ja, siis pole mul sellega midagi teha.

Karpaga keerad küttesegu kangemaks? :roll:


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 14 Dets 2010, 06:56
Postitas v301060

Honda TransAlp-i originalsumpsi kaal on "muljetavaldav", samas nätab Lazeri lehekülg, et pakutakse sportpütti LXV600-le aga 650 ja 700 kohta ei sõnagi...


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 14 Dets 2010, 09:25
Postitas kalju1

Arrow pakub 650-sele Transalpile lisaks summutile ka väljalasketorustikku, kus puudub see alumine pada. Väidetavalt on ka toru läbimõõt suurem.
Oma Transalpil viskasin lihtsalt alumise paja minema ja asendasin torujupiga. Päris huvitavaid hindu leiab siit:http://www.fuelexhausts.com/


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 14 Dets 2010, 15:15
Postitas Thesaarlane

Kui raske on üle minna bolt-on - > slip - on'le.
Mis põhimõte sellel slip-onil on ? Ostad püti mille toru on vastavalt sinu ratta omale, siis torkad otsa ja paned selle "hangeri" külge kinni ja kõik ?


Re: Sportsummuti...

Postitatud: 06 Mär 2011, 17:31
Postitas kurikristjan

Oleks vaja summuti remondiks poole meetri jagu 30-35 läbimõõduga perforeeritud toru või siis tükikest plekki, millest teha. Kuhu võiks Tartus otsima minna või äkki kellelgi on seismas midagi ja on nõus loovutama mingi tasu eest?